Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 12/24/24 in all areas
-
Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor . A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata .Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte .Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN! Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD ,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni. Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor. La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta: Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta: Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino. Parca nu arata rau din unghiul asta.7 points
-
Avand aproximativ toate piesele necesare pentru mecanica acum,m-am apucat de lego,mai intai puntea spate. Dupa care si puntea fata: M-am gandit ca nu voi mai lasa bateria in spate iar masina avea multe optiuni de care acum nu mai avea nevoie ,asa ca am pus-o la slabit eliminand surplusul. Am reusit sa o slabesc cu 15,4kg,nu e rau pentru niste fire care trebuiau sa ramana in masina degeaba... Oare o sa mai porneasca?O sa mai functioneze ceva in interior?Am lasat toate firele necesare?Raspunsurile astea aveam sa le aflu din pacate doar dand din maini si avansand cu proiectul. Mai jos aveti si urmatorul episod din cele povestite pana acum filmat,editat,montat,etc tot de mine ca si restul filmuletelor in care am incercat sa integrez printre sunet si diferite mesaje.7 points
-
La sfarsitul primaverii 2024 am avut ocazia sa merg, pentru scurt timp, intr-un e39 525i cutie automata. Am ramas impresionat si mi-am dorit unul. Ca si la E46 cabrio, cautari, preturi mari, tepe prin Romania, ignor din partea multor nemti, renuntasem. Pana cand, la un anunt pe care-l salvasem in decembrie, neamtul a raspuns (precizez ca le scriam din start de unde sunt, ca sa nu pierdem vremea). Sambata trecuta, prin intermediul lui "Ingineru", caruia ii multumesc din suflet si aici pentru ajutor (nu aveam nici o sansa sa o cumpar fara el), vazut, placut, luat. Sambata am semnat contractul, am platit, marti (ieri) a primit banii, la ora 15.00 masina era radiata si gata de livrare. A plecat pe platforma aseara, undeva pe vineri ar trebui sa ajunga la Craiova. Este un 520i din 2001, 2172 cmc, 126k km, doi proprietari, fara rugina, etc. Cateva poze cu ea6 points
-
Un scurt update la aproape 3 luni de la achizitie, am facut 4000+ km si am ajuns la 10800 km. Masina se comporta exemplar, idrive 8 imi place din ce in ce mai mult. Drive recorder e o chestie foarte interesanta, ai tot timpul disponibile 20 de secunde de filmare inainte de a apasa pe "record" (se pastreaza intr-un buffer circular), si apoi 20 de secunde dupa ce ai apasat pe "record". Asadar, rezulta un filmulet de 40 de secunde filmat cu toate 4 camerele. Consumul mediu e ~10L/100km. Cateva poze de la o sedinta foto cu un prieten intr-o seara: .6 points
-
La multi ani tuturor si un an nou cel putin asa cum im visati voi ! Ajuns inapoi in Stup am continuat cu terminarea diffuser-ului: Dupa acesta a urmat depistarea problemei sistemului xdrive si aici am avut mari batai de cap din cauza ca acelasi produs ca aparente am gasit si 4 modele diferite,de la cifrele care le arata,la placa de baza si terminant cu inversarea unor fire in mufa de legatura.S-au ars cateva dispozitive pana am reusit sa ii gasesc varianta optima si sa imi dau seama care era problema dand din un in alta.Reusesc sa il testez si pare ca totul functiona cum trebuie. Am pus la punct si ultimele detalii si incarc masina pentru prima etapa de Drag Racing de pe aeroportul Arad. Ajuns la Arad,la inspectia tehnica primesc cateva indrumari in a imbunatati unele aspecte ale masinii pentru urmatoarea etapa printre care si alt scaun si centuri cu omologare FIA. In sfarsit dupa aproape 4 ani vine momentul sa ma pun iar la Start.Oare o sa se destrame pe pista?O sa se rupa ceva?Am prins bine la loc tot pe masina?Eram un cumul de intrebari pe interior si iata ca raspunsurile erau in fata mea.Ma aliniez,prima oara am vrut sa incerc un run fara NOS sa o vad daca termina intreaga,se pune verde,o incarc si plec dar pare ca turbina nu facea presiune si schimba foarte devreme...uitasem sa pun cutia in Sport,acolo unde are si softul adecvat pentru curse...Ma aliniez iar pleaca bomba,o indrum putin dupa plecare si pana la final nu a explodat nimic .Scosesem 10,4s,nu e rau pentru un run de test,primul run din viata masinii! Merg la "Box box" sa o verific si totul era perfect sub capota asa ca dam drumul si la butelie.Ma aliniez iar,incarc,lansez si o simt cum o ia de-a latul si o las.Ceva s-a intamplat iar la sistemul xdrive pentru ca displayul era stins .Merg iar la cort verific iar siguranta era arsa,inlocuiesc si ma aliniez iar.Pleaca nenorocirea si pana la finish s-a comportat exemplar,nu a miscat nimic stanga-dreapta sau sa dea vre-un semn ca si cum ceva nu ar fi conform.Pe drumul de intoarcere deja echipa o vedeam ca este cu zambetul pe buze si mai aveam putin sa ma dau jos din masina si sa o iau inaintea ei sa ajung odata la bon sa vad timpul...9,8s cu un 60ft(plecarea de pe loc) deloc grozav pentru o masina de Profi xdrive !!! Masina isi atinsese targetul care eu il pusesem pe capul ei si anume sa mearga 9,xx,devenind astfel si CEL MAI RAPID BMW E46 DIESEL DIN LUME si eu inca eram in teste cu ea! Merg iar la cort o verific si totul era in regula,nu imi venea sa cred cat de cursiv si bine merge,pur si simplu impingea incontinuu,nu avea pic de lag undeva sau vre-o ezitare,era o placere fiecare run in ea.Mai incerc inca unul putin mai incarcata la plecare si timpul este acelasi 9,8sdeja masina isi confirmase timpul care nu fusese o intamplare.Mai bag o fisa iar de data asta ma gandesc sa dezactivez xdrive mai devreme decat pana acum,undeva dupa 100km/h,dar masina iar o ia de-a latul si mai irosesc inca un run...In anul 2024 toata echipa de organizare s-a schimbat in urma incidentului nefericit cu Dragos si au venit cu alta abordare,alt tip de grupe,totul la un alt nivel,mult mai inalt.Grupele sunt acum tip index,adica nu mai conteaza cilindreea ci daor timpul masinile intre 11-12 secunde sunt toate in acea grupa, 11-10s in alta grupa si tot asa fiind impartite doar in grupe Street si Profi.Eu fiind la Profi m-am incadrat in grupa AWD(4x4) cu masini intre 8,5-10 secunde,adica cu spuma spumelor indiferent ca este diesel(oricum diesel eram daor noi echipa Complete Chip) sau benzina,exceptie din aceasta grupa facand daor Dinev si cei ce merg sub 8 secunde acestia fiind la grupa Extreme. Am reusit sa ma calific in primii 8 pentru a intra in finalele piramidale ocazie cu care Dragos a mai lucrat putin la soft si asteptam iar alinierea sa vedem inca un timp.Uitati timpii masinilor din grupa mea : In finale o eroare de aliniere a facut sa pierd startul iar run-ul nu a fost cronometrat oficial dar pentru ca am avut o cursa libera inainte m-a avansat pana in finala facand sa ocup locul 2 in grupa cu toate ca timpul nu a fost al 2-lea cel mai rapid din grupa,surprizele mereu sunt prezente,mai ales in grupele Profi unde oricand se poate intampla ceva neprevazut.Asa ca ma intorc acasa cu un loc 2,o masina care o vad ca functioneaza si inca functioneaza fara probleme dupa aceasta etapa,deci am o baza buna de a continua.In aceasta etapa masina a reusit sa mearga urmatorii timpi: 0-100km/h 2,4s 100-200km/h 4,1s 0-402m 9,8s cu o viteza de iesire de aproximativ 231km/h Masina nu a reusit cel mai bun 0-100km/h si 100-200km/h in acelasi run fapt care imi arata ca inca nu si-a spus ultimul cuvant in acest setup! Si ceva de prin culise : Si nu puteam sa inchei povestea etapei fara sa va prezint si cel mai tanar sustinator al Viesparului !5 points
-
Ajuns la Iasi,o legam in lanturile dyno-ului si incepe Dragos sa isi faca magia. Eu pe elevator si pe sosea cand am testat-o am testat-o la turatii pana in 2000rpm nu va ganditi ca i-am dat 5000rpm pentru ca nimic nu era setat iar acum cand il vedeam pe Dragos ca ii da blana mai ca imi venea sa inchid ochii asteptand sa sara ceva in orice moment .Dupa cateva ture de incalzire si un run intreg cu un soft intermediar,am vazut ca nu a sarit nimic in aer si vad pe dyno 545cp si 920Nm .Era cea mai mare putere obtinuta de mine vre-odata natural fara NOS,dar asta nu era tot.Mai lucreaza Dragos softul nimic agresiv inca si masina face 611cp si 923Nm . Era timpul sa dam drumul si la butelie .Pregatim tot si incepe suspansul iar dar totul a rulat conform calculelor lui Dragos si masina face 755cp si 1270Nm. Aveam in fata cel mai puternic BMW E46 diesel din lume,oare si cel mai rapid?Ramane de vazut! Masina nu era in setarea maxima momentan,Dragos a decis sa o lasam asa momentan sa vedem ce se intampla.Zis si facut,am iesit cu ea din hala si am vrut sa fac o plecare cu xdrive cuplat sa vedem ce se intampla dar sistemul ne fenteaza si nu vrea sa lucreze...Plecand cu inima cat masina de la Iasi asteptam prima etapa pentru a putea sa o testez cum trebuie intr-un cadru sigur si organizat sa vedem exact pentru ce am muncit atat.Abia pista avea sa imi arate rezultatele finale,pana atunci totul era doar pe foaie. Ma intorc in Bucuresti pentru a termina ultimele detalii. Va las mai jos urmatorul episod:4 points
-
A venit randul sa fac evacuarea si traseul pentru intercooler care a fost schimbat iar,pentru a 3-a oara,cu ceva cu o capacitate dubla fata de cel Wagner,daca la primul proiect am cheltuit banii de GTR pe modficari,acum la al doilea,macar intercoolerul sa il am de GTR Aici avem prima iesire din garaj cu motorul pe ea.Masina inca nu se deplasa singura pentru ca nu aveam setarile facute la cutie si cardanul. Muk a avut o misiune dificila in ce priveste traseul intercooler pentru ca trebuia cumva sa ocoleasca traseul imaginar,inca nefacut,prin care turbina urma sa isi traga aer prin far,asa ca a trebuit sa faca un fel de in locul de sub capota din ce in ce mai redus. Nu aveau cum sa ramana culoarea aceea noile bijuteri de sub capota asa ca au mers la vopsit electrostatic impreuna cu altele A venit si randul luminilor,ca daca ne prinde noaptea de Transalpina trebuie sa fim pregatiti (glumesc cu treaba asta,este o ironie pentru cei ce spun,si sunt de acord cu ei,ca pentru o masina de curse nu ai nevoie de unele chestii care le-am facut la masina,in cazul de fata de faruri si stopuri functionale,dar nu m-am putut abtine sa nu fie perfecta si din punctul acesta de vedere ),asa ca am ales un set de lupe bi-led(masina avea de fabrica halogen,dupa mi-am dat seama ca nu am ales tocmai inteligent luand lupa cu led incorporat dar sper sa fie suficiente ca longevitate pentru cat vor fi folosite) si un set de angel eyes SMD,traseu prin far refacut(cel de pana cum era cel vechi doar pentru probe),polis si folie stopuri + faruri. Bineinteles ca din cauza noului intercooler care in sfarsit s-a votat sa ramana au trebuit facute iar modificari la bara si armatura ca sa incapa . Masina a fost inchisa cu scuturi din fata pana in spate unde se uneste cu diffuser-ul de la bara sapte cat s-a putut de bine(nu ermetic bineinteles pentru ca avem si piese in miscare) pentru ca altfel acesta nu prea ar fi avut nici o utilitate(cel putin asa cred eu,un test cu si fara el ar elucida misterul sau mers cu masina in tunelul aerodinamic de la Ferrari ). Cam asa au iesit farurile,eu sunt multumim de rezultat avand in vedere ca este prima lucrare care o fac de acest gen. Am intrat deja in anul curent,2024,si mai erau cateva detalii de terminat pentru a putea merge la Iasi sa vedem si iese din acest motoru struto camila. Am combinat,modificat,taiat cardanele cu flansele. Am montat alt radiator pentru racire ulei cutie frontal cu alte conducte custom pentru ca prima data mersesem pe modelul termoflotului original de E46 cutie automata racit cu antigel. Am decis sa schimb si vasul de antigel cu traul acestuia pentru ca se stie cat de problematice sunt cele de E46 si pe langa asta mai si supura din cauza pozitiei putin strambe sa nu atinga in rola de la kitul dual pump,asa ca am ales un vas de E90 care s-a potrivit manusa in locul ramas. Era timpul sa o pornesc si sa isi invarta singura destinul,asa ca am ridicat-o pe elevator si mi-am facut curaj...Nu va pot explica emotiile din acele momente si toate sunetele noi din interiorul ei.Vibratii,unii martori aprinsi in bord,eram cu ochii cat capul sa vad daca asa e normal,daca iese fum de undeva,daca pica ceva,daca sunt sunete prea ciudate care nu ar trebui sa fie,etc...Dupa ceva timp cand am vazut ca totul este ok,in mare parte,si nu a explodat nimic am decis sa merg mai departe si sa trec cutia prin toate modurile,sa ii vad rotile invartindu-se si...pauza... Nu se intampla nimic,ba mai multe motorul mergea intrerupt ca si cum dadea sa se opreasca si isi revenea,asta se intampla doar cand o bagam in D sau R...Deja ma treceau mii de ganduri si de posibilitati de la ce ar putea fi.Dupa ceva bataie de cap cu ajutorul lui Dragos si al unui prieten,Andrei de la Iasi,s-au facut niste optimizari la softul cutiei si nu se mai intampla nimic rau cand o bagam in D si R.Nu imi venea sa cred cand mi-a zis "ia vezi acum",am bagat-o in D si toate simptomele ca si cum motorul dadea sa moara au disparut iar rotile se invarteau normal .Dupa ce i-am facut timp de 3 ani respiratie "buson la buson",vorba unor mai actori romani,s-a trezit in sfarsit.Am avut ocazia sa o si misc putin pe drum sa vad exact daca schimba,cum schimba si totul parea ok. Am pregatit-o,incarcat-o,Waze: Iasi ! Episodul in gasiti mai jos:4 points
-
Sincer, ai scapat bine, si sa multumesti lui Dumnezeu ca te-a iertat. In 23 de la Cluj pana la Brasov am vazut masini busite trenulet, om calcat, probabil "dauna totala", si epave cu lumanari aprinse langa si o gramada de dementi sinucigasi la volan. Am simtit ca in loc sa merg la ai mei sa sarbatorim Craciunul, parca sunt într-un film de groaza. Pe cand am trecut de Rupea s-a facut o mâzgă pe asfalt cum nu am mai văzut de mult. Am condus ca un moșneag dupa ce cu cateva zile inainte tot pe mazga am simtit cum ii fuge fundu într-un giratoriu cu gume corecte si tot. Grija mare tuturor, mai ales acum de sarbatori ca circula o gramada de torpile printre noi. Anyway, sper sa incepi alt proiect si sa iasa bine. Craciun fericit tuturor! Drive safe!4 points
-
3 points
-
Compatibility: Valid for BMW systems with CIC Head Unit, Road Map PREMIUM navigation system. 1-Series E81/E82/E87/E88 ab 09/2008–03/2014 1-Series F20/F21 ab 09/2011–03/2013 3-Series E90/E91/E92/E93 ab 09/2008–10/2013 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 02/2012–11/2012 5-Series E60/E61 ab 11/2008–05/2010 5-Series F10/F11 ab 03/2010–09/2012 5-Series GT F07 ab 10/2009–07/2012 6-Series E63/E64 ab 11/2008–07/2010 6-Series F06 ab 03/2012–03/2013 6-Series F12/F13 ab 12/2010–03/2013 7-Series F01/F02/F03 ab 11/2008–07/2013 7-Series F04 ab 11/2008–06/2015 X1 E84 ab 10/2009-06/2015 X3 F25 ab 10/2010-04/2013 X5 E70 ab 10/2009–06/2013 X6 E71 ab 10/2009–08/2014 Z4 E89 ab 04/2009-06/2015 Road Map Europe East Premium 2025-2 Coverage: Bulgaria, Estonia, Greece, Croatia, Latvia, Lithuania, Poland, Romania, Russia, Serbia, Slovakia, Slovenia, Turkey, Ukraine, Hungary and Belarus. Main roads only: Albania, Andorra, Bosnia and Herzegovina, France, Gibraltar, Great Britain, Ireland, Macedonia, Moldova, Monaco, Montenegro, Portugal and Spain. Road Map Europe West Premium 2025-2 Coverage: Andorra, Austria, Belgium, Croatia, Czech Republic, Denmark, France, Germany, Gibraltar, Great Britain, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Monaco, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, San Marino, Slovakia , Spain, Sweden, Switzerland, Vatican Main roads only: Albania, Belarus, Bosnia and Herzegovina, Bulgaria, Estonia, Latvia, Lithuania, Macedonia, Moldova, Montenegro, Romania, Russia, Serbia, Turkey, Ukraine. Se pare ca acesta este ultimul update pentru hartile Premium, se mai poate downloada si de aici: https://fastupload.io/17184d0e0b53fe1d Road Map Europe East Premium (USB) 2025-2.7z.torrent3 points
-
Păi te-ai aruncat la cea mai tâmpită variantă, 3 turbine, probleme exponențiale. Sigur că trage ca un tren, dar numai când merge ! Pe de altă parte, 40i are motorul B58, probabil cel mai bun motor pe benzină al firmei. Mănâncă cam mult, dar probabil ai bani de gaz. Dar mașina trebuie să o verifici temeinic. Citește articolul, dacă nu știi engleză tradu pagina cu google. https://www.euroautopro.com.au/post/common-problems-of-bmw-x5-f15-m50d-a-comprehensive-guide3 points
-
Cand cumperi o masina second hand tu cumperi defapt intretinerea ei . Daca ai cumpara un bmw pana in 3 ani vechime si maxim 60 000 km iti garantez eu ca nu ai avea nici o problema . BMW este cea mai fraudata marca de masini la revanzare . Masinile BMW care au intretinerea corespunzatoare sunt mult mai fiabile si mai bune decat restul marcilor .3 points
-
Cauza e schimbul de ulei la 30k km... aia e singura cauza. Majoritatea iau masini din germabia cu 200 300k km poate dati inapoi la 150/180k cum ii place romanului, unde la 300k a avut doar 10 revizii din care unele filtre schimbate doar de 2 3 ori... si se mai mira lumea ca bmw urile sunt proaste... nu sunt neaparat proaste sunt intretinute necorespunzator!3 points
-
Nu am putut sa privesc masina doar ca pe o masina de competitie si atat,am vrut sa imi faca placere sa o privesc si placere sa ma urc in ea,poate daca as fi urmarit doar parte de performanta si atat,masina ar fi fost mult mai devreme gata si poate si performantele ar fi fost mai ridicate,posibil nu pot fi sigur pana la proba contrarie,dar in viziunea mea o masina,chiar daca este doar de curse trebuie sa se prezinte impecabila si din punctul de vede al aspectului,nu precum altele taiate,nevopsite si lasate asa cum s-a lucrat la ele,este strict viziunea mea,poate gresesc dar nu o sa pot sa fac niciodata compromisul de a lasa aspectul masinii la voia intamplarii.Nu va arata niciodata precum "Viespea" deoarece aceea a fost o masina care rula pe strada si acolo am impins maximul ce se putea in ce priveste aspectul exterior,interior si performantele masinii la acele vremuri. Acestea fiind spune am dat iar motorul jos pentru a pregati masina sa mearga la Sese(RS Tuning) pentru a-i monta kitul Pandem,ce mai ramasese intreg de pe "Viespea" si restul noi,capota de pe "Viespea" refacuta,bara fata noua tip CSL cu lip,bara spate OE M3 de pe "Viespea",praguri tip M3,usi usurate din fibra de sticla,portbagaj usurat din fibra de sticla si plafon tot la fel usurat din fibra de sticla,practic tot exteriorul in afara de aripi,toate acestea sperand sa recuperez greutatea adaugata cu kitul Pandem. Pana a terminat Sese cu exteriorul,ansamblul de turbine deja montat pe motor imi ramasese mic si acesta asa ca a trebuit sa ma orientez si avand deja experiente mai mult neplacute cu hibridele am optat pentru o nativa Garrett la indrumarea lui Dragos. Aceasta a fost prima varianta de diffuser pentru bara spate,un fel de jaluzele de la geam mi se parea,pe care nu am putut sa il las asa pe masina si a suferit modificari urgente.Voi ati fi lasat asa ceva pe masina? De la Sese masina a mers direct la vopsit in service-ul lui CSM(CSM Service). Dupa ce am adus-o inapoi in stup impreuna cu toate piesele vopsite,Sese a venit pentru a-i face fitmentul final. In sfarsit puteam sa ii pun rotile mult asteptate sa ii pot face fitmentul aproximativ pentru curse.Parca incepea sa semene cu ce aveam eu in cap si parca aveam "Viespea" inapoi in garaj. Nou setup de turbine astepta sa fie montat dupa ce mi-a dat "n" batai de cap cu fiitingurile si furtunele pentru ulei si racirea cu apa. Inca lucram la instalatia electrica din interior,detalii... Ma gandeam deja la cum va fii feelingul de la volan asa ca i-am refacut volanul M-am gandit sa ii adaug si un plus de aderenta asa ca am comandat din USA un eleron portbagaj in stilul Drag Race care s-a asezat destul de bine pe portbagajul din fibra. De detalii precum suruburi vopsite,sute de piulite filetate bagate in caroserie,flanse adaptoare,etc nu mai va povestesc si toate testele facute pentru a ajunge la cea mai buna varianta,va las doar urmatorul episod din serial:3 points
-
Felicitari! Un exemplu de determinare, ca si Dragos de altfel. Cine se aseamna se aduna!3 points
-
A mai primit: -un set de oglinzi originale M3 -un intercooler custom fabricat in Romania,vopsit negru electrostatic(mi se parea foarte profi la vremea aceea) -un set de jante pe 16" BBS RK cu un set de anvelope Hoosier,am vrut sa o murdaresc de putin record inca din etapa facerii(rotile au incaltat masina lui Dragos,seria 1 135xd,cand a facut recordul de 9,1s la timpul respectiv). Deja parca era aproape gata ,in capul meu,nu mai este mult,speram,2 ani fara o masina de concurs se simte,mai ales ca mergeam la etape doar ca spectator,noroc ca mai imi indulceam amarul cu prezenta "Albinutei",dar nu era ca si cum sunt eu la volan,in fine... Am optat pentru cele mai mici frane puse pe E46,etrierele au fost reconditionate total: Am mai optat pentru un set de placute blocare diferential spate de la Racing Diffs,da stiu ca unii spun ca nu sunt wow sau ca distrug diferentialul dar parerile sunt impartite si oricum era mai bine decat sa nu ii fac nimic(LSD-ul Quaife inca sta la murat de pe Viespea). Am mai optat pentru o suspensie RC Racing reglabila si 2 seturi de arcuri cu diferite duritati pentru a putea face un setup cat mai apropiat de ceea ce este nevoie la Drag,bineinteles incadrat intr-un buget de pana in 1500e pentru ca o suspensie speciala de Drag depaseste lejer cateva mii bune,si avand experienta de pe Viespea cu aceasta suspensie si stiind ca raport calitate/pret este o suspensie buna,am ales-o fara ezitare.3 points
-
A urmat demontarea motorului de pe E90 335d,in 2022,care necesita nu doar detaling ci si schimbarea si upgradarea unor piese: Acesta a primit o distributie noua,un upgrade la arcurile de la supape,upgrade la sistemul de injectie,un set de turbine deja testat care scosese natural in 2020 aprox 550cp + cateva alte consumabile. Si in acest moment credea ca sunt gata cu motorul! A urmat randul E46-ului 330xd de pe care am luat mecanica fata si spate Piesele de pe mecanica aveau nevoie de o reconditionare mai ceva decat au avut nevoie piesele motorului,aratand cam asa in momentul demontarii lor: Si inainte de montaj cam asa:3 points
-
2 points
-
Cateva dotari, dupa seria de sasiu 0202 Steptronic 0403 Glass roof electrical 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment electric with memory 0494 Seat heating driver/passenger 0500 Headl.washer system/intensive cleaning 0508 Park Distance Control (PDC) 0522 Xenon Light 0534 Automatic air conditioning 0555 On-board computer V with remote control 0632 Full preparation package for BMW mobile phone (Motorola) 0970 Aktionspaket 0980 Exclusive package2 points
-
2 points
-
daca vrei sa mai reduci putin din riscuri mergi pe varianta LCI 650i cu steptronic, si motorul e mai ceva mai bun si cutia e mult mai ok ca fiabilitate. Nici varianta 645i nu e rea, nu are bube catastrofale dar dupa 20 de ani va necesita ceva atentie sporita, insa cutia clar e punctul cel mai slab daca nu a vazut vreo revizie serioasa pana acum care sa includa ambreiajul si/sau pompa.2 points
-
@Denis14 Configuratia indicata de tine mai sus este, probabil, cea care are potentialul de a-ti crea cele mai multe probleme tehnice, dintre toate variantele de serie 6 E63. Atat motorul N62B44, cat si cutia SMG - in special la rulaje mari. Cautand pe Internet, vei gasi destule informatii in acest sens. O alegere mai buna ar fi 635d (M57), 630i (N52, nu N53) sau 650i (N62B48), fie cu cutie automata clasica, fie cu cutie manuala (acolo unde a fost disponibila). Si o observatie colaterala, valabila numai daca esti rezident in Romania: impozitul anual trece de 1700€, asta in ipoteza ca il platesti integral pana in martie, ca sa beneficiezi de reducerea de 10%. Chiar daca ti-l permiti, trebuie sa te gandesti bine daca merita, pentru o masina veche de peste 20 de ani, cu o fiabilitate destul de fragila si care consuma mult.2 points
-
Ce pot sa zic,probabil un g31 din 2019 cu kilometraj real,și restul au la fel,doar bordul arată 200k+2 points
-
@sloobot pai daca nu ai facut anularea si din soft este normal ce patesti. Vorba lui @RedCap de ce mai intrebi pe forum daca nu tii cont de parerile nostre?2 points
-
Salutare tuturor, M-am decis sa pun una din masinute la vanzare deoarece am in plan un mic upgrade Las aici anuntul: https://www.autovit.ro/autoturisme/anunt/bmw-seria-3-335i-xdrive-coupe-aut-m-sport-edition-ID7HurLq.html?isPreview=1 Pretul de start pt membrii de aici este de 18.000 euro negociabil.2 points
-
Nu iti recomandam niciun service daca ai catalizatorul sau DPF off. Multumim!2 points
-
Am inceput pregatirile de primavara, . Detailing la interior. Am dat jos, in prima faza banchetele spate, curatate si hidratate. Curatat si mocheta (desi, nu era cine stie ce). Am demontat si scaunul pasager (nu credeam ca este atat de greu). Urmeaza, este prea frig, deocamdata. Pielea de la banchete si scaun pasager este impecabila. La sofer, sezutul are mici fisuri, vad cum fac dupa ce ajung la el. Produse folosite, deocamdata: Ma-Fra pentru plastice: excelent si miroase frumos Ma-Fra pentru anvelope: excelent si miroase frumos Meguiars pentru piele, un produs pentru curatare - bun, un produs pentru hidratare - asa si asa, plus ca miroase urat Lapte Doina (a doua zi dupa Meguars, sters surplus cu laveta, aplicat strat consistent de Doina) - bun si miroase ok Banchetele arata excelent acum. Vedem scaunul pasager. Dupa hidratare, le-am tinut in casa.2 points
-
Salut! Pret actualizat la 2025 8950 Eur si 412000km. N57 rulz N'am mai ajuns pe la reprezentanta pentru verificare recall din lipsa de timp. Oricum ce era mai important din ele (EGR si racitor EGR) s'a schimbat in 2019 cand a fost problema. La multi ani!2 points
-
@bimmer90f30 Da da, cea argintie e piesa. Sa stii ca si eu m-am gandit la colantare, dar nu pot evalua acum - fara sa desfac - daca piesa respectiva va incapea la locul ei dupa ce va fi imbracata intr-un strat suplimentar de plastic. Spatiul dintre ele pare foarte mic. N-as vrea sa stea fortate la loc sau sa apara "greierasi". :)) De-asta am luat in calcul revopsirea. Probabil stratul de vopsea ar fi mai subtire decat stratul de plastic. Ar incapea perfect la loc si ar arata asa ca si cum ar fi noua. @Ciprian01 Imi cer scuze, nu vreau sa fie agresivitate. Vreau doar sa ne tinem de subiectul discutiei. Pana la urma eu v-am cerut ajutorul si oricine imi intelege problema si raspunde ma poate ajuta. Doar ca nu am reusit sa inteleg primul tau raspuns. Dar ti-am multumit totusi, am oferit lamuriri si am intrebat ce nu am inteles. Acum nu il inteleg pe al doilea. Masina mea e un BMW G30 din 2018 facut in Germania si luat din Germania. Eu vreau sa scot elementul ala de plastic, sa il revopsesc, pentru ca BMW a facut o treaba de toata mantuiala si vopseaua originala s-a valurit pe el dupa doar 6 ani. Arata urat asa intr-un interior altfel impecabil. Am vazut ca problema se manifesta si la altele, nu doar la a mea. Ce treaba au chinezariile cu mine, cu lucrarea, sau cu voi? Vreau sa fac eu lucrarea asta din doua motive. Unul ar fi pentru ca e relativ usoara. Altul, pentru ca am patit in trecut sa imi duc masinile la firme renumite, unde sa stau linistit ca in schimbul unei sume frumusele voi primi un serviciu de calitate superioara. Si unde mi-au reparat una si au stricat alta. Nu-s atenti, nu-i intereseaza, unii angajati nu sunt buni specialisti sau nu sunt buni de nimic in general, au o zi proasta sau sunt plini de frustrari din varii motive. Asa ca lucrari mai marunte pot face si eu. E satisfacator sa lucrezi la propria masina. Imi iau toate masurile de prevedere, inainte sa incep ma documentez cat de mult pot pe marginea subiectului, imi pregatesc uneltele necesare, iar daca e sa se intample ceva, macar stau linistit ca mi-am stricat-o singur, nu ca i-am dat altuia bani sa mi-o strice.2 points
-
Trebuia sa completezi doar cu un litru. Pe joja diferenta dintre minim si maxim e de un litru (lipsa..) de ulei. Daca pui prea mult ulei, peste maxim presiunea creata intern de pompa motorului distrug iremediabil niste garnituri slabind puterea lor de a retine uleiul din motor. Cat se poate de grav. Pentru sectiunea subliniata, e firesc sa arate maxim ca doar ai pus atat de mult ulei. Nu e nimic in neregula cu, ce ai remarcat. Doar uleiul, ai pus prea mult deodata, mai ales daca era indicat inca pe joja.2 points
-
In primul rand nu mai baga dintr-o data 2litri de ulei. E f mult. Diferenta pe joja intre Min si Max este de 1litru. Uleiul iti recomand sa-l verifici la rece, inainte sa fii mers cu ea. Sa ai un servetel la tine, stergi prima oara joja dupa care o introduci din nou si abia dupa faci citirea corecta. La fel ca si atunci cand uleiul este sub Min, la fel de rau ii face si daca e prea mult ulei, peste Max. Uleiul consumat, din pacate ajunge cel mai probabil in DPF, il arde in camera de ardere. Din cauza asta nu-l vezi. Problema e ca in timp se va colmata DPF-ul. Incearca in primul rand sa schimbi senzorul care masoara nivelul uleiului, desi daca-l masori manual cum ti-am explicat mai sus, poti sa ignori informarea din bord daca acesta e defect. Totusi ca sa nu te mai streseze si acea notificare, cel mai bine este sa-l schimbi. Cauta pe original sa-l iei, OE ca sa nu ai probleme si dupa ce l-ai schimbat. Asa cum zice si colegul Six, motorul N57, cel cu doua turbine pe care il ai tu montat e recunoscut pt problemele de fiabilitate. Cel mai bine sa cauti un mecanic serios, specializat pe BMW si pe care sa-l rogi sa-ti faca o evaluare corecta a masinii. Consumul de ulei, cel mai probabil vine din cauza uzurii segmentilor de ungere, ajunge in camera de ardere unde-l arde. Fiind un 35d, cel mai probabil si-a luat cox destul de tare inainte sa ajunga la tine. Desi e tardiv, alegerea cea mai buna in ceea ce priveste motorizarea era sa mergi pe un 30d. Este acelasi motor, N57, dar are o singura turbina, mai putina putere si implicit fiabilitatea e mai crescuta.2 points
-
Merg de 15 ani cu doua 3-uri cu tractiune spate fara nicio problema sau emotie. Zilnic, adica si iarna.2 points
-
Ajuns inapoi in Stup ma apuc sa remediez cele mentionate de comisia tehnica si anume scaune cu omologare FIA,centuri cu omologare FIA + inca cateva aspecte.Pe langa aceasta mai adaug si o mica surpriza care speram sa faca diferenta la urmatoarea etapa. II trebuia o recompensa pentru surpiza frumoasa facuta sa ca am scos-o la Drop Down 2: A urmat a doua etapa unde trebuia sa testez ce nu apucasem in prima. De aceasta daca nu am mai dus masina la Arad cu camionul deoarece la prima etapa,la intoarcere pe Valea Oltului,soferul a avut un mic accident intr-o curba,iar asta mi-a aprins un semn de alarma in cap,asa ca am optat ca mergem cu batranica de la Dezmembrari BMW Bucuresti. Pare ca a placut publicului asa ca a fost aleasa sa apara si pe afisul promo pentru cea de a 2-a etapa Ajungem la Arad,ne instalam si asteptam intrarea in arena.Ma aliniez,incarc si plec...aceeasi senzatie placuta si sigura imi ofera pana la finish.Apropiindu-ma de finish vedeam pe cineva care topaia si nu putea fi decat de bine,dar oare cat de bine(o sa o auziti si in clipul video nu aveti cum sa o incurcati),ajung la statia de bonuri si surpriza 9,5s !!!Dintr-o data devenise nu daor cel mai rapid E46 diesel din lume dar si al 2-lea cel mai rapid diesel din Romania la momentul respectiv! Dar ceva nu s-a auzit cum trebuie pe final,a fost ca un sunet de wastegate pe care nu il mai auzisem,dar poate daor mi s-a parut,poate asa suna 9,5 secunde . Merg la cortul nostru,verific la motor si totul parea in regula. Astept iar momentul pentru a merge la aliniere,demarez si se aude sunetul inconfundabil al unui furtun scapat de sub presiune...deci probabil asta se auzise pe finalul run-ului de 9,5(se poate auzi si pe filmare).Merg la cort si intradevar cupla de la turbina mica scapase din colier,era o cupla cu reductie,ceva nu foarte usor de gasit la dimensiunile acelea in Weekend la Arad...Incerc sa o prind mai bine,totul parea ok,ma aliniez iar dar sare din nou . Merg iar la cort sa remediez. Era o pozitie foarte proasta,mi-ar fi trebuit o cupla cu 3-4cm mai lunga,dar din cauza pozitiei ei era imposibil sa o pot scoate fara sa demontez foarte multe chestii la masina asa ca mai ranforsez cu inca un colier,le strang mai bine si sper sa tina macar in finale pentru ca deja se terminasera calificarile iar eu urma sa ma dau in finale. Vine timpul finalelor de la PRO AWD,la aliniez si cu gandul la cupla "adorm" la semafor,nu incarc masina cum trebuie iar verdele nu astepata pe nimeni.Prind o plecare buna,cupla nu mai sare dar timpul nu este inregistrat,nici macar pe Dragy... Se pare ca atat s-a putut la aceasta etapa...Din pacate iar nu am reusit sa scot maximul din acest setup,dar mai avem inca 2 pana la finalul anului.2 points
-
2 points
-
Ceva fin.. Or avea si pentru E90, ca sa puna si toti tunerii din GR, TR, CT pe masini?2 points
-
Aceeasi chestia se regenereaza dpf ul, nu este altceva. Euro 6 cu mildhybrid se regenereaza mai des decat euro 6 fara mildhybrid.2 points
-
2 points
-
M50D intretinut corespunzator e vis, daca tu ti-ai luat M50D sa te dai cu el in oras...nare greseala. B58 e un motor reusit fara mari probleme, dar pe SUV o sa cam faca vartej in rezervor.2 points
-
Eu am avut pe g30 acel model de hankook si au fost super ok. Kumho ca brand sunt mult sub hankook. Se pun hankook si pe M52 points
-
Eu am rft pe 20 si nu mi am rupt spinarea inca Cand n ai rezerva sunt bune. In plus daca masina vine din fabrica asa, inseamna ca a fost gandita pentru rft, diferenta dinamica la una fara se simte.2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
2 points
-
Pacat ca se circula in halul asta in Romania. 150 km/h este o viteza mare in afara localitatilor, ce sa mai spunem sa mergi cu viteza asta intr-un sat unde poate sa iasa din curte orice vietate si sa nu ai timp sa reactionezi. Degeaba ai M8 daca esti prost si nu adaptezi viteza la conditiile de trafic. Personal am ajuns la concluzia ca in Romania nu ai nevoie de mai mult de 200 cp la o masina pt ca nu ai efectiv unde sa mergi cu ea in conditii legale si de siguranta. Sa stai bara la bara pe Valea Prahovei sau pe alte drumuri din tara sau sa te tarasti de la semafor la semafor prin orasele aglomerate nu ai nevoie de M8. Sau daca tot cumperi o masina puternica si scumpa, fa naibii niste cursuri unde sa inveti cum sa o controlezi, sa nu mori daca ai o situatie limita.... Interesant clipul pus mai sus cu testarea masinilor - evitare la 140 km/h.2 points
-
A urmat monarea unor accesorii,kitului de NOS si ca sistemul de injectie sa fie la capacitatea maxima la acea vreme am ales sa adaug si un kit de dual pump cu 2 pompe de inalta presiune R90 made in the house in Romania(a nu se intelege ca eu am dezvoltat si inventat acest kit,doar l-am replicat dupa un kit original,de calitate superioara,care costa dublu fata de pretul la care se vinde cel actual si am reusit in timp sa upgradez modulul de control pentru o mai buna fiabilitate.Pana am reusit eu sa termin masina, acest kit a fost testat pe masina care la acest moment este cel mai rapid diesel street din Romania si anume masina lui Elvis,tot din echipa Complete CHIP,seria 1 negru 135xd,cu un best time de 9,7s pe 402m): A urmat montarea heblului,a unui stingator si unei mini console: A urmat una dintre cele mai grele parti ale proiectului,pornirea motorului. L-am pus pe masina,cu toate adaptarile necesare,posibil sa mai omit unele chestii care au fost facute la masina,multe adaptari nereusite si facute iar sau in alt mod dupa ce prima oara am esuat,etc... Prima varianta prin care am pornit motorul a fost adaptarea unitatii ECU cu CAS si cheie de pe E90 la instalatia masinii si a motorului. Toate aceste adaptari electrice au fost facute cu brio de catre Tache (Takelectro Auto Service). Stiu,nu arata prea apetisant,dar cand o auzeam ca pornestemi se parea wow,avand in vedere toate modificarile si adaptarile facute. Cutia inca nu era montata,deci nu se putea deplasa singura dar tot era un pas mare inainte.Se pare ca nu taiasem nimic din firele importante . Intre timp am montat si un repartitor pentru franele de pe spate pentru a ma ajuta atunci cand incalzesc anvelopele sa folosesc cat mai mult doar franele de pe fata. A ajuns si modulul TCU de control al cutie 8hp si piesele upgrade din interiorul acesteia + cele din interiorul cutiei de transfer 2023 batea la usa asa ca am mers la Iasi,la Dragos,pentru a face cutia 8hp,el se ocupase intre timp de cea de transfer. Dupa ce in 2018 mersesem cu o baterie Lithiu-Ion(neavand asa multe cunostinte la acel moment,nu am stiut ca nu este indicat sa rulezi cu ea cosnstant pe masina,aceasta la 2 ani nu mai avea suficienta putere pentru a putea porni motorul)cu greu adusa din USA pentru ca nu se poate transporta peste ocean astfel de bateri,cand multi nu concepeau ca o baterie de 2kg poate porni si inlocui o baterie de 25kg in regim de curse,mai ales in situatia dieselului unde ai nevoie de un amperaj mult mai mare decat la benzina,am decis sa iau inca una. Lucrurile pentru cei de la Lihium PowerPack au evoluat atat de mult in cei 4 ani incat nu mai fac astfel de bateri pentru auto ci doar pentru barci,asa ca am fost nevoit sa ma orientez din nou spre necunoscut si sa testez alta marca,asa am ajuns sa incerc Braille care este cu aproximativ 25% mai grea decat cea veche. Deja lucrurile avansau si simteam ca unele unele piese au ramas in urma asa ca,desi nefolosit si netestat,am hotarat sa fac un upgrade la intercooler si am optat pentru un Wagner EVO 3.Se simtea diferenta si calitatea de cand puneai mana pe el oricat de nationalist as fi eu2 points
-
Si caroseria a avut nevoie de atentie in mai multe parti ale ei si anume am inceput cu spatele prin a intari prinderile puntii spate cu un kit dedicat: A urmat sudarea tunelului pentru cutia de transfer luat de pe E46 330xd: Sudarea prinderilor pentru puntea fata pentru ca aceasta are alte prinderi fata de masinile RWD: Si modificarea puntii fata pentru a avea loc cutia 8HP: Toate aceste suduri au fost realizare de Mukulete(Muk Performance) caruia ii multumesc inca odata aici pentru ca a venit si a facut toate operatiunile in stup! Dupa toate aceste suduri si locuri unde a trebuit polizata rugina si imbunatatit caroseria unde a fost cazul, a fost grunduita,zincata,vopsita si terosonata. In sfarsit am mai trecut de o etapa a proiectului si puteam sa o pun din nou cu picioarele pe pamant,se invartea roata . Am montat puntile si era gata sa mearga la rollcage la Silisteanu(SYL Garage). Dupa ce s-a construit si rollcage-ul am vrut sa ii fac tot interiorul negru pentru a imita interiorul negru de pachet M,asa ca am ales pentru rollcage si partea de sus un negru mat cu lac mat iar pentru partea de jos Raptor.Am izolat-o corespunzator si am scos-o la aer: A venit randul donatoarelor de piese pentru transmisie sa intre in sala de operatii si anume F11 535xd si E90 330xd: Bineinteles fara ajutor nu poti reusi nimic Daca am reusit sa scot 15kg din eliminarea firelor nefolositoare am vrut sa maximizez cat se poate greutatea asa ca am mai scazut aproximativ 10kg si din plansa de bord montand una din fibra de sticla: Mai jos va las si urmatorul episod din serial: Multumesc !2 points
-
Ma bucur ca nu ai renuntat! Mult succes si spor la treaba !2 points
-
Pacat de acest final, dar important e ca esti bine. Felicitari pentru proiect, a fost o onoare pentru noi sa vedem proiectul tau, unul rar in ziua de azi, in Romania.2 points
-
In ultima perioada am fost foarte suparat si trist oarecum pentru ca aveam tot mai des impresia ca masina nu mai trage asa tare, adica vorbim totusi de 380cp si 800nm, n are cum sa nu traga... dar obisnuit fiind cu atata cuplu, singurul instrument de masurare era oarecum vitezometrul, care iti da senzatia ca masina fuge... si dupa ceva vreme mi am dat totusi seama ca prostul sunt eu, si senzatia de mama ce urca vitezometrul s a diluat odata cu noul bord pana la 330kmh adica, fiind mai comprimat, ca de la 260 a sarit la 330, acul vitezometrului nu mai urca asa repede... Ma gandesc sa trec inapoi la bordul vechi sa "traga mai tare"2 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00