Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation since 02/18/25 in all areas

  1. Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.
    9 points
  2. La insistentele colegilor de forum fac o scurta prezentare cu scuzele de rigoare ca nu am poze de calitate inca dar ma ocup. Cumparata de la BMW Niederlassung Saarbrucken in Decembrie 2024 la 72.000 km cu garantie extinsa BMW Premium Selection pana in 05/2026. Culoare : Sophistograu Brillant Effect Tapiterie : Vernasca Cognac Fabricatie : 02/2021 Prima inmatriculare : 05/2021 01CB CO2 equipment 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01SE 21" LA wheel V-spoke 741 MB emerg.op. 0230 Extra package, EU-speciifc 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VR Two-axle air suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0322 Comfort access 0323 Soft-Close-Automatic doors 0328 Footplate, aluminium 03AC Trailer coupling 03AT Roof rails aluminium satinated 03MB Indiv. Ext. Line, burnished aluminium 0407 Sky Lounge panoramic glass sunroof 0413 Luggage compartment net 0417 Roller sun visor, rear door 0418 Luggage compartment package 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 044A Cup holder temperature-adjustable 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0481 Sports seat 0488 Lumbar Support Driver, Passenger 04A2 Glass application Crafted Clarity 04HA Seat heating, front and rear 04HB Heat comfort package, front 04KM Trims aluminium mesh effect dark 04NM Ambient Air Paket 04M5 Individual leather-covered dashboard 04NB Autom. climate control with 4-zone ctrl 04NE Blow-by heater 04T8 Expanded exterior mirror package 04U9 Acoustic pedestrian protection 04UR Ambient interior light 0548 Kilometre speedo 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05AZ BMW Laserlicht 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 060A TV Function Plus 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AG eDrive services 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06FH Rear-cabin entertainment, Professional 06NW Telephony with wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0775 Headlining anthracite 07HW X Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 0925 Dummy-SALAPA 09D5 Entertainment package de 09WL WLTP grouping A080 80 Ah AGM battery Primul retrofit facut in Decembrie au fost stopurile LCI. Revin cu mai multe fotografii in zilele urmatoare.
    5 points
  3. NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID4 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 03/2015–06/2016 2-Series F22 ab 03/2015–06/2016 2-Series F23 ab 11/2014–06/2016 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2015–06/2016 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2015–06/2016 6-Series F06/F12/F13 ab 03/2013–06/2016 7-Series G11/G12 ab 07/2015–06/2016 X3 F25 ab 03/2016–06/2016 X4 F26 ab 03/2016–06/2016 NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID5/ID6 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 07/2016–2019 2-Series F22/F23 ab 07/2016–2021 2-Series F45/F46 03/2017-2021 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2016–2019 3-Series G20 09/2018-2021 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2016–2019 5-Series G30/G31/G38 ab 10/2016–2019 6-Series F06/F12/F13 ab 07/2016–2018 6-Series G32 ab 07/2017–2018 7-Series G11/G12 ab 07/2016–2019 8-Series G14/G15 09/2018-2021 X1 F48 ab 06/2015–06/2022 X2 F39 ab 11/2017–10/2022 X3 F25 ab 07/2016–08/2017 X3 G01 ab 11/2017–2020 X4 F26 ab 07/2016–03/2018 X5 F15/F85 ab 07/2016–2018 X6 F16/F86 ab 07/2016–2019 i3 I01 ab 09/2018–07/2022 i8 I12 ab 09/2018-2020 Z4 G29 09/2018-2022 Atasat torrent harti Europa: NBTevo_ECE_2025-1_101243.3.210.zip.torrent
    5 points
  4. Salutare. Am facut o revizie majora la BMW-ul meu f11 520d 2012 184 hp, model full panoramic, 234k km reali. si m-am gandit sa o impartasesc cu voi. In urma cu o luna a inceput o scurgere de ulei care dupa orice drum de minim 10 km apoi lasata peste noapte aparea cam cat o palma urma de ulei. ITP-ul l-am trecut, dar mi-a zis ca e mare scurgerea si e posibil sa fie din 2 locuri. Pe langa asta, masina prezenta scartait la rece la cureaua de accesorii si perna stanga spate, doar in anumite pozitii se lasa de tot (in 3 zile de stationat). In rest masina era in parametrii, masina doar de weekend, cu doi copii mici mereu in spate. Foarte rar se sta in trafic cu ea, aproape deloc. Va las preturi mai jos, in total 23.200 lei cheltuiala. 1. Pernele spate, fiind o masina care de luni pana vineri sta, am observat ca doar daca e parcata cu partea stanga pe bordura se lasa perna dreapta spate in 3 zile, invers parcata se lasa in 4-5 zile. COST 2x 878 manopera 500. 2.Problema secundara. Rolele si cureaua accesorii. Erau destul de uzate, scartaitul disparea dupa incalzirea lor(1 minut maxim). COST 596 manopera 300 3.Am zis ca daca tot ii fac o "revizie mare" sa schimb si distributia. Pe asta am facut-o strict preventiv. cea veche era sa zicem ok. COST 4000. 4. Pai daca tot schimb distributia, cutia ce zice? se supara ca nu e bagata in seama. Cost ulei cutie + filtru 1665 Manopera 500. 5. Problema principala: Scurgerea de ulei. Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei, una de la capacul motor. Am dat mana libera mecanicului ca la orice obstacol apare in aventura sa se ocupe. Cost. Silicon 100 // set garnituri 238// Semering 256// Saiba inj 30x4// Surub 4x15 // ulei + filtru 382 // Buson baie (aparent si de aici scurgea) 18 // Pompa ulei(Preventiv) 1948// Capac Motor 1857// Bateria filtru 1830// Flansa apa 232// Reconditionat turbina (avea joc in ax, m-a chemat pana la service ca sa bag mana in ea si sa constat) 2225 // Filtru de particule curatat 450// Antigel 25x3// Fulie Motor 1084// Pompa apa 506 Manopera 2500. + furtune rupte pe la niste vacuumuri si niste curatari intensive prin motor. Extra. In Noiembrie am schimbat tampoane cutie si motor, aproximativ 2200 cu manopera. Senzor presiune ulei 800. Revizia este cam 1200. Pe unele le-am schimbat preventiv. Dar ma bucur ca am actionat din timp. Piesele toate originale. Am mai pus ciancionping pe alte masini si m-am lecuit. Constat ca dupa toata "servisarea" asta, masina parca e mai noua, trage nu cred ca mai tare decat o facea, dar mai fin si mai liniar. urca mai repede la 150-160 km/h. la consum nu m-am uitat niciodata, deci nu pot spune diferente. Sunetul motor este mai "sanatos". Mai curat. Am simtit imediat diferente. atat de mers, de comfort, de sunet. Voi ce parere aveti? Inainte de a judeca si de a spune ca mai bine o vindeam si ca puneam suma asta si luam alta. Specific ca am venituri lunare mai mari decat costul de mai sus si nu sunt adeptul masinilor scumpe cu motoare mari si nici adeptul masinilor mai noi. Este o masina de suflet, pe care o visam de mult timp. Am avut multe feluri de masini, dar asta mi se pare ca strict pentru ce am eu nevoie sta in echilibrul perfect. Cand doresc experiente, inchiriez de la Bavaria Mobility ultimele modele si ma rasfat. Cu masina asta am devenit de la utilizator auto la pasionat auto. Las atasat 2 imagini, mai multe nu pot.
    5 points
  5. Va propun sa lasam balta subiectul viitoarei taxe de poluare. Guvernul va croi legea astfel incat toti cei trei actori de care ii pasa sa fie multumiti: propriul buzunar (bugetul de stat), Dacia, masa de voitanti ce pot fi manipulati. Cat despre super manager-ul Dacia, Mihai Bordeanu, acesta se crede Elon Musk-ul României si coace legi in deplin conflict de interese, cu complicitatea guvernului. Este atat de bun in meseria lui, incat strategia sa de crestere a vanzarilor Dacia este constrangerea populatiei sa cumpere. Va iesi, probabil, o alta lege stramba si a sansei ratate, al carei rezultat principal va fi faptul ca vom plati mai mult.
    4 points
  6. Dupa ce reusesti sa obtii rezultatul dorit, ia-ti timp sa faci cat mai multe ture in forta cu masina, pe strada Logofătul Udrişte, in dreptul numerelor nr. 9 - 15, din sectorul 3, Bucuresti, in zilele lucratoare in intervalul orar 8am - 4:30pm. Cu siguranta ca noul sunet al evacuarii va fi apreciat la adevarata lui valoare.
    3 points
  7. Update la 4 luni de la achizitie, am ajuns la 12600 km. A fost si putina zapada pe aici, caucicurile Continental TS860S se comporta bine. De asemenea, cu ultimul update de la waze (beta version 5.4.0), acesta este vizibil si in cluster instrument-ul de pe idrive 8, si se misca impecabil. Asta "elibereaza" ecranul de infotainment si e mai comod sa te uiti drept in fata la navigatie. Si in varianta mai "compacta":
    3 points
  8. salut, pentru icom sa iti mearga cu 4.39 sa zicem, ai nevoie sa faci si update pe icom, depinde versiunea de soft pe care o ai acum.
    3 points
  9. o dati dintr-o extrema in alta... fiecare padure are si uscaturile ei. am vazut si "vechituri" in stare f buna de functionare si tinute din scurt cu tot ce trebuie ca mentenanta, si am vazut si euro6 cu egr off si adblue off si dpf off si altele... hai sa nu mai mancam cacat.
    3 points
  10. Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.
    3 points
  11. Salutare tuturor! Sunt proaspat posesor de BMW G60, benzinar MHEV, venit dupa 4 BMW seria 5 diesel break cu o….berlina! Dupa lungi cautari si asteptari, am gasit ceva care sa ma satisfaca aproape total! Zic “aproape” ca as fi dorit sa aiba webasto si carlig, dar nu le poti avea pe toate!! Printe dotarile mai importante sunt panorama, B&W , camera 360, etc… Las pozele sa vb de la sine! Aaa…si seria de sasiu pentru cei interesati: WBA11FJ0X0CP96853
    2 points
  12. Interesant review. Rezulta un cost echivalent cu ~11 l / 100 km benzina, sau ~ 10.5 l / 100 km motorina. Daca nu vor veni politici de ajustari artificiale, fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, fie spre umflarea pretului deja super accizat la combustibilii fosili, masinile electrice nu vor ajunge prea curand sa se vanda in volume mari - cu exceptia modelelor citadine.
    2 points
  13. 2 points
  14. raspunsul inspectorului RAR la intrebare: daca le montezi inainte, ti le trec in carte. Daca le montezi dupa ce faci cartea, sunt suficiente documentele de calitate furnizate de montator.
    2 points
  15. @HitmaNLive DIn punct de vedere al efortului de timp si al riscului privind rezultatul final, a alege un 430i este abordarea prudenta si rationala, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare. Pe de alta parte, daca timpul nu este o resursa limitata si ai o pasiune pentru mecanica auto, atunci modificarea pe care o ai in vedere poate fi un proiect foarte interesant. B48 nu este tocmai un motor nou, dar nici nu este unul clasic. De aceea, iti recomand sa studiezi cu mare atentie diverse detalii care tin de tehnologia utilizata. Iti dau doar un exemplu. B48 are blocul motor din aluminiu, iar cilindrii sunt acoperiti prin tehnologia "electric arc wire-spraying". Intrucat nu pleci de la un bloc motor nou, ci de la unul care are o anumita uzura acumulata, pentru a monta pistoane si segmenti noi este probabil sa fie nevoie sa honuiesti. Nu cred ca acest lucru este imposibil, asa cum declara BMW: "Due to the thin material application during the electric arc wire-spraying procedure, subsequent processing of the cylinder barrels is not possible", intrucat totusi grosimea este de 0.3mm, suficient pentru o honuire. Pe de alta parte, nu stiu daca honuirea se poate efectua prin metode clasice, sau daca sunt necesare unelte/procedee speciale. Iar daca decizi sa nu honuiesti, inseamna sa joci la loterie: dupa tot efortul si cheltuiala de a modifica motorul, te poti trezi ca segmentii nu se rodeaza corect pe suprafata uzata a cilindrilor si risti sa ai un motor cu probleme de compresie si/sau care consuma ulei.
    2 points
  16. Atat trebuie sa bage pompa de joase… 3.5-4bar. Trebuie resetat din tester sistemul de injectie, adaptarile adica, dupa ce se monteaza pompa noua. Ai grija sa fie ok injectoarele, verificare pe banc… si mai ales injectorul cu fir… ca acela da comanda la motorizarea ta.
    2 points
  17. Sa mai zica cineva ca e degeaba garantia BMW Premium Selection :))
    2 points
  18. Deci.. am iesti peste Weekend cu masina si pare-se ca e o diferenta cu PowerBox-ul activ. Nu stiu daca sunt chiar 60cp cum precizeaza ei in specificatii, dar ceva in plus se simte. Vreau sa mai fac ceva teste si cu Dragy-ul, caci chiar sunt curios ce rezultate o sa obtin. As fi vrut sa merg si la un test Dyno, dar nu stiu unde sa incerc. Unde am mers cu fosta masina nu mai am cum caci a inchis tipul de acolo service-ul. Ceva recomandari de locatii care sunt disupse de a face doua teste fara sa fie nevoie sa fac si softul la ei? PS. Am montat si evacuarea M Performance. Sunetul s-a schimbat si chiar imi place. Nu face galagie cat sa pornesti alarmele de pe strada, dar e mai gros si ceva mai sportiv. Exact asa voiam sa fie.. nu de teava sparta care trezeste toti vecinii. In acest sens.. am stat putin cu emotii inainte de montaj.
    2 points
  19. Salut. Da, sunt f multumit de motorizare daca e sa compar cu fostul F10, 525d, motor diesel de 2litri si 218CP. Nu vreau sa mai aud de diesel. Ai liniste, fara clantanitul specific unui diesel, fara vibratii, fara stres ca se colmateaza DPF-ul, galeria de admisie, fara stres legat de EGR, sistem AD-Blue, pompe de inalte, etc. Ca si consum din ce mi-am dat seama si la acelasi tip de condus, pe aceleasi drumuri ar fii cu 0.5litri mai mult la drumurile extra-urbane si poate 1litru la cele urbane. Sub asteptarile mele. De vreo 3 sapt i-am facut si update de iLevel in reprezentanta si se comporta chiar mai bine. Inclusiv sunetul motorului s-a modificat cel putin intre 2000 si 3000rpm. Inainte cel putin in plaja asta mi se parea mai zgomotos, acum de departe se aude ceva mai incet, plus ca si sunetul e mai placut. De asemenea, mi se pare ca are si putere mai mare, poate mi se pare totusi, desi se stie ca BMW pune ceva mai multa putere in motoarele lor decat declara, cel putin la benzinare. In comparatie cu orice diesel de 2 litri asta e racheta, n-ai nici o problema sa faci depasiri in siguranta. Eu iti recomand motorizarea asta
    2 points
  20. Las un link aici catre un articol/test interesant: https://piataauto.md/Stiri/2025/03/VIDEO-Germanii-au-comparat-consumul-unui-BMW-530d-E39-diesel-de-acum-24-ani-cu-520d-actual-4-cilindri-mild-hibrid-rezultat-uimitor/ Daca deranjeaza sau pare ca nu-si are rostul aici, cu scuzele de rigoare, rog moderatorii sa-l mute undeva ok! Multumesc Mi-a parut foarte interesant, chiar daca nu e o comparatie 100% corecta, dar e destul de buna si edificatoare pe unele aspecte. Stima
    2 points
  21. exact nu asta e pentru F1x asta e pentru G11
    2 points
  22. Ca sa faci mai galagios un E60, e simplu. Iti iei unul pe benzina, si dupa catalizatoare,tragi teava ,fara intermediară si finala, cu tipsuri duble. . Renunțați la ideea de diesel gălăgios , care de fapt e un pârț. Galagia de a scule vecinii in cartier e o prostie ordinară. Mereu un benzinar facut cu cap, va suna bine oriunde si oricând, fără sa se lege niciodata politia.
    2 points
  23. Pentru sww nu ai nevoie de calibrare.. sau asa stiu eu.
    2 points
  24. Nu pe mine, @redog4dy, pe @LucaGeorge93. Eu nu am asa functie la masinile mele; inca.. Dar as fi curios sa aflu daca si, cu, ce se face.
    2 points
  25. Farurile nu functioneaza la viraj stanga cand stai pe loc cu masina, ci numai la dreapta. Trebuie sa mergi ca sa vireze farurile la stanga.
    2 points
  26. Daca îți doreai atâția cai,crezi că cea mai ieftină variantă era un 525d de 177cp pe care îl refsoftai și gata. In schimb,să duci la 240cp un 520d e destul de costisitor,iar fiabilitatea de după ar putea să nu fie un punct forte,deci se traduce din nou cu niste costuri suplimentare. Oricum,dacă un impozit de 1200 lei e problematic după cum spui, cred că ar trebui să te gândești serios la planurile de tuning vizate.
    2 points
  27. Era o vreme cand si un sticker cu ///M iti mai dadea 1 cal si ceva...
    2 points
  28. Raspunsul e simplu, nu. Nu renteaza.
    2 points
  29. Nu este chiar doar cu numele MHEV la BMW. Motorasul electric ajuta la start/stop si la coasting si ajuta si in acceleratiile mai puternice! Daca mergi in „confort mode” consumi mult mai putin decat in sport, chiar daca ai talpa la fel de grea. Asta pot sa spun eu la un X3 G01 30i LCI. Si nu putem compara japonezele enuntate de tine ca si reprize/acceleratii sau ansamblu motor/cutie cu un BMW. Avantajele la impozit le ai deocamdata la orice motor cu sistem Mild Hibrid si nu ai nici stres cu incarcatul. Consumul e infinit mai mare fata de un Plug in care are alta autonomie electrica daca pornesti cu bateria incarcata. Dar daca nu incarci bateria, ai doar balast de carat. Eu sunt curios de ce ti-ai cumpara un plug in hibrid daca nu ai de gand sa il incarci tot timpul? (Zici ca in prezent nu ai priza de incarcare, dar nu poti sa iti cumperi o masina acum in speranta ca peste X ani o sa ai priza ca nu faci nicio afacere!)
    2 points
  30. Salut, intai igienizeaza cu spray curatare frane si apoi vezi exact pe unde curge. Mecanicul trebuia sa faca asta de la bun inceput.
    2 points
  31. @ebay Mulțumesc de recomandare, Astăzi am primit stația, pare f f calitativă, aștept electricianul să văd ce trebuie să modifid, am dat comandă și de o stație fixă de pus în curte, dar mă mai gândesc dacă o ridic sau nu, având în vedere că cea recomandă de tine e mișto. @Ciprian01 Sper ca astăzi, sau mâine dimineață să intru in posesia ei. Menționez ca farurile sunt nivel mijloc, Led Adaptiv, decupează, urmăresc farurile în curbe. Am fost puțin dezamăgit de acele dungi negre din exterior după un weekend de vizionat pozele din telefon, dar Luni dupa o vizită fulger până la dealer să o mai văd încă odată, m-am convins ca mașina e perfectă din toate punctele de vedere, vopseaua sidefată/perlată, o fac foarte specială. Legat de dotări, am fost la Bavaria, le-am dat VIN-ul și mi-au înșirat o listă lungă de dotări, probabil 85% dintre ele nu o să le folosesc niciodată,, @Maxxwell ai menționat că e foarte cheală, da.. nu are Bowers and Wilkins ,dar nici nu plâng, la mine în mașină merg doar cântecele de copii, iar copii îi am 90% din timp cu mine, acei 10% sunt la grădiniță. Dacă vreau să ascult, am acasă ceva finuț care ar încânta și timpanele audiofililor, nu are scaune de șeptar cum zic băieții, nu are piele de vițel nobil care a băut lapte Bio Napolact, are poliuretan de săraci, dar dmpdv se simte mega calitativ, net superior oricărui GLE vizionat in rețeaua Țiriac cu plastic tare acolo unde nici că te aşteptai să fie… normal că oricine ar avea impresia ca mașina este cheală când coboră dintr-un Cullinan, Bentayga în propriul garaj de minim 100 mp cu podea încālzită, cu o masă de biliard și lângă un cinema privat.. dacă este și cazul tău, jos pălăria , dacă nu, nu, scurt. Eu văd trei categorii de oameni, unii atât își permit, mașini “chele”, alții atât doresc să investească într-o mașină chiar dacă au in bancă de n ori suma platită pe aceea mașină , sau a treia categorie care nu au, dar îşi fac o rată la mașină mai scumpă decât își permit doar că să arate ca au… iar apoi fac revizii la garajul din colț, și merg cu anvelope KIN YOUNG XIN MI CI… Zilele acestea am condus un Citroen C1, prima dată de când l-am achiziționat cu 60 cai frumoși, de care sunt cel mai mândru, chel chel așa cum zic “băieții”, dar e nou, cumpărat de mine pe bani munciți nu furați sau primiți.. Sper să revin cu foto azi sau mâine. Sau gandit că imi trebuie și numere la mașină dacă plec pe stradā cu ea..
    2 points
  32. Astia merita batuti si lasati fara carnet pe viata. Plus puscarie, bonus. In alta ordine de idei: nu e grav, dar e funny :)) https://b365.ro/video-bmw-la-gheata-in-bucuresti-pe-bd-unirii-un-sofer-a-patinat-si-a-aterizat-cu-masina-in-fantana-congelata-de-la-piata-constitutiei-557681/
    2 points
  33. La cate probleme ai, nu ar fi mai bine sa deschizi topic la vanzari auto? :)) E o gluma, a se trata ca atare.
    2 points
  34. Viper05 sa-ti dea Dumnezeu sanatate, m-ai scutit de un drum la dealer. Sa vezi ce am facut sambata, am spalat masina uns chederele, si am pus niste vaselina in yala si pe tampoanele pe care se sprijina hayonul. Mare bou, asta a cauzat problema, cum am curatat chederul si vaselina din yala si de pe tampoanele hayonului merge iar normal. Acuma nu-mi explic ce rau poate sa faca vaselina siliconica dar aparent asta pare a fi cauza.
    2 points
  35. Este inclus Sport Mode sau se plateste abonament extra in Bmw Store ? Frumoasa culoarea, pare mai masiva masina vopsita asa!
    2 points
  36. Doar ce m-am intors dupa un drum de vreo 3.500 km cu X1, prin urmare iata niste impresii la cald: -Foarte confortabila la drum lung...iar la asta contribuie: scaunele (cu masaj), isonorizarea, sistemul audio, farurile, habitaclul mai inalt.... M-am simtit odihnit ca in serie 3 -Fara emotii pe drumurile virajate de munte, iar in Dolomiti cam toate sunt asa...probabil ”sasiul adaptiv M”, desi nu stiu exact ce face...o face bine....iar italieni sunt niste soferi foarte presanti. - Rezerve de putere din greu, in orice setup (cu autonomie in baterie sau fara). Nu stiu cati cai sunt vii dintre cei 325 pe care ii da producatorul, dar masina trage ca nebuna, indiferent de panta 10-15%...mai mult decat pot duce pasagerii din spate -Are un consum mare la viteze de autostrada (130-150 kmph) dar am avut si o cutie pe plafon. Cam 9% dar am avut si pasaje cu 10%. Problema nu e insa una de consum ci de autonomie, cu 47L in rezervor...are cam 500 max 550 km in regim de autostrada. - Pe coborari, franarea regenerativa lucreaza bine..au fost coborari mai lungi la care am „incarcat„ si 8 km autonomie electrica. Pe care ii poti „pastra” in baterie daca vrei - Un aspect evident, dar la care nu ma gandisem... in mod pur electric nu este AWD ci doar tractiune spate. Am parcat intr-un loc cu zapada si cand am vrut sa ies, masina a plecat doar electric iar rotile spate pierdeau aderenta...dupa ce a pornit si termicul am iesit fara efort - Navigatia este foarte faina...vezi pe display drumul filmat cu camera din fata, cu sageti proiectate pe banda pe care trebuie sa te incadrezi. Am folosit-o dupa Ungaria, iar ca estimare si real trafic este similaza Waze...dar fara radare, gropi etc. -Comenzile vocale sunt f utile, doar ca nu sunt si in romana..prin urmare poti raspunde doar in EN la mesajele de pe whatsapp
    2 points
  37. Bine spus ai “ai văzut și vechituri ok”, din păcate majoritate sunt vechituri poluante, legile nu se dau pentr 2,3 persoane care au mașini vechi întreținute care le folosesc preponderent in weekend. Eu chiar m am săturat să nu pot merge în oraș pe jos ca rămâi la propriu fără respirație când vine o rablă și să nu mai menționez ca tot drumul miroase doar a noxe. Eu zic ca e mai importantă sănătatea oamenilor decât să poată să meargă gigel cu euro 1 ca lui așa îi place. Suntem intr o societatea, libertatea este până când ajungi la libertatea, sănătatea altuia.
    2 points
  38. Mulțumesc. O poveste scurtă : dacă stopurile ar aduce o îmbunătățire mersului, stabilității, reducerii consumului mașinii sau similar aș marșa fără ezitare. Mai am un vecin care are o serie 3 nouă și și-a pus buze față spate, frumoase vizual, nu pot nega, dar o ține pe stradă și eu în garaj. Nu sunt adeptul nici unei modificări substanțiale, gen jante de 22”, să-i mai băgăm 50 cai că ne trebuie, să schimbăm volanul că are butoane cu leduri bicolore, etc. Am comandat cu mare atenție și am exact ceea ce am vrut. Mai mult decât suficient . Am făcut mici codări practice prin sisteme, nimic grav. În rest, sănătate și bani de motorină. De obicei, mai binele este dușmanul binelui...
    2 points
  39. incearca mai jos, dar nu prea sunt seeders. deselectezi ista-p/psdzdata nu ai nevoie de ele. Rheingold 4.08.13 Standalone SDP 4.08.11 ISTA-P 3.63.0.400 [2017].torrent
    2 points
  40. Daca ai 28k euro sa dai pe un cotet ca dacia , ti bmw-ul si de banii aia ( 28k euro ) ai de unde sa platesti impozitul inca 20 de ani ( pana nu mai poti circula cu nici o termica ). Itp-ul sa fie Itp pe bune si orice " dpf off" sa fie respins cu bulinuta ca in decurs de 30 zile daca nu corespunde se radiaza permanent. Sa vezi cum n ar mai exista manarii de genul asta. Trebuie taiat in carne vie daca vrem sa ne civilizam . Va zic parerea mea : nu toti trebuie sa fim la fel , nu toti am studit si muncim la fel ca daca ar fi sa fim toti la unison dpadv , am avea toti dacia si am manca toti parizer.
    2 points
  41. @BaXXon, euro 4 a fost introdus in ianuarie 2005 si a tinut pana in 2009. Crezi ca mai sunt mai mult de 5% masini euro 4 in mintile lor? Problema este ca chiar de pui o taxa, oamenii aia cu siguranta isi doresc o masina mai noua insa nu isi permit, si ce faci cu ei?! Si ei au de dus copiii la scoala, de facut cumparaturi etc. Nu imi dau seama cum se poate rezolva la modul real problema poluatii auto
    2 points
  42. E.M. - un papagal batran si ieftin. Mascota de balci.
    2 points
  43. So, my friends, am facut cont pe bimmertool.com, adaugati masina voastra, mergeti la sectiunea Downloads si de acolo cumparati OEM FSC Repair Kit, costa 10 lire/12e. In pachetul descarcat o sa gasiti fisierul FSC____01559912.fsc de 319bytes, fisier pe care-l copiati pe stickul cu harta in folderul FSC pe care-l creati, bagati usb in masina si voila! Enjoy!
    2 points
  44. A fost mașina Covid. In vara lui 2020 eram în Grecia și mă gândeam : poți să mori mâine de virus, nu i mai bine să mori cu X5 ? Am vorbit la dealer în septembrie și mi a spus despre noile motorizări diesel MHEV. Dar nu existau demo, în Olanda taxa de achiziție la un așa diesel era parcă 26.000 euro peste factură, plus impozit de vreo 4000 pe an. Am mers cu un 45e, mi a plăcut mașina ca feeling. Sigur, altă motorizare, dar scopul fusese atins. Am discutat cu un tip de la Bavaria pe care îl cunoșteam și care fusese la o prezentare a noului model 30D și 40D și m a convins . Nu regret nici un moment. 67.000 km prin toată Europa, zero probleme până astăzi. Numărul era de expat olandez.
    1 point
  45. 1 point
  46. Oarecum legat de treaba asta, din pacate masinile noi au devenit din ce in ce mai "proaste" si multa lume prefera masini SH mai vechi dar ceva mai simple in ceea ce priveste intretinerea plus cum a zis is Robert una e un E60 520d alta e un Logan si aici poate ar trebui si cei de la Dacia sa isi puna probleme , cum de nu sunt in stare sa "egaleze" un E60 de acum 20 de ani , desi as zice ca ultimele modele Bigster/ Duster/Sandero sunt totusi mai reusite .Ma rog bonus preturile au crescut incat daca vinzi o masina luata in 2021 acum deprecierea e minima . https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Noul-studiu-de-fiabilitate-JD-Power-din-2025-arata-tot-ce-e-in-neregula-cu-industria-auto-de-azi-si-de-ce-unele-marci-au-decazut-atat-de-mult/
    1 point
  47. Trebuie un mix cumva dar cine sa stea sa gandeasca, eu le-as zice alora de la Dacia asa, da ma punem cum ziceti voi daca faceti discount suplimentar de 10% din valoarea masinii la cei care cumpara cu tichete rabla. O alta schema de "impingere " ar putea fi ca tichetul rabla sa fie dat diferentiat in functie de motor - ex non eur diesel -6000, non eur benzina 5900 si asa mai departe . Asa poate ce care au masini vechi non eur sa aiba "curaj" sa le dea .Probabil ar ajuta si ceva programe prin proprietarii care caseaza sa aiba dobanzi mai avantajoase la leasing/imprumut pentru masini sa zicem pana in 20k eur.
    1 point
  48. Da, statul pune taxele astea ca sa obtina bani la buget. Daca ar dori cu adevarat sa reduca parcul auto invechit si, implicit poluarea, ar face itp pe bune. Cel putin jumatate din autovehicule nu ar trece, am mai spus lucrul acesta. multi ar renunta sa le mai repare, costurile ar fi prea mari. Eu am 3 BMW-uri (2 sunt ale mele, 1 al fiului meu, toate 3 pe numele meu): e39 - euro 3, E46 cabrio - euro 4, G30 - euro 6. Cu primele 2, poluante, cum se zice, merg, in total, 1200-1500 km/an. Cu amandoua, nu cu fiecare! Ambele sunt in perfecta stare de functionare, cel putin din privinta noxelor. O fi corect sa platesc niste taxe la fel cu cei care trec ITP-ul cu noxe praf si care merg 25k km pe an?
    1 point
  49. Confirm și eu partea cu inclinatul șezutului pe spate, la început am fost incantat de aceasta funcție dar ulterior nu știam de ce nu ma simt bine la drum lung. Eu am si 1.95 si am nevoie de mai mult spațiu la picioare. După ce am adus șezutul la orizontala și am renunțat și la acea aripioara din șezut care se trage în fata a fost ok. Încearcă și o sa vezi. Mie mi se pare, fata de alte mașini, ca acceleratia este prea in stanga și stau cumva cu corpul usor rotit spre stânga fata de directia de mers, si asta provoacă un usor disconfort, dar m-am acomodat și aici.
    1 point
  50. Mare e satisfactia cand repari ceva si iti iese! Banii conteaza mai putin. Ca vin si tot se duc..
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.