Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/15/11 in all areas

  1. Merci si tie la fel , sa ne uitam la ele cum am facut-o astazi si peste 10 ani de acum incolo !
    2 points
  2. M-am decis sa scriu un Ghid al Cumparatorului pentru E39 deoarece fiind deja un model foarte popular a devenit foarte atractiv si cautat datorita deprecierii cauzate de aparitia seriei 5 E60 si E60-ului facelift. Insa principalul motiv pentru care vreau sa scriu acest ghid este ca sunt fan E39 de de multa vreme si mi se pare unul dintre cele mai frumoase modele BMW din toate timpurile. Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care au numit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6. In clasa sa, E39 n-are concurenta. Informatiile pe care le voi scrie se bazeaza atat pe experienta mea de 1 an de posesor de E39 535i cat si pe documentatia pe care am facut-o, si inainte si dupa achizitionarea masinii mele, pe multe site-uri de specialitate si pe unele forumuri din afara. Orice critica sau intrebare este binevenita! PROFILUL CUMPARATORULUI Cel mai important cand cumperi o masina premium la mana a doua este de a fii pregatit financiar pt a o intretine corespunzator. Achizitia masinii este mult mai simpla decat intretinerea in sine. Costurile de intretinere sunt ridicate insa si satisfactia de a fi posesor de E39 este mare atata timp cat iti permiti intretinerea si alegi de la inceput o motorizare pe masura puterii financiarecat si a scopului pt care cumperi masina. Cel care cauta E39 vrea in primul rand o masina de lux care sa fie o imbinare intre confort si sportivitate intr-o anumita masura in functie de motorizare, si este atras de design-ul deloc demodatat al seriei 5 E39, dar si de dotarile pe care le are E39 si pe care multe masini care se fabrica inca nu le au. Insa pentru a avea un E39 cumparatorul trebuie sa fie pregatit sa intretina masina corespunzator, cei care vor sa-si ia E39 doar pentru a iesi in evidenta si nu sunt pasionati de marca BMW in general, n-ar trebui sa cumpere un E39 pt ca nu se vor bucura de el. Cei care sunt multumiti de E39 pe termen lung sunt cei pe care nu-i intereseaza doar sa ajunga de la A la B ci si cum ajung, iar pentru asta sunt pregatiti sa investeasca pe masura in masina. Este foarte important ca in momentul achizitiei sa aveti cel putin 2000 de euro in plus pentru a rezolva diferitele probleme pe care masina le poate avea, si pentru schimbarea consumabilelor, rolelor si intinzatoarelor. Posesorul de E39 difera de posesorul de seria 3, avand nevoie de mai mult spatiu interior, confort si dotari de lux, pentru care sacrifica un pic din sportivitate, avand in plus pe langa avantaje si un consum putin mai mare datorat greutatii mai mari fata de seria 3.
    1 point
  3. Din cauza faptul cã nu este posibilã achiziÞionarea unei chei facelift pentru o maºinã prefacelift, iar cheile prefacelift sunt foarte inestetice, puteÞi sã faceÞi chiar dumnevoastrã aceastã conversie. Cheie prefacelift: http://img98.imageshack.us/img98/1525/2f8211b5329box1.jpg Cheie facelift: http://img149.imageshack.us/img149/2420/13b711b64e6bmv4.jpg 1. Se demonteazã cheia prefacelift: Se scoate capacelul de pe spatele cheii cu ajutorul unei ºurubelniÞe ºi apoi se scot cele 2 suruburi. http://img181.imageshack.us/img181/6462/18062008211yu2.jpg http://img256.imageshack.us/img256/5922/18062008214ut3.jpg 2. Se scoate cipul: http://img108.imageshack.us/img108/5549/18062008215jr1.jpg Cip-ul intrã Într-un mic spaÞiu din carcasa cheii facelift: http://img293.imageshack.us/img293/6241/18062008217zn2.jpg 3. AveÞi nevoie ºi de o cheie sh pe care sã o desfaceÞi pentru a lua placa de contacte. Cheile facelift aftermarket de pe piaÞã nu vin cu placã de contacte. Cheia sh se taie cu ajutorul unui cutter. http://img443.imageshack.us/img443/6547/172921284lddbf26af1.jpg 4. ScoateÞi cip-ul original al cheii sh, În caz contrar placa de contacte nu va funcÞiona. http://img371.imageshack.us/img371/1049/18062008219ld3.jpg http://img256.imageshack.us/img256/8514/18062008218ri4.jpg 5. MutaÞi placa de contacte ºi cip-ul În noua cheie. Cheia poate fi achiziÞionatã de pe ebay, preÞul mediu fiind de 30 $. 6. TãiaÞi lama cheii la un centru specializat. 7. ReiniÞializaÞi cheia conform documentaÞiilor pe care le puteÞi gãsi pe forum. http://img383.imageshack.us/img383/1914/07072008345uc7.jpg
    1 point
  4. stie cineva care este cea mai buna varianta legata de impozitul unui 750il (1996).m-a luat ameteala cand am vazut cifrele reale 78 milioane. orice sfat m ar ajuta .
    1 point
  5. Salutare, a trecut aproape o luna si jumatate de cand am cumparat (din Germania) aceasta masina...dar n-am apucat s-o prezint inca, din mai multe motive...cel mai important fiind acela ca fiind in concediu mai mult, acasa la Severin (nu in Buc unde stau si lucrez) n-am avut acolo net de mare viteza cat sa pot posta poze si diverse fara sa ma stresez...in sfarsit, acum sunt in Buc putin ...suficient cat sa v-o prezint si eu pe "frumoasa mea". Noua mea "iubita", ca fosta a fost distrusa intr-un accident ...a intrat un bou cu un papuc in mine, odata in viata am mers si eu incet si a intrat ala in mine... Cu fosta masina am facut 30 000 km in 7 luni si faceam Buc-Sev , 330km in 3 ore de obicei. Si nu era o data sa patesc ceva...si-acum...era pe 26 aprilie, eram acasa de Paste...langa Severin, unu` cu un papuc depasea ca bezmeticu` o coloana de vreo 5...6 masini, in spatele unuia cu un Mercedes. Nici boul ala cu Mercedesu` n-avea timp sa intre in coloana, am franat sa-l las sa intre si asta cu papucu`...desi eu am tras dreapta sa-l evit, a tras prostu` stanga in loc sa traga dreapta si a intrat frontal in mine pe contrasens...pe partea mea, chiar iesisem putin de pe drum... Ma rog, mai multe detalii le mai dau pe parcurs...daca are cineva intrebari, altfel n-are rost sa va plictisesc prea mult... Aveti aici niste poze cu fosta mea "iubita". Am prezentat masina si aici pe site mai demult, cand am cumparat-o, prin octombrie 2008...unii dintre voi ma stiu sau o stiu...altii nu. Asta era masina inainte de a intra ala in mine : http://hornet.evonet.ro/poze/MYexBMW/inainte/ in mare...era un 320d 2004, trapa, jante frumusele...zic eu...noi le-am luat de acolo din Germania, pe 16, Borbet...masina avea piele crem, era deosebita...in felul ei, ca fiecare BMW de altfel Aici sunt poze de la locul accidentului...si cum arata masina dupa accident : http://hornet.evonet.ro/poze/MYexBMW/atunci%20si%20dupa/ Si aici stirea...difuzata pe postul local de televiziune...cauzele accidentului va sunt prezentate, ca sa vedeti ca n-a fost vina mea :P : http://hornet.evonet.ro/stire/ Asa...asta cu fosta masina. Era fabricatie a 7-a 2004 ...am luat-o in octombrie 2008 din Germania...170 000 km...a "decedat" pe 26 aprilie 2009 ...la 200 000 km aproximativ Ma rog...a luat-o altu` (a cumparat-o) , un tip din Buc...si intre timp a readus-o la viata, da` n-am vazut-o inca. Sa revin...la noua masina. Am fost dupa ea in Germania, in august...pe 4 aug am cumparat-o . Plecasem cu 15 000 la mine, hotarat sa iau un 320d sau un 520d. Mi-am zis pe drum in felu` urmator, ca iau ce gasesc...ideea e ca eu tineam neaparat ca masina sa aibe urmatoarele, va dau paste la ce-am scris cuiva care mi-a cautat...da` degeaba, pe mail : "CLIMATRONIC, TRAPA, PROIECTOARE, NAVIGATIE MARE (nu neaparat profesionala), VOLAN SPORT (sau in 3 spite, cu airbag-ul mai proeminent, cred ca sport ii zice, sper sa nu gresesc ), COMENZI VOLAN, PILOT AUTOMAT, COMPUTER DE BORD, INCALZIRE IN SCAUNE, RADIO CD. - astea toate sa fie NEAPARAT pe ea, altfel nu ma intereseaza. Daca s-ar putea sa aiba si PIELE CREM ar fi super (daca nu, alta culoare...sau poate chiar si fara piele), PACHET LUMINI (daca e full ma gandesc ca asa ar trebui), si PARKTRONIC (doar spate e ok, nu-mi trebuie si pe fata neaparat...iar daca nu are parktronic, nicio problema, ca ii pot pune unul undeva). SI NEAPARAT SA FIE NEAGRA." Ziceam ca iau ce gasesc...adica intre 320d sau 520d...ideea e ca vroiam masina cu toate aceste optiuni aproximativ...si tineam (la insistentele mamei) si la KM pe la 100 000... Era greu de gasit masina asa cu atatea optiuni si 100 000 km pana-n 15 000 E...cum aveam eu ... Oricum, mi-am zis ca decat 520d 2004 sau 2005 cu 200 000 sau 300 000 km...mai bine 320d 2006 cu 150 000 cel mult.... Parerea mea, nu stiu altii cum sunt...dar eu decat sa am un seria 5 mai naspa...mai bine un seria 3 sa stiu eu ca-i super ok masina. Adica...nu tin neaparat sa ma sparg in figuri ca am un seria 5 ...si sa stiu ca-i de rahat, cu multi km...etc. Mai bine am seria 3 ...cu bani de seria 5...da` sa stiu eu ca-i masina, nu gluma Incerc sa fiu mai scurt...nu de alta, dar tre` sa "decolez" spre Severin...si oricum cred ca v-am plictisit destul... Ma scuzati...citeste cine vrea... Asa...cand am ajuns acolo...si-am vazut masina asta pe rand...sincer va spun, era cel mai tare seria 3 de acolo in acel moment...exceptand un M3 care nu era de vanzare...era al unui "muncitor" de acolo ... Cand am vazut eu angel eyes pe ea (farurile fara angel eyes arat naspa pe modelele astea noi, parerea mea...si am inteles ca nici nu poti pune...), am vazut xenon si trapa si proiectoare...m-am dus la geam...cand am vazut volanu` sport si navigatia...mi-am zis ca tre` sa fie a mea... Acu`...sincer...cu comenzile volan mi-am luat teapa, credeam ca daca are comenzi volan are automat si pilot automat, dar asta e valabil doar pe E46...E90-ul , am aflat dupa aia...mai are o maneta mica in stanga volanului...ala e pilotu` automat... Cand am intrebat cat e masina...16 990 E ...au mama... A 8-a 2006 ...107 059 km in lista, dupa cum puteti vedea in poze ... Pana la urma...a doua zi am reusit sa o scot (cum...nu mai conteaza, niste combinatii ce le are tipu` de acolo care m-a dus dupa masina, el sta acolo si cumpara si vinde MULTE masini ) la 15 500...cu atat mi-a dat-o el...c-a luat-o pe firma lui...si de pe firma lui mi-a dat-o mie :D Deci masina are cam asa...din cate stiu eu :ban: : TRAPA, angel eyes, xenon, proiectoare, volan sport, comenzi volan, navigatie business...senzori de ploaie si de lumini, 4 geamuri electrice, CD - MP3 ...sper ca am scris tot...cei care stiu germana pot vedea pe lista cu pretul ei...toate optiunile Ce nu are...din cate stiu eu :) : piele (nu tineam neaparat dar nu ma suparam daca era piele crem:), n-are parktronic...dar se poate pune...si n-are navigatia aia profesionala...care...de ce sa mint, mi-ar fi placut :lol: Dar nu regret neaparat ca n-o are :lol: Ce regret sincer ca n-are...e pilotu` automat, ceea ce mi se pare extraordinar, chiar si pentru oras...si incalzire in scaune...regret ca n-are... In rest, ador masina :) Motorul e foarte silentios, zici ca-i benzinar...teava de esapament e curata, alba :D Ah, n-are jante inca...am niste capace de tot rahatu`, masina fara jante e de rahat...da` stati sa-mi revin putin cu banii si promit sa-i pun si jante frumoase pe 16 in 5 spite...si geamuri negre, astea cat mai curand ca-s mai ieftine:) Asa...pentru cunoscatori...o intrebare am si eu...la i-drive...am optiunea "DISPAY OFF" ...si se "stinge" display-ul...ma rog, se face negru...dar un negru luminos, nu se stinge de tot ... Stiu ca la seria 3 modelu` vechi...cu navi...cand porneai masina...scria ALB pe NEGRU "BMW" ...chestie care-mi placea foarte mult. La mine nu scrie asa ceva....cand se aprinde...stie cineva de ce? Sau cum sa fac sa apara ? Ah...si alta intrebare...are cineva cd-ul de navi pentru Romania...ca exista presupun... Alta intrebare...mi-a zis cineva ca se poate pune un bec in asa fel incat angel-eyes-urile sa fie albe...sa lumine alb...nu galben...cum sunt ele din fabrica...merge asa ceva? Parca mai aveam ceva de intrebat...da` nu mai stiu ce acum. O sa revin pe parcurs... Acum ma scuzati, ar trebui sa ma pregatesc sa plec. O sa revin cu completari daca am omis ceva:) Aveti mai jos cateva poze...iar pentru cei care vor sa vada mai multe...va dau cateva link-uri : Masina pozata acolo in parcul de masini de unde am luat-o: http://hornet.evonet.ro/poze/myNEWbmw/acol...%20de%20masini/ Masina pe drum, cateva poze: http://hornet.evonet.ro/poze/myNEWbmw/pe%20drum/ Si masina acasa...in curte la mine la spalatorie...: http://hornet.evonet.ro/poze/myNEWbmw/acasa/ Aici...un foarte bun prieten mi-a facut o parte din triple...negre, cu spray negru de vopsea :) http://hornet.evonet.ro/poze/myNEWbmw/modificari%20triple/ Vizionare placuta, astept pareri...sugestii...comentarii...si mai ales critici si reclamatii :) Va multumesc! Bogdan
    1 point
  6. Pai tu vroiai e92. Vehicle information Type code NX31 Type 520D OL (EUR) Dev. series E60 (MUE) Line 5 Body type LIM Steering LL Door count 4 Engine N47 Cubical capacity 2.00 Power 130 Transmision HECK Gearbox AUT Colour ALPINWEISS 3(300) Prod. date 2008-03-28 Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 1CB CO2 CONTENT 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 423 FLOOR MATS, VELOUR 428 WARNING TRIANGLE 441 SMOKERS PACKAGE 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 522 BI-XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 6AA BMW TELESERVICES 6AB CONTROL TELESERVICES 606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 698 AREA-CODE 2 7RP ADVANTAGE PACKAGE 7SN NAVI BUSINESS W.HANDYPREP.BLUETOOTH 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 8S8 COUNTRY SPEC.NAVI CONTROL (ACC) 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 2SB ALLOY WHEELS STAR SPOKE 242 346 CHROME-LINE EXTERIOR 4BX INT. TRIM FIN. GREY HIGH-GLOSS 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 851 LANGUAGE VERSION GERMAN
    1 point
  7. vinzi doar ecranul de jos, sau ceasurile de bord cu totul?
    1 point
  8. Manual de utilizare pentru BMW Seria 3 Sedan Touring cu iDrive disponibile incepand cu 03 08 2008 pdf Sper sa va fie de folos, este in limba romana.
    1 point
  9. Si dobrogenii cum sunt? Nu mai generaliza aiurea...in Constanta nu sunt masini smenuite? De cate ori am luat masini de CT "am luat-o in gura". Nu te supara ,dar cam ai intins coarda,puteai sa fii un pic mai discret!
    1 point
  10. da e noua dar nu merita sa-ti trimit prin curier e mare si grea si se calculeaza greutate volumetrica cauta la tine in cluj ca sigur gasesti la magazine ( poti face o intrebare la grozadan care este din cluj si are topic deschis la mica publiciate )
    1 point
  11. in RM se plateste vama pentru autoturisme. fiind in afara UE ... iti trebuie si carte verde valabila in ue. varianta bulgaria e cea mai avantajoasa momentan.
    1 point
  12. 9850 asa cum este. Mai avea ceva subwoofer si niste jante de iarna, si va trebui sa ii fac distributia curand, n-are probleme dar la service asa i-au spus ca urmeaza.
    1 point
  13. Asta puteam sa fac si eu dar niciodata nu o sa fie la fel ca optiuni si ingrijirea masinii Tot ce economisesti din benzina o sa-i bagi dupa aia in piese de schimb si alte lucruri
    1 point
  14. nu are rost sa renunti la o masina buna din cauza statului, mai ales ca tu ai un motor pe ea extraordinar, este o placere sa mergi cu o asa masina. nu un nr. de inmatriculare te caracterizeaza, ci felul tau de a fi. eu in locul tau as alege varianta cu bg.,doar ca sa ma pot bucura de confortul si puterea unui 750i. ps: la partea cu rusul, sa mai ai si un kalasnicov pe langa tine si o sticla de vodka :twoup:
    1 point
  15. happy birthday to yooooou , happy birthday to yooooooou happy birthday dear 318tds , happy birtday to yoooooooou :twoup:
    1 point
  16. si banuiesc ca ai ales varianta bg
    1 point
  17. sincer as vrea sa o dau si sa imi iau tot un e38 motor mai mic diesel ca asa nu fac nimik scap de un motor de 5000 si iau unu de 4000... sunt din Bucharest , dar sunt plecat acum , ma intorc saptamana viitoare in buc.
    1 point
  18. iti pot crapa module si tot tu le platesti, asa ca stai linistit.
    1 point
  19. Bucsele stabilizatoare fata sunt ieftine fata de ce cheltuieli poti avea cu un E60... Destul de trist ca ti-ai luat o astfel de masina (scumpa si cu piese destul de scumpe) daca astfel de piese ti se par scumpe... Ce vei face daca iti pica caseta de directie? P.S. Exista topic unde poti intreba de preturi la anumite piese bazate pe VIN-ul masinii. Incearca acolo pentru ca vei primi raspuns prompt si la obiect
    1 point
  20. Foarte posibil sa fie regulatorul de presiune. Cand in sfarsit porneste, miroase puternic a benzina?
    1 point
  21. Pai exact asata NU trebuie sa se intample! De aceea se masoara nivelul la 5-10 minute de la oprirea motorului. Nu ma incalzeste cu nimic ca se scurge tot uleiul in baie, ba chiar imi denatureaza masuratoarea.
    1 point
  22. Cred ca mai important e daca uleiul asta bmw LL (pe care-l bagam majoritatea in motor)de pe piata este original sau nu decat o cearta despre timpul necesar scurgerii uleiului.Nu credeti?
    1 point
  23. Se gĂŁsesc ieftine: http://cgi.ebay.com/BMW-E39-LEATHER-HANDBRAKE-GAITER-GAITOR-GATOR-/250615687497?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3a59dbe949
    1 point
  24. Pentru piese te poate ajuta user-ul grozadan, are preturi f bune!
    1 point
  25. 318 tds nu are senzor de temperatura pe radiator :twoup: si senzorul de temperatura exterioara nueste in bara ci in contra aripa de plastic roata partea stanga
    1 point
  26. E cu rotita de reglaj inaltime faruri sau fara? (daca e pt xenon cum zici ar trebui sa fie fara)
    1 point
  27. Pfff! Atacul pisicilor! :twoup:
    1 point
  28. Noul BMW M5 a fost filmat la Nurburgring. AceastĂŁ maÂşinĂŁ va declanÂşa un adevĂŁrat cutremur ĂŽn filosofia bavarezĂŁ datoritĂŁ faptului cĂŁ este primul M supraalimentat. La minutul 00:59 puteĂži vedea un Nissan GT-R care aparent urmĂŁreÂşte M5-ul. Ăn mai multe moment e ale videoclipului, turbinele pot fi auzite. Se crede cĂŁ motorul twin turbo de 4.4 litri va avea o putere de aproximativ 585 cp. Se speculeazĂŁ cĂŁ va fi folositĂŁ o cutie secvenĂžialĂŁ cu 8 rapoarte care va transmite toate puterea roĂžilor la tracĂžiunea spate.
    1 point
  29. BMW Motorrad a dezvaluit azi la salonul EICMA o surpriza: Concept 6, un concept impresionant propulsat de un motor cu 6 cilindri in linie, ce prefigureaza un viitor sport tourer de serie. Propulsorul este raspunsul germanilor la noul V4 Honda, acestia declarand ca il va surclasa. Specialist in motoarele cu 6 cilindri in linie, folosite cu succes de ani de zile de masinile BMW, constructorul german le va folosi pentru prima pe motocicletele sale. Motorul nu ofera doar rafinament, putere superioara si performante deosebite, ci si un sunet extraordinar, comparabil cu cel al unui motor turbo. “Noul BMW cu 6 cilindri in linie va extinde seria K in viitorul apropiat,” se arata in comunicatul BMW. In ciuda aspectului dinamic, prima motocicleta ce va beneficia de noul motor va fi un model touring, inovator si luxos Noul motor a fost proiectat special pentru motociclete si va fi mai ingust decat toate propulsoarele cu 6 cilindri de pana acum si doar un pic mai lat decat unul cu 4 cilindri. Acesta va avea o cilindree de aproximativ 1300cmc si va avea disponibil la 2000rpm un cuplu impresionant de 130Nm. In conditii de touring normale, consumul va fi mai mic decat cel al unui motor cu 4 cilindri comparabil. Concept 6 are un aspect sportiv si muscular insa, conform BMW, preia elemente din stilul cafe racer, imbinand clasicul cu modernul. Partea posterioara scurta si linia descendenta a ansamblului rezervor-carena, confera un aer agresiv. Designul este completat de numeroase detalii inedite si remarcam aici forma evacuarilor finale, cu 3 iesiri dar si capacele laterale ale rezervorului, cu un aspect foarte tehnic. Nu putem decat sa ne aratam impresionati de supriza oferita de BMW si asteptam cu nerabdare primele informatii despre viitoarele modele de serie ce vor fi bazate pe acest concept. http://img23.imageshack.us/img23/2672/bmwconcept61.jpg http://img402.imageshack.us/img402/4274/bmwconcept62.jpg http://img402.imageshack.us/img402/3876/bmwconcept63.jpg http://img5.imageshack.us/img5/3536/bmwconcept64.jpg http://img526.imageshack.us/img526/9610/bmwconcept65.jpg http://img5.imageshack.us/img5/9610/bmwconcept65.jpg http://img402.imageshack.us/img402/6008/bmwconcept66.jpg SursĂŁ: Motoflash.ro
    1 point
  30. Am găsit şi pe E46 fanatics aceeaşi informaţie, acela este cip-ul din cheia de facelift. Iar eu am făcut această conversie.
    1 point
  31. Acela este cip-ul la cheia de facelift. Informaţia este 100% reală.
    1 point
  32. Rezultatele testelor Euro Ncap pentru E39: Teste de siguranta E39 http://img253.imageshack.us/img253/2738/492d26d6ge9.th.jpg
    1 point
  33. Intr-adevar incepand cu '98, pe M52 nu s-a mai folosit aliajul Nikasil si s-a trecut la Alusil odata cu adaugarea sistemului dublu vanos. PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa. Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935. Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1. De ce este o problema? BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf. Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare. Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema. In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998. Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia. Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele.
    1 point
  34. Motorul M52 fabricat intre 1998-2000 este cu dublu vanos si nu este din nikasil. Insa nu l-as recomanda. O mult mai buna investitie este un 525i facelift. Insa daca-i faci un test de compresie si rezulta ca n-are probleme de compresie inseamna ca merita sa-l cumperi. Ceea ce ti-a spus Carlos e complet fals. Daca ar fi motorul din nikasil ai avea apoi mari probleme cu el. Mentionez ca 528i-ul despre care vorbesti nu prea poate fi full-options. In schimb poate avea multe dotari. In general dotarile cresc pe masura motorizarii deoarece un 540i de ex are un pret de baza mai mare decat un 528i si mai multe optionale in standard. Unele optiuni pt E39: sistem audio DSP, navigatie cu tv, trapa, scaune electrice si incalzite, PDC, DSC, perdeluta electrica, telefon, webasto, servotronic. M-as mira ca o masina din 1998 sa aiba atatea optiuni. Oricum chestia asta cu full-options, extra full sau alte aberatii sunt niste vrajeli de targ.
    1 point
  35. Pai in clasa sa chiar n-are concurenta. Ma refer la A6 si E-klasse din aceasi ani de productie. Drept dovada numarul imens de unitati vandute de-a lungul anilor. Plus ca pe un forum BMW, ce ai fi vrut sa se spuna? :blink:
    1 point
  36. RECOMANDARI PE SCURT - 520i, recomandat pentru consum redus si costuri de intretinere reduse. - 525, recomandat pentru sportivitate dar cu niste costuri de intretinere acceptabile. - 530i, apropiat de 525i insa un pic mai rapid. - 535i/540i, recomandate pentru performantelele excelente, costurile de intretinere sunt ridicate, nu sunt pentru cei preocupati de consum. - M5, modelul E39 suprem din orice punct de vedere. - 525d, 530d, modele ok, reprezinta un compromis intre consum si performante. Costuri de intretinere mai ridicate decat motoarele pe benzina de aceasi cilindree. DE EVITAT - 520i (1995-2000), 523i, 528i, 525td, 525tds. RECOMANDARI TRANSMISIE In cazul achizitionarii unui E39 cu cutie steptronic, schimbati uleiul cutiei. BMW recomanda schimbarea uleiului dupa 150 000 km. Cutiile steptronic cad deseori tocmai din cauza uleiului neschimbat. Cutia manuala este preferabila insa pentru un plus de confort cutiile steptronic sunt excelente, dar nu pe motoare de sub 3000 cmc. Nu va feriti de steptronic, nu are nimic de-a face cu vechiile cutii hidramate. Cutiile steptronic sunt aproape la fel de rapide ca cele manuale, punctul slab al lor fiind consumul mai mare cu 1 litru sau 2. SUSPENSIE SI DIRECTIE Suspensia seriei 5 E39 este axata pe confort ceea ce da un balans in curbe. Suspensia sport este de preferat celei standard, eliminand astfel balansul. Verificati atent amortizoarele la achizitia masinii. Daca sunt urme de ulei pe ele, trebuie schimbate in scurt timp. Directia este foarte exacta pe orice E39. Servodirectia isi face foarte bine treaba. Servotronicul este insa varianta ideala deoarece condusul devine mult mai usor in traficul aglomerat, iar siguranta creste. Pentru servotronic nu exista kit retrofit. caseta de directie este o problema des intalnita la multe modele BMW, este rezolvabila dar destul de costisitor. RECOMANDARI GENERALE Inainte de achizitie verificati masina la reprezentanta sau la un service autorizat. Preferabil mergeti cu cineva care se pricepe. NU cumparati masini in functie de an, ci in functie de stare tehnica, dotari si aspect general. Dupa achizitie schimbati toate consumabilele, si toate fluidele (ulei motor, ulei diferential, ulei cutie de viteze, lichid de racire, lichid servodirectie, lichid de frana.
    1 point
  37. RECOMANDARI, PE MODELE MODELE PE BENZINA - 520i, 523i, 528i ('95-2000) sunt de ocolit datorita motorului M52 fabricat din Nikasil. Acest motor este cel mai prost dintre toate motoarele cu care a fost echipat E39. - 520i (2000-2003) este un model potrivit daca doriti o masina cu performante medii dar la un consum de benzina rezonabil. Nu este un model cu veleitati sportive insa se descurca ok in traficul infernal din oras dar si pe autostrada. - 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea oricarui pasionat auto. - 530i (2000-2003) este o alegere chiar mai buna decat 525i datorita consumului apropiat si a performantelor mai bune. Costurile de intretinere sunt insa mai mari la fel ca si impozitul. - 535i (1995-2003) vine dotat cu motor V8 M62 in doua variante. Intre 1996 si 1998 motorul dezvolta 235 cp si este vanos. A doua varianta este de 245 cp dublu vanos. Cea mai buna alegere este motorul fabricat in 1998-2003 de 245 cp si cu dublu vanos. Performantele sunt mai bune, fiabilitatea este mai mare. Singura problema este consumul de benzina, in jur de 17l/100km la mers linistit in oras, 20l/100km la mers sport in oras si cam 22l/100km in trafic bara la bara. Insa la un V8 consumul nu este relevant Performantele, directia si suspensia de M asigura un comportament dinamic superior oricarui E39 cu motor L6. Costurile de intretinere sunt mai mari decat la E39 dotate cu motoare L6. Este ideal pentru cei care vor confort, destul de multa putere si performante peste medie, insa nu-si permit intretinerea unui M5. - 540i (1995-2003) este cu un pas in urma M5-ului ca performante, un model foarte reusit insa costisitor ca intretinere. Consumul deja nu mai este relevant la un motor de 4400 cmc. Daca vi-l permiteti este cea mai buna alegere in afara de M5. - M5-ul (1998-2003) este o masina incredibila din orice punct de vedere. Desi are 4 usi este in mod clar o masina sport. Un sedan sport de fapt. Motorul V8 de 5000 cmc de 400 cp este cel mai puternic motor pus pe E39. Desi este derivat din M62, S62-ul nu se poate compara cu nici un alt motor de pe E39, diferentele de performante dar si de intretinere fiind ca de la cer la pamant. M5-ul se adreseaza celor pentru care costurile nu conteaza ci doar satisfactia de a avea un M5. MODELE PE MOTORINA Modelele pe motorina fara common rail sunt de evitat. Acestea sunt 525td si 525tds. Avantajele sistemului common rail 1. reducerea noxelor datorita pulverizarii mai buna a combustibilului in cilindri si datrita controlului mai bun a cantitatii de combustibil care intra in cilindru pe timpul injectiei. 2. Pulverizarea mai buna a combustibilului se face datorita presiunilor mari de injectie care se realizeaza pe timpul injectiei. La vechile sisteme de injectie presiunea de injectie era limitate de considerente constructive astfel: distanta mare a conductelor de combustibil de la pompa si pina la injector ceea ce facea ca presiunea sa nu poata fi marita oricit datorita fenemenelor de rezonanta care se putea produce in conducte; (nu intru in detalii aici, dar este un fenomen foarte interesant despre care s-au scris tone de articole); 3. Controlul mai bun al momentului injectiei ceea ce duce la un mers al motorului mai linistit, la performante mai bune cu consum mai mic; 4. Fiabilitatea mare a motoarelor dotate cu un astfel de sistem. - 520d este modelul cel mai slab. Nu merita cumparat nici macar din punct de vedere al consumului deoarece 525d are acelasi consum. Este dupa parere mea o varianta submotorizata, 136 cp nefiind suficienti pentru caroseria destul de grea de E39. Datorita pretului de baza mai mic, in general 520d-urile vin destul de putin dotate. Este un motor mult mai putin silentios decat cel de pe 525d sau 530d. - 525d (2000-2003) este un model foarte reusit si foarte popular. Este probabil cea mai intalnita motorizare de la noi din tara. Reprezinta un compromis bun intre performante si consum. - 530d vine in 2 variante de putere, 184 cp (1998-2000) si 193 cp (2000-2003). Acest model este cel mai bun diesel din gama, consumul nu este foarte mare pentru performantele sale insa costurile de intretinere sunt destul de mari. Dintre toate motoarele diesel il recomand in special pe acesta.
    1 point
  38. PRO & CONTRA - GENERALITATI PRO E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW. Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand. La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila. Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW. La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri. La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa. Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul. Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc. Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie. In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile. Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul. Per total este o alegere exceptionala. CONTRA Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte. Probleme comune la E39 sunt: - chederele care scartaie. - mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu) - volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h - displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5) - geamurile electrice care cedeaza - manerele de deschidere a usilor din interior care se rup - debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar) - caseta de directie care curge - pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi - senzorul axei cu came - termostatul - suporturile de pahare care sunt total inutilizabile - cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza - senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor - flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala) - rezistenta treapta ventilatie - indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39 - injectoarele care pica la diesel mai ales. - cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km. Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante. Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele. Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.
    1 point
  39. POZITIONARE Seria 5 E39 a fost produsa in 1995-2003, varianta break fiind totusi produsa si in 2004. Este precedat de seria 5 E34 si urmat de seria 5 E60. Gama de motorizari cuprinde urmatoarele modele:520i, 523i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d, 525d, 530d si M5. In 2001 528i a fost inlocuit de 525i si 530i. Toate modelele in afara de M5 au oferit atat o varianta sedan cat si una break. 520i - 150 cp , 523i - 170 cp, 525i - 190 cp si 528i - 192 cp erau echipate cu diferite versiuni ale motorului de 6 pistoane in linie M52. 530i a fost echipat cu acelasi motor de 231 cp de pe E46 330i. 535i si 540i au fost echipate cu motorul V8 M62 cu care sunt echipate si 735i E38, 740i E38 cat si X5 E53. M5-ul a aparut in 1998 fiind echipat cu motorul V8 S62 de 4.9l si 400 cp. DESCRIERE Seria 5 E39 nu a reprezentat un design schimbat dramatic fata de seria 5 E34 ci mai degraba o evolutie a design-ului pastrand liniile clasice BMW, multi spunand ca E39 este cel mai frumos BMW modern alaturi de E38. E39 are o tinuta de drum impecabila, ofera un confort maxim la drum lung, este o masina rafinata dar si cu atitudine. Stabilitatea, franele, siguranta (4 stele la testele EuroNcap) si directia sunt unele dintre capitolele unde E39 exceleaza. In curbe masina sta mai prost decat un E34 de motorizare similara, exceptie facand doar 535i si 540i care au suspensie si directie de M5. Fiabilitatea unui E39 este foarte buna atata timp cat masina este intretinuta, deci totul tine de fostul proprietar. Are totusi unele probleme comune destul de deranjante. Pretul unui E39 variaza intre 6000 si 18 000 euro. Cele de 6000-7000 euro sunt in general modele din primul an de fabricatie care ar trebui evitate. Pretul mic denota starea tehnica proasta si putinele dotari. Important e sa alegeti masina in functie de stare tehnica, aspect, dotari si abia apoi dupa an de fabricatie. Un an de fabricatie mai recent nu inseamna o masina mai buna sau cu mai putini kilometri reali.
    1 point
  40. Gugustiucilor, calma-ti-va cu remarcile referitoare la pret. Intrati pe e90post si luati exemplu. CAND CINEVA VINDE, CEILALTI NU COMPARA CU ALTE MODELE, ALTE MARCI, ALTI ANI, NU ISI DAU CU PAREREA DACA E SCUMP SAU NU. SE FAC REMARCI REFERITOARE LA ASPECT SI ATAT. E PROBLEMA FIECARUIA CU CAT O VINDE, SI NU ARE NEVOIE DE COMENTARII DE LA NISTE PIERZATORI DE VREME...
    0 points
  41. Depinde de modul ĂŽn care dozezi forĂža cu care apeÂşi pe pedalĂŁ. DacĂŁ te sperii Âşi apeÂşi tare, ĂŽntr-adevĂŁr intrĂŁ repede ABS-ul.
    0 points
  42. Nu te-am criticat, doar am spus că, în acest caz, există soluţii calitative la preţuri foarte bune. Există multe DIY-uri şi pe acest forum, am făcut şi eu câteva, deci nu am de ce să descurajez chestia asta. Ţie ţi-a ieşit bine, însă pentru chestia asta ai nevoie de destul de multă îndemânare, deci pentru cei mai mulţi oameni, a da 50 Ron pe o husă făcută de cineva specializat şi din piele de calitate ar fi o alegere mai bună. Dacă vroiam să te critic, puteam să spun că puteai să alegi o piele pe care să nu fii nevoit s-o vopseşti şi cu aceeaşi textură precum pielea de pe scaune, asta pentru a nu ieşi în evidenţă. Plus faptul că ai folosit prenandez. Atunci când se va uza pielea, acel suport de plastic va fi inutilizabil din cauza lipiciului, se va crăpa. Era mult mai ok dacă foloseai un elastic ca să prinzi pielea pe suport.
    0 points
  43. "In clasa sa, E39 n-are concurenta." dupa afirmatia asta am trecut la alt topic,si chiar eram pus sa citesc tot ce ai scris
    -1 points
  44. multumesc frumos colegu`, saru`mana, asa sa fie :lol:
    -1 points
  45. Salut, multumesc pentru felicitari ! :) Ia-ti 320d mai bine....sau depinde si cum stai cu banii :lol: La un motor de 3000 cmc...taxa e de vreo 80 sau 90 de mil am inteles...(ma rog, poti verifica pe autovit, la calculator taxa) ...mi-a zis un coleg de-al meu ce si-a luat un 330xd . Bine...eu unu` nu-i inteleg pe cei care-si ia un bmw xd...ia-ti frate audi daca vrei tractiune integrala :lol: La fel si pe tine...te gandesti intre BMW si AUDI...depinde ce vrei de la masina :) Si clase diferite :D Daca ai familie si /sau vrei mai mult spatiu...si siguranta, clar AUDI QUATTRO. Dar daca vrei cel mai tare motor si cea mai stabila masina de serie...alege bmw :) Asta in mare...nu mai comentez alte aspecte, oricum...sa nu-ti iei AUDI A6 cu motor de 2000 cmc, ca-i de rahat motoru`, abia trage. Insa un 520d ...nu difera cu mult de 320d...ca am vrut 520d sau 320d ...si multi au zis ca nu 520d ...ca-i prea mic acest motor...si cand i-am intrebat daca stiu care-i diferenta de greutate dintre seria 3 si seria 5...toti au zis 300 sau 400 kg...nu, e o dif de aprox 110 kg...m-am uitat pe site-ul bmw ...si-atunci nu se poate pune problema ca un seria 5 cu motor de 2000 nu mai trage, aceasta problema se punea la vechiul 520d...de 136 de cai, ala motor slab...dar noul ...de 163 de cai de pe seria 5...ca si pe seria 3...e ca si cum in seria 3 ai mai avea un om de 100 de kg...si ajungi la greutatea unui seria 5...ce...inseamna ca nu-ti mai trage masina ? no way :) Multumesc pentru ca ai avut rabdarea sa citesti post-ul ! Si ms si pentru aprecieri ! In legatura cu stopurile...spatele n-a fost prea reusit la acest seria 3...si tocmai datorita acestor stopuri aiurea parca...cel putin asta-i parerea mea, arata urat albe...mai ales pe negru :D Mie mi se par foarte tari asa...ma rog, fiecare cu gusturile lui :P Multumesc , bafta si tie...sa ne tii la curent cu alegerea facuta... Ah, apropo...de unde vrei sa iei masina ? Sper ca nu din tara... Ne auzim, vorbim, bafta!
    -1 points
  46. Plus sau minus cativa milimetri. Depinde daca te multumeste eroarea de masura. Depinde si de coeficientul de vascozitate al uleiului "la cald". Eu unul prefer sa masor dupa cateva ore ... ca sa fiu sigur ca tot uleiul s-a scurs in baie. Dar normal ... fiecare masoara cum considera ca e mai bine.
    -1 points
  47. Chiar nu eram curios daca scrii de la servici. Asta nu e scuza, dar ma rog. Si daca ai permis de mai bine de 15 ani ce vrei sa demonstrezi cu asta? Chiar nu are nicio importanta in subiectul discutiei noastre. Eu nu ti-am dat citat din manual, ti-am pus o poza sa vada si ochii tai. Sau limba engleza e prea grea? Daca nici in manuale nu sunt informatii corecte, atunci unde? La un sofer cu permis de 15 ani?
    -1 points
  48. Asa cum am spus anterior ... eu am incheiat subiectul asta. Nu are rost sa ma mai contrazic cu un pusti ... care verifica cuvintele scrise pe forumuri de masini, litere cu litera. Manualul ala e pt ... dummy :twoup:
    -1 points
  49. acest topic este un tutorial sper ca sa incurajez si altii ca atunci cand inlocuiesc/modifica ceva la masina sa faca 2-3 poze cateva detalii si sa faca un post sub forma de tutorial ( cum sunt pe forumurile din afara ) nu vreau sa vand nimic, am facut husa pentru mine vreau sa incurajez fenomenul diy
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.