Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/12/11 in all areas
-
De cand ma stiu, sunt un tip impulsiv si traiesc momentul. Stiu ca suna a cliseu, dar asta e adevarul si daca tot ma destainui nu pot sa o fac mintind. Mie nu-mi trebuie BMW! Prima mea masina a fost un VW Passat. Imi aduc aminte ca mersesem la o firma de piese auto si m-au intrebat daca e "cocosat" si am raspuns ca da. Rad de fiecare data cand imi aduc aminte de treaba asta pentru ca atunci nu stiam prea multe despre masini. Problema era ca masina respectiva era din 1978. Era ea cocosata, dar in niciun caz in felul cum isi imagina persoana care a pus intrebarea. De ce mi-am adus aminte despre povestea asta? Pentru ca nu mi-am imaginat vreodata ca ma pot atasa atat de tare de o anume marca si de un forum cum mi s-a intamplat de cand conduc un BMW. Acum cativa ani (am mai trecut prin 3 masini de atunci) imi spuneam si chiar credeam asta: La ce-mi trebuie mie o masina scumpa si pretentioasa ca BMW?! E vorba numai de fite si figuri. La fel pot sa conduc un Renault sau un Ford. Si le-am condus pe amandoua, in timp. Chiar le povesteam prietenilor despre cat sunt de multumit de variantele alese si-mi radeam in barba cand auzeam ca un nefericit cu BMW da 500 lei pe un schimb de ulei cand eu dau 200 pentru masinile mele. Cu timpul am ajuns sa vreau insa altceva. Si uite asa am ajuns sa aleg intre VW Passat, Audi A4 si BMW Seria 3. Am ales ca un roman si nu-mi e jena sa spun asta: Passat-ul auzisem ca are o gramada de probleme, A4 era deja modelul vechi, iar Seria 3 era ultimul model si era... BMW. N-am crezut ca pot sa ajung sa ma trezesc dimineata cu gandul ca abia astept sa ajung in masina. Chiar si pentru drumul pana la serviciu. N-am crezut ca vreau sa merg in weekend sa "dau ture" prin oras doar pentru a avea un motiv sa urc in masina si sa conduc. N-am crezut ca voi ajunge vreodata sa port un rahat de sapca cu sigla M cu atata mandrie doar pentru ca lucrul asta spune ceva foarte subtil. N-am crezut ca voi conduce 2300 km, rupt de oboseala, cu toate ca mai aveam un sofer in masina, doar din dorinta de a nu lasa covrigul din mana. N-am crezut ca o sa-mi mangai masina curata, proaspat scoasa de la spalat, ca pe o iubita venita de la coafor. Masina...marca, m-au schimbat atat de tare incat mi-e greu sa ma uit in oglinda si sa ma recunosc. Am vrut sa vand masina! Forumul imi e martor ca am vrut sa vand masina. Pretul pe care l-am cerut insa spune totul despre intentia mea. Recunosc si ca in timpul in care imi pusesem masina la vanzare (din motive financiare) cautam pe net tutoriale DIY despre cum sa faci un detailing singur, despre condus defensiv la volanul unui BMW si altele. Nu sunt multumit de brutalitatea masinii, de suspensia sport, de spatiul de depozitare din portbagaj, de spatiul pentru pasagerii din spate, de cutia de viteze si de multe altele. Cu toate astea: Zambesc de fiecare data cand calc acceleratia si fundul masinii danseaza La drum lung n-am nicio emotie cand vine vorba de depasiri Cand opresc la semafor se uita toti la masina si lucrul asta imi da incredere Ma contrazic tot timpul cu cei care contesca marca si modelul! Ca o concluzie urasc faptul ca masina asta m-a facut dependent de ea. Si pornind de la un sfat vechi pe care mamele il dadeau copilelor gata de maritat: "Nu lasa ca un barbat sa devina centrul universului tau. Cand se intampla asta vei fi pierduta" - e clar ca sunt pierdut. Undeva in lumea BMW. Dar e atat de frumos sentimentul incat nu-l poti compara cu nimic.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Adica, ĂŽn mod tipic, nu suntem noi de vinĂŁ pentru nimic, suntem victimele ĂŽmprejurĂŁrilor nefaste. Am mai auzit chestia asta de atâtea ori ĂŽncât mĂŁ enerveazĂŁ doar când mĂŁ gândesc. Caracterul este dat de fapte. Cum sĂŁ nu se schimbe? AdicĂŁ, dupĂŁ tine, caracterul poporului român e dat de dacii de pe vremea lui Burebista sau de locuitorii Moldovei sub ÂŞtefan Cel Mare? Una dintre cele mai mari probleme pe care le are românul este tocmai aceastĂŁ victimizare. NiciodatĂŁ nu este de vinĂŁ pentru nimic, este cel mai deÂştept, cel mai priceput, cel mai cunoscĂŁtor, ĂŽnsĂŁ cumva se ĂŽntâmplĂŁ lucrurile ĂŽncât ĂŽi sunt potrivnice Âşi ceilalĂži din jur, desi sunt 100% mai proÂşti, le merge treaba mai bine, sunt cu câteva zeci de ani ĂŽn faÞã. Ca sĂŁ ai de unde sĂŁ porneÂşti, trebui sĂŁ ĂŽncepi prin a te analiza ĂŽntr-un mod obiectiv ca sĂŁ Âştii unde eÂşti de fapt. DacĂŁ o sĂŁ continuĂŁm sĂŁ nu spunem niciodatĂŁ nimic negativ de noi ca popor sub eticheta unui fals patriotism, de fapt vom continua sĂŁ ne ĂŽnvârtim ĂŽn acest cerc vicios ĂŽn care nimeni nu e de vinĂŁ. Asumarea responsabilitĂŁĂžii a fost Âşi este extrem de dificilĂŁ pentru români. La fotbal e de vinĂŁ arbitrul sau terenul prost de parcĂŁ adversarii n-ar juca pe acelaÂşi teren, ĂŽntotdeauna suntem furaĂži, nedreptĂŁĂžiĂži, timoraĂži. Un exemplu din istoria BMW e foarte grĂŁitor. DupĂŁ ce Germania a pierdut rĂŁzboiul, fabrica BMW din Munchen era programata pentru demolare de cĂŁtre aliaĂži. Muncitorii de la BMW AG, ĂŽmpreunĂŁ cu conducerea, au realizat faptul cĂŁ asta ar ĂŽnsemna sfârÂşitul mĂŁrcii, aÂşa cĂŁ s-au mobilizat Âşi au ĂŽnceput sĂŁ fabrice oale, tigĂŁi Âşi alte obiecte simple de uz caznic pentru a-i convine pe aliaĂži sĂŁ nu dĂŁrâme fabrica. DacĂŁ erau români, cu siguranÞã ar fi aÂşteptat sĂŁ fie ajutaĂži, ajutorul n-ar fi ajuns, la fel ca-n reclamĂŁ "a murit americanu'". Nu numai cĂŁ n-ar fi ĂŽncercat sĂŁ facĂŁ altceva ca sĂŁ schimbe situaĂžia, ci ar fi furat tot ceea ce s-ar fi putut fura, inclusiv cĂŁrĂŁmidĂŁ, fier, cupru, gardurile, iar când treaba ar fi fost terminatĂŁ, micii ar fi sfârâit pe grĂŁtare, totul s-ar fi udat cu bere Âşi lumea ar fi fost fericitĂŁ o vreme. Deci problema e de mentalitate Âşi caracter, Âşi nu e deloc o problemĂŁ nouĂŁ. Totul este sĂŁ bĂŁgĂŁm asta la cap Âşi sĂŁ nu ne mai victimizĂŁm. PriveÂşti problema greÂşit. O societate este formatĂŁ din mai mulĂži indivizi. DacĂŁ foarte mulĂži din sistem sunt ĂŽnapoiaĂži Âşi n-au o scare de valori, trĂŁiesc pentru a bea o bere la 2 litri seara Âşi pentru a sparge seminĂže uitându-se la diverse dejecĂžii la TV, chestia asta te trage ĂŽn jos indiferent cĂŁ vrei sau nu. Eu n-am spus cĂŁ aÂş vrea sĂŁ fie o ĂžarĂŁ de genii sau de oameni extraordinar de inteligenĂži. ĂnsĂŁ noi ca popor suntem ĂŽnapoiaĂži din prea multe puncte de vedere, inclusiv ĂŽn domenii primitive, ca igiena. Suntem printre popoarele europene care folosesc foarte puĂžinĂŁ pastĂŁ de dinĂži. ÂŞi e clar cĂŁ nu e vorba de rĂŁutatea altor popoare, chestia asta e adevĂŁratĂŁ Âşi poate fi probatĂŁ cu o cĂŁlĂŁtorie cu mijloacele de transport ĂŽn comun. DacĂŁ trĂŁim gândindu-ne doar la noi ĂŽnÂşiÂşi, poate cĂŁ lucrurile nu vor fi neapĂŁrat proaste, ĂŽnsĂŁ pasivitatea e o parte a problemei. MĂŁcar putem face un efort de a marginaliza prostia, incultura, snobismul Âşi restul comportamentelor ĂŽnrudite. Din pĂŁcate, atunci când eÂşti guvernat de urĂŁ oarbĂŁ, nici memoria nu te mai ajutĂŁ. Eu am spus cĂŁ n-aÂş mai folosi o lunĂŁ ĂŽntreagĂŁ maÂşina dacĂŁ Âşi alĂžii ar face acelaÂşi lucru. ĂnsĂŁ când am zis acest lucru, unii s-au gândit sĂŁ spunĂŁ cĂŁ oamenii care ar protesta astfel nu ar face acest lucru pentru binele comun ci pentru cĂŁ le-a ajuns foamea la maĂž Âşi oricum nu mai au bani de benzinĂŁ. Ăn condiĂžiile astea, ar trebui sĂŁ fiu prea prost sĂŁ-mi sacrific confortul meu personal Âşi pentru alĂžii care debiteazĂŁ asemenea cretinisme. DacĂŁ unii gĂŁsesc potrivit sĂŁ te ia la miÂşto atunci când vrei sĂŁ faci un protest real, nu sĂŁ te maimuÞãreÂşti televizat prin benzinĂŁrii plĂŁtind inutil cu monede, iar ĂŽn rest oricum sĂŁ consumi aceeaÂşi cantitate de combustibil pe care o consumi ĂŽn general, ĂŽn acest caz le doresc sĂŁ le ajungĂŁ cuĂžitul la os Âşi sĂŁ urle de foame Âşi de ofticĂŁ pe stradĂŁ pânĂŁ când vor ĂŽnĂželege cĂŁ nu are rost sĂŁ-Ăži baĂži joc de unii care vor sĂŁ schimbe ceva Âşi sunt gata sĂŁ sacrifice ceva pentru asta. AÂşa cĂŁ nu vĂŁd nimic gresit ĂŽn mentalitatea mea, pur Âşi simplu nu sunt prost Âşi cred ĂŽn reciprocitate. La fel ca respectul, toatĂŁ treaba e pe bazĂŁ de reciprocitate. ĂnseamnĂŁ cĂŁ ai o existenÞã tristĂŁ, poate chiar foarte tristĂŁ. DacĂŁ aÂşa mult contez pentru tine, ĂŽĂži trimit Âşi o pozĂŁ cu autograf sĂŁ arunci cu sĂŁgeĂži ĂŽn ea, aÂş vrea sĂŁ-Ăži fac Âşi eu viaĂža mai frumoasĂŁ. :console:1 point
-
Trebuie spus din capul locului ca tu raspunzi pentru faptele tale (juridic); din punct de vedere intelectual esti "evaluat" tot individual (sistem de valori, cultura, cunostinte generale sa zicem). Adica nu raspunzi tu de crimele facute de concetatenii romaniei. Daca tu de maine ai un sistem de valori bazat pe ceva autentic si un comportament corespunzator (stiu ca nu e cel mai bun cuvant dar nu gasesc altul mai potrivit) ai schimbat foarte multe intr-un timp foarte scurt. (nu insinuez ca sistemul de valori se cladeste intr-o zi) O caracteristica a geniilor este ca sunt intelese dupa foarte mult timp (sunt cazuri in care au fost necesari 2000-4000 de ani). Este in firescul lucrurilor ca nu toti oamenii pot la fel de mult. Si este o pierdere de vreme sa incerci sa-l ridici pe unul care intelectual nu poate sa inteleaga ce un altul poate. Geniile nu au avut probleme cu asta. Si-au vazut de treba. Vad ca tu te ancorezi ca nu te poti schimba decat cu toata mentalitatea colectiva. Nici un sistem politic, militar nu a putut aduce oamenii la acelasi nivel. Pentru ca ei nu sunt la acelasi nivel si nici nu trebuie sa fie. Fiecare trebuie evaluat dupa capacitatea lui. Daca tu ai un sistem de valori diferit de cel al tarii in care traiesti - nu este nicio problema. Dar nu te asteptaca ca toata lumea sa sara din marasmul terestru in care se simte bine si de maine sa se rezolve toate carentele de cultura, mentalitate, civilizatie ale acestui popor.1 point
-
Foarte interesant articolul. Mult peste media forumului - cu toate acestea are un neajuns: doar trece in revista niste probleme nu si rezolvarea lor. Am subliniat si eu ca nu ma identific cu multi romani si nu ma identific cu majoritatea forumistilor bmwclub. Am observat ca foarte multi romani se plang de diverse - ca presedintele este incompetent, ca doctorii nu isi fac treaba, ca soferii injura si sunt agresivi, ca societatea nu reactioneaza cum ar trebui etc - si folosesc asta ca o scuza pentru lipsa lor de eficienta si profesionalism. Cred ca timpul pe care il avem trebuie sa ni-l consumam cu ce ar trebui sa facem noi nu cu ce fac altii. Subliniez din capul locului ca sa analizezi ce face un prost nu este un semn de inteligenta. Adica daca eu as incepe acum sa analizez de ce se uita lumea la DD TV as fi cel putin la fel de prost ca cei care o fac. Un semn de inteligenta sa ar fi sa fac ce consider eu ca este mai bine cu timpul pe care il am la dispozitie si sa imi ridic stacheta la ce pot eu. (alta caracteristica a romanilor este sa se compare cu unii foarte prosti sau incompetenti ca ei sa dea bine prin comparatie). Este la fel de adevarat ca prostii ajung vrand-nevrand sa te influenteze. Asta nu mai depinde de ce poti tu. Daca stai in spatele unui taximetrist care are slikuri in loc de anvelope de iarna pe o straduta din spatele blocurilor cu gheata va trebui sa iesi din masina si sa il impingi daca vrei sa treci. Vrei sa platesti ceva la o institutie iti ia 3 ore in loc de 5-10 minute etc. Dar astea sunt lucruri pe care le stim, le-am acceptat si nu facem decat sa pierdem si mai mult timp daca stam sa ne lamentam de ele. Ca si o concluzie: Nu trebuie sa ne raportam la ce fac prostii cu timpul lor; nu trebuie sa ne lamentam mai mult decat este cazul; trebuie sa cautam sa gestionam timpul la capacitatile noastre; trebuie sa eliminam pe cat posibil prostii din jurul nostru (in masura in care asta depinde de noi).1 point
-
am aceeasi problema intre 1000 si 2000 rpm,verdicte=tacheti sau patina ,intinzator lant--ulei Bmw 5w30,motor N42 valvetronic,plus ca uleiul coboara la minim dupa cca 3000 km,mazga alba pe joja,joja rugineste...1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00