CHIP tuning-ul este, de fapt, ...."bunica" RESOFTARII de astazi! In esenta, se intampla acelasi lucru: se modifica parametrii de functionare ai motorului cu scopul de a creste puterea si cuplul si de a modifica/imbunatati raspunsul motorului. Doar ca, in primii ani ai aparitiei calculatoarelor pe masini, nu se putea interveni asupra lor decat FIZIC, prin schimbarea unui CIP de pe placa de baza a calculatorului, cu un altul, cu parametrii modificati! De aici si denumirea de CHIP TUNING! Astazi, la masini cu calculatoare moderne si cu posibilitati multiple de interventie, NU se mai pune problema INLOCUIRII unei componente a acestuia, totul facandu-se (de obicei) prin mufa de diagnoza (OBD). Dar, termenul a ramas de ...CHIP! Referitor la masina ta, eu cred ca este cam batrana si cu multi km. (e doar o parere personala; nu-ti stiu masina!). Deci, nu as interveni asupra ei, pentru ca e posibil sa cedeze ceva in timp scurt. Apoi, daca tii neaparat, este OBLIGATORIU sa-ti faci o resoftare pe dyno, pornind de la cifrele ACTUALE ale masinii. Cu stima