Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/27/11 in all areas

  1. esti intr-o depasire, cu max 20 km/h peste limita legala, iar blonda din jeepul depasit face stanga fara semnalizare si vorbnd la telefon, sa vedeti atunci cum curge cu avertismente
    1 point
  2. LA diesel sonda lambda ai doar daca ai DPF, dar are mai mult rol de control al emisiilor, nu influenteaza consumu. LA diesel amestecul se face cu totul altfel decat la benzina. Ai schimbat termostatul vreodata ? avand in vedere ca e90 nu are indicator de temperatura nu vezi in cat timp se ridica si nu stii decat atunci cand sunt moarte de tot ar fi o idee sa le schimbi. Multi le schimba cand nu mia baga caldura in masina deja, si e tarziu atunci. Fiecare minut in care masina nu e la temperatura optima, iarna, iti mareste consumul, mai les daca mergi mult in oras. daca nu inchide perfect, e mai lenes etc..rezultatul e consum mare iarna, mai ales in oras, cand stai mult la relanti.
    1 point
  3. Sondele cu 4 fire, preincalzire tin 160k km. Celalate, la modele mai vechi, 100k km. Diagnosticarea e foarte dificila. Pe tester sa vad doar cand sunt moarte complet. In mod normal, in toate manualele de intretinere se recomanda schimbul in functie de tipul sondei. la interval regulat, fie 100 sau 160k km, in functie de caz. Se poate diagnostica, dar se face dinamic si de un tip priceput. sa interpreteze valorile. . Asta inseamna.. masina la temperatura nominala, ECU intrat ni close loop. Valoarea ideala a sondei e ~045-05V. pe masura ce mixul de aer combustibil se modifica.. ea trebuie sa indice sub 0.5v sau peste, in functie de cum e mai bogat sau mai sarac in oxigen. Apoi ECU se adapteaza, aduce mixul la valoare optima, sonda revine la 0.5, si tot asa. Normal se masoara cate adaptari si salturi de voltaj face. Ele in timp devin "lenese", chiar daca mai functioneaza inca. Daca nu pica niciodata sub 0.3V.. si nu sare de 0.6 V.. iar trebuie schimbata. O poti forta sa se duca acolo lasand-o sa traga aer fals, apoi sugrumand returul de combustibil, sa fotezi un amestec mai bogat. Consumul marit de combustibil, pierdere de cuplu in turatii mici.. cam astea sunt simptomele de sonda defecta . Problema e ca mai ales la masini mai vechi si motoare mai mici, sunt greu de sesizat mai ales de catre cei care o folosesc zilnic. Nimeni nu le schimba decat cand consumul creste enorm si apar si pe tester. EU am fost la tester, nimic. Am schimbat-o ca ii venise timpul, ajunsesem la 200k.km si a mea se schimba la fiecare 100.k. Masina tragea bine, chiar peste multe alte masini similare. Dar daca asa scria la carte. si stiind importanta ei nu am ezitat. Imediat mi-a scazut consumul cu 1l, iar in turatii joase mult mai vioaie. Chiar acum o saptamana mia venit ideea sa incerc sa pun benzina de 98, dupa schimbarea sondei. . MAi pusesem in m50 meu, dar neavand nici un efect (in Luxembourg, benzina de 95 e chair de 95.), nu avea rost. Tot de la sonda era treaba. probabil ca era prea lenesa ca ECU sa vada diferenta. LA consum cu 98 nu ma pot pronunta inca, dar de tras .. e diferenta. Sfatul meu e sa o schimbi daca nu stii cand a fost si daca a fost schimbata vreodata. Cumpra originala sau BOSCH-NKG. banii ii scoti rapid din diferenta de consum. E destul de scumpa, cam de la 160 de euro in sus. Daca ai ghinio sa trebuiasca mai multe, 2 sau 4, e cam scump. De regula cele inainte de catalizator sunt mai importante.
    1 point
  4. Da, ma bucur ca se foloseste de-acuma termenul corect, JANTA / JANTE, când vine vorba despre Învârtitoare
    1 point
  5. e un furtun cu o tzeava de pleaca de la pompa. se raceste pe langa caseta si pleaca in caseta de directie. e figura nr 4
    1 point
  6. eu folosesc centura si in oras, iar la telefon nu vb, ca se conecteaza automat la Bluetooth-ul masinii, asa ca sunt rezolvat, plus ca e ultra comod, nu vad de ce m-as complica. Am si pocnit o masina de muuult, foarte usor e adevarat, s-a intamplat din cauza ca incercam sa dau un telefon si cautam nr in agenda. In rest, nu am intalnit niciodata un politist, de la rutiera sau altceva, care sa fie obraznic, arogant, agresiv sau rautacios, ba dimpotriva. Insa am vazut si auzit povesti in care cei opriti s-au comportat ca niste ciobani. Daca te-a oprit politia, pai te-a oprit ca ai facut ceva, nu ca ai tu "bemveu", "mertzan", freza pe stanga, ochii verzi sau mai stiu eu ce, culmea nesimtirii este sa mai fii si obraznic cu politistul. Data viitoare cand va mai opreste, ia incercati sa aratati respect si vorbiti civilizat, pariu ca veti fi mai castigati decat cu harfe de cartierist, gen "stii ba cine-i tata, unchiu, varu", "eu te platesc din banii mei", "vezi ca maine nu mai ai serviciu", sau preferatele mele, alea cand conducatorii auto vor sa-l invete legea pe organ si incep sa-i ceara autorizatii, foi de parcurs, atestate radar si alte idiotenii. Bine si politia este de vina ca tolereaza asa ceva, pai sa faci asa ceva in US, in secunda 2 esti cu mainile in catuse, asta daca ai noroc. Aia vin la masina cu mana pe pistol si tu stai cu mainile pe volan pana iti da politistul alte indicatii, indicatii pe care le urmezi fara comentarii.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.