Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/28/11 in all areas

  1. ...si care are si cont pe feisbuci ala !
    2 points
  2. Din poze pare destul de slabuta organizarea pe parte de 4x4 efectiv, au fost probe practice care sa puna la incercare sistemul xDrive? (am vazut doar 1 sau 2 parca)
    1 point
  3. Uite aici un E60 cu km originali.Garantez! http://www.autovit.ro/bmw-525-C18176039.html
    1 point
  4. Letty pune-le si pe imageshack ca pe farcebook nu au toti cont si mai mult de atat il urasc. O sa iti auzi la povesti de te doare capul...
    1 point
  5. Cred ca da.L-am vazut pe cateva topicuri,intreba de comenzi volan pt E93 si nu mai stiu ce... E bine ca toate stau bine la capitolul km,sub 140.000
    1 point
  6. Sa o stapanesti sanatos .
    1 point
  7. Pozitia pe care o adoptam la volan are o influenta majora asupra modului in care conducem si are implicatii medicale importante, in special la nivelul coloanei vertebrale. De foarte multe ori plecam la drum fara a efectua reglajele pentru scaun si oglinzi si asta determina o vizibilitate scazuta si reactii intarziate sau ineficiente. De asemenea, reglajul corect al scaunului ii va permite soferului sa actioneze toate comenzile, fara sa se intinda si fara sa faca efort. In cazul autoturismelor de generatie noua, scaunul soferului este prevazut si cu reglaj pe inaltime si, eventual, lombar, pe langa clasicele reglaje longitudinal si al spatarului. In ceea ce priveste reglajul longitudinal, este bine sa obtineti o pozitie care sa permita piciorului sa ramana putin flexat atunci cand pedala este apasata la maxim. Acest lucru face posibila actionarea rapida si cu forta maxima a pedalelor in momentul in care situatiile din trafic o cer, intrucat masinile moderne, echipate cu sistem ABS, necesita o forta relativ mare de apasare a pedalei in cazul franarii de urgenta. In plus, in cazul unui accident, forta degajata va fi preluata si distribuita de articulatii, fiind transmisa intr-o mai mica masura catre pelvis, sansele de recuperare medicala rapida fiind foarte mari. Daca spatiul dintre scaun si pedale este prea mic, este foarte probabil ca veti lovi cu genunchii plansa de bord si nu veti putea controla eficient masina. In plus, oboseala se instaleaza mult mai repede in aceasta situatie. Reglarea pe inaltime a scaunului trebuie sa va ofere o vizibilitate optima, asigurand o perspectiva cat mai larga si o buna lizibilitate a instrumentelor de bord. Din acest motiv este recomandabil sa ridicati scaunul pana la un nivel care sa determine o distanta de aproximativ 10 cm intre cap si plafonul autoturismului. Spatarul scaunului va fi reglat astfel incat ambii omoplati sa aiba contact cu acesta, spatele fiind sprijinit in intregime iar coloana vertebrala ramanand in pozitie normala. Este indicat ca reglajul sa fie astfel realizat, incat sa nu fie nevoie sa ne desprindem umerii de spatar in momentul rotirii volanului. In acest fel se obtine mai mult confort si, in cazul deplasarilor lungi, se evita aparitia durerilor de spate. De asemenea, in cazul franarilor bruste sau al unui accident, spatele va fi sustinut corect. Aditional acestui reglaj, se va pozitiona coloana de directie astfel incat bratele intinse sa atinga volanul in dreptul incheieturii si, in partea de sus, in dreptul podului palmei. Astfel, manevrarea volanului poate fi realizata usor si putem actiona rapid si eficient in situatiile critice. Din punct de vedere al reglajului pe inaltime al coloanei de directie, pozitia adoptata trebuie sa permita rotirea volanului in conditii optime si sa nu obstructioneze vizibilitatea instrumentelor de bord. Asimiland volanul unui cadran de ceas, ar trebui ca pozitia mainilor sa fie, aproximativ, in dreptul orelor 9 si 3 iar actionarea volanului sa se faca prin tragere, adica la virajul spre stanga, mana stanga sa actioneze volanul, iar mana dreapta sa traga volanul la virajul spre dreapta. Astfel vom adauga forta gravitationala fortei proprii si virarea se va efectua rapid si corect, mai ales in situatii de urgenta. In timpul deplasarii, incercati sa mentineti incheieturile mainilor drepte in raport cu antebratul. Palma ar trebui mentinuta deasupra manetei in timpul schimbarii treptelor de viteza, fara sa modificam unghiul incheieturii mainii. In acest fel evitati suprasolicitarea tendoanelor care, pe termen lung, poate determina afectiuni ireversibile. Tetierele servesc pentru confort dar au si un rol deosebit de important in protejarea coloanei cervicale, in cazul unui impact. Ele au fost introduse in productia de serie inca din anii ’60, ca urmare a studiilor privitoare la accidentele auto si la efectele acestora. In cazul unui impact din spate, corpul este impins inainte, in timp ce gatul ramane in pozitia anterioara, fapt de natura sa provoace afectiuni ale vertebrelor cervicale daca nu exista suportul tetierei. Tetiera este importanta si in cazul franarii puternice sau al unei coliziuni frontale. In situatia din urma, corpul este propulsat spre inainte, iar apoi in spate sus. Din acest motiv, tetiera ar trebui reglata astfel incat marginea superioara a acesteia sa ajunga cel putin pana la nivelul crestetului, sau chiar mai sus. In masura in care autoturismul este prevazut cu reglaj pentru centurile de siguranta, reglati pozitia acestora astfel incat atunci cand sunt cuplate sa fie bine intinse. Linia orizontala trebuie pozitionata cat mai jos posibil, pe solduri si nu pe abdomen, iar cea diagonala si sa treaca, cu aproximatie, prin dreptul umarului dinspre exteriorul masinii. La cuplarea in catarama, asigurati-va ca sunt fixate corect, mai ales in perioada de iarna, atunci cand purtam imbracaminte groasa. Este indicat ca reglarea oglinzilor sa se faca numai din pozitia corecta a corpului si sa permita observarea partii din spate a autoturismului cu miscari minime ale corpului. Reglajul corect va anula o mare parte din unghiurile moarte insa nu trebuie sa renuntati complet la intoarcerea capului. In masura in care pozitionarea marginii portierei sau a cotierei nu va permit o sedere confortabila si sunteti nevoiti sa va intindeti prea mult pentru a va sprijini, ar fi bine sa evitati sa le mai folositi intrucat vor fi o sursa de oboseala si dureri articulare. In cazul deplasarilor lungi, nu uitati ca este indicat sa faceti pauze pentru relaxare la fiecare 3 ore sau oricand va simtiti obositi, durata lor trebuind sa fie de cel putin 10 minute. Evitati insa stationarile pe banda de urgenta a autostrazii sau pe marginea neamenajata a drumurilor nationale, intrucat pot fi foarte periculoase. Ar fi ideal daca aceste opriri ar include vizitarea unei atractii locale de pe traseu. Este important sa adoptam pozitia corecta la volan, aceasta influentand vizibilitatea de care dispunem, precizia si rapiditatea manevrelor pe care le efectuam, si, nu in ultimul rand, gradul de oboseala pe care il acumulam. Sa nu uitam ca, in cazul unui accident, reglajul adecvat al scaunului ne poate salva viata sau poate reduce nivelul traumelor suferite.
    1 point
  8. Volan de M gasesti si la Gabi: http://www.bmwclub.ro/forums/topic/91429-vand-volane-bmw-noi/page__p__1292654#entry1292654
    1 point
  9. mersi de ajutor Zoki pot sa te intreb de unde ai luat volanul de M si cat costa?
    1 point
  10. Da. Cred ca nu mai am destul freon in instalatie si de aceea nu mai porneste compresorul.
    1 point
  11. Pacat este ca si scrii ca un retardat ...
    1 point
  12. Ms hotpharao. @c6t9: Iata ca era sa o patesc si eu cu oglinzile. Dupa 1 an si jumatate de cand o am , am zis ca sunt norocos ca nu mi-a furat nimeni inca oglinzile. Acum o sapt pe seara eram pe balcon si vad un Audi A4 break de culoare inchisa, model cu 2 generatii in urma, cred ca B7 ii zice , ca opreste la cativa metri de masina mea si paralel cu drumul. Din masina au iesit 2 indivizi, dintre care soferul vad ca se aproapie mai pe ocolite de oglinda din stanga a masinii mele. Celalalt tinea de sase. Atunci am tipat la ei, si au inceput sa fuga la masina si dusi au fost. Din pacate nu am putut sa vad tot numarul de inmatriculare, de cat ca era de Bucuresti si continea litera G. Trecand peste acest lucru, de cand am resetat debitmetrul consumul de pe idrive este chiar cel real de la pompa. :twoup:
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.