Indiscutabil motoarele diesel s-au dezvoltat foarte mult in ultima vreme spre deosebire de cele pe benzina si nu cred ca cineva contesta performanetele lor. De cele mai multe ori auzi ca un motor diesel este mai rapid, este mai puternic, etc. Dar am impresia totusi ca aici se cam compara mere cu pere. Daca te uiti la tehnolgia diesel vei constata ca in toate cazurile motoarele sint turbocharged si chiar mai mult ultimele generatii sint RPF, adica cum e si 535d(272HP) care are 2 turbine, ca sa reducem discutia la simplu. In general, de exemplu, se compara un Audi A4 20. TDI 140HP, 0-100 = 9,9s vmax=207 cu ... Audi A4 2.0, 131HP, 0-100=10.1s, vmax=208 :) si concluzia este ca diesel-ul este mai rapid..., Dar de fapt am comparat un motor turbo(chiar diesel fiind) cu unul aspirat ceea ce nu este tocmai corect. Ca sa comparam mere cu mere luam Audi A4 20. TDI 140HP, 0-100 = 9,9s vmax=207 cu Audi A4 20.TFSI P. max =200 HP, 0-100=7.6s, vmax=235 km/h de aici nu e greu de vazut ca daca comparam 2 motoare turbo... diesel-ul este inferior. Prin analogie se compara motorul de 3.o d (RPF) turbocharged 2 turbine, 272 HP cu motorul simplu, aspirat 3.0 i = 258 HP... :) Pai... la capitolul performante, nici nu vreau sa ma gindesc ce ar fi daca 3.0i ar avea 2 turbine. :blink: