salut,am o rugaminte daca puteti sa ma ajutati,cu un sfat cu o parere,tocmai am citit acest topic tau legat de cutii de viteze automate,unde am facut legatura cu cutia mea manuala,respectiv http://bmwfans.info/..._gearbox_s5d_z/ ,in care dupa cate am inteles din topic cred ca are probleme,deci sa povestesc... in ultimul an din cauza timoneriei,bucatile de plastic ce tin fix schimbatoru si alte piese sau cam stricat,ei de atunci am facut prostia,mergand si mai sportiv,sa schimb treptele,dar din nefericire sa le ratez,pe trepte inferioare,gen din a5 la 140,am dat 1a,din a 2a in loc sa dau a3a,am dat 1,din a4 a 3a si tot asa,toate aceste lucrui intamplanduse la turatii mari,ba chiar odata mia sarit si fulia,nu prea am avut grija de masina in perioada aia,dupa aceea i-am facut resoftare la 163cp,bineinteles cel mai probabil cuplu a crescut pe la 340nm,ambreaju fiind schimbat cu 1 an de zile inainte de resoftare,dar in mod sigur nu a fost uzat chiar daca sa mers sportiv,gen liniutze,plecari de pe loc sport,drifturi si altele sau alte chestii de genu.Dupa resoftare,ma apucat nebuneala,gen mers tare(sportiv cica),la fel am facut dupa ce am resoftato. Nu a fost suficient decat sa ratez de vreo 3-4 ori treptele, iar apoi in timp am realizat ca masina imi da un semn de patinare,dar nu gen ambreaj nu stiu cum sa zic,am avut stricat si ambreaju dar la ambreaj turometru creste in gol dar nu creste viteza,ei la cutie am observat,daca e asa cum banuiesc, turatia creste mai greu pe turatiile mari dupa 3800rpm,bineinteles si acu la viteza urca mai greu,chestia e ca am masina de 3 ani si nu am schimbat uleiu nici in diferential,nici in cutie pentru ca nu am stiut ce se schimb,de exemplu am incercat testu cu plecarea de pe loc cu treapta a5-a ,ei pleaca,posibil sa fie si ambreaju...nu zic nu.Cam de atunci m-am cam lecuit,acum stau si primesc foloase,de exemplu acum iarna,cand ma duc sa pornesc masina,ambreaju se apasa greu,vitezele se schimba greu ca si cum as avea gelatina in cutie si trebuie sa misc in viteze ca sa o dezamorsez sa fie mai lichida,am prins si 220,210,200,190,180km/h,de exemplu: ma duc si ii dau cu vmax ar trebui sa prinda cam 220,ei nu ii prinde,prinde 210,apoi a 2a cand incerc 200 cu chiu cu vai,apoi nu mai trece de 180km/h,pe turatiile mari patineaza dupa 3500,cel putin asta imi da senzatia motorul trage bine,dar parca imi da in cap cand atinge 4000rpm,inainte mergea pana in 4500,cand schimbam treptele inainte de toate astea smuncea ma izbea,acuma uneori prinde si ma izbeste ,se ridica botu,alteori ma pune in cap,gen ca scapa ceva,a1-2a,2-a -3a,as vrea sa aflu un raspuns la problemele mele inainte sa ajung la un mecanic,pentru ca bani nu prea sunt si sa imi spuna ce stiu si eu si sa imi ia si bani cum sunt mecanicii pe aici,nu e bun...am vazut ca tu te pricepi (DOMI)mai bine referitor la acest subiect,daca poti sa imi dai un raspuns in legatura cu cutia daca e inca e buna sau sa stricat si mai exact ce piese posibile din cutie sa fie defecte,dupa parerea ta si dupa simptomele spuse,sunt probleme de la cutie?de la ambreaj si cutie? sau numai de la ambreaj?ti-am dat tipu de cutie pe care il am ,si te rog frumos daca poti sa imi spui ce tip de ulei sa pun in ea,sau ce trebuie luat ca sa fac schimbu,cati Litri incap in cutie,poate chiar si in diferential daca cunosti http://bmwfans.info/...ive_output/,iti multumesc,astept un raspuns de la tine,si chiar din partea celorlalti care se pricep la acesta problema,chiar am nevoie de ajutor...