asa e, ar trebui respectata viteza si regulile de circulatie. dar din pacate vor fi mereu incalcari ale acestor reguli. asta ce inseamna? ca trebuie sa fi condamnat la moarte? Nici unul dintre cei care incalca regulile nu ar trebui sa moara, sau ceilalti nevinovati... Imi cer scuze Rares_cj ca expun atentiei cazul tau, dar cred ca are o asemanare izbitoare cu cazul de fata (desi diametral opus din prisma deznodamantului, viteza mai mare, iar Rares ar fi fost cazul Opelului, din fericire nu a fost cazul). Am trecut şi eu printr-o situaţie "near miss", la un moment dat. Eram pe valea oltului, mergeam spre vâlcea, noaptea. Eram în curbă la stânga, cu vizibilitate destul de mică. Văd lumină din faţă şi îndrept puţin din volan, cât să mă depărtez o idee de axul drumului. Pe la jumătatea curbei, surpriză: autocar pe sensul lui de mers, spre sibiu, şi pe contrasens, la 20-30m de mine, în depăşirea autocarului, pe la jumătatea acestuia, o dubă, exact în faţa mea. Eu aveam cam 80kmh, autocarul probabil la fel, şi duba mai mult, având în vedere că practic intra în curbă pe contrasens, şoferul bănuiesc că era în accelerare... Primul impuls, reflexul, a fost să frânez, ceea ce am şi făcut. S-au blocat roţile (eram cu e12, fără abs) şi maşina începe să derapeze uşor spre exteriorul drumului. Realizez că, dacă nu dau drumul la frână, duba urmează să se urce pe mine. Las frâna, accelerez şi iau dreapta de volan, încercând să menţin controlul maşinii şi, în acelaşi timp, să pot ieşi controlat de pe asfalt. De la marginea asfaltului până în parapetul de tablă ondulată de la marginea drumului aveam o fâşie de aprox 1m şi am folosit-o din plin, ca să zic aşa, practic mergând cu mai mult de jumătate de maşină pe lângă asfalt. Norocul a fost că şoferul autocarului a tras cât a putut dreapta (oricum urma să intre în curbă), şoferul dubei a tras şi el dreapta, aproape lipindu-se de autocar, astfel încât am fost 3 maşini una lângă alta, pe un drum cu 2 benzi. Având în vedere că autocarul şi duba sunt destul de late, mai sunt momente în care nu îmi vine să cred că am încăput toţi 3, unul lângă celălalt, fără să aibă loc un accident. După ce am trecut prin urechile acului, la propriu şi la figurat, m-am uitat la prietena mea, am întrebat-o dacă e ok, a zis da, cu toate că vedeam cât de palidă era, cum probabil eram şi eu. Am oprit la câteva zeci de metri după curbă. Am vrut să mă dau jos din maşină, să fumez o ţigară, dar nu am putut. Îmi tremurau picioarele şi genunchii aşa te tare, încât nu mă puteam mişca. Parcă nu erau picioarele mele. Pur şi simplu, nu am putut să mă dau jos din maşină. De atunci, conduc altfel. Nu las nimic să îmi distragă atenţia de la drum. P.s. Cu câteva secunde înainte, mă uitam la scrumieră, să-mi sting ţigara... Doamne fereste, ce s-ar fi intamplat daca la marginea asfaltului erau borduri? Ar fi fost condamnati la moarte de niste borduri? Eu zic ca da, din fericire nu a fost asa. Eu zic ca tre' sa ne aplecam atentia si dincolo de "avea viteza, depasea ilegal", intotdeauna se vor intampla d'astea (din pacate), asta nu inseamna ca vinovatul si victimele nevinovate trebuie condamnate la moarte, doar ptr ca o firma sau alta sa faca niste bani in plus ptr amplasarea unor parapeti total inutili. LE: sunt zone de munte cu serpentine, unde parapetii lipsesc cu desavrasire, tocmai unde ar trebui sa fie (...prapastie!!!), si zone ca in cazul de fata, drum pe camp unde sunt borduri de 40 cm.... :pinch: