Eu sincer, inteleg ce vrea sa spuna Motanul. Asta doar in cazul in care mare parte din observatiile lui cu raspunsul la turatii mici este legat de exploatarea in oras. 320d-ul cu M47N, 150cp, sa fim seriosi nu are ce cauta pe pista sau astfel de comparatii, asa ca vorbim aici de exploatare urbana vs extraurbana. Eu am observat cateva lucruri. Mare parte din BMW-uri sant gandite preponderent pentru extra-urban. Am 2 E46-uri(318d si 318i) si am avut un E39(525d)si nu m-am topit niciodata dupa felul in care se comporta in oras. Si aduc aici in discutie argumetele Motanului. Raspunsul la turatii mai joase este mai slab decat la motoarele VAG de aceeasi generatie si cmc. Insa la turatii ridicate trage mai bine, cel putin din punctul meu de vedere. De aici eu concluzionez ca VAG s-au concentrat mai mult pe comportamentul urban, unde ai nevoie de reactivitate la turatii mici, in timp ce BMW a mers pe cartea extraurbanului. Am si observat de multe ori cum la Passat-uri, la plecarea de la semafor, imediat se aude turbina. Nici nu pleaca bine de pe loc, ca turbina suiera. In schimb la BMW, intra mai tarziu. In acelasi mod imi explic si ambreiajul BMW. Mi se pare total neadegvat orasului. Are o cursa lunga, si portiunea in care "musca" este de asemenea destul de intinsa. Am mers cu Yarisuri, Accenturi, Aurisuri, Golfuri, etc...si mi se pare cursa ambreiajului mult mai scurta si mai placuta la condusul urban. De asemnea la Yarisul lui taicamiu, abia ridic piciorul dupa abreiaj de la podea, abia apuc sa pisc acceleratia ca abreiajul este total conectat. Musca foarte repede, mai pe scurt spus. Pe cand la 318d are o cursa mult mai lunga in care face acelasi lucru. Si nu...ambreiajul nu este uzat . Desfacut, verificat...este abia la maxim 1/4(aprox) uzat. Eu unul asa imi explic diferentele care se tot dezbat mai sus. BMW-ul de 2 este mai adegvat condusului pe afara in timp ce 1.9 tdi-ul de la VAG are un raspuns mai bun la turatii mici cu scopul de a fi mai util in mediu urban. My 2 cents!