Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/14/12 in all areas

  1. ejti tu orb sau t-eai uitat handurea c-ai daia integrata in shasiu da ce s-a stie tzaranu doarsa face comm de kkt din invidie. iegzact cum zice roco maii sus, respekt.
    2 points
  2. Pai tu tre sa gandesti worst case scenario .. de ex daca ai ghinion maxim si-ti pica intr-un an turbina 6000ron + DPF 6000ron + volanta si ambreiaj 4000ron (nu stiu pretul) + 1 injector 1200ron = 17200ron => ~1400ron pe luna.. fara motorina, asigurare, revizie.. Evident, e aproape imposibil sa-ti pice toate astea intr-un an.. dar trebuie sa tii cont cat de cat ca sunt unele lucruri pe care nu le ai sub control.. cum zicea colegu de mai sus "sa te feresti sa pice ambreiajul si volanta" .. cum te feresti? ai auzit tu pe cineva.. era sa-mi pice ambreiajul azi.. noroc ca m-am ferit ) Parerea mea e ca ar trebui sa ai un salariu care sa acopere macar una din piesele mai scumpe.. in caz ca-ti pica ceva sa nu o tii pe bara prea mult..
    2 points
  3. lasa-l pe om sa viseze, oricum pana la urma tot sub 2000 de euro va trebui sa o vanda
    2 points
  4. Folosindu-ma de postul colegului meu Munteanu de aici http://www.bmwclub.ro/forums/topic/72333-de-ce-porneste-greu/page__view__findpost__p__1015950 si multumindu-i frumos, am decis sa fac un DIY accesibil tuturor celor care vor sa-si repare piesa " Preheating control unit " cod 12217801200 sau mai pe romaneste "releu bujii incandescente" in cazul meu ptr un E46 318d facelift 02-04. Am decis sa investighez releul dupa ce INPA (testerul) mi-a dat eroare la toate cele 4 bujii, starea acestora fiind ok dupa verificarea in prealabil. Topicul este adresat mesterilor care apreciaza posturile DIY si vor totusi sa nu investeasca intr-un releu nou suma modica de 300 ron. Pe scurt, repararea acestuia (in majoritatea cazurilor) presupune cositorirea unor conductori dezlipiti din interiorul modulului de comanda a bujiilor incandescente. 1. Localizarea releului se face dupa TIS (atentie! doar la modelele facelift - modelele NFL au releul clasic in cutie deasupra servopompei de frana) in partea stanga jos a masinii sub galeria de admisie, langa coloane de directie, accesul si demontarea facandu-se cel mai usor si fara bataie de cap pe sub masina ridicata pe elevator. Recomand scoaterea suruburilor, apoi a mufei rotunde (folositi forta nu imaginatia) iar la urma puteti desface a doua mufa mai mare deoarece aveti mai mult loc de manevrare http://img715.imageshack.us/img715/4480/98gcqe.th.gif 2. Dezlipiti capacul releului (prin orice metoda: surubelnita, cutit, cutter) avand grija sa nu deteriorati piesele electronice dinauntru http://img196.imageshack.us/img196/205/image0450i.th.jpg 3. Conductorii dezlipiti sunt cei care fac legatura de la placa imprimata la mufa. Notati pozitia firelor ce urmeaza a fi inlocuite. Toate componentele se afla sub un strat de gel lipicios elastic cu rol protector. Eu am indepartat gelul (doar pe portiunea unde vroiam sa lipesc) folosindu-ma de un cutter, o periuta de dinti si foarte multa grija. Am incercat si cu 4 tipuri diferite de solventi dar n-am avut succes. In poza se pot observa conductorii noi inlocuiti. Recomand un letcon puternic. http://img851.imageshack.us/img851/8151/image0448.th.jpg 4. Dupa verificarea cu multimetrul a continuitatii legaturilor se astupa noua lucrare cu silicon transparent pentru a proteja de viitoare vibratii si intemperii. Apoi capacul se lipeste deasemenea cu silicon si se fixeaza si cu un soricel (just in case) 5. Imi cumparasem un releu nou in prealabil dar am avut sansa sa-l incerc pe cel reparat cateva saptamani. N-am avut probleme la pornirea friguroasa de -3 grade de la mine din Austria si nici INPA n-a mai dat nici o eroare.
    1 point
  5. Salut am un e36 320i an 93, placandu-mi foarte mult sunetu de la motoarele in 6 cilindri am decis sa imi pun o toba sport am cumparat o evacoare in 2 iesiri din inox am dat pe ea 300 lei am mai avut o toba pe logan de la ei si se auzea foarte bine dar aceea era cu o iesire am decis si pt pisicuta sa imi iau tot de la ei dar in 2 iesiri ... am pus toba dar nu a iesit la asteptarile mele sunetul se aude cat de cat este acceptabil am vorbit cu mai multi eu fiind la inceput nu stiu cum e de aceea rog pe cine se pricepe sa imi zica ce sa fac pentru a se auzi mai tare (mi sa spus ca trebe sa scot niste site din teava de la mijloc si atunci o sa urle tare dar... nu as vrea sa imi afecteze sonda lamba sau etc sa imi consume cat un tir. astept pareri ce sa fac pentru ea. multumesc.
    1 point
  6. cunoscatorii il numesc cazan sau era pasionatii?ma rog tot aia e
    1 point
  7. Baieti eu nu sunt mecanic si nici inginer ca sa vorbesc mai mult decat imi permit cunostintele. Genu de autoblocant cu placi l-am intalnit la Mitsubishi(serie) si Renault de competitie. Posibil ca la e36 sa fie fara placi, trebuie desfacut si vazut.
    1 point
  8. Nu mai are farmec. Raspunsul meu personal la topicul asta ar fi, cele vechi pt fiabiliate, care se stricau din cauza uzurii si nu din cauza defectelor de fabricatie, cele noi pt restul.
    1 point
  9. Asa va place voua sa va pis*ti in gusturile oamenilor. Si credeti-ma, decat sa am un e60 sa zicem (o masina f comuna si destul de accesibila la pret mai nou) plin de probleme (se stie ca masinile din primii ani de fabricatie au mari probleme), cu toata electronica lui sa umblu lunar prin service-uri, mai bine un e36/e46 NFL (cele mai ieftine bmwuri la ora actuala), la care nu ai dureri de cap. Si pot sa-mi iau si caruta daca vreau, si e30, si e90 (teribilul 320d din primii ani de fabr la care pica turbinele in veselie) si ce mai vreau eu, nu mai judecati voi ca nu ati muncit voi in locul meu. Poate dreaq sunt zgarcit, si detin ikea si umblu intr-un volvo 240 (ca fondatorul ikea).
    1 point
  10. daca e asa cum zici,ai facut o greseala uriasa ca i-ai spus ca te mai gandesti
    1 point
  11. Ce mai stai pe ganduri? Eu nu as merge cu o masina reparata dupa un asemenea accident..chiar si reparata bine sunt convins ca o sa aiba tot felul de zgomote/greieri samd. Si pe langa asta, te cam rupe reparatia si nu stiu daca ai timp/chef/nervi pentru asa ceva. Bafta!
    1 point
  12. ce e ?! o japoneza-chinezoaica ?! farurile cel putin..zici ca sunt cu leduri din vitan puse sub far..nici gaurile alea imense din bara nu-mi plac. p.s. mai frumos vechiul la exterior ,mai frumos noul , la interior.
    1 point
  13. pai io crede ca ar fii ca este mai bine sa scoate de tot ca deci nu are ce s-a face ca sa strice decat ca este mai nasol asa si zice lumea ca unde nu e mai bine s-a nu este ca face zgomot da de cemi pasa mi-e ca da cai la motor si fuge m-ai tare.
    1 point
  14. Dupa ce o faci sa "sune bine" sa ne impartasesti si noua niste impresii. Gen cum se uita baietii la tine la semafor, daca se vede invidia pe fata lor, cum se comporta duJmanii,daca ai crescut in ochii copiilor din fata blocului care intorc capul dupa masina, ce injuraturi noi mai au babele, etc. Te rugam, chiar suntem curiosi.
    1 point
  15. sau chiar 2, desi eu recomand eliminarea completa.. nu numai ca iti da minim 10 cai in plus vara si 7 iarna, insa si sunetul va fi pe masura Mai interesant cred ca e, dupa ce elimini sitele din toba, sa bagi in toba o mana de piulite sau cuie... o sa sune exact ca Pagani Zonda R.
    1 point
  16. In primul rand e evacuare. Posibil sa ajute dc ii dai o gaura.
    1 point
  17. eu am aceleasi simptome ca ale tale,cuvant cu cuvant,descriere cu descriere,fara plilitura.....am facut resoftare....trage mai bine,dar tot la fel dupa 2200ture nu trage,alteori trage de ia foc de la 1900.....eu zik ca e de la injectoare,sau comanda din ecu cum o primeste fiecare piese care este responsabila cu puterea masinii,care primeste comanda electronica...
    1 point
  18. Victorieeeeeeeee ( cu ajutorul lui Dumnezeu bineinteles ), dupa atatea mahniri, iar cine are nelamurii in ceea ce urmeaza, ori aci ori pm, si va raspund exact ce si cum s-a intamplat la mine. Azi la -4 grade indicate de calculatorul de bord, nu stiu cat era real, martorul de bujii incandescente s-a stins inaintea martorului airbag, nu stiu cate secunde a durat, dar masina a pornit la prima cheie, dupa ce a invartit, nustiu sa zic 2-3 ture, oricum foarte putin, nu stiu sa apreciez cat. Incep prin a spune urmatorul lucru : - Orice piese este conceputa sa reziste un anumit ciclu, in aceste caz intra forate multe printre care si releul care comanda bujiile. - Daca ar fi sa fac ca alt coleg dupa acest forum, v-as cere bani, si as zice ca ma pricep, si ca stiu ce fac, din fericire sunt unii mai bunii ca mine la acest job si ma bucur pentru acest lucru, motivul fiind ca pentru o suma mica de bani, unii oameni sunt foarte de treaba, intradevar foarte rari ( am super mecanic, si iti multumesc si pe acesta cale ). Probleme avute de mine: 1. Pornire grea dimineata. 2. Dupa schimbul de bujii, curatarea admisie si a EGR, nu mai trecea de 3000pm, ii dadea in nas, si oprea motoru. Poate gresesc in pasi urmatori, corectati. 1. Aceasta prima problema are mai multe cauze, incepand cu bateria,bujii,releu bujii,siguranta,combustibil,pompa de combustibil,injectoare,compresie, si or mai fi, nu le stiu pe toate. In acest caz, imediat ce ati verificat ca bateria este buna, pasu numarul 2 este TESTERU. DE CE? Pentru ca va ajuta sa eliminati pe rand problemele de mai sus, fara a avea dubii ca e una sau alta, indiferent ca inainte a mers bine, deoarece cum v-am zis mai sus orice piesa are termen de viata limitat. In cazul meu, bateria buna, bujiile bune, dar eu le-am schimbat pentru ca am sarit pasul testarului, nu imi pare rau dar nu mai cumparam bujii, acum le am noi; apoi a urmat sa iau la rand releu de bujii ( citind aici pe forum am considerat ca ar fi urmatorul lucru de luat in calcul, inainte de a lua siguranta ) pentru ca am pus testaru pe masina si mi-a dat eroare bujii, si eroare releu bujii, nu stiu daca acest lucru este valabil si in cazul sigurantei arse. Eliminand siguranta, si ajungand la releu, va spun cu inima deschisa ca dezamageste in primul rand prin pozitionarea acestuia, are o pozitie incomoda, putea fi pus undeva cu acces mai usor, in fine, fiind scos, afara dupa ce am dat admisia jos, scutul de plastic si 2 metalice ( parca ); a doua dezamagiere, este faptul ca in partea de sus la lipituri, se rup cei doi conductori in timp din cauza vibratiilor, desi are accea gelatina pentru a proteja acest lucru, consider ca nu trebuia ca conductorul sa fie plin ci din mai multe fire, poate cineva din domeniul mecanic sa poate explica ca fortele care se aplica unui singur conductor cum e in cazul nostru rezista mai putin decat daca conductorul ar fi fost realizat din mai multe fire pentru ca fortele se distribuie la conductor altfel si se rupe mai greu, decat sa aplici aceasi forta unui singur conductor plin care cedeaza intr-un punct sigur, revenind la lipiturile din releu, jos conductoru este super bine lipit si mai rezistent pentru ca e la baza lui, fata sus unde atarna in lipitura si se poate rupe; acesta are lipiturile foarte bine realizare in partea de jos cat si ceea de sus ( partea de jos o sa o vedeti in poze cu rosu, iar de sus cu verde ). Slabiciunea nu consta in lipitura, nu in procedeu de lipire, ci in alegerea conductorului, si gelatina foarte foarte bine aleasa, are o consistenta buna si flexibilitate mai buna ca siliconu. Puteti alege in al repara si salvati niste bani, dar daca sunteti comozi sau din alte motive puteti sa il luati nou si sa il inlocuiti. Acum ca sa desfaceti aceste releu, capacul lui este galvanizat cu cauciuc de foarte buna calitate, nu trage-ti de cele 4 urechi, inainte de a desface intai capacul, cu un briceag su cutit ascutit ( nu cutter ca se rupe lama ) astfel incat sa scoate cat mai mult din acel cauciu, sau sa despartiti capacul de carcasa 2-4 mm; dupa ce ati facut acest lucru, nu trageti in sus de capac, ci incercati sa eliberati clemele incet sa nu le rupeti ( eu am rupt o clema ) si in acelasi timp satregti in sus de capac, daca opune rezistenta mai bagati pe acolo cutitu si mai curatati de cauciuc unde opune rezistenta; dupa ce ati inlaturat capacul se vede toata jucaria, se vad contactele, integratul, circuitele; Acum incepe distractia, adica cand va uitati la el sus la contacte si jos, o sa zice-ti ca nu are nimic, dar nu e asa, va inselati amarnic, doar in cazul in care aveti vre-o negreala acolo, ceea ce inseamna ca s-a prajit ceva, si intradevar trebuie inlocuit; revenind inapoi un pic, daca miscati de gelatina aia sus, la pini, o sa vedeti ca si conductorul se misca odata cu ea si nu sta fix cum ar trebuii, mare grija iluzia optica e foarte puternica si poate nu o sa vedeti dar asa este sunt toti ( sunt cazuri in care nu toti, dar e de ajuns 1-2-3-4 ca sa te apuci de treaba ) rupti nu DEZLIPITI; sa va explic putin cum functioneaza releu ( daca gresesc, corectati-ma ), curent de bujii ajunge in bujii cu ajutorul a 4 triace ( greu sa cada, dar se pot arde ), care sunt dedesubtul pinilor de sus unde vin lipiti conductori, adica curentul trece intai prin acesti triaci, si apoi ajung la pini, prin intermediul conductorilor. Incet dar sigur da-ti la o parte gelatina dupa pini de sus si conductori, si dupa baza conductorului. Dupa ce ati scapat de acesta gelatina foarte lipicioasa, aveti doua posibilitati, 1 ori rupeti de tot acei conductori ( nu stiu din ce material sunt, nu zic ca din argint, nu cred, oricum un material destul de dur, mai duc ca cuprul ) 2 ori indepartati doar de sus conductorul si incercati sa il decapati si lipiti inapoi; vreau sa va zic ca acest lucru nu merge decat ori cu letcon cu o inertie termica mai mare ( asta inseamna sa aiba capul letconului grosimea de 5mm minim ) ori cu un pistol de lipit cu ansa groasa exact de 1-1.2mm nu mai groasa pentru ca inertia termica sa fie stabila intr-un punct, pentru a nu face o lipitura rece, care sare; inainte curatati contactele cu un cuter sau briceag sau cutit, de conductorul ramas lipit, si zgariati cat mai mult suprafata, dar grija sa nu rupeti ceva, totu cu calm; dupa ce ati dat la o parte conductorul decapati si in acelasi timp puneti si fludor ( ceva mai mult fludor in capul ansei, pentru inertia termica, e nevoie, de ce? caldure se disipa foarte repede pe suportul de aluminiu de pe spatele cutiei, pentru ca triaci pe spatele lor degaja caldura pe un radiator din aluminiu, si placa la fel caldura o transfera pe aceasi surpafata de aluminiu, de aceea aceasta operatiune trebuie facuta la CALD, exculs rece ). Tot in pozele atasate de mine o sa vedeti grosimea firelor puse de mine, mai mica nu trebuie sa fie, doarece curenti sunt destui de mari; o sa va ia ceva timp sa puneti fludor pe contacte, dar nu va pierdeti rabdarea, o sa fiti pe aproape sa o lasa-ti balta, dar daca mie mi-a mers, sigur o sa va mearga si voua; presupunem ca ati terminat de lipit, acum va apucati de sigilat inapoi cutia, puneti silicon universal transparent, ori silicon rosu sau negru cu punct de temperatura inalt ( eu am pus rosu de la firma 2+2, dar merge si negru de le Wurth, poate si altele ), inauntrul cutiei exact cum era la inceput aceea gelatina, apoi inainte sa puneti pe margine degresati-o, si puneti acelasi tip de silicon; apoi degresati si capacul, si puneti-l deasupra; clemele prindeti-le la loc cum erau, iar eu pentru siguranta, deoarece am rupt o clema am pus niste coliere de plastic ( nu incurca cu nimic ). Dupa toti acesti pasi de mai sus, am pus cu ajutorul mecanicului releu la loc. Nu am putut sa il probez, am mers pe risc, pe timp pierdut, ca nu stiam daca electronica din el mergea, si numai dupa ce am terminat si problema nr.2 am putut sa verific, daca mai da eroare, si tin sa va zic cu bucurie ca nu a mai dat eroare, multumesc lui Dumnezeu. Acum cat o sa tina ceea ce eu am facut nu stiu, sper cat mai mult, sau ever. 2. Acesta a doua problema, ma dezamagit mai mult ca prima din cauza ca la prima mergea sau nu schimbam releu, cu tot timpul pierdut aveam puterea sa fac acest lucru, dar rezolvarea a fost simpla si fara alte costuri, ceea ce ma bucurat si mai mult. Problema mea se manifesta in felul urmator: - mergeam cu a-3-a si nu mergea mai mult de 2800 si 60-65km pe ora, ii dadea in nas, imi taia puterea, ziceai ca nu mai are combustibil, asa de brusc facea masina, si la mai multe incercari de a depasi cifrele de mai sus, masina oprea motoru ( facea acest lucru pentru a proteja motoru ). Acest lucru s-a intamplat dupa ce am curatat admisia si EGR, dar cum eu facand acest lucru nu mi-am dat seama ca trebuia sa curat si SENZORUL DE PRESIUNE DIN ADMISIE, care avea si el printr-un mic orificiu multa mizerie. Ce sa intamplat de fapt? Curatand cata mizerie am putut, mizeria ramasa, mizeria necuratata din SENZOR si mizeria din canalul prin care vine aerul cu presiune in SENZOR, calculatorul de bord primea informatie eronata de la senzor, deci la tester nu mi-a zis ca e defect acel senzor ci a zis ca presiune prea mica neatinsa sau ca presiune neatinsa, acest lucru datorandu-se ca aerul nu ajungea in senzor, care nu stiu principul lui de functionare ( presupun ca are ori o electrovalva ori o membrana, nu stiu ). Dupa ce am curatat acel senzor in interior cu o bucata de sarma neascutita, ca sa fac vreo prostie, in nici un caz cu acul, si am curatat si canulul respectiv, care era plin de mazga care ramasese dupa curatare si era trimisa in acel canal infundandu-se, am plecat la o proba de test cu masina. Spectaculos pot sa zic, incredibil, mergea ca inainte. Introcadu-ma a pus iar testaru pe ea si nema erori, nik, eram super bucuros, ca un copil mic care ii iei inghetata. Imi pare rau ca nu am putut sa fac mai multe poze, dar mainele murdare si uitarea aparatului foto acasa, a facut posibil acest lucru. Cu aceste lucruri de mai sus v-am zis povestea mea, cu masina asta minunata :)) , totusi am parca aud turbina, sau am auzenii, nu stiu acum cat de tare sau incet, sau cat de repede sau incet trebuie sa suiere turbina, sau la ce turatie trebuie sa aiba suieratul mai puternic sau mai putin puternic. Tin sa precizez ca parca inainte nu o auzeam, sau nu am bagat de seama; totusi am o scurgere sau mai bine zis ulei pe sub ea banuiesc, aceea scurgere de ulei imi ajunge si pe baia de ulei si pe compresorul de aer conditionat. Tot ulei am si pe furtunul care intra in intercooler. Rugaminte, cine a patit sa imi zica si mie, pm sau daca este vreun topic. Multumesc.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.