Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 03/11/12 in all areas

  1. http://www.autovit.ro/bmw-523-C23270208.html De asta ce parere aveti?
    2 points
  2. M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele. Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc. Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora complet informatia prezentata aici. Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate. -o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil. Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii.. Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning. Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare. -uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF. -uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 1995, se schimba la 50-60k km. -daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro. -costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie mai veche cum e a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original. Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei. Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu. -cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita. -Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare. La cumpararea unei masini sh e bine sa va asigurati ca transmisia e in regula. Asigurati-va ca a-ti mers in toate treptele, inclusiv in R. Cutia trebuie sa schimbe lin, fara socuri de nici un fel.Trecerea din D in R trebuie sa fie lina si ea. Cutia nu trebuie sa "patineze" in nici o treapta. Patinarea cutie se simte exact la fel ca si la una manuala, atunci cand ambreiajul e defect, cu deosebirea ca intr-o transmisie automata ea poate fi prezenta numai intr-o anumita treapta. Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa. Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte.. O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare. O sa incerc sa explic in cateva cuvinte de ce e necesar sa schimbati uleiul, si care a fost motivul politicii lifetime. In mod normal, temperatura de operare a unei cutii automate tipice e 50 de grade. Caldura provine din convertizor in principal, de la frecari intre dversele roti dintate si alte mecanisme, si de la ambreiaje. Ambreiajele din cutii automate sunt "umede", adica sunt proiectate sa functioneze in imersie, care le sigura racirea si le protejeaza de uzura. Intr-o cutie tipica BMW intra de la 8 pana 12 L . Cine a vazut cat e un radiator de cutie automata stie ca de cele mai multe ori e o gluma. E ceva mic, simplu, nu are termostat sau alte nebunii ci face o recirculare simpla. IN general e capabil, in conditii normala sa coboare cam cu 10-20 % MAxim temperatura. Este important sa retineti asta, ca reduce temperatura produsa de conditiile de exploatare si nu tine o temperatura nominala constanta. Ce importanta are temperatura ? PAi are, ca fiecare 20 grade in plus injumatatesc timpul de oxidare al uleiului. Nefiind decat un circuit de racire simplu, in timp lucrurile escaleaza, geometric as spune. Pe masura ce gradul de oxidare creste, capacitatea de ungere scade. Cand scade capacitatea de ungere, automat caldura degajata deci temperatura de operare creste (tineti minte, radiatorul nu e in stare sa tina o temperatura constanta in circuit, ci doar o scade intr-o masura mai mica sau mai mare), care accelereaza oxidarea, care scade capacitatrea de ungere.. si vedeti cercul vicios. Temperatura mare si frictiunea intre discurile de ambreiaj inseamna uzura mare, conduce la producerea de particule de material in ulei si atunci cand incep sa patineze.. practic nu mai exista cale de intors.. cutia trebuie sa fie reconditionata. Se mai poate intampla, totodata, ca material desprins de pe discuri datorita lipsei de ungere corecta sa ajunga in blocul hidraulic si sa il blocheze, caz in care reconditionarea e si mai scumpa. UN studiu facut de ATRA (Automatic Transmission Re-builders Association) arata ca 90% din defectiunile transmisiilor se datoreaza supraincalzirii si oxidarii uleiului .Au tot intereseul sa repare cutii, ca din asta traiesc. ATRA e cea mai mare asociatie de profil din lume la ora asta. Foarte relevante mi se par faimoasele Class Action Suit de prin State. Acolo e vorba de bani seriosi de regula, si dovezile sunt examinate cu atentie. La cele legate de cedarea prematura a trasmisiei, in aproape toate cazuri s-a dovedit a fi vorba de temperaturi mai mari de operare decat cele nominale, datorate unor conditii specifice, proiectare proasta de cele mai multe ori, marirea intervalelor de service, care au dus la oxidarea prematura a uleiului si in final defectarea transmisiei. O sa imi spuneti ca poate nu sunt BMW, si BMW e mai cu mot. Din pacate nu, sunt doi producatori mari in lume de cutii automate, si anume ZF si Gm, care fac transmisii pentru toti ceilalti fabrincanti de autoturisme. Ce poate fi diferit la o cutie pusa pe BMW ? pai de exemplu cuplul motor, racirea cutiei.. care tin de BMW. Acum ca am inteles rolul foarte mare al temperaturii sa vedem ce o produce. Temperatura in orice transmisie poate creste in urmatoarele conditii.. urcat pante mari, acceleratii violente, schimbari foarte dese de viteza, care apar in trafic in oras, mers in coloana bara la bara etc, tractare de orice fel, mers cu viteze mari indelungat. Cand nu a apare amacar unul din acesti factori in exploatarea normala a unei masini ? Trebuie tinut minte ca efectul e cumulativ, daca acum merg mai incet si nu o mai calc nu inseamnca ca gata, oxidarea uleiului e reversibila, si cutia e ca noua. O mica paranteza, mi s-a parut foarte interesant ca in State exista oferte de montare unor radiatoare aftermarket pentru cutii, mai mari, pentru masinile care tracteaza remorcute utilitare in mod frecvent. Sa revenim la probleme specifice BMW. In anii 93-94 au aparut primele cutii moderne la BMW. Au inceput sa fie controlate electronic, corelate cu alte sisteme, au devenit adaptive, si multe alte inovatii. In 1995 au aparut primele cutii "lifetime". E34 fost prima masina cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga. Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme. L.E. Am discutat cu cineva de pe forum, care se pare ca are o sursa la ZF Problema la aceste modele a fost partial rezolvata de soft. Cuplul fiind limitat eletronic in treptele inferioare. Totusi, ce am spus mai sus ramane valid, cutia de pe aceste modele merge la maximul tolerat si a fost si este predispusa la defectiuni premature. Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii. Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga. Tot ce v-am prezentat aici e compilat din diverse surse de incredere, incepand cu documentatii oficiale, consultari cu ingineri auto calificati si inclusiv recomandari obtinute de mine de la ingineri de la Fabrica ZF din Saarbrucken, cu ocazia unei vizite acolo. Daca am informatii gresite, va rog sa ma contactati pe PM pentru a corecta si modifica acest articol. Orice contributii valide vor completa informatia prezenta aici, si voi publica numele celor care au contribuit, cu permisiunea lor. lista cutii bmw si ulei View attachment: applicationhuiletrans.pdf View attachment: TE-ML_11_en0700.pdf lista compatibilitati aprobate OEM pentru Motul Multi ATF http://www.motul.com....pdf?1290086772 Daca dati click aici puteti cauta dupa masina si tip, ei spun ca merge si in cutiile in 6 trepte de la ZF, prezente pe e90/ e60.. http://ew5.earlweb.c...rch.php?site=41 Am gasit o noua lista cu uleiuri compatibile. Frumusetea ei e ca da direct part. no de la BMW cu care e compatibil. Preturile par a fi mai mult decat decente. http://www.fuchs-eur...ion_fluids.html Au chiar si un ghid in alegerea uleiurilor, unde introduceti masina, anul de fabricatie etc si va apare lista. Au echivalenti si pentru cele mai noi uleiuri gen Lifeguard 6. Eu pentru Lifeguard6 stiam doar de Redline, acum mai exista unul vad. L.E. Cateva service-uri specializate, din pacate sunt cam rare: Daca mai stiti de altele si aveti recomandari, in special din alte localitati in afara de Bucuresti, ca rog sa ma contactati pe pm si le adaug in lista. http://www.reparatiicutiiautomate.ro/ De astia am auzit experiente pozitive. SC GEAR TRANS REP SRL Cod unic de inregistrare: RO 13878276 Nr.ord.reg.com./an: J40/4700/2001 Sediul: B-dul Basarabia 256, sect 3 Astia ar fi autorizati ZF in ROmania, deci ar trebui sa fie cat de cat buni. http://reparatiicutiiviteza.ro/ De astia nu stiu nimic. Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact. Contributori : DSF Click here to view the articol
    1 point
  3. cel mai probabil sunt tampoanele.de la cutie.. au inceput sa dea semne de uzura.. MAi incolo vreme o sa faca la fiecare trecere din P in D... Nu sunt scumpe dar e ceva de munca sa le inlocuiesti..
    1 point
  4. inteligentule chiar conteaza ce-mi place mie daca maine vreau negru piano e negru piano luna urmatoare poate vreau grafit metal poate fi orice culoare atat timp cat nu vopsesc si las originalul intact dedesubt,, potentialii clienti daca le place bine daca nu in 15 minute masina e stoc cu ornamentele imitatie mahon... observ pe zi ce trece ca toti frustratii scriu pe aici si toti bagatorii de seama expun pareri personale..... cum ar fi daca... poate e de la... am eu... sau restul... no offence for you too....
    1 point
  5. Nu te cunosc si nu vreau sa te jignesc dar ce ai facut tu acolo se numeste COCALAREALA maxima ! Colegul de mai sus chiar ti`a dat un sfat bun , sa le dai jos ca poate apare un om interesat, iar daca ai fi mai receptiv, ai analiza putin si ti`a da seama ca nu mai conteaza ce iti place tie , ptr. ca o vinzi , conteaza ce place potentialilor clienti. Bafta la vanzare ! No offence !
    1 point
  6. Nu stiu exact cat ai muncit in Germania dar cred ca ii ridici in slavi in necunostinta de cauza. Sunt in "delegatie" de 6 luni si stiu foarte bine ce le poate pielea. La noi in Romania se munceste mult mai mult si mult mai bine fata de ce fac astia pe aici. La mine echipa e formata din 9 oameni dintre care vreo 3-4 muncesc cu adevarat. Restul nici nu stiu si nici nu vor sa invete si cauta tot timpul motive sa nu munceasca. Aici(DE) angajatul este foarte bine protejat si foarte greu poti sa-l dai afara. Pe scurt, Bala are dreptate.
    1 point
  7. @Paul, de data asta consider ca gresesti. In primul rand nu e vorba doar de cei de pe forum care vor cumpara harta. E vorba de cei care au BMW cumparat de nou in ultimii ani si astia nu sunt deloc putini tinand cont ca BMW e no.1 la importul de auto premium din Romania. E vorba si de cei ce vor cumpara de acum incolo masini BMW din Romania si nici astia nu sunt putini. Si chiar are mai mica importanta de unde e cumparata masina. Un utilizator de BMW care a platit pentru acea masina, are dreptul sa beneficieze de aceleasi "features" care beneficiaza si nemtii sau altii care au platit aceeasi bani. Nu sunt de acord nici cu ducerea discutiei in derizoriu, a se vedea afirmatiile in legatura cu pirateria. Pana una alta, suntem multi cu masini noi cumparate din Romania iar masinile astea nu sunt "piratate" Nu e vorba nici de cazul juridic sa aratam cu factura sau alte alea. E vorba de o actiune morala si atat. Atunci cand intra in discutie la BMQ AG si Romania, la seriozitatea nemtilor, sunt sigur ca o sa fie mentionat faptul ca sunt mai multi semnatari ai unei petitii din partea celui mai important si reprezentativ forum BMW din Romania. Cred sincer, ca dincolo de topicurile de labareala de pe forum, suntem in stare si avem capacitatea intelectuala si valoarea morala sa facem o actiune corecta, o actiune in interesul nostru. Noi ii apreciem pe cei de la BMW AG pentru ceea ce fac, speram ca sentimentul sa fie reciproc si sa ne considere colegii lor. Eu unul, atunci cand BMW AG a facut mai multe actiuni in Romania, asa cum ei ne-au oferit fotografii sau suveniruri, asa le-am oferit si eu foto reprezentativa de la acea actiune a lor si le-am scris pe acea fotografie inmanata personal: Voi sunteti germani, noi suntem romani, dar in piepturile noastre bate aceeasi inima, bate pentru pasiunea pentru BMW. A fost un om, un neamt, de aproape 80 de ani care inca lucra la BMW, care mai ca i-au dat lacrimile cand a citit asta si a recunoscut ca nu se astepta sa fim atat de calzi. Discutasem cu el de mizeria din Romania, de modul gresit de perceptie a unor romani a masinilor BMW, etc. Insa i-am aratat ca sunt printre noi multi bmwisti exact la fel ca si ei. Oameni care apreciaza corect si cu adevarat calitatile si virtutile masinilor si marcii BMW. Asta inseamna sa fii PASIONAT cu adevarat. PeSe Doar prima afirmatie i se adreseaza lui Paul, restul e doar insiruirea gandurilor mele.
    1 point
  8. Asadar si prin urmare furia albastra a ajuns acasa dupa aproape 1 sapatamana. Problemele au fost majore in ceea ce priveste cutia. S-au schumbat niste supape de la etansare din cutie precum si un nou convertizor. Blocul hidraulic nu are absolut nimic este bun. S-a facut si schimbul de ulei odata cu aceasta lucrare. Tot ce pot sa spun este ca cutia se prezinta altfel total schimbata, nu mai huruie nu mai troncane, nu mai scapa merge brici.Ii multumesc celui de sus ) ca s-a rezolvat intr-un timp relativ scurt doar cu inlocuire de cateva piese ( imi era frica sa nu fie blocul hidraulic). In rest ii multumesc si lui @domi pentru sfaturile date, lui @unvicont pentru pontul cu mesterul de cutii (stie mesterul asta mesierie nu gluma) precum lui @bogdan_chis care a incercat orice metoda care ii statea in putinta pentru rezolvarea problemei. Sfatul meu personal este ca uleiul din cutie sa fie schimbat periodic eu cel putin de acuma am sa il schimb la 60.000km. Am vazut ce se intampla cand este atotstiutor si pe deasupra si naiv sa crezi ca un ulei poate sta in cutie o viata intreaga sau catva decenii ) aiureli de marketing. oricum nu am cuvinte sa imi exprim bucuria functionarii aproape perfect a cutiei. Sarbatori fericite tuturor colegilo de pe forum si la cati mai multi kilometrii fara probleme.
    1 point
  9. la politica si la fotbal se pricepe tot romanu.cel putin asta i proverbul.putem sta inca 5 ani sa ne dam cu parerea ce ar fi fost sau n ar fi fost si tot nu vom ajunge la nici o concluzie. ce a fost nu mai are nici o relevanta,ideea este ce se poate face de acum incolo.in principiu n ar trebui sa mai facem aceleasi greseli,insa la poporul asta nu m ar mai mira nimic.poate este doar o etapa prin care suntem nevoiti sa trecem,indiferent de culoarea politica a celor de sus. daca e sa mi dau cu parerea,cred ca cel mai bine ar fi sa ne conduca altii.noi nu prea ne pricepem si suntem cam autodistructivi.nu ca as fi vreun monarhist sau altceva,dar stand si analizand putin, singura perioada in care am scos si noi capul si a existat o oarecare bunastare,inflorire economica si asta de la burebista incoace, a fost perioada interbelica.cand ne au condus altii.
    1 point
  10. :poke: Hai mah ce naiba, ma duc acum sa fac recensamantul pestilor si veveritelor romanesti din Red Light District si sa le intreb cu cine au votat. Tocmai asta e problema ca e imposibil de numarat cati romani sunt in Europa. Pentru ca nu e obligatoriu sa te inregistrezi intr-o tara daca nu muncesti, nu e obigatoriu sa-ti faci pasaport de cetatean cu domiciliu in strainatate, si pe asta s-au bazat cei de la ambasade. Ambasadele Romaniei nu au nici un fel de statistica cu privire la cine, ce , cati romani sunt intr-un stat datorita liberei circulatii. E usor de primit o lista de cateva sute de mii de CNP-uri de la Bucuresti si ei sa stampileze ce trebuie pe buletinele de vot. Referitor la verificat, tu chiar crezi ca te baga cineva in seama la ambasada sa-ti dea tie listele cu votanti , sant tot ca pe vremea lu Ceausescu, stai 3 luni ca sa iti schimbi pasaportul mai dai si vreo 100-200 euro si tot in scarba te trateaza, ca ei sunt diplomati si ajutor de diplomati ( varu, nepotu, ginerele, etc). Sant de 4 ani in tara asta si nu stiu sa-ti dau vreun exemplu de ceva bun facut de ambasada Romaniei , vreo conferinta, vreun simpozion, vreo intalnire etc. Doar in 2009 inainte de alegeri la o petrecere romaneasca cred ca au dat vreo 2-3 galeti portocalii la proprietarul unui forum romanesc de pe aici , ca baiatul se invartea ca titirezul si ne zicea sa nu uitam sa mergem la vot si sa punem stampila acolo unde trebuie.
    1 point
  11. SALUT ma interesaza faruri cu xenon cu angel eyes si stopuri led dar spunemi daca pot sa le montez fara sa imi dea eroare in bord eu am halogen simplu fara angel iti pun o poza cu masina si imi spui daca merg montate multumesc :) :)
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.