Azi am curatat instalatia de climatizare: E46, aer conditionat automat. Trebuia; dupa folosirea A/C pe racire, la pornirea urmatoare mirosea a umiditate si nu tocmai placut :twoup: cu toate ca folosesc deodorante. Imi era clar ca in condenserul instalatiei se dezvoltasera in umezeala tot felul de fungii si alte microorganisme :twoup:. Acestea nu sunt sanatoase si miros si urit citeodata. Ce am facut: de la un supermarket am cumparat un produs nu prea scump 34 RON (cel mai scump 90 RON, cel mai ieftin 24 RON) si am urmat instructiunile fabricantului (Polonez) de spray, nu erau totusi ff clare si detaliate. Mai intii am acoperit scaunele cu o carpa alba, sa fiu sigur ca nu le patez cu ceva. 1) Am scos filtrul de "polen". In Bucuresti ar trebui denumit antipraf, antifumul din trafic sau antimizeria facuta de toti constructorii "autorizati de distinsii primari" care ne-au stricat si uritit orasul. 2) Am pornit motorul cu A/C pe modul manual, 22C, turatie moderata. 3) Am pulverizat incet continutul in zona de absorbtie a aerului filtrat, prin furtunul de plastic si duza livrata cu spray-ul. La iesire continutul se transforma intr-o spuma alba care era absorbita de ventilator. Operatia a durat 7 - 8 min. Spuma era destul de densa si tare mi-a fost frica sa nu fac o prostie. Stiam ca nu urmez instructiunile BMW din TIS de curatire a A/C. Masina era inchisa, ma uitam pe geam sa nu iasa ceva spuma prin evacuari. 4) Am deschis usa, am oprit motorul si ventilatorul tinindu-mi rasuflarea, am inchis usa repede si am asteptat conform instruciunilor 15 min. Sub masina prin drenajul instalatiei a curs lichid, cred ca continultul de 400 ml al sprayului. 5) Dupa asta, am deschis usa, am pornit motorul la ralani, turatie ventilator pe max. manual si temp. max pe 32 C si recirculare. Nu am respirat inauntru, cred ca nu era de respirat!!!. Am inchis rapid usa si am lasat motorul sa mearga 15 min cu A/C pe incalzire maxima si recirculare. Interesant este ca nu se specifica pornirea aerului conditionat pe rece ci totul numai pe cald! 6) Dupa cele 15 min, am deschis usile si portbagajul, am taiat recircularea, am micsorat temperatura si scazut turatia ventilatorului si am asteptat inca 5 min. 7) Am oprit motorul si am lasat masina sa se aeriseasca inca 15 min cu usile deschise. Probe. 1) Dupa aerisire, in masina mirosea frumos. 2) Am folosit instalatia de A/C normal al si SURPRIZA PLACUTA: a disparut total mirosul neplacut de umezeala la repornirea A/C dupa folosirea pe rece :D . 3) In masina acum miroase foarte placut, totul functioneaza normal. Concluzie: Daca va mai fi cazul, voi repeta curatirea sistemului A/C de cite ori va fi cazul si poate am sa incerc si alte produse pentru comparatie. A meritat din plin!