Pe la ĂŽnceputul anilor '70 unul dintre locurile de ĂŽntâlnire ale motocicliÂştilor din BucureÂşti era ĂŽn spatele Operei Romane... Asta dupĂŁ ce Strada Armeneasca Âşi... blonda motociclistĂŁ de acolo nu mai puteau face fatĂŁ pretendenĂžilor ĂŽntru gloria asfaltului... Aproape firesc, punctul de ĂŽntâlnire s-a mutat la cofetĂŁria Tosca, peste drum de OperĂŁ, Âşi (foarte convenabil) vizavi de cĂŁminele studentelor de la drept Âşi litere... Atâta doar cĂŁ daca te ĂŽncumetai sĂŁ faci vreo "lipealĂŁ" trebuia sĂŁ ĂŽĂži asumi Âşi riscurile unor deplasĂŁri pe la BacĂŁu Âşi FocÂşani pentru a duce Cosânzenele la domiciliul de reÂşedinÞã ĂŽn weekend... Drumul ca drumul, cĂŁ de aia aveam motoare, dar mai haios era când ingenua - care credea cĂŁ e rost de o "partidĂŁ" cu un bucureÂştean - vroia sĂŁ te prezinte acasĂŁ pĂŁrinĂžilor... Motiv pentru care, dupĂŁ ce numĂŁrul logodnicilor motorizaĂži a ajuns la saturaĂžie, ba chiar subunitar - cĂŁ la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist, locul s-a schimbat "strategic" ĂŽn Drumul Taberei, undeva pe lângĂŁ Favorit, pe o alee care pe vremea aceea ieÂşea ĂŽn Âşosea (acum este un bloc acolo)... Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblemĂŁ rotundĂŁ care reprezenta un vultur, iar de jur ĂŽmprejur scria cu majuscule: LUCKY POINT. Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motocicliÂştilor bucureÂşteni, pentru cĂŁ ĂŽn scurt timp se dusese vestea cĂŁ nici o escapadĂŁ motorizatĂŁ prin ĂžarĂŁ nu poate fi ĂŽncununatĂŁ de succes decât dacĂŁ treci la plecare peste punctul norocos... DupĂŁ ce fetele de la OperĂŁ s-au mai domolit Âşi dupĂŁ ce edilii Capitalei s-au gândit cĂŁ nu ar fi rĂŁu sĂŁ extindĂŁ cartierul, locul s-a schimbat la cofetĂŁria Turn de la Sala Palatului... Un loc de "centralĂŁ afirmare" a unor motocicliÂşti pasionaĂži ca Adi Bujie, GicĂŁ-Iju’, GicĂŁ-frânĂŁ, Mihai Triumph, Gabi-Norton, Cap-de-fier Âşi a altor nebuni frumoÂşi ai marelui oraÂş... De acolo, "locurile" au alternat ĂŽntre parcarea din faĂža hotelului Athenee Âşi cea de la Eva, spre disperarea miliĂžienilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel) un mare grup de motocicliÂşti care - oricând, nu-i aÂşa "este un potenĂžial subversiv"... Din nou locurile au pendulat - ĂŽntre Parcul HerĂŁstrĂŁu, intrarea din Soseaua Nordului, Arcul de Triumf (ca acum) Âşi Fântâna MioriĂža (gara BĂŁneasa). Dar cum toate acestea erau "obiective" Âşi securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motocicliÂşti... bla, bla, you know... ne-am "refugiat" ĂŽn PĂŁdurea BĂŁneasa, la Casa AlbĂŁ Âşi campingul din apropiere... Nici aici nu era bine "cĂŁ venea strĂŁini" Âşi puteai afla cum e dincolo... MĂŁi Âşi ce motoare aveau - ĂŽn special italienii - o nebunie! Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal BucureÂşti - cĂŁ aÂşa au mai scĂŁpat Âşi ei de noi Âşi noi de ei... ca vez' Doamne eram acum "ĂŽn cadru organizat"... Dar nu a fost rĂŁu pentru cĂŁ - ĂŽn clĂŁdirea boiereascĂŁ de pe str. Bateriilor (acum dispĂŁrutĂŁ de pe harta de când cu Casa Popoului) - s-au organizat competiĂžii moto valoroase, printre care Âşi aÂşa numitele raliuri de "regularitate Âşi rezistenÞã"- concursuri deschise tuturor motocicliÂştilor - pe care FRM nu ar face rĂŁu daca le-ar reĂŽnvia... De acolo - pentru ca eram totuÂşi "prea ĂŽn centru" - ne-am mutat sediul ĂŽn Parcul Tineretului - intrarea din Soseaua OlteniĂžei. Ce vremuri... Âşi ce... vulpiĂže... DupĂŁ celebrul Raliu InternaĂžional cu sosirea ĂŽn Neptun, gĂŁzduit de 'nea Nicu ĂŽn 1976, vĂŁzând ei cam ce ar putea face 3.500 de motocicliÂşti ĂŽmpreunĂŁ - securiÂştii Âşi miliĂžienii au devenit foarte activi, aÂşa cĂŁ pânĂŁ prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi Âşi au ĂŽnceput sĂŁ miroasĂŁ urât... including raĂžia de benzinĂŁ de 5 litri pe lunĂŁ Âşi... "pe cap" de motor... pe care nu o puteai "cĂŁpĂŁta" decât ieÂşind din BucureÂşti, spre Giurgiu... Si aia o benzinĂŁ infectĂŁ, zice-se de 90 cifra octanicĂŁ... da' era 75 super de camioane - dacĂŁ ĂŽĂži pica pe haine puĂžeai o sĂŁptĂŁmânĂŁ a Cristian-Dihor... De necaz ne-am mutat din nou la Arc, aÂşa de-ai dracu' Âşi am jucat leapÂşa Âşi v-aĂži ascunselea cu "organili" pana la revoluĂžie. Doamne, ce vremuri...! Pe atunci nu conta cĂŁ ai Mobra, CZ, Jawa, MZ, BMW, sau Triumph... Eram pur Âşi simplu ĂŽmpreunĂŁ... ToĂži pentru unul Âşi unul pentru toĂži! Dan NĂŁstase Click here to view the articol