Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 04/18/12 in all areas

  1. Pe la ĂŽnceputul anilor '70 unul dintre locurile de ĂŽntâlnire ale motocicliÂştilor din BucureÂşti era ĂŽn spatele Operei Romane... Asta dupĂŁ ce Strada Armeneasca Âşi... blonda motociclistĂŁ de acolo nu mai puteau face fatĂŁ pretendenĂžilor ĂŽntru gloria asfaltului... Aproape firesc, punctul de ĂŽntâlnire s-a mutat la cofetĂŁria Tosca, peste drum de OperĂŁ, Âşi (foarte convenabil) vizavi de cĂŁminele studentelor de la drept Âşi litere... Atâta doar cĂŁ daca te ĂŽncumetai sĂŁ faci vreo "lipealĂŁ" trebuia sĂŁ ĂŽĂži asumi Âşi riscurile unor deplasĂŁri pe la BacĂŁu Âşi FocÂşani pentru a duce Cosânzenele la domiciliul de reÂşedinÞã ĂŽn weekend... Drumul ca drumul, cĂŁ de aia aveam motoare, dar mai haios era când ingenua - care credea cĂŁ e rost de o "partidĂŁ" cu un bucureÂştean - vroia sĂŁ te prezinte acasĂŁ pĂŁrinĂžilor... Motiv pentru care, dupĂŁ ce numĂŁrul logodnicilor motorizaĂži a ajuns la saturaĂžie, ba chiar subunitar - cĂŁ la un moment dat erau cam doua-trei pretendente pe cap de motociclist, locul s-a schimbat "strategic" ĂŽn Drumul Taberei, undeva pe lângĂŁ Favorit, pe o alee care pe vremea aceea ieÂşea ĂŽn Âşosea (acum este un bloc acolo)... Pe aleea cu pricina, subsemnatul pictase direct pe asfalt o mare emblemĂŁ rotundĂŁ care reprezenta un vultur, iar de jur ĂŽmprejur scria cu majuscule: LUCKY POINT. Motiv de pelerinaj pentru marea majoritate a motocicliÂştilor bucureÂşteni, pentru cĂŁ ĂŽn scurt timp se dusese vestea cĂŁ nici o escapadĂŁ motorizatĂŁ prin ĂžarĂŁ nu poate fi ĂŽncununatĂŁ de succes decât dacĂŁ treci la plecare peste punctul norocos... DupĂŁ ce fetele de la OperĂŁ s-au mai domolit Âşi dupĂŁ ce edilii Capitalei s-au gândit cĂŁ nu ar fi rĂŁu sĂŁ extindĂŁ cartierul, locul s-a schimbat la cofetĂŁria Turn de la Sala Palatului... Un loc de "centralĂŁ afirmare" a unor motocicliÂşti pasionaĂži ca Adi Bujie, GicĂŁ-Iju’, GicĂŁ-frânĂŁ, Mihai Triumph, Gabi-Norton, Cap-de-fier Âşi a altor nebuni frumoÂşi ai marelui oraÂş... De acolo, "locurile" au alternat ĂŽntre parcarea din faĂža hotelului Athenee Âşi cea de la Eva, spre disperarea miliĂžienilor care nu vedeau cu ochi buni (ca nici acum de altfel) un mare grup de motocicliÂşti care - oricând, nu-i aÂşa "este un potenĂžial subversiv"... Din nou locurile au pendulat - ĂŽntre Parcul HerĂŁstrĂŁu, intrarea din Soseaua Nordului, Arcul de Triumf (ca acum) Âşi Fântâna MioriĂža (gara BĂŁneasa). Dar cum toate acestea erau "obiective" Âşi securitatea nu vedea cu ochi buni o adunare de motocicliÂşti... bla, bla, you know... ne-am "refugiat" ĂŽn PĂŁdurea BĂŁneasa, la Casa AlbĂŁ Âşi campingul din apropiere... Nici aici nu era bine "cĂŁ venea strĂŁini" Âşi puteai afla cum e dincolo... MĂŁi Âşi ce motoare aveau - ĂŽn special italienii - o nebunie! Noroc cu afilierea la Clubul Sportiv Municipal BucureÂşti - cĂŁ aÂşa au mai scĂŁpat Âşi ei de noi Âşi noi de ei... ca vez' Doamne eram acum "ĂŽn cadru organizat"... Dar nu a fost rĂŁu pentru cĂŁ - ĂŽn clĂŁdirea boiereascĂŁ de pe str. Bateriilor (acum dispĂŁrutĂŁ de pe harta de când cu Casa Popoului) - s-au organizat competiĂžii moto valoroase, printre care Âşi aÂşa numitele raliuri de "regularitate Âşi rezistenÞã"- concursuri deschise tuturor motocicliÂştilor - pe care FRM nu ar face rĂŁu daca le-ar reĂŽnvia... De acolo - pentru ca eram totuÂşi "prea ĂŽn centru" - ne-am mutat sediul ĂŽn Parcul Tineretului - intrarea din Soseaua OlteniĂžei. Ce vremuri... Âşi ce... vulpiĂže... DupĂŁ celebrul Raliu InternaĂžional cu sosirea ĂŽn Neptun, gĂŁzduit de 'nea Nicu ĂŽn 1976, vĂŁzând ei cam ce ar putea face 3.500 de motocicliÂşti ĂŽmpreunĂŁ - securiÂştii Âşi miliĂžienii au devenit foarte activi, aÂşa cĂŁ pânĂŁ prin '80 lucrurile erau cam albastre pentru noi Âşi au ĂŽnceput sĂŁ miroasĂŁ urât... including raĂžia de benzinĂŁ de 5 litri pe lunĂŁ Âşi... "pe cap" de motor... pe care nu o puteai "cĂŁpĂŁta" decât ieÂşind din BucureÂşti, spre Giurgiu... Si aia o benzinĂŁ infectĂŁ, zice-se de 90 cifra octanicĂŁ... da' era 75 super de camioane - dacĂŁ ĂŽĂži pica pe haine puĂžeai o sĂŁptĂŁmânĂŁ a Cristian-Dihor... De necaz ne-am mutat din nou la Arc, aÂşa de-ai dracu' Âşi am jucat leapÂşa Âşi v-aĂži ascunselea cu "organili" pana la revoluĂžie. Doamne, ce vremuri...! Pe atunci nu conta cĂŁ ai Mobra, CZ, Jawa, MZ, BMW, sau Triumph... Eram pur Âşi simplu ĂŽmpreunĂŁ... ToĂži pentru unul Âşi unul pentru toĂži! Dan NĂŁstase Click here to view the articol
    1 point
  2. Dupa cum arata tutorialul nu o poate pune prost, nu intra in alta pozitie decat cea corecta. Semnul de care vb DOMI ajuta sa se puna corect distributia, nu are legatura la inlocuirea volantei.
    1 point
  3. In orice caz, trebuie atentie cand cumperi un diesel de la BMW, cel putin fabricat in perioada data de tine, caci daca a fost echipat cu DPF - Filtru de Particule, multi merg cu el pana se duce dracului sau il scote de pe masina si il anuleaza din soft. Pe km, nu ai cum sa te bazezi, DPF asta se schimba pe la maxim 200.000, iar daca e sa cunperi de aici, km sunt dati inapoi.. bine, nu poti avea siguranta nici de prin alte parti. Ideea e ca, DPF asta, costa in jur de 8000 de lei, iar daca mergi cu el infundat, poti strica si turbina. Modelul de serie 3 la care faci referire, este E90, urmasul lui E46. De asemenea, vezi ca sunt unele modele de 2.0d de exemplu (320d E90), care au 150 de cai in loc de 163, astea se numesc fleet edition (de-tunate din fabrica pentru un consum si taxe reduse) si au fost folosite ca si masini de companie mai mult ca sigur, deci eu nu as cumpara. So, atentie si la aspectul asta. Ma rog, o verfiare atenta mecanica/electrica e musai, mai ales ca nu cunosti marca si spre exemplu, daca fluiera turbina, te poate imbarliga ala ca asa trebuie sa faca sau mai stiu eu ce. Caseta de directie/cutia de viteze/turbina/admisie/articulatii, atentie sporita si zgomote din zona diferentialului. Mai exista o problema comuna, se duce senzorul de prezenta din scaunul pasagerului, este o plasa in scaun, dificil de schimbat. Cand e defect, genereaza in bord eroare de airbag si centuri. Nu-i panica daca vezi asa ceva, nu e costisitor de schimbat si nu afecteaza functionalitea airbagului. Daca are idrive (ccc sau cic) nu te baza pe ce scrie acolo la intervalele de service, se pot modifica info foarte usor, astfel ca totul poate fi pe verde, desi ar trebui schimbate de mult (ulei, filtre, dpf etc) La fel, ce am mai auzit si patit personal la diesel (la un 120d), volanta pe duca, la cutie manuala. Daca volanta are probleme, vei simti si auzi un zgomot cand atingi ambreiajul, va trepida putin si dispare cand il calci complet sau cand nu atingi deloc ambreiajul. Directia sa stii ca e mai dura la BMW decat la audi, sa nu crezi ca e un defect. Daca masina nu are Servotronic sau Active Steering si servodirectie standard, e mai dura decat la alte marci, sesizabil. Suspensia M este foarte rigida fata de cea standard, sa nu te surprinda daca are masina dotarea asta. Dupa VIN-ul masinii poti afla lista de dotari asa cum a iesit din fabrica si compari cu ce ai fizic pe masina. Pachetul M, este ca si Sline de la Audi, deci optic, interior si exterior: bara fata/spate M si praguri M, interiorul cu scaune sport, volan M, footrest M , praguri marcate M si plafon interior negru. Majoritatea zic ca au M Paket daca pun o emblema undeva... De asemenea, suspensia poate fi: normala, sport sau M. Ultima fiind cea mai joasa si mai dura. Asta apare in lista de dotari, la fel ca si pachetul M. Trebuie sa mai citesti sa vezi dotarile, ca sa stii ce cauti si sa recunosti diferenta intre navi mare/navi mic de exemplu, professional sau business (pe langa altele difera dimensiunea ecranului), la business e mic, la professional e mare si ai 2 fante in bord, una pt DVD navogatie si una pentru CD, la business, nu ai decat una singura. Sistemul audio standard, este o mizerie, cauta sa fie macar professional, mai sus e logic 7 si individual. Cauta info pe forum despre asta. Daca masina are xenon din fabrica si nu e pus ulterior, trebuie sa aiba spalator de faruri in bara si nu exista reglaj manual al farurilor la interior, acestea avand autoleveling, daca ceva nu corespunde aici, inseamna ca au fost montate aftermarket si pot fi niste chinezarii. Bineinteles, nu exista xenon fara lupa si angeleyes. Daca masina are dynamic xenon sau asa zice vanzatorul, verifica, e simplu: trebuie sa scrie fix pe marginea metalica a lupei "dynamic xenon" si cu farurile aprinse, faza scurta, daca misti de volan stanga/dreapta, lupele ambelor faruri se vor misca si ele. Daca nu se misca, ori e defect (ar trebui si eroare in bord) ori nu sunt ale masinii. Verifici cu lista de optiuni dupa VIN. daca de asemenea, clipeste beculetul verde de langa comutatorul de lumini, langa marcajul AUTO, semnaleaza o problema. Nu stiu ce sa mai zic acum, ar mai fi destule.
    1 point
  4. si stupefiantele sunt ilegale si totusi se cumpara, deci ramane la latitudinea fiecaruia ce alege, eu zic ca nu au rost discutiile pe marginea acestui subiect, fiecare opteaza pt siguranta lui ... nou ... second ... rectificat ... tu decizi, nu te obliga nimeni!
    1 point
  5. Reparatii din astea merg pentru ca traim in Romanica. Daca ati face asa ceva in Germania sa rectificati brate la masini ati avea un destin cam nefericit. Lasam la o parte ca e nesigur mai este si ilegal. Auzi el alezeaza pivotul dar nu ii ia din rezistenta. In primul rand pivotul este calit prin temperaturi inalte in cuptoare iar odata ce bagi freza sa il alezezi metalul se decaleste plus fiecare mm sapat in el ii ia din rezistenta.
    1 point
  6. Tocmai ca au revenit la traditia BMW , E30/E34/E32 cum aratau? E21/E23/E28 , chiar si seria 6 E24...
    1 point
  7. banuiesc ca e o gluma, pielea aia de pe scaune a avut o viata mai grea decat o mama singura la 8 copii... este compromisa in totalitate, volanul e distrus, plasticele interioare arata ca dracu. Asta numesti tu impecabil estetic ? Lol, ce standarde ai.
    1 point
  8. Pune sachs, monroe e slab, febi e ok
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.