Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/30/12 in all areas

  1. Salut, sa va spun patania ... daca ii pot spune patzanie...Duminica, 30 grade afara, rezervorul plin, masina de 2 saptamani, drum lung... Din pacate a trebuit sa ma avantez la un drum de 400km fara a testa/ verifica masina mai amanuntit inainte. 4 persoane, bagaje peste limita, da-i sa sune. Plecam din Tg. Mures spre Bucuresti si de acolo spre Campina, unde era capatul de linie. Toate bune si frumoase pe drum, masina se prezenta foarte bine, motorul nu zdranganea, nu trepida, tragea beton, accelera de parca "mergeam cu vantul ", nu brusca..nu nimic, ce mai m-am indragostit iremediabil de acest E34. In fine, ajungem la Campinba, parchez masina in fata scolii, chef cu colegii ca nu ne mai vazuseram de 2 luni. A 4-a zi, hai sa vad ce e cu ea si ma duc spre parcare. Cand ajung acolo am simit ca mi-a stat inima cand am vazut dita-mai baltoaca sub masina. Da-i...urgent, verificare furtune, rezervoare, coliere chestii- trestii ca intr-un final sa gasesc locul cu pricina, capacul de la termostat. Bun... ma interesez, sun, RealOem, Forumuri..intr-un final gasesc un nr de telefon al unui proprietar de Service BMW, si nu doar cu "prioritate BMW" ci BMW dedicat. Bun, pun mana pe tastatura, ii scriu - nimic. Sun o data, de 2 ori...nimic. ZIc, a 3-a oara e cu noroc, dupa ce vedeam cu din masina se scurge pe ora ce trece mai mult antigel. Surpirza, a raspuns la telefon...cam plictisit omul ( poate l-am deranjat de la masa, mea culpa ) si dupa ce ii explic problema mea..."Nu rezolvam E34-uri "... Deci cand am azuit asta, si tonul pe care a zis-o deja imi imaginam un "ceafa lata" din specia "rromulus capitalus". In fine, iau si sun un mecanic din Ilfov... "Sunt in concediu << tut>> <<tut>> <<tut>>... Stateam si ma uitam ca bou'n calendar. Deja ma gandeam, am gresit eu cu ceva ? am cumva o masina "de unica folosinta" ? iti trebuie facultate sa schimbi o garnitura ? Sau pur si simplu acele service-uri dedicate BMW sunt asa de bine cotate pe piata si au o clientela asa de buna incat isi permit ( ? ) sa dea cu flit in asa fel unor posibili clineti ( fideli ) ?? Deja ma luasera toti dracii si am zis, bag piciorul , dau un ban da' stau in fatza ! Dupa ce mi-ai trecut dracii stateam cu curu' pe capota si ma intrebam : " Dau un ban...dar cui ?" Si l-am sunat pe mecanicul care se mai "uita" din cand in cand la masina cand aveam eu un pitic de genul " bazaie ceva pe la bord, nu te uiti ? Bine, dar unde bazaie ? Nu stiu, cauta si tu..." Surpiza, acest "personaj " - mecanicul, cu care nu schimbam decat 2-3 vorbe pe la revizii imi zice asa " Stai calm, unde esti ? ( Campina, Prahova ) Aha, cam la 250km, da ? Bun, hai ca iau eu piesele, iti aduc bon, si o facem, bine ? Cam in 4 ore sunt acolo. Te sunc and ajung" - Iar ma uitam ca bou'n calendar la telefon... Trec cele 4 ore si numa' vad o masina de MS cum intra pe aleea de la scoala si "hop" din ea mecanicul. Ma uitam la el ca la martieni, el se uita la mine ca la statui, si colegii mei se uitau unii la altii ca la extraterestrii. Si incepe omul, jos radioatoare, jos furtune, scos capac, schimbat garnitura , pus capac, umplut cu antigel - timp de lucru 3 ore cu pauzele de tigari si povestit. Deci, sa facem un calcul, Garnitura capac Termostat + Coliere + furtune + Manopera + Antigel + Deplasare = 850 Ron. Ca idee, la Reprr. BMW - doar piesele erau undeva la 700 lei...ceea ce ma face sa zic urmatorul lucru : " ... " Si acum stau si ma intreb, desi nu e o suma exagerata dar, totusi, cui nu iar sta bine cu 850 lei in 2-3 ore ? Si acum ma "bantuie" replica aceea... cum sa fii service BMW si sa nu lucrezi la modele mai vechi de E39 sau de 2000' ?
    1 point
  2. Eu o singura data am condus un model cu 136 de cai si nu stiam cum sa ma dau jos din ea din cauza zgomotului si cand am dat dat drumul la aer parca mai rau a facut ! Sincer eu nu mi-as lua niciodata motorul asta !
    1 point
  3. mai bine cu e34 decat cu X5 cu cauciucuri de iarna in august.. stai linistit nu te agita..
    1 point
  4. Macar problema s-a rezolvat Am fost azi la tipul cu pricina si mi-a dat furtunele inapoi, mi-a zis ca nu trebuiau neaaparat schimbate dar dupa cum i-am expus problema a zis ca mai bine le schimbam sa nu fie probleme ulterioare, si si-a cerut scuze pt eventuala neintzelegere cum ca ar fi lasat de inteles ca ma jecmaneste.. Tot azi am fost cu masina la spalatorie, ca tot zicea cineva ceva mai sus. Spre surprinderea mea cam are dreptate, ca se uitau baietii cam lung la masina ( ca deh, de vre-o 2 luni nu a mai vazut decat apa de ploaie ), pana cand a venit unul mai "batran" si aluat-o el la dadacit. Deci, exceptand rugina aferenta, masina nu mai are urma de jeg pe ea, totul la 23 Lei + 5 Lei ciubuc. Intre timp stateam de vorba cu un baiat care terminase o masina si nici el nu ii intelega pe colegii lui care isi cam dadeau coate si se uitau cam crucish la mine si la masina... ce sa-i faci, cam asa e romanu'...
    1 point
  5. de fap e fix invers.. aia mai amarati lasa mai mult
    1 point
  6. Cel mai clar se observa acest aspect la spalatorie..toti bajetii fug de masinile mai vechi
    1 point
  7. e treaba tipic romaneasca de basini in cap.. Am fost si eu refuzat la un service ca aveam e34. In Bucuresti asta, bineinteles. Alte intrebari tipice prin service mai sunt : dar puneti piese noi ? si apoi casca ochii mari. asta in timp ce jumate din service cu masini mult mai noi le repara cu piese numai din dezmembrari, cat asteptam pe acolo vedeam cu ochii mei, am vazut inclusiv planetare sh si alte dinastea.. In Germania, ma duceam la reprezentanta si mai faceam cate o diagnosticare, care costa fix la fel cat intr-un service normal., am mai cumparat cateva piesuline asa, undeva la maxim 300 de euro in 2 ani, si eram invitat la fiecare lansare si eveniment..
    1 point
  8. Nu e vorba de venit la Campina, era vorba de mers eu la Bucuresti, si am vrut sa merg la un Service de Calitate, si la un mecanic care stie ce face, nu la "Gica" de la coltul blocului, ma intelegi ?
    1 point
  9. Nu se baga in treapta inferioara in nici un caz . De ce : schimbarea de treapta produce un soc in trenul de rulare si nu face decat sa piarda si mai mult aderenta. E tehnica cunoscuta de incepere a driftului cu downshift ca sa piarda tractiunea si calcat acceleratia , ori in cazul asta vrei sa o redresezi nu sa derapezi si mai mult. O alta dovada si mai accesibila e faptul ca masinile automate sunt programate sa nu schimbe in curba (se folosesc de senzorul de acceleratie laterala) tocmai pentru a preveni derapajul. Probabil asta cu treapta inferioara e valabila la FWD si subvirare. Cum se redreseaza masina cand derapeaza de spate - supravirare ( tehnica invatata la niste cursuri ) Cum simti ca pleaca spatele contra-bracare si imediat contra-contra-bracare ( adica miscare in sensul invers, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste ) pentru a preveni aceea "coada de peste". De obicei controlul se pierde nu la prima derapare , care se contracareaza usor ci la acea "coada de peste" care de obicei e mai violenta ( pentru ca in afara de derapare mai apare si balasul masinii pe axa proprie longitudinala (dreapta stanga din amortizoare)). Daca nu se ia imediat de volan in sens opus dupa contra-bracare si masina incepe sa balanseze cu o amplitudine din ce in ce mai mare atunci sansele sa o pierzi sunt foarte mari. Nu se calca frana, eventual un pic de acceleratie ajuta. Nu se calca frana pentru ca se descarca puntea spate si derapezi mai rau. Un pic de acceleratie are efect contrar , se produce incarcarea puntii spate si ajuta la restabilirea aderentei. O alta smecherie care ajuta foarte mult ( faceti niste teste si vorbim dupa aia ) e mentinerea privirii in directie in care vrei sa mergi (redresezi masina, evident pe sosea te uiti la banda ta) . Te uiti putin mai in departare nu la botul masinii. La ce ajuta : se realizeaza un punct fix de referinta si inconstient mainile vor roti volanul atat cat trebuie. Daca te uiti la pom sau la sant de cele mai multe ori contra-brachezi mai mult decat trebuie. Daca derapajul e usor la RWD o redresezi de obicei cu putina acceleratie (totul e sa fie cat mai lina sa nu provoace si mai mult ruperea aderentei).
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.