PRO & CONTRA - GENERALITATI PRO E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW. Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand. La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila. Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW. La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri. La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa. Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul. Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc. Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie. In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile. Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul. Per total este o alegere exceptionala. CONTRA Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte. Probleme comune la E39 sunt: - chederele care scartaie. - mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu) - volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h - displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5) - geamurile electrice care cedeaza - manerele de deschidere a usilor din interior care se rup - debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar) - caseta de directie care curge - pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi - senzorul axei cu came - termostatul - suporturile de pahare care sunt total inutilizabile - cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza - senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor - flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala) - rezistenta treapta ventilatie - indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39 - injectoarele care pica la diesel mai ales. - cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km. Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante. Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele. Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.