Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/18/12 in all areas

  1. Am observat că o mare parte din membrii forumului se întreabă cum se poate recupera taxa de poluare auto și ce acte sunt necesare acestui demers. Consider că e timpul să “contribui” cu ceva comunității bmwclub.ro redactând un DIY simplu și ușor de urmat pentru recuperarea taxei de poluare (achitată din anul 2008 până în prezent). Încep prin a menționa că sunt de profesie inginer, nu avocat iar experiența mea se limitează la acest proces. Documentele atașate postului sunt din dosarul procesului meu și pot fi foarte ușor adaptate oricui îi sunt utile. Aceștia sunt pașii necesari: 1. Se face o cerere simplă la Administrația Finanțelor Publice din orașul unde s-a plătit taxa prin care se cere restituirea taxei de poluare de către ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI .............. (orașul unde s-a plătit taxa în cazul de față – orașul Petroșani). Subsemnatul…., posesor al auto…, vă rog să-mi restituiți taxa de poluare achitată la înscrierea auto personal întrucât contravine legislației Uniunii Europene. Data și semnătura. Răspunsul va fi unul de genul următor: 2. La pasul 2 sunt două posibilități: a ) Dacă aveti în posesie decizia de calcul a taxei de înmatriculare se trece la pasul 3. b ) Dacă nu aveți această decizie se cere prin cerere scrisă o copie a deciziei de calcul tot de la ADMINISTRAŢIA FINANŢELOR PUBLICE A MUNICIPIULUI .......................... În decizia de calcul se găsește exact calculul făcut de Administrația Financiară când s-a plătit taxa de poluare. Cererile de la pașii 1-2 se pot face în același timp. În cazul meu ADM. FIN. a răspuns într-o săptămână și am ridicat personal cele 2 răspunsuri. 3. Pentru a demara procesul propriu-zis se depune următoarea “deschidere” la TRIBUNALUL HUNEDOARA – DEVA (reședință de județ Hd.) Secţia Contencios Administrativ alături de actele anexate în 4 exemplare. Procesele pentru taxa de poluare se judecă la tribunalul reședinței de județ. Deschiderea o atașez mai jos în format .doc pentru a putea fi editată iar datele cu caracter personal le voi înlocui cu .... . Se merge la Tribunal și la Registratură, se depune deschiderea+anexele în 4 exemplare într-un dosar și veți primi primul termen de judecată, de regula peste 1-2 luni, că doar funcționează perfect justiția în România. actiunea-modificata.doc 4. După ce veți primi acasă CITAȚIA pe care este menționat dosarul Nr........ și data primei prezentări se achită la Primărie 39 lei TAXĂ JUDICIARĂ DE TIMBRU și 0,30 lei TIMBRU JUDICIAR la Poșta Română, care apoi se depun la dosar la prima prezentare. 5. A venit și ziua primei prezentări. De obicei sedințele de judecată încep în jurul orei 9:00 și se strigă dosarele în ordinea în care sunt afișate pe ușa sălii de judecată. În sala de judecată când va fi strigată cauza / dosarul nr. dvs. și veți spune judecătorului “Îmi mențin cele menționate în deschidere”. De asemenea judecătorul va da următorul termen de judecată (ar fi util să aveți la îndemână un pix și o foaie să notați ce mai zice judecătorul despre dosar și eventual acte care sunt necesare soluționării procesului). 6. Între timp, cele 3 organe ale statului date în judecată, vor depune întâmpinări prin care justifică faptul că taxa de poluare este legală și justificată iar noi, nemernicii, cum de îndrăznim să ne răsculăm împotriva stăpânirii.... au și avocații lor de lucru . 7. La următorul termen de judecată dacă toate decurg conform planului, judecătorul va anunța că toate actele au fost depuse, procedurile îndeplinite și veți primi sentința la domiciliu - prin poștă. La ultima prezentare am fost întrebat dacă doresc dobândă la taxa de poluare, la care am răspuns afirmativ și am adăugat în plus cheltuielile deplasărilor la proces (bonuri motorină). 8. Pentru calculul dobânzii am apelat la un expert contabil, care mi-a explicat cum se calculează dobânda conform dobânzii oficiale BNR, care se realizează destul de ușor. Calculul dobânzii trebuie depus imediat la dosar (2-3 zile) după ultima prezentare pentru a fi prins la hotărârea judecătorească. Mai jos anexez textul și tabelul excel pentru calcul simplu . Calcul contabil taxa poluare-modificata.doc 9. După ce primiți sentința FAVORABILĂ acasă nu e încă momentul să ne bucurăm pentru că Finanțele vor face recurs care va mai dura 1-2 luni, dar cu același rezultat. 10. În fine, ultimul pas, după recurs sentința devine irevocabilă cu titlu executoriu și se merge la sediul Administrației Finanțelor Publice locale unde se cere suma datorată + cheltuielile de judecată. Sper ca prin inițiativa mea să mobilizez colegii de forum, care de asemenea au recuperat taxa de poluare prin proces/au înmatriculat autovehicule fără plata taxei de poluare să ajutăm pe cât posibil pe ceilalții să facă acest lucru. Spor la "dat în judecată"
    1 point
  2. Pentru cat il costa e destul de mica puterea , iti iei 4-5 motoare de 328i.
    1 point
  3. Aha. Deci la tine era cealalta jumatate din masina lui xxx.
    1 point
  4. Seara buna cetatene...ești frustrat, nu-ți gasesti pastilele?
    1 point
  5. aici comentati degeaba, daca a fost masina lui Interceptor, pai eu cred ca nu gasiti un proprietar mai pasionat de BMW si mai atent cu masina proprie... bine, nu toti sunt useri vechi pe forumul asta ca sa stie la ce ma refer.
    1 point
  6. PRO & CONTRA - GENERALITATI PRO E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW. Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand. La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila. Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW. La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri. La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa. Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul. Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc. Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie. In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile. Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul. Per total este o alegere exceptionala. CONTRA Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte. Probleme comune la E39 sunt: - chederele care scartaie. - mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu) - volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h - displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5) - geamurile electrice care cedeaza - manerele de deschidere a usilor din interior care se rup - debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar) - caseta de directie care curge - pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi - senzorul axei cu came - termostatul - suporturile de pahare care sunt total inutilizabile - cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza - senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor - flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala) - rezistenta treapta ventilatie - indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39 - injectoarele care pica la diesel mai ales. - cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km. Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante. Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele. Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.