pai normal ca au dreptate. in uzul de zi cu zi, folosesti pedala de frâna ca sa incetinesti masina. frâna de motor se foloseste in cazuri exceptionale, cum ar fi coborârea unor pante lungi si relativ abrupte, sau iarna, pe drum cu zăpada. in acest ultim caz, cel mai indicat este sa folosesti simultan frâna de motor cu cea de serviciu, dar in asa fel incat sa nu se bruscheze masina. la coborari lungi, ca sa nu iti supraincalzesti franele, o pui intr-o treapta inferioara si o lasi sa curga la vale, actionand si frâna de serviciu, daca este cazul. eu, in conditii de asfalt curat si la drumuri intre localitati, exclus autostrada, folosesc mult frâna de motor, mai ales când sunt "pe fuga", dar nu o folosesc pentru a incetini. o folosesc pentru a ma asigura ca sunt in treapta potrivita pentru iesirea din virajul respectiv (daca este un drum pe care il cunosc foarte bine). daca iti cunosti masina foarte bine si stapanesti tehnica de rev match (ca sa nu zic heel & toe), un drum bun, virajat, pe care sa il si cunosti, este o adevărată plăcere.