Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/29/12 in all areas
-
Un 525d 130 kw manual in 6 viteze cu buton Start/Stop .Monacoblau-metallic . O masina destul de subtirel dotata fata de alte surori ale ei ,nu are scaune incalzite ,senzori de parcare nici macar pe spate (nasol ).Simt lipsa unui suport de pahare in partea din fata .Dar in schimb ma consolez cu clima automata, navi Professional ,bixenon adaptiv cu high beam assistant si inca cateva dotari bunicele . Am fost dupa el in De. prin septembrie ,astazi are doar 152 000 de km dintre care doar 4000 in Ro. Imi place ,simt ca se potriveste pt. mine ,cu toate ca nu sunt pretentios ,incapeam si ma simteam bine si in 330-ul dinainte.Dar asta imi da o senzatie putin mai placuta ,e o masina clar mai "nobila" decat e46 ,fie el si cu motor mare Interiorul crem e foarte pretentios,se murdareste imediat ,cu toate astea imi place mai mult decat un interior gri sau negru.Contrastul dintre beige si trimurile "lemn" lumineaza si da o nota de prospetime ! Cred ca o sa-l mai tin o vreme ,habar n-am cat ,pana mai adun bani pt. urmatoarea.Categoric un 535d ! Nu i-am facut mare lucru de cand o am .Ma refer la modificari.Cea mai importanta - am transplantat un sistem HI-FI de pe alta masina pe masina mea. Folie Llumar spate si luneta,leduri albe peste tot ( au intrat o gramada in masina ) ,volanul imbracat piele negru simplu/perforat ,un kit de roata de rezerva slim (nu a avut asa ceva niciodata).Si inca cateva lucruri marunte de care nu-mi amintesc acuma. Si bineinteles o curatire interioara ,dar nu orice fel.Un fel de detailing interior foarte amanuntit.Munca la interior a durat aproape o saptamana ( a fost scos TOT afara din masina) si a costat ceva dar eu zic ca a meritat. Ce am in plan ? pai in primul rand vreau sa o vopsesc integral( aceeasi culoare) ,dar mai astept putin sa se incalzeasca afara.Daca pana atunci gasesc si o bara fata de Lci sau de m5 la pret bun ,cu atat mai bine ! Nu-mi place deloc bara fata clasica de vechiul e60. Alta chestie pe care o s-o fac,tot ce e chrome va fi negru lucios. Iarna o s-o trec cu jantele astea din poze pe 17 ,dar pana in primavara sper sa gasesc un set potrivit pe 19 ! Deocamdata nu am vazut nimic care sa-mi placa Bineinteles ca mici modificari se fac permanent la masina .Chiar acuma sunt in cautare de niste led-marker si stopuri de lci .Consider ca la faruri nu am de ce sa umblu vreodata,dar stopurile Lci fac tot spatele masinii ! Va urma...4 points
-
M-am decis sa scriu un Ghid al Cumparatorului pentru E39 deoarece fiind deja un model foarte popular a devenit foarte atractiv si cautat datorita deprecierii cauzate de aparitia seriei 5 E60 si E60-ului facelift. Insa principalul motiv pentru care vreau sa scriu acest ghid este ca sunt fan E39 de de multa vreme si mi se pare unul dintre cele mai frumoase modele BMW din toate timpurile. Este o masina excelenta, fapt afirmat de multe reviste auto printre care si Top Gear care au numit-o "cea mai buna masina din clasa sa", clasa din care mai fac parte printre altii, MercedesE-klasse si Audi A6. In clasa sa, E39 n-are concurenta. Informatiile pe care le voi scrie se bazeaza atat pe experienta mea de 1 an de posesor de E39 535i cat si pe documentatia pe care am facut-o, si inainte si dupa achizitionarea masinii mele, pe multe site-uri de specialitate si pe unele forumuri din afara. Orice critica sau intrebare este binevenita! PROFILUL CUMPARATORULUI Cel mai important cand cumperi o masina premium la mana a doua este de a fii pregatit financiar pt a o intretine corespunzator. Achizitia masinii este mult mai simpla decat intretinerea in sine. Costurile de intretinere sunt ridicate insa si satisfactia de a fi posesor de E39 este mare atata timp cat iti permiti intretinerea si alegi de la inceput o motorizare pe masura puterii financiarecat si a scopului pt care cumperi masina. Cel care cauta E39 vrea in primul rand o masina de lux care sa fie o imbinare intre confort si sportivitate intr-o anumita masura in functie de motorizare, si este atras de design-ul deloc demodatat al seriei 5 E39, dar si de dotarile pe care le are E39 si pe care multe masini care se fabrica inca nu le au. Insa pentru a avea un E39 cumparatorul trebuie sa fie pregatit sa intretina masina corespunzator, cei care vor sa-si ia E39 doar pentru a iesi in evidenta si nu sunt pasionati de marca BMW in general, n-ar trebui sa cumpere un E39 pt ca nu se vor bucura de el. Cei care sunt multumiti de E39 pe termen lung sunt cei pe care nu-i intereseaza doar sa ajunga de la A la B ci si cum ajung, iar pentru asta sunt pregatiti sa investeasca pe masura in masina. Este foarte important ca in momentul achizitiei sa aveti cel putin 2000 de euro in plus pentru a rezolva diferitele probleme pe care masina le poate avea, si pentru schimbarea consumabilelor, rolelor si intinzatoarelor. Posesorul de E39 difera de posesorul de seria 3, avand nevoie de mai mult spatiu interior, confort si dotari de lux, pentru care sacrifica un pic din sportivitate, avand in plus pe langa avantaje si un consum putin mai mare datorat greutatii mai mari fata de seria 3.1 point
-
eu am patit chestia asta la oradea anu trecut intr-o duminica dimineata la ora 7 ,departe de casa ,mi-am incuiat toate cheile si actele in porbagaj .La E46 rezolvarea : am gasit prin cineva care lucra la un atelier de chei in Lotus ,pe un hot care mi-a facut cheie dupa butucul masinii :flowers: a lucrat patruzeci de minute in patru labe pe o zdreanta la butucu' de la sofer ,dar pana la urma a deschis centralizata ! i-am platit parca 200 de lei ,dar partea haioasa a fost ca initial n-a vrut sa se apuce de treaba deoarece mi-a cerut dovada ca e masina mea,si eu n-am avut ce sa-i dau.Totul,buletinul,permisul, inclusiv civ-ul si toate cheile masinii era incuiat in porbagaj.Pana la urma a acceptat o declaratie de mana semnata cu martor ca e masina mea ! hot mai cinstit si manierat ca ala n-am vazut niciodata !1 point
-
1 point
-
Nu vrei un A6 2.0T din 2007? Cauta pe net detalii, poate iti place1 point
-
Nu e chiar culmea... pentru ca uleiul este f gros la rece. Si cat despre povestea ca nu e vina celor de la bmw e vina producatorilor.... e penibila. Daca au vazut ca aia le dau gunoaie ei insista sa le cumpere de vreo 5 ani. MAi mult ca sigur vreun directoras de la BMW a hotarat sa reduca costurile si odata cu aceasta masura a scazut si calitatea.1 point
-
1 point
-
ce o fi asa greu sa intelegi ca trebuie sa pui antigel original BMW si nimic altceva...............!? atatea intrebari, atatea pareri......atatea tampenii aruncate in mediul online pentru oameni care habar nu au pe ce lume sunt1 point
-
E posibil sa fie din flanse daca la restul articulatiilor care sunt la vedere nu s-a constatat nimic.1 point
-
1 point
-
Coolant level low inseamna ca ai nivelul mic nu ca este de o calitate proasta; probabil ca nu s-a facut aerisirea cum trebuie. Ceea ce recomanzi este gresit, se inlocuieste la cativa ani antigelul. Unde sa completezi, cel vechi se consuma ca sa pui peste?1 point
-
Pai pretene, nu e neaparat o problema dar mi se pare, din partea unui producator, inovator cum vrei sa numesti tu BMW cam economy asa... Adica daca ai un model nou, care incepe de la 44k euro..pai fa-l in totalitate nou. Macar ce se vede. Dar e o parere personala.1 point
-
Acum 2-3 sapt am fost cu un amic sa vizionam niste suv-uri.Dintre new C-rv,new Outlander si new SantaFe,Hyundaiul a fost cel care ne-a dat cel mai mult pe spate.Design,spatiu,calitate a materialelor,motorizari,dotari este cu mult peste Mitsu sau Honda.Dupa neg vers full ajungea undeva la 39-40k euro (inclusiv 4 roti de iarna).Mult din punctul meu de vedere. Pt sotie eu as alege new GLK,Evouqe,Xc 60 sau mai asteapta Macan.1 point
-
eu nu stiu de unde apareti cu informatiile astea, adevarate bombe de tampenie. Se mai gaseste unu' mai sarac cu duhul, care chiar crede si isi pierde minute din viata facand ceva complet inutil.1 point
-
pai e misto fara filtru, ca esti ca pe motor. mai halesti niste praf, mai iei o musca-n dinti, iti mai trece o frunza prin plete :)1 point
-
N-are legatura cu o masina intretinuta faptul ca la ~150 000 km cad destul de multe piese. O masina de 9 ani este o masina uzata, deci este 100% sigur ca sunt destule piese care vor pica. Nu tine de intretinere asta, este ceva inevitabil. Intretinere inseamna sa schimbi consumabilele la timp, sa o repari profesionist si cu piese noi, originale sau OEM. Compresorul de clima de ex poate sa se strice si la o masina intretinuta si la una neintretinuta. O masina este facuta din circa 10 000 de piese. Cred ca este si normal sa se mai strice cate ceva, mai ales dupa 9 ani. De motor si cutie, mai ales daca este manuala, poti fi sigur ca nu vor pica asa repede, insa exista multe alte piese.1 point
-
RECOMANDARI PE SCURT - 520i, recomandat pentru consum redus si costuri de intretinere reduse. - 525, recomandat pentru sportivitate dar cu niste costuri de intretinere acceptabile. - 530i, apropiat de 525i insa un pic mai rapid. - 535i/540i, recomandate pentru performantelele excelente, costurile de intretinere sunt ridicate, nu sunt pentru cei preocupati de consum. - M5, modelul E39 suprem din orice punct de vedere. - 525d, 530d, modele ok, reprezinta un compromis intre consum si performante. Costuri de intretinere mai ridicate decat motoarele pe benzina de aceasi cilindree. DE EVITAT - 520i (1995-2000), 523i, 528i, 525td, 525tds. RECOMANDARI TRANSMISIE In cazul achizitionarii unui E39 cu cutie steptronic, schimbati uleiul cutiei. BMW recomanda schimbarea uleiului dupa 150 000 km. Cutiile steptronic cad deseori tocmai din cauza uleiului neschimbat. Cutia manuala este preferabila insa pentru un plus de confort cutiile steptronic sunt excelente, dar nu pe motoare de sub 3000 cmc. Nu va feriti de steptronic, nu are nimic de-a face cu vechiile cutii hidramate. Cutiile steptronic sunt aproape la fel de rapide ca cele manuale, punctul slab al lor fiind consumul mai mare cu 1 litru sau 2. SUSPENSIE SI DIRECTIE Suspensia seriei 5 E39 este axata pe confort ceea ce da un balans in curbe. Suspensia sport este de preferat celei standard, eliminand astfel balansul. Verificati atent amortizoarele la achizitia masinii. Daca sunt urme de ulei pe ele, trebuie schimbate in scurt timp. Directia este foarte exacta pe orice E39. Servodirectia isi face foarte bine treaba. Servotronicul este insa varianta ideala deoarece condusul devine mult mai usor in traficul aglomerat, iar siguranta creste. Pentru servotronic nu exista kit retrofit. caseta de directie este o problema des intalnita la multe modele BMW, este rezolvabila dar destul de costisitor. RECOMANDARI GENERALE Inainte de achizitie verificati masina la reprezentanta sau la un service autorizat. Preferabil mergeti cu cineva care se pricepe. NU cumparati masini in functie de an, ci in functie de stare tehnica, dotari si aspect general. Dupa achizitie schimbati toate consumabilele, si toate fluidele (ulei motor, ulei diferential, ulei cutie de viteze, lichid de racire, lichid servodirectie, lichid de frana.1 point
-
RECOMANDARI, PE MODELE MODELE PE BENZINA - 520i, 523i, 528i ('95-2000) sunt de ocolit datorita motorului M52 fabricat din Nikasil. Acest motor este cel mai prost dintre toate motoarele cu care a fost echipat E39. - 520i (2000-2003) este un model potrivit daca doriti o masina cu performante medii dar la un consum de benzina rezonabil. Nu este un model cu veleitati sportive insa se descurca ok in traficul infernal din oras dar si pe autostrada. - 525i (2000-2003) este o alegere potrivita daca doriti performante destul de bune insa va si intereaseaza intr-o anumita masura consumul de benzina. La 192 cp se comporta excelent pe autostrada si in oras, motorul de 6 cilindrii in linie este o mangaiere pentru urechea oricarui pasionat auto. - 530i (2000-2003) este o alegere chiar mai buna decat 525i datorita consumului apropiat si a performantelor mai bune. Costurile de intretinere sunt insa mai mari la fel ca si impozitul. - 535i (1995-2003) vine dotat cu motor V8 M62 in doua variante. Intre 1996 si 1998 motorul dezvolta 235 cp si este vanos. A doua varianta este de 245 cp dublu vanos. Cea mai buna alegere este motorul fabricat in 1998-2003 de 245 cp si cu dublu vanos. Performantele sunt mai bune, fiabilitatea este mai mare. Singura problema este consumul de benzina, in jur de 17l/100km la mers linistit in oras, 20l/100km la mers sport in oras si cam 22l/100km in trafic bara la bara. Insa la un V8 consumul nu este relevant Performantele, directia si suspensia de M asigura un comportament dinamic superior oricarui E39 cu motor L6. Costurile de intretinere sunt mai mari decat la E39 dotate cu motoare L6. Este ideal pentru cei care vor confort, destul de multa putere si performante peste medie, insa nu-si permit intretinerea unui M5. - 540i (1995-2003) este cu un pas in urma M5-ului ca performante, un model foarte reusit insa costisitor ca intretinere. Consumul deja nu mai este relevant la un motor de 4400 cmc. Daca vi-l permiteti este cea mai buna alegere in afara de M5. - M5-ul (1998-2003) este o masina incredibila din orice punct de vedere. Desi are 4 usi este in mod clar o masina sport. Un sedan sport de fapt. Motorul V8 de 5000 cmc de 400 cp este cel mai puternic motor pus pe E39. Desi este derivat din M62, S62-ul nu se poate compara cu nici un alt motor de pe E39, diferentele de performante dar si de intretinere fiind ca de la cer la pamant. M5-ul se adreseaza celor pentru care costurile nu conteaza ci doar satisfactia de a avea un M5. MODELE PE MOTORINA Modelele pe motorina fara common rail sunt de evitat. Acestea sunt 525td si 525tds. Avantajele sistemului common rail 1. reducerea noxelor datorita pulverizarii mai buna a combustibilului in cilindri si datrita controlului mai bun a cantitatii de combustibil care intra in cilindru pe timpul injectiei. 2. Pulverizarea mai buna a combustibilului se face datorita presiunilor mari de injectie care se realizeaza pe timpul injectiei. La vechile sisteme de injectie presiunea de injectie era limitate de considerente constructive astfel: distanta mare a conductelor de combustibil de la pompa si pina la injector ceea ce facea ca presiunea sa nu poata fi marita oricit datorita fenemenelor de rezonanta care se putea produce in conducte; (nu intru in detalii aici, dar este un fenomen foarte interesant despre care s-au scris tone de articole); 3. Controlul mai bun al momentului injectiei ceea ce duce la un mers al motorului mai linistit, la performante mai bune cu consum mai mic; 4. Fiabilitatea mare a motoarelor dotate cu un astfel de sistem. - 520d este modelul cel mai slab. Nu merita cumparat nici macar din punct de vedere al consumului deoarece 525d are acelasi consum. Este dupa parere mea o varianta submotorizata, 136 cp nefiind suficienti pentru caroseria destul de grea de E39. Datorita pretului de baza mai mic, in general 520d-urile vin destul de putin dotate. Este un motor mult mai putin silentios decat cel de pe 525d sau 530d. - 525d (2000-2003) este un model foarte reusit si foarte popular. Este probabil cea mai intalnita motorizare de la noi din tara. Reprezinta un compromis bun intre performante si consum. - 530d vine in 2 variante de putere, 184 cp (1998-2000) si 193 cp (2000-2003). Acest model este cel mai bun diesel din gama, consumul nu este foarte mare pentru performantele sale insa costurile de intretinere sunt destul de mari. Dintre toate motoarele diesel il recomand in special pe acesta.1 point
-
PRO & CONTRA - GENERALITATI PRO E39 este fara indoiala unul dintre cele mai frumoase modele moderne fabricate de BMW. Este o alegere foarte buna, daca v-o permiteti, nu veti vrea alta masina prea curand. La volan va veti simti perfect, ergonomia din interior fiind maxima, calitatea materialelor fiind ireprosabila. Directia foarte precisa, tinuta de drum impecabila, franele foarte bune si motoarele rafinate asigura placerea de a conduce, cea mai importanta caracteristica a oricarui BMW. La capitolul siguranta sta foarte bine fiind dotata cu ABS in standard si optional ASC (assisted stability control) sau DSC (dinamyc stability control) 6 airbaguri in dotarea de baza sau optional 8 sau 10 airbaguri. La testele EuroNCAP a primit 4 stele ceea ce demonstreaza siguranta sa. Spatiul interior este generos si ergonomic, cei foarte inalti (~1.90 inaltime) au loc destul. Optionalele includ dotari de lux prezente pe orice masina care se afla in prezent in fabricatie: scaune incalzite, navigatie cu tv, scaune reglebile electric cu memorii, dublu climatronic, piele, pilot automat, etc. Motoarele sunt foarte fiabile, exceptie facand motorul M52, prezent pe 520i, 523i si 528i, motor facut dintr-un aliaj numit Nikasil, aliaj care reactioneaza cu sulful din benzina. Aceste motoare cedeaza deoarece coatingul de nikasil de pe suprafata cilindrilor se descompune ceea ce duce la probleme de compresie. In rest motoarele sunt foarte bune daca li s-a facut schimbul de ulei la timp, lucru normal avand in vedere ca BMW produce in general motoare foarte fiabile. Ca tehnologie motoarele nu sunt deloc invechite, cele pe benzina avand vanos (admisie variabila) si chiar dublu vanos (admisie si evacuare variabila), tehnologii care inbunatesc performantele dar si scad consumul. Per total este o alegere exceptionala. CONTRA Desi este o masina excelenta, E39 are si unele defecte. Probleme comune la E39 sunt: - chederele care scartaie. - mirosul dezagreabil de la clima (trebuie curatat periodic cu un spray traseele pe unde intra aerul in habitaclu) - volanul care la multe E39 tremura la viteze intre ~80-100 km/h - displayul calculatorului de bord care se strica. (problema intalnita la E39, E38 si X5) - geamurile electrice care cedeaza - manerele de deschidere a usilor din interior care se rup - debitmetrul (pica in general datorita faptului ca s-a mers cu un filtru de aer murdar) - caseta de directie care curge - pompa de apa cedeaza, mai ales la modele mai vechi - senzorul axei cu came - termostatul - suporturile de pahare care sunt total inutilizabile - cablurile pt deschiderea capotei care cedeaza - senzorul de temperatura exterioara care datorita pozitionarii lui defectuoase se poate pierde usor - flansa de cardan (mai ales la masini cu cutie manuala) - rezistenta treapta ventilatie - indicatorul de nivel carburant care merge defectuos in general la orice E39 - injectoarele care pica la diesel mai ales. - cutiile steptronic pot pica daca uleiul nu este schimbat la 150 000 km. Aceste defecte sunt normale avand in vedere ca E39 este o masina plina de gadget-uri insa sunt niste defecte destulde deranjante. Nu este obligatoriu ca la cumpararea unui E39 sa aveti aceste probleme, insa in general apar cel putinunele dintre ele. Insa in afara de aceste probleme des intalnite trebuie sa aveti in vedere cand cumparati un E39, si de fapt orice masina sh, ca orice poate pica si ca trebuie sa aveti niste bani pusi de-o parte pentru reparatii.1 point
-
POZITIONARE Seria 5 E39 a fost produsa in 1995-2003, varianta break fiind totusi produsa si in 2004. Este precedat de seria 5 E34 si urmat de seria 5 E60. Gama de motorizari cuprinde urmatoarele modele:520i, 523i, 528i, 530i, 535i, 540i, 525tds, 520d, 525d, 530d si M5. In 2001 528i a fost inlocuit de 525i si 530i. Toate modelele in afara de M5 au oferit atat o varianta sedan cat si una break. 520i - 150 cp , 523i - 170 cp, 525i - 190 cp si 528i - 192 cp erau echipate cu diferite versiuni ale motorului de 6 pistoane in linie M52. 530i a fost echipat cu acelasi motor de 231 cp de pe E46 330i. 535i si 540i au fost echipate cu motorul V8 M62 cu care sunt echipate si 735i E38, 740i E38 cat si X5 E53. M5-ul a aparut in 1998 fiind echipat cu motorul V8 S62 de 4.9l si 400 cp. DESCRIERE Seria 5 E39 nu a reprezentat un design schimbat dramatic fata de seria 5 E34 ci mai degraba o evolutie a design-ului pastrand liniile clasice BMW, multi spunand ca E39 este cel mai frumos BMW modern alaturi de E38. E39 are o tinuta de drum impecabila, ofera un confort maxim la drum lung, este o masina rafinata dar si cu atitudine. Stabilitatea, franele, siguranta (4 stele la testele EuroNcap) si directia sunt unele dintre capitolele unde E39 exceleaza. In curbe masina sta mai prost decat un E34 de motorizare similara, exceptie facand doar 535i si 540i care au suspensie si directie de M5. Fiabilitatea unui E39 este foarte buna atata timp cat masina este intretinuta, deci totul tine de fostul proprietar. Are totusi unele probleme comune destul de deranjante. Pretul unui E39 variaza intre 6000 si 18 000 euro. Cele de 6000-7000 euro sunt in general modele din primul an de fabricatie care ar trebui evitate. Pretul mic denota starea tehnica proasta si putinele dotari. Important e sa alegeti masina in functie de stare tehnica, aspect, dotari si abia apoi dupa an de fabricatie. Un an de fabricatie mai recent nu inseamna o masina mai buna sau cu mai putini kilometri reali.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00