Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/17/13 in all areas
-
Tu nu ai auzit de frana de motor? In frana de motor, cum zici tu la 2000rpm si la vale, consumul este 0.3 points
-
A, nu e plina, esti tu pus pe ignore, sa nu ma mai stresezi cu PM-uri.2 points
-
2 points
-
In regimul de frana de motor motorul se opune unei forte provenite din exterior, in cazul nostru fiind vorba de inertia masinii (care intre noi fie vorba este destul de mare) si eventual, in cazul in care ne aflam in panta, e vorba de rezultanta fortei de inertie si a componentei vectoriale a fortei de greutate, care propulseaza masina. Aceasta opunere, se realizeaza prin compresia din cilindri in special si prin frecari. Lucrul asta e aplicabil doar la masinile cu injectie, unde ECU simte ca motorul se invarte singur datorita rotilor si taie alimentarea. Cauta pe internet despre consumul in frana de motor si ai sa te documentezi. Alea 2000rpm ale motorului nu sunt realizate prin ardere de benzina. de aia consumul este 0. Ca fapt divers un 1.6 consuma mai putin decat un 2.0 la modul general. Problema e ca diferenta de consum nu este deloc de speriat, dar treaba e ca multi nu isi prea permit nici consumul ala de 10, chiar daca un 2.0 ia 11 litrul ala este un efort si mai mare, ei deja facand un efort pt un consum de 10 (dau asa niste cifre aiurea, nu stiu exact diferentele)2 points
-
Nu exista o turatie FIXA la care se schimba pt un consum optim. Conteaza mai mult sa accelerezi cat mai incet (sa apesi incet pedala de acceleratie), sa anticipezi traficul (sa incerci sa franezi cat mai putin, orice frana inseamna ca din nou va trebui sa accelerezi etc). In treapta a 4a sau a5a, daca mergi CONSTANT, adica daca nu accelerezi ci doar mentii viteza poti sa mergi si "subturat", dar nu exagerat, adica un minim de 1600-1700rpm. Si daca esti la turatia asta si vrei sa maresti viteza e indicat retrogradezi. Totusi intre un condus din asta dus la extrem cum am zis mai sus si un condus normal (normal, nu racing) diferentele sunt de 1-1,5L. Pt ~10 lei la 100km chiar nu stiu daca merita sa iti bati capul. Stiu ca de multe ori pe multi ii sperie ca masina consuma 13 nu 11, dar daca stai si compari in bani diferentele sunt chiar minime. Nu cred ca faceti zeci de mii de km pe an sa zici ca e o diferenta mare.2 points
-
Schimba astfel incat in urmatoarea treapta sa ai ceva cuplu.2 points
-
Cand m-am simtit cel mai bine la volanul BMW-ului meu? Pfffff...Pot sa raspund mereu? Multi spun: e o senzatie unica, dar pentru mine chiar a fost si este ceva senzational. Imi placea tare sa-mi conduc E39-le pe Valea Oltului mai ales. Incet asa cu 70 la ora, vara, cald, trapa deschisa, motorul torcand usor, peisajul ala deosebit...Toate asa ca un cocktail aromat...1 point
-
1 point
-
1 point
-
Si cel putin jumatate din ei s-au gandit, macar o data, ca o sa ii puna turbo.1 point
-
1 point
-
1 point
-
prietene taximetrist... in bucuresti unde rahat sa faci frana de motor, in inghesuiala?... cat poti sa faci frana de motor?... in putine cazuri , cand cobori transfagarasanul... cum mergeai tu era foarte bine... ideea e ca in frana de motor consumul e 0... dar tu nu si nu...1 point
-
La motorul diesel cum ai bagat uleiul nou si pornesti masina , este deja negru.1 point
-
da, in frana de motor nu-i vine benzen in capu pistonului!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bine ai inteles. aveam odata discutia asta cu cineva in masina, in drum spre valcea. Cand am inceput sa cobor Dealu Negru am resetat unul din cele 2 consumuri si dupa vreo 4 sau 5 km de frana de motor, consumul imi era 0%. idea e urmatoarea: frana de motor, nu consuma. apesi ambreiajul, relanti, consuma. lasi ambreiajul, motorul se tureaza dar nu consuma. Apesi ambreiajul, consuma. Ca regula, atata timp cat nu e la relanti si nu atingi pedala de acceleratie, un motor nu consuma carburant.1 point
-
la relanti, un motor trece in regim de consum litri / ora. la mine la e39 la relanti imi arata intre 0,8 - 1,1 litri / ora, in functie de consumatorii porniti (faruri, AC, etc) in mers, regimul de consum este litri / km. in frana de motor, sistemul de management al motorului opreste alimentarea cu carburant. normal ca turometrul arata o anumita turatie, ca doar motorul se invarte. diferenta este ca motorul este invartit de roti, prin transmisie. Adica exact inversul situatiei in care motorul este in sarcina, moment in care motorul invarte rotile, prin intermediul transmisiei. este normal ca la relanti motorul sa consume carburant, deoarece trebuie sa se mentina in stare de functionare. asadar, in frana de motor nu se consuma carburant.1 point
-
Eu de aici inteleg ca lui CalinSL ii plac alea cu tzatze mari :sorcerer:1 point
-
Ei dezbat si noi ne uitam la ei la televizor cum dezbat. Doar nu crede cineva ca ne cer parerea1 point
-
se innegreste foarte repede, dar culoarea nu e calitatea principala la un ulei... n-ai ce flush sa-i faci ca sa isi pastreze culoarea, mai ales la diesel1 point
-
1 point
-
Daca e diesel masina atunci se inegreste rapid uleiul chiar daca e proaspat schimbat.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Multi dintre voi traiti cu impresia ca BMW inseamna suprematie. De aici si pana la foarte multe accidente in care au fost implicate BMW-uri e un pas mic. Nu poti sa ai un BMW daca nu esti "maniac"? Nu poti sa ai un BMW si sa conduci calm? Asta nu inseamna ca mergi la consum, poate insemna ca esti un om mai ponderat si mai gandit, in plus si salvezi masina de la multe "forje". Si eu merg la consum si poate nu din cauza celor 10-12 lei, dar decat sa merg ponderat si sa schimb la 1500 sau 2000, nu mai bine schimbi acolo unde ai si un consum mai bun? Din ce am citit in cartea tehnica a masinii, undeva la 2400 turatii e optim. Bafta, Raul.1 point
-
1 point
-
In cazut asta dc ti-ai luat bmw? Sunt multe masini mai economice.1 point
-
mor pe astia ca tine, care cred ei ca au descoperit apa calda. poate altii cumpara de la leasing, de pe unde pot sau poate de unde cumpara cei care vand pe mobile. daca tu esti ofticat pe samsari e treaba ta. majoritatea nici nu merita sa stai de vb cu ei, dar nu generaliza. vrei masina buna, platesti mai mult, o verifici la reprezentanta si gata.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Gangsta!!! :2guns: Gangsta 2 !!! :2guns: poate inainte sa-ti treaca masina pe numele tau,te ajuta sa devii invalid/handicaapat .Si atunci nu platesti impozit Gangsta 3!!! :2guns:1 point
-
Nu se baga in treapta inferioara in nici un caz . De ce : schimbarea de treapta produce un soc in trenul de rulare si nu face decat sa piarda si mai mult aderenta. E tehnica cunoscuta de incepere a driftului cu downshift ca sa piarda tractiunea si calcat acceleratia , ori in cazul asta vrei sa o redresezi nu sa derapezi si mai mult. O alta dovada si mai accesibila e faptul ca masinile automate sunt programate sa nu schimbe in curba (se folosesc de senzorul de acceleratie laterala) tocmai pentru a preveni derapajul. Probabil asta cu treapta inferioara e valabila la FWD si subvirare. Cum se redreseaza masina cand derapeaza de spate - supravirare ( tehnica invatata la niste cursuri ) Cum simti ca pleaca spatele contra-bracare si imediat contra-contra-bracare ( adica miscare in sensul invers, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste ) pentru a preveni aceea "coada de peste". De obicei controlul se pierde nu la prima derapare , care se contracareaza usor ci la acea "coada de peste" care de obicei e mai violenta ( pentru ca in afara de derapare mai apare si balasul masinii pe axa proprie longitudinala (dreapta stanga din amortizoare)). Daca nu se ia imediat de volan in sens opus dupa contra-bracare si masina incepe sa balanseze cu o amplitudine din ce in ce mai mare atunci sansele sa o pierzi sunt foarte mari. Nu se calca frana, eventual un pic de acceleratie ajuta. Nu se calca frana pentru ca se descarca puntea spate si derapezi mai rau. Un pic de acceleratie are efect contrar , se produce incarcarea puntii spate si ajuta la restabilirea aderentei. O alta smecherie care ajuta foarte mult ( faceti niste teste si vorbim dupa aia ) e mentinerea privirii in directie in care vrei sa mergi (redresezi masina, evident pe sosea te uiti la banda ta) . Te uiti putin mai in departare nu la botul masinii. La ce ajuta : se realizeaza un punct fix de referinta si inconstient mainile vor roti volanul atat cat trebuie. Daca te uiti la pom sau la sant de cele mai multe ori contra-brachezi mai mult decat trebuie. Daca derapajul e usor la RWD o redresezi de obicei cu putina acceleratie (totul e sa fie cat mai lina sa nu provoace si mai mult ruperea aderentei).1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00