Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/18/13 in all areas

  1. Multi care vorbesc din auzite sau fara sa se documenteze mai serios, dar si mai multi care abia au scapat de pe 4tuning sau din BMWClub Resita... O masina, benzina sau diesel, consuma 0 in frana de motor. Zero. ZERO ABSOLUT. Cat timp este in frana de motor, adica forta de inertie impinge masina pe directia inainte, prin invartirea rotilor care sunt conectate la motor prin transmisie (masina fiind in viteza) => ca arborele cotit se invarte => pistoanele merg in sus si in jos. ECU-ul masinii stie ca pedala de acceleratie nu este calcata deloc, deci stie ca trebuie sa inchida clapeta de acceleratie si sa opreasca alimentarea injectoarelor => nu intra aer, nu intra benzina/diesel in motor => CONSUM ZERO. E simplu. Daca o scoti din viteza, motorul va merge in regim de relanti intrucat rotile nu mai sunt conectate la cutia de viteze, nu ii imprima o forta arborelui cotit => motorul s-ar opri, asa ca ECU-ul intervine si alimenteaza motorul ca pentru relanti. Acelasi lucru se intampla si daca in frana de motor turatia scade sub o anume valoare (unii zic 1500, mie imi intervine pe la 1000rpm) deoarece forta venita din invartirea rotilor nu este suficienta pentru a misca cutia de viteze si mai departe motorul, motorul s-ar opri. Daca esti in a 5-a la 1000rpm si intra ECU-ul si alimenteaza motorul si apoi ii dai a 2-a, va intra din nou in frana de motor deoarece are o turatie suficient de mare pentru a invarti motorul. @Rares: orice diesel cu injectie are consum zero in frana de motor. Si motorul diesel are nevoie de combustibil si de aer. Si ECU-urile stiu sa faca acelasi lucru, cand nu apesi pe acceleratie, taie alimentarea motorului. Ce ai zis tu mai devreme era despre diesel pe carburator... Aia e altceva. @initiatorul topicului: Daca masina ta consuma cand e in frana de motor inseamna ca ai o defectiune la masina. Poate ai cablul de acceleratie strans prea tare si ECU-ul crede tot timpul ca apesi pe acceleratie. Sau poate trage aer fals si nu poate sa faca vacuum in motor.
    4 points
  2. Total irelevant. Conditiile de trafic nu sunt identice de la o zi la alta. Daca azi ai stat de 2 ori la un semafor si ieri doar 1 data, deja tot calculul tau e dat peste cap. Si nici nu nu ai cum sa conduci EXACT in modul in care ai facut-o ieri, ca doar nu esti robot, sa ai miscari exacte repetitive. Sper sa nu mai postez pe topicul asta. A devenit o mica pierdere de vreme.
    3 points
  3. Intelegeti ca in frana de motor consumul este 0. Frana de motor nu este doar la vale. Frana de motor e si cand o duci la 6000rpm si apoi iei piciorul de pe gaz (cu masina in viteza), nu trebuie sa fie la vale. In intervalul 6000 pana la 1500 masina nu o sa consume nimic (la 1500rpm se reia alimentarea, intra in regim de relanti). Eu nu pot sa afirm ca scoti consum mai mic folosind frana de motor in detrimentul scosului pe liber din ideea ca atunci cand o scoti pe liber poti parcurge o distanta mai mare, nu se opreste imediat. In frana de motor masina se opreste mai repede decat la scosul pe liber(de asta se numeste frana) si astfel esti nevoit sa o accelerezi iar, de aici consum posibil mare. http://www.reno.ro/Consum-0-in-frana-de-motor-t66145.html http://bloghita.info/consum-zero-in-frana-de-motor/ http://www.google.ro/#hl=ro&tbo=d&output=search&sclient=psy-ab&q=frana+motor+consum+0&oq=frana+motor+co&gs_l=hp.3.1.0i30l3j0i10i30j0i30j0i8i30l5.174.2699.1.5169.16.14.1.1.1.0.124.1139.11j3.14.0...0.0...1c.1.G6KRtGnhbPM&psj=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41248874,d.Yms&fp=b5682a0fcb127ffb&biw=1024&bih=629 aveti pe google sute de rezultate unde va puteti convinge ca lumea nu vb prostii pe aici.
    3 points
  4. Nu mai dezinforma ! Vorbesti prostii, dar te tii destept. Este ZERO*. DFCO(Deceleration Fuel Cut-Off) se gaseste pe masini de cand a aparut EFI(Electronic Fuel Injection). In functie de tipul constructiv, carburantul este dat din nou motorului pe la turatii apropiate de 1000 rpm. Daca nu ma crezi, monitorizeaza sondele lambda si te vei convinge. *la modele cu control electronic al injectiei. pt initiatorul topicului: Cred ca tie iti iese mai bine sa o lasi la liber pentru ca parcurgi mai multa distanta decat daca ai lasa-o in frana de motor. Normal ca diferenta de distanta o parcurgi cu un consum mult mai mare decat la ralanti. E singura explicatie.
    2 points
  5. eu consider ca lasatul motorului,indiferent de carburant, la relanti mai mult de 1 sau 2 minute e o pierdere de timp si risipa de resurse. Si da, si eu schiimb toate vitezele de vreo 2 ori pe loc, chiar si marsarier, inainte sa plec de pe loc.
    1 point
  6. Era contraindicat daca aveam diesel parca. La benzina ii place. Plecam mai devreme cu ea inainte, schimba vitezele aiurea, motorul parca nu se comporta normal. De cand o las sa se incalzeasca cum trebuie nu imi da niciun semn ca nu i-ar conveni politica mea. Ba mai fumez si eu o tigara, ma mai uit pe la una alta, incerc sa ma eliberez de stres pana plec. Cum zice si Filon, ce sa stric?
    1 point
  7. Fix 15 am lasat masina azi sa se incalzeasca. Si atunci tocmai ca nu stiu de ce naiba atata tevatura. Economii la consum nu prea pot sa fac eu unul. Mi se pare aiurea. Adica ma urc in masina si o tabar repede acum ca sa scutesc combustibil? Asta e masina, mi-am asumat riscurile de rigoare cand am cumparat-o si cu asta basta. Nu mai pot, o vand, dar nicio clipa nu m-am gandit ca frana de motor ma poate scapa de consum. Da-o naibii si cu asta basta.
    1 point
  8. Ai citit tot topicul? In ce vale bagi tu a 6-a? Eventual daca "te dai jos" de pe Passo dello Stelvio si daca ai linie dreapta pana jos. Bagi in viteza la care motorul, turatia motorului mai precis, sa fie peste 2000 rpm. Pfffffffffffffff... Oare chiar nu se poate depasi acest capitol al frânei dã motor? Chiar nu este destul de clar tot ce s-a spus pana acum, cu "demonstratii" cat se poate de evidente?
    1 point
  9. consumu' consumu' cat e consumu'? te dor fl@cii ce explicatii...
    1 point
  10. mai ai nevoie de bara spate M-pack si treaba e gata
    1 point
  11. E banal rau ala negru, n-are nici o treaba cu cel FL rosu... but whatever
    1 point
  12. Gicone: Robert a pus motorul de pe o masina cu tractiune spate tot pe una cu tractiune spate. Awd-ul necesita niste piese in plus care trebuie sa incapa si este posibil sa nu incapa pe toate caroseriile de e46. Mai bine te interesezi de 5 ori pana sa faci o miĂâ˘care de o asemenea anvergura, ca sa iasĂŁ bine de la prima ĂŽncercare. GândeĂâ˘te-te ce ar ĂŽnsemna sa cumperi caroserie si sa constati la sfârĂâ˘it ca nu poti finaliza lucrarea. Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  13. Oricum, cert e ca opreste. Si asa e si logic din moment ce sunt atatea informatii de la senzori.
    1 point
  14. Au explicat cativa colegi pe acest topic principiul functionarii si tehnic si pe intelesul oricui. Daca nu ai inteles pana acum, atunci bine!
    1 point
  15. Mai intreb inca o data... si atunci cum functioneaza motorul? Daca ii taie benzina moare motorul... de cate ori v-a murit motorul cand ati facut frana de motor??? Si la relanti acul de la consumul instant e pe 0... asta nu inseamna ca nu consuma...
    1 point
  16. In frana de motor ii taie benzina rotile invart motorul. Cand turatia scade (sub o limita nu stiu poate 1000 rpm) sau calci ambreiajul incepe alimentarea motorului. In frana de motor si consumul instant (ac-ul indicator) merge la 0 deoarece nu consuma nimic.
    1 point
  17. cam kamikaze. mie si pe autostrada imi e frica sa merg cu mai mult de 170 - 180 km/h.
    1 point
  18. Foarte faina masina. Cat mai multi km cu ea!
    1 point
  19. Vezi ca tre schimbate ordinea la fire si codate sa nu iti mai dea eroare daca nu schimbi si modulul de lumini
    1 point
  20. cu masinile ca si cu femeile, trebuie sa-ti placa cand le-o tragi. in rest nu prea are importanta.
    1 point
  21. Si cel putin jumatate din ei s-au gandit, macar o data, ca o sa ii puna turbo.
    1 point
  22. 1 point
  23. In regimul de frana de motor motorul se opune unei forte provenite din exterior, in cazul nostru fiind vorba de inertia masinii (care intre noi fie vorba este destul de mare) si eventual, in cazul in care ne aflam in panta, e vorba de rezultanta fortei de inertie si a componentei vectoriale a fortei de greutate, care propulseaza masina. Aceasta opunere, se realizeaza prin compresia din cilindri in special si prin frecari. Lucrul asta e aplicabil doar la masinile cu injectie, unde ECU simte ca motorul se invarte singur datorita rotilor si taie alimentarea. Cauta pe internet despre consumul in frana de motor si ai sa te documentezi. Alea 2000rpm ale motorului nu sunt realizate prin ardere de benzina. de aia consumul este 0. Ca fapt divers un 1.6 consuma mai putin decat un 2.0 la modul general. Problema e ca diferenta de consum nu este deloc de speriat, dar treaba e ca multi nu isi prea permit nici consumul ala de 10, chiar daca un 2.0 ia 11 litrul ala este un efort si mai mare, ei deja facand un efort pt un consum de 10 (dau asa niste cifre aiurea, nu stiu exact diferentele)
    1 point
  24. Tu nu ai auzit de frana de motor? In frana de motor, cum zici tu la 2000rpm si la vale, consumul este 0.
    1 point
  25. +1 , alt ulei 0w30 0w40, valva pcv si daca nu si nu semeringuri supape , sa ne tii la curent ...
    1 point
  26. cat au costat stopurile LCI? din ce stiu eu trebuie si alt portbagaj
    1 point
  27. bine "prietene" , Dorel din Toronto...ia-ti dumneata 525i din Canada cu 3000 de euro si lasa-ma pe mine sa nu o vand pe a mea O seara buna! Doryan, din ROMANIA!
    1 point
  28. In anii bisecti fac ceva mai putin
    1 point
  29. Pentru mine a fost un accident... BMW imi placea de mic. Cam tot de pe vremea gumelor turbo. Mai mult ma pasiona atunci designul BMW (desi nici nu stiam ce inseamna acest cuvant). Mai mult de forma si culoare nu stiam despre BMW. Am mai crescut si ma uitam cu jind la toate BMW-urile si Mercedesurile de pe strada... Ma gandeam ca niciodata nu imi voi permite o masina ca aia, aveam impresia ca numai oamenii cu fitze shi super bogati isi pot permite o asemenea masina... Apoi a venit si ziua in care parintii mi-au zis: "Pt orice ban pe care ai sa il faci pe propriile puteri, noi o sa iti dam inca pe atata" De-atunci m-am pus pe munca, strangeam orice ban pe care il faceam, nu neaparat sa imi cumpar masina. A venit o vreme acum in care am mai multe posibilitati si sa imi permit mai multe... Astfel acum un an m-am dus la parintii mei cu 5000 de euro, si i-am intrebat daca isi mai aduc aminte de ce mi-au zis :blink: tata a mers imediat la banca si a scos 5000 euro :) Inarmat cu 10.000 de euro, am plecat in mai putin de o saptamana in germania. Eram hotarat... Voiam GOLF :) :)... Norocul meu a fost ca am plecat acolo cu niste prieteni, niste baieti care aduceau numai BMW-uri. Unul din ei era deja in Germania si cumparase ceva masini. Baietii cu care ma duceam eu se duceau sa le aduca de fapt. Ajuns acolo, eu m-am dus cu "seful" la o masina pe care o cumparasera si pe care trebuiau sa o aduca inapoi in tara. Apoi urma sa mergem sa imi caute mie golf. Masina la care am mers era un BMW 316i din '99 Sienarot 2 metalic. Soarta a facut ca aceasta masina sa se afle parcata chiar langa un GOLF. Cand le-am vazut una langa alta mi s-a facut instant greatza de VW. Cand m-am suit in BMW nici nu mai stiam in ce tara se produc VW-urile. A fost clar dragoste la prima vedere. 24 de ore m-am rugat de ala sa imi dea mie masina si intr-un sfarsit a cedat. Masina era luata de fapt pe comanda pt altcineva :D In fine... am ales BMW pt ca era un vis pe care nu il credeam realizabil. Am ales BMW pt senzatia pe care am avut-o prima data cand m-am suit intr-un BMW (masina mea). Atunci nu stiam prea multe despre BMW. Acum pot sa spun ca am acumulat o multime de cunostinte despre aceasta marca, despre ce inseamna ea, si despre istoria pe care o cara denumirea de BMW in spate. Imi place BMW pt ca de fiecare data cand ma sui in masina mea, ma face sa uit de mai toate probleme pe care le am. Ma face sa ma simt bine... Ma bucur ca am BMW si ca pot sa il intretin cum trebuie. Romantic... :D
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.