Dragii mei, am decis deschiderea unui topic nou intrucat nu am vazut pe forum decat postari razlete legate de problema asta, pe care eu o consider extrem de grava. Posed un BMW 118d facelift, fabricat in mai 2007, drept urmare avand sub capota noul motor cu cod N47 ce dezvolta 143cp. Toate bune si frumoase, masina merge bine, trage frumos, consuma incredibil de bine, silentios, ce mai, mi-a depasit asteptarile cu mult. Pana sa aud insa zgomotul metalic si fara sa-i dau importanta am zis ca e normal, ca probabil asta e zgomotul masinii. Pe un topic in aria Seria1, este un coleg care se plangea de unele probleme cu masina, si acolo altcineva a postat cateva link-uri catre unele forumuri din afara unde era dezbatuta pe larg problema largirii lantului de distributie si in final ruperea lui cu consecinte extrem de grave, practic necesitand inlocuirea motorului. Erau acolo peste 40-50 de masini cu problema asta, multe in garantie, iar costurile fiind suportate de catre firma mama. Ce se intampla cand masina iese din garantie, cum e cazul meu? De inlocuit iarati costa mult sa previi, trebuie arbore cotit, lant, intinzatoare, numai astea ajung peste 2000 de euro, plus manopera, iar la BMW treaba asta costa poate dublu. Probabil se da garantie la manopera un an sa zic, insa apoi problema revine, fiind considerat un defect de fabricatie. Problema e de la crankshaft (arborele cotit) la care se uzeaza prematur pinii din capat si de-acolo vin repercursiunile asupra lantului. Cam asa suna si masina mea, si e considerat a fi zgomotul care previne dezastrul... http://www.youtube.com/watch?v=jWGi07TR9Jw As dori sa stiu cate cazuri sunt in .ro cu problema asta, daca este cazul sa ma ingrijorez si sa dezbatem problema asta care tinde sa devina una f grava. Tinem cont ca acelasi motor se pune pe X3, X1, 520, 318d, 320d, 118d, 1290d, 123d... De lecturat: My link My link My link Si mai sunt... Nu stiu daca e ok postarea mea insa cert e ca mi-e si teama sa mai merg cu masina. E primul meu BMW, am 15000km cu el(am luat-o la 80000km), si sincer de-asta am dorit masina asta, datorita motorului, am fugit de concurenta stiute fiind problemele de-acolo (ma refer in special la VAG aici). Astept sfaturile voastre. =================================== Date importante =================================== * Motoare afectate si remedierea problemei: * Rapoarte PUMA: PUMA 43863106-02 PUMA 43863106-04 PUMA 43863106-09 PUMA 43863106-08 PUMA 43863106-11 PUMA 43863106-12 PUMA 43863106-16 PUMA 43863106-18 * Poze Poze 1 Poze 2 Poze 3 Poze 4 Poze 5 Poze 6 * Facturi/Devize Exemplul 1 Exemplul 2 Exemplul 3 Exemplul 4 Exemplul 5 * Documentatie inlocuire distributie Diagrama distributie Procedura inlocuire * Detalii motor Poze, diagrame, descrieri * Articole in presa http://www.rtl.be/info/vous/temoignage/920362/des-moteurs-bmw-cassent-prematurement-j-ai-du-allonger-7-000-euros http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bbfsl http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/features/bmw-chains-snap-n47-engine-2007-2009 * Petitie http://www.avaaz.org/en/petition/BMW_N47_engine_recall/ * Recall anuntat in 15.01.2015 Recall