Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/09/13 in all areas
-
A propos de asta, tin minte cand am facut itp in Olanda, s-au uitat foarte atent la centura. Zicea ca daca e un pic damaged, pica masina fara discutie. Aici in Romania, nu s-au uitat niciodata la nimic de gen. Daor la noxe si spaga.2 points
-
Am un bmw e60 din 2007 dotat cu carlig de remorcare detasabil electric la buton Westfalia si nu se mai inchide aparandu-mi si o eroare la bord Trailer tow hitch.L-am dat jos dar nu stiu ce sa-i fac pentru ca este complicat si cred ca trebuie niste scule speciale pentru a demonta anumite piese de pe el.Am cautat si pe internet dar nu exista reprezentanta Westfalia.Poate stiti pe cineva care se pricepe la asa ceva.1 point
-
Salutare tuturor. Daca aveti o suspiciune cat de mica daca va lipseste antigel si trebuie sa completati mai des decat trebuie, va sfatuiesc sa verificati etanseitatea sistemului de racire. Lipsa agentului de racire cauzeaza perne de aer in sistem care duce la necircularea acestuia, iar de aici incolo, la probleme mai grave, gen presiurizare sistemului, furtune si tevi sparte, fisurarea radiatorului EGR, distrugerea altor garnituri si cel mai grav, arderea garniturii de chiulasa. Masina folosita in DIY este un 318d FL. Ajunsesem sa completez in fiecare zi cate jumatate de litru de apa si peste 2500 de rot imi urca apa pe rosu. Plus ca esapamentul scotea aburi, semnul arderii garniturii de chiulasa. Intr-un final s-a dovedit a fi radiatorul EGR. 1. Pentru inceput, va trebuie un compresor cu manometru de calitate. O pompa de masina ieftina nu e indicata deoarece manometrul nu indica corect. 2. Confectionati un capac identic ca cel din poza pe care sa-l insurubati in locul celui original de la radiator. Eu am folosit un dop de bidon cu diametrul si filetul identic celui original. L-am gaurit si i-am fixat o valva mecanica de masina. 3. Inainte de a presuriza sistemul verificati ca acesta sa fie plin ochi cu apa si aerisit. Desfaceti galeria de admisie sau orice va sta in calea observarii tuturor furtunelor si ramificatiilor. 4. Incepeti prin a presuriza sistemul la inceput cu 2 bari. Verificati daca picura pe undeva. Apoi, cresteti usor la 2,5 bari. Nu depasiti 3 bari pentru a nu sparge altceva. La mine a inceput sa picure de la 2,5 bari pe la garnitura cotului de unde iese apa din chiulasa. Dupa ce am crescut presiunea la 3 bari a inceput sa se umezeasca in spatele fuliei pompei de apa. Tot atunci am auzit un fasait ce se auzea din teava EGR. 5. Dupa ce am depresurizat sistemul si am golit apa am inceput prin a demonta piesele defecte. Garnitura de pe cot se vede in colt cum e ciupita. Deasemenea pompa de apa avea joc la ax. Dupa ce am desfacut-o, am constatat ca avea si elicea din plastic crapata, iar axul se invartea in gol. Recomand instalarea unei pompe OEM sau Hepu, deoarece e singura care are elicea metalica. Am inlocuit si radiatorul EGR. Acesta daca n-a mai fost racit corespunzator si-a format un por pe unde vaporiza apa in admisie. Inainte de a suspecta garnitura de chiulasa si a trece la cheltuieli serioase, faceti o verificare a sistemului.1 point
-
Doar scoteam in evidenta anumite lucruri legate de dotari. Nu ma leg de pret. Eu cand am cumparat masina actuala m-am uitat 3 luni de zile pe net. Am invatat ca ce este bun se gaseste foarte greu. Nu mai urmaresc autovit-ul de mult pentru ca aproape toate anunturile sunt de la oameni care fac o afacere din asta, deci interesul lor este sa scoata bani cu investitii minime. As posta zilnic masini ce le stiu cu probleme, dar imi "racesc gura de pomana" pentru ca oricum cineva le va cumpara la un moment dat. Salut WLF!1 point
-
Ca sa fie legala trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: -lupe; -self-leveling ( sa se regleze singure in functie de incarcarea masinii ) -sistem de spalare al farurilor ( asta nu mai stiu de ce, dar cica trebuie) In concluzie nu sunt legale, insa daca ai lupe si sunt reglate asa cum trebuie nu cred ca se ia cineva de tine. Eu am instalate de peste un an pe E34 (are lupe de fabrica), am fost oprit de politie de cateva ori dar nu au spus nimic de faruri. La mine sunt pe 6400k, o lumina albastruie destul de eveidenta dar exista si cu lumina mai alba, mai putin evidente. http://img443.imageshack.us/img443/8486/img1202p.jpg1 point
-
Si daca mi-ai da tu bani tot nu as pune pe ea navigatie. Pentru unii, sa stii ca unele dotari sunt in plus, asa cum pentru mine navigatia este degeaba. Prefer ca masina mea sa fie buna la motor, transmisie si caroserie, decat sa aiba dotari gen navigatie si alte brizbrizuri care sa ma tina neatent la volan. Preferam un sistem audio Logic 7, dar nu ma plang nici de cel Hi-Fi. Eu unul stiu ce vreau de la o masina, deci pentru mine navigatia ar fi in plus si nu mi-ar placea s-o am. Prefer alte jucarii pe ea decat o navigatie. Are trapa care este de 1000 de ori mai interesanta decat navigatia. Si la trapa chiar nu ai cum sa faci retrofit. Plus de asta motorul este mai teapan decat generatiile noi si am si componente mai rezistente cum ar fi de ex. turbina. Nu incerca sa ma contrazici pentru ca ti-am scris mai sus " stiu ce vreau de la o masina". P.S.: E90-ul ala este facut facelift pe casco. Nu mai este un secret ca multi isi upgradeaza BMW-urile pe casco facand manarii cu agentii. P.S.2: Nu fac reclama masinii, ci evidentiez anumite lucruri. Cumparati de unde doriti si de unde credeti ca este bine.1 point
-
Banuiesc , ca din cauza ca numai este 4 x4, fuge mai tare si automat a devenit o bestie de nestapanit si.... de acolo si problema cu datul in radare. Mama lor da radare care se pun in fatza bolizilor defecti. Iti dai seama daca ar avea tractiune doar pe o roata ce ar fugi? in cerc cei drept dar ar fugi Concluzie: anulati pompa de inalta si tractiunea pe una din roti sau pe un ax. Grija dupa cu datul in radare.1 point
-
Si cand se rupe si face praf tot motorul zici ca mai bine luai Audi1 point
-
Asta mai lipsea, sa pindeasca si ciorile care deruleaza km. in Vitan..1 point
-
pachet M, xenon.. si ala de pe autovit sigur nu are km reali si probabil mai multi decat asta de pe forum. plus ca seria 1 de pe autovit are motoru n47...1 point
-
Militia, parchetul, unde sunt ? Asta e bun pentru premiul "prostul anului".1 point
-
1 point
-
Aveti grija cine si in ce modalitate va schimba bucsa de sustinere a grupului.Operatia este destul de complicata si multi mecanici taie cauciucul bucsei cu ,,sufa'' de desfacut parbrize si apoi scot cu dalta camasa exterioara.La montarea bucsei in mod normal operatiunea trebuie facuta cu o presa dar multi bat in bucsa si exista pericolul sa cedeze bucsa pt ca este un hidrolagar cu insertie de ulei.Varianta buna af este LEMFĂRDER 25927 01,in jur de 85 lei.1 point
-
1 point
-
1 point
-
N-are cum sa ia cu suspendare pentru toate delictele astea. Ar lua cu suspendare daca nu era masina furata. Pentru ca a furat-o prezinta pericol social, asa ca o sa faca puscarie.1 point
-
mie mi-a cazut un pusti tampit cu bicicleta pe Cayenne si mi-a spart oglinda, strabat aripa si portiera, apoi a fugit. Ma si gandeam, bun, daca-l prind ce plm sa-i fac? aia e, am luat-o ca atare.1 point
-
Merci. Musamaua, din pacate nu am gasit una pt toata masina ca a fost dauna totala si sa nu se vada Musamaua o tin pt ca fac foarte multe drumuri in afara orasului si ajuta foarte mult la protejarea capotei si a parbrizului, atenueaza loviturile de la pietricele.1 point
-
1 point
-
oricum am da-o..eu nu am vazut nici un caz de condamnare de inselaciune in Romania pentru masini masluite, si cazuri+dovezi sunt destule.....asa ca pana nu o sa se faca ordine de catre autoritati....samsareala denumita dealer auto o sa prolifereze. nu inteleg de ce statul....care e tot preocupat sa protejeze cetatenii romani de masini nesigure si poluante nu obliga pe cei ce sunt dealeri sa vanda masinile cu ITP nu mai vechi de 2 luni si o garantie 3 luni, sa zicem....dar dealeri sa fie firme care vand masini, nu de alte "gigi-auto" de pe autovit, iar la persoanele fizice care si-au facut din vanzarea auto un mod de viata sa le puna taxe la vanzarea a mai mult de 3 masini pe an de exemplu,ca doar nu ar fi greu de urmarit la finante dupa CNP. In ceea ce priveste RAR-ul....ar trebui sa isi puna la punct o baza de date ce poate fi consultata on-line de catre oricine, cu seria autovehiculelor si numarul de revizii ITP cu numarul de km aferenti fiecarei revizii. Daca ar exista un minim de dorinta de a reglementa lucrurile si s-ar face un mic efort de disciplinare si constientizare a celor implicati, s-ar putea reduce fenomenul de inselaciune denumit vanzari auto in Romania....insa instinctele balcanice coroborate cu ignoranta si nepasare sunt mai puternice.1 point
-
Era o gluma cu PR-ul. Totusi, sunt doar partial de acord cu tine si ma si explic. Cat am relationat cu cei care-si cumparasera masina de la mine am urmarit totdeauna satisfactia clientului. Nu e corect ca in cazul de mai sus sa nu acord repararea gratuita a masinii daca nu are un istoric de service foarte clar. Stiu CLAR ca problema cu distributia imi apartine mie ca producator si ca nu este intamplatoare sau dependenta de reviziile de la BMW, asa ca, e problema mea si nu a clientului si nu trebuie sa fiu marsav si sa caut orice scuza sa scap, eu, ca producator, de o cheltuiala datorata unei cauze de care sunt direct raspunzator. Eu nu am calcat in viata mea intr-un service BMW si sper sa nu calc. La X3 mi-am facut singur revizia intr-un mod mai responsabil decat cei de la BMW, cu piese si consumabile 100% originale. Si nu de zgarcit nu am facut-o la ei. La F10, pentru ca e gratuita, o sa merg la o reprezentanta cu conditia ca totul sa se faca in prezenta mea. Daca eram in Germania, era altceva, la noi insa, invartindu-ma mult in lumea asta, categoric nu accept sa vad tot ce se intampla cu masina. Sunt patit cu Citroenul Jumpy cand vroiau si chiar au pus aproape 1litru de ulei fara sa-l fi dat pe cel vechi jos. Si-au dat seama cand i-am intrebat eu daca au pus busonul la baie. Oare ce se intampla daca subit, in loc de 4-5 litri de ulei cat are motorul ala, avea aproape 10? In fine, nu are rost sa batem toba pe tema asta dar trebuie inteles ca nu toti cei care nu au facut revizia la BMW dau dovada de rea intentie sau in felul asta au stricat masina. Daca aveam retea de service ca pe afara, da, dar la noi... vai mama lor si nu le mai tineti palma atat unii ca nu aveti dreptate. Sa fie mai responsabili cu masinile care le produc, vand si repara ca banii platiti de noi nu sunt rupti sau falsi ci munciti si eu nu accept ca cineva sa-si bata joc de munca mea si a familiei mele. Cel putin asa vad eu lucrurile. In cazul de fata, BMW trebuie sa repare masina fara niciun comentariu si sa-si prezinte si scuzele de rigoare. Daca voi putea vreodata sa am puterea, o sa fac o lege prin care sa oblig toti producatorii sa ofere garantia INTEGRALA de perioada de timp, egala cu durata medie de exploatare a masinii, adica de cel putin 10 ani si/sau un numar de 100.000~150.000 km parcursi. E inadmisibil ca la masini cu doar cateva zeci de mii de kilometri sa ai asemenea probleme. Stiu, poate pare ceva sever ce spun eu dar mai ganditi-va putin...1 point
-
Operatiunea inter cular + supersuflantele turbo: se ia doua bucati suflante(turbo neaparat), si se aseaza in fata masinii; se da 2 gauri,una in admisie si una in evacuare si cu ajutorul a doua chei(una mox si alta franceza se pozitioneaza in forma de "W" pe axa centala a motorului exact pe galeriile amintite mai sus. Apoi se ia inter cularul sau intrecular(cum vrei sa-i zici),se introduce in bancheta din spate prin "porbagaj" nu inainte de a trece cu firele de inalta tensiune (aproximativ 12000V) pe sub pres(neaparat firele tre' sa fie NEizolate),ca apoi cu ajutorul unui buton gen NOS sa activeze "cularul" impreuna cu "suflantele" si sa dea nastere la alti cai crescand mari si frumosi speciali facuti pt curse!!! Spor.1 point
-
VerificaÞi ºi puneÞi la punct direcÞia ºi suspensia, dupã care faceÞi geometria la roÞi. Dacã efectul de mers ºerpuit rãmâne, e din cauza roÞilor prea mari/gume prea late..1 point
-
Interesant topic :blink: Adaug si eu ceva la ce s-a spus pina acum, si am sa ma refer la motoarele BMW diesel cu supraalimentare prin turbocompresor cu geometrie variabila. Turatia turbinei de supraalimentare este data de debitul gazelor evacuate de motor care depinde de: 1) turatia motorului 2) presiunea de supraalimentare - deci turatia turbinei si a compresorului - care la BMW poate atinge aprox 2 bari 3) de cantitatea de combustibil injectat care prin ardere va dilata gazele arse - deci de pozitia potentometrului aceleratiei. La mersul in oras daca mentii o viteza constanta de ex 50 - 60 Km/h nu este nici o problema sa folosesti viteza a 4-a (din 5 sau 6 viteze). Nu se strica nimic la motor, turbina se invirte usor si temperatura gazelor evacuate este mica ceea ce nu ii dauneaza absolut deloc mecanic si termic. Arderea este aproape completa (aer mult combustibil putin - totusi turbioanele de aer nu au viteza maxima si presiunea de injectie nu este prea mare) nu rezulta prea multa funingine care sa blocheze sistemul de comanda al turbinei (reglajul pozitiei statorului care dirijeaza directia gazelor arse in rotorul turbinei - geometriea variabila). Pentru deplasarea masinii este nevoie de o putere mica 10 - 12 CP care in nici un caz nu forteaza motorul. Se obtine si un consum foarte mic de combustibil si mai putine noxe intr-un oras supermurdar si poluat ca Bucurestiul de exemplu. TOTUSI :) Din cind in cind motorul mai trebuie turat si si turbina ambalata, sistemul de dirijare a gazelor arse in rotorul turbinei miscat prin comanda data de calculator convertorului de presiune (depresiunea misca geometria variabila a turbinei). Asta inseamna ca la mesul in oras mai trebuie facut un demaraj din cind in cind pentru a mentine traseul gazelor arse curat. Turbina se poate bloca (strica) si din cauza unui ulei neadecvat (semisintetic sau prea viscos) care se cocseaza pe lagarele ei. Uleiul la diesel-ul turbo trebuie sa fie de cea mai buna calitate si unul subtire de ex 0W-30 (Castrol) nu trebuie sa sperie pe nimeni, uleiul subtire curge usor si raceste bine lagarele turbinei si unge motorul repede la pornire, iar la regimuri mari sigur se unge bine chiar daca motorul este mai uzat. Daca mergi pe sosea sau autostrada nu este nici o problema sa mentii traseul gazelor arse curat (intreror camera de ardere, turbina). Totusi deorece avem BMW-uri :) trebuie sa avem grija ca la mersul in oras din cind in cind sa mai ambalam motorul prin turatie si acceleratie :D , asta va mentine turbina curata si performantele motorului si mentine si prestigiul marcii :D . Dupa un mers pe autostrada la viteza mare motorul va merge mai frumos deoarece traseul gazelor arse va fi mai curat. Mare atentie dupa o alegare zdravana turbina poate ajunge la rosu (uneori chiar deschis la culoare :)) si in acest caz numai uleiul sintetic de foarte buna calitate si subtire (debit mare de ulei care asigura racirea lagarelor) va mentine lagarul acesteia in functiune. In acest caz - turbina rosie - nu trebuie oprit motorul decit dupa ce temperatura ei mai scade citeva minute de regim lejer si dupa aia putin ralanti. Nici un ulei nu rezista linga un fier inrosit daca sta pe loc :) Sa ne gindim si la motoarele de motoarele de avion cu piston: acestea dupa incalzire in procesul decolarii sunt supuse la putere maxima apoi in croaziera puterea se reduce. Puterea maxima forteaza motorul destul de mult mecanic dar asigura curatirea traseului de gaze arse. Conluzia mea - respect si alte pareri: mersul la putere mica nu dauneaza motorului (mecanic il protejaza) dar pentru a mentine motorul curat de resturile gazelor arse si pentru a beneficia de intreaga sa putere trebuie din cind in cind curatat cu un mers apropiat puterilor mari (turatie si acceleratie). Problema care se pune este cit sa mentinem motorul la puteri mci (mai ales in oras cind nu avem de ales la mersul bara la bara)? Aici intervine experienta fiecaruia care trebuie adaptata si in functie de starea masinii pe care o conduci. De ex. daca dupa o acceleratie mai in tromba ai lasat ceva mai mult fum in spate probabil ca ai abuzat de mersul in regim redus. Daca masina este mai lenesa de prea mult mers in oras sigur ii va face bine un mers pe sosea sau si mai bine pe autostrada unde sigur se va curata traseul fluidelor: gaze, motorina, ulei. Daca masina accelereaza bine si dupa mersul la puteri mici nu o obositi degeaba decit daca va place sau chiar trebuie. Important este sa ne simtim in siguranta, sa ne placa mersul (incet sau tare) dar sa putem beneficia cind vrem de intreaga putere a motorului ca dea-ia avem BMW. :)1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00