Ba chiar tu spui ca e racheta un 320d FL. Eu am avut printre altele un 520d si iti spun ca este de-a dreptul dezamagitor fata de un 318i (ok, e si diferenta de vreo 150kg). In depasiri trebuie sa vi usor lansat ca sa preintampini lag-ul specific masinilor cu turbina; cand esti in cuplu impinge satisfacator apoi se plafoneaza (se tureaza si atat) si devine foarte zgomotoasa; schimbi treapta si iarasi inainteaza...pana la un moment dat. La stilul asta de mers ucizi relativ usor un diesel si este enervant ca atunci cand ai nevoie de putere sa mergi tot timpul "anticipat". In panta mare, da, trage f bine, asta la vreo 1-2 secunde dupa ce apesi acceleratia (lag) daca esti in treapta corecta. Si nu ma incanta deloc ca pot urca o panta in a4-a sau a5-a dar pe drumul dintre Deva si Arad trebuie sa-mi calculez depasirile si sa trag de masina ca nebunu'. Cu benzina altfel depasesti si altfel e etajata cutia de viteze. Ca tot veni vorba de VAG, octavia 2 1,9 tdi 105cp trage si merge mult mai bine decat 2.0d 136cp BMW. O parere personala. Faza ca se tureaza pana la 5000 rot/min nu cred ca ajuta daca nu ai si cuplu acolo. Si da, pe autobahn era ok, asta pana dadea de dealuri lungi cand trebuia sa-i trag a-4 si sa ma dau laoparte ca veneau nebunii din spate. Legat de costuri; faptul ca aici pe forum sunt cateva masini in mintile lor nu spune nimic. Tot aici pe forum am citit de n volante duse la diesel (2500-3000 ron), tot aici pe forum se vand ca painea calda turbinele si pompele de inalte pt diesel, nu mai vorbesc de alte lucruri mai grave. De ex la rubrica publicitate o sa vezi n motoare pe benzina care stau la dezmembrat dar nu o sa vezi n motoare de diesel care stau prea mult la dezmembrat (ma refer la 2.0). oare de ce? Nu spun ca 318 e minunat, dar ca si an va fi mai nou decat un 320d la aceeasi bani, va avea mai putini km si in timp clar va costa intretinerea mai putin. Repet, vorbim de masini pana in 5000eur asupra carora mari pretentii nu poti emite la aceasta suma (ma refer la 320d FL) iar riscul ca un diesel sa cada e mult mai mare decat la benzina, avand si cu multi km peste cele pe benzina.