Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/24/13 in all areas
-
Corect. Noi avem impozite la masini mai mari ca in Germania. Iar daca te-ai duce sa-ti inmatriculezi o masina pe Germania, aia nu-ti cer taxa si faci totul intr-o zi, nu ca la noi. Nu prea e chiar asa. Atata timp cat in Romania taxele pentru autoturisme nu au nici o legatura cu realitatea, adica nu sunt in concordanta cu veniturile, trebuie sa fii nebun sa stai cu o masina cu motor de peste 2500 cmc inmatriculata pe Romania. In afara de asta, sunt o gramada de masini bune pe care ti le poti aduce si inscrie pe Bulgaria si care sunt in stare tehnica mai buna decat multe altele vandute in Romania pe bani mult mai multi. Un om inteligent se adapteaza. Gandeste-te ca eu la 535i trebuia sa platesc 5200 Ron pe an impozit, si asta la o masina pe care am vandut-o pe 3400 euro. Cu alte cuvinte, impozit de 1185 euro la o masina de 3400 euro. Adica o mai plateam o data la stat in 3 ani. Dementa pura. Sa zicem ca o masina cu 3500 cmc e o nebunie, deci dracu' sa te ia daca-ti iei asa ceva. (prin absurd) Dar totusi si la un 3 litri, ceea ce nu reprezinta nici o excentricitate, impozitul e tot enorm. Asa ca, daca tragi linie, chestia asta cu nr. pe Bulgaria e o adaptare naturala la niste legi care depasesc limita bunului simt.5 points
-
Sau ceea ce suntem constransi sa ne mai permitem....Era o chestie, cica atunci cand cresti fiscalitatea, fara a oferi ceva in schimb, investitorii, aici soferii, se cara dracu din tara aia sau fac evaziune....e ca o lege a lui murphy. Raportul taxa/venit mediu/ce primesti ptr taxele alea vorbeste de la sine....TEAPA! le: +1 ciupanezu4 points
-
@ZyZ: 1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar? 2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine. 4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri. Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul. L.E: Si inca un detaliu extrem de important. Eu cand mi-am luat masina aia impozitul era de 2000 Ron pe an. De pe-o zi pe alta s-a facut 5200 Ron. Statul nu ne-a anuntat in prealabil ca taxele se vor dubla. In Germania, ca tot aminteai de ei, i-au anuntat cu 3 ani inainte ca in 2014 vor creste taxele cu 5%. Asta inseamna respect fata de cetatean si contribuabil. Cu diferenta aia de 3200 lei de la impozit as fi putut face cel putin 3 revizii, asa ca ceea ce spui tu despre intretinere e fals.3 points
-
Baieti, discutia asta e placat de ceva vreme in derizoriu. Cat timp noi ne plangem aici, situatia e urmatoarea: 1. nu suntem singurul stat (nici din UE, nici din Europa) care sa aplice tratamentul asta masinilor inmatriculate in alte state; treaba cu ilegalitatea, sau neconstitutionalitatea sunt in vant; in plus, sunt destule probleme care vor fi rezolvate asa (si ma refer aici la problemele cu asiguratorii, amenzi, accidente, etc) 2. raportarea taxelor la salariul mediu sau minim al unui stat nu are sens, fiecare stat isi impune nivelul de fiscalitate propriu - sunt sigur ca cei din Germania si-ar dori sa se mute toti in principatul Monaco, de exemplu (cat despre norvegieni sau danezi, ca tot au intrat in discutie, credeti-ma ca, cu tot salariul lor, e mult mai usor sa-ti cumperi o casa sau o masina in Romania decat acolo si e mult mai ieftin sa asiguri o masina aici decat acolo) 3. taxa de inmatriculare, sau timbrul de mediu, sau impozitul pe pompa de servofrana, nu au nici o legatura de drept cu noxele (noi exportam certificate eco, si poluam sub nivelul altor state europene; in plus, nu auziti impunerea normelor astora la americani, sau chinezi, fata de care poluam in cantitati infime); timbrul asta e doar o alta varianta de a mari veniturile la buget, pentru ca e nevoie de bani pentru asistenta sociala si contracte banoase 4. pentru cei care nu au iesit din tara, atunci cand o veti face, veti avea un soc: si la nemti, si la francezi, si la olandezi, si la belgieni veti vedea preponderent masini ieftine; raportat la costurile de la noi, veti vedea ca acele masini sunt destul de ieftin de inmatriculat si la noi; morala - trebuie sa invatam sa ne intindem cat ne tine plapuma, si sa cumparam nu numai ceea ce ne putem permite, ci si ceea ce putem INTRETINE (impozite, asigurare, revizii, etc) Mi-ar fi placut sa am un M3 in locul unui 325, si nu cumpararea unuia SH ar fi fost problema. Mi-am dat seama insa ca, costurile de intretinere, cele specificate mai sus, ar fi la limita posibilitatilor mele financiare, si as fi tradus o placere intr-un stres financiar. Pe de alta parte, ma bucur ca mi-am putut lua un 325, lucru pe care nu as fi putut sa-l fac in UK, de exemplu. Noi romanii avem obiceiul sa ne plangem si sa ne consideram pleava Europei. Nu e asa, si daca ne-am concentra mai mult pe a ne fi mai bine si mai putin pe a arata cu degetul, ne-ar fi tuturor mai bine. Sper sa nu interpretati ultima fraza ca o sageata la adresa cuiva, e doar o realitate specifica noua, tuturor, de ~70 de ani incoace.3 points
-
Nu ne convine, dar asa e corect. Asigurarea nu se raporteaza la veniturile celui asigurat, ci la potentialul sau de provoca pagube care trebuiesc platite de societatea de asigurari. Costul asigurarii depinde de costurile reparatiei, nu de veniturile asiguratului.2 points
-
2 points
-
Exact ce ziceam si eu. Polueaza in Romania, dar platesc in Bulgaria. La fix.2 points
-
Pai tocmai ca nu gresesc. Daca ar trebui sa platesc 2650 euro taxa, si imi doresc acea masina si imi si permit sa platesc, atunci platesc si gata. Daca nu-mi permit imi caut altceva. Daca, desi am bani, consider totusi ca nu merita sa platesc 2650 de euro, ma orientez spre altceva. Cand iei in calcul costurile trebuie sa introduci toate costurile gen taxe, asigurari, etc.2 points
-
acuma foarte serios, masini scumpe ca in romania mai rar prin europa, ma refer in locuri si orase normale nu in monaco.2 points
-
Cred ca ai gresit in ultima propozitie, pentru ca nu vrea sa cred ca pui semn de egalitate intre tara si post(pseudo)comunistii care ne conduc, ca rezultat al votului...nostru L.E.: imi pare rau pentru eventualul flame care ar putea urma postului meu; prietene, acum 150 de ani romanii o duceau mult mai rau, erau in situatia de a-si pierde chiar statutul de roman, si nu aveau sentimentul propietatii nici macar pentru pamantul din fata casei; dupa un razboi de independenta si doua razboaie mondiale in care au murit cu sutele de mii ca sa ne putem noi numi romani, si sa putem sta cu fruntea sus ca suntem o forta economica in Europa, dupa alti 50 de ani de indobitocire comunista impotriva careia au mai murit vreo cateva zeci de mii, tu vii si-mi spui ca tara e de rahat pentru ca tu nu-ti permiti o masina cu motor de 3000cmc, doar pentru ca de vreo 23 de ani tot reminiscente comuniste sunt la conducere, ca urmare a alegerilor facute de cei multi (ca sa nu spun altfel); cred sincer ca doar patriotismul si multa educatie (istorica, nu ma refer la altceva) ne-ar ajuta sa iesim din situatia asta2 points
-
2 points
-
Salutare, conform legislatiei in vigoare, esti obligat sa oferi la control certificatul de inmatriculare, documentul de identitate, permisul si asigurarea. Ce zic ei e fara temei, daca nu sunt trecute dimensiunile in talon pana la proba contrara esti in legalitate. Singurii in masura sa constate ca nu esti in legalitate sunt cei de la Rar. Cei de la rutiera pot doar sa constate ceea ce scrie sau nu scrie in documente. Daca te opresc cei de la rar cu cei de la rutiera atunci cel mai probabil ramai fara talon, daca te opresc fiecare dintre ei singuri, adica ori rutiera ori rar in trafic nu ai de ce sa iti faci probleme pentru ca ceea ce iti spun ei verbal e fara temei juridic. Sper ca te-am lamurit.2 points
-
cum au spus si colegii mai sus ,nu dimensiunea jentilor ci dimensiunea cauciucurilor se trece in carte mi-au luat si mie talonul (impreuna cu cei de la RAR)pentru cauciucuri 225/45/17. am fost la RAR si mi le-am trecut in carte si p'astea si pe cele de 18 inch(care sunt pe stalpu' masinii)...chiar daca nu o sa pun niciodata jante pe 18 acum am in carte 7 dimensiuni ale cauciucurilor trecute : are carerva p'aici mai multe ? :laugh:2 points
-
Nu toate taxele se raporteaza la valoare veniturilor. Exista taxe special introduse pentru descurajarea consumului/achizitiilor/investitiilor.1 point
-
nu cred ca reusesti sa picepi dar totusi incerc da sunt mai bune alea no-name noi decat un goodyear SH, odata pentru ca alea noi au garantie si sunt facute dupa un stas care garanteaza ca resista la ce stres ar trebui sa reziste. ala SH nu are nici o garantie de nici un fel si cineva le-a aruncat la gunoi pentru ca nu mai sunt sigure, poti sa pricepi asta? tu dai bani pe gunoiul altuia propabil si prietenul tau care face praf o anvelopa la 2 luni foloseste doar SH-uri de mare calitate1 point
-
cunoaste cineva povesti cu hapy-end legate de accidente cu "bulgari"? eu nu am auzit decat de catastrofe. esti lovit, esti halit. nu-mi veniti cu teorii ci cu fapte.1 point
-
Tot o alternativa este si inmatricularea pe Bulgaria. Daca cu statul roman nu se poate decat sa stai capra, mai bine prietenie cu statul bulgar. Iti pot arata foarte usor ca gresesti camd vine vorba de taxa de prima inmatriculare si de impozit. Daca nu ai avea E39-ul tau si ai vrea sa-l iei din Germania cat te-ar costa? Taxa de prima inmatriculare pentru un E39 530i e de 2675 euro. Uite un 530i care arata decent si e dotat: http://tinyurl.com/agnvcdz 3950 euro masina + 2650 euro taxa si 2000 Ron impozitul anual. Ti se pare corect? Aici nu e vorba doar sa-ti permiti, e vorba sa si merite. Eu muncesc foarte mult pentru banii pe care-i fac si vreau sa vad unde se duc, nu doar sa platesc aiurea. Cum sa platesc 5200 lei impozit cand tara asta nu are infrastructura, iar serviciile publice sunt praf? D-aia am si vandut masina, deja era enervant sa platesc atat si am preferat sa investesc banii respectivi in loc sa continui sa platesc taxa de protectie.1 point
-
@catalin, am fost si prin italia cu munca prin 2005-2009 gramada.toti au niste bombe de masini , cu cat mai mica cu atat mai bine. sedanurile de orice fel sunt rare acolo eu am primit de la firma un fiat panda din 85 cred cu motor de 750cc. am zis ca-s nebuni la cap prima data, dar cu cat ma plimbam mai mult cu atat mai multe masini dinastea de jucarie vedeam pe strazi1 point
-
ala nu e climatronic PS am fost acum vreo 2 veri cu o masina decapotabila pe la 35-38 de grade. a fost una dintre cele mai nasoale experiente pe care le-am avut. prefer oricand sa merg cu o masina normala cu AC decat cu o decapotabila. decapotabila are farmecul ei la temperaturi ce nu depasesc 25-28 de grade .parerea mea1 point
-
pai mai nene, in primul rand este vorba despre placutele de frana, te anunta ca trebuie schimbate "brake pads" = placute de frana. In al 2-lea rand, ai o eroare la xenonul adaptiv, adica lupele de la faza scurta care se misca stanga/dreapta, nu functioneaza. la asta se refera "cornering lights". faptul ca iti apare eroarea "cornering lights" pe ecran, cand este afisata si eroarea de placute "brake pads", nu are nici o legatura cu becurile de frana, este doar o coincidenta. si da, masina aia ridicata, indica faptul ca ai niste probleme (cele de mai sus) si trebuie sa mergi la service. plm, chiar te bate engleza in asa hal ? Placutele sunt in jur de 400 ron pe fata, marca ATE, iar la xenon adaptiv poate s-a dus modulul si ala este in jur de 700 de lei. sunt 2, unul pt fiecare far.1 point
-
1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar? Austria, Polonia, Danemarca, de exemplu 2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine. Fiscalitatea e specifica fiecarui stat; dupa rationamentul tau, in Monaco lumea e foarte saraca 4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri. Apreciez sarcasmul, dar cred ca putem discuta fara ironii ieftine; permite-mi totusi sa te contrazic. Nu e practica de uz comun detinerea unei masini pentru drumuri lungi, cu atat mai mult cu cat masini ieftine vezi zi de zi pe autostrada, cand lumea se duce/vine de la servici, si unde o masina cu motor mare ar avea sens. In plus, cel putin prin Franta si Italia ai vazut cu siguranta o multime de masini cu capota ridicata, pe marginea autostrazii sau in aglomeratii, lucru pe care nu-l prea vezi pe la noi, si care cu siguranta nu s-ar intampla daca oamenii si-ar permite masini mai scumpe Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul. Intretinerea sau costul de intrebuintare a unei masini presupune plata taxelor catre stat, asigurarea, intretinerea tehnica, costurile cu benzina, etc. Fa un exercitiu simplu: daca taxele si asigurarile ar fi la fel pentru un E30 ca si la un E63, esti de parere ca cine are acum E30 ar putea intretine un E63 ?1 point
-
daca iti aparuse avertizarea de frane (cu culoarea galben si te atentiona ca mai ai putin..)si ai incercat sa resetezi.. ai facut mai rau... acum trebuie sa schimbi senzorul de la placute implicit si placutele daca tot esti acolo.1 point
-
Am prieteni plecati in germania la munca cu masini pe RO, iar dupa cateva luni a inceput sa ii opreasca politia, pentru ? pentru ca trebuie sa plateasca impozit acolo sau sa le inmatriculeze pe germania. Asa ca nu suntem singurii...1 point
-
Legat de jante/gume si orice modiicari aduse atelajului , militianul rutier poate sa retina certificatul de inmatriculare , Tu poti sa depui contestatie si trebuie sa te prezinti la RAR . In cazul gumelor RAR are o baza de date cu ce este omologat , in cazul de fata, pe e36 . Nu corespunde realitatea cu ce scrie pe ecran , nu vezi talon . Daca vrea sa faca misto de tine , te poate opri de cate ori vrea el si sa iti retina talonul . De ex, pentru jante odata , pentru geamuri alta data , pentru proiectoare galbene alta data , pentru suspensie sport alta data si tot asa .Si nu ai ce sa-i faci . Intra in atributiile lui de cap cretos .1 point
-
Pentru curatenia stradala..., sa isi cumpere fiecare ce isi permite si sa nu mai viseze toti la sf-uri. Dupa o dauna pe bulgaria am stat 8 luni sa imi iau banii, iar respectiva comenta la politie "eu nu sunt ca voi astia cu bmw-urile sa bag banii aiurea in benzina si masina". Saraca, bine ca a avut bani de passat cc.1 point
-
Ma bag si eu in seama. Te-as ajuta cu cea mai mare placere cu spatiul, dar spatiul il am in Constanta. Cat despre meseriasi, cred ca tara e de vina. Fabricantii au oameni specializati pentru fiecare montaj. La ferarri, sau mai orice alta masina, sunt asamblate de o gramada de oameni care isi stiu foarte bine atributiile, iar aceastea nu sunt multe pe cand noi ne asteptam un singur mester sa le faca pe toate, si la perfectie daca se poate. Norocul a facut sa cunosc un om care a lucrat la Bavaria si chiar stie foarte bine ce surub de unde este, in schimb, ca antreprenor privat, nu ii convine sa achizitioneze multitudinea de scule necesara pentru a face treaba ca la fabrica si crede-ma ca fara scule, e foarte greu sa faci o treaba corespunzatoare. Fara scule lucrarea dureaza mult mai mult si nu intotdeauna poate iesi de calitate. Deci cred ca buba este tara, ne asteptam sa facem totul cu cat mai putini bani si in acelasi timp sa fie si perfecta lucrarea, ceea ce sincer e cam greu de realizat. Cred ca varianta ta, de a face singur lucrurile te va convinge, si castigul va fi ca macar stii ca sigur ai incercat sa iasa bine si nu ai "dat buleala" ca sa scapi de "ala care ma tot freaca cu masina lui". Am incercat si eu la fel cateva proiecte de genul si, poate datorat competentei limitate, nu a iesit perfect, dar a iesit decent. Cert este ca a durat mult mai mult decat daca ma duceam intr-un service. Succes cu proiectul tau.1 point
-
egipt, nu ai avut cumva si nick-ul 'mucificatorul'? o asemenea masina nu ai cum s-o uiti, no offence.1 point
-
Deci nu mai pot de ras! Cum arata masina in poza???! Mie mi se pare ca foarte bine.Look-ul?! Loooooooooooooool! Nutu si Sile sunt mici copii,nu?! =)) Facepalm! "atitudinea transmisa de catre look-ul dumneavoastra" ) bai deci ma cracanez de ras! WTF?! Sa ma mai uit inca o data poate am omis vreun trancan sau ceva...1 point
-
1 point
-
eu am avut o masina pe BG inscrisa pe firma(nu cred ca ar conta asta).NICI in talon si NICI pe cartea masinii NU sunt trecute marimile rotilor permise de producator(chir m-am uitat special dp asa cv),asa cum scrie in cartea de Ro.1 point
-
Am mai spus de multe ori ca acest motor este cea mai proasta alegere posibila pe e38. Consuma mai mult decât 730d, se strica pompa de injectie, deabia trage, mai cade si chiulasa frecvent. La 10000 de km pe an as alege 728i.1 point
-
Eu sunt sigur ca intra. Au nevoie de bani, o sa bage tot felul de legi din astea in care daca esti prins in ofsaid, esti ars rau de tot. Au mare nevoie de legea asta ca sa ii oblige pe oameni sa isi transcrie masinile si sa plateasca timbrul de mediu, ca altfel lumea umbla cu masina pe numele altuia si la stat nu da nimeni bani.1 point
-
Nu are rost sa mai spun un pret, nu ma asteptam la mai putin de 3000 anyway, o sa o tin si pe asta si mai iau ceva diesel, probabil de la vw... pt 2000 de euro cat se preconizeaza ca as lua pe ea, prefer sa ma plimb eu decat altul va multumesc tuturor!1 point
-
Aici e mai comic ca la sectiunea de bancuri! On topic: nu stiu cum crezi ca cineva iti va da cat ai cerut tu pe masina asta. Eu cand ma uit la pozele alea, vad bara fata probabil sparta, chituita si o tentativa de vopsire, bara spate revopsita aiurea, praguri ruginite, sparte si strambe, oglinda dreapta lovita, cupola si stalpi vai mama lor, se vede si aripa + usa dreapta lovite. Daca intr-adevar au cazut meteoriti pe ea, e explicabil. Daca o dezmembrezi... ai mai mari sanse sa scoti un ban, daca interiorul si pe la motor nu arata la fel ca exteriorul!1 point
-
butzy, la asta ma refeream si eu. omul spune ca despre buget ca are "in jur de 5.000e". noi nu avem de unde sa stim ca omul nu mai poate completa cu inca 500 - 1000e. Asadar ii recomand sa isi ia un 320d FL. Sunt convins ca nu toate sunt cazane/rebuturi, asa cum le considera unii. p.s. la 7000e deja vorbim de e39 destul de ok. DPDV al motorului, mai ales la motoare relativ mici, eu as merge oricand pe un diesel in detrimentul unuia pe benzina. Asadar, dintre 320d si 318i, ambele FL, as alege clar dieselul.1 point
-
povesti nemuritoare, cu pesti. dintre cele 2 masini care il intereseaza pe initiator, eu as alege 320d, de preferat cel de 150CP. succes.1 point
-
Este deosebita masina. Are o prezenta de invidiat, ce se poate observa chiar din prima poza.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00