Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/26/13 in all areas
-
Am masina pe Bulgaria din iunie 2011. As avea multe de zis pe subiectul asta. Dar (momentan) o sa ma leg doar de o chestie: Ca sa fii cinstit in tara asta, cetatean model, trebuie sa ajungi sa faci chestii de genul contracte de v/c fictive cu rude/prieteni ca sa poti sa afli o informatie de la stat despre starea unei taxe platite pentru bunul tau. In acelasi timp bulgarii nu-ti dau batai de cap, e mai ieftin, mai simplu, practic intr-o zi ai scapat de toata procedura de inmatriculat si mai departe platesti anual ITP+RCA+impozit care te duc total cam la cat au ajuns doar politele de RCA pe un an in Romania. Daca statul roman vrea sa imi inmatriculez masina si sa-mi platesc taxele in tara nu trebuie decat sa-mi asigure aceleasi conditii ca bulgarii. E simplu. Nu vreau decat sa beneficiez de putin respect. Atat la procedura de inmatriculare, cat si la cuantumul taxelor platite. Cand o fie atat timbrul de mediu cat si impozitul facute fara discriminare, pe principiul poluatorul plateste atat cat polueaza, atunci o sa renunt la numerele de Bulgaria. Dar cat timp mi se cere sa platesc de zeci de ori mai mult decat altcineva cu alta masina in conditiile in care prin nicio masura nu am nici macar de 2 ori mai multa masina (nici motor, spatiu, greutate, poluare, nimic)... viva Bulgaria! Si atat. Despre asta e vorba. Uitati de cocalarii cu numere de Bulgaria. Exista atatia cu numere de Romania. Sunt aceiasi oameni, nu numerele i-au facut asa. Si daca s-ar aplica legislatia si s-ar face verificari corespunzatoare n-ar mai fi problema asta. Asta se rezolva prin aplicarea legilor, nu crearea altora care sa ii afecteze pe toti mai putin pe infractori care oricum le fenteaza. PS: Eu am luat ITP-ul pe bune anul trecut in Bulgaria. Si chiar mi-au verificat masina. Au verificat inclusiv instalatia de GPL cu un aparat sa nu aiba scurgeri. PPS: V-ati gandit vreodata cand mai vedeti cate un nesimtit care incalca legea sa-l raportati politiei? Macar sa incercati.4 points
-
in cazul rezidentilor nu e vb doar de bani. e vb si de conditiile de lucru, de echiparea spitalelor, si de ce poti sa invteti acolo, si ce poti invata aici. si salariule de vreo 3000 brut, la care se mai strang si garzile, deci oricum vine in jur de 2000-2500 in mana. multora le ofera spitalul si cazare (in fct de spital, bineinteles) in incinta. deci sunt unii care daca se screm, pot pune si 2000 deoparte. cred ca din orice unghi, nu poti compara cei 250 din romania.3 points
-
Pai nu prea si-ar face treaba, baga banii in buzunar, licitatii frauduloase etc. Cred ca de-asta si romanul a inceput sa fenteze la greu (bine, nu de acum, mai exact de prin '96 o data cu legea privatizarii de tip MEBO, sper sa nu ma insel). Nu stiu de ce razi, e cel mai slab constructor german, nu o zic eu, o zice toata lumea.2 points
-
Sa mor daca as fi crezut ca o sa citesc asemenea lucruri. Tocmai aia care au lucrat sau lucreaza p-afara spun ca de fapt e nasol, parca tot mai bine e la noi. Pai daca e mai bine la noi, de ce nu va intoarceti? Faza aia cu salariul spectaculos e cea mai tare. Totusi aici nu vorbim de vedete care ar dori tratamente speciale, elicopter, separeuri la restaurant ci de oameni care nu pot trai decent in Romania, desi nu sunt analfabeti sau prost pregatiti, iar afara pot lucra in conditii decente si pe salarii decente, avand si oportunitatea de a strange niste bani. La 1200 lei pe luna, iese total din discutie posibilitatea de a trai pe cont propriu. Daca nu stai cu parintii, esti mancat.2 points
-
2 points
-
cand mai auziti de salarii dinastea mirobolante sa tineti minte ca in vest intodeauna se vorbeste de venituri impozabile, de vreme ce la noi se vorbeste de salarii nete exclusiv. Doctorasul ala al tau de fapt ia 1500 de euro net, cam peste tot impozitele pe salarii sunt intre 40-50 %.. ca rezident, care practic e un fel de student, 1500, daca este singur si nu are familie nu e rau, traiesti .. dar nu e nici pe departe spectaculos, mai ales daca e intr-un orasel mai scumput.. lasa pe o garsoniera un 500/luna lejer.. mai da un 80 pe transport si vreo 300 pe haleala... fa si tu un calcul..2 points
-
2 points
-
2 points
-
@ZyZ: 1. Ce alte state exista in UE care au taxa de prima inmatriculare sau ceva similar? 2. Cum naiba sa nu aiba sens? Daca nu raportezi taxele la nivelul veniturilor, vei avea evaziune fiscala la greu. Asa ca scopul pentru care se colecteaza taxele, si anume aducerea de bani la bugetul de stat, va esua. Exact ce se intampla la noi. In loc sa nu existe taxa de prima inmatriculare si un nivel decent la impozite incat sa colecteze bani la buget, banii ajung in schimb la bulgari care sunt mai smecheri si au gandit treaba mai bine. 4. Poate e un soc pentru tine, dar deja foarte multi romani au iesit in afara granitelor de multe ori. Ceea ce poate n-ai vazut e ca francezii, nemtii, olandezii si alte natii de care ai amintit nu au o singura masina amarata, ci una de zi cu zi, mai modesta, si una cu motor mai mare si mai confortabila pentru drumuri mai lungi, vacante, week-end-uri. Ce legatura are intretinerea cu taxele? Intretinerea inseamna starea tehnica, nu banii care se duc aiurea la stat ca taxa de protectie catre cel mai mare interlop - statul. L.E: Si inca un detaliu extrem de important. Eu cand mi-am luat masina aia impozitul era de 2000 Ron pe an. De pe-o zi pe alta s-a facut 5200 Ron. Statul nu ne-a anuntat in prealabil ca taxele se vor dubla. In Germania, ca tot aminteai de ei, i-au anuntat cu 3 ani inainte ca in 2014 vor creste taxele cu 5%. Asta inseamna respect fata de cetatean si contribuabil. Cu diferenta aia de 3200 lei de la impozit as fi putut face cel putin 3 revizii, asa ca ceea ce spui tu despre intretinere e fals.2 points
-
http://www.digi24.ro/stire/Soferii-ar-putea-ramane-fara-permis-daca-nu-isi-platesc-amenzile_82472 Pentru ca spatiul mediatic romanesc, aservit si infect, este iarasi bombardat cu zvonuri manipulatoare , dezinformatoare si aberante , menite sa descurajeze romanii sa mai circule cu masini de Bulgaria doresc sa fac unele precizari in calitate de cetatean care nu accept sa fiu manipulat si dezinformat. De cand se tot zvoneste ca va fi stopat fenomenul Bulgaria? Din 2007. Studiati arhivele siteurilor de stiri. S-a facut ceva pana acum ? Nu ! De ce ? Pentru ca nu se poate !!!! Ce tot o dau ai nostri cu titluri de detinere ? Deocamdata Codul Rutier nu ma obliga sa am asa ceva cand circul cu masina altei persoane . Daca am un prieten bulgar nu imi poate imprumuta masina ? Poate ! Printre actele pe care ti le poate solicita Politia cand esti la volanul unei masini cu alt proprietar nu se afla si procura, comodat sau cine stie ce alt act. Eu pot imprumuta masina mea vecinului de ex. doar prin acord verbal . Vecinul nu trebuie sa demonstreze nimanui ca a avut acordul meu cine nu crede sa demonstreze contrarul. Daca masina nu figureaza furata si are toate actele in ordine nu i se poate ingradi celui de la volan dreptul de a se deplasa ! In toate aceste pseudo-stiri se vorbeste de imposibilitatea obtinerii despagubirii daunelor produse de masinile inmatriculate in alte state , in speta Bulgaria.Total fals, daca paguba este produsa de o masina de BG chit ca este asigurata, neasigurata , cu polita de asigurare falsa sau anulata , tu ca persoana pagubita primesti despagubiri. Ori de la reprezentantul de despagubiri din Romania al asiguratorului strain ori de la BAAR in cazul in care nu exista corespondent sau vehiculul respectiv nu este asigurat. Dezinformarile de genul asta sunt menite a invrajbi romanii impotriva romanilor, au rolul de a dezbina societatea pentru a fi mai usor manipulata , condusa , inrobita si taxata. Personal nu am nimic impotriva inmatricularii in Bulgaria a masinilor detinute de romani. Si eu am o masina inmatriculata la ei. As fi inmatriculat-o in Romania daca costurile ar fi fost egale sau mai mari cu o suma nesemnificativa. Dar am un copilas de crescut si diferenta de costuri am folosit-o pentru cresterea lui. Nu vad de ce ni se dau exemple cu taxe din alte state atata timp cat nivelul de trai din Romania nu este echivalent cu cel din statele date exemplu. E deranjat si faptul ca politicienii nostri , maestri abili ai Copy/ Paste-ului nu pot aplica aceasta metoda si in cadrul legislativ . De ce nu putem copia legile si masurile dovedite ca fiind bune luate in alte state si trebuie sa fim noi inovatori in materie prostie , bataie de joc si hotie ? Revenind la despagubirile din accidente auto , in Romania exista Fondul de Protectie al Victimelor Strazii, fond ce despagubeste pagubele produse de vehiculele inmatriculate in Romania si care nu au o polita de asigurare de raspundere cvila auto valabila. Fiecare tara are cate un fond similar. In cazul in care masina vinovata inmatriculata in alt stat nu este asigurata despagubirile le va suporta BAAR-ul (Biroul Asiguratorilor Auto din Romania) care ulterior se recupera banii de la similarul BAAR-ului din tara in care este inmatriculat vehiculul vinovat. Am facut aceasta precizare deoarece in stirile dezinformatoare lansate cu scopul de a descuraja inmatrcularea in Bulgaria a autovehiculelor sunt strecurate infomatii false prin care romanului ii este idusa ideea ca este foarte posibil sa nu primesca despagubiri din accidentele produse de masinile inmatriculate la vecinii de la sud. Tin sa va informez stimati colegi de trafic ca in materie de obtinere de despagubiri corecte pe cale amiabila cele mai mari probleme le veti intalni atunci cand pagubele sunt produse de vehicule inmatriculate in Romania si asigurate la firme de rahat . De aceste firme de ce nu spune mass-media mai nimic ? Pentru ca se platesc contracte de publicitate considerabile ? Cand cunosti realitatea din domeniu si vezi spoturile lor publicitatre pe la televizor te scarbesti ! Sa nu uitati niciodata genialul mesaj transmis in mass-media "Dormi linistit, FNI vegheaza pentru tine " ! Acest slogan spune in continuare multe celui cu mintea deschsa !1 point
-
nici el, dar nici voi...Mai lasati harfele astea de poeti suferinzi ca nu va prind. In zilele bune, 3 dintre comentatori aveau ban direct. Cititi regulamentul daca tot vreti sa fiti o salba de burici.1 point
-
Pai si-atunci nu observi ca te cam contrazici singur prin cele spuse? Tocmai prin faptul ca "traim intr-o tara unde trebuie sa te "descurci" ca sa traiesti bine, lucrurile astea se vor schimba cu timpul (cu mult timp) . Legile indoielnice si prost aplicate ne fac sa invatam sa ne "descurcam" ", multi dintre noi apeleaza la bulgarica, moldovica,polonica,italica,samd.... Exact asa au invatat oamenii sa se "descurce", daca au vazut ca legile sunt prost aplicate si indoielnice, si-atunci daca ai afirmat toate astea, ce ce mai esti impotriva inmatricularii pe bg???1 point
-
100% de acord cu Domnul Filon, mai sus! In fiecare zi regret faptul ca am inmatriculat masina pe RO dar jur ca e ultima data cand fac greseala asta cat timp vor exista variante mai bune..din toate punctele de vedere.1 point
-
cum nu are legatura?, ti-am spus motivul pentru care nu ma intorc am plecat nu neaparat din cauza traiului ci mai mult pentru ca m-am saturat de toata coruptia, de cocalari si de tarani dar romania mi se pare mai ok sincer, in primul rand mi se pare mult mai sigura , aici parca nu as iesi noaptea sa ma plimb pe strada si asta nu inseamna ca stau in ghetto1 point
-
1 point
-
Din pacate, ar fi fost mai bine sa inveti sa scrii inainte sa filosofezi. Iar ursuletul din '90 e mai nou de 10 ani sau cum?1 point
-
1 point
-
Se zice A JIGNI, nu a jicni. La 19 ani ai tai, de banii cu care ai luat E60-ul mai bine faceai o scoala serioasa. Pe aia o ai toata viata. Asa, BMW-ul il dai la remat peste cativa ani.1 point
-
1 point
-
pragurile sa le ai in vedere pt schimbat.nu se aliniaza barile in lateral cu praguri normale.linia masinii,intelegi.1 point
-
Sa inteleg ca "ba" pentru tine e jignire ? Da tu ca iei banii si nu faci un lucru cap coada cum e ? CA habar nu ai sa tragi niste fire din FRM si iti e lejer sa faci codarea din NCS si iei 200 ron, iar pentru aceeasi codare valymad ia 40 ron, cum e? Am scris chiar aici pe bmwclub, la un user sa ia legatura cu tine, si tu ce faci ? L-ai trimis la Alex_WLY sa ii traga firele din FRM ? Pai mai ai tupeu sa te dai pe acia mare cunoscator ? Dupa ce ca ai luat 700 ron pentru o chestie care costa maxim 150-200 ron, ai zis ca nu ai preturi mari ? Cat vrei pe un emulator CIC ? 300e ? AStea sunt preturi mici la tine cand un emulator pe eBay e 100e ? Eu in locul tau as tace din gura ca se vede cat de bine te pricepi, ca nu e mare inginerie sa faci ce au postat si altii pe bmwcoding si alte forum-uri din afara. Te plangeai pe bimerforums cu F10 ala ca nu ii merge internetu si cautai sa te ajute aia ? esti patetic, iei o gramada de bani doar pe vorbe si lasi lumea cu masinile nerezolvate.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Ne-am indepartat de subiectul propus "Combaterea inmatricularii in BG - intre mit si manipulare". Hai sa revenim pe subiect. Parerea mea este ca numarul mare de masini inmatriculate BG pe strazile Romaniei se datoreaza proastei politici in domeniu al guvernatilor romani. Adica pe romaneste, cica au o politica sa ne determine pe noi oamenii de rand sa cumparam masini noi "nepoluante" in timp ce guvernul roman cumpara avioane F16 second hand pe motiv ca bugetul Romaniei nu poate suporta costurile unor avioane noi. Pai, "dragi" guvernanti, credeti ca daca guvernul nu poate sa-si permita tehnologie noua, vor putea palmasii romani sa faca asta? Asta asa pastrand raporturile legate de bugetul statului si bugetul romanului de rand caruia i se ingradeste pana si bucuria de a avea o vechitura (poluanta) acceptabila pe masura bugetului lui.1 point
-
Eu n-am schimbat si flansele o data cu amortizoarele si mare greseala am facut, ca se simte bine orice denivelare gen pietris sau beton macinat in volan si mai si bat. Am si amortizoarele sport si amplifica toate senzatiile.1 point
-
Apropo de Germania, ma bucur ca ne ''cumpara'' profesionistii. Cunosc ingineri plecati, nu din auzite, amici si prieteni vreo 4, doctori chiar de pe forum vreo 2. Un medic rezident pleaca de pe 1200ron pe aproape 3000eur. E fabulos. Eu nu vad cum in viitor Romania ar creste, in timp ce elitele pleaca, dar totusi multinationalele vin pt mana de lucru ieftina. Un fel de sclavie moderna.1 point
-
eu nu prea cred faza asta cu 800 de euro prima asigurare in DE fara nici un fel de istoric..nu zic ca e imposibil, dar nu prea o cred. o fi adus vreo adeverinta ceva.. accepta orice fel de acte. eu am avut oferte de 2000 neavand istoric si pana la urma cu chiu cu vai am gasit la putin peste 1000 de euro, gen 1080 sau ceva pe aproape, nu mai tin exact minte. Ce e drept si carnet-ul il aveam la vremea respectiva doar de vreo 2 ani, nu de 5. Dupa 3 ani am ajuns la 600. auzi. nu isi permite nimeni usor motare de 3l pai cand esti milionar si iti faci offshore, iti iei private banking ( adica consiliere cum sa fentezi taxe ) cum e ? adica ti-ai permite totusi sa platesti ceva taxe, dar parca nu ai vrea... va zic sigur ca impozitul anual in ROmania la peste 2l e mai mare decat orice tara din vestul europei..puteti cauta pe site-uri si calcula. in DE, Belgia, Italia Spania, incercati unde vreti voi.. daca nu isi i-au moatoare mari e din cauza de consum, intretinere / nr de km etc.nu de impozit.. acolo lumea nu merge cate 8000-10k km pe an aici, ci cu zecile de mii.. in De la un motor de 3l diesel, sa zicem euro 2 fara DPF, la care impozitul anual e dublu, deci mai mare nu exista ajungi undeva la 360 de euro pe an... impozitul in anual in vest e ultima problema financiara care apare la detinerea unei masini,...1 point
-
nu puteti discuta in liniste, fara sa huiduiti? si abia astept sa-mi taie unul calea cu o masina ca a lu' kip, sa-i imprim dintii pe carligul de la de troliu si sa-i zambesc duios cu asigurarea de la omniasig in mana. A, daca vrea sa ne comparam si in discuri si placute de frana, carne pe gume, joc in volan si alte aspecte tehnice. As fi chiar bucuros, in conditiile in care se cere expertiza tehnica...Bine ca si pe mine ma pot baga, la cate becuri am pe masina, dimensiune cauciucuri...plm, daca era mai mica txa asta noua chiar ca o inmatriculam pe Ro, dar asa, sa-mi suga cucu.1 point
-
nu-ti mai trece cu ala cu motorul de 5000, de o luna de cand il pomenesti...1 point
-
1 point
-
Mai oameni buni,am si eu o intrebare: ce-aveti fratilor cu mine daca eu am masina inscrisa la bulgari cu ITP valabil facut pe bune (fara spaga) cu asigurare valabila (nu deaia de imprimanta), masina fiind intretinuta corespunzator cu piese noi si de calitate, cu mana de lucru la service-uri autorizate (nu la coltul blocului), cu totul in regula? cu ce va deranjez eu?1 point
-
1 point
-
voi sunteti culmea fratilor !! daca sunt rable exista ARR sau cum le spune exista RAR unde faci ITP si atunci sa le puna la punct, dar nu sa restranga dreptu la libera circulatie !1 point
-
Nu e plin de masini de lux pe BG, dar ele exista tocmai pentru a evidentia ca nu trebuie sa nu ai bani pentru a evita o taxa de cacat sau un timbru de cacat, sau un impozit aberant.1 point
-
Tinand cont de modul cum se trece de ITP si in Ro sunt o groaza de rable.1 point
-
pai te opreste politia si te baga intr-o baza de date si a doua oara cand te opresc verifica daca au trecut 30 de zile am eu nu inteleg ce se intampla daca tu ai mai iesit din tara in astea 30 de zile ... e vorba de principiu aici tu mergi pe ideea ca daca nu ai tu nu esti impotriva,dar te-ai gandit ca poate o sa vrei o masina pe bulgari vreodata ? daca sunt rapciugi sa bage lege sa retina dreptu de a conduce masinilor care nu corespund tehnic sau aa stai ca exista asta deja,dar nu se aplica :frantics:1 point
-
Combustibilul, piesele si manopera la service reprezinta o alta discutie, alea vin impreuna cu masina, n-ai cum sa le ocolesti. Dar sa platesti o taxa de protectie atat de mare sub forma de impozit e aberant. Ce face statul pentru tine pentru banii aia? Obligatia mea de cetatean e sa-mi platesc impozitele. Dar statul cand isi duce la bun sfarsit obligatiile fata de cetateni? Sunt si foarte prosti ca au pus impozite atat de mari pentru ca lumea face evaziune la greu din cauza asta. Toata lumea si-a inscris masina pe numele altora, pe nume de rude sau cine stie ce batrani aflati in cine stie ce localitate uitata de lume. Tot felul de manarii, iar statul o ia, desigur, in mana. Mai bine puneau niste impozite realiste si asa plateau mult mai multi. Plus ca, de dragul populismului, au lasat impozitele foarte mici la motorizarile mici, adica cele mai comune, si ii ard pe aia cu motoare mai mari pentru ca sunt mai putini.1 point
-
eu fac un an in mai, de cand am numere de BG, inainte de asta am mers un an cu numere de DE. Am fost oprit de 2 ori in aproape 2 ani. odata saptamana trecuta cand se anunatase la TV ca e razie la cei cu numere de BG. S-au uitat la acte ( sunt in regula, masina e inmatriculata pe firma in BG, am asigurare si ITP valabil, nu apar pe talon, umblu cu o delegatie, contract de comodat daca e cazul si am bineinteles contract V-C) Am mai fost oprit in vara cand veneam la intalnirea BMW, dar atunci m-a prins un radar... IAr asta cu scapatul de taxe e o tampenie.. adica toti milionarii se muta in Monaco, isi fac offshore in cipru si in nu stiu ce insule si ma f..e pe mine pentru un rahat de masina.. sa fim seriosi..1 point
-
@VNB: Eu am platit in 6 ani la masina aia impozite de 3500 euro. Am vandut-o cu 3400 euro. Stii cat am stat sa obtin certificatul fiscal desi aveam taxele la zi? Am asteptat ca fraierul la ghiseu de la ora 12 la ora 17. Atata timp cat statul nu ma trateaza cu respect, eu de ce sa fiu corect si sa-l tratez cu respect? Normal ca poti fi corect si principial cand ai impozit de sub 200 de lei anual. Dar cand trebuie sa platesti peste 50 de milioane impozit, datele problemei se schimba.1 point
-
Atitudinea statului vizavi de taxe ma face sa incerc cat mai mult sa-l fentez. Cu alte cuvinte, viitoarea masina pe care o s-o cumpar o sa aiba un motor de maxim 2 litri, dar pe care-l voi schimba cu unul mare si pentru care nu voi plati taxele aferente ci impozitul pentru motorul original al masinii. Nu mi-as lua o masina pe BG pentru ca e foarte stresant sa fii oprit in prostie doar pentru controale de rutina, chiar si de catre cei de la sectie, nu doar de rutiera. Pe un prieten l-au oprit niste cretini de la o sectie si i-au mai si zis ca ar trebui sa fie multumit ca ei isi fac treaba, de parca politia ar trebui sa primeasca multumiri pentru ca-si fac meseria, poate chiar vreo statuie. Ma rog, asta e doar un exemplu, il opresc saptamanal oricum. Intr-adevar au facut o mare smecherie pentru ca au oprit o masina total aiurea, doar pentru ca avea nr. de BG. Au oprit infractionalitatea, au stopat rautatea si au adus pacea in lume. Asa ca modalitati de a fenta statul exista, trebuie doar sa ne adaptam. Daca statul e hot, trebuie sa fim si noi mai hoti. Viata e grea.1 point
-
Ai folosit cumva prescurtari gen mirc? Ai citit regulamentul? Vad bine, poti folosi fonturi omenesti sau poti sa te abtii de la a citi/posta pe acest topic. Te rogi de el, conduci calm si te feresti (am si un 1.4i in familie, e ok per total, vreo 6 luni a fost singura masina disponibila si pot spune ca am condus masini nemtesti si mai puturoase). Si eu am un diesel euro 3, taxa 2500euro, masina inmatriculata in 2006 in tara. In vecii vecilor nu o sa platesc taxa pe masina asta. Nici nu o sa o vand curand, deci o sa ma folosesc mult si bine de ea.1 point
-
Baieti, discutia asta e placat de ceva vreme in derizoriu. Cat timp noi ne plangem aici, situatia e urmatoarea: 1. nu suntem singurul stat (nici din UE, nici din Europa) care sa aplice tratamentul asta masinilor inmatriculate in alte state; treaba cu ilegalitatea, sau neconstitutionalitatea sunt in vant; in plus, sunt destule probleme care vor fi rezolvate asa (si ma refer aici la problemele cu asiguratorii, amenzi, accidente, etc) 2. raportarea taxelor la salariul mediu sau minim al unui stat nu are sens, fiecare stat isi impune nivelul de fiscalitate propriu - sunt sigur ca cei din Germania si-ar dori sa se mute toti in principatul Monaco, de exemplu (cat despre norvegieni sau danezi, ca tot au intrat in discutie, credeti-ma ca, cu tot salariul lor, e mult mai usor sa-ti cumperi o casa sau o masina in Romania decat acolo si e mult mai ieftin sa asiguri o masina aici decat acolo) 3. taxa de inmatriculare, sau timbrul de mediu, sau impozitul pe pompa de servofrana, nu au nici o legatura de drept cu noxele (noi exportam certificate eco, si poluam sub nivelul altor state europene; in plus, nu auziti impunerea normelor astora la americani, sau chinezi, fata de care poluam in cantitati infime); timbrul asta e doar o alta varianta de a mari veniturile la buget, pentru ca e nevoie de bani pentru asistenta sociala si contracte banoase 4. pentru cei care nu au iesit din tara, atunci cand o veti face, veti avea un soc: si la nemti, si la francezi, si la olandezi, si la belgieni veti vedea preponderent masini ieftine; raportat la costurile de la noi, veti vedea ca acele masini sunt destul de ieftin de inmatriculat si la noi; morala - trebuie sa invatam sa ne intindem cat ne tine plapuma, si sa cumparam nu numai ceea ce ne putem permite, ci si ceea ce putem INTRETINE (impozite, asigurare, revizii, etc) Mi-ar fi placut sa am un M3 in locul unui 325, si nu cumpararea unuia SH ar fi fost problema. Mi-am dat seama insa ca, costurile de intretinere, cele specificate mai sus, ar fi la limita posibilitatilor mele financiare, si as fi tradus o placere intr-un stres financiar. Pe de alta parte, ma bucur ca mi-am putut lua un 325, lucru pe care nu as fi putut sa-l fac in UK, de exemplu. Noi romanii avem obiceiul sa ne plangem si sa ne consideram pleava Europei. Nu e asa, si daca ne-am concentra mai mult pe a ne fi mai bine si mai putin pe a arata cu degetul, ne-ar fi tuturor mai bine. Sper sa nu interpretati ultima fraza ca o sageata la adresa cuiva, e doar o realitate specifica noua, tuturor, de ~70 de ani incoace.1 point
-
Daca ar pune o taxa fixa de 1000 lei la toate masinile, cred ca ar incasa mai multi bani decat au incasat din 2007 incoace.1 point
-
1 point
-
buna asta ) poti sa te plangi ca avea televizor in masina si ai facut accident din cauza unei emisiuni obsecene a lui Capatos1 point
-
Pai am scris eu undeva ca ramane pagubitul cu buza umflata daca il loveste o masina de BG ? Am spus doar ca este bine sa se mearga la Politie ca in caz de vreo neregula sa se poata face regres catre soferul vinovat. Nu am spus nicaieri ca daca te loveste "un bulgar" ramai cu paguba ! Asta m-a deranjat cel mai mult in reportajul cu pricina , publicul larg prost informat si usor manipulabil va ajunge si sa arunce cu pietre dupa masinile de Bulgaria . Stiu caz cand un amarat a preferat sa isi repare masina pe banii lui pentru ca masina vinovata nu avea asigurare valabila. Iar la Politie niciun cap de creta nu i-a spus omului ca poate obtine despagubiri, din contra i-au spus ca sa isi ia gandul ca vinovatul e un terchea berchea si nu are ce sa ia de la el daca il da in judecata. Asta e reultatul dezinformarii ! Nici politistii de la Rutiera habar nu au de legislatia asigurarilor ! Repet , eu prefer sa fiu lovit de unul chiar fara asigurare decat unul cu RCA de Carpatica ! Asta pentru ca imi cunosc drepturile si stiu sa mi le cer. Nu e vina mea ca sunt putini ca mine si ma intristeaza asta. Am in constructie un site de informare si consultanta gratuita in ce priveste obtinerea depagubirilor din acidente auto (amdauna.ro) asa ca va rog sa postati ce nelamuriri mai aveti deoarece vreau sa fie cat mai complet si e bine sa stiu care sunt golurile informationale in domeiul asta.1 point
-
Ai citit tot ce am scris eu ? Ala cu masina de Romania si RCA de Carpatica sau Euroins ce crezi ca o sa ti spuna ? Acelasi lucru ! Iar de descurcat te descurci daca iti cunosti drepurile , stii ce e de facut si nu ai pretentii de despagubire aberante . Ca aduci vorba de Norvegia , crede-ma ca as fi dispus sa platesc aceste taxe daca mi-as putea lua o masina noua de clasa medie cu cateva salarii medii pe economie !1 point
-
Cati ani au trecut pana UE s-a sesizat efectiv cu taxa de inmatriculare? Abia in 2012 s-a dat de la UE in clar ca taxa contravine normelor europene, deci dupa 5 ani de zile de la prima taxa de inmatriculare. Asa si cu asta, o baga acum, strang bani la buget ca sa dea la asistatii sociali pensiile si ajutoarele sociale, si peste 5 ani vine in clar hotarare de la UE ca este ilegal, si eventual scot astia legea.1 point
-
Prin treaba asta ingradesc libera circulatie si s-ar putea sa vina ue sa le mai dea inca o palma dupa ceafa. Ar incalca tratatele ue.1 point
-
au o uzura acceptabila, probabil 20 mm din. 22. omu' le doneaza, nu le vinde cum fac multi. daca faci deosebirea intre ciocan si patent le schimbi singur-e foarte simplu=manopera zero1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00