Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/29/13 in all areas

  1. Salutare tuturor! De un an sunt fericitul posesor al acestui BMW destul de rar prin pãrÞile noastre. BMW E12 520/6 An productie 06/1978 Motor M20B20 cu carburator Cutie cu 4 trepte Culoare: Resedagreen metallic Din ceea ce am aflat, maºina este În Þarã de la Începutul anilor '90, eu fiind al treilea stapân. A fost un pic "modernizatã" de primul proprietar, care a facut reparaÞia capitalã a blocului motor ºi a instalat L-Jetronic În locul carburatorului ºi cutie cu 5 trepte de pe E28. De atunci nu mai lucreazã vitezometrul Tot el a vopsit maºina, vreo 5 ani În urmã. Culoarea diferã puÞin de cea originalã. Al doilea proprietar este un membru mai vechi al BMW Club Moldova ºi a mers cu ea vreo 3 ani, pastrând-o Într-o stare bunã de funcÞionare, dar nu a mai apucat sã o restaureze aºa cum a dorit iniÞial. Cam un an În urmã, cand Îmi cãutam E28 cu motor 2.8 sau 3.5, a venit cu propunerea sã-mi vândã maºina. N-am stat prea mult pe gânduri ºi am luat-o. Maºina la momentul cumpãrãrii avea toate piesele originale, În afarã de cele schimbate deja În MD. Are potenÞial mare pentru restaurare si Încã nu am vãzut la noi una mai buna. Asta m-a convins sã o aduc la starea ei tehnicã originalã, cu carburator, cutie cu 4 trepte, sã-i restaurez salonul ºi desigr sã o revopsesc complet. Este o maºinã de weekend, se exploateazã doar primãvara-toamna ºi e pãstratã În garaj. Voi Începe cu niste poze de-ale fostului proprietar ºi voi reveni În zilele urmãtoare cu detalii despre ceea ce s-a facut in primul an de când e la mine. Pe curând!
    3 points
  2. Pai si care mai este placerea de a o conduce,daca tu o tot protejezi si mergi cu altele ? Ca doar nu e o masina de colectie
    2 points
  3. nu toti au bani de masini scumpe.omul a intrebat decent cat sa ceara pe masina,caterinca mi se pare deplasata,chiar daca masina face 100 de euro
    2 points
  4. Operatiunea e extraordinar de simpla, o poate face oricine cui ii place sa surubareasca pe la masina. Ca scule aveti nevoie de o surubelnita dreapta (cat mai lata) si o inelara cu cot de ''13 si ceva carpe. Golirea instalatiei. 1. Demontati jos scutul de la motor. 2. Desfaceti busonul capacului de la vasul de expansiune. 3. Sub masina veti observa chiar sub vasul de expansiune si sub radiator 2 suruburi albastre de plastic (aici folositi surubelnita dreapta). Le desfaceti si antigelul din vas si din radiator va curge jos. 4. Pe partea stanga a motorului (cum te uiti din fata masinii) undeva langa galeria de evacuare veti observa un surub de M8 cu cap hexagonal. Acesta il desfaceti cu cheia de ''13 pt. ca lichidul ramas in blocul motor sa se scurga si el. Atentie insa la acest surub, se desface ceva mai greu (unii meseriasi prefera nici sa nu-l desfaca ca sa nu il rupa). Inainte de a pune inelara pe el curatati cu o perie de sarma si pulverizati niste wd-40 pe acel surub. Cand il desfaceti nu trageti intins de cheie, incercati sa loviti usor cheia (socuri). 5. Lasati tot antigelul sa se scurga, nu-l aruncati, poate aveti si voi vecini cu Dacii mai obosite :lol: 6. Dupa ce sa scurs tot lichidul, strangeti dopurile de golire de la vasul expansiune si radiator. Atentie, strangeti cu simt, dopurile is din plastic si filetul lor la fel. Montati si surubul de golire inapoi pe blocul motor, daca aveti si ceva pasta de montaj e bine sa dati umpic pe filet. Antigelul nou. Aici fiecare cumpara ce antigel crede ca e cel mai bun, eu personal am folosit un antigel fara nitriti si silicati. Am un butoi de 60l concentrat si tot din el am folosit la mai multe masini fara nici o problema. Daca cumparati antigel concentrat aveti grija la diluarea lui. De obicei scrie pe eticheta modul de diluare cu apa. Folositi apa distilata pt. diluare, nu apa de la robinet. Eu am am pus intr-o galeata 4l de antigel si 4 de apa distilata. Cu ajutorul unui densimetru am verificat antigelul, l-am facut la -30 grade. Umplerea si aerisirea instalatiei. Dupa ce a-ti montat dopurile de golire si a-ti preparat noul lichid de racire puteti sa-l puneti in instalatie. Langa busonul de umplere al vasului de expansiune veti observa un surub negru de plastic. Acela e dopul de aerisire. Il desfaceti (nu complet) si incepeti sa turnati noul antigel in vasul de expansiune. Turnati incet, e posibl sa faca perne de aer si lichidul va curge pe langa. In momentu cand pe surubul de aerisire curge doar lichid (fara bule de aer) si nivelul din vas se stabilizeaza, strangeti dopul de aerisire si dopul vasului de expansiune si se porneste motorul. Neaparat in masina se pune robinetul pe caldura maxima. Lasati motorul sa mearga pana deschide termostatul (verificati ca ambele furtune de la vas sa fie fierbinti). Cand circuitul s-a facut, opriti motorul si asteptati sa se raceasca. Desfaceti busonul vasului de expansiune si verificati nivelul. O sa mai trebuiasca completat ceva, nu mult. Nivelul optim e specificat pe busonul vasului de expansiune (adica cand e tija sus). Faceti-va timp si trageti o tura cu masina, vreo 10-15km in care verificati daca acul de la apa indica corect si instalatia de incalzire functioneaza corespunzator. Pt. lininistea voastra mai verificati a doua zi nivelul lichidului din vas. Chiar daca aveti probleme veti fi avertizati in bord depre acest lucru. Pretul intr-un servis pt. aceasta operatiune e intre 30-50 Ron dar nu se merita sa-i dati. E foarte simpla operatiunea plus ca ai satisfactia ca ai facut-o cu mana ta :lol: De acei bani mai bine iei ceva de :) Spor la treaba (am atasat si ceva poze din timpul operatiei)
    1 point
  5. Compactul este mai scurt, coupe-ul mai lung. La compact ai bord e30 style, la coupe este bordul specific e36. Usa la compact are "rama" la geam, la coupe usa este cu geam "liber". La nevoie in compact bagi o masina de spalat/un frigider in coupe nici sa nu concepi. Compactul are punte spate "imprumutata" de la modelul e30, coupe-ul o are specifica seriei e36.
    1 point
  6. banuiesc ca stii care e diferenta dintre coupe si compact
    1 point
  7. Revin dupa o mini-vacanta prin tara 1400km Am reusit si eu sa vad transfagarasanul , pacat ca a nins ), am ales sa merg cu un set de roti pe 17 cu cele pe 19 nu ajungeam intregi cu ele. Noutati *Am reusit sa crap parbrizul *Am renuntat la evacuare dubla... se bucura alt pasionat bmw de ea ( am altceva in plan ) *Polish fin + ceara solida Doupa poze de pe transfagarasan http://imageshack.us/a/img19/8088/qb23.jpg http://imageshack.us/a/img5/1795/tzvq.jpg
    1 point
  8. Ba da. Totul e diferit: amplificator, difuzoare, codare. Revin cu impresii despre SPORT MODE. Suuuuuuuuuuuuuper incantat! :hyper: Am activat butonul in joaca, la semafor. Trebuia sa fac stanga. Cand sa virez... ma trezesc ca nu merge volanul. Mi-am amintit ca unul din efecte e si rigidizarea directiei. Dupa ce am trecut de intersectie, am dezactivat functia si cam in 2 secunde, treptat volanul a redevenit usor. De asemenea mi-e clar ca acceleratia raspunde mult mai promt. Cum spuneam si mai devreme, nu mai are acel lag. Cand am parcat cu spatele, de asemenea cam in 2 secunde de la cuplarea in marsarier directia s-a inmuiat. Deci... am 2 motive de bucurie: 1. Am servotronic - habar n-aveam (la cele fara, nu se simte nimic in manevrabilitate). 2. Aceasta noua functie lucreaza perfect. O sa ma gandesc la o varianta de buton, apoi la restul detaliilor (amplasare, LED de semnalizare, etc).
    1 point
  9. la cat costa ,mai nimic , merita avut butonul chiar si pt micile diferente. eu simt o imbunatatire si in raspunsul pedalei
    1 point
  10. Uita de night-vision. Ce s-a pus pe E60 LCI e un mare bullshit. Debia acum in 2013 s-a pus pe F10 un night-vision care iti face detectie de oameni si animale cu avertizare in navi/HUD + un fascicol de lumina catre obiectul "contondent". ACC e f misto in schimb. Eu il folosesc destul de des. Din pacate nu merge la viteze mai mari de 180km/h iar in Germania poate deveni inutil ) Si mai util mi se pare Line Assist-ul care pe timp de noapte(impreuna chiar cu ACC) iti poate salva viata. Eu unul am cam semiadormit odata, am trecut peste linia intrerupta, mi-a tremurat volanul si bine a facut. La fel si cu ACC-ul, tot pe timp de noapte, tot obosit mort mi s-a parut ca un camion e la o distanta f mare de mine, ACC-ul m-a contrazis si bine a facut. PS:
    1 point
  11. parerile nu te vor ajuta sa identifici exact problema, trebuie sa faci diagnoza intai
    1 point
  12. si alte stergatoare de parbriz...
    1 point
  13. E oarecum lenes 520, nu e chiar o masina sport. Dar trage decent. Vad ca vrei automata. La asta nu prea vei simti diferente fata de un motor mai mare. Iar pentru traficul din Romania nu stiu daca ai ce face cu 3.0.
    1 point
  14. Eu ce spun? Tu platesti design-ul si marca.
    1 point
  15. extinctor am si eu, de cand am dus masina in service la Bimmer Service sa imi "inlocuiasca" releul de la bujii
    1 point
  16. eu mai demult am mancat un iaurt expirat si n-am patit nimic.
    1 point
  17. sunt acasa in concediu ai chiar acu tiam vazut masina in clujj pe fabricii , frumoasa ! sa ai noroc si grija de ea
    1 point
  18. Cumpara Alfa si apoi fa-ti cont pe alfaclub. Spune-le ca cei de pe BMWclub te-au trimis.
    1 point
  19. ia cu alfa, face bine la bĂŁrbĂŁție
    1 point
  20. La masinile care exista pe piata romaneasca sar putea sa mai stai 6 luni fara sa gasesti ceva. Apropo ieftin si bun nu se poate,trebuie sa faci compromisuri.
    1 point
  21. O pastrezi, o vinzi unui prieten si ramane la fiscal pe numele tau. Bineinteles, sa-ti plateasca impozitul in continuare. Cand iti mai vine cate o amenda acasa il inviti la o bere si-i zici sa ti-o plateasca. D-astea
    1 point
  22. 1 point
  23. Atunci simti placerea, daca ai merge zilnic cu ea devinde obisnuinta
    -3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.