Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/11/13 in all areas

  1. Chiar daca e nfl, cred ca e cea mai buna oferta http://www.bmwclub.ro/forums/topic/78982-320i/page__pid__2061332__st__80#entry2061332
    2 points
  2. eu le spal si de 2 ori pe zi pt ca-mi e comod , practic nu prea stau mult timp cu praf . Imi e f incomod sa spal pe cele de mocheta si sa le las la uscat ore intregi , ma refer vara , chiar daca le periezi , daca le scuturi curge praf din ele pt ca sunt ...colectoare de praf . In fine eu sterg si de praf in interior zilnic e o manie in toata regula . Fiecare cu nebunia lui
    1 point
  3. 1 point
  4. Cumpara Alfa si apoi fa-ti cont pe alfaclub. Spune-le ca cei de pe BMWclub te-au trimis.
    1 point
  5. Ceruirea si ceara Primul care a aplicat un strat de grasimi sau de ceara pentru protectia vopselei a fost, premergator al ingrijirii profesionale a automobilelor, un constructor de trasuri european. Aceasta traditie a durat peste 100 de ani si este inca cea mai buna cale de a proteja vopseaua “trasurilor” moderne fara cai. Tipuri de ceara Ceara naturala exista de milioane de ani sub diverse forme. Pe masura ce diverse tipuri de ceara au fost descoperite si intrebuintate ceara a ajuns sa fie folosita in numeroase scopuri: infrumusetare, lubrifiere, izolare, protejare etc. Proprietatile cerii depind de mai multi factori dar in special de sursa ei, modul de recoltare, prelucrare si rafinare. Proprietatile produselor chimice folosite la ceruire depind si ele nu doar de tipul de ceara folosit dar si de celelalte substante din compozitie. Produsele de ceruire folosite la protejarea masinii pot include urmatoarele tipuri de ceara:  Ceara vegetala (ex. cea de Carnauba)  Ceara animala (ceara de albine)  Ceara din produse petroliere (parafina)  Ceara sintetica (polimeri)  Ceara minerala. Despre produsele de ceruire Pe langa ceara, in orice produs de ceruire se mai gasesc: apa, solventi, silicon lichid, particule abrazive si agenti de emulsifiere. In functie de procentajele acestor substante ceara ia diverse forme: lichida, pasta, crema, spray. Indiferent de forma, o ceara buna va da stralucire si volum finisajului si va crea o bariera protectoare intre acesta si mediu. Pe langa rolul estetic (ceara umple imperfectiunile vopselei si reduce astfel si efectul de panza de paianjen) ceara are si rolul de a retine impuritatile din atmosfera care altfel s-ar depune direct pe finisaje. Durata unei ceruiri In conditii optime o ceara BUNA va oferi protectie si stralucire finisajului pana la 60 de zile. Tehnic vorbind, exista si ceruri care rezista pana la 6 luni dar acelea contin “siliconi amino functionali” (termenul provine de la chimisti asa ca nu ne intrebati ce inseamna) si, chiar daca sunt etichetate ca ceara, intra practic in categoria “paint sealant”-urilor de care vom vorbi ulterior. Care e cea mai buna ceara? Conform chimistilor, forma sub care se prezinta o ceara nu conteaza. Forma de prezentare a produsului depinde si de scopul pe care producatorul a vrut sa il atinga: produs ieftin, usor de folosit, care sa dea stralucire, care sa se ia usor etc. Cel mai important este insa ca produsul sa aiba un continut cat mai mare de ceara. In general produsele comercializate pe rafturile magazinelor obisnuite (mai ales sprayurile) au un continut redus de ceara si silicon lichid asa ca ofera o protectie redusa si dureaza destul de putin. Mai mult, ele sunt adesea incarcate cu agenti abrazivi, evidentiati de “praful” pe care il lasa in urma cand se usuca. Acestea sunt create sa realizeze un polish usor si o ceruire in acelasi timp dar din pacate lasa adesea de dorit la ambele capitole. Ca o paranteza: este insa oarecum normal ca un produs destinat uzului neprofesionist sa aiba efecte reduse deoarece producatorii vor sa reduca riscul de a fi trasi la raspundere in cazul in care produsul nu este folosit cum trebuie. Rezultatul este ca “freci de-ti sar capacele” ca sa obtii cat de cat efectul dorit si acesta dispare rapid. Pentru cei care doresc sa isi ceruiasca masina este recomandat ca inainte de ceruire sa restaureze suprafata prin polishare. Ulterior trebuie folosit un produs cu cat mai putini abrazivi (pentru ca o suprafata deja reconditionata nu mai trebuie decat protejata) si cu continut cat mai mare de ceara. Ceara de Carnauba O ceara destul de cunoscuta in randul celor interesati de intretinerea masinii este cea denumita generic “de Carnauba”. Carnauba provine din frunzele lungi si tepoase ale palmierului numit “Copacul vietii” (Copernica Cerifera) originar din nord-estul Braziliei. Ea este cea mai transparenta, cea mai rezistenta si cea mai pura ceara naturala. Ceara de masina cu continut de carnauba tinde sa produca o stralucire mai adanca, mai intunecata si mai bogata, care este descrisa de obicei ca producand un efect "“tridimensional"” Multi entuziasti si proprietari de showroom prefera stralucirea cerurilor cu carnauba, in special pentru negru, rosu si culorile inchise. Cerurile cu carnauba “rup apa” in mod spectaculos, absorb continutul acid al ploilor si ascund urmele circulare de pe vopsea. Dintre dezavantajele cerurilor cu carnauba am putea aminti ca unele ceruri carnauba sunt ceva mai greu de aplicat si de lustruit. Ele pot fi “capricioase”, uneori lasand dare sau dungi la anumite temperaturi. Sfaturi generale pentru ceruire 1. Lucreaza intr-o zona umbrita, nu sub razele directe ale soarelui. 2. Daca ceruiesti manual, foloseste aplicatoare curate si prosoape de lustruire. 3. Urmareste indicatiile de pe eticheta produsului. Unele ceruri e mai bine sa le lasi sa se usuce ca o ceata pe masina, altele nu. 4. Nu este necesar sa folosesti cantitati mari de ceara. Foloseste cantitati mici si freaca/lustruieste bine. 5. Lucreaza o data pe o suprafata de 60 cmp. Unele produse necesita sa acoperi intreaga masina cu ele inainte de lustruire, dar cele mai multe nu. Metode de ceruire Ceruirea unei masini poate fi realizata prin trei metode diferite. Ceruirea manuala, cu masina orbitala si cu turatia joasa a masinii de polishat si tamponul de burete (finisaj). Toate cele trei metode vor da rezultate foarte bune. Ceruirea manuala este o metoda mai meticuloasa necesitand un ochi avizat si o mana experimentata. Lustruirea manuala a cerii iti permite sa freci o zona mai mult, pentru maximizarea adancimii culorii si a stralucirii. Ca urmare, cu cat freci/lustruiesti mai mult, cu atat finisajul straluceste mai mult. Ceruirea cu masina orbitala urmareste filozofia demonstrata: cu cat misti ceara mai mult, cu atat mai mult straluceste. Masina orbitala misca ceara intr-o masura mult mai mare decat este posibil sa fie facut cu mana, rezultand o stralucire mai inalta intr-un timp mai scurt. Masina orbitala imita miscarea circulara a mainii la o viteza mai mare, care conduce ceara, polimerul sau sealantul mai repede catre porii vopselei. Lustruirea cu masina orbitala este preferata de catre unii detaileri. Ceruirea cu masina cu turatie variabila poate fi utilizata pentru o trecere rapida de la polishare la ceruire, schimband doar tampponul. Aceasta metoda economiseste timp si elimina costurile pentru masina orbitala in vreme ce se obtine o stralucire inalta. Dar atentie – trebuie realizata numai de persoane care au experienta suficienta in utilizarea acestei masini. Sfaturi pentru ceruirea manuala 1. Intinde ceara intr-un strat subtire. 2. Pulverizeaza solutie lubrifianta pentru polishare cand e nevoie, pentru reducerea prafului si a zgarieturilor micro-fine (panza de paianjen). 3. Reimpartureste prosopul des, schimband fata folosita. 4. Foloseste o pensula, solutie lubrifianta si un prosop pentru a indeparta orice urma de ceara sau polish ramasa intre muchii, la chedere, pe marginea emblemelor, etc.
    1 point
  6. Vrei si un numar de la un croitor bun ? in caz ca doresti sa cosi air-bag-ul.
    0 points
  7. Myx am inteles ca nu iti place tie dar dupa cum vezi parerile sunt impartite, unii spun ca arata chiar ok. Iar mai sus am dat un exemplu de etrier vopsit din fabrica al unei masini sport, nu am facut nici un fel de comparatie. Si doar asa ca fapt divers tu compari masina ta cu M4 ? pai poate asta e problema ca tu iti doresti un M si ajungi sa spoiesti masina . Si eu daca imi doresc un M mi-l pot cumpara fara nici o problema, de fapt unii colegi de pe forum stiu ca initial plecasem pe ideea unui M3 E92, dar pentru ca ulterior am aflat ca va fi inlocuit de un nou model (nu stiam ca se va chema M4) am preferat sa mai astept si sa iau modelul nou.
    -1 points
  8. Completeaza-ti si tu locatia la profil cum trebuie !
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.