Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/25/15 in all areas
-
Am mai bifat un retrofit: CIC http://s1.postimg.org/f8bmw5hmj/image.jpg http://s1.postimg.org/wa92bzlvf/image.jpg http://s1.postimg.org/4k7vxb7nf/image.jpg http://s1.postimg.org/5l84mfomz/image.jpg http://s1.postimg.org/xiscjvofv/image.jpg http://s1.postimg.org/4ufegnm9n/image.jpg http://s1.postimg.org/3plcb9zsr/image.jpg3 points
-
Dupa 9 ani a sosit vremea sa schimb masina. Batranul meu 525d inca imi umple inima de bucurie cand il privesc sau il conduc si m-a servit fara sa faca prea multe mofturi in toti acesti ani dar e timpul sa gaseasca alt proprietar care sa-l iubeasca si ingrijeasca la fel de mult. Acum cand am ajuns sa fac in jur de 10k km pe an cu masina personala am zis ca e momentul sa ma intorc la un benzinar. M-am decis sa nu mai sar de pragul de 2000 cm asa ca am ales un 328i american, repatriat in Germania de unde l-am adus personal. Dupa ce masini se posteaza in mod normal pe aici a mea poate fi descrisa ca semicheala, dar am considerat ca pentru mine cele mai importante optiuni sunt motorul, anul 2013 si cei sub 26k km pe care ii avea in momentul achizitiei. A costat 22.700 eur, nu sunt genul care se targuieste cand ii place ceva asa ca am scazut cateva sute de euro la telefon si am plecat sa o iau. Probabil ma duce undeva la 24500 cu toate cheltuielile. F442439 Model description: 328i Market: USA Type: 3C13 E-Code: F30 Chassis: Limousine Steering: links Doors: 4 Engine: N26B20O0 - 2,00l (180kW) Drive: Heckantrieb Transmission: automatisch Body Color: Alpinweiss 3 (300) Upholstery: Sensatec 1/schwarz (KCSW) Production date: 22.04.2013 Assembled in: München Code Standard Equipment S1CBA CO2 package S205A Automatic transmission S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S240A Leather steering wheel S249A Multifunction f steering wheel S258A Tire with run-flat functionality S4CGA Interior strips, "satin-silber" matt S4NEA Blow-by heater S520A Fog lights S544A Cruise control with brake function S5DSA Emergency release, luggage compartment S645A BMW US Radio S823A Hot-climate version S845A Acoustic belt warning S853A Language version English S876A Radio frequency 315 MHz S992A Control of number-plate attachment S993A model year code in VIN Code Optional Equipment S1CAA Selection of COP relevant vehicles S2VBA Tyre pressure control (TPC) S319A Integrated universal remote control S423A Floor mats, velours S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S459A Seat adjuster, electric, with memory S465A Through-loading system S493A Storage compartment package S521A Rain sensor S534A Automatic air conditioning S563A Light package S575A Supplementary 12V sockets S676A HiFi speaker system S693A Preparation BMW satellite radio S697A Area-Code 1 for DVD S6NHA Hands-free with USB interface S8SCA Telematics access request,country-spec. S925A Transport protection package S9AAA Outer skin protection Moaca mea e bonus.2 points
-
2 points
-
Am citit cu o pagina in urma ca vrei sa-ti activezi flash-ul pe xenon, poate ca ai reusit, dar ce vreau eu sa intreb este de ce ai vrea sa faci acest lucru? Doar ca sa obosesti becurile de xenon ca la final sa se arda...Poate n-am prins eu chiar toata povestea, dar mai bine sa ai flash-ul pe un bec banal de halogen decat pe xenon care costa de 10 ori mai mult. Gandeste-te ca amorsarea becului de tip xenon se face la 26 000V prin intermediul acelui ballast care-i livreaza aceasta tensiune si daca tu il tot aprinzi/stingi in multe cicluri, durata de viata cu siguranta se va reduce. Practic becul xenon nu are nici un filament ca celelalte tipuri de becuri, ci se produce un arc electric intr-un mediu inert cu gaz, acel balon de sticla unde are loc arcul electric. Trecand peste aceste detalii, gandeste-te ca din fabrica ar putea veni cu optiunea de flash pe xenon, dar din considerente de protejare a pieselor mai scumpe(xenon-ul), se allege halogenul in schimb.2 points
-
Salut.un montaj profesionist de folii se face cu demontarea geamurilor.asa nu exista riscul de a se contamina folia si iese impecabil.vorbesc in cunostinta de cauza avand un atelier specializat pe folii auto si fiind in bransa din anul 1994,asta fiind bussinesul meu. In mod special la bmw nu exista riscuri la demontarea fetelor de usi daca este facuta operatiunea de un profesionist. Ca si comparatie,ia exemplu vopsitul masinii. Cum iese mai bine?cu demontarea anumitor piese (geamuri,stopuri,chedere,faruri,) sau cu izolarea lor cu banda? Sper ca m-am facut inteles.2 points
-
Daca tot a iesit soarele,am zis sa ii fac o spĂŁlare corecta si o ceruire http://s10.postimg.org/6dye5xtph/image.jpg http://s10.postimg.org/r9g33g0it/image.jpg http://s10.postimg.org/uf0otnj51/image.jpg http://s10.postimg.org/6mrdi4h45/image.jpg2 points
-
Salutare, in urma cu doua 3 zile am achizitionat un 318D din 2009 cu pachet M culoare Le Mans Blue. Este prima masina a mea, marca BMW, de care sunt foarte incantat. Am avut ceva experienta legata de seria 3 cu pachet M generatia E92, dar acum ca am eu una parca este altceva. Ca si dotari: - piele Dakota/d3 Sattelbraun - scaune sport - navi business - senzori parcare spate - HiFi speaker system, banuiesc ca cel cu 12 difuzoare, conform Google - alu trims - xenon - altele mai minore (USB, shadow line, plafon negru) Elemente revopsite numai spoilerul fata si cred ca partial. In rest nu are elemente revopsite, parbrizul original dar destul de uzat(va trebui sa-l schimb) + mici zgarienturi.1 point
-
Mufa mare de pe consola: Pin 1-la scaunul din dreapta la pinul 25 Pin 13- la scaunul din stanga la pinul 25 Pin 7- la panoul de sigurante, siguranta 42 (25A) Pin 20- la scaunul din stanga la pinul 23 Pin 21- la scaunul din dreapta la pinul 23 Pin 23- pe firul de k-bus ori unde se gaseste el Pin 22- la panoul de sigurante, siguranta 12 La scaune, dupa ce s-au legat firele din configuratia de mai sus mai trebuie legata masa. Ambele scaune au masa pe pinul 24. Nod de legatura la masa gasiti sub prag daca feriti mocheta atat pe stanga cat si pe dreapta. Pentru cei ce au buton ASC si trec la Consola de butoane. Mufa mica a baghetei: Pin 1- se leaga cele doua fire verzi cu puncte galbene impreuna Pin 2- albastru /violet Pin 3- Gri/rosu Pin 4- maro/negru Firele provin din mufa butonului de ASC, cel individual1 point
-
Majoritatea accidentelor grave de circulatie se intampla din cauza oboselii la volan. Multi soferi care circula pe distante foarte mari refuza sa opreasca pentru odihna si ajung sa atipeasca la volan pierzand controlul autovehiculului. Un site britanic a intocmit o lista de sase sfaturi utile pentru soferii care doresc sa inlature senzatia de somn. Cele sase sfaturi au fost intocmite tinand cont de parerea unui numar mare de persoane. Acestea au impartasit solutiile pe care ei le folosesc pentru a ramane treji la volan. 1. Prima solutie si cea mai simpla este cafeaua. Continutul mare de cofeina al acesteia ajuta la indepartarea senzatiei de somn si mentine simturile ascutite. Pentru cei care gustul cafelei nu este o delectare exista si alte solutii: pastile speciale care contin cofeina. Soferii nu ar trebui sa abuzeze de aceste medicamente, un consum de apa ridicat fiind foarte indicat in aceste situatii. Si bauturile energizante sau pe baza de cola pot reprezenta o solutie pentru soferii obositi. 2. O alta solutie pentru a ramane treaz la volan este sa calatoriti impreuna cu cineva si nu singur. Acea persoana poate mentine un dialog constant cu soferul pentru a-l impiedica sa adoarma la volan. Nu este indicat ca in conditiile unui drum lung sa existe doi soferi care sa faca schimb de locuri. In aceste situatii pot interveni probleme fiindca atunci cand soferul de rezerva doarme cel care este la volan va rezista si mai greu somnului neavand cu cine sa discute. 3. Atunci cand oboseala devine coplesitoare si gadget-urile pot reprezenta o solutie. Mai multe companii au inventat aparate care depisteaza oboseala soferului si scaderea reflexelor acestuia. Aspectul acestor dispozitive este asemantor cu cel al unei casti de telefon cu bluetooth. Cu toate acestea eficienta lor nu este una foarte mare pentru ca semnalul pe care il emit apare doar atunci cand soferul atipeste. Pentru ca fiecare secunda este importanta in aceste cazuri, semnalul ar putea sa vina prea tarziu. 4. Un sofer obosit poate opri foarte des pentru a se odihni sau pentru a face cateva exercitii de relaxare. Aceasta solutie nu costa nimic, este sanatoasa insa necesita timp. O asemenea oprire pentru relaxare este recomandata la fiecare 180 de kilometri sau poate chiar mai des. O pauza regulata de odihna si un somn de numai 15 minute pot face minuni. 5. Si muzica poate indeparta foarte usor somnul. De aceea este indicat ca atunci cand aveti de parcurs drumuri lungi sa folositi constant aparatul radio sau cd-player-ul. Pentru ca si muzica poate plictisi este indicat ca soferul sa alterneze intre posturi cu muzica si dezbateri. Audiobook-urile sunt solutia de mijloc ele combinand ascultarea unei carti cu inlaturarea oboselii. Pentru iubitorii unui anume gen de muzica este indicat ca acestia sa-si creeze un CD cu melodiile preferate. 6. Ultima solutie propusa de britanici a fost tot una banala: "asigurati-va ca aveti intotdeauna ceva de rontait". De la chips-uri pana la seminte de floarea sorelui, toate aceste mici delicii inlatura somnul si ofera o activitate simpla care nu perturba sofatul. Din categoria lucrurilor "de rontait la volan" pot face parte si bomboanele acrisoare sau foarte dulci. Si pentru ca reteta sa fie completa si sa fiti siguri ca nu veti adormi la volan cautati chips-uri sau alte lucruri de rontait care contin cofeina.1 point
-
Salut, Vreau sa las aici pe forum experienta pe care am avut-o cu userul neo_andersson, poate le e utila altora. Eu, cel putin, am mers la el din ce am mai citit pe forum, asa ca mi-ar fi fost de ajutor inainte sa ma decid. Pe scurt, am vorbit cu el sa monteze mufa USB in cotiera, eu din fabrica neavand decat jackul audio. Am lasat la o parte pretul un pic mai mare, zicand ca macar sa fac o treaba buna la cineva care se pricepe. Omul este amabil, serviabil, nimic de reprosat. Insa calitatea lucrarii nu este pe masura pretului. Ma asteptam ca totul sa fie facut cum vine din fabrica - traseul cablurilor, functionalitate, etc. Insa dupa instalare am observat ca traseul cablului USB, care merge din cotiera in combox este practic traseul cel mai scurt, mergand pe tunelul central si pe mijlocul banchetei, pe dedesubt. Nici vorba de traseul din fabrica, care merge prin lateral, pe langa celelalte cabluri. Probabil trebuia cablu mai lung - mai scump. Deci bancheta apasa acum pe cablu, printre altele. Problema a doua ar fi ca am ramas cu jackul audio nefunctional. Din fabrica, in configuratia doar cu jack audio, acesta vine legat la CIC. Daca are si USB, el trebuie legat la combox. Nu a mai fost legat, asa ca nu mai functioneaza. Asta am verificat uitandu-ma la combox, in mufa, ca sa vad daca pinii pt jack sunt ocupati. (pinii sunt trecuti in multe DIY pe internet) Cu ocazia asta am mai observat ca si cablul folosit pentru conectarea USB este carpit undeva la mijloc, mufa comboxului nu avea siguranta asezata in pozitie, putea fi trasa foarte usor, iar suruburile comboxului aveau bavura metalica pe ele, semn ca a fost folosita o cheie proasta sau au fost desfacute cu nepasare. I-am transmis pe mail problema cu intrarea jack, imediat dupa ce am observat, si s-a oferit sa ma intorc sa verifice, insa a spus ca in principiu totul a fost montat ok. Cautand mai multe informatii, i-am trimis un DIY de pe internet in care se vedea ca nu e ok, insa nu a mai binevoit sa raspunda. Oricum, nu caut nici o rezolvare, o sa rezolv eu problemele ramase, pentru ca dupa ce am observat stilul de lucru, nu as mai lasa masina pe mana unuia care lucreaza asa. Scopul e, cum am scris la inceput, sa stie si altii inainte. Ca idee, pentru ca lectia asta a fost scumpa, imi permit sa mentionez ca operatiunea se poate face cu maxim 1/2 din pretul platit.1 point
-
Salut. Am un e60 LCI 2008 si as vrea sa ii montez o navigatie/idrive modelul facelift(cel cu hdd 80Gb), pot sa fac treaba asta fara prea mult deranj? Pt ca nu as vrea sa il cumpar si sa aflu dupa ca nu funtioneaza sau nu merge montata. Cine poate sa imi dea si mie informatia asta? Multumesc.1 point
-
Foarte frumoasa masina! Apropo de surprinderi, si schimbatorul tau de viteze, pe care il folosesti zilnic, este conceput la noi in birou, la Sibiu. Am o gramada pe aici prin jurul meu Inginerii romani sunt foarte bine cotati la nivel mondial. Jesus loves you too!1 point
-
Gata si codatul. Pentru padele a trebuit tras un fir suplimentar de la volan pana undeva sub torpedou. Mufele existau. Totul functioneaza perfect. Multe multumiri lui neo si colegului lui pentru ajutor si profesionalism. Poate ca nu e o noutate pentru multa lume, eu insa am fost placut surprins sa aflu ca vechiul volan a fost facut in Romania la Timisoara de TRW.1 point
-
Daca tot a venit sezonul,am trecut la jantele de iarna http://s3.postimg.org/7zd4l95u7/image.jpg1 point
-
Mersi, culoarea este Tahiti Green Metallic - cod A78 Foarte posibil, prin zona asta lucrez1 point
-
nu vreau sa fiu rau dar la aproximativ 3500 euro nu o sa gasesti niciun e46 din 2004+ in mintile lui si cu optiuni1 point
-
sunt de acord ca e ilegala, dar acum daca vor trebui sa dea bani inapoi la cei care au platit iti dai seama ca se vor vaita ca nu sunt bani la buget, in sensul asta am zis.1 point
-
interesant,e ilegala pentru masinile aduse de afara ,ce facem cu cele care sunt din tara?Bine in teorie si alea ar trebui scutite,dar sa nu uitam ca traim in Romania.1 point
-
Doamne ajuta sa cada Timbrul de mediu ca sa inmatriculez si eu masina pe numele meu care fostul destept proprietar i-a recuperat taxa si nu e deloc neglijabila decat vreo 8000 lei + XXL ce urmeaza si care ar fi pasii sa fie declarata si la noi ilegala prin lege sa nu te mai frece astia la fiecare inmatriculare cu adeverinte de la ANAF ?1 point
-
1 point
-
stirea e din aprilie 2015 si nu s-a luat nici o masura deci e praf in ochi1 point
-
1 point
-
Pãi n-au de unde ,dã-i În spirt... 2006- 500 eur,accize vamale la un e90 ( masina noua ) euro4 2009- 500 eur taxa mediu e 90 sh euro 4 2010 - 700 eur taxa mediu e 46 sh euro 4 2012- 200 eur taxa mediu e 83 sh euro 5 Lol,nici nu mã gândesc la ãia care au motoare de 3-4 mii1 point
-
Buna seara, dupa tot ce am vazut scris mai sus de catre anumiti membri, azi dimineata ne-am decis sa ducem masina la reprezentanta BMW Apan Motors din Iasi unde s-au confirmat spusele noastre cu reviziile chiar am aflat si de restul reviziilor si tot istoricul masinii Inca o data se confirma ca cele spuse de userul "florin1967" nu este nimic adevarat (dar ca sa fiu domn poate a dat D-l Florin gresit seria masinii la verificat) Stiu ca este greu sa screzi ca nu sunt km reali ai masinii pentru ca piata 80-90% dar mai ramane si un procent de 10 % care sunt reale datele (sunt niste procente orientative) Mai jos o sa va dau cateva date despre reziciile din reprezentanta si cateva poze aferente(nu o s ale pun pe toate ca sunt vreo 25 de hartii de informatii despre masina si revizii inclusiv controlul de pe cheie CBS - 23.04.2009 - 2.284 km (interventie reglare usa fata) - 24.04.2009 - 3.879 km (schimbare baterie navigatie , failure software error) - 10.07.2009 - 10.662 km (schimbare cablu maner usa) - 28.09.2009 - 11.731 km (retaining bracket , stabilizer bar loose) - 28.01.2010 - 19.746 km (revizie cu filtre) - 05.10.2010 - 33.661 km (inlucuire antigel si pompa de apa) - 23.03.2011 - 41.433 km (revizie ulei si filtre + placate frana - 05.03.2012 - 63.773 km (revizie ulei si filtre) - 04.02.2013 - 80.120 km (ulei + filtre + cauciucuri si mai este ceva ce nu inteleg - aici detin si factura in original) - 16.09.2013 - 92.782 km (inlocuire alternator si niste verificari ) - 12.10.2015 - 156496 km (revizie ulei si filtre aici detin si factura in original) Am toate reviziile detaliate stampilate la ce v-am enumerat mai sus + dotarile masinii cu care a venit echipata ca sa nu mai fie pb Mai jos o sa pun cateva din pozele de la ce v-am scris aici Dupa postare am rugamintea sa-si ceara scuze persoana cu acuzatiile pe considerentul meu ca poate a fost doar o greseala din partea lui Rog si un operator sa vada acest subiect si sa vina cu o solutie fata de aceasta situatie neplacuta care mi s-a creat Multumesc!!! PS: Cine vrea un seria 7 extraordinar ma poate contacta fara nici o ezitare , accept orice test doreste1 point
-
”il” este gramatical corect pretenas!...baga un pic de gramatica!!!...si eu cred ca esti dus cu pluta...la limba romana! Cu ce ajuta el? Postarea initiala despre Road Map 2016 a fost a altcuiva. El nu a facut altceva decat sa-si de niste aere si atat: ”vezi bai fraiere ca nu stii sa folosesti forumu, ia uite la mine ca io stiu” vedetisme de 2 lei de aici rezultand cocalarismul de bucuresti la care faceam referire...Suspend? Eh...crezi ca ma poate arde undeva aceasta forma comunista de cenzura atata timp cat eu trebuie sa primesc si sa accept dojenele nesimtite ale unui individ care nu este cu nimic mai presus de etica bunului simt!...Doar traim intr-o tara cu totul si cu totul intoarsa cu fundul in sus!1 point
-
cum sa schimbi filtru de particule cu unul second? asta e cea mai mare prostie posibila :frantics: ....orice dpf se poate curata, si nu mai ai probleme1 point
-
Salut. Intr-un final s-a constat ca e fisurata galeria de admisie. Astept sa-mi gaseasca o galerie sh.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Fiecare merge unde ii convine si e mai aproape pentru el, acel inginer este sef de service sau ceva de genu la reprezentanta autobergamo santuhalm din Deva(nu el efectueaza reparatii!!!el face programari), te rog nu dezinforma lumea domnule "tocatoru" cu afirmatiile tale. Colegul nostru LazarClaudiu este din Deva si poate sa confirme ca nu e minciuna, si pentru cei din vestu tarii ii locul ideal de schimbat simeringuri fara sa colinde jumatate de tara. Au trecut 1500 km de cand leam schimbat si eu acolo si nu mai am consum de ulei + ca masina merge mai bine. Daca vreti sa ajutati pe oameni postati si voi alte locuri de facut aceasta operatie ca nu e SF si nu mai cautati nod in papura.1 point
-
La motorul N47 pe softul de pe E60-ul din dotare EGR-ul este oprit brusc intre 2400 si 2450 RPM, cu conditia ca cantitatea de injectie sa fie mai mare de 40mg/s dupa cum puteti observa in grafic. Pe diverse versiuni or fi mici schimbari dar tot cam pe acolo ne invartim. Cu alte cuvinte la mersul sportiv EGR-ul este INCHIS. http://s16.postimg.org/9i6uoxuk1/EGR_hyst.jpg1 point
-
1 point
-
PĂŁi nu stiu unde e diferenta intre ce spun eu si ce spui tu. Pe drum national cu depasiri dese mi-a luat in jur de 9. Acum eu nu sunt racer, am mers cu sotia si fetita in masina, nu am mers cu 250 sau doar pe contrasens. Pe Mangalia - Ploiesti cu mers 140 autostradĂŁ si media pe la 117 km/ora a luat in jur de 7,5. Mers in coloana pânĂŁ in 100 lin fara bruscari, in jur de 6-6,2. In oras ora de vârf sub 30 km/h mi-a luat 14. Pe ultimii 1500 km de cand am resetat consumul ĂŽmi aratĂŁ media 8,6. Din astia regim urban au fost maxim 300 km. Ce e asa de neverosimil sau unde mint? Krebs, motorul la rece suna destul de rĂŁu. Parca pe topicul lui Fre spunea cineva ca parca se plimbĂŁ o saiba intr-o cutie. La cald nu se mai aude la fel de tare, dar nici nu e o simfonie. Ăn plus are si un usor tremurat la relanti, nu chiar de diesel dar nici nu merge la fel de rotund ca un 6 ĂŽn linie. Probabil injectia directĂŁ e una din cauze. Dar in timpul mersului e ok, nu se aude pânĂŁ aproape de 5000 de ture când in sfârĂâ˘it sunĂŁ okaish.1 point
-
Nu minte deloc cu consumul. Un prieten are un 428i si am mers de multe ori cu ea. Chiar consuma foarte putin. Nu poti compara tehnologia din 2014 cu tehnologia de pe masinile mai vechi. Totul devine mai eficient si mai economic.1 point
-
Nu cred .... sunt sigur ca deja vama si tva sunt platite in Germania in clipa in care masina a intrat in tara !!!1 point
-
Acu, daca tu chiar vrei sa-ti iasa, da un PM userului Verssatu Dupa cum ii spune si numele, e expert in asa ceva. Multi am invatat de la el, e tata lor. O sa vezi cate plusuri ia postul asta, deci mergi cu incredere1 point
-
Nu se baga in treapta inferioara in nici un caz . De ce : schimbarea de treapta produce un soc in trenul de rulare si nu face decat sa piarda si mai mult aderenta. E tehnica cunoscuta de incepere a driftului cu downshift ca sa piarda tractiunea si calcat acceleratia , ori in cazul asta vrei sa o redresezi nu sa derapezi si mai mult. O alta dovada si mai accesibila e faptul ca masinile automate sunt programate sa nu schimbe in curba (se folosesc de senzorul de acceleratie laterala) tocmai pentru a preveni derapajul. Probabil asta cu treapta inferioara e valabila la FWD si subvirare. Cum se redreseaza masina cand derapeaza de spate - supravirare ( tehnica invatata la niste cursuri ) Cum simti ca pleaca spatele contra-bracare si imediat contra-contra-bracare ( adica miscare in sensul invers, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste ) pentru a preveni aceea "coada de peste". De obicei controlul se pierde nu la prima derapare , care se contracareaza usor ci la acea "coada de peste" care de obicei e mai violenta ( pentru ca in afara de derapare mai apare si balasul masinii pe axa proprie longitudinala (dreapta stanga din amortizoare)). Daca nu se ia imediat de volan in sens opus dupa contra-bracare si masina incepe sa balanseze cu o amplitudine din ce in ce mai mare atunci sansele sa o pierzi sunt foarte mari. Nu se calca frana, eventual un pic de acceleratie ajuta. Nu se calca frana pentru ca se descarca puntea spate si derapezi mai rau. Un pic de acceleratie are efect contrar , se produce incarcarea puntii spate si ajuta la restabilirea aderentei. O alta smecherie care ajuta foarte mult ( faceti niste teste si vorbim dupa aia ) e mentinerea privirii in directie in care vrei sa mergi (redresezi masina, evident pe sosea te uiti la banda ta) . Te uiti putin mai in departare nu la botul masinii. La ce ajuta : se realizeaza un punct fix de referinta si inconstient mainile vor roti volanul atat cat trebuie. Daca te uiti la pom sau la sant de cele mai multe ori contra-brachezi mai mult decat trebuie. Daca derapajul e usor la RWD o redresezi de obicei cu putina acceleratie (totul e sa fie cat mai lina sa nu provoace si mai mult ruperea aderentei).1 point
-
Ma gandesc sa pornesc acest topic pentru a impartasi din experienta mea si nu numai despre cutia automata de pe BMW pentru cei care au deja sau cei care vor sa isi cumpere si cauta informatii: Pe modelul e46 exista 2 furnizori de cutii automate steptronic: ZF si GM. Modele cu x-drive au cutii furnizate de GM. Celelalte au ZF. Eu am mers cu ambele si pot spune ca nu am sesizat diferente. Cutia automata este un angrenaj inteligent si o masina cu automata se simte cu adevarat inteligenta si autonoma. Pentru ca poate sa schimbe singura dupa niste setari gandite indelung de niste oameni destepti si de fiecare data cand o pui intr-o situatie anume, se va comporta la fel. Incep cu pornirea: 1. Pornirea masinii e foarte comoda pentru ca levierul cutiei va fi in P (adica in frana de parcare, e vorba de o frana din cutie) si prin urmare rotile masinii nu vor fi angrenate de cutie. Partea buna e ca nu trebuie sa apesi nici o pedala cand faci asta si nici nu trebuie sa verifici pozitia cutiei. Va fi in P de fiecare data. Daca nu o lasi in P, nu poti scoate cheia din contact atunci cand opresti masina. 2.Apoi trebuie sa apesi frana pentru a muta levierul in D, daca nu apesi , nu poti muta levierul,deci nu poti gresi. Cand tii frana si muti in D, simti ca rotile sunt angrenate dar masina e tinuta in loc de frane. Daca ai lasa frana, masina s-ar misca foarte incet in fata, in treapta 1. Daca vrei sa mergi si mai incet, de ex, ca si cum ai tine ambreiajul apasat, trebuie sa o lasi usor din frana, deci mersul foarte incet este posibil apasand frana in loc de ambreiaj. 3.O data ce masina e in D, teoretic si practic nu mai trebuie sa ii faci nimic. Va merge dupa un consum optim si va schimba singura de la 0 la viteza maxima si inapoi la 0. Cutia va schimba intr-o treapta superioara in functie de pozitia pedalei de acceleratie, ex: sa zicem ca suntem obisnuiti sa acceleram usor, tinand pedala apasata cam la 20% din cursa ei, atunci masina va accelera usor si va schimba de indata ce va ajunge la un cuplu considerat suficient. In cazul unei benzine cu cuplu maxim(90%) la 2000, va schimba la 2000, va cadea in ture pe la 1700 de unde va avea cam 80% din cuplu sa accelereze decent pana la 2000 unde va schimba iara. Daca vorbim de dizel, sau de alte motoare, va exploata zona unde are macar 80% din cuplu.In aceste conditii, consumul va fi minim. Daca vrei sa accelerezi mai puternic, si tii pedala constant la 50% din cursa ei, va schimba undeva la 3500 de fiecare data,adica 2-a, a3-a, samd. Daca ai innebunit si te fugareste lupul, poti sa o apesi pana la fund si atunci va schimba la turatie maxima in toate treptele incepand cu a 1-a. Si daca vorbim de apasat pana la fund, sa vorbim despre kick-down. La BMW, exista un buton sub pedala de acceleratie, undeva la nivelul podelei. Cand ajungi la acel buton si il apesi, atunci cutia va schimba in jos mai intai (daca nu este in 1-a) pentru a duce masina in zona apropiata puterii maxime. Ex: esti in a-4 si rulezi linistit cu 60 pe la 1800 de ture. Evident ca nu o sa poti pleca din pusca la turatia asta,dar daca o apesi pana la fund si activezi kickdown-ul, masina va schimba 2 trepte pana in a 2-a si va urca instant turatia acolo unde masina are cea mai multa putere. Puterea te pune in miscare, nu cuplul. Indiferent la ce turatie este inainte de kickdown si in ce treapta, te va duce in treapta care va pastra acul turometrului aproape de zona rosie,dar fara sa o depaseasca. Deci: "when in doubt, kick-down!" Evident ca poti accelera mai puternic,dar fara kickdown si cutia va schimba in jos o singura treapta ca sa poti accelera mai viguros decat in treapta in care erai tu rulând linistit. In orice moment al accerarii puternice ai fi (sa zicem 5000 de rotatii) ai opri apasarea pedalei si ai ridica-o putin la un punct constant,cat sa ii zici masinii ca ai iesit din beleaua cu depasirea loganului dci, cutia va schimba in sus pentru a-ti oferi o viteza de croaziera la ture rezonabile din punct de vedere al consumului. 4. Dar ce te faci cand iese maniacul din tine si vei vrea masina tot timpul in zona superioara de turatii, fara atat de multe schimburi in sus si in jos care te lasa fara putere atunci cand o vrei ? Ei bine, pui cutia in modul Sport (M/S). Aducand oricand levierul inspre tine (deci din D, inspre stanga) pui masina in modul S(port). Se schimba mapa de accelerare, o mica apasare a pedalei o sa incendieze motorul si odata ajuns in plaja superioara de turatii va ramane acolo chiar daca iei piciorul de pe acceleratie, furnizandu-ti si frana de motor. Utila si la urcari de dealuri. Inutila daca vrei sa te dai zmeu. Sa te dai zmeu e ceva rau,mai bine te abtii, nu o sa sfarsesti prea bine. Mai bine respecti masina si pe ceilalti chiar daca masina ta e superioara masinii lor. Depaseste-i cu demnitate ! (daca citeste si cineva cu 318iA il rog sa nu ia in considerare partea asta 5.Dar nu e obligatoriu sa pui masina in S atunci cand urci un deal pentru ca nu vei pierde din ture. Masina stie cand se afla in urcare si va pastra turatiile la un regim in care vei putea accelera lejer fara sa fie nevoie sa retrogradezi. Daca de ex ai 2500 de ture si tii pedala apasata la un punct unde in mod normal, pe drum drept, ar schimba intr-o treapta superioara, in urcare pe deal nu o s-o faca. O sa pastreze treapta curenta cat timp e nevoie de ea. (adica pana cand ai o turatie suficienta incat urcand o treapta, motorul nu va cadea intr-o plaja de ture care l-ar face incapabil sa mai urce. Usor, nu?)Daca vrei sa o lasi la vale in frana de motor, poti sa o lasi in Sport sau poti sa citesti mai jos: 6.De multe ori , complexat fiind de istetimea cutiei automate, plictisit fiind de perfectiunea cu care se descurca fara sa ceara laude sau pur si simplu nostalgic dupa vremea cand mestecai intr-un Clio 1.4, te decizi sa schimbi TU INSUTI vitezele. SI nu din pedala ci din schimbatorul de viteze. Pentru asta trebuie sa tragi levierul in Sport (M/S) si din Sport sa il misti sus-jos. Esti cu pedala apasata, nu conteaza, daca tu consideri ca ai nevoie de o treapta inferioara, dai in sus, daca vrei o treapta superioara sau mai multe ,dai in jos. Simplu,nu ? vrei jos,dai sus, vrei sus,dai jos ! De ce ? Se pare ca e o traditie luata din raliuri,acolo daca ai 3000 de ture si ai nevoie de 6000, dai de doua ori in sus cu levierul si ajungi la 6000 unde in prima faza ai parte de o frana de motor grozava care vine la pachet cu inertia care te va face sa te apleci in fata. Ce noroc ca te poti sprijini in levierul schimbatorului de viteza ! Deci minus (-) e in sus ca sa te sprijini pe levier. (+) e in jos pentru ca nu prea ai nevoie de sprijin la schimbul in trepte superioare. Modul Manual e util cand cobori o panta si vrei sa tii masina in frana de motor. Nu e foarte sanatoasa pentru cutia de viteze,dar este util pentru consum si frâne,deci why not ?! Daca ai folosi modul Manual ai putea sa remarci ca schimbul in jos se face cam greut ,iar cel in sus destul de repede. Nu stiu de ce e asa,dar daca va enerveaza, dati un kickdown !1 point
-
adica sa stam ca in dacie ?Cel putin eu asa imi reglez scaunul incat sa mi se vada doar capul din exteriorul masinii.Mainile intinse pe volan...nu sa tin volanul in brate ca o blonda. Scuze dar...numai in dacie ti asa de sus reglat scaunul incat daca te chinui vezi si farurile1 point
-
S-a vandut Touring-ul. Sa-l stapaneasca sanatos noul propietar , s-a pricopsit cu o masina buna. Rog un admin sa inchida anuntul. Multumesc Bmwclub.0 points
-
Este un motor care se simte mai bine cand Il tii in turatii mai ridicate.Imi place sa-l aud cum maraie pe la 3500-4500,si cutia(automata) s-a invatat sa schimbe mai sus. Chiar nu ma uit la consum,imi da satisfactie si atat! PS:Si eu folosesc de ceva timp shell helix ultra 5w40 ,pana acum sunt multumit...am trecut de la motul si asta mi-a lasat o impresie buna.0 points
-
Scuze pentru raspunsul tarziu dar nu am mai intrat pe forum de cand am pus anuntul Eu zic sa mai verificati o data si nu mai vorbiti prostii pe forum , referitor la detaliile cu incalzirea in scaune si head up e greseala , intradevar nu are dar nu stiu cum sa mai modific anuntul. Referitor la km uitati si unele din facturi in original asa ca lasati rautatile si dezinformarile deoparte Testul de vopsea se vede si in poze : Hood: 132 µm Passenger door: 109 µm Driver's door: 110 µm Se poate vedea clar ca in 2013 masina avea 80.120 km cand s-a facut rev si o factura de garantie cu sigla cu tot si in 10.2015 factura de revizie in original cu 156496 km In privat pot da si factura de achizitie in original unde sunt trecuti si acolo km Se pot verifica oricand si accept orice test Multumesc!!!0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
La N47 din cate am inteles nu necesita curatare si oricum n-are legatura cu relanti-ul sau ce zici tu. Si la mine oscileaza un pic ..ajunge pe la max 1200rpm cand e frig tare dar nu-i problema.-1 points
-
Daca oscileaza relantiul dupa ce motorul se incalzeste e posibil sa fie si din clapeta de acceleratie . La mine era plin de calamina pe ea si dupa ce am curatat-o, nu a mai oscilat relantiul.-1 points
-
ai dreptate , multa bafta cu ea si tot binele . navigatie o faci mare cu 500 euro imediat se rezolva-1 points
-
Weekendul asta a facut putin "off-road" pana la Viscri asa ca maine are din nou programare la "spa" http://s3.postimg.org/c5g8zi5cf/image.jpg-1 points
-
la alea frantuzesti gen peugeot, sunt mult mai ieftine piesele stiu din experienta.-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00