Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/04/16 in all areas
-
Model - M550dx - EUR Color - Sophistograu Brillanteffekt Metalli - B90 Upholstery - Excl.leder Nappa Erw./schwarz - NASW CB - Co2 Content 2N9 - 20"m Lt/aly Wheels Double Sp. 434m/ 2PA - Locking Wheel Bolts 2VA - Adaptive Drive 223 - Dynamic Damper Control 229 - Dynamic Drive 230 - Eu Specific Additional Equipment 248 - Steering Wheel Heating 258 - Runflat Tyres 3AG - Backup Camera 302 - Alarm System 316 - Automatic Tailgate Operation 322 - Comfort Access System 337 - M Sport Package 4B9 - Int.trim Finishers Alum.high Finish 403 - Glas Roof, Electric 423 - Floor Mats, Velour 430 - Int/ext Rr Vw Mirror W Aut Anti-dazzle 431 - Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 456 - Comfort Seats, Electric. Adjustable 464 - Skibag 465 - Through-load System 488 - Lumbar Support Driver/front Passenger 494 - Seat Heating F Driver/front Passenger 502 - Headlight Washer System 508 - Park Distance Control (pdc) 522 - Xenon Light 524 - Adaptive Headlights 6AA - Bmw Teleservices 6AB - Control Teleservices 6VA - Cic Control 6WA - Instrument Cluster W. Extended Cont 601 - Tv Function 609 - Navigation System Professional 676 - Hifi Loudspeaker System 698 - Area-code 2 710 - M Leather Steering Wheel 715 - M Aerodynamics Package 754 - M Rear Spoiler 760 - Individual High-gloss Satin Chrome 761 - Individual Sun Protection Glazing 775 - Individual Roof-lining Anthracite 8KA - Oilservice Int. 30.000 Km/24 Months 8SC - Country Spec. Release Of Teleservice 8S3 - Automatic Lock When Driving Away 8TF - Active Protection For Pedestrians 8TN - Daytime Driving Lights Selectable B 8V1 - Ncap Label 868 - Language Version Dutch 877 - Deletion Cross-over Operation 886 - Dutch / On-board Documentation 1CC - Automatic Start/stop Function 1CD - Brake Energy Regeneration 2TB - Sport Automatic Transmission 4NB - Aut.air Conditioning 4-zone Control 4UR - Ambient Light 4U2 - Driving Experience Control Incl. Ec 548 - Speedometer With Kilometer Reading 6NH - Hands-free Facility W. Usb Interface Masina a fost produsa pe 25/05/2012 dar a stat intr-un showroom olandez pana in ianuarie 2014 cand a fost cumparata de un belgian . In prezent are putin peste 160.000 km . Retrofiturile initiale au fost volanul M cu padele de LCI si grilele de M5 OE . La verificarea mecanica initiala masina s-a prezentat mult mai bine decat a fost GTul la cumparare . Maine urmeaza sa schimb : - placute fata / spate ( ATE ) - filtru ulei ( MANN ) - filtru aer ( OE ) - filtru motorina ( MANN ) - filtre polen cu carbon activ ( MANN ) - ulei BMW Shell 5W30 - stergatoare ( Bosch ) - un senzor de parcare ( OE ) + am comandat 2 anvelope 245/35/20 Michelin PilotSuperSport de la NorAuto ( trebuie sa ajunga pana vineri ) Din punct de vedere estetic masina se prezinta bine fara defecte care sa necesite revopsire dar are nevoie urgenta de o corectie medie pentru ca lacul are swirls destul de agresive si este foarte contaminat . In seara asta la prima spalare a fost o adevarata aventura sa usuc masina , am avut nevoie de 3 prosoape de microfibra mari pentru ca apa pur si simplu baltea pe lac . Estetic in seara asta am aplicat : - prespalare cu APC Meguiar’s in concentratie mare - SFE pe jante - Autobrite Magifoam - Meguiar’s ENDURANCE HIGH GLOSS TYRE GEL - Meguiar’s PERFECT CLARITY GLASS CLEANER - DodoJuice LimePrime paint cleaner - BiltHamber AutoQD - APC Meguiar’s pe covorasele interioare - aspirare - PrestineClean pe toate suprafetele din interior ( piele , plastice , bord etc ) Retrofituri in viitorul apropiat : - bord digital 6WB - sistem de sunet LOGIC7 ( bang&olufsen sunt 3800-4000 de euro ) - NBT - LED Headlights Cateva poze din seara asta , nu am avut un obiectiv bun la camera deci calitatea lasa de dorit , o sa urmeze mai multe dupa ce ii fac corectia in weekend si aplic LSP-uri ( BiltHamber AutoBalm , Menzerna PowerLock + AutoQD ) http://s26.postimg.org/co84fde55/DSC_0271_Medium.jpg http://s26.postimg.org/ypyepeymx/DSC_0274_Medium.jpg http://s26.postimg.org/fnjmg8d09/DSC_0275_Medium.jpg http://s26.postimg.org/3keaso1y1/DSC_0277_Medium.jpg http://s26.postimg.org/lxaaphn15/DSC_0279_Medium.jpg http://s26.postimg.org/bko03eti1/DSC_0281_Medium.jpg35 points
-
Daca tu nu cauti, asta nu inseamna ca restul lumii nu e interesata. Eu bifez ca prim criteriu "benzina" la cautare14 points
-
11 points
-
Eu am fost de doua ori in acest service. Odata am plecat cu buza umflata, banii dati si ceasurile de la X5 distruse. A doua oara am fost cu o alta problema si am plecat si cu banii dati si fara rezolvarea problemelor. Am desfacut sa vad ce au lucrat si calitatea lucrarilor. Are rost sa va spun de fire legate cu izolir de instalatii electrice de casa? Inadituri si calitate de 2 lei... Mai mult, a refuzat returnarea banilor desi i-am prezentat intr-un mod civilizat problemele constatate, insa Alex a ales sa ii creada pe inginerii lui, practic, clientul e un mincinos. Nu vreau sa detaliez, nu sunt genul care ma uit la bani pierduti, dar ma uit la gest. Urmatorul pas va fi sa-i fac o reclamatie pentru faptul ca nu a emis factura, bon fiscal sau orice alta forma legala de tranzactionare a unui serviciu. A doua reclamatie va fi la politie pentru ca "au pierdut" o piesa pentru care nu am fost nici despagubit nici piesa nu am primit-o inapoi. Ce sa zic, mergeti la Alex daca aveti nevoie sa va simtiti ca in Romania. Sent from my iPhone using Tapatalk9 points
-
Probabil cea mai misto optiune montata este partea de scaune active. Pot seta pernele din butoanele de pe scaun sa ma tina in brate, iar din butoanele din consola pot seta 3 nivele - comfort, normal si sport. Cand iau curbe mai violente pernele se activeaza si ma sustin pe stanga sau dreapta in functie de curba. Geniale. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160204/dca509825dd0bbc0b6bbf9ee9b9a8065.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160204/400fb7ed6e22eefbde7a4afe48e17bda.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk8 points
-
Camera si internet http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160204/5605be7cbd3f61d956868632f6180033.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160204/b9934467cffc058d3a95e82c31868d74.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160204/8ab2f1a06d8c22d1bad7cdd3333986b5.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk7 points
-
Vorbim ca is niste tepari jegosi...vorbim despre o diferenta de 70ron de la o zi la alta cu exact aceleasi consumabile ofertate doar sub pretextul ca s-au schimbat preturile de la o zi la alta...mai bine isi bagau mana cu japca la om in jeb ca tot acolo e...dar asa is hotii, is mai credibili cand is imbracati bine...7 points
-
Cea mai misto optiune la masina asta e motorul. Logic7 cauta de LCI , difera boxele si amplificatorul, adica dupa 07.2013.5 points
-
Salutare...vreau si eu sa va atentionez in legatura cu ceva ce mi s-a intamplat azi...pentru ca sa nu treceti si voi prin asa ceva... TEAPA bimmer-service(Bucuresti)...acum doua zile m-am programat la ei pentru o revizie...ulei filtre...la un BMW e90 320d 2011...tot atunci i-am intrebat ce filtre si ce ulei folosesc si care sunt costurile...am ales filtre mann si uleiul recomandat de ei...BMW 5w30...toate bune pana acum cost operatie total 850lei...am zis asta e cam mult dar sa vad eu ce fac baietii care stiu cum sta treaba pentru inceput...primul BMW nu cunosteam prea multe service-uri BMW...m-am bucurat ca m-au programat cand am vrut in functie de timpul meu liber...merg azi acolo...la ora 10 punctuali baietii de acolo...baga masina inauntru si in nici 2 min au si dat drumul la ulei...acum urmeaza primul soc...se scurge uleiul si apare un tip de la birou cu o nota de comanda...920lei...stupefiat intreb...ce reprezinta suma...imi spune ca manopera lucrarii e 130lei uleiul 300lei/6litri si diferenta filtrele...si imi zice sa semnez...ezit putin si ii zic...ca la momentul programarii mi s-a confirmat pretul de 850lei...la care el cu putin tupeu catre mine ma intreba...cine...la care eu ii raspund ala cu care am vorbit cand am facut programarea...ii zic ca nu pot accepta asa ceva...la care el imi zice ca astea sunt preturile pentru filtre si ca nu are cum sa le schimbe pentru ca ele se modifica constant...ii zic...4 filtre isi modifica in doua zile pretul cu 70lei...bun ok..nu ma face 70lei...voi sti pe viitor...si nu voi mai calca pe la voi nici daca veti fi singurul service din lume i-am zis si voi avea grija ca nici altii sa mai vina la voi...i-am semnat devizul lucrarii...lucreaza baietii in continuare...cate 3 sa termine repede.. desface unu dintre ei carenajul de plastic care acopera sub podea filtrul de motorina si pac sare o clema pe care se prinde surubul...tipul o ridica...se uita la ea...si o arunca la gunoi...uimit tac si nu zic nimic...vine altul monteaza filtrul si pune carenajul la loc incepe ca insurupeze ii las si cand sa termine ii zic...colegul tau a aruncat o clema la gunoi...fara aia nu o sa poti pune toate prinderile...se duce si aduce o noua clema...cel care a aruncat clema era stupefiat...termina acolo lasa masina jos si uimirea cu numarul 3...aduc uleiul intr-un recipient gradat...eu ii intreb ce este ala...ei zic ulei BMW...bla bla...ii intreb unde sunt bidoanele...la care ei imi arata un butoi...foarte uimit...nu-mi venea a crede...imi garanteaza ei ca este original BMW...le zic ca este ciudat...depasesc momentul...ii intreb cat este in recipient...imi zic ei ca e 5.3litri...exact cat trebuie...ok...bine bine...dar eu platesc 6 litri...la care ei raman blocati...pe urma ei ma intreaba ce facem in situatia asta...la care eu le zic...pe mine ma intrebati...eu vreau 6 litri...intr-un final aduc ei un bidon de un litru in care mi-au pus fix 700ml...termina toata lucrarea in mai putin de 25 de minute si ma invita sa platesc...ma duc la casierie...amabilitatea cu care m-au tratat cand am facut programarea in urma cu 2 zile a disparut definitiv...mi s-a aruncat un zambet de catre casiera si un odorizant de 2 bani cand am pus banii pe masa...si asta a fost tot...tratament de toata jena si bataie de joc...asta am primit de 920lei in mai putin de 30 de minute...RUSINE BIMMER-SERVICE... dezamagit maxim...pentru un service BMW care iti promite standarde germane e o mare rusine. Daca nu e postat unde trebuie imi cer scuze si rog mutarea lui la sectiunea corespunzatoare.4 points
-
Arata foarte bine masinuta! Felicitari pentru pasiunea si pentru ce reusesti sa faci! Schimbatorul ala de viteze nu te deranjeaza? Mie cel original mi se pare mult mai frumos si la locul lui.4 points
-
BMW F10 530xd 258cp // WBAFV31020DP48749 101884 km // 09.2011 http://www.etk.cc/bmw/decode_vin_to_pdf/DP48749_EN.pdf Pret 25850€ (contact pe pm) http://i65.tinypic.com/288y26x.jpg http://i66.tinypic.com/358qdyx.jpg http://i64.tinypic.com/dvmt8j.jpg http://i63.tinypic.com/15qyzhc.jpg http://i65.tinypic.com/2d77on5.jpg http://i67.tinypic.com/2cn81fq.jpg Cateva poze de la dealer, mai slabe calitativ dar or sa urmeze dupa ce ajunge masina in tara. http://i64.tinypic.com/1rronm.jpg http://i67.tinypic.com/2wmq2k6.jpg http://i66.tinypic.com/54ufc5.jpg http://i67.tinypic.com/2zf49l5.jpg3 points
-
Da...aceeasi greseala am facut-o si eu pana in vara trecuta...am "evaluat" un service in functie de reviziile facute timp de oeste 1 an jumate la masina mea...cand au venit baiurile cu adevarat mari a trebuit sa.mi iau masina de acolo, dupa 3 saptamani, cu platforma...3 points
-
De acord, dar vine urmatoarea intrebare (logica dealtfel): de ce atunci masinile care au rechemare nu sunt reparate dupa aceasta procedura? Nu o respecta BMW? Sau cand e pe banii clientului e o procedura, si cand e pe banii lor e cealata? My 2 cents... LE: Aaaah, si pentru cine nu stie, mai este o chestie, pe care o sa o detaliez cand o sa imi fac timp. Cine isi imagineaza ca primeste garantie la piesele originale achizitionate din alte parti decat reprezentanta, se insala amarnic. O sa revin cu detalii, insa e mult de scris si inca nu am timp sa fac asta.La fel si in cazul distributiei, sper ca toata lumea este constienta ca desi piesele sunt originale, BMW nu va da niciodata garantie pe piesele montate intr-un service fie el si autorizat RAR. Asa-zisa garantie o da service-ul cam pe barba lui in realitate, si oricum o da un an (nu 2, cum este legea in Romania), si oricum intr-un an n-o sa parcurga nimeni 100k, deci riscurile sunt....3 points
-
Dupa tot ce am citit pe aici am renuntat si eu la ideea de a-mi schimba distributia la ei3 points
-
Nu se vinde masina, nu mai fi carcotas. Referitor la plastice sunt vopsite cu spray negru mat de temperatura, cumparat de la laborator vopsele de la Lizeanu. Cea mai buna vopsea mata cu care am lucrat. Sinto este firma. Led markerul il gasesti pe Olx. Daca ai galben pe masina sunt dispus sa fac schimb cu tine...eu vreau galbene.3 points
-
manopera e 130 lei cam maricica in general e 100 lei la revizie daca tin eu bine minte. altfel pe partea de filtre /ulei l-au ars binisor,uleiul la butoi e mult mai ieftin decat uleiul la bidon. e un topic pe aici in care Doru se plange ca i-au luat pt revizie la Mini la Bavaria 1000 lei... edit- 25 min e durata normala,orice service are interesul sa elibereze rampa cat mai repede ca sa bage urmatoarea masina,logic mai multe masini=mai multi bani inca un edit pt colegul de mai sus din ce inteleg au scos uleiul din masina apoi i-au zis ca da cu 70 lei in plus,nu prea poti face multe in situatia asta ,poate sa le zici sa bage uleiul inapoi3 points
-
Tare as vrea sa stiu ce fumezi, ca vreau si eu Softclose, acc, lane assist, evacuate, exterior m, faruri jante sunt in lista mea deja. Bov nu pot pune ca am benzina aspirat... Scaune am pe cele de M5 active comfort...rosu visiniu nu e o culoare rea, dar nu intra in viziunea mea! Sent from my iPhone using Tapatalk2 points
-
In poza de mai jos un extras din factura BMW Germania pentru filtrele de la 420xd GC. Primul pret este cel standard de reprezentata BMW, apoi urmeaza discountul in %, si pe ultima coloana pretul final fara taxe (TVA). Pentru o intelegere mai usoara, filtrul de ulei costa 21.15 euro, am un discount de 35% astfel ca pretul final este 13.75 euro, adica 61.90 ron + tva 20% = 74.25 ron. Preturile sunt pentru piese OEM BMW, nu inteleg de ce cumparati filtre Mann cand alea originale in unele cazuri sunt mai ieftine... http://s21.postimg.org/ltoe1dzmr/Screen_Shot_2016_02_04_at_18_36_55.jpg2 points
-
Si ca sa nu creada cineva ca sunt partinitor, ipocrit sau subiectiv, eu am fost in acest service de mai multe ori, si am gasit si bunavoita cateodata, dar si lipsa de interes. Am verificat acolo (mecanic si tester) masina actuala, si pot spune ca mecanicii de acolo au fost foarte rigurosi, si au explicat tot, plus ca au raspuns la toate intrebarile, si poti vedea singur pentru ca poti sta langa masina. La noi comerciantii cresc preturile in functie de nr de clienti, nu neaparat in functie de calitatea serviciilor, sau normarea timpului (vezi ce spunea Bala pe un alt topic cu schimbarea filter polen care dureaza 5 minute si pretul din reprezentanta). O comparatie pe care imi place sa o fac este cu serviciile de la noi din zonele montane sau de pe litoral, care, sa recunoastem, sunt o japca. Insa, atata vreme cat exista clienti care platesc (unii si in avans chiar!), si mecanicii nu stau degeaba, nu exista absolut niciun interes de a imbunatati calitatea relatiei cu clientul, recomandarile de feedback si asa mai departe. Se aplica din pacate principiul romanesc de "merge si-asa". Abia in momentul in care apare o "criza", ne gandim sa schimbam ceva. Si cumva este de inteles, din moment ce acest service nu este o comunitate de intrajutorare, ci are ca obiectiv final un singur lucru: profitul.2 points
-
2 points
-
E60 nou. http://autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-530-ID7GgaP3.html#7240d6349a2 points
-
Schimbatorul e ceva provizoriu. Incerc sa-l gasesc pe cel original DcT, dar este foarte rar. Uite Dragos, sa nu zici ca nu ai si tu o poza din seara asta http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160203/d8f278c81b458a16b851e27b3525a496.jpg Myx, uite inaltimea arcurilor. Eu zic ca e exact ce trebuie acum. http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160203/b67f3277da88a9f2719e10288a134001.jpg Si rodul muncii lui Dragos! Merci mult, esti un zeu! http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160203/f0d3c62f02f5d6df7864edd41da8af44.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk2 points
-
Putea sa scrie si ca are 10km. De ce sa-l crezi? daca ajungi acolo si vezi cu ochiul liber ca e rupta ce faci? daca te duci cu ea la reprezentanta si vezi ca are de 3 ori mai multi km ce faci? platesti ca boul verificarea si te duci inapoi acasa. Ia scade din suma ceruta "negocierea", transportul si profitul. Uita-te in Germania ce masina iti iei de banii ramasi si revino. Cum rahat sa nu mearga samsareala tiganilor daca sunt atatia creduli in tara asta. Cica "se afla cu 2 telefoane" - zi-ne si noua cum, ca pe mine nu m-a dus capul sa aflu cum verific istoricul BMW la telefon. Mai zi-ne si cate masini ai vizualizat tu de la samsari, cate au fost ok si cate ai cumparat. Ca asa pe timpul si banii altora e usor sa dai sfaturi.2 points
-
NU fuge nimeni de ele, nu mai mult decat 316d cel putin. Cu distributia e cum iti e norocul. Iar daca e sa o schimbi avand in vedere ca masina e pe final de cariera de E90 produsa are ultima revizie la motor, ceea ce inseamana ca e posibil sa nu aiba probleme sau sa coste destul de putin remediul. Strict legat de masina din anunt, pozele sunt f. vechi (iarba afara, frunze verzi in copaci, numerele sunt din seria veche - ca idee acum numerele sunt undeva pe la 071xxx in Buc), estimez undeva de prin primavara - vara trecuta. Ar fi interesant de ce nu s-a vandut pana acum si daca are numere (rosii) valabile.2 points
-
Eu nu inteleg de ce e asa de greu sa crezi (credeti) ca o masina din 200X ar avea sub 100.000km. Eu de exemplu am in familie o masina luata de noua in 2009, iar in prezent are 62.000km. Daca o pun la vanzare si apare aici pe forum de exeplu ce are sa zica lumea? Nuu e samsar sau bla bla, km dati inapoi 100% ? Ce observ aici pe forum de foarte mult timp, orice masina ce un membru doreste sa cumpere si o pune sa ceara pareri, peste 90% din raspunsuri sunt ca e praf sau ca are km inapoi sau bla bla, dar multi dintre comentatori au niste pocnitori de masini doar pentru numele lor! Iar acum o sa urmeze FANI cu certuri si comentarii ca de obicei... Rare ori zice cineva o vorba buna de genu: -da masina arata bine din poze, daca are carte service si schimburile sunt facute la reprezentanta, merita sa incerci, sa verifici si km.....2 points
-
Hello all, Rasfoind forum-ul, si acesta si internationale in timpul "cercetarii" despre E39 care urma sa-l iau, am observat ca foarte multi blameaza motorizarea de 2.0 diesel pe pe seria 5 E39, fara merit dupa parerea mea. Pana am condus un 520d aveam prejudecati nejustificate asupra modelului fix din motivul acesta si s-au spulberat imediat ce am mers cu el. M-am gandit sa contribui si eu cu niste ganduri care sper sa ajute pe altii care se afla in pragul cumpararii unui E39 diesel dar nu stiu ce motorizare e potrivita pentru ei. Nu toti posesorii de 520d sunt "pasionati" si isi fac prezenta simtita pe forum, chiar invers probabil motorizarile mai slabe sunt cumparate de cei care au nevoie de o masina buna si atat, nu sunt neaparat fani bmw. Din motivul asta cred ca este denigrata motorizarea, pentru ca parerile in general vin de la pasionati. In introducere as vrea sa zic ca iubesc 530d-ul si nu am absolut nimic impotriva lui sau a 525d, intentia mea e sa "pictez" o imagine cat mai realista si a motorizarii de 2.0 intr-un mod cat mai obiectiv. Daca situatia mea ar fi alta si as putea avea doar o singura masina (si mi-as permite costurile extra) cu siguranta as lua un 530d, fara sa clipesc. E o masina excelenta care combina sportivitatea cu consumul redus si toate celelalte calitati ale excelentului Seria 5 E39. As face alegerea in special pentru ca imi place sa "fuga" o masina si as fi dispus sa platesc mai mult pentru asta. Din fericire, nu toti oamenii au nevoie de sportivitatea care o ofera 530d, prioritatile fiecaruia difera iar parerea mea este ca majoritatea romanilor potential interesati de un 5 diesel cauta in special consumul mic combinat cu confortul si calitatile rutiere ale unui bmw. Si atunci vine intrebarea, pentru acesti oameni, chiar merita sa plateasca mai mult ? Cat timp vor folosi cu adevarat la maxim posibilitatile unui 530d ? Haidem sa vedem. Cat timp folosesti caii in plus - depasiri periculoase - viteza foarte mare (200+) - "rafuieli" de semafor - un ocazional drum virajat in concediu Inafara de cazurile astea, se merge linistit sau cu viteza putin peste cea legala iar in orase ce sa mai vorbim, lucrurile sunt clare. Iar mare parte din posesori folosesc masinile preponderent in oras, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Sa luam atunci fiecare caz in parte. - depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus - viteza foarte mare (200+) : unde ? nu spun ca nu se poate atinge in romania 200 si chiar merge suficient de mult, dar care este siguranta ? care sunt riscurile la care te supui pe drumurile noastre indoielnice ? Pericolele neprevazute (arhiplin la noi, de la vaci si carute pana la gropi nesemnalizate), politia "vigilenta" sunt iar motive in plus ca sa nu sari calul prea tare cu viteza. Nu avem autostrazi suficiente cat sa justifice si chiar daca am avea ar fi iar politia calare pe ele, acelasi lucru se aplica si pentru strainatate unde ustura si mai tare amenzile. Iar ca sa mergi doar pe portiunile nelimitate din Germania nu cred ca iti iei masina. Totul pentru ce, 30 minute economie de timp ? In general nu sunt orase cu mai mult de 20km intre ele in Romania, chiar salvezi asa mult timp ?Ce vreau sa spun este ca da, este frumos sa mergi uneori tare, insa nu o vei face des si in nici un caz mult peste 200 viteza la care ajunge si 520d la urma urmei. - "rafuieli" de semafor daca iti plac si o faci foarte des, cu siguranta 520d nu este pentru tine si nu te incadrezi in categoria de potentiali cumparatori mentionata mai sus. Insa daca iti alegi "victimele" atent, nu te faci de rusine nici cu 2.0, asta pentru distractie din cand in cand. - un ocazional drum virajat in concediu : Cat de des mergi pe drumuri virajate si chiar scoti tot ce poate masina ? Pentru senzatii si timp, limita cea mai importanta nu este motorul, limita este aderenta, stilul de pilotaj si riscurile care esti dispus sa ti le asumi. Pentru majoritatea sunt convins ca limita este pilotul, nu masina. Si chiar daca esti un foarte bun pilot, pentru acele 2-3 ore pe an cand poti sa faci un drum de serpentine superb chiar nu poti sa traiesti cu 70% din placerea care ti-ar oferi-o un motor mai puternic ? In tot restul de sa zicem 90% sau mai mult din timp vei folosi masina intr-un mod normal, foarte departe de performantele ei maxime. Nu numai ca nu vei avea nevoie de puterea lui 530d, dar pana si 520d il vei folosi la viteze mici, acceleratii moderate deci fara a ii atinge limitele. Asta inseamna ca in 90% sau mai mult din timp masinile sunt relativ egale si nu vei face diferenta intre ele, e aceeasi ciorba. Sau chiar e ? Sa vedem, lasand la o parte diferentele de performanta. Avantaje 530d: - motor mai silentions - vibratii putin mai atenuate, insa diferenta nu e mare - cuplu mai bun la turatii f. joase, deci ceva mai confortabil de condus - de obicei au optiuni mai multe, nu prea sun "chele" pe piata - disponibilitatea mai mare a cutiilor automate (daca asta iti doresti) Dezavantaje 530d: - greutate mai mare - consum mai ridicat - impozit/asigurare mai mari - pret achizitie in general mai mare - probabilitatea ca masina sa fi fost condusa mai sportiv deci mai uzata este mult mai mare (cine isi ia 530d il ia pentru performanta - altfel ar lua 520d) decat la 520d. Reversul medaliei este ca un posesor de 520d care are "sportivitatea" in sange va trage mai tare de el avand mai putina putere. Dar in general regula este adevarata, motorizarile mai mari sunt mai abuzate. - ceva posibile probleme in plus la M57 (3.0d) fata de M47 (2.0d), cum ar fi galeria admisie care se poate imbacsi mai usor si duce la auto-combustie (la care daca nu esti cu prezenta de spirit iti poate distruge motorul), turbinele si injectoarele au tendinta sa cada putin mai repede decat la 2.0 (nu f. mult insa), actuatoarele din galeria de admisie se mai rup si fiind trase in motor il vor face praf. Atat M57 cat si M47 mai au probleme cu senzorul de aer admis (MAF) cat si cu galerii de admisie crapate (in rest sunt relativ bullet-proof). Ambele au cutii cu 5 viteze, etajarea fiind ceva mai inalta la 530d astfel la viteze foarte mari pe autostrada se poate ajunge la un consum apropiat (170-180+). Avantaje 520d : - greutate mai mica decat 530d - impozit, asigurare mult mai mici - handling (tinuta de drum) putin mai buna in curbe datorita greutatii mai mici pe puntea fata care duce la o tendita subviratoare mai mica, masina devening mai neutra. - consum redus, chiar si in mers mai sportiv - disponibilitate mai buna a pieselor inclusiv la mana a 2-a - va fi mai usor de vandut catre marea masa, cei care nu sunt inebuniti de putere si se gandesc la costuri. Le oferi o varianta mai buna la tipicul Passat tdi. - preturi mai mici la piesele care tin de grupul motopropulsor (noi sau sh) - oferta de obicei mai larga la cumpararea second hand - mai multe optiuni, sanse mai mare sa faci o afacere buna Dezavantaje 520d : - in general nu sunt la fel de generoase la optiuni, insa se gasesc si cu optiuni suficiente si pret bun daca ai destula rabdare - motorul este mai zgomotos si mai putin rafinat, vibratiile o idee mai usor de simtit (dar inca mult peste concurenta) - cuplu slab pana in 2000rpm, deci putin incomod uneori la condus, nimic de speriat insa. O optimizare de soft a motorului poate rezolva asta si sa-i dea mai multa flexibilitate propulsorului, insa aici e alta poveste, pro sau contra flash-tuning (aka "chiptuning"), o decizie care fiecare trebuie sa o ia singur dupa nevoile personale. - "stigma" motorizarii intre bmw-isti (daca iti pasa de asa ceva) Acum, haidem sa discutam cifre, lumea iubeste cifrele. Ca tot am discutat despre greutate, hai sa intelegem ce inseamna asta, pentru ca majoritatea se uita la cai putere iar ce conteaza e raportul CP/tona. Greutate dupa AutoWeek.nl (site consacrat al unei reviste olandeze de profil, sursa de incredere nu carfolio sau alte prostii, specificatiile date lor de fabricant) 530d : 1625kg | 193 CP >> 118.76 hp/tona 525d : 1595kg | 163 CP >> 102.1 hp/tona 520d : 1490kg | 136 CP >> 91.2 hp/tona Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) : 520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate". Insa chiar are rost ? Asta e o intrebare care ti-o vei raspunde tu in functie de stilul tau de condus. Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti. Inca un lucru si incheiem cu acceleratia, pt. ca daca iei in considerare 520d probabil nu e motivul pt. care te gandesti la ea. Timp 0-100 km/h : 530d : 7.8s 525d : 8.9s 520d : 10.6s 520d chip (estimat) : 8.4s 520i : 9.1s 525i : 8.1s 316i : 12.4s Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s Dacia Logan 1.5dCi : 15s Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ? A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat. Acum ca am trecut prin performate avantaje si altele, hai sa discutam de bani si consum. De fapt la asta se reduce de multe ori alegerea. Hai sa vedem ce inseamna in viata reala diferenta intre a trai cu un 520d si un 530d. 520d ================ Impozit : 150RON Asigurare : 720RON 530d ================ Impozit : 900RON Asigurare : 795RON ======== Diferenta : 825RON/an Pret motorina : 3.8 RON/L Consum mediu la un mers economic/normal (aprox.,evident depinde de fiecare, ideea e sa avem o teorie) 520d (aprox) : 6.91 L/100km 530d (aprox) : 8.47 L/100km * consumuri medii luate de pe spritmonitor.de din sute de masini 2001-2003, nu prea lasa loc la interpretare. Pt. 20.000km/an 520d : 1382L 530d : 1694L Diferenta combustibil : 1185RON Diferenta totala/an : 2010RON (467.4 euro) Ca sa pun problema in alti termeni : Diferenta impozit+asig tradusa in consum : 217L combustibil Consum mediu 520d/an : 1165L => 5.8L/100km fata de 8.47L/100km pt. 530d Asta inseamna 68%, destul de relevant, nu ? Asta ca sa clarificam treaba cu "nu e diferenta mare la consum". Daca sunteti curiosi puteti face calculele si pt. 525d, are consum mediu 7.8L/100km si asig+impozit e 1095RON, deci per ansamblu e undeva intre 520d si 530d din toate punctele de vedere. Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar. Ce am scris aici e relativ valabil si pentru actualul 5, E60, cu atat mai mult cu cat motoarele 2.0d sunt mai puternice (163 si 177CP). Chiar nu mai sunt deloc submotorizate :) In incheiere, cateva sfaturi de cumparare : - Indiferent daca te hotarasti pe 520d, 525d sau 530d nu il lua fara optiuni, in special piele, inafara cazului in care esti ferm convins ca o sa tii multa vreme masina. Masinile fara optiuni se vand greu, iar bmw-urile de la seria 5 in sus fara piele se vand si mai greu. - Nu te uita dupa cele mai ieftine in ideea in care "le faci dup-aia", e o greseala imensa. Vei baga mai multi bani decat te astepti si tot nu va ajunge ca una in stare buna si ingrijita. In special la masinile premium cum este BMW, e important sa alegi o masina care nu iti va face probleme sau nu are nevoie de reparatii imediate. - Daca e singura ta masina incearca sa tii de-o parte 500-1500 euro (dupa posibilitati) pentru cheltuieli neprevazute. Asa iti poti permite sa cauti preturi mai mici la piese si sa-ti aduci masina inapoi pe strada si in uz repede. - Nu cumpara masini care nu arata bine si ingrijite, asta zice multe de obicei si despre partea tehnica, iar ca sa o faci sa arate bine va fi greu si costisitor, mai costisitor decat sa cumperi una buna. - Nu cumpara masini cu urme vizibile de accident (lonjeroane indreptate, portbagaj interior infundat/sudatetc.). Chiar daca masina e super-buna si merge impecabil (fizic la urma urmei fierul e fier) va fi foarte greu sa o vinzi si banii care ii economisesti ii vei pierde la vanzare (poate inmultit) iar timpul pierdut si stresul nu merita. Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna. Toate bune !1 point
-
Daca vrei muzica in format mp3 sau pe USB ai trei variante, la care m-am gandit eu acum: 1. adaptor original de la BMW pentru iphone sau ipod 2. interfata de genul celor de la Dension sau Grom 3. unitate multimedia aftermarket, ai avantajul ca e posibil sa ai si net in masina Daca iti ei una buna nu vei avea nici un fel de probleme. Kenbobo cunoaste acest domeniu al unitatilor multimedia aftermarket. Daca nu prea de intereseaza muzica atunci ramai pe cea OEM, dar incearca sa treci la varianta cu monitor format 16:9, modul TV, navigatie MK4, BM54 si eventual un modul bluetooth. P.S. era sa uit, cu una AF vei avea tot timpul cele mai noi harti pentru programele de navigare, plus ca iti instalezi pe program vrei tu iGO, Sygic, Waze, etc1 point
-
Nu te complica sa mergi tu la ANAF sau la financiar. Mergi la un birou de inmatriculari si fac ei toata treaba. Ieftin si mai repede decat o faci tu. Nice car!!!1 point
-
Nu sunt credul deloc, stai linistit. Si nici n-am chef de discutii contradictorii pe forumuri. Tocmai d-aia am si repetat "ce atata cearta?" .Nu trebuie sa cunosti pe nimeni. Eu nu am cunoscut pe nimeni, pe mine m-au ajutat prin telefon. Le-am spus ca sunt din Timisoara si ca vreau sa achizitonez o masina din Cluj, daca ma pot ajuta cu orice informatie relevanta dupa seria de sasiu ca sa nu bat un drum de atatia km degeaba. Mi-a oferit toate informatiile pe care le-am cerut. I-am spus ca sunt ok, vreau sa fac programare. Facusem pentru ora 1, am ajuns mai repede cu cateva ore si m-am dus dus acolo pe la 10 si ceva, i-am spus ca am ajuns mai repede daca nu exista vreo posibilitate sa nu mai stau pana la 1. S-a dus la fetele alea de la receptie(nu mai imi amintesc exact) si le-a spus "uite baiatul a venit de la Timisoara sa verifice o masina bla bla" m-a preluat o tipa, am mai vorbit putin cu ea despre istoric dupa care s-a dus a luat masina si a dus-o in spate. Eu imi spuneam doar parerea legata de faptul ca pot fi si masini mai vechi cu km foarte putini, nu luam apararea samsarilor si in niciun caz nu am spus ca sunt vreo natie cinstita de oameni. Chestia e ca ne place sa fim mintiti, tuturor si trebuie sa respectam tiparul "sigur are km dati inapoi, ca asa au toate". Oricum personal nu pun pret pe km, a postat cineva pe un alt topic un E39 parca cu peste 500.000 de km daca bine tin minte. L-as lua pe ala in loc de un 160.000 bataie de joc. E parerea mea personala.1 point
-
1 point
-
Si eu am avut crom inainte, am luat de la dezmembrari shadow line si dupa doua ore de munca zici ca e alta masina. Merita toti banii shadow line. Si narile le-am scos pe cele cromate si am pus negre. Urasc cromul. Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Se zice ca e prea mic... ca nu prea trag... se zice... Acum, nu sunt mecanic si nu am facut teste cu ele dar am mers cu ambele, un 318 manual, la cat am mers cu el mi s-a parut mai vioi decat un 320 automat... dar nici nu am bagat piciorul in 320ul de 184 de cai... Cert este ca inainte sa merg cu 318 am zis "sa vezi acum ce greu se misca asta" si am fost surprins placut. Un motiv pentru care multi si chiar nici eu nu prea ma uit la 143 cai este ca cine vrea seria 3, vrea 320 curat si nu 318, 318 e vazut ca varul mai de la tara. Dar ar mai fi si: -problemele cu distributia care e 10% din pretul de achizitie - si mai si mergi cu frica -faptul ca 5arul e60 lci e mult mai atractiv din multe puncte de vedere si vine pe la acelasi pret... (iar alea chiar se dau ca painea calda) Chiar acum ma uit la 320 care are km reali putini 160,000 dar are o coaja de portocala de zici ca e vopsit in garaj... si la ce au postat si ceilalti in ultima ora, cred ca a fost trosnit,deaia o dadea de gard sambata cand am vrut sa facem test la bmw... Sa revin, distributia aia mi se pune pe inima, nu ca bani ci ca tb sa o iei si apoi sa o duci in service... am gasit si cu distributia schimbata, 280,000 km reali (e de vanzare si acum) si cine stie cat chit pe ea.1 point
-
In Romania se vand masini ieftine si manarite pentru ca asta cere piata...1 point
-
Nu sunt afara, sunt chiar la birou Cred ca ai o problema comportamentala de sari asa :console: Iar cu faza cu intratul pe posturi ca sa ne dam destepti cred ca esti in plop si plopu-n aer (ca doar ti-ai luat de 55w ) Daca nu poti accepta pareri pro si contra poti merge direct la un service sa-ti rezolvi problema fara alte discutii. I`m out !1 point
-
La randul lui un posesor de M ar putea zice despre septarul tau ca ,,nu e bun"....iar un posesor de 911 GT2 se va uita la ala cu M cum te uiti tu la unu cu logan. Totul e relativ...1 point
-
ma doare capul! nu ma impresioneaza cate puneti pe un cadavru de masina, cat costa, cat timp pierdeti sau aveti de pierdut, ci cata carte stiti. bravo baieti!1 point
-
Raspuns. Daca masina are navigatie 4:3 color nu iti mai trebuiesc alte componente (module). In cazul in care ai si modul TV este posibil ca acesta sa necesite resoftare pentru a vedea imaginea pe tot ecranul (16:9). La E46 mai sunt unele incompatibilitati intre monitorul 16:9 cu CD si modulul de sunet (BM24 sau C23)- nu va vedea CD-ul. Daca masina are navigatie monocrom (doar cu sageti) montajul unui monitor 16:9 este mai complicat si necesita module suplimentare, un cablaj specific si rama relocare clima (pentru E46).1 point
-
1 point
-
Alte poze dupa 2 zile de retrofituri http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/8c940789f1a64982beac95187d23e124.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/839981936eef4e3cd1be01e5a44c5720.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/221361d4d99e97cd0b808585cbe573e5.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/24bd79069a0b440a588212c5d4d7cc4c.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/dafee4adb39ea55fa797a70ac8965cd8.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/ed68bd9c08286701e82eb071d610373e.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/5373123accf9204b9dba6d95cde16732.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/84b15b858695f193cf93e7bddd120279.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/6552ed267e969b3bcee5322028e7d05d.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160201/db1fada1ee4f79cc5d7a369d2b1713c4.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
530d touring probleme cu: -senzorul rail; -injectoare; -pompe medie presiune; -turbina; -cutie de viteze automata; -taxe; 520d touring probleme cu: -injectorul cu fir; -avansul pompei de injectie; Ca si comparatie, imi pare mai fiabil 2,0d in ciuda zgomotului caracteristic de tractor. Mult mai bland la taxe, consum si intretinere. E lenes grozav dar cu un soft bine gandit, e ce trebuie.1 point
-
Cu ce si-a dat arama pe fata daca a scris "masina de vacanta"? Poate are 2,3 masini si cu aia a circulat doar extraurban in concedii, excursii etc. Si "intermediar", sigur s-a referit la samsarii care suna sa negocieze 3 mii de euro ca sa obtina si ei apoi cateva sute profit la revanzare. Ma rog, nu sunt doar samsarii, mai sunt si aia care vor masini tipla pe burta goala si incep cu texte " astia sunt toti banii, am doar atat". Eu unul nu suport genul asta de cumparator. Vorba vine cumparator, ca doar arunca nada. Precizez ca nu stiu masina si nici vanzatorul, dar arata foarte bine din poze si daca km sunt reali, e o masina la un pret corect.1 point
-
La ei absolut orice masina le calca pragul are probleme cu distributia, sa nu mai zic ca practica pretrui de reprezentanta. A fost cineva de la mine din familie cu X3, motor n47, i-au spus sa schimbe distibutia urgent, i-au facut devizul - 9000ron, apoi am fost in alte doua serviceuri+o reprezentanta care au spus ca nu se aude nimic. Au trecut cam 10 luni, masina merge f bine.1 point
-
Pe piata din Romania sunt in dotarea standard! :)Sunt convins ca majoritatea potentialilor clienti pentru aceasta masina sunt familiarizati cu acesti termeni...Dar intotdeauna se gasesc 2-3 "destepti "care stiu ei toata lista de dotari BMW pe de rost si nu pot cumpara masina datorita deficientei mele de transcriere a optionalelor desi erau foarte interesati initial1 point
-
Inafara de regulamentul scris, care totodata e corect, mai exista si regulile bunului-simt care din pacate sunt nescrise si prea putini in ziua de azi le mai cunosc. Esti liber sa comentezi ce vrei, cand vrei1 point
-
Ai grija, nu pune astfel de intrebari. O sa iti ssara toti copiii in cap! din pacate.1 point
-
1 point
-
Nu cred ca exista diesel L4 care sa se auda frumos, poate sunt cateva modele mai favorizate dpdv al zgomotului din habitaclu, din exterior sunt tractorase toate. Am vazut acum 2 saptamani un XC90, superba masina si foarte bine antifonata, mult peste varianta similara de X5 2.0d..daca si S90 o sa fie la fel, ar fi o alegere mult mai buna fata de un F10.1 point
-
Nu am mai postat de ceva vreme. Se apropie schimbul de ulei si trebuie schimbat un rulment de pe stanga spate.1 point
-
Azi am rezolvat cu scurgerile enervante de ulei - schimbat garnitura capac culbutori + garnitura corp filtru ulei. Pe la aceasta din urma se prelingea cel mai mult. Urmeaza sa schimb cotul de la debitmetru, era vechi si in timp ce am demontat carcasa filtrului de aer s-a crapat de tot. Intre timp am bagat freon in instalatie si mai trebuie sa schimb cureaua de la compresor, care e cam crapata. Docamdata cam atat.1 point
-
Ne-am invatat prost cu Ella, sa ne rezolve imediat.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00