Jump to content
Hai si tu la Poiana Brasov la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/13/16 in all areas

  1. Da , functioneaza daca iti faci abonament la naivitatemaxima.ro
    7 points
  2. Aici suntem ca o familie si incercam sa ne ajutam reciproc , asa cum putem ,cum ne pricepem si din problemele de care ne-am lovit fiecare la masinile noastre !!! Si eu am sunat sa imi ajut colegii de forum , sau am fost sunat sa fiu ajutat la randul meu dar am facut-o fara nici un beneficiu !!! Parerea mea este ca nu ai ce cauta printre noi .
    3 points
  3. In principiu masina o spal eu ( exceptand iarna ) cu sampon de la Wolf's Chemicals WS-2N-Nano Shampoo,prin metoda " doua galeti " iar o data la doua saptamani aplic si un Sonax Brilliant Shine Detailer. O data pe an fac un detailing complet ( polish ) , de asta se ocupa colegul Acero La interior doar doua produse folosesc,de la Chemichal Guys, Leather Cleaner si Leather Conditioner.
    3 points
  4. Salutare tuturor!Ma numesc Danut,nascut in Buzau,mai tarziu mutat in Brasov iar de cativa ani in Franta,si ca majoritatea celor de aici,pasionat de marca Bmw.Mai jos am sa va povestesc cum am ajuns sa imi achitionez un E36.Am facut copy-paste (cu mici modificari pe alocuri) cu prezentarea masinii de pe un alt forum,axat mai mult pe tuning,nefiind cazul meu. Dintotdeauna mi-au placut masinile dar in special modelul E36.De unde a plecat totul?Prin 97 m-am urcat pentru prima data intr-un Bmw E28 al unui prieten si pot sa spun ca mi-a placut foarte mult si am fost cucerit imediat de aceasta marca.Mai tarziu,in 99 prietenul si-a luat un E36 negru,nu conta ca era facuta din trei masini,ca era foarte obosita (vazuta cu ochii de acum) sau ca era 316,pentru mine era masina suprema de care m-am indragostit,iar cand eram in ea ma simteam cineva.Sa nu uitam ca vorbim de sfarsitul anilor 90 iar eu aveam 17-18 ani,pe atunci Dacia era la putere si daca aveai una erai cineva.Mi-am spus ca atunci cand voi avea bani o sa-mi cumpar un Bmw E36 sedan. Anii au trecut si timpurile sau schimbat,masina mea preferata a inceput sa imbatraneasca,am avut multe masini,mai noi sau mai vechi,cu motoare si cai multi sau mai putini,in 2005 chiar mi-am cumparat un E46 320 pe care l-am vandut dupa 3 luni (era break),dar cu toate astea nu am putut uita de prima dragoste.Asadar intr-o buna zi am decis sa-mi cumpar masina pe care mi-am dorit-o dintotdeauna.Nu ma interesa prea mult motorizarea,evident as fi preferat ceva in 6 cil.dar criteriul principal era sa aiba foarte putini km si sa fie in stare cat mai buna. Am inceput cautarile si in 2014 prin vara am pus ochii pe una,dar pretul depasea bugetul meu asa ca nu am insistat.Intr-e timp prin noiembrie 2014 pretul a scazut si treaba a inceput sa devina interesanta.Dar cum nu ma grabeam am asteptat pana in ianuarie si vazand ca anuntul este inca disponibil am contactat vanzatorul care ma convins si am inceput sa cred ca ea este aleasa.De vanzarea masinii sa ocupat ginerele proprietarului deoarece acesta avea veritabila varsta de 92 de ani fost medic (ca fapt divers,nu ca ar avea vreo importanta).Asadar pe data de 1 martie am plecat in Sardegna pentru a cumpara masina.Aveam ceva emotii pentru ca nu am vazut decat 4 fotografii foarte mici facute cu telefonul,bazanduma doar pe discutiile cu vanzatorul.Cand am vazut-o am fost cucerit,chiar daca avea pe ea praful de doua degete,culoarea mi-a placut foarte mult,felul in care era conservata (a fost tinuta numai in garaj) in fine a fost ceea ce imi doream.Ce za zic...este interesant,o masina de 21 de ani practic noua,totul original,asa cum a iesit din fabrica,nu exagerez cu nimic,inauntru inca miroase a nou! Am scris un roman,asta este,daca cineva a citit tot inseamna ca este in asentimentul meu... Acum ceva date despre masina:este un 318I din 95 cu aproape 55.000 km la data achizitiei. Masina nu este daily driver,a fost cumparata din pasiune si va fi pastrata,face (in teorie) cate un drum lung si iese la plimbare in fiecare week-end daca este vreme frumoasa Cateva poze in ordine cronologica,de la data achizitiei si pana in prezent.
    2 points
  5. Prin atitudinea asta, singur te vei exclude din acest club...
    2 points
  6. cum adica ?!? edit : ai citit regulamentul ? " 14. Daca se ofera spre vanzare softuri de diagnoza auto sau alte softuri ........ Toate produsele care nu au licenta si sunt de domeniu piraterie vor fi sterse automat."
    2 points
  7. Salut tuturor Revin cu ceva filmulete,nu am stiut cum sa le pun direct aici asa ca le-am urcat pe youtube si aveti link-urile mai jos. Vreau sa precizez ca nu am fost 100% concentrat pe timp si am facut unele greseli la schimbarea treptelor(luam piciorul de pe acceleratie la apasarea ambreiajului,din pacate asa m-am obisnuit dar voi exersa!),a fost o simpla iesire de seara(cu pasager in dreapta 60-70kg) cand am aruncat telefonul pe filmare la cererea unor colegi d-aici de pe forum.Acestea fiind spuse ca si niste scuze in ideea ca imi place sa cred ca s-ar putea si mai bine Adevaratul video cu masina,timpi si drift va fi facut la terminarea proiectului :pic: In seara respectiva am avut placerea sa ii mai incerc performantele cu un F10 330d an 2014 resoftat,cu 300+CP.Am avut ceva emotii gandindu-ma ca este automat si clar schimba mai repede ca mine eu nefiind un as in schimbarea treptelor. A 1-a si a 2-a am patinat pana la capat poate si in prostia mea unde i-am dat talpa pana la fund ajungand sa aiba mai putin de jumatate de bot in fata mea (deci aici nu pot spune ca a avut un handicap pentru ca era automata),in a 3-a a aparut fericirea si plecam de langa el ajungand la aprox 190-200 sa am 3 masini in fata(dupa spusele spectatorilor care erau un fel de finish,trecand de ei a inceput franarea).Imi pare rau ca nu am filmat cursa,oricum s-a miscat foarte bine pentru greutatea ei torpila F10. Mai jos aveti clipurile facute: 80-170km/h....80-180km/h....60-150km/h
    2 points
  8. Doamne nu pot sa cred ca sunt unii care chiar au dat banii pentru asa ceva )))))))))
    2 points
  9. cand ai cerut sfaturi despre ce masina sa ti iei a fost bine. bune , rele , lumea ti a dat sfaturi. acum te ai vazut cu saci n caruta , de dusman ce esti mai bine tii dvd urile in dulap
    2 points
  10. Eu m-as gandi la o alarma independenta de ce are BMW. Ca sa n-o opreasca in 2 secunde. Ceva serios:
    2 points
  11. Nu crezi ca e asta motivul pentru care se fura aceste lucruri, nimic impotriva lui acero , nu il cunosc nu ma cunoaste , dar faptul ca se cumpara volane , cic si alte chestii aduse din "germania " alimenteaza aceste intamplari , imi pare foarte rau de ce i sa intamplat colegului nostru , sper pentru el ca are casco , dar cumparand din surse necunoscute tip ebay sau mai stiu eu de unde alimenteaza si incentiveaza hoti. In italia este un fenomen destul de intalnit mai ales la milano , sunt curios unde locuieste colegul nostru. Inca odata imi pare rau , doar niste caini ar putea sa faca asa ceva unei masini pentru 2-3000 de euro ((((
    2 points
  12. Am primit o oferta de nerefuzat pentru Combox media. Modelul vechi. 300e Plus transport. In conditiile in care NOU, livrat acasa e cam 250e. LUX. Il iau?
    2 points
  13. Volanul e din alt film.
    2 points
  14. Salut tuturor ce urmeaza sa va plictisesc ) La indemnurile cunoscutilor m-am hotarat sa pierd ceva timp pentru a-mi prezenta masina pentru ca doresc sa impartasesc cu cei interesati pasiunea si problemele intampinate de-a lungul timpului deoarece si eu la randul meu as vrea as primesc impartasanie din alte parti ! Pe la inceputul toamnei anului 2012 dupa 2-3 luni de tocit mobile.ro,autoscout24.ro si alte site-uri eram hotarat sa plec dupa masina in Germania.Imi cautam primul BMW ! Gasisem ceva aproximativ care sa ma incante la bugetul din acea perioada de aprox 8500-9000e (+ alte 2000e pentru modificari pentru ca stiam ca nu ma voi opri doar la masina). Cu aproximativ o saptamana inainte sa plec am aruncat un search si pe batranul autovit.ro(cu toate ca vroiam masina de la mama ei nu rupta prin gropile de la noi) si am vazut-o pe domnisoara care implinea toate conditiile mele mai putin cea de trapa. Era un E46 320cd an 2005 gri: -pachet M-Tech 2 complet -jante 18 de pacheet M -faruri xenon fabrica,stopuri led,semnale aripi led -interior sport Recaro alcantara -volan M cu comenzi -6+1 trepte -modul comfort -suspensie completa pachet M -145k km Mi-a tresarit inima cand a venit proprietarul la intalnire cu ea. Mi-a placut din prima secunda si chiar daca ar fi avut vre-o problema grava tot o luam cu gandul "lasa ca o fac eu ". Am mers la un service pentru un test si totul a iesit ok. Singura "problema" a ei a fost ca scartaia rulmentul de la ambreiaj cand il calcam in rest impecabila. Masina a fost adusa in tara in 2008 pentru suma de 18000e cu aproximativ 70k km. Dupa negocieri nu a vrut proprietarul sa scada mai mult de 100e(aia pentru motivul ambreiajului )si masina a fost achizitionata la suma de 9100e. Fericire mare si sa inceapa modificarile !
    1 point
  15. Hello all, Rasfoind forum-ul, si acesta si internationale in timpul "cercetarii" despre E39 care urma sa-l iau, am observat ca foarte multi blameaza motorizarea de 2.0 diesel pe pe seria 5 E39, fara merit dupa parerea mea. Pana am condus un 520d aveam prejudecati nejustificate asupra modelului fix din motivul acesta si s-au spulberat imediat ce am mers cu el. M-am gandit sa contribui si eu cu niste ganduri care sper sa ajute pe altii care se afla in pragul cumpararii unui E39 diesel dar nu stiu ce motorizare e potrivita pentru ei. Nu toti posesorii de 520d sunt "pasionati" si isi fac prezenta simtita pe forum, chiar invers probabil motorizarile mai slabe sunt cumparate de cei care au nevoie de o masina buna si atat, nu sunt neaparat fani bmw. Din motivul asta cred ca este denigrata motorizarea, pentru ca parerile in general vin de la pasionati. In introducere as vrea sa zic ca iubesc 530d-ul si nu am absolut nimic impotriva lui sau a 525d, intentia mea e sa "pictez" o imagine cat mai realista si a motorizarii de 2.0 intr-un mod cat mai obiectiv. Daca situatia mea ar fi alta si as putea avea doar o singura masina (si mi-as permite costurile extra) cu siguranta as lua un 530d, fara sa clipesc. E o masina excelenta care combina sportivitatea cu consumul redus si toate celelalte calitati ale excelentului Seria 5 E39. As face alegerea in special pentru ca imi place sa "fuga" o masina si as fi dispus sa platesc mai mult pentru asta. Din fericire, nu toti oamenii au nevoie de sportivitatea care o ofera 530d, prioritatile fiecaruia difera iar parerea mea este ca majoritatea romanilor potential interesati de un 5 diesel cauta in special consumul mic combinat cu confortul si calitatile rutiere ale unui bmw. Si atunci vine intrebarea, pentru acesti oameni, chiar merita sa plateasca mai mult ? Cat timp vor folosi cu adevarat la maxim posibilitatile unui 530d ? Haidem sa vedem. Cat timp folosesti caii in plus - depasiri periculoase - viteza foarte mare (200+) - "rafuieli" de semafor - un ocazional drum virajat in concediu Inafara de cazurile astea, se merge linistit sau cu viteza putin peste cea legala iar in orase ce sa mai vorbim, lucrurile sunt clare. Iar mare parte din posesori folosesc masinile preponderent in oras, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Sa luam atunci fiecare caz in parte. - depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus - viteza foarte mare (200+) : unde ? nu spun ca nu se poate atinge in romania 200 si chiar merge suficient de mult, dar care este siguranta ? care sunt riscurile la care te supui pe drumurile noastre indoielnice ? Pericolele neprevazute (arhiplin la noi, de la vaci si carute pana la gropi nesemnalizate), politia "vigilenta" sunt iar motive in plus ca sa nu sari calul prea tare cu viteza. Nu avem autostrazi suficiente cat sa justifice si chiar daca am avea ar fi iar politia calare pe ele, acelasi lucru se aplica si pentru strainatate unde ustura si mai tare amenzile. Iar ca sa mergi doar pe portiunile nelimitate din Germania nu cred ca iti iei masina. Totul pentru ce, 30 minute economie de timp ? In general nu sunt orase cu mai mult de 20km intre ele in Romania, chiar salvezi asa mult timp ?Ce vreau sa spun este ca da, este frumos sa mergi uneori tare, insa nu o vei face des si in nici un caz mult peste 200 viteza la care ajunge si 520d la urma urmei. - "rafuieli" de semafor daca iti plac si o faci foarte des, cu siguranta 520d nu este pentru tine si nu te incadrezi in categoria de potentiali cumparatori mentionata mai sus. Insa daca iti alegi "victimele" atent, nu te faci de rusine nici cu 2.0, asta pentru distractie din cand in cand. - un ocazional drum virajat in concediu : Cat de des mergi pe drumuri virajate si chiar scoti tot ce poate masina ? Pentru senzatii si timp, limita cea mai importanta nu este motorul, limita este aderenta, stilul de pilotaj si riscurile care esti dispus sa ti le asumi. Pentru majoritatea sunt convins ca limita este pilotul, nu masina. Si chiar daca esti un foarte bun pilot, pentru acele 2-3 ore pe an cand poti sa faci un drum de serpentine superb chiar nu poti sa traiesti cu 70% din placerea care ti-ar oferi-o un motor mai puternic ? In tot restul de sa zicem 90% sau mai mult din timp vei folosi masina intr-un mod normal, foarte departe de performantele ei maxime. Nu numai ca nu vei avea nevoie de puterea lui 530d, dar pana si 520d il vei folosi la viteze mici, acceleratii moderate deci fara a ii atinge limitele. Asta inseamna ca in 90% sau mai mult din timp masinile sunt relativ egale si nu vei face diferenta intre ele, e aceeasi ciorba. Sau chiar e ? Sa vedem, lasand la o parte diferentele de performanta. Avantaje 530d: - motor mai silentions - vibratii putin mai atenuate, insa diferenta nu e mare - cuplu mai bun la turatii f. joase, deci ceva mai confortabil de condus - de obicei au optiuni mai multe, nu prea sun "chele" pe piata - disponibilitatea mai mare a cutiilor automate (daca asta iti doresti) Dezavantaje 530d: - greutate mai mare - consum mai ridicat - impozit/asigurare mai mari - pret achizitie in general mai mare - probabilitatea ca masina sa fi fost condusa mai sportiv deci mai uzata este mult mai mare (cine isi ia 530d il ia pentru performanta - altfel ar lua 520d) decat la 520d. Reversul medaliei este ca un posesor de 520d care are "sportivitatea" in sange va trage mai tare de el avand mai putina putere. Dar in general regula este adevarata, motorizarile mai mari sunt mai abuzate. - ceva posibile probleme in plus la M57 (3.0d) fata de M47 (2.0d), cum ar fi galeria admisie care se poate imbacsi mai usor si duce la auto-combustie (la care daca nu esti cu prezenta de spirit iti poate distruge motorul), turbinele si injectoarele au tendinta sa cada putin mai repede decat la 2.0 (nu f. mult insa), actuatoarele din galeria de admisie se mai rup si fiind trase in motor il vor face praf. Atat M57 cat si M47 mai au probleme cu senzorul de aer admis (MAF) cat si cu galerii de admisie crapate (in rest sunt relativ bullet-proof). Ambele au cutii cu 5 viteze, etajarea fiind ceva mai inalta la 530d astfel la viteze foarte mari pe autostrada se poate ajunge la un consum apropiat (170-180+). Avantaje 520d : - greutate mai mica decat 530d - impozit, asigurare mult mai mici - handling (tinuta de drum) putin mai buna in curbe datorita greutatii mai mici pe puntea fata care duce la o tendita subviratoare mai mica, masina devening mai neutra. - consum redus, chiar si in mers mai sportiv - disponibilitate mai buna a pieselor inclusiv la mana a 2-a - va fi mai usor de vandut catre marea masa, cei care nu sunt inebuniti de putere si se gandesc la costuri. Le oferi o varianta mai buna la tipicul Passat tdi. - preturi mai mici la piesele care tin de grupul motopropulsor (noi sau sh) - oferta de obicei mai larga la cumpararea second hand - mai multe optiuni, sanse mai mare sa faci o afacere buna Dezavantaje 520d : - in general nu sunt la fel de generoase la optiuni, insa se gasesc si cu optiuni suficiente si pret bun daca ai destula rabdare - motorul este mai zgomotos si mai putin rafinat, vibratiile o idee mai usor de simtit (dar inca mult peste concurenta) - cuplu slab pana in 2000rpm, deci putin incomod uneori la condus, nimic de speriat insa. O optimizare de soft a motorului poate rezolva asta si sa-i dea mai multa flexibilitate propulsorului, insa aici e alta poveste, pro sau contra flash-tuning (aka "chiptuning"), o decizie care fiecare trebuie sa o ia singur dupa nevoile personale. - "stigma" motorizarii intre bmw-isti (daca iti pasa de asa ceva) Acum, haidem sa discutam cifre, lumea iubeste cifrele. Ca tot am discutat despre greutate, hai sa intelegem ce inseamna asta, pentru ca majoritatea se uita la cai putere iar ce conteaza e raportul CP/tona. Greutate dupa AutoWeek.nl (site consacrat al unei reviste olandeze de profil, sursa de incredere nu carfolio sau alte prostii, specificatiile date lor de fabricant) 530d : 1625kg | 193 CP >> 118.76 hp/tona 525d : 1595kg | 163 CP >> 102.1 hp/tona 520d : 1490kg | 136 CP >> 91.2 hp/tona Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) : 520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate". Insa chiar are rost ? Asta e o intrebare care ti-o vei raspunde tu in functie de stilul tau de condus. Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti. Inca un lucru si incheiem cu acceleratia, pt. ca daca iei in considerare 520d probabil nu e motivul pt. care te gandesti la ea. Timp 0-100 km/h : 530d : 7.8s 525d : 8.9s 520d : 10.6s 520d chip (estimat) : 8.4s 520i : 9.1s 525i : 8.1s 316i : 12.4s Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s Dacia Logan 1.5dCi : 15s Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ? A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat. Acum ca am trecut prin performate avantaje si altele, hai sa discutam de bani si consum. De fapt la asta se reduce de multe ori alegerea. Hai sa vedem ce inseamna in viata reala diferenta intre a trai cu un 520d si un 530d. 520d ================ Impozit : 150RON Asigurare : 720RON 530d ================ Impozit : 900RON Asigurare : 795RON ======== Diferenta : 825RON/an Pret motorina : 3.8 RON/L Consum mediu la un mers economic/normal (aprox.,evident depinde de fiecare, ideea e sa avem o teorie) 520d (aprox) : 6.91 L/100km 530d (aprox) : 8.47 L/100km * consumuri medii luate de pe spritmonitor.de din sute de masini 2001-2003, nu prea lasa loc la interpretare. Pt. 20.000km/an 520d : 1382L 530d : 1694L Diferenta combustibil : 1185RON Diferenta totala/an : 2010RON (467.4 euro) Ca sa pun problema in alti termeni : Diferenta impozit+asig tradusa in consum : 217L combustibil Consum mediu 520d/an : 1165L => 5.8L/100km fata de 8.47L/100km pt. 530d Asta inseamna 68%, destul de relevant, nu ? Asta ca sa clarificam treaba cu "nu e diferenta mare la consum". Daca sunteti curiosi puteti face calculele si pt. 525d, are consum mediu 7.8L/100km si asig+impozit e 1095RON, deci per ansamblu e undeva intre 520d si 530d din toate punctele de vedere. Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar. Ce am scris aici e relativ valabil si pentru actualul 5, E60, cu atat mai mult cu cat motoarele 2.0d sunt mai puternice (163 si 177CP). Chiar nu mai sunt deloc submotorizate :) In incheiere, cateva sfaturi de cumparare : - Indiferent daca te hotarasti pe 520d, 525d sau 530d nu il lua fara optiuni, in special piele, inafara cazului in care esti ferm convins ca o sa tii multa vreme masina. Masinile fara optiuni se vand greu, iar bmw-urile de la seria 5 in sus fara piele se vand si mai greu. - Nu te uita dupa cele mai ieftine in ideea in care "le faci dup-aia", e o greseala imensa. Vei baga mai multi bani decat te astepti si tot nu va ajunge ca una in stare buna si ingrijita. In special la masinile premium cum este BMW, e important sa alegi o masina care nu iti va face probleme sau nu are nevoie de reparatii imediate. - Daca e singura ta masina incearca sa tii de-o parte 500-1500 euro (dupa posibilitati) pentru cheltuieli neprevazute. Asa iti poti permite sa cauti preturi mai mici la piese si sa-ti aduci masina inapoi pe strada si in uz repede. - Nu cumpara masini care nu arata bine si ingrijite, asta zice multe de obicei si despre partea tehnica, iar ca sa o faci sa arate bine va fi greu si costisitor, mai costisitor decat sa cumperi una buna. - Nu cumpara masini cu urme vizibile de accident (lonjeroane indreptate, portbagaj interior infundat/sudatetc.). Chiar daca masina e super-buna si merge impecabil (fizic la urma urmei fierul e fier) va fi foarte greu sa o vinzi si banii care ii economisesti ii vei pierde la vanzare (poate inmultit) iar timpul pierdut si stresul nu merita. Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna. Toate bune !
    1 point
  16. Salutare nu am mai postat de cativa ani asa ca revin cu un topic care sper sa vi se para interesant. Mai exact este vorba de un Bmw E46 330cd din 2004 ce are urmatoarele modificari si pe care il folosesc la competitii auto in campionatul national de viteza in coasta cu care ma incadrez la grupa Diesel, grupa 2 roti motirce peste 3000cmc si clasa H4 ( masini cu motor peste 3000cmc) - Soft motor circa 240-250cp ( este o presupunere ca nu am pus masina pe dyno) Stock masina are 204cp - Discuri EBC fata spate si placute curse EBC - Suspensie fata spate Bilstein B16 - Rollbar conform cerinte FRAS si cam atat, practic este o masina stock cu rollbar in ea si scaune de curse Pentru sezonul 2016 vreau sa fac urmatoarele modificari si daca aveti ceva sfaturi sunt binevenite intrucat inca sunt in periaoda de prospectare ca sa zic asa. Caroserie: -Geamuri Lexan laterale si luneta castig greutate circa 25-30 kg -Capota Fibra de sticla castig greutate circa 16-17 kg -Anulare sistem AC castig greutate circa 18-20 kg ( aici nu stiu sigur si ma tem ca dezechilibrez roata care angreneaza cele 2 curele pentru accesorii in conditiile in care una din ele care angreneaza compresorul AC nu o sa mai fie, cele 2 curele sunt dispuse una pe o latura si una pe cealalta ca in poza din link-ul de mai jos http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=BV91-EUR-08-2003-E46-BMW-330Cd&diagId=11_5184 ) Daca a mai facut cineva asa ceva sunt curios daca este in regula sau nu. -Set jante usoare maxim 8 kg fata de cele cu care am concurat care au 10-11 fiecare, castig greutate circa 8-10 kg - Plafon fibra castig greutate circa 23-24 kg - Rezervor 15L castig greutate circa 23-24 kg - Evacuare anulata castig greutate circa 37-40 kg ( anulez plactic toata evacuarea din serpi trag o teapa de inox pana la cel mai aproriata iesire in lateral ) - Usi fibra greutate castig circa 50-54 kg - Eleron spate si fusta fata o sa fac ceva similar cu cel din link insa cu un buget mai mic greutate in plus circa 15kg http://www.sneed4speed.com/bmw-e46-m3-aero-kit/ - Acumulator auto curse greutate circa 15-17 kg Mecanica - Diferential de M3 raport final 3.62 si posibil sa trebuiasca si planetarele desi in realoem par a fii similare ca si grosime si prindere. Aici stiu sigur ca trebuie sa modific cardanul intrucat diferentialuld e M3 este mai mare si automat trebuie scurtat cardanul si ramane de vazut cu planetarele ce fac dupa ce il montez fac cateva poze. Masina cu noul raport o sa aiba un top speed pe fiecare treapta cam asa daca info de pe http://www.bokchoys.com/differential/ sunt corecte cu roti pe 18" mai cresc ci circa 2-3% pe fiecare treapta. Diferential 3.62/4700rpm 17" 30.38 55.13 86.72 122.51 154.38 183.78 - Filtru aer K&N carcasa originala - Pompa motorina externa sau de la un Bmw 535d daca pot sa o montez in noul rezervo care este mult mai mic - Injectoare 535d varianta de 272cp am inteles ca se potrivesc bolt-on nici macar nu trebuie rescrise. Din cate am inteles au un debit superior fata de cele de pe 330cd. - Evacuare si turbine de la un 535d/272cp am cautat ceva info pe internet si evacuarea se potriveste insa sa vad cum fac cu electronica. ( Aici daca aveti ceva informatii ma ajuta foarte tare ca inca nu stiu daca merg sau nu montate si investitia este destul de mare sa le cumpar) - Intercooler marit http://i33.photobucket.com/albums/d67/SB330D/P1010001.jpg ( dimensiunea Core size 590x270x76 iesirile de 70mm, Dimensiune totala 790x270x76 ) nu stiu sigur daca incape bine. - Soft nou si evetual un Stand alone pentru noile turbine - Sistem racire Apa-Methanol sunt o multime de variante pe ebay si din cate am vazut in conditii de caldura mare sunt destul de eficiente la motoarele turbo - Ambreaj cu sport de M5 ce suport 700nm Cam astea sunt in mare modificari care vreau sa le fac ca si target am undeva la 340-350 si maxim 750nm ca sa tina transmisia pe masura ce lefac o sa mai postez informatii si poze. PS: am pus si cateva filmari de la cursele din 2015 de la Teliu si Poiana Brasov unde am reusit sa ma clasez in primi 3 la Diesel si 2 roti motrice peste 3000cmc.
    1 point
  17. Salut, am decis sa prezint si eu masina mea. pana acum nu am avut probleme si sper sa nici nu am. Nu are motor puternic insa fiind masina de familie.. nu prea pot merge prea agresiv :-)
    1 point
  18. Cu siguranta ai fost la fel de arogant atunci cand ai cerut ajutor , nu ĂŽnțelegi ca esti penibil cerând banii ? Cand toata lumea da informația sa ajute !!!
    1 point
  19. Pune-ti problema de taxe in prima faza si vezi dupa ce se merita sau nu.
    1 point
  20. Din ce stiu eu Cayenne are un S Diesel de 382cai...nu e chiar f slabut...
    1 point
  21. http://s12.postimg.org/z5dtuhdk9/20160213_195602.jpg http://s12.postimg.org/s0w0lg6ax/20160213_195605.jpg
    1 point
  22. CD-urile alea cu muzica piratata, dar rara a lui Frank Sinatra nu le vinzi? E dreptul tau sa ceri bani, doar ai cautat 8 zile pana in deep web dupa ea, nu? :thumbsd:
    1 point
  23. alta operatiune pe ordinea de zi Montat inele la cesuri, limbi indicatoare rosii si schimbat volan ... asta din urma a fost cu ceva bataie de cap fiindca nu aveam mufa la claxon, vechul meu volan facand contactul printr-un "ring" metalic si un carbune in contact cu el, iar volanul nou avea mufele pe spira aat cea de airbag cat si cea de claxon...nici mufa la airba nu era lafel chiar daca volanul e tot stage 1.Oricum s-au rezolvat amandoua...zilele astea o sa ma duc sa resetez eroarea de airbag.
    1 point
  24. Doar am intrebat, nu am dat cu parul. Acum cateva ore nu stiam,dupa ore de citit m-am lamurit. M-a ajutat un coleg pe pm, am facut rost si de FSC. Multumesc pt ajutor LE: o mica precizare: Europe East/West Premium 2016 merge direct, fara 2015. Asa am primit indicatii de la sursa
    1 point
  25. Verifica toate sigurantele si schimba naibii bateria ca nu este dacie sa o pornesti in fiecare zi la cabluri, poate ai noroc sa se fi ars doar o siguranta si nu un modul.
    1 point
  26. Multumesc tuturor pentru gandurile bune si pentru sustinerea morala. Sper sa o repar cat mai repede, momentan sunt inca prins in birocratia asigurarilor. Da, am teilcasco.incidentul este acoperit insa cica trebuie geamul spart sa fie reparat de un service recomandat de asigurator iar restul de catre reprezentanta bmw. te doare capul.. pentru o diferenta de 100 euro ma plimba in 10 directii. Nu am speranta ca politia va reusi sa gaseasca ceva. Ma bucur insa ca politia a fost cea care s-a autosesizat, nu i-am sunat eu .. ei m-au sunat pe mine. Eu fiind la munca.
    1 point
  27. din graba si neatentie am facut un drum degeaba la DRPCIV am plecat de acasa am facut RCAul si am platit taxa de talon la CEC , am ajuns la DRPCIV am aranjat dosarul cu acte , ajung la ghiseu , scoate omul actele se uita la ele ajunge la RCA si .... problema ... RCAul intra in vigoare de maine de pe 13 asa ca m-a rugat sa ma intorc Luni prostia mea ca nu am verificat , am sunat si la brokerul unde am incheiat asigurarea si nu a avut cu ce sa ma ajute pentru ca mai nou asigurarile nu se mai pot incheia cu data din ziua respectiva asta e , am trecut pe la Neo sa imi ridic husa pentru cheie ( am avut si eu o bucurie pe ziua de azi ) http://s14.postimg.org/jxavj94jl/20160212_161629_Medium.jpg http://s14.postimg.org/6hnutsw1t/20160212_161659_Medium.jpg
    1 point
  28. Pana la urma ce-au vrut? Navigatia vad ca au luat-o complet, volanul si s-au impotmolit la instrument cluster. Nu cred ca se ajunge la 10000euro, sa nu speriem colegul gratuit. Incepem sa nu ne mai simtim in siguranta in Europa asta, ca-n jungla pe zi ce trece. Imi pare rau, era superba masina si e in continuare. Pe mine m-a durut inima ca mi-au furat in Praga emblema de pe capota, sa ma fi trezit cu masina bucati cred ca muream de inima. Ca sa glumim putin, la a mea de exemplu n-are ce lua, nici volan ca e simplu, nici navigatie ca o tin pe telefon :). Am distributie noua in schimb da ssshhh nu ziceti la nimeni.
    1 point
  29. Poate teapa profesionala nu navigatie profesionala. Cica are si suporti de pahare, doar ca a uitat sa spuna ca la scaunele din spate. Vai de mama lor!
    1 point
  30. Eu cred ca n47-le asta este unul dintre cele mai fiabile motoare facute de bmw.Inafara de problema asta,mai mult psihologica,cu distributia ce bug-uri mai are? Pana si unu' ceafa lata cu 3 clase imi zice sa am grija la distributie(avea un f10) ca a auzit el.
    1 point
  31. azi am montat la Neo navigatia NBT cu totul activat ( BMW Apps , Internet , TV , hartile 2016 etc ) diferente notabile intre CIC si NBT : - rezolutia si calitatea ecranului NBT este mult superioara - timpul de boot aproape instant la NBT - calitatea sunetului MULT imbunatatita pozele sunt facute cu telefonul in parcarea subterana deci calitatea este slaba http://s10.postimg.org/elqlb1kpl/20160211_184823_Medium.jpg http://s10.postimg.org/af5qvpl3t/20160211_184840_Medium.jpg http://s10.postimg.org/9blmjr0gp/20160211_184858_Medium.jpg
    1 point
  32. mol si omv - stanga si dreapta casei -"numai d-aia scumpa"
    1 point
  33. Cred ca mai degraba ar trebui sa ii multumim colegului de forum ca a considerat util sa impartaseasca pe forum parerile sale vis a vis de o masina nou aparuta, pe care nu multi din utilizatorii forumului nu vor avea ocazia sa o conduca in viitorul apropiat. Iar daca el a punctat anumite calitati, dar si anumite defecte, reprezinta strict parerile lui personale, si trebuiesc respectate. Nu stiu de ce am impresia ca daca ar fi postat in sectiunea masina mea, si prezenta noua achizitie seria 7 G11 second hand, alaturi de lista de retrofituri pe care le-a planificat in urmatorii ani, s-ar fi umplut de plusuri si urari de bine. Iar ceea ce semnaleaza este de fapt o tendinta in designul industrial, inclusiv auto, de a micsora costurile(ciudat, nu si preturile de vanzare), si a oferi produse de o calitate de multe ori sub nivelul pretentiilor emise.
    1 point
  34. Salut Mike, Dupa multe cautari si asteptari am decis sa iau urmatoarea masia: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=186861397&adLimitation=&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&scopeId=C&zipcode=&parkAssistents=REAR_SENSORS&parkAssistents=FRONT_SENSORS&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&interiorTypes=ALCANTARA&isSearchRequest=true&categories=Limousine&ambitCountry=DE&climatisation=&features=MULTIFUNCTIONAL_WHEEL&features=NAVIGATION_SYSTEM&features=AUTOMATIC_RAIN_SENSOR&features=SUNROOF&features=ELECTRIC_HEATED_SEATS&features=CRUISE_CONTROL&features=LIGHT_SENSOR&features=XENON_HEADLIGHTS&features=SPORT_PACKAGE&features=SPORT_SEATS&fuels=DIESEL&minPowerAsArray=110&minPowerAsArray=KW&maxPrice=35000&minFirstRegistrationDate=2012-01-01&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C103%2C56%2C78%2C118%2C72&makeModelVariant1.modelGroupId=21&pageNumber=1 Masina asta intruneste toate conditiile impuse de mine. Luni plec in Germania sa o iau de la dealer, avansul l-am dat deja. Merci mult pt toate informatiile furnizate. Nu iau seria 4 pt ca asa cum zici si tu mai iei oameni cu tine in vacanta in masina care sunt mai inalti si stau prost in spate ( am patit-o cu un X6). Iau tot un 320 si peste 3-5 ani poate trec la seria 5. Un 5-ar e frumos sa fie de la 3000cc in sus sau 535 sa il simti ca lumea. Un 535 cu km putini si full full option costa prea mult acum pt mine si nu vreau sa ma arunc la credite sa iau masina care nu mi-o permit. Mi-a fost greu de sa ma despart de E90 meu, sper sa-mi treaca dorul de luni incolo cand o iau pe asta noua Eu nu am indisponibilitate pt ca atunci cand duc masina la service, am o masina la dispozitie si ma descurc eu cumva. #-ul asta raspunde nevoilor mele profesionale si personale. Nu planuiesc sa ma insor sau sa fac copiii in urmatorii 3 ani pentru ca altfle luam un 5 combi si aia era Sunt curios de agilitatea masinii noi si sa vedem cum se comporta. Daca nu-mi va placea, o dau rpd pt ca e relativ recenta si are km putini, motor mic si se incadreaza in profilul cumparatorului roman. Sa speram ca nu va fi cazul sa o vand rpd pt ca nu-mi place sa tot caut masini.
    1 point
  35. Daca vrei sa mergi pe aftermarket ET-ul este mai putin important cand vorbim de XDrive atat timp cat anvelopa/janta nu-ti ating parti ale caroseriei. Pentru ET sunt niste marje in care te poti incadra si tin doar de cat de macho arata masina. Important la XDrive este ca circumferinta anvelopelor sa nu aiba mai mult de 1% diferenta intre puntea fata si puntea spate pentru ca afecteaza diferentialul electronic- asta-i ce spun ei oficial. Daca mergi square setup atunci nu e nici o problema din punctul asta de vedere. Daca mergi "staggered" si ai latimi de janta diferite pe fata si pe spate trebuie sa alegi anvelope care sa respecte regula de mai inainte.Drept este ca BMW da cu regula de pamant cand iti echipeaza de exemplu F10-ul 535xi/550Xi din fabrica cu 245/40/R19 fata si 275/35/R19 spate cand de fapt spatele ar trebuie sa fie 285/35/19. Majoritatea dealerilor BMW cand le pui catalogul Michelin cu diametrele si circumferintele anvelopelor de dimensiunile respective ridica din umeri si dispar lasand ca singur raspuns ca asa recomada BMW...raspuns care e ... just bull shit.
    1 point
  36. Pai bine mai David, tu aici te ai gĂŁsit sa faci bani...cu colegii de forum? Tu ĂŽți gĂŁsești informațiile gratis și apoi asa rĂŁsplĂŁtești tu forumul, prin samsareala? Exista topic separat pt harti unde colegii posteazĂŁ informații, link-uri free of charge... DupĂŁ mintea ta cineva cu cic ar trebui sa dea 150 lei pe harti și ĂŽn jur de 200 lei pe cod? De exemplu, eu mi am pus hĂŁrțile la Neo de pe cd uri și m a costat doar codul..hĂŁrțile fiind gratis. E foame de bani, huh?
    1 point
  37. In ziua de azi nu toata lumea merge ca la raliu pe strazi si asa sunt destule accidente, motoarele din fabrica scot 200cp+ din 2l, 300cp+ din 3l , putere care ajunge pt daily drive asa ca lumea se orienteaza spre un condus cat mai placut, usor, luxos, etc. Multi prefera un motor silentios, masina antifonata, o navigatia profi, faruri cu care vezi noaptea ca si ziua ca sa ajungi la destinatie, nu suspensii care sa iti rupa spatele, motorul sa urle sa nu te auzi in masina, etc. Cine vrea opusul are o masina pt daily drive si una de alergat
    1 point
  38. A dat e60-ul cu 13k, dar el avea masina pusa la 12k. S-a oferit unul sa ii mai dea niste bani in plus decat a cerut el.
    1 point
  39. Akon dar tu parca ai mai avut recent la vanzare un E60 sau ma insel? L-ai dat, nu?
    1 point
  40. Dupa proverbul ti se da un deget si iei toata mana asa am decis sa continui si eu proiectul meu. Intrebarile "Cum ar fi daca?, Se poate sa...?, Cat de sus se poate ?" si acum parca imi dau un refresh si o pofta mai mare sa continui. Ce sa continui? Dupa parerea mea cel mai complex proiect de tuning diesel BMW din cate am auzit eu pe la noi,or mai fi si altii,am mai auzit si de altii dar din cate stiu s-au grabit prin a nu face ceva durabil si nu a tinut foarte mult proiectul lor sau l-au abandonat si au trecut la altceva(si aici vorbesc exclisiv de sedan,coupe nu am auzit). Vorbe de genul "Nu iti ajunge atat?,Ce iti trebuie mai mult?,Puteai sa iti iei n si x !" zboara pe la urechile mele neavand nici un impact iar eu neavand timp pentru a le face teoria pasiunii fiind mult mai ocupat de gandurile a ce avea sa urmeze. Cum ar fi daca era 3.0d?Era...Dar cum ar fi sa fie ?!Dar nu este.Dar daca l-am face sa fie ! Dupa spicuiri ici-colo,dupa discutii cu mecanicul,stampila a fost pusa,ciocanul a lovit masa,GATA !Asta este il vom face 3.0d si nu oricum ! Ce implica aceasta modificare? -iubitul motor cu toate anexele nu sa luam de pe cel de 2.0d -sfanta cutie -frane -suspensia(care a fost comandata din start pentru 6 cilindri nu pentru 4,puteti observa pe cutie) -unii ar spune doar grupul spate,cardan si planetare,eu spun ca va trebuie toata puntea spate,veti vedea de ce -ceasurile din bord -ECU Facand un calcul acestea toate duceau undeva nu departe de pretul unui 3.0d intreg daca le-as fi luat pe toate separat iar pe parcurs ar mai fi trebuit diverse care ar fi insemnat timp pierdut,stres si alti bani. Asa ca am decis ca imi trebuie un 3.0d de preferat cu volan pe dreapta(nu ma incomoda acest lucru)si lovit daca se poate oriunde in afara de zona motorului. Dupa luni de cautari,planuri si idei proiectul creste. Gasesc un coupe la licitatie-Anglia cu 150k MILE dar il pierd deoarece licitatia depaseste bugetul.Mare suparare,parca era varianta optima,era varianta cea mai buna,era tot coupe si imposibil sa mearga ceva prost.Asta este..."Ce nu te omoara te face mai puternic" se zice dar imi venea sa mananc monitorul. La o saptamana primesc o atentionare ca a aparut un alt 3.0d dar sedan,usor lovit in spate(nici macar bara nu era sparta) si cu pompa care trage motorina din rezervor defecta.Garantie ca masina porneste 94k MILE.Hmm...De data asta sunt mai pregatit. Se liciteaza,se liciteaza,stam la panda,asteptam momentul perfect si intepam...ce credeti?Victorie,al meu este,mare fericire de data asta,voi putea incepe mult doritul proiect ! Masina este adusa in tara pe platforma cu toate taxele,drumul,comisioane si tot ce a trebuit pentru suma de aproximativ 3000 lire.Ajunge in mijlocul toamnei 2014. Plecat la Ploiesti dupa ea un prieten trebuie sa faca eforturi pentru a repara pompa de sub bancheta pentru a o aduce pe roti si a o proba la destinatie. Seara primesc un telefon,a ajuns pacientul ! Ma duc o vad si totul este ok,se simtea mirosul unei masini din afara tarii,din tarile "bune",o masina intretinuta cum trebuie,nu batea,nu scartaia nimic.De la impactul accidentului din spate s-a rupt mufa pompei de motorina de sub bancheta si a trebuit sa se faca o adaptare cu un colier care mi-a facut surpriza sa se desfaca si sa traga motorina prin spate pe sub bancheta si sa se opreasca masina.S-a schimbat pompa si masina rula impecabil,motorul era mult mai silentios si mai asezat decat zgomotosul de 4 pistoane.Era un sunet infundat si gros iar cand o calcam avea un sunet foarte placut gros.Imi placea masina,imi palcea cum trace,se simtea ca are potential,se simtea ca are un motor sanatos. Am inceput sa o aranjez si pe aceasta pana urma sa incepem treaba si mai mult de atat incepusem sa prind drag de ea.De ce?Era mai confortabila,avea suspensia normala,jante pe 17,tragea mai bine,se auzea mai bine,era mai silentioasa,chiar intr-un timp ma gandeam sa o inscriu si sa ii fac schimbarea volanului dar radacinile primei idei nu au putrezit ! A avut loc si 3-4 linii intre coupe si englezoaica dar cu parere de rau fata de designul coupeului, englezoaica a castigat de fiecare data... Am avut surpriza sa intalnesc si o sora geamana a englezoaicei,le vedeti in una din pozele de mai jos.
    1 point
  41. Dupa montarea suspensie a urmat evident o noua geometrie care din pacate nu a iesit perfecta datorita anvelopelor uzate neuniform sau mai bine spus netocite uniform .Pe hartie la baiatul de la service iesea perfect dar dupa ce l-am disperat de 2 ori spunandu-i ca volanul sta putin stramb a facut rost de aparatul de masurat profilul anvelopei si a constatat ca anvelopele erau tocite neuniform si din cauza asta volanul nu statea perfect drept...In fine,o vom rezolva si pe aceasta... Ma pot mandri ca noul intercooler l-am montat si adaptat personal si nu a fost prea simplu pentru ca a trebuit sa renunt la ceva plastice de directionare a aerului.Mai jos veti avea o baba stirba. Dupa montarea intercoolerului am costatat ca aveam furtunul ce urca de la intercooler in EGR fisurat,seara a venit si muream de ciuda sa vad diferenta !!A trebuit sa comand coturi si cuple din silicon cu 3 randuri de sfoara pentru a inlocui furtunul respectiv si asa va recomand si voua stiu ca este cunoscuta problema.Nou nu mai stiu cat era acea bucata de furtun la Bavaria am inteles ca in jur de 600 lei iar cei de la dezmembrari nu o vindeau sub 250 lei uzata,batrana si aceasta cu termen limitat.Cuplele, bucata de teava si cotul m-a costat tot in jur de 250 lei dar acum sunt noi si mult mai rezistente decat cele stoc. Dupa ce am rezolvat si problema furtunului sunt gata de probe,constat ca modificarea a fost cu succes si se simte o crestere de putere mai ales in treapta a 2-a,posibil si din cauza suspensiei care acum o tine mult mai legata si nu mai poate pleca cu nasul pe sus. Cu toate ca masurarea suspensiei s-a facut fix dupa cea originala masina a mai coborat putin. Dupa toti acesti steroizi inghititi trebuie sa trecem si la probele practice si anume un drum prin Slanic si unul Sibiu cu mult iubitul meu copilot care este cel mai rapid in atentionarea schimbarii culorii semaforului in verde !
    1 point
  42. Ai putea sa scrii in limba romana,nu cred ca anuntul e pus pe vreun site extern,iar daca totuşi ai scris in engleza,mai citeste o data! Ma ia greața cand vad anunturi cu stelute,diezuri,unicata,cea mai cea,nu exista asa ceva,ş.a...si cuvinte gen TOP CONDITION,na ca am scris eu corect! Ză best!
    1 point
  43. 1 point
  44. Salutari tuturor, Nu am mai postat demult pe acest forum, cred ca ultima oara am facut-o acum 3 ani si ceva, dar nevoile si frustrarile ma ma forteaza sa va aduc la cunostina si totodata sa apelez la cunostintele voastre, deci multumesc anticipat celor ce isi vor da cu pararea si ma vor sfatui dupa citirea a ceea ce urmeaza. Va fi o poveste mai lunga, apreciez pe cei ce isi fac timp sa citeasca pana la capat si inteleg pe ce cei ce la un moment dat vor fi renuntat sa o faca. Cei mai vechi aici au mai auzit din povestile mele dar probabil in ultimii anii au aparut multi membri noi asa ca o sa fac un rezumat ca toata lumea sa aprecieze corect ceea ce vreau sa spun. Rezumat: Acum 6-7 ani am cumparat din Germania un M5 E39, l-am inmatriculat si am inceput sa ma bucur de senzatiile pe care le putea oferi. Nu era zi sa nu ies afara si sa gonesc pe strazile capitalei si nu numai...acum probabil nu as mai face la fel dar ma rog...era bucuria incepatorului. Dupa 10.000 de km a cedat un piston, mi-a afectat si blocul motor si m-am dus la Automobile Bavaria pt postgarantie. Raspunsul domnului Wolf,managerul de la AB a fost :"Nu va putem acorda garantie pt ca ati facut ultima revizie(schimb de ulei) la Bmw Filaret". Am ramas perplex pt ca m-am gandit ca la poarta Bmw Filaret scrie dealer Bmw,unde a fost greseala?! However, firma mea producea, aveam ceva bani am zis asta e...ghinion ...si am platit frumoasa suma de 18.000 Euro, fara manopera, pe un motor nou. La un an dupa asta ma duc sa schimb kitul de ambreiaj(il mai schimbasem odata dar fusesem inspirat si o facusem in TM) si dupa ce l-au schimbat observ ca agata in viteza a 3 a. Le spun si bineintels ca ei nu gasesc explicatia dar in acelasi timp vin cu propunerea sa schimb cutia pe post garantie(acum nu mai conta ca facusem revizia in alta parte). Fac un calcul si zic "motor nou am,daca schimb si cutia e beton" asa ca am platit vre-o 1250 euro ca la post garantie platesti si tu ceva si am schimbat cutia,desi daca stam sa ne gandim cutia mea veche mergea f bine si doar din cauza lor a inceput sa agate,deci nu aveam nevoie de cutie noua. Dar nah...firma mergea,producea si eu probabil eram destul de prost sa arunc cu banii aiurea. Apropos,intre timp schimbasem culoarea masinii,luasem jante de 7.000 de euro,pusesem difuser AC Schnitzer,cum ar veni mai investisem ceva,ca nah iubeam masina aia mai mult ca pe mama(sper sa nu citeasca si ea pe aici) . A treia problema majora a fost cu debitmetrele, se taia alimentarea la 170 km la ora,lucru f periculos dealtfel si m-am dus de trei ori pana au gasit cauza,bineinteles de fiecare data platind pt diverse piese care ziceau ei ca ar cauza problema. Evident am mai fost la ei si cu alte probleme mai mici,revizii,placute,etc...lcururi minore sa zicem dar pt care de fiecare data erau discutii, ma rog, nu are rost sa le dezbat in amanunt. Pana acum un an jumate in afara de piese uzuale(bucse,discuri frana,placute,ambreiaj,etc), am mai schimbat la masina servo directie,punte spate,grupul de distribuitie pe spate,unitatea NAVI,destul de multe piese daca stam sa analizam( aviz celor ce vor sa cumpere un M5) dar am zis ca nah, masina trebuie intretinuta, nu trebuie sa astept sa cada de tot si am considera ca orice defectiune trebuie remediata urgent pt ca poate cauza alte probleme mai mari. M-am gandit ca intradevar am si fortat masina,am profitat de capacitatile ei maxime deci e normal sa mai cada una alta.Probabil daca as fi folosit-o asa mai de Duminica nu as fi schimbat atatea dar ma rog, asta e alta poveste. Evident, nu toate piesele enumerate mai sus le-am schimbat la AB ca vazusem deja cum sta treaba.In schimb toate reviziile ce tineau de motor,schimb de ulei le-am facut la ei ca nah,ma gandeam ca iar pierd garantia la motor. Oricum in urma cu 2 ani jumate am cumparat un E 60 4X4,o masina excelenta de altfel si am folosit din ce in ce mai putin M5-ul. La un moment data ma batea gandul sa il vand dar am zis ca la cati bani am bagat in el nu mai are rost si m-am hotarat sa o sa tin pe viata,evident daca bugetul imi va fi permis acest lucru. Cam aici se termina rezumatul pt cei noi veniti....So...acum un an jumate se apropia primavara si am zis sa ii fac revizia de pregatire pt primavara-vara....adica sa ii schimb bucse,discuri,placute,kit ambreiaj,etc...Nu am folosit-o niciodata iarna pt ca este groaznic sa mergi cu un M5 pe zapada dar m-am gandit ca o sa vina vremea calda si o sa vreau sa ma mai bucur de ea pana la mare sau seara pe racoare....Adevarul e ca pana la mare preferam sa platesc dublu pe carburant dar sa ma bucur de senzatia pe care o putea oferi masina asta...trebuie sa va spun, cu toate ca am mai spus-o in alte posturi, e o senzatie incredibila, de vis, o minunatie, ceva ce te face sa uiti de toti banii cheltuiti si taate problemele avute.... simti ca traiesti,ca renasti ca esti stapanul universului....sunetul motorului,al evacuarii,acceleratia,viteza,usurina cu care depasesti.....e greu de descris ....ceva extraordinar..... Revenind la motivul reviziei ,in afara de faptul ca urma sa vreau sa ma bucur de masina la vara, de fiecare data am tinut ca masina sa aiba totul pus la punct pt ca in momentul in care o calci si mergicu o viteza de peste 200 km la ora daca are piese uzate sau defecte risti destul de mult. Initial am vrut sa ma duc la Bmw Filaret pt revizie dar mecanicul meu de acolo a zis ca mai bine sa ma duc la AB pt ca motorul avea un tremurat si mi-a zis ca sa nu faca AB-ul figuri ca am umblat la motor in alt service decat al lor.Asa ca am zis ca fac revizia la AB si rezolv si cu tremuratul motorului. Am lasat masina acolo, le-am zis ce piese sa schimbe si le-am zis si de tremurat. Dupa ce mi-au facut un deviz de vre-o 200de milioane din care am platit vre-o 120 avans ma suna Dl Silviu Stroe sa imi spuna ca au schimbat piesel respective si ca urmeaza sa se ocupe de tremuratul motorului.Asta se intampla in Februarie 2009. Stiti cat a durat sa imi spuna ce are motorul ?? 4 luni de zile !!! Si siti ce mi-a spus Dl Stroe cand m-a sunat pe la sfarsitul lui Mai ??? Ca trebuie sa cumpar alt motor !!!!! Va jur,mi-a cazut cerul in cap !!!! Deci motorul pe care platisem 18.000 de euro cu 3 sau 4 ani in urma si care avea cred cam 70000km trebuia schimbat . Evident m-am panicat pt ca nah....eram in 2009,venise criza,firma nu mai producea,dimpotriva manca bani....deci nu mai erau posibilitatile de alta data. Am sunat mecanicul d ela Filaret si i-am zis..."uite domne ce zice Dl Stroe de la AB,ca tre sa schimb motorul" .Omu mi-a zis domne zi-le sa se uite la distributie ca nu cred ca e chiar asa de rea situatia. Il sun pe Dl Stroe si ii zic" Domne am sunat eu un mecanic in Germania si a zis ca e de la distribuite,mai uitati-va odata" "nu domne ca ne-am uitat,nu e de acolo|" " mai uitati-va domne ca platesc" . Au mai trecut trei saptamani si ma suna Dl Stroe" da domne,e de la distribuie,aveati drepatate" Imi venea sa ma impusc dar in acelasi timp am rasuflat usurat. I-am zis sa imi fac devizul si dupa inca o luna imi trimite proforma ,in jur de 200 de milioane. Evident m-a luat durerea de cap ca repet,era criza, iar banii nu prea mai faceau purici prin buzunare. In fine,ma duc la AB si zic ca vreau sa vb cu Dl Wolf managerul firmei. Ne-am adunat cu totii acolo si i-am zis " Dle Wolf eu platesc 200 de milioane dar sunteti siguri ca se rezolva problema "? L-a chemat pe mecanicul care se ocupase de masina si l-a intrebat care e situatia. Omu a zis ca e distributia dar ca de fapt e o problema cu pistonul 2 si 3 si mi-a aratat o diagrama unde p[uteam vedea compresia mai mica la pistonul 2 si 3. Zic " deci si daca platesc 200 de milioane tot nu o sa merga masina cum trebuie si o sa am probleme cu pistoanele respective"? "probabil '" zice omu. Atunci i-am zis d-lui Wolf daca nu putem sa schimbam motorul pe post garantie .Acesta a zis ca prezinta situatia in Germania si dragii mei dupa inca vre-o doua luni am fost instiintat ca nu s epoate schimba motorul pe post garantie. In fine...eram deja in Septembrie,trecuse si primavara si vara si mare....deja nu mai aveam cum sa ma bucur de masina chiar daca as fi reparat-o. L-eam zis ca ma gandesc ce fac si ca pt ca a venit toamna deja nu mai are rost sa repar masina ca oricum nu am unde sa o mai folosesc. Oamenii au fost intelegatori intradevar,mi-ai facut factura pt revizie ca nu o facusera pana atunci ca asteptasem sa vedem finalul dar au zis ca macar sa incheiem factura aia. Mai ramasese sa platesc 80 de milioane si sa vad ce hotarasc cu motorul. Apropos,dupa ce Dl Wolf mi-a zis ca nu poate sa imi dea post garantie ca Germania nu accepta ca vezi doamne au trecut 4 ani , Dl Stroe imi face o proforma pt distributie mai ieftina cu mai putine piese de vre-o 120 de milioane si din care imi spune ca imi acorda 25% reducere. Dragut din partea lor am zis totusi. A trecut iarna ,a venit primavara...si mi-am zis din nou ...domne' vine vara..marea...hai sa vad ce fac cu M5-ul. Le platisem vre-o 20 de milioane din restanta de 80,m-am dus le-am mai dat vre-o 25 si prin Mai daca nu ma insel le-am dat si restul de bani.Aici recunosc,nu m-au batut la cap, le-am dat restulk de bani in transe dar sincer sa va spun nici eu nu m-am fortat sa platesc mai devreme ca nah,masina era la ei de atat timp problema nerezolvata dar in final am zis ca pana la urma banii aia erau pt ceva ce rezolvasera si trebuiesc platiti.Fiind mai mult plecat pe afara in ultimele trei luni am ajuns sa discut problema motorului acum 2-3 sapatamani. Iar ne-am intlnit toata trupa,Dl Wolf,Dl Stroe si mecanicul care se ocupase de masina. I-am explicat Dl-ui Wolf ca numai vreau sa vand masina ca vreau sa o pastrez pe viata ca sunt atasat de ea si nah...vreau sa o fac totusi sa functioneze. Dl Stroe mi-a zis ca nu mai are cele doua devize vechi si ca imi face unul nou. Dl Wolf m-a asigurat ca se ocupa Dl Stroe si ca o sa fie bine,mecanicul mi-a zis ca daca vreau sa rezolv problema cu compresia la pistoanele 2 si 3 trebuie sa segmentez motorul dar ca tot va ramane o problema ca blocul motor,ca nu stiu ce,oricum nu am inteles nimic si ca prin urmare nu o sa mai aibe 400 de cai o sa aibe cu vre-o 10-15% mai putin cand se aseaza pistoanele pe segmenti,ceva de genul. Recunosc nu prea ma pricep la motoare si faptul ca am avut masina asta nu m-a facut mai destept in privinta asta ca nah....de cand am masina am invatat si eu chestii generale dar nu cine stie ce. Acum eu le-am zis pai domne daca nu iese cum trebuie o sa iau in calcul si posibilitatea sa schimb motorul cu unul second hand ca nu imi mai permit sa dau 18.000 europe unul nou. Apropos,cand i-am zis Dl-ui Wolf ca am dat 18.000 pe motor,uitase probabil si s-a mirat si el si a exclamat" hai domne ca nu ati data atat,nu avea cum sa fie un motor atatia bani la vremea aia" :twoup:)) I-am zis sa verifice facturile de atunci si bineintels ca auzind asta mi-am zis in gand" da ce prost ai fost bai dobitocule,ai platit 18.000 de euro pe un motor pe care probabil ca daca nu saream cu banii ca fraieru imediat mi l-ar fi dat cu 13000". Ma rog,alte vremuri,alta minte. Problema nu e asta,problema e ca dupa 20 de minute a aparut Dl Silviu Stroe cu un deviz de cat credeti ? De 400 de milioane !!!! Deci primul a fost de 200 al doilea de 120 si acum ca a bagat si segmentarea plus manopera ,al treilea de 400 de milioane. Cand i-am zis de unde diferenta asta de la al doilea deviz care era de 120 de mil,mi-a zis ca e imposibil sa fi facut undeviz de 120 de milioane.Stiti cat era manopera in al treilea deviz pt ce trebuia sa schimbe in caz ca as fi comandat piesele respective? 60 de milioane !! :)) Nu mai m-am dus la Dl Wolf sa ii spun cat de mult ma ajutase Dl Stroe ,am luat devizul si i-am zis ca o sa ma gandesc daca platesc sau daca imi cumpar motor SH. Sunt sigur ca atunci cand am adus in discutie ca as cumpara motor SH s-au gandit sa imi faca un deviz care evident sa il refuz pt ca evident tre sa fii nebun sa platesti 10000 de euro aproape si de fapt la final motorul sa nu functioneze la capacitatile maxime. S-au gandit ca facandu-mi un deviz dublu fata de primul si triplu fata de al doilea o sa refuz pt ca nu erau siguri cum o sa iasa lucrarea,cum o sa mearga motorul dupa ce il segmenateaza .Asta e.... Intre timp m-am gandit si zilele trecute l-am sunat pe DL Stroe si i-am zis sa imi faca masina asa cum era cand am adus-o adica sa functioneze dar cu un usor tremurat. Si i-am zis " sper ca o sa iasa asa cum am adus-o" ....stiti ce mi-a raspus" si eu sper ,pt ca stiti a stat un an si..." :))) Deci daca si el spera e bine....m-am linistit. Sapatama viitoare sper ca o sa ma sune sa o iau...sper bineinteles sa maerga macar asa cum mergea cand am adus-o si sper sa aibe pe ea toate piesele noi pe care le-am cerut sa le schimbe si pt care am platit totusi 200 de milioane. Mi-a zis ca se apuca de ea si ca e gata sapt viitoare dar ca evident tre sa platesc manopera pt constatarea ca tre sa schimb motorul. Cam asta e povestea oameni buni....asta mi s-a oferit de catre AB unde am cheltuit...stati sa fac uncalcul......18.000 motor...500 manopera schimbat motor( chiar...atunci am platit 500 euro sa imi schimbe motorul acum mi-a calculat 60 milioane pt schimat piesele din deviz) ,cam 1500 cand am schimbat cutia....cam 800 plsu manopera debitmetre....vre-o 2 kituri de ambreiaj ....1200 euro....ultima revizie 200 milioane....schimburi de ulei in toti anii astia ,alte piese,bucse,consumabile,etc.... hai sa mai zicem vre-o 7000 euro in 6 ani.....deci cat vine.....cam 34-35 de mii de euro am lasat eu la AB in toti anii astia....nu am cumparat omasina de acolo,sa nu ma intelegeti gresit :()) ,numai piese de schimb si manopera....anii in care am avut numai discutii,certuri,probleme....deci pt 35000 de euro cheltuiti acolo am primit ceea ce ati citit mai sus. Domnule Wolf,in cazul in care cititi pe aici ce scrie lumea....poate cititi dar nu raspundeti ca am vazut o rubrica noua unde cica ar trebui sa raspundeti forumistilor dar nu am vazut nici un reply de la dvs....deci daca cititi, sa stiti ca atunci cand ati facut sediul ala minunat de pe DN1 , mi-am adus si eu aportul.....poate biroul unde stati acum a fost achizitonat cu o parte din banii aia.... Cred ca realizati ca totusi problema nu e de bani...ca i-am dat fara parere de rau pt masina aia pe care am adorat-o ....care mi-a adus probleme dar si multe senzatii extraordinare,bucurii....problema e de frustrarile pe care mi le-ati creat in tot timpul asta...de lipsa de profesionalism...si de respect pt un adevarat iubitor de BMW.Am mai zis eu intr-unul din posturi...poate pt dvs BMW inseamna trei litere....o sigla...o afacere pana la urma....pt multi dintre noi inseamna altceva...insemna un stil de viata...un mod de exprimare a peronalitatii....pacat....am iubit masina asta....au fost momente cand daca eram suparat,trist ma duceam pe autostrada si mergeam cu 250km la ora si simteam ca uit de tot si de toate...si cand ma intorceam aveam o stare de bine,uitam de suparari de orice....de fiecare data cand coboram din casa eram nerabdataor ca un copil sa o pornesc desi o facusem cu o zi un urma .....paote suna absurd dar catepodata vorbeam singur in ea,cu ea...as putea spune ca au fost momente cand simteam ca face parte din mine,ca ma reprezinta,ca e ca o extensie a personalitatii mele....poate par vorbe mari dar asta e...asa am simtit....spun asta pt ca din cauza fazelor de mai sus ajungi sa ti se ia.....si nu e normal. Apropos,Dl Wolf sau Dl Stroe sper ca daca cititi postul asta cand ma duc sa iau masina sa nu imi faceti o factura pt constatare de 1000 de euro. :()) Pana la urma daca stau sa ma gandesc noi suntem chiar prieteni ...dupa atatea discutii si probleme....Dumneavoastra chiar sunteti un tip ok....funny,destept,un bun manager si aici vb f serios....dar din pacate un neamt care v-ati transformat prea mult intr-un roman ....ati stat atata timp aici si asta v-a afecatat....pt ca un neamt ar fi gandit altfel....drept dovada ca ganditi ca un roman cred ca e si faptul ca vorbiti prea bine romaneste. :D Oricum,pt cei care au citit pana la capat....pt viitor o sa am nevoie probabil de un motor SH...deci daca auziti ceva...pana in 3000 de euro eventual.....si mai ales inainte de asta daca imi recomandati un mecanic adevarat care sa se bage intr-un motor de M5 stiind ce face .....m-am uitat pe ebay.de si ebay.co.uk....preturi f mari....intre 5000 si 7000 euro un motor SH...plus adusu'....ajunge scump rau....evenual ceva local....macar in RO. Sincer nici nu stiu ce sa fac,sa caut motor,sa ma duc la cineva care se pricepe si sa se uite sa vada exact ce probleme are motorul si sa vad daca nu se poate rezolva cu anumite piese noi....habar nu am...pt ca mi s-a cam luat....nu mai stiu ce sa cred,pe cine sa cred,habar nu am daca problema prezentata de AB e intradevar reala,daca am nevoie de toate piesele alea...nu stiu...si nici nu imi permit sa fac experimente pt ca s-au dus vremurile de alta data cand inchiudeam ochii si bagam mana in buzunar.Acum am alte prioritati.Vreau sa fac masina,sa ma bucur de ea dar fara cheltuieli aiuristice.Vreaui sa imi spuna cineva exact care e problema si care e solutia cea mai rezonabila. Cam asta e...inca o data multumuri celor ce au avut rabdare sa citeasca pana la capat. Ca o concluzie, cred ca ar trebuie facut ceva in privinta tuturor dealerilor de masini din tara asta...luata o atitudine...sa fie treziti la realitate...pt ca din pacate in service-urile dealerilor am senzatia ca singurul lucru care se poate face ca lumea e o revizie minora sau un schimb de ulei....si chiar si atunci apar probleme sau discutii. PS Mi-am adus aminte....in afara de revizie si tremurat i-am zis Dlui Stroe ca volanul merge cam greu deci e o problema la servo directie......mi-a zis ca dupa ce au verificat, sunt doua posibile cauze ..una mai scumpa si una mai ieftina....prima data ar trebui sa platesc piesa ieftina si daca nu se rezolva sa o platesc pe aia scumpa.Dar evident cea ieftina odata platita e buna platita . :D))) PSS Scuze pt eventuale greseli de scriere,m-am grabit ca a fost ceva de scris si la ditamai romanul era greu sa mai stau sa verific,deja am obosit scriind.:D
    1 point
  45. Salut ! Momentan sunt posesor de E36 Coupe, iar În câteva luni aº vrea sã achiziÞionez alt model BMW (Sincer, din ce am citit, auzit ºi vãzut mi se par cele mai bune maºini, fiabile, performante, etc). Ce se recomandã ? Diesel sau benzinã ? Eu aº miza pe benzinã pentru cã la diesel din ce am vãzut piesele de schimb din jurul motorului sunt scumpe, iar la benzinã e nasol cu consumul. Ce mi-ar plãcea mult ar fi 2 modele: 645Ci ºi 335i E92, dar nu ºtiu nimic despre fiabilitate, performanÞe, preÞ piese de schimb, consum, ºi multe alte lucruri. Mã poate Îndruma cineva cu ceva sfaturi/pãreri ? MulÞumesc anticipat ºi o searã bunã !
    0 points
  46. da asa e ..dar optiunile de la porsche costa exagerat si nu sunt chiar asa multe la numar am avut si eu porsche e frumos e super ok masina dar parca bmw este mai accesorizat
    0 points
  47. porsche cayenne nu prea are motorizari asta e problema la ele un singur motor diesel slabut si pe benzina daca nu iei turbo iei degeaba la bmw ai varietate
    0 points
  48. eu cred ca e medota cu bujie pisata si apoi umezita pe o hartie/celofan , gemuletul ala se sparge foarte greu. si cica sa-ti mai iei bmw nou dotat.. mai bine vechi si chel sau un logan nasol de tot , pacat de masina caci este foarte misto, insa mai nou toata lumea face retrofit la bmw-uri.. asadar , o afacere infloritoare, oglinzile sunt pt cei mai prost cotati infractori. totusi nu stiu de ce ti-au lasat ceasurile, se vand bine si alea , farurile pe led tot asa.. o fi ramas pt alta data.. insa ca si intrebare, nu ai alarma la masina !? ma gandesc ca trebuia sa urle toata noaptea.. de fapt daca ma uit mai bine au vrut sa-ti ia si ceasurile , dar le-au spart intr-un colt..
    0 points
  49. Cred ca sunt oameni care au citit si mai mult de 140-150 pagini ca sa afle diverse chestii...no offence Iti dau un pont: foloseste cu incredere functia serach.
    0 points
  50. ai intrebat chiar pe topicul potrivit el vinde si astfel de volane, printre altele o sa iti raspunda el in curand, sau trimite-i pm
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.