Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 06/07/16 in all areas
-
Problema pe forum aici e de struguri.. Doar se stie din mosi stramosi, ca alea de 300 beau mai multa apa.. In momentul in care vine cineva cu M4 si zice ca ii consuma mai putin... do you really need more? Alta idee de consum, ca fapt divers, nu ca etalon.. min 7:40 Buhnici 15,4 pe 650i cabrio (extraurban, sportiv, ultimii 800km) in alt video 650i coupe 2011 13,75 points
-
Nu stau in Buc, ci in IF, este imposibil sa fac un consum pe 3-4-500km, eu il estimez la 10-11. Pe 1766km am 8.2 si o vit. medie de 49.7km/h. Cum o dai, tot mic este, voi nu vreti sa intelegeti ca masinile de ultima generatie sunt economice si mult mai puternice decat cele vechi. Pe spritmonitor este 8,15.4 points
-
Consumul este enorm..am un prieten cu un 640i, il are de 2 ani, nu a resetat BC-ul de cand a cumparat masina si are un consum de 11.3l/100km, iar masina este folosita urban+cateva iesiri mare/munte pe an.3 points
-
Va salut din nou! Masina a sosit, sunt foarte incantat de ea! Am mers cu ea pana acum 700 km si imi place! Pun momentan pozele de la dealer; Sent from my iPhone 6 using Tapatalk http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/ca9765bf554525cd573236c7089d24b9.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/254a6728111c8b9c49a67407cc479d1f.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/b547ce86e9e800b951656dfcab79f6ff.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/3699ebdde595ad80cf1357d0cb719a27.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/14c49a62cf9112ddd8c38c03efc62437.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160606/36f3756e3e24a5c365950f4de7089363.jpg Sent from my iPhone 6 using Tapatalk3 points
-
Pai asta incerc si eu sa zic. Ca sa aiba relevanta, trebuie postat un consum pe 300 400 500 km pentru a elimina factorii voluntari si involuntari care pot denatura realitatea.2 points
-
Sunt exagerate pt o tara bananiera ca Ro. Sunt exagerate dpdv al confortului, al riscului destul de mare sa distrugi rotile, cauciucurile, caseta de directie, suspensie. Repet, asta intr-o tara draga precum a noastra. La noi, mai mult de 17 nu se renteaza. Mda...stiu mergi cu grija, mergi ca si cand duci un carton cu oua-n brate. Dar unde mai e placerea...de a conduce. Sent from my SM-G920F using Tapatalk2 points
-
Mau programat miercuri la service.. o sa merg sa vad ce imi iese.. si o sa atasez aici si rezultatul de la diagnoza2 points
-
M-ati facut curios, a3-ul din semnatura e din 2004. Deci vechi. Motorul e de 3,2 aspirat, VR6, de conceptie si mai veche. Cutie de viteze tiptronic, consum mediu pe bord 11.7 Ok, e mai mica, e mai usoara, n-am stat sa ma gandesc niciodata cam cat ar consuma in oras...presupun ca undeva la 15-16 intr-un oras ca Brasovul. Poate chiar mai mult alergata, insa un consum de 25 la un N55 mi se pare exagerat de mare in conditiile in care nu e obtinut pe circuit. Domnilor, totusi vorbim de un 3 litri turbo, nu de un Chevy big block de 7 litri. Parerea mea.2 points
-
motoarele de generatie noua cum are el pe 640i sunt facute sa fie economice . nu comparati un motor de acum 10 ani cu noile generatii . de asemenea normele europene de poluarea obliga producatorii sa faca motoare cat mai economice si cat mai putin poluante. am facut un experiment chiar azi , legat de topicul asta . am resetat consumul si prin oras am prins o aglomeratie infernala . apoi cand am avut posibilitatea am fost cu pedala la fund cu reprize de 270km/h. ( stati linistiti , nu am condus pe drumurile din RO cu viteza asta ) . consumul mediu , 13,9 % la o viteza media calculata de 39 km/h . si pana nu i-am dat reprizele de forja consumul era 11,7% . vezi aici graficul calculat la 15 minute. http://imgur.com/cgdSMOp vad numai comentarii rautacioase pe forum , si nimic constructiv care sa-l ajute pe om sa isi dea seama daca consumul lui este exagerat sau nu. da prietene , consumul tau pe motorul ala este exagerat de mare si anormal . eu pe M4 scot consum mult mai mic decat al tau , si merg mult mai sportiv. S55 , N55 sunt motoare similare .2 points
-
Cutie de viteze M- nu exista decat pe M-uri(are un simplu badge pe maciulie) Faruri led nu sunt nu sunt decat pe modele dupa 2015 si este optiune care costa o galagie de bani Bara spate nu pare Mpack,de aici(de de mai sus) am tras concluzia ca nu are suspensie M.Poti vedea daca ai VIN-ul. ...iar rugina aia la balamale la o masina 2010 nu are voie.Ori a busit usa spate si a luat una din dezmembrari care a stat afara,ori mai rau,o fi vreo fosta masina inundata(sper sa ma insel) Ar fi bine sa te feresti de anunturi de genul asta in general.2 points
-
Pe vremuri, cand aveam e46 320d aveam consum de 10-11% in Buc, acum 640d-ul consuma tot atat, este irelevant sa comparam tehnologia din prezent cu ce era acum 15-20 de ani. RS6 asta nou cu 5xx cp, awd si peste 2t are consum combinat real de aproape 16%.2 points
-
Daca e ok, as vrea sa fac un thread cu tot ce e nevoie pentru un astfel de upgrade, ca sa fie toate informatiile in acelasi loc. In primul rand, sistemele de sunet disponibile pe E90 sunt: - Standard are 4 canale, 6 difuzoare: 4 difuzoare medii 100mm, 2 subwoofere 160mm, fara amplificator. (poate fi identificat usor, este prezent cand masina nu are tweetere). Puterea variaza in functie de HU. Poate fi 4x15 (radio), 4x25 (M-ASK), 4x40 (CCC). - Hi-Fi are 4 canale, 10 difuzoare: 4 difuzoare medii 100mm, 4/2 tweetere 25mm, 2 subwoofere 217mm, cu amplificator. Puterea este de 2x 40W (subwoofere) + 4x 25W. (2 ohmi toate) - Harman Kardon Logic 7 are 9 canale, 13 difuzoare: 7 difuzoare medii 100mm, 4 tweetere 25mm, 2 subwoofere 217mm, cu amplificator cu DSP - Logic7. Puterea este de 2x 70W (subwoofere) + 7x 40W. (4 ohmi subwoofere, 2 ohmi restul) - Individual are 9 canale, 13 difuzoare: 7 difuzoare medii 100mm, 4 tweetere 25mm, 2 subwoofere 217mm, cu amplificator cu DSP - Dirac. Puterea este de 825 watti. - Standard foloseste HU pentru amplificare. Din cauza asta, este un compromis mare, mai ales in lipsa tweeterelor. - Hi-Fi trimite semnal analog balansat catre amplificator. Este cel mai usor de upgradat, toate firele sunt trase. Amplificatorul se poate inlocui direct cu unul care suporta intrare analog balansata. - Logic 7 si Individual folosesc semnal digital din HU. Sunt mai greu de upgradat, trebuie facuta codarea la Hi-Fi pentru a inlocui amplificatorul. In postul urmator o sa detaliez cu codurile de piese necesare upgradeul de la Standard la Hi-Fi/Logic7/Individual, pentru ca trebuie schimbate mai multe.1 point
-
Nu vreau sa jignesc pe nimeni cerand un sfat si o recomandare in aceasta rubrica "Tuning" in legatura cu ceea ce mi se pare mie a fi mai degraba un topic destinat inngijirii masinii. Insa, avand in vedere puterea de intelegere, in primul rand si apoi de cumparare a romanilor in ziua de azi... cand un sticker m3, o bara mt2 si niste replici de jante inseamna tuning... consider ca a iti izola termic si fonic masina reprezinta ceva iesit din comun pe aceste meleaguri mioritice... asa ca mi-am permis sa ating acest subiect in aceasta rubrica, cu scuzele de rigoare adresate celor ce s-ar putea simti jigniti. As dori un sfat in legatura cu: 1. ce anume elemente din compartimentul motor sunt recomandate a fi izolate termic in cazul upgradarii la turbo 2. daca partea dinspre bord compartimentului motor ar putea fi izolata fonic si apoi termic 3. unde as putea gasi asemenea folii sau materiale izolatoare termice si dpdv fonic 4. exista in Bucuresti un atelier specializat in aplicarea acestor protectii termice si fonice? Multumesc in avans eventualelor raspunsuri si sfaturi pertinente in aceasta privinta!1 point
-
In primul rand, consumul mixt afisat acolo e 10, nu 8.5. ( Daca masina e automata, consumul e si mai mare. ) In al doilea rand, ia in calcul un procent de +/-10% ca abatere. Apoi gandeste-te ce jante si ce anvelope ai. Ai jante pe 18/19 ? AI cauciucuri mai late? Ai cauciucuri runflat? Ai cauciucuri cu un coeficient slab la consum? Fiecare DA adauga un mic procentaj la consumul masinii si ajungem usor la 12. SI nu in ultimul rand, e masina in conditii bune ? Nu cumva ai probleme la motor, pe care le mentionai in alt topic? Nu influenteaza consumul? Am exclus aici stilul de mers, presupunand ca nu exagerezi cu viteza, dar nu mergi nici ca melcul si ca nu stai in trafic aglomerat zilnic, ca in cazul asta deja nu mai putem vorbi de consum mixt.1 point
-
Ok, dupa ce am studiat putin problema am zis ca poate ii ajuta si pe altii urmatoarele informatii. Mai jos aveti arhivele cu ultimele harti pentru navigatia mica Idrive Business(M-ASK cred ca ii zice). Sunt niste harti custom iar harta Romaniei asa cum a zis si colegul SKW pe celalalt topic este luata de la sistemul Comand APS de la Mercedes. Eu le-am pus si merge super. Fata de harta veche acum avem toate autostrazile (A1,A2,A3) pasajul Basarab, pasajul Baneasa si multe altele care inainte lipseau. INFO: Se downloadeaza toate arhivele, se dezarhiveaza si imaginea se scrie cu programul IMGBURN pe un dvd Verbatim DVD+R la viteza de 1x. De mentionat ca hartile nu merg decat pe navigatia Idrive bussines dupa 2007 (cea cu butoane 1>9) Aceste harti nu imi apartin si nu eu am urcat arhivele pe net, le-am luat de pe forumul gpspower.net iar arhivele au fost urcate de userul: Navigator. Busines custom 2015 NTG 1.part01.rar http://www63.zippyshare.com/v/MOU8U7nm/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part02.rar http://www63.zippyshare.com/v/mjdkOiMp/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part03.rar http://www63.zippyshare.com/v/5SK70vSE/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part04.rar http://www63.zippyshare.com/v/kehLM9go/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part05.rar http://www63.zippyshare.com/v/1oISj6aN/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part06.rar http://www63.zippyshare.com/v/pdijxete/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part07.rar http://www63.zippyshare.com/v/vzf14PDj/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part08.rar http://www63.zippyshare.com/v/A3NqGTUu/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part09.rar http://www63.zippyshare.com/v/CEqsrB6R/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part10.rar http://www63.zippyshare.com/v/mbaz04Ej/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part11.rar http://www63.zippyshare.com/v/M89s3jd7/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part12.rar http://www63.zippyshare.com/v/4eK29r2d/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part13.rar http://www63.zippyshare.com/v/KsLtd6uY/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part14.rar http://www63.zippyshare.com/v/HAfYhcWH/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part15.rar http://www63.zippyshare.com/v/DY9pdYUZ/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part16.rar http://www63.zippyshare.com/v/SuzSZQCO/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part17.rar http://www63.zippyshare.com/v/PZD1rItJ/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part18.rar http://www63.zippyshare.com/v/TtCQmWUL/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part19.rar http://www63.zippyshare.com/v/avnfZ3f6/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part20.rar http://www63.zippyshare.com/v/DI0cYL9i/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part21.rar http://www63.zippyshare.com/v/inAoa1Wq/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part22.rar http://www63.zippyshare.com/v/qw1m7KR8/file.html Busines custom 2015 NTG 1.part23.rar http://www63.zippyshare.com/v/uB0V43ET/file.html1 point
-
Spritmonitor este foarte relevant pentru consumul mediu, deoarece reprezinta o combinatie intre toate modurile de deplasare (unii merg doar in exterior, altii doar in oras, unii merg tare, altii merg incet, unii merg in orase aglomerate, altii in orase libere, unii merg la ore de varf, altii cand e liber, unii merg subturat, altii merg supraturat), ca d-asta au unii consum mediu 5% si altii 10% folosind aceeasi masina (exemplu: 320d manual 163cp NFL). Consumul mediu al unei masini nu poate fi echivalat cu consumul mediu scos de 1 persoana pe 1 ruta.1 point
-
Colegul cerea pareri cu privire la compatibilitatea unor roti pe 19,nicidecum daca sa isi ia 19 sau 16. Avantajele sau dezavantajele le stabileste fiecare pe propria piele,cand stii ce iti doresti. Eu unul prefer jante mari,aspect,in ciuda unui confort si consum sensibil scazut/crescut. Iar celor care cred ca e greu sa fii atent la gropi, le transmit ca dupa parerea mea,placerea de a conduce pe care o invocau, nu vine nicidecum dintr-un condus fara stres,in care poti sa cotonogesti masina prin gropi si guri de canal adancite.1 point
-
1 point
-
o idee de consum real http://www.spritmonitor.de/en/detail/665787.html?cdetail=11 point
-
E acelasi lucru motor de 3 litri sau 2 litri cu 300 mii km pentru ca si daca ar sta, tot imbatranesc si se uzeaza sutele de piese.1 point
-
Eu am renuntat dupa 3 saptamani. Oricat de mult mi-au placut rotile pe 19, nu am putut renunta la confortul ce l-am avut inainte. Drumurile aici sunt foarte bune in afara orasului, dar in oras mergeam cu 40 la ora. Simteam ca bat direct in mine rotile.1 point
-
Am verificat codul, este acelasi la coupe si compact http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=52108242811&series=E46 Le-am si masurat http://s33.postimg.org/q5bmsiran/IMG_3190.jpg Spor la retrofit1 point
-
Cred ca ti-am mai raspuns o data la postarile tale despre consum, daca nu pui pe o distanta relevanta (gen 100-300 km in oras), ala nu e consum relevant (pe 21KM). Sunt foarte multi factori care poti infuenta in bine consumul pe o distanta scurta.1 point
-
Citeste in cartea tehnica a masinii ce dimensiuni sunt recomandate de producator pt jantele de 18''. E posibil sa poti pune si aceeasi dimensiune de anvelope pe toate 4 rotile, dar si dimensiuni diferite, mai late pe spate si mai inguste pe fata. Ca si un sfat, tinand cont ca ai mentionat mai sus si partea financiara, iti recomand sa pui jante pe 18 si anvelope cu aceeasi dimensiune pe toate rotile pt ca la BMW si doar la BMW mi s-a intamplat sa-mi uzeze mai mult anvelopele de pe spate decat cele de pe fata, chiar si la model xdrive. La BMW 750 4x4 ''m-am trezit'' cu anvelopele pe fata 5,6mm iar pe spate 3-4mm maxim, deci bune de aruncat. Si cum nu sunt adeptul lucrului pe jumatate facut am fost nevoit sa cumpar 4 anvelope noi ca sa nu mai stau cu grija celor de pe fata ca o sa le vina randul... In schimb daca ai aceeasi dimensiune la toate 4 rotile le mai poti pune pe cele de pe fata pe spate si invers.1 point
-
1 point
-
Cum adicĂŁ 19" sunt exagerate pt E60? DacĂŁ nemții au prevazut masina asta cu jante pe 19", noi spunem ca sunt exagerate?! WTF?! PlĂŁtești ĂŽntr-adevĂŁr mai mult...jante mai scumpe, anvelope mai scumpe. Acum depinde ce vrei de la mașinĂŁ, dacĂŁ vrei confort maxim iei pe 16 max 17", dar dacĂŁ vrei frânare bunĂŁ, stabilitate bunĂŁ și aspect iei 19" Style 172 sunt originale de E60, sunt f frumoase si usoare pentru dimensiunile lor (au specificații de ///M). Dimensiunile anvelopelor sunt 245/35/19 fata și 275/30/19 spate și trebuie sa fie anvelope cu specificația XL (extraload).1 point
-
Stiu ca a trebuit data jos tapiseria de pe scaun, senzorul se afla sub tapiseria sezutului. E piesa #6: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=PN31-EUR-02-2010-E90N-BMW-320d&diagId=65_1532#65779196259 http://www.bavauto.ro/657791962591 point
-
Da, nu conteaza, o masina cu 500.000 de km are un alt pret fata de una ce are _doar_ 180.000km.1 point
-
Si cine mai crede ca un diesel de 10 ani mai are 180k km, se mint singuri.Sincer nici nu conteaza cati km mai are o masina de 10 ani sau mai multi... hai sa fim seriosi, conteaza sa mearga bine si sa arata bine. In ro targetul de km e pana in 200k km chiar daca masina are 15 ani sau 3-4 ani )). A mea are acum 200 k km si e din 2011 )1 point
-
1 point
-
Cred ca nu ma fac eu inteles. Pai ai postat consumurile, primul cu viteza medie de 30 adica trafic lejer, iar al doi cu viteza medie de 70, adica iar lejer. Sunt de acord ca a evoluat tehnologia, dar mai citeste o data ce am zis: Daca circuli in aceleasi conditii in care un 320 d f30 consuma 10, adica viteze medii de 17 km/h, sigur un 3 litri consuma 13 14.1 point
-
Cred ca nu stie proverbul cu omul beat , poate ii spune cineva proverbul ala )1 point
-
E mare consumul !!! 25% ,,, nu mai aberați ca e normal vezi doamne e benzina si asa trebuie sa consume!,,,1 point
-
Hf_now nu vezi un lucru comun la toate masinile enumerate de tine? Daca nu hai ca te ajut eu. Toate sunt aspirate natural si toate dezvolta putea si cuplul maxim la turatii inalte de aici si consumul ridicat. Porsche Cayenne 3.6 are cuplul maxim la 3000RPM si cantareste peste 2 tone. Eu cred ca ca nimeni nu spera 10% de la motorul N55 ,dar de la un 15% la 20% la condus normal ii cale lunga.1 point
-
Mie mi se pare urat x6 cat despre compact... sincer, nici mie nu imi placea e46 compact inainte dar am ajuns sa am unul din doua motive: -nu vroiam e46 in doua portiere -nu vroiam sa platesc dublu pentru un coupe care practic este aceiasi masina dar cu portbagaj mai lung. (si da, arata mult mai bine dar nu justifica pretul din punctul meu de vedere cand interiorul/motorul etc sunt aceleasi.) mai bine ca nu va place, astfel vor fi mai putine => o masina mai unica + in timp, cu diferenta pana la coupe il pot modifica pe gustul meu. PS: recunosc ca stopurile pe spate sunt handicapate dar le voi schimba cu unele rosii sau le voi face pe astea albe fumurii, masina fiind neagra va arta bine. Atasez cam cum as vrea sa arate al meu cand termin cu el.1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Muta fisierul guidedtour sau ceva de genul din usb 3 in usb 1 si o sa mearga.1 point
-
Bun asa,sa te gandesti la ce masina o sa-ti iei in timp ce trebuie sa-ti vina una noua de la BMW comandata in locul alteia care o ai deja Sa o stapanesti sanatos fara evenimente! Si in avans sa le stapanesti sanatos pe toate fara evenimente!1 point
-
1 point
-
Bara aia de spate nu are nici'o treaba cu masina ...e replica dupĂŁ bara normala...sa studiezi o bara de Mpachet sa vezi cum vin liniile pe lateral la bara..la tine are dunga aia sus la fel ca la bara normala...nici senzori de parcare nu vin bine Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Suport de usa pentru tweetere - fara panza in spatele grilei metalice - 51 33 7258575 - usa stanga - 107 lei - 51 33 7258576 - usa dreapta - 107 lei - cu panza in spatele grilei metalice - 51 33 7171201 - usa stanga - 126 lei - 51 33 7171202 - usa dreapta - 126 lei - cu logo harman kardon - 51 33 7270891 - usa stanga - 175 lei - 51 33 7270892 - usa dreapta - 175 lei Conector baterie - pentru cei care vor sa se lege cu amplificatorul la blocul de sigurante de pe baterie. Trebuie verificat daca exista pinii fizic in suport inaintea cumpararii conectorilor. - 61 13 6920092 - conector 2,5-4MM² - 7.2 lei - 61 13 6920094 - conector 6-10MM² - 8.5 lei - 61 13 6925166 - mufa 2 pini - 4.6 lei - 61 13 6925176 - mufa 1 pin - 6.3 lei Suport amplificator - in stanga portbagajului, sub capitonaj, pt Hi-Fi, Logic 7 si Individual - 65 15 6945072 - suport amplificator - 93 lei Tava de depozitare portbagaj - cea adanca nu se mai potriveste deasupra, daca se monteaza amplificatorul - 51 47 7139049 - tava depozitare stanga - 48 lei Suport difuzor central - pentru Logic 7/Individual - 51 45 7123750 - suport difuzor - 230 lei Clips de plastic - pentru inlocuirea celor care se rup, cand se demonteaza fata de usa - 51 41 8224781 - clips cu garnitura - 3 lei Cele de sus ar fi necesare pentru un montaj cat mai original. Pentru cine nu vrea sa taie cablurile originale ale masinii: Conector mama pentru conectorul pt subwoofer - 61 13 6901731 - conector - 61 13 8364835 - 4 x pini Conector subwoofer - 61 13 6984750 - conector - 61 13 8364836 - 4 x pini 0,5- 1,0 MM² sau - 61 13 8364838 - 4 x pini 1,0- 2,5 MM² Conector mama pentru conectorul de la difuzoare - 61 13 8373583 - conector - 61 13 1393723 - 2 x pini Conectorul de la difuzoare - 61 13 6925634 - conector - 61 13 1383776 - 2 x pini1 point
-
Am facut o rezervare de 700 euro , 3 camere 6 nopti din care un weekend si am garantat cu un card inchis de ceva timp. Daca nu apuca sa anuleze rezervarea o sa fie ceva distractie , le ia si booking un procent , raman si cu camerele blocate si pot sa le dau si note ))1 point
-
Unde a luat-o la vale , cand bmw e lider mondial in segmentul premium de peste 10 ani ?1 point
-
Vad ca unii gasesc urat e90 de exemplu care cred eu e printre cel mai reusit model de serie mare de la bmw dar nu se uita la martogele astea de seria 5 de prin 2003-2004 aparute,neterminate,un simt estetic scazut...un spate de norma as putea spune,comparati un E90 estetic,dimensiunile bine potrivite si veti descoperi cum trebuie sa arate o masina adevarata si mai ales un Bmw,exact simbolul bmw-agresivitate,sportivitate,putere-asta inspira un seria 3,un E90......1 point
-
Bmw seria 2 MPV (tractiune fata). Am zarit unul azi ...daca nu vedeam narile specifice din fata nu realizam ca este BMW , in acel moment eram gen WTF.Mai urmeaza sa produca masini utilitare si tiruri.Dupa acea va fi doar o marca din "turma".1 point
-
Nu se baga in treapta inferioara in nici un caz . De ce : schimbarea de treapta produce un soc in trenul de rulare si nu face decat sa piarda si mai mult aderenta. E tehnica cunoscuta de incepere a driftului cu downshift ca sa piarda tractiunea si calcat acceleratia , ori in cazul asta vrei sa o redresezi nu sa derapezi si mai mult. O alta dovada si mai accesibila e faptul ca masinile automate sunt programate sa nu schimbe in curba (se folosesc de senzorul de acceleratie laterala) tocmai pentru a preveni derapajul. Probabil asta cu treapta inferioara e valabila la FWD si subvirare. Cum se redreseaza masina cand derapeaza de spate - supravirare ( tehnica invatata la niste cursuri ) Cum simti ca pleaca spatele contra-bracare si imediat contra-contra-bracare ( adica miscare in sensul invers, nu stiu cum sa-i zic pe romaneste ) pentru a preveni aceea "coada de peste". De obicei controlul se pierde nu la prima derapare , care se contracareaza usor ci la acea "coada de peste" care de obicei e mai violenta ( pentru ca in afara de derapare mai apare si balasul masinii pe axa proprie longitudinala (dreapta stanga din amortizoare)). Daca nu se ia imediat de volan in sens opus dupa contra-bracare si masina incepe sa balanseze cu o amplitudine din ce in ce mai mare atunci sansele sa o pierzi sunt foarte mari. Nu se calca frana, eventual un pic de acceleratie ajuta. Nu se calca frana pentru ca se descarca puntea spate si derapezi mai rau. Un pic de acceleratie are efect contrar , se produce incarcarea puntii spate si ajuta la restabilirea aderentei. O alta smecherie care ajuta foarte mult ( faceti niste teste si vorbim dupa aia ) e mentinerea privirii in directie in care vrei sa mergi (redresezi masina, evident pe sosea te uiti la banda ta) . Te uiti putin mai in departare nu la botul masinii. La ce ajuta : se realizeaza un punct fix de referinta si inconstient mainile vor roti volanul atat cat trebuie. Daca te uiti la pom sau la sant de cele mai multe ori contra-brachezi mai mult decat trebuie. Daca derapajul e usor la RWD o redresezi de obicei cu putina acceleratie (totul e sa fie cat mai lina sa nu provoace si mai mult ruperea aderentei).1 point
-
Ca sofer amator, nu trebuie sa antrenezi niciun instinct. poti sa redresezi o masina prin sange rece si moderare. Nu vreau sa ma dau rotund, spun doar ca se poate. Acuma, stand la calculator, ni se pare ca nu avem timpul necesar sa reactionam. Cand esti pus in fata faptului, crede-ma ca subconstientul preia controlul si vei face ceea ce trebuie fara sa realizezi asta. Si, in plus, apare efectul acela de dilatare a timpului, in care o secunda se transforma in zece. sunt convins ca toti care am trecut prin asta avem aceeasi impresie1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00