Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/03/16 in all areas
-
Salut! Dupa foarte multe luni petrecute pe forum, a venit momentul sa imi prezint primul meu BMW.Este vorba de un e90 320Da, de care sunt foarte multumit,masina a fost achizitionata de aproximativ o luna, timp in care m-am indragostit de ea.Pachetul M a fost pus de fostul proprietar,acesta a vopsit negru lucios plafonul si diffuserul de la bara spate. Numarul de km si pretul sunt date confidentiale. Aici aveti dotarile masinii: 249 Multi-function For Steering Wheel Multifunktion Fuer Lenkrad 321 Exterior Parts In Body Color Exterieurumfaenge In Wagenfarbe 4CG Int.strip Satinsilver Int.leisten Satinsilber Matt 520 Foglights Nebelscheinwerfer 548 Speedometer With Kilometer Reading Kilometertacho Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles Selektion Cop Relevanter Fahrzeuge 1CB Co2 Content Co2 Umfang 1CD Brake Energy Regeneration Brake Energy Regeneration 2K9 L. Alloy Wheels V-spoke 360 Lm Raeder V-speiche 360 2PA Locking Wheel Bolts Radschraubensicherung 205 Automatic Transmission Automatic Getriebe 230 Eu Specific Additional Equipment Eu Spezifische Zusatzumfaenge 255 Sports Leather Steering Wheel Sport-lederlenkrad 3AC Trailer Tow Hitch Anhaengerkupplung 4AE Armrest Front Retractable Armauflage Vorne Verschiebbar 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d Innenspiegel,automatisch Abblendend 441 Smokers Package Raucherpaket 465 Through-load System Durchladesystem 507 Park Distance Control (pdc) Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor Regensensor 534 Automatic Air Conditioning Klimaautomatik 540 Cruise Control Geschwindigkeitsregelung 6AA Bmw Teleservices Bmw Teleservices 6AB Control Teleservices Steuerung Teleservices 6FL Usb-/audio Interface Usb-audio-schnittstelle 609 Navigation System Professional Navigationssystem Professional 620 Voice Input System Spracheingabesystem 644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts. 698 Area-code 2 Area-code 2 7RS Comfort Package Comfort Paket 8SC Country Spec. Release Of Teleservice Laenderspez. Teleservicefreisch. 8SP Cop Control Cop Steuerung 8S3 Automatic Lock When Driving Away Autom. Verriegelung Beim Anfahren 843 Engine Design Motorauslegung 854 Language Version French Sprachversion Franzoesisch 863 Europe/dealer Directory Service Kontakt-flyer Europa Planuri de viitor : Sistem audio mai bun Faruri xenon (de fabrica) Splittere vopsite negru lucios Eleron/Lip portbagaj vopsit negru lucios Grile vopsite in negru lucios Arcuri Eibach Sportline De cand este masina la mine,aceasta a beneficiat de fulie si curea noua, urmand sa imi soseasca filtrele si uleiul de la userul cataxxl.2 points
-
Buna , postez si eu o rezolvare ( cel putin in cazul meu ) a problemei aparute la masina mea , respectiv aparitia codului de eroare la clapeta de aer ( 43D1 Throttle Valve Actuator ). Se stie ca aceasta componenta a admisiei motorului M47N2 , M57N siM57N2 , ( piesa 16 din link - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-01-2006-E90-BMW-320d&diagId=11_3717 , care conform codului se gaseste pe mai multe modele )are rolul de a atenua vibratiile aparute la oprirea motorului precum si de reglare a debitului de aer atunci cand este initiata procedura de regenerare a filtrului de particule , automat/periodic initiat de DDE sau manual din tester . Daca avem eroarea " 43D1 Throttle Valve Actuator activa " procesul de regenerare a filtrului nu se mai poate face iar ca simptome sunt lipsa de putere , plafonarea la aprox. 3000 RPM , nu "fuge " mai mult de 165 - 170 , trepidatii la oprire , etc. Eu am avut probleme cu clapeta , am cumparat una SH care m-a tinut aprox 6 luni iar acum a cedat si ea asa ca m-am hotarat sa desfac una sa vedem ce este prin ea. Operatiuni: 1. Demontat clapeta , care este prinsa cu 3 suruburi ( T25 au fost la mine dar pot fi si alt tip , ex. normale cu "cap" de 8 sau 10 ) ( in prealabil detasat furtunul de la intercooler la clapeta , decuplat mufa ) 2 Am desfacut capacul de la clapeta cu o surubelnita , acesta fiind oarecum presat pe corpul clapetei ( cu grija deoarece in interiorul acestuia este o garnitura de etansare). 3 Dupa demontare se vede interiorul cu placa electronica , ca in poza ( lipseste o roata dintata , dar nu e relevant ): https://imageshack.com/i/pmOvaSKkj La mine , dupa demontare , am gasit inauntru ulei care cel mai probabil vine de pe admisie pe langa axul clapetei . Am folosit degresant si am spalat bine , clatit si pus la uscat. 4 Dupa uscare am varificat placuta electronica pentru a depista eventuale componente arse. Nu am avut asa ceva , toate aratau bine cu exceptia unei portiuni de cablaj ( este incercuita in poza ) care era intrerupta. Dupa forma cred ca acea portiune este pe post de siguranta si banuiesc ca s-a ars din cauza vaporilor de ulei amestecati cu condens proveniti din admisie : https://imageshack.com/i/porby3Jkj 5 Cu pistolul de lipit , am refacut traseul cu grija , sa nu dezlipesc celelalte piese. Practic am lipit o sarma dintr-o siguranta mica de 0,5 A intre pad-urile care se vad in poza . 6 Pana sa-i montez la loc capacul , am cuplat mufa am pus contactul si surpriza , functioneaza. 7 Am fixat capacul pe corp si am montat clapeta pe EGR , cuplat furtunul de la intercooler si mufa la clapeta . Am rulat INPA si DIS-ul - fara eroarea mentionata la inceput , iar la oprirea motorului , acesta nu mai trepideaza ci se opreste lin. Sper ca am fost suficient de clar in descrieri iar acest lucru ar fi de folos cuiva care se incumeta sa faca aceasta operatiune , la mine a mers , am desfacut si a doua clapeta si am gasit aceeasi problema deci este posibil sa fie si altele la fel ...2 points
-
Revopsita complet proprietarul zicea ca nu are elemente revopsite, probabil accident usile nu se inchideau cum trebuie. Bataie la volanta zicea ca defapt se aude protectia antipraf la amortizor.... Suspensie sport aftermaket destul de dura. 3 bujii arse,pompa secundata de apa arsa, plasa scaun pasager, erori pe calculatorul de lumini, pe CCC + altele de care nu imi mai aduc aminte Km 240 mii km in bord. Uzura la interior. Ideea e ca la telefon masina era perfecta. Imi pare rau de timp si de bani pierduti pe drum pentru un om care nu are coloana vertebrala sa zica clar ce vinde.2 points
-
Mi-ai luat-o inainte. Da, sunt mai multe combinatii care pot avea adaptive dampers, dar foarte rare din cate am vazut. Eu caut de ceva timp si am vazut in principiu pe 530 optiunile de genul, nu am gasit niciun 520 cu ele. Idem scaune ventilate, nu am vazut pe nicio masina din RO pusa la vanzare.2 points
-
normal ca nu este standard ( Adaptive Drive - Dynamic Drive - Dynamic Damper Control / Electronic Damper Control ) si sunt chiar greu de gasit in configuratie completa , mare parte au doar Adaptive Drive daca si pe ala , romanu nu prea baga de seama pentru ca nu este ceva vizibil ( la buton )2 points
-
mie inca imi place mult E60'ul , mai ales LCI si cu asemenea dotari ... mai trebuie un NBT si e complet ( dar nu la 16k )2 points
-
Vand al meu batranel E34,o masina corecta, frumoasa si total functionala. Stiu ca poate se vor naste unele discutii sau controverse, dar nu puteam sa privez forumul de batranelul meu simpatic, asa ca o voi posta si aici, asumandu-mi masina asa cum este: un batranel cu inima si spiritul tinere:) O mica descriere: Dotarile principale: Motorul(3.5l M5 315cai), Cutie M5, Grupul M5, Franele M5 si Caroseria:) Totul este transplantat de pe M5 pe 520i. 520i, 6pistoane, fara serie motor, in Acte. Taxe si Asigurari mici....satisfactie maxima.... Timbrul de mediu platit si nerecuperat. An fabricatie 1992,ianuarie. Tel: 0.7.6.5.3.4.5.6.4.0 Pret: 6.800euroi Multumesc Si mai adaug cateva poze, deoarece in primul post depaseam limita. Multumesc1 point
-
dupa mai multe bmw-uri in 4 sau doua portiere ,iata ca m-am hotarat sa achizitionez si un cabrio.Initial m-am gandit la e46 facelift,care desi e o masina inca foarte frumoasa,nu se poate compara cu un e93 asa ca dupa o cautare de 2-3 zile ,m-am hotarat la un e93 - N43 luat din Bucuresti (pe numere rosii) Desi niciodata n-am avut motorizarea de 2litri benzina 125 kw si nu stiam absolut nimic despre problemele specifice acestei motorizari, nivelul destul de bun de dotare m-a facut sa ma decid sa cumpar masina. La prima vedere(dupa prima mie de km) masina per ansamblu pare ok cu mici probleme pe care le-am descoperit ulterior.Cum ar fi un relanti usor neregulat ,sau o articulatie destul de slabita.Probabil si din cauza rotilor pe 18" echipate cu cauciucuri Runflat .Unde mai pui ca la balans sau denivelari ,am un scartait enervant de undeva din zona puntii spate.Dar acestea sunt probleme mici usor rezolvabile ,care nu pot umbri placerea de a conduce un cabrio ca dotari conform vin-ului: 1CB Co2 Content 459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory 502 Headlight Washer System 520 Foglights 522 Xenon Light 548 Speedometer With Kilometer Reading 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 2C6 L.-a. Wheels Star Spoke 189 Mix Tyres 249 Multi-function For Steering Wheel 302 Alarm System 320 Model Designation, Deletion 387 Wind Deflector 4AD Interior Alum. Lengthwise Fine 4AE Armrest Front Retractable 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 441 Smokers Package 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 493 Storage Compartment Package 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 507 Park Distance Control (pdc) 521 Rain Sensor 524 Adaptive Headlights 534 Automatic Air Conditioning 540 Cruise Control 563 Lights Package 609 Navigation System Professional 620 Voice Input System 644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. 676 Hifi Loudspeaker System 7RR Dynamics Package 7RS Comfort Package 704 M Sport Suspension 710 M Leather Steering Wheel 8SP Cop Control 8S3 Automatic Lock When Driving Away 843 Engine Design 863 Europe/dealer Directory 868 Language Version Dutch 877 Deletion Cross-over Operation 886 Dutch / On-board Documentation Edit: pozele sunt facute de fostul proprietar nu-mi apartin.1 point
-
salutare ! vreau sa va arat my black beauty are cam tot ce mi-am dorit -mai putin pdc spate-asta e trecem cu bine si peste asta! http://images.tapatalk-cdn.com/15/05/19/38dbe95a00b90eda2f10587df45b1466.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/05/19/7524b69bacba043bf7969542f5b3b976.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/05/19/c3cd5fd54587af30da9eeab8a4f0de2d.jpghttp://images.tapatalk-cdn.com/15/05/19/f5c97d4c373523c2ec3f0a3df23fa7f6.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
http://olx.ro/oferta/bmw-seria-3-320-ID6J48A.html E90 320D LCI, cutie automata. Ceva pĂŁreri? Știe cineva masina? Cum pare prerul/masina la prima vedere?1 point
-
WBAVU31090KY35364 http://olx.ro/oferta/320-diesel-absolut-superb-ID6JCTm.html#9127e96d49;promoted Am fost sa vad masina asta in BV Masina iti fura ochii la prima vedere. Pe scurt daca mai este cineva interesat de ea ziceti pas. ky35364-report.pdf1 point
-
Mersi de info, aici gasiti catalogul oficial BMW cu toate optiunile disponibile la F10. Sunt mentionate si cele standard in functie de model.1 point
-
Cum masina este inca la mine am decis sa fac un schimb de tampoane motor si cutie. Comandat piesele originale si programarea la BMW filaret este pt Luni. Motivul este ca am simtit ca a crescut vibratia la marsarier in sarcina (plecare cu spatele la deal, uneori chiar si pe drept tinuta din frana e sesizabil. Potentialii viitori proprietari care au vazut pana acum masina nu au facut observatii in acest sens dar pentru linistea mea sufleteasca am dat comanda de piese si am programat masina. Pretul masinii nu creste. Tampoane originale, suruburi si piulite noi + manopera in service autorizat BMW = 1262lei (pentru curiosi)1 point
-
30.000 euro pt o masina de 5 ani cu 130.000km cu motorizare basic, scaune basic, doar pt ca are "in plus" head-up display si camere video? mi se pare un pic cam exagerat totusi. probabil o buna parte din rata e casco, dar chiar si asa, parerea mea e ca cere cam mult fata de pretul actual al pietei.. o masina de genul nu cred ca ar trebui sa coste mult peste 20K.1 point
-
Putin mai devreme era la 9900E si rata de leasing mai mica putin (nu mai stiu exact cat era). Descrierea este cam mincinoasa: anul este 2011, motorizarea nu este Twin turbo si nu are suspensie reglabila (adaptive dampers). In rest, merita vazuta daca sunteti in zona. As fi curios unde este rulata masina, pare adusa din Franta.1 point
-
Cum arata indicatorul de filtru/pompa de motorina? Mai jos e lista avertizarilor din bord E46. http://www.diagnostic-world.com/pages/bmw_e46_dash_lights_195119.cfm1 point
-
@silviu-poate nu-ti vine sa crezi dar piesele enumerate mai sus sunt aproape toate consumabile, eu nu sunt genul care sa mearga cu o piesa pana isi da duhul. Exemplu: pompa de apa: era cea originala si avea joc, probabil mai mergea 30-50 de k km fara probleme dar am preferat s-o schimb direct in loc sa astept sa piarda antigel. Oricum la o masina de 8 ani si 200 k km nu mai e chiar noua si necesita investitii. Eu am pretentia sa-mi mearga masina cat mai ok, asta inseamna motor in parametrii, cat mai aproape de starea de noua. Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
E90, nu stiu ce sa zic, nu m-a atras.. E92, sigur nu e o masina rea deloc. Daca reuseam sa fac schimbul cu 330d E92 tot albastru care a fost pe aici, o aveam si acum. De asta am si fost dezamagit de F30, sunt destul de multe chestii care imi placeau mai mult la E92(stiu ca ar trebui sa o compar cu F32 ca sa fiu corect, dar asta depaseste cu mult bugetul) Si partea buna a lucrurilor, stiu ca nu o sa imi iau Audi si stiu care o sa fie viitoarea masina, dupa cea pe care urmeaza sa o iau. Sunt efectiv indragostit de noul C Class Coupe, la fel cum am fost de E92 cand l-am vazut prima oara in 2007. Orice ar fi o sa imi iau masina aia in maxim 3 ani :hyper:1 point
-
328i e motivul initial pt care am zis ca imi schimb masina. sunt destul de rare, dar ramane prima optiune. As fi ok si cu un 320i/d F30, desi parca imi gasesc mai bine locul in F10. Un 528i pare sa fie compromisul ideal, dar sunt zero la vanzare. Am ochii si pe un 530D, masina dotata fix cum vreau si de la un cunoscut. Momentan sunt cam indecis ce vreau, mai am o masina cu care sa circul, nu ma grabesc. Dar parca vad ca o sa o aleg dupa culoare @chitsro, am vazut ieri ca ai scris ca te gandeai sa o vinzi, nu am mai vrut sa iti zic. Apropo, vineri ma intalnesc cu cel care a cumparat-o sa ii schimb spira de la volan, pe care o comandasem de 2 sapt si a ajuns fix cand am fost plecat sa fac actele. Deci stiu si eu cum e sa schimbi constat piese la masina si piese care nu trebuiau sa pice. Asta a fost si unul din motive. Apreciez totusi ca nu m-a lasat niciodata in drum1 point
-
1 point
-
Multumesc. Masina a primit un kit aerodinamic ,adica barile fata / spate si praguri .I-am mai montat si niste folii 3m speciale pe faruri. Ce nu-mi place, e faptul ca tips-ul de la toba stock a ramas cam iesita in afara noii bari Caut in continuare triplele de E 93 LCI si niste arcuri fata cu un drop ceva mai mare .1 point
-
1 point
-
Ma da mimoze sunteți, vai doamne " a scris omul are scaune de seria 7" nu ma mai duc Dupa mașina ,,,penibil,,,,voi crd ca stați sa cĂŁutați doar defecte nu mai vedeți mașina Per ansamblu,,,1 point
-
1 point
-
am dat si eu click pe anunt de curios si am vazut ceva dubios (nu aia 186cp...) scaunele alea de "septar" sunt puse ulterior si nu a tinut de cont de discrepanta cromatica pe care a creat-o: mocheta neagra, scaune complet crem (oyster zice el), fete de usi la fel, complet crem (oyster, ma scuzi). din fabrica nu stiu sa existe o astfel de combinatie. daca tot a mers pana acolo, putea face un sacrificiu si sa faca treaba buna. scaunele si fetele de usi vin in culoarea aia doar cu mocheta crem. la mocheta neagra fetele de usi sunt jumatate negre si plasticele de jos de la scaune tot negre...mie personal nu imi place cum arata asa si m-ar zgaria pe creier zilnic sunt curios daca ar preciza macar telefonic modificare asta ps: trimurile alea PIANO BLACK (asa a scris omu) sunt de fapt high-gloss. nu e niciun bai cu ele, dar ce rost are sa aberezi...1 point
-
treaba e simpla. te duci cu ea la bmw si o verifici - eventual o cumperi. in schimb ai preferat sa te reorientezi spre o masina mai ieftin ( din Pitesti , unde se stie ca sunt cele mai mari tepe ) , ai dat km verificabili si facturi pe kit M din Pitesti. Nu conteaza ca nu merge masina bine , sa moara baietii pe strada cand apari cu M pack1 point
-
normal ca ti se pare scumpa, pt ca nu ti o permiti . o revizie costa 1700 la bmw. daca nu ti permiti sa dai banii astia inseamna ca n ai bani sa o intretii. nu vreau sa te jignesc!!! muncesc in domeniul pieseleor auto (dezmembrari ) . lumea cauta la e90 amortizoare , discuri de frana , placute de frana , ambreiaj sh. INCREDIBIL . Daca cauti bmw ieftin , asta cumperi !!!1 point
-
Pai ori sunt vanzatorii tepari nenorociti ori tu vrei ieftin si bun?Pune 1-2mii peste media pietei si vei vedea ca gasesti altfel de masini,cu istoric si fara poze de revista. @Kenbobo alea nu sunt masini de romania,sunt 'bemveuri' de romania,e normal sa fie probleme cu actele cand toate saraciile cauta masina premium la pret cat mai mic si astfel ajung niste cazane.Sunt destule masini bune in ro,insa costa!1 point
-
Angel eyes am schimbat eu la mine cu Cree LED 80W,din galben in alb. Dar eu am bi xenon si e LCI , se schimba in 2minute pe ambele parti fara sa dai farul jos sau alte complicatii la LCI. Ai grija ce LED marker cumperi sa fie error free si sa se potriveasca la tine,pentru ca din cate stiu eu difera de la bi xenon la halogen. Folii vreau sa ii pun si eu dar nu foarte inchise pentru ca vreau sa pun si pe fata,unde ai pus foliile ca din Constanta sunt si eu.1 point
-
eu am luat piesele de la cataxxl de aici de pe forum. neaparat cureaua sa fie originala...1 point
-
1 point
-
Aia am tot incercat si eu sa explic intotdeauna la astia care o dau in sus si-n jos cu consumul ala mixt. Au impresia ca ala le este consumul urban. Sunt naivi, isi fura singuri caciula, se mint singuri, nu stiu. Probabil ca le este frica sa-si reseteze consumurile alea "extraordinare" si sa plece dupa pana la colt sa-si ia paine. N-am putut intelege niciodata oamenii astia. Alta chestie, spun ca le ia 8-9 extraurban, dar in urban le ia 10. WTF?!?! Aia 3000Km cat iti arata BC-ul ca ai facut acel consum de 11% nu reprezinta consumul extra-urban, dar mai ales nici consumul urban. E o medie ponderata la naiba, daca stiti ce inseamna aia o medie. Media dintre consumul realizat urban si consumul realizat in extra-urban in decursul celor 3000Km parcursi. Mi-am irosit o ora sa creez un excel cu aceasta medie ponderata. Ideea este ca trebuie sa introduci distanta totala si cel mai important sa stii ori sa aproximezi care-i consumul in urban si care-i cel extra-urban. La fel, sa stii cati KM din aia 3000 spre exemplu, i-ai parcurs in oras si cat in afara a.i. sa stii ponderea. Eu ma si opresc aici din a urmari si mai ales a raspunde in cadrul acestui topic. E pierdere de timp sa tot explici unora. Imi dau seama ca pur si simplu vorbesti la pereti.1 point
-
Motivul pentru care au pus distributia in spate este unul foarte intemeiat,ce dracu voi credeti ca s-a trezit un inginer sef si a zis ...gata se pune in spate ca asa vreau eu......doar nu din cauza ca e pusa in spate ea se rupe.1 point
-
1 point
-
Nu ma intereseaza ... Dar urasc bisnitari care profita de naivitatea necunoscatorilor. Tara asta functioneaza asa din cauza minciuni si a oamenilor fara caracter Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
+1 pentru atitudine, mai rar persoane asa ca tine cu care sa poti avea un dialog constructiv. Cu stima, Daniel1 point
-
1 point
-
Lichidul de frina si ambreiaj trebuie inlocuit la 2 ani. Altfel absoarbe umiditate, isi pierde calitatile si mai grav poate produce coroziuni in cilindri receptori de frina cu consecinte total neplacute, etc...,etc... Mai toata lumea inlocuieste lichidul de frina prin metoda cea mai la indemina :) dar si uneori cea mai costisitoare (mai tirziu) :) : 1) un operator apasa frina, se face presiune in sistem si 2) al doilea operator desface supapa de pe cilindrul receptor si lichidul de frina este recuperat printr-un furtun sau tisneste prin imprejurimi. Multi am auzit: "apasa", "dai drumul" :) , repetat de actionarea supapei cilindrului de frina de fiecare data. Metoda este TOTAL CONTRAINDICATA deoarece: 1) Pedala de frina va fi actionata la maxim, garnitura de cilindrului pompei va parcurge o distanta neobisnuit de mare si mai ales va lucra intr-o zona in care "NU A MAI FOST", nu a mai lucrat, nu este rodata si sigur nu e recomandata. Aceasta zona, care in timp, ani, poate devini usor coroziva actioneaza ca un "smirghel" pe garnitura pompei de frina. In plus cursa mare pe o zona care nu a fost lubrifiata cu lichid de frina va crea o UZURA MARE acestei garnituri. 2) Forta uneori prea mare cu care se actioneaza asupra garniturii pompei - se apasa exagerat citeodata - mareste si mai mult uzura acestei garnituri. 3) In urma actionarilor repetate (poate 10 - 15 la fiecare roata), la fiecare "apasa", "dai drumul" se uzeaza filetul supapei aerisitorului sau zona de etansare. CONSECINTE: Depinzind de factorii prezentati mai sus, sigur viata garniturii cilindrului pompei de frina este scurtata sau se poate strica un aerisitor al cilindrului receptor. :blink: Ei bine vor spune unii, dar la ambreiaj cum de functioneaza atit de mult garnitura si pe o cursa asa de mare? Foarte corect, cursa este mare dar si suprafata cilindrului este extrem de prelucrata chiar de garnitura. In plus la fiecare actionare suprafata cilindrului este unsa cu lichid de frina (ambreiaj) si practic garnitura "merge" pe o pelicula foarte fina de lichid si uzura ei este ff mica. Fapt dovedit de practica. ALTERNATIVE: 1) Service dotat in care se foloseste aparatul de inlocuit lichidul de frina si ambreiaj sub presiune - ideal dar uneori nu chiar la indemina. 2) Cumpararea unui aparat "one man operator" cu care un singur operator inlocuieste lichidul de frina. Costa cam 50Euro dar in Ro n-am gasit inca. 3) Confectionare rapida (vezi poza atasata) Materiale: - o sticla de pet de 1,5l (e mai rezistenta) - o pompa de masina cu supapa, - un capac de rezervor de lichid de frina si ambreiaj - IMPORTANT la E46 se potriveste cel de Dacie si costa 3RON, sau Cielo, sau se confectioneaza, - furtun transparent (am gasit la supermaket furtun transparent la metru 1,9 RON/m) - un manometru sa poti citi cit mai clar 0,5 - 2 bar, - niste stuturi care pot fi inlocuite cu valve de bicicleta sau masina, - un lipici etansant, ideal din 2 componenti, - o garnitura de cauciuc, poate fi si din camera de bicicleta sau masina, pentru capacul de rezervor, - putina rabdare si citeva incercari. FUNCTIONARE Se face presiune cu pompa. Se verifica la manometru - la BMW max. 2 bar. Lichidul din pet este trimis sub presiune, ca la un sifon, prin furtun, in capacul cu stut in vasul rezervor de lichid de frina. Se desface aerisitorul cilindrului de frina la roata cea mai departata, Dr. spate. Lichidul va fi recuperat intr-un vas. Cind lichidul iese curat se inchide aerisitorul. Se repeta operatia la Stg. Spate, Dr. Fata, Stg. Fata si ambreiaj - aici accesul e mai greu. RECOMANDARI: Lichidul de frina dauneaza grav vopselei masinii - fiti foarte precauti. Verificati intii ca sistemul este perfect etans. Faceti o proba doar cu aer si tot sistemul montat. Presiunea trebuie sa se mentina!! Sa fiti sigur ca nu sunt scurgeri. Dupa ce alimentati petul (sticla de plasic) cu lichid, aveti 2 posibilitati: 1) daca sticla e cu gura in sus se trimite lichid de frina sub presiune, 2) daca intoarceti sticla cu gura in jos se trimite aer sub presiune. Daca sunt ceva scapari de aer pe la capac din cele 2 manevre puteti mentineti nivelul lichidului de frina in rezervor. Daca sunt ceva scapari de aer comprimat la capac fiti atenti, daca iese aer nu e nimic, dar daca se termina aerul din rezervor va iesi lichid de frina si va murdareste masina. Pregatiti-va pentru ce e mai rau: scurgeri de lichid: Sa aveti apa la indemina, citiva litri cel putin. Sa aveti cirpe de sters la indemina Supravegheati nivelul lichidului de frina din rezervor! Sa nu scada sub minim!!! Daca patrunde aer acesta iese greu din ABS. Chiar daca capacul nu este perfect etans puteti folosi dispozitivul, intoarceti sticla si trimiteti aer din cind in cind, cind scade nivelul lichidului in rezervor puneti sticla cu gura in sus si trimiteti lichid. In general e nevoie cam de 200 ml lichid la fiecare roata, cu 1 litru inlocuiti lichidul la 4 roti si ambreiaj. Sistemul merge perfect. Este foarte curat, totul este transparent si vezi exact ce faci. Eu l-am folosit cu succes la 3 BMW-uri si am folosit presiune de 2 bar ca in carte. Dar pentru siguranta - mi-a fost frica sa nu se sparga capacul de rezervor de Dacie - am micsorat presiunea la 0,7 bar. Lichidul poate fi inlocuit si la 0,5 bar dar o viteza ceva mai mare curata mai bine sistemul. Am inlocuit fara probleme lichidul de frina, nu am avut probleme cu ABS sau DSC. Pet-ul rezista si la presiune mare, sunt unii care il folosesc sticle de 2 litri la sifoane si sifonul atinge si 8 bar. Pentru siguranta am folosit un pet de 1,5 litri, are diametrul mai mic si solicitarile materialului sunt mai reduse. Dispozitivul urmator, mai avansat va fi faut dintr-o pompa de spray, cumparata din supermarket (vezi poza 2). Daca incercati, faceti incercari doar cu aer prima oara si fiti precauti - nu strica! Va doresc succes!1 point
-
Sa le tina...inseamna ca nu se grabesc cu vanzarea lor.O sa le tina si mai mult mai ales in urmatoarea perioada cand iarasi ar trebui sa fie o scadere de preturi... si eu am E60, dar nu am luat-o ca sa o dau, sunt constient de pierderi, dar pana la urma este masina dorita de mic!0 points
-
SI il lasa la un 16.000, mie mi se pare scump, apare modelul nou,o sa cada preturile la F10, dar la E60...Sa dai in 2017 aproape 16.000 pe o masina din 2008 fie ea si 535d..0 points
-
Din punctul meu de vedere, nu merita sa dai 22k euro pe o masina veche de 4 ani si cu rulaj peste 150k km. Totusi e o suma, mai degraba asa lua un seria 3 mai nou cu 2 ani si cu rulaj mult mai mic. Dar e parerea mea, fiecare cu banii lui.-1 points
-
-1 points
-
Not a big Mercedes fan, but... C Class Coupe alb, cu AMG Pack, jante negre si o evacuare cum trebuie, e ceva deosebit-1 points
-
-1 points
-
Logic ca 330i e peste 320i, dar eu am intrebat altceva. Asa intr-o situatie ideala da merge 330i cu ochii inchisi da` in viata reala mai si pica ceva pe la masina si doar nu se repara singura Am spus mai devreme ca merg un drum de 20km dupa ar sta masina. Am gresit mai devreme, am vrut sa scriu ca masina ar merge cam 20 de km pe zi in total si dupa am scris altceva. Deci un drum pe 5 km dupa pauza dupa altul de 3, altul tot de aprox 3 si dupa inca 5 Deaia am zis ca nu cred ca ar rezista o turbina. Chestia cu masina a doua masina nu prea renteza. Pentru un cuplu da merge sa fie doua masini. Daca dupa ce-mi fac calculele si vad ca nu-mi permit sa folosesc masina cand vreau nu are rost s-o iau. Daca mi-o pica ceva la ea si cine stie cat o fi reparatia si trebuie sa iau din alta parte sa o fac nu e bine deloc, doar nu pot sa ma uit pe geam la masina si sa-mi treaca foamea Oricum eu am intrebat care ar fi diferenta ca pret pe termen lung de rulare a celor doua motoare. Ca si consum, impozit , asigurare mi-am calculat si ar fi relativ ok. Consumul nu ma sperie ca pana la urma sunt aproape 300 de cai. Masima de o am acum imi consuma aproape 15 si e de 2 ori mai slaba. Si oricum masina. orice motor ramane nu o sa fie deloc menajata deasta ii intreb pe cei care detin modelele cam ce pret au piesele, pe net nu gasesc absolut nimic. Cosmin mi-a scris ca nu te intereseaza costurile de intretinere cand dai 500 impozit sau e masina de 15 0000. Eu am spus ca 15 000 ar fi maxim am vazut modelele respective pornesc si de la 11 000. Pana la urma 15 000 e un hatchback realtiv ok nou, nu mi se pare asa mult incat sa nu te intereseze ce costuri de intretinere ar fi-1 points
-
Salut, Am schimbat ieri uleiul si la relanti incepe sa se aprinda becul rosu de la ulei. Nu l-am mai vazut niciodata aprins (decat cateva secunde la pornire). Vechiul ulei era Castrol Edge 5w40 iar cel nou e 5w30 dar pe care scrie ca e special pentru motoare BMW - specially designed for BMW engines sau ceva de genu. Frate-meu se ocupa cu piese auto si am vazut pe la el uleiul asta si am zis sa il incerc. Doar ca nu mi-am dat seama ca e cu 30 si nu cu 40 decat dupa ce a aparut problema si m-am uitat mai atent la bidoane. Am tot incercat de-a lungul timpului multe feluri de ulei si la nici unul nu am patit asta, iar problema apare doar dupa ce motorul se incinge bine. Tind sa cred ca vascozitatea la temperatura mare e prea mica pentru masina mea (E39 1996 2.0i). Ceva recomandari? As fi tentat sa il scot si sa incerc un Liqui Moly 4200, desi si ala e tot 5w30 dar zice lumea ca is foarte bune si mai vascoase decat alte marci...-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00