Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/11/16 in all areas
-
3 points
-
3 points
-
Salut... Noi updateuri : Masina are acum 155.000 km Luni 04.07.2016 am fost la ZF si i-am facut revizia la cutia de viteze. Totul a mers super, au iesit 7 litri si vreo 250-300 ml si au intrat 8 litri. Schimba perfect atat in Drive cat si in Sport http://i64.tinypic.com/rcughw.jpg http://i64.tinypic.com/vdodj4.jpg Apoi revizia la masina . Nu tot la ZF! ) http://i63.tinypic.com/8y59i0.jpg Si avenit si timpul volanului sa il infrumusetam!!!! Cost 600 RON! Piele nappa. Meritul ii revine lui Bogdan din Miliari de la Vivacy Leather! http://i65.tinypic.com/2l51g7.jpg http://i68.tinypic.com/34osxf7.jpg http://i65.tinypic.com/35d5mjn.jpg http://i68.tinypic.com/205477q.jpg Va multumesc3 points
-
... Update bara m3 + dubla evacuare + eleron m performance http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160627/10840119d63ba0fecf9f09e3e225b4a8.jpg http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160627/dfa72a2e76e9469487286cb17fbf579c.jpg Sent from my iPhone using Tapatalk3 points
-
M-am gandit ca cel mai bun mod de a prezenta noul serie 7 (G12) o sa fie printr-o comparatie cu generatia precedenta (F02) ASPECT/CONFORT: 2016 750Li MSport G12 versus 2013 740Li F02 Culoare: Mineral White Metallic versus Imperial Blue Metallic Mineral White ofera un contrast mai puternic cu MSport package. Imperial Blue e mai classic, si e mai putin pretentios la tinut curat Tapiterie: Cognac Nappa Leather versus Saddle Brown Nappa Leather Desi au nume diferite, culoarea este foarte similara Punct in plus pentru G12 pentru "quilting" and "black piping" Scaune fata: Masaj cu multe puncte / functii in fata versus Masaj doar la sezut in fata Scaune spate: Rear Comfort seating versus Rear Comfort seating Extrem de similare in referinta cu ajustarile pe lungime, inclinare samd Sunroof/Moonroof: 1 fata, 1 spate versus 1 fata Punct extra pentru G12 Telecomanda: Digital Display Key versus Classic Key Display Key arata bine, dar are putine functii utile si trebuie incarcata la 3-4 zile Classic key era exact de ce ai nevoie, nimic fancy Lumini exterior: G12 mult superior - ICON LED, light carpet Lumini interior: G12 are suficiente culori ca sa poate fi transformat in discoteca :-) Lumini continue dinspre bord spre usi, culorile se pot schimba Iluminare in aceleasi culori pentru al doilea moonroof (rear passangers) Vanity Lights in B pillars pentru scaunele din spate F02 are lumini normal pozitionate, suficiente pentru nevoile iterioare Bord: G12 full LED/LCD versus F02 classic cel nou, full digital este foarte functional, insa mie imi place totusi cel classic Sound HK system pe G12 versus BMW professional pe F02 Suna destul de similar, dar nu sunt un audiofil Rear Entertainment: G12 cu niste ecrane putin mai mari, si cu rezolutie mai buna G12 cu control via tablet (Samsung) F02 cu 6 disc changer in fata Din pacate atit in G12 cat si in F02, sistemul este greu de folosit, complicat, problematic Nu merita luat nici in F02, nici in G12 Navigatie: G12 cu touch screen, insa nu prea merge bine cum arata asa iesit din bordul masinii F02 display integrat in bord Ventilatie: G12 are citeva zone aditional incalzite (consola centrala si parte din usi) In rest ventilatia scaunelor ramane foarte slaba chiar pe setting-ul maxim Incalzirea este OK PARTE TEHNICA: Motor: 4.4L V8 versus 3.0L L6 Motorul V8 pe G12 este absolut incredibil. Accelereaza brutal si daca esti la 200kmh. Este absolut ne-necesar, dar in acelasi timp este fenomenal de atractiv. Motorul 6 in linie este mai mult decat adecvat. Accelereaza si isi face toata treaba perfect. Nu ai nevoie de nimic mai mult decat 3.0L Transmisie: 8 rapoarte, similara in comportament intre G12 si F02 Noua functie Adaptive Drive in G12 Esapament: G12 750 MSport are evacuare MSport. Suna bestial, te indragostesti de sunet. Depasesti doar ca sa auzi zgomotul in kick-down :-) Dezavantajul este ca induce un zgomot de baza de pe la 1500 RPM Pe autostrada, la mers continuu, e MAI MULT zgomot decat in F02 non-MSPort Roti: 245/45/19F & 275/40/19R pe G12 versus 245/45/19F&R pe F02 Cei 3cm latime in plus la rotile spate, +cauciucuri sport fac o diferenta MARE la tractiune Dava aveti intrebari, raspund cu placere .2 points
-
Asa insirate par multe, dar ai insirat si 5l antigel, 5l apa distilata, schimbator facelift,cumparat jante,cumparat anvelope. Daca e sa pui doar problemele... nu cred ca sunt asa multe.Pana la urma sunt niste becuri,brate,bucsi,ulei,filtre,discuri,placute,flanse... astea le schimba toti pana la urma, deci eu zic ca e ok.2 points
-
Luati, diagnosticati si va veseliti https://cloud.mail.ru/public/61Pd/doZiZhqyj2 points
-
Branevl parca ai remap.uri facute la toate masinile, daca mergi foarte agresiv si franezi violent prin toate gropile si baltile cred ca nici discurile alea originale nu o sa duca foarte mult.... in romania nu ai sosele, autostrazi, depasiri la extrem pe valea oltului si liniute prin oras nu fac toti, am mai spus, daca toti si-ar pune mintea cu fiarele lor....2 points
-
Pai uite asa am fost si eu la service si mi-au spus ca la ATE nu au avut niciodata probleme si chiar daca as avea vreodata le schimba pe garantie, si nu au nici o problema.... cumparate si montate in germania Am avut si jurid si au fost foarte ok.... Si da ai dreptate, depinde de stilul de condus, daca vreau sa distrug o masina o dau gata in cateva zile chiar si cu piese originale2 points
-
Masina a implinit o luna si vreo 6,000 km :hyper: Poze noi via postimage deoarece nu mai am quota de photo pe bmwclub.ro ... mda jpg images https://s31.postimg.org/ou2bbvq23/IMG_7052.jpg https://s31.postimg.org/4b7f6tc4r/IMG_7055.jpg https://s31.postimg.org/eqdlfq9bf/IMG_7151.jpg https://s31.postimg.org/nzfrpui7f/IMG_7245.jpg https://s31.postimg.org/f5ov8qv8r/IMG_7287.jpg https://s31.postimg.org/gm0dqvy5n/IMG_7288.jpg2 points
-
Salut, Dupa aproape 7 ani frumosi petrecuti cu un Renault Megane 1.5 dci din 2007 am decis ca este timpul sa trec la ceva mai puternic, cautarea a fost una lunga si anevoiasa si cu multe peripetii dar nu m-am dat batut, am gasit o masina care imi satisface 90% din pretentii. (as mai fi vrut scaune sport si culoare neagra/argintie, dar nu le poti avea pe toate ) Sa trecem la subiect: 320D automat,210130 km reali, fabricat in 1/2007 163 cai adus din Germania in 2010 la 105 k km de tipul de la care l-am cumparat. Pentru mine a contat foarte mult ca avea masina de de 4 ani si a fost intretinuta, istoric complet (atat aici cat si in Germania). La 95 k km au fost schimbate discurile, 134 k km a fost schimbata turbina, uleiul in cutie la 143 k km + multe alte intrari pentru alte interventii minore. Ca dotari (cele mai importante) ar fi urmatoarele: -xenon -trapa (mi-a placut la masina lui miken,ii multumesc cu ocazia asta) -piele neagra -navi profesional -sunet hi fi -senzori fata spate Am facut o verificare la Contempo Brasov si au iesit urmatoarele de schimbat/verificat: 1.oring:garnituri furtun intercooler (era ulei pe scut) 2.bielete antiruliu fata 3.discuri frana fata & spate (la urmatorul schimb de placute -peste 20-30 k km) 4.flansa cardan spre diferential (prezenta urme de uzura, mi s-a spus ca se poate schimba lejer peste 20-30 km) 5.de verificat aliniere curele, role ( prima curea de sus nu statea bine, probabil ca nu a fost montata corespunzator, a fost schimbata de curand) 6.pompa auxiliara apa (a aparut nefunctionala la diagnoza) 7.deflector fata dreapta/deflector scut prag dreapta (erau deteriorate) 8.injector cilindru 2 prezenta compensare prea mare si mi-au spus mai intai sa incerc o inversare, mai jos valorile: Cilindru 1: 0.7 / Cilindru 3: 0.2 / Cilindru 4: 1.4 / Cilndru 2: 2.4 (OK -5 to 4/ Critical <-5 or > 4) - filtru de particule este inca in stare buna, are urmatoarele valori: RPM IDLE:0.0 Bar (max 35) / RPM 2000: 15.9 bar (max 75) / Cutoff speed: 56.9 Bar (max 200 ) V-as ruga sa ma ajutati cu pareri despre ce este urgent din lista de piese de mai sus, eu ma gandeam la punctele 1,2,5 si 8 ? Ma bucur foarte mult ca dupa aproape 4 ani de cand sunt membru al acestui forum pot sa-mi prezint masina aici, primul contact cu un bmw a fost cand am facut un test drive cu un e60 520 lci prin 2010, de atunci am ramas cu gandul la aceasta marca, am petrecut zeci de ore pe forum admirand masinile altor useri si citind despre problemele cu care se confrunta. Din 2010 am mai condus nenumerata modele(imi faceam sange rau) printe care : ,e90,F30(318d si 320d), X3, X5 (3.0 d si X5 M 5.d la Xdrive tour 2014), 328i GT & 435 i (pe amcakart@xD tour 2014) si ultima ar fi 740d 2014, practic nu am ratat nici o ocazie prin care puteam sa fiu mai aproape de visul meu. Mai jos poze(imi cer scuze pentru calitate) si lista completa de dotari: http://s27.postimg.org/4cn8ujpmn/IMG_0422.jpg http://s27.postimg.org/z84flox33/IMG_0425.jpg http://s27.postimg.org/q7zu1i0zj/IMG_0426.jpg http://s27.postimg.org/v2y4dioov/IMG_0427.jpg http://s27.postimg.org/txzguecu7/IMG_0430.jpg http://s27.postimg.org/elkbe4327/IMG_0434.jpg http://s27.postimg.org/807lecn7j/IMG_0436.jpg http://s27.postimg.org/y78sab5hb/IMG_0437.jpg ] VIN:WBAVC31040PS42338 Model description 320D OL Market Europa Type VC31 E-CodeE90 Chassis Limousine Engine M47/T2 - 2,00l (120kW) Transmission :automatisch Body color :Sparkling Graphite Metallic (A22) Upholstery :Leder Dakota/schwarz (LCSW) Production date :13.01.2007 Assembled in :Regensburg Optional Equipment Selection of COP relevant vehicles Diesel particle filter Automatic transmission Multifunction f steering wheel Sports leather steering wheel Fold-in outside mirror Glass roof, electrical Floor mats, velours Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit Interior mirror with automatic-dip Smoker package Through-loading system Seat heating driver/passenger Armrest front, retractable Headlight cleaning system Park Distance Control (PDC) Fog lights Rain sensor Xenon Light Automatic air conditioning Cruise control Light package Navigation system Professional Voice control Preparation, mobile phone, Business CD changer for 6 CDs HiFi speaker system BMW TeleServices Package Comfort National Version Germany Planurile de viitor nu sunt marete ,doar sa am masina impecabila tehnic si optic + sa cumpar niste jante originale (16/17 inca nu m-am decis), cele din poze le-am lasat propietarului si cred ca sunt la vanzare.1 point
-
Buna ziua, Vand masina personala BMW 325 XI seria WBAEU31050PF40719 - an fabricatie 2003 - motor 2500 benzina - tractiune integrala 4X4 - 3 chei - eleron paket m OEM - xenon OEM - trapa - navigatie aftermarket Dynavin WINCE 99 - volan m - schimbator m - interior textil sport - plafon negru m - cutie manuala 5 trepte - cotiera fata+spate - bluetooth - USB - sac sky - senzori ploaie - senzori lumini - senzori parcare,apar pe navigatie - camera pe mersul inapoi - shadow line - scaune incalzite - asistenta la coborarea in panta - jante 18 m style 135 - statie + subwoofer JBL Sunt proprietar pe carte si talon. Taxa este platita si nerecuperata,detin adeverinta ANAF. Pret negociabil 5650 euro Numar telefon 0742 871 420 Revin cu poze in cursul zilei Multumesc.1 point
-
Buna , postez si eu o rezolvare ( cel putin in cazul meu ) a problemei aparute la masina mea , respectiv aparitia codului de eroare la clapeta de aer ( 43D1 Throttle Valve Actuator ). Se stie ca aceasta componenta a admisiei motorului M47N2 , M57N siM57N2 , ( piesa 16 din link - http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VC31-EUR-01-2006-E90-BMW-320d&diagId=11_3717 , care conform codului se gaseste pe mai multe modele )are rolul de a atenua vibratiile aparute la oprirea motorului precum si de reglare a debitului de aer atunci cand este initiata procedura de regenerare a filtrului de particule , automat/periodic initiat de DDE sau manual din tester . Daca avem eroarea " 43D1 Throttle Valve Actuator activa " procesul de regenerare a filtrului nu se mai poate face iar ca simptome sunt lipsa de putere , plafonarea la aprox. 3000 RPM , nu "fuge " mai mult de 165 - 170 , trepidatii la oprire , etc. Eu am avut probleme cu clapeta , am cumparat una SH care m-a tinut aprox 6 luni iar acum a cedat si ea asa ca m-am hotarat sa desfac una sa vedem ce este prin ea. Operatiuni: 1. Demontat clapeta , care este prinsa cu 3 suruburi ( T25 au fost la mine dar pot fi si alt tip , ex. normale cu "cap" de 8 sau 10 ) ( in prealabil detasat furtunul de la intercooler la clapeta , decuplat mufa ) 2 Am desfacut capacul de la clapeta cu o surubelnita , acesta fiind oarecum presat pe corpul clapetei ( cu grija deoarece in interiorul acestuia este o garnitura de etansare). 3 Dupa demontare se vede interiorul cu placa electronica , ca in poza ( lipseste o roata dintata , dar nu e relevant ): https://imageshack.com/i/pmOvaSKkj La mine , dupa demontare , am gasit inauntru ulei care cel mai probabil vine de pe admisie pe langa axul clapetei . Am folosit degresant si am spalat bine , clatit si pus la uscat. 4 Dupa uscare am varificat placuta electronica pentru a depista eventuale componente arse. Nu am avut asa ceva , toate aratau bine cu exceptia unei portiuni de cablaj ( este incercuita in poza ) care era intrerupta. Dupa forma cred ca acea portiune este pe post de siguranta si banuiesc ca s-a ars din cauza vaporilor de ulei amestecati cu condens proveniti din admisie : https://imageshack.com/i/porby3Jkj 5 Cu pistolul de lipit , am refacut traseul cu grija , sa nu dezlipesc celelalte piese. Practic am lipit o sarma dintr-o siguranta mica de 0,5 A intre pad-urile care se vad in poza . 6 Pana sa-i montez la loc capacul , am cuplat mufa am pus contactul si surpriza , functioneaza. 7 Am fixat capacul pe corp si am montat clapeta pe EGR , cuplat furtunul de la intercooler si mufa la clapeta . Am rulat INPA si DIS-ul - fara eroarea mentionata la inceput , iar la oprirea motorului , acesta nu mai trepideaza ci se opreste lin. Sper ca am fost suficient de clar in descrieri iar acest lucru ar fi de folos cuiva care se incumeta sa faca aceasta operatiune , la mine a mers , am desfacut si a doua clapeta si am gasit aceeasi problema deci este posibil sa fie si altele la fel ...1 point
-
1. Te pot auta momentan cu pedala! Aceasta are 6 fire si se conecteaza la mufa din calculator care merge spre habitaclu (poti urmari unde ii merg firele, nu am poze acum, ideal ar fi sa iei cablajul pedalei de pe o instalatie din dezmembrari - ma uit acasa daca o mai am). Odata ce ai descoperit mufa respectiva o desfaci, e compusa din doua lalele de plastic cu cate doua randuri de fire, daca nu ma insel una gri si una neagra, pe care sunt scrisi pinii. Montezi firele pedalei in pinii respectivi dupa cum urmeaza: ACCELERATIE ELECTRONICA (mufa ovala 6 pini - cea care intra in pedala de acceleratie electronica) - pin 1 (maro-verde) - mufa calculator motor (parte gri) pin 7 - pin 2 (maro) - mufa calculator motor (parte gri) pin 12 - pin 3 (galben-verde) - mufa calculator motor (parte gri) pin 14 - pin 4 (alb) - mufa calculator motor (parte gri) pin 8 - pin 5 (galben) - mufa calculator motor (parte gri) pin 9 - pin 6 (alb-verde) - mufa calculator motor (parte gri) pin 13 2. Kitul de pornire trebuie montat complet: calculator motor - EWS - chip cheie 3. Senzorul (12147518628) e acelasi la M52B25 si la M54B30 4. Deasemeni pompa de benzina e aceeasi1 point
-
Style 135 cred ca sunt cele mai comune jante, au ajuns asa comune incat mie ii displac maxim. Style 128 replici, concave cu un 10J si masina lasata putin dau foarte bine, parerea mea. Style 128 originale nu sunt spectaculoase pt ca nu sunt asa concave. Parerea mea: 1. Style 128 concave 2. Style 172 3. Style 218 sau 1661 point
-
1 point
-
la o masina de 130.000 euro tu ai vopsi partial bara? asta inseamna sa fii roman adevarat )) Fara suparare!1 point
-
Super. Asta e ok. S-a activat. O zi faina!1 point
-
1 point
-
nu iese la spalat, dar nici nu merita sa vopsesti toata bara pentru atat. las-o asa si o vopsesti cand aduna mai multe zgarieturi. mai e si varianta retusarii, se mai practica pe la vopsitorii.1 point
-
. Dupa 2 luni, 10,000 km. Singurul eveniment a fost imbratisatul cu mult drag a unei bari de metal lasata pe marginea unei borduri... iese la spalat... (sau nu?). in rest totul bine si frumos image hosting no account1 point
-
ia Bosch si sa fie identica cu cea a masinii ca si parametri, oricum trebuie inregistrata, altfel va avea perioada de viata scurtata...1 point
-
Copiezi quide... Forderu din usb 3 in 1 merge direct 2009 la 2016-2 fara a instala alta versiune1 point
-
Aceeasi treaba si la mine nu fumez si ma deranjeaza rau impozitul respectiv nu se justifica preturi/impozite/taxe atat de mari pentru ROMANIA, pentru salarii, pentru beneficiile care ni le da statul etc... chiar nu e vorba ca am salariu 1400 pe luna si dau la casco 450 lei pe luna, la fel de bine as mai fi putut da 2000 lei pe an la impozit, dar nu se merita sincer pentru tara asta de cacao in care m-am nascut. Cum sa nu-i intelegi pe cei plecati afara sa muncesti 2-3-4-5 ani in afara doar ca sa strangi banu, daca si la mancare avem preturi mai mari ca in alte tari mai dezvoltate ce sa mai zici. La fel si cu mentenanta in reprezentanta cum a spus colegul, as putea sa-mi fac si eu acolo mentenanta foarte bine, dar daca te gandesti logic se merita? sa sun la bmw sa-mi zica ca ma costa 1800 piesele pt revizie? cand eu le fac cu 600 lei aceleasi piese diferenta fiind ca ale mele sun MANN, dar uleiul este acelasi bmw 5w30 longlife twin turbo si nu e reprezenanta de vina aici...tot tara in care traiesti e de vina.1 point
-
Nu te panica cu tracțiunea spate. Cu anvelope corespunzătoare n-o să ai probleme și dacă ajungi să cunoști bine mașina o să te descurci cu ea pe zăpadă mai bine decât cu una cu tracțiune față.1 point
-
celor ce se plang de impozit mare la 3.0, cei ce fumati sau aveti alte vicii, cat dati pe tigari timp de 4-5 luni? Eu nu fumez, asa ca nu ma deranjeaza sa dau 1900Ron/an ca sa ma bucur de un motor potent, prefer sa-i ard asa decat sa-i bag in plamani, mai bine un viciu ca asta credeti ca oricum nu bagam bani fara voia noastra la stat? nenumarati si pe orice cumparam, diferenta e doar ca la impozit ii dai gramada...e doar psihologie...1 point
-
1 point
-
Voi ati auzit de ceva taxa/impozit de 2% introdusa recent pentru tranzactiile peste 10.000 euro pentru suma ce depaseste 10 mii la cumpararea masinilor second inmatriculate in Ro? E prima data cand aud de asa ceva si mi se pare fabulatie, mai ales ca nu gasesc nimic legat de asta..1 point
-
1 point
-
1 point
-
Am citit aici ca sunt unii baieti care baga ulei C3 in motor benzina MPI. O mica parere, utilizarea uleiului C3 in motoare care nu au DPF sau care nu folosesc sistemul de injectie directa este inutila si daunatoare. Uleiurile C3 sunt mid sau low saps adica au pachet de aditivare pe baza ZDDP taiat asta pentru a proteja sistemul de emisie reprezentant de catalizator si DPF la diesel, iar la motoarele cu injectie directa valvele de admisie. Incercati sa folositi pentru benzinarele care nu au injectie directa uleiuri full saps sau sa zic asa A3/B4 iar ca vascozitate a uleiului crea recomandata de producator. Daca producatorul recomanda 5w30, vara se poate merge lejer pe 5w40 mai ales daca masina primeste talpa corespunzatoare. De ce ? Pentru ca uleiul se incinge foarte tare in timpul mersului, in mod normal poate sta intre 90-100 grade dar in talpa temperatura lui creste deci vascozitatea scade. Un ulei 5w30 pentru un motor alergat nu e cea mai buna solutie pentru ca talpa reprezinta subierea peliculei de ulei ceea ce de multe ori poate reprezenta uzura mai mare dar si consum de ulei mai mare. De altfel am fazut ca sunt colegi care merg pe castrol. BMW a renuntat de cativa ani la parteneriatul cu Castrol si a ales Shell. Despre castrol nu pot spune decat ca la grupul VAG a facut cateva probleme la unele motoare mai sensibile iar calitatea uleiului castrol de azi este slaba. Va dau exemplu Castrol Edge 5w40 care a picat norma porsche a40. Acea norma este destul de greu de obtinut de un producator de uleiuri si spune multe despre proprietatile lui dpdv al uzurilor. Sunt 3 norme care te ghideaza in alegerea uleiului. - Norma Porsche - Norma MB - Norma BMW In cazul uleiurilor C3 - BMW LL4 - MB 229.51 - Porsche C30 sau A40 In cazul uleirilor A3/B4 - BMW LL1 - MB 229.5 - Porsche A40 Producatorul uleiului nu spune neaparat totul despre calitatea uleiului. Alegera unui ulei se face tinand cont de - vascozitatea necesara de preferat 5w30 sau 5w40 pentru motoarele fara modificari - punctul de congelare cat mai bun. In combinatie cu alte cifre din TDS-ul uleului poti stii cat de fluid va fi acel ulei la pornire implicit cat de repede va ajunge unde trebuie. - punctul de fierbere care trebuie sa fie cat mai mare - indexul de vascozitate la fel cat mai mare Ultimele doua iti ofera un indiciu cu privire la stabilitatea uleiului. Cateva informatii generale pe care trebuie sa le aveti in vedere cand alegeti un ulei sunt mai sus precizate. Un alt criteriu esential este urmarirea testelor de industrie printre care intra si normele de care am vorbit mai sus. Un alt criteriu final, dupa alegerea uleiului este intervalul de schimb. O sa incep prin a prezenta un mic tur a vietii uleiului. In momentul in care uleiul este in actiune, intre piesele in miscare se afla un spatiu necesar peliculei de ulei care pe langa partea de baza prezinta si aditivi. Aditivii pot fi clasicul ZDDP sau aditivi solizi cum sunt MOS2 sau Boron Nitride. Pe langa partea de aditivi cunoscuti mai intra si alti aditivi cu denumiri complexe pe scurt saruri ale unor compusi chimici sau substante chimice cu denumire complexa ( detalii care nu ne intereseaza ). Ei au rolul de a se pune intre elementele in miscare si de a limita frecarile deci in reducerea uzurilor. Cu timpul aditivii se uzeaza, se epuizeaza si se neutralizeaza in mediu de reactie al uleiului. 1. Contaminarea. Un mare dusman al uleiului este contaminarea cu carburant sau cenusi rezultate in urma arderii ( aici are un rol esential EGR-ul ). 2. Oxidarea 3. Acidul Sulfuric in mare dar si alci acizi care rezulta fie in mediul de reactie al uliului fie in urma arderii 4. degradarea bazei care determina sludge. Contaminarea strica baza, in cazul in care baza este petroliera determina denaturarea bazei prin dehidrogenarea acesteia adica lipsa de protectie a bazei care tine spre origine. Aditivii sunt afectati iar cifra de bazicitate a uleiului TBN scade. TBN-ul mai ne arata si cantitatea de aditivi. Acidul sulfuric apare prin pierderea sulfului din complexul ZDDP dar si din ardere. La fel are rol in scaderea TBN-ului si are efecte corozive daca uleiul este tinut mult si bine in motor. Degradarea bazei se vede mereu, ulei negru iar de multe ori sludge. Rularea cu un ulei uzat si contaminat aduce uzuri. Intre piesele in miscare nu mai ai baza + aditivi, ci ai baza degradata, aditivi uzati + contaminare cu cenusi si alti acizi. Toate in functie de gradul de uzura al uleiului. Acum vine intrebarea clasica, de unde stiu eu cat sa tin uleiul. Simplu, evolutia uleiului se urmareste cu un test de ulei uzat, o analiza care la noi nu se face si care este extrem de scumpa. Prin urmare forumurile de pe afara sunt solutia aici. Intervalul de schimb se determina in functie de stilul de a conduce si scopul masinii ( de drum intins, de oras, pentru ambele ). Se determina in general in functie de cantitatea de ulei din baia de ulei. Adica nu poti da acelasi OCI la un motor cu baie de 4 litri la fel ca la un motor cu baie de 8 litri. Am dat doua exemple. Partea de curatare a uleiului este iar esentiala. Detergentul principal al uleiului este calciul sau magneziu. De ani buni s-a cam renuntat la magneziu in favoarea calciului. Aici iar intra substantele chimice care iar au denumiri complexe si care nu prezinta interes. Despre bazele uleiurilor este o discutie mai larga, mai ampla si mai tehnica. In comert termenul de sintetic este fortat iar ceea ceste full sintetic are un pret ceva mai piperat. Nu de alta dar in legea germana, uleiul full sintetic trebuie sa aiba un anumit procent de baza sintetica pe langa baza de provenienta petroliera. Eu personal pentru masina mea, avand baie de ulei de 3.6-3.8 litri abordez un OCI de 6k km pentru ca merg mult in oras. Din experienta personala dar si din sfaturile oferite posesorile de alta marca, OCI-ul mic + un ulei bun au facut casa buna dpdv fonic dar si al uzurilor.1 point
-
Din pacate, de fiecare data cand vad la stiri cate un accident in care e implicat un BMW, in 90% din cazuri soferul BMW-ului e de vina. De ce oare?! Tind sa cred ca toti zmeii, in momentul cand au un amarat de maxim 2.0 sub capota, deja se cred piloti de Formula 1, deci implicit regii soselelor, fac depasiri riscante ca doar au BMW, de viteza sa nu mai vorbim ... pacat, din cauza acestor oameni fara un gram de minte, mor oameni nevinovati. Doar in aceasta saptamana, din intamplare vazand unele accidente la TV, in 30 % erau implicate BMW-uri. Eu nu zic, circula multe BMW-uri pe soselele patriei, dar si VW-uri circula multe, si Dacii, si Opeluri ... Sincer, pe buna dreptate sunt considerati soferii de BMW cocalari, deoarece (din pacate) o foarte mare parte dintre soferii de BMW chiar asa sunt. Ma uit si ma crucesc de multe ori la ce comportament deplorabil si cata aroganta pot expune in trafic unii soferi de BMW, indeosebi cei cu E46 (cei cu folii negre si pe geamul fata si M-power,M-Sport,etc pe parbriz) :thumbdown: ; sincer nu am chiar nimic cu posesorii civilizati de E46 sa nu se inteleaga gresit, si evident ca nu am nimic cu posesorii de BMW a caror IQ e in limite normale :twoup:1 point
-
Din cate inteleg trebuie pt un e90 lci nu pt un e60 Deci merge plug & play avand in vedere ca este pt e92 lci. Si decat sa dam minus aiurea mai bine cascam ochii si citim ce scrie...1 point
-
eu ma abtin,dar tu esti prea "darnic" la jigniri! cat despre "ordinea mondiala" habar n-am despre ce vorbesti! doar analizez ce vad/citesc/constat si... cam da cu evrei fara scrupule in functii de conducere/decizie... sa ma ierti de sinceritate! cat despre reprodus... am ingropat atatia prieteni si rude in ultimii 5 ani incat incep sa-mi pun serios intrebarea: la ce mama dreaqului dam la b.ci?! daca tot la putrezit ajungem oricum,mai devreme sau mai tarziu... intre masina electrica si seria 7, direct la 760li m-as opri! luati voi panaramele evreilor! corect, ce tot sa ne c.im cu V8-uri cand exista V12 rafinat de 6 sau 6.6 litri?! http://www.telegraph.co.uk/cars/news/bmw-m760li-xdrive-v12-revealed/ Imi pare rau daca te-ai simtit jignit sau ai interpretat ca te-am facut eu "prost"! orice om e liber sa faca ce vrea cu banii lui! mi-am exprimat parerea personala si punctul personal de vedere referitor la masinile electrice si individul ce s-a apucat sa le construiasca/vanda! sunt multe lucruri ce ma deranjeaza la o masina TESLA pe langa faptul ca este electrica! eu o vad ca pe un instrument portabil de spionat si colectat date! abureala cu care sunt amagiti viitori proprietari jecmaniti pe fata sunt acceleratia si designul! de acceleratie nu poti sa abuzezi prea mult ca ramai cu ea in drum iar designul... din interior ca sofer chiar nu-i mare lucru de vazut... problema acuta ramane pentru ca masina asta colecteaza orice date prin wi-fi de la orice smartphone sau retea pe langa care trece si de la oricine,fara sa ceara acordul sau cei "violati" sa stie asta! dar probabil nu intereseaza pe nimeni treburile/detaliile astea!1 point
-
Imi pare rau sa iti spun, dar orice motor bun "mananca" putin ulei. Daca is face ungerea bine. Asa ca daca vrei sa te lauzi in continuare, nu mai spune ca motorul tau are "consum 0 de ulei"1 point
-
La cel cu e90 a iesit unul pe linia de tranvai fara sa se asigure, si a trimis bmw-ul direct in stalp. Nasol moment, cred ca ii da culpa comuna.1 point
-
Pe la vopsitoriile la baraci... vopsirea corecta se face pe tot elementul si nu "retusare". Doamne...as nebuni sa dau atatia bani pe o masina si sa vad cate o zgarietura superficiala, dar una ca aia a ta...pacat ca e masina noua.La cat mergi sigur o sa mai prinda lovituri zgarieturi bara de fata de la pietricele...cum a spus si colegul mai asteapta..0 points
-
0 points
-
sportiv inseamna sa iasa fum din roti cand ajungi la destinatie si sa cauti extinctorul prin portbagaj, ”destul de sportiv” inseamna sa nu mai cauti extinctorul, doar sa iasa fum si sa le lasi asa0 points
-
0 points
-
Si eu merg destul de sportiv, pana acum n-am reusit sa ovalizez nici un disc la nici o masina.0 points
-
Are dreptate branevl...eu sunt in bransa si prietenul tau nu poate sa ia decat de la aceeasi furnizori, autotal, autonet,augsburg , unix, plus auto..etc care sunt mai mari pe piata.0 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Mai pun o poza de azi: http://116.imagebam.com/download/Uf8AGb6hLe3nqVOHZ7hRuw/49853/498524422/poza.jpg-1 points
-
Mai bine o iei prin oras si de preferabil ar fi sa treci dimineata pe la 3-4-5 prin bucuresti.-1 points
-
@win60 -asa e, multe sunt piese consumabile, ce nu e consumabil: injector, turbina, radiator intercooler, pompa apa auxiliaracuti Mai am in plan: -schimb ulei cutie automata. (a mai fost schimbat in urma de ~100 k km, cred ca il mai las 10 k km) -vopsit jante vara -dpf off si soft ceva light,180-190 cp. (Powertech sau Completechip) @ryoraul-aproximativ 20 000 RON, 2 ani si 4 luni, 30 k km. Am luat si un aditiv de la Sonax pentru motorina sa-i bag pentru drumul la Greci http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160811/3e83b5c7d895c35d62f53b27d718408b.jpg-1 points
-
Eu zic cĂŁ Style 135 sau Style 166 dau cel mai bine pe un E60 ĂŽn mințile lui.-1 points
-
Ăntr-adevĂŁr replicile au 9 J cu 10 J, et 24 cu et 14, sunt grav concave, nu știu cat de rezistente sunt!-1 points
-
O idee va rog , ce jante ar da mai bine pe un e60, din câte am vĂŁzut style 128 ar da Ok , am vĂŁzut ca sunt si replica 128 la 700 euro pe piața dar imi e frica de replici de calitatea lor, originalele sunt aprope dublu, daca aveti careva sa imi dați o pĂŁrere, sau alte jante 18,19" ce ar da bine pe e60.. Multumesc-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00