Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/07/16 in all areas

  1. DX22770 : - are ultima intrare in service in 10/2015 la 164.564 km , acum suntem in 12/2016. - din istoric rezulta ca face cam aprox. 50k km pe an, deci s-ar putea estima ca acum ar avea aprox. 225-230,000km DY40404 : - dec 2014 are 170,391km -- martie 2015 are 186,698km -- iunie 2016 are 176,600km - din istoric rezulta ca face cam aprox. 60k km pe an, deci s-ar putea estima ca acum ar avea aprox. 170,391km (dec 2014) + 120,000km = aprox. 300,000km sunt doar niste pareri si extrapolari matematice, nu inseamna ca reprezinta neaparat realitatea.
    4 points
  2. Si cand nu ai roata de rezerva ce te faci cu non rft? Am.facut pana pe autobahn langa Budapesta. Daca nu aveam rft nu decartam cateva sute de euroi la platforma? Un alt motiv pt care sustin rft este pentru pana facuta iarna. Nu doresc nimanui sa schimbe o roata la -10 15 grade ;
    3 points
  3. Ai dreptate Liviu, dar judecand dupa descrieri, par a fi masini de samsari, deci aduse recent. Si rapoartele pot contine erori, dar si cazuri de km dati inapoi in Germania exista. Sunt persoane care fac leasing operational cu nr. limitat de km si prefera sa dea 3-500 EUR pentru a modifica km masinii, decat sa plateasca o valoare reziduala cu 3-4000 EUR mai mare. Eu am o masina similara (520D, 135.000km) de vanzare la 19.500 EUR si deja sunt pe minus vs. achizitie. O masina care ajunge la 17.500 EUR in eur in Romania, cel mai probabil a costat undeva in jur de 16.000 eur f. TVA in Germania/Franta/etc. La o simpla cautare pe mobile.de/autoscout/cars la acest nivel de pret, ne putem da seama ce fel de masina a fost. Pe de alta parte, daca clientul nu are probleme cu km modificati, face o testare masinii (in special turbina si injectoare) si daca e ok, 17.500 e un pret f bun pentru un Seria 5.
    3 points
  4. https://www.autovit.ro/anunt/bmw-x-4-0-d-306-cp-panoramic-distronic-head-up-display-ID7GgUfX.html#e08e7713df In caz ca e cineva interesat sa zica pas. Masina avea peste 270mii km acum 1 luna iar acum ... A fost a unei cunostinte. Mai ca-i venea s-o cumpere inapoi el cand a vazut cum arata in poze :frantics: El a dat-o cu 20 de mii
    2 points
  5. cand am cumparat masina,prietenii mi-au zis ca prieteni ai lor si-au luat A6, F30 si alte masini mai "bengoase" la banii astia. nu am incercat si nici nu incerc sa conving pe cineva ca eu nu sunt interesat de "cat mai mare si mai stralucita, cat mai noua si mai cheala, cu km care incep cu 1". am destula experienta, mai ales cand este vorba de aceasta marca si am ales cu sufletul si am cautat calitatea. Am preferat o masina care nu a fost spalata niciodata la motor si nu una "pregatita" de vanzare.
    2 points
  6. La M54 problema principala a consumului de ulei sunt segmentii de ungere. Poti verifica si starea valvei PCV impreuna cu furtunele. Verifica bine sa nu ai scurgeri. De obicei se duce garnitura corpului filtrului de ulei si pe acolo poate curge o cantitae considerabila de ulei. Fumul negru spune ca ai amestec prea bogat (benzina multa). Nu ar fi rau sa pui un tester pe ea. Cat despre stropi, cel mai probabil e condens.
    2 points
  7. As alege oricand non rft,doar nu faci pana toata ziua,si mereu -15...
    2 points
  8. mersi ca imi tii topicul sus, totusi prefer sa nu mai postezi toate prostiile pe topicul meu...marele specialist a decis, nu se vinde ca nu e neagra
    2 points
  9. Incep cu pozele din anuntsi lista de dotari: http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_2_1000x700_vand-bmw-e91-lci-fotografii_zpsjtqgtqhh.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_3_1000x700_vand-bmw-e91-lci-bmw_zpsivcoirxp.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_1_1000x700_vand-bmw-e91-lci-targoviste_zpsurobtfc1.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_4_1000x700_vand-bmw-e91-lci-auto-moto-si-ambarcatiuni_zpsy02btgqb.jpg Vehicle information Type code UX31 Type 320D OL (EUR) E series E91 (MUE) Type TOUR Engine N47 Power 130 Transmission AUT Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/BEIGE (LCB4) Prod.date 2009-02-05 S1CA Selection of COP relevant vehicles S1CB CO2 package S1CD Brake Energy Regeneration S205 Automatic transmission S249 Multifunction f steering wheel S2ME BMW alloy wheel, M double spoke 194 S302 Alarm system S322 Comfort access P337 M Sports package S386 Roof railing S3AC Trailer coupling S402 Electric panoramic roof S418 Luggage compartment package S423 Floor mats, velours S428 Warning triangle and first aid kit S430 Interior/outside mirror with auto dip S431 Interior mirror with automatic-dip S464 Ski bag S481 Sports seat S493 Storage compartment package S494 Seat heating driver/passenger S4AB Fine wood trim burr walnut S4AE Armrest front, retractable S4UA Partially electric seat adjustment S502 Headlight cleaning system S508 Park Distance Control (PDC) S520 Fog lights S521 Rain sensor S522 Xenon Light S534 Automatic air conditioning S540 Cruise control S563 Light package S5AC High-beam assistant S609 Navigation system Professional S612 BMW Assist S614 Internet, preparations S615 Expanded BMW Online Information S616 BMW Online S620 Voice control S633 Preparation, mobile phone, Business S672 CD changer for 6 CDs S676 HiFi speaker system S698 Area-Code 2 for DVD S6AA BMW TeleServices S6AB Control for Teleservices S6FL USB/Audio interface S704 M Sports suspension S710 M leather steering wheel S715 M Aerodynamics package S760 High gloss shadow line S761 Individual sunshade glazing S775 Headlining anthracite P7RS Package Comfort S7SP Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801 National version Germany S863 Retailer Directory Europe S879 On-board vehicle literature German S8SC Telematics access request,country-spec. S8SP Control unit COP S936 Dummy-SALAPA S321 Exterior parts in vehicle color S548 Kilometer-calibrated speedometer S851 Language version German Prea multe poze nu am, in acest timp m-am ocupat de starea tehnica si inscriere. Pana in momentul asta masinia a primit: -schimb ulei si filtru cutie de viteze 1150 piesele+200 manopera -revizie motor: toate filtrele si uleiul 650 lei -grile fata negre -ceasuri 335d+lumina alba si inele de M3 -volan M cu padele (functionale). -detailing interior complet.urmeaza si exterior -vopsire trim schimbator.era putin zgariat -update harti 2017-1 http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_6_1000x700_vand-bmw-e91-lci-_zpsvenkf3zy.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/20161124_074538_zpsdnmz5kqh.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/20161118_221213_zps7ykfo5zu.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/E91/124119832_8_1000x700_vand-bmw-e91-lci-_zpsz0nlgtiw.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/20161128_203002_zps4fsthm3y.jpg http://i758.photobucket.com/albums/xx225/all3ex_wly/20161129_191355_zps0sxfs9xs.jpg
    1 point
  10. meserie jantele! tare bine ar da si pe e90 meu style 193 nuuu?
    1 point
  11. Au ajuns gentile http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161207/914ad1c08fe722fd33b3d259aa52c76b.jpg,sunt deja pe maĂâ˘inĂŁ, pe fata am pus Michelin PS3 si pe spate deocamdatĂŁ am lĂŁsat ce aveau ele , Pirelli P Zero , in varĂŁ cred cĂŁ o sa pun tot Michelin PS3
    1 point
  12. Nu are nici o legatura ca e mpack sau nu, daca ti-ai tot luat arcuri eibach schimba si telescoapele cu un bilstein b8 sau koni sport. Arcurile Eibach nu se pupa cu telescoape normale non sport. Problema nu era de acolo ci de la cauciucuri si posibil geometrie; ma rog daca tot ai luat arcuri fa treaba pana la capat si pune si telescoape de calitate( recomand koni sport) . Iti garantez ca dupa sta lipita de asfalt si la 260 Sent from my iPhone using Tapatalk
    1 point
  13. cum ai pus leduri albe? sau asa ai cumparat ceasurile? se vede tare misto cu alb, nu am cuvinte! sa te poarte sanatos si multi km fara incidente!
    1 point
  14. Salut daca ĂŽl luai cu pachet m iti spun in mod sigur ca nu avea acest de traimling sau cum se numește ,,, eu am avut 320d e92 cu pachet m si e f stabilĂŁ probabil din cauza amortizoarelor,,,,la f10 f30 e binecunosta problema ținutei de drum,,, cei de pe forumurile de afara se plâng ĂŽncontinuu de aceasta problema,,, am inteles ca au remediat ceva la servo direcția electricĂŁ de la 2014-2015 in sus,,,am condus si eu având in vedere ca job-ul meu e in domeniul vânzĂŁrilor auto cred ca nu exagerez vreo 7-8 f10 si un f30,,, toate sunt f instabile la viteze mari ,,, trebuie sa corectezi ĂŽntr-una direcția,,, eu personal sunt f dezamĂŁgit de Bmw ,,, DupĂŁ pĂŁrerea mea cam toate modelele dupĂŁ 2010 le-au zbârcit ,,,
    1 point
  15. 2 x pana in 4 ani ... roata de rezerva e sfanta .
    1 point
  16. Nu e vorba de comoditate. Si daca nu e expirat kitul de pana, dupa ce bagi spuma.in el nu tot arunci cauciucul? Suspensia se uzeaza oricum si cu si fara rft. Asta e cand pica ceva schimbi. Confortul psihic valoreaza mai mult decat teama ca se strica suspensia. Masina e un fier, eu contez nu ea. Asa ca rft e ce trebuie pt masini care nu au roata de rezerva.
    1 point
  17. Tavicu, retrofitul asta este OK. Nu vad la semnatura daca ai masina automata sau manuala. Chestia este ca degeaba ai volanul incalzit, si este smecherie dimineata cand totul este rece in habitaclu, daca trebuie sa schimbi viteza dai de maciulia aia congelata. Mai interesant ar fi daca ai investi banutii intr-un Webasto de exemplu. Il programezi si ai caldurica cand ajungi la masina.
    1 point
  18. @cavaliere eu am kit de pana cu compresor si rezerva slim. De cand am masina nu am avut nici o pana. Sincer mai bine schimb roata la -15 grade decat sa imi distrug singur suspensia la masina. RFT ul ii prea rigid si nu absoarbe nici un soc aceastea fiind transmise direct in suspensie. De vara am RFT si de cand am trecut la anvelope de iarna nonRFT confortul s-a imbunatatit substantial. Acuma fiecare poate decide ce vrea, eu m-am decis sa imbunatatesc putin confortul masinii si sa renunt la comoditate cand si daca o sa fac pana.
    1 point
  19. Salutare. Am intrat si eu in randul posesorilor de BMW dupa o pauza de 11 ani. Am schimbat Fordul Mondeo 1.8 TDCI din 2010 de 125 cp care mi-a fost fidel timp de 6 ani si 160.000 km cu un BMW 320 Touring din 2013 cumparat de la reprezentanta BMW din Stuttgart, cu 88000 km. Initial as fi vrut sa fie cu km. mai putini, pana in 60000 (tinand cont ca Fordul l-am luat cu 30000) dar nu am gasit nici unul care sa i-mi si placa si sa fie si la pret OK si sa nu fi avut avarii serioase in istoric. Asa ca pana la urma am lasat la capitolul km si am primit in bonus fata de Xenon, Navi, Senzori parcare si dublu climatronic si alte optiuni: cum ar fi scaune sport, jante aliaj pe 17, navigatie profesionala cu ConnectDrive. Si ca nou posesor as avea si eu cateva intrebari: Torpedoul este la F31 racit sau nu? Exista vreo posibilitate sa folosesc optiunea de internet pe masina?
    1 point
  20. Multumesc tuturor pentru raspunsuri si urari. Si acum cateva commenturi in ordinea reply-urilor dar si cateva poze: RunFlat - pana sa mentionez in acest topic despre ele stiam clar (din auzite si de pe internet, nu din experienta personala) ca afecteaza negativ in special confortul (datorita peretilor laterali ranforsati) dar si tinuta de drum (fara o explicatie clara). Din raspunsurile voastre vad ca parerile sunt impartite PRO/CON - eu oricum am facut pasul: masina este in RO, asteapta cuminte finalizarea procedurii de inmatriculare si am incaltat-o deja cu anvelope Michelin iarna standard (nu RunFlat). Inainte sa o 'abandonez' in RO saptamana trecuta am mers cu ea doar vreo 5km cu noile anvelope (de la vulcanizare pana la garaj) si pot spune clar ca nu mai simteam orice gropita de pe drum. Despre partea cu deviatia de la traiectorie - ramane de vazut. Din pacate urmarind dezbaterile de pe forum (mai ales de problema asta la seria 5 - F10 dar si la F30 etc) inteleg ca sunt multi care se vaita de simptome insa rezolvarile sunt diverse (anvelope, geometrie, caseta directie, articulatii etc) - nu este o reteta clara pentru rezolvarea problemei. Si inca un pas pe care l-am facut deja de cateva zile - am comandat arcuri Eibach ProKit (teoretic cele mai 'prietenoase' si cu coborarea cea mai mica) si bare stabilizatoare ranforsate. Le montez cand ajung din nou in RO de sarbatori (ocazie cu care, dupa cum mentionasem, vreau sa anulez si CDV-ul). Ramane sa vad daca am gresit total (si cu anvelopele si cu arcurile si barele anti-ruliu) sau se va simti vreo imbunatatire. Dupa coborarea garzii la sol sper sa scap sau macar atenuez tendinta de deviere la viteze mari cu vant lateral. Si desigur, dupa modificari este in plan si o geometrie : ) Interesant e ca in primavara am testat in RO masina cumnatului (un F30 320D LCI xDrive) cu 300km la bord - am mers doar vreo 50km pe un drum secundar (Valenii de Munte - Cheia) si am observat acest fenomen de deviere/aruncare din santurile longitudinale create in sosea de traficul greu. Inevitabil fac comparatia cu masina mea de la acel moment (406-le) care nu suferea de asa ceva. Din moment ce la 320-ul nou nu se punea problema de unghiuri dereglate (masina noua de nicio saptamana) am pus comportamentul pe seama anvelopelor (mai late: 225 fata de 205, mai joase: 45 fata de 60 si mai dure - RunFlat fata de Standard Iarna). Si daca dam crezare si la ce ne spune Wikipedia despre 'tramlining' reiese ca problema este asociata 100% cu anvelopele (si in special cu RunFlat-urile): 'Vehicles with large and wide low profile tires are more prone to the effects as well as vehicles which have wheels fitted that are larger than the manufacturers recommendation or have reinforced sidewalls.' Despre recomandarea de seria 5 - scrisesem prin topic inca din faza de cautari ca l-am eliminat (constient ca pierd la partea de confort) fiindca mai ies si pe circuit si E60/F10 mi se par foarte greoaie pentru asa ceva. Nu am mers cu vreunul pe circuit, doar le-am vazut 'in actiune' dar clar nu prea incape comparatie cu E90. Oricum sunt curios cum se comporta E60/F10 la viteze mari si vant lateral - teoretic masini (mult) mai grele insa si mai inalte decat E90... F30 versus cutie manuala - enumerasem de la inceput criteriile de alegere a masinii: berlina, Diesel mare si cutie manuala. La F30 pe versiunea 330D deja se pune doar cutie automata - la asta ma refeream cand am spus ca Diesel-urile mari/puternice cu cutie manuala sunt pe cale de disparitie... Iar despre comparatia cu fostul 406 - am tot facut paralele cu o usoara nota de dezamagire la capitolul tinuta de drum. Probabil am pornit de la inceput cu asteptari prea mari de la 330D dar totusi din datele de pe hartie (ampatament, ecartamente, inaltime, latime) ar fi trebuit sa reiasa o masina mai stabila. La fel si puntile spate similare (multi-brat) si fata McPherson. Ca sa nu mai spun de cei 10ani distanta intre proiectarea celor 2 modele sau de diferenta de pret (cca 4000E la 406 cu toate imbunatatirile fata de 18.000 E deocamdata la 330D plus cca 1000 arcuri, bare, manopera etc). Nu regret in vreun fel alegerea, poate doar ma asteptam la un 'WOW' la toate capitolele... Oricum va mai tin la curent cu imbunatatiri, efecte etc.
    1 point
  21. @vladmury: din experienta personala nu din auzite. stai ca o sa copiez aici ce am scris acolo... Asta este postul: Cum spunea si un coleg mai sus si eu zic ca este vorba de anvelope. Adica trebuie sa ai RUNFLAT. Experienta mea de zilele trecute. Seria 6 mers cu ea aprox 20000 km cu anvelope de vara RunFlat. Absolut nici o problema la viteze f ridicate pe autostrada. Montat anvelope noi de iarna pe ea, marca premium...dupa montare masina nu iti mai da aceeasi senzatie de stabilitate la viteze ridicate. Desi confortul clar s a imbunatatit prin montarea noilor anvelope, la primavara cand voi lua anvelope de vara noi, voi lua cu siguranta RunFlat. P.S. in trecut am avut aceeasi senzatie pe un F10. Am crezut ca mi se pare mie si ca sunt eu nebun. Dar se pare ca si anvelopele RunFlat au rolul lor atunci cand le au pus nebunii astia pe masina ca echipare de fabrica.
    1 point
  22. Geometria trebuie facuta la toate rotile. Ai facut doar pe fata?
    1 point
  23. Eu cred ca daca vei pune cauciucuri normale nu o sa imbunatatesti situatia ci dimpotriva. Am detaliat de ce in aria cu seria 5 chiar zilele trecute. Dar geometria nu strica absolut deloc sa o faci. Sa o stapanesti sanatos.
    1 point
  24. Salutare, Din lipsa de timp am tot amanat un update pe tema discutata mai sus - achizitia unui 330D. Ei bine, am facut-o! Dupa multe nopti nedormite cautarile s-au redus la 3 berline negre care corespundeau criteriilor stabilitate cand am pornit la drum: 330D LCI berlina, cutie manuala, doar tractiune spate (propulsie mai bine spus), desigur stare cat mai buna, km cat mai putini si dotari de bun simt (navigatie macar mica, climatronic si Xenon aveau cam toate pe motorizarea asta etc). Alesul a fost un 2011 cu 87.000km (cel mai scump din selectie - verificat la BMW Stuttgart) dar tinand cont ca celelalte aveau 80-100.000km in plus am zis ca merita diferenta de pret de 4-5000E pentru o masina cu ~100.000km mai tanara... Si acum cateva impresii dupa 3 saptamani si 4000km; incerc sa fiu cat mai obiectiv dar nu pot sa nu fac niste paralele cu fosta masina: un Peugeot 406 berlina 2.2HDI cu exact 10 ani mai batran, resoftat la ~180 cai, montat cutie in 6 trepte plus cateva modificari (o masina care a costat cam 4000E cu modificari cu tot si care la 303.000km merge si alearga impecabil). 1) performante - diferenta de putere este clar vizibila, practic 330D trage liniar pana la limitare (255 pe bord - cu incetinire a ritmului de crestere dupa 200; Peugeot se plafona la 235 insa dupa 200 cresterea e muuult mai lenta). Si in treptele mici 330D trage liniar de la turatia de cuplu maxim pana la 4000+ rpm - BMW este clar la inaltimea asteptarilor 2) tinuta de drum - ei bine, din pacate acest capitol este o mare dezamagire... Ambele masini au punte multi-brat pe spate insa la 330D exista permanent acea nevoie de corectie traiectorie la cea mai mica denivelare luata la viteza (mai ales incretituri transversale nu prea pronuntate ale soselei). Am mari sperante la imbunatatiri dupa ce ii dau jos RunFlat-urile, ii montez Einbach-uri ProKit si bare stabilizatoare tot de la Eibach. Inca o speranta este sa nu afectez foarte mult confortul (zdruncinaturile) care si asa sunt mult mai pronuntate decat la 406 (repet, sper la minuni dupa ce dau jos RunFlat-urile). Ca idee merg des pe o portiune din Germania fara limita pe care sunt si niste curbe largi (alergatorii le iau cu 200+). Cu 406 in acele curbe la 200-210 nu aveam nici cea mai mica senzatie de nesiguranta, ca sa nu mai zic ca in 406 la 200 si linie dreapta pot simula o ocolire de obstacol (bineinteles, nu foarte din scurt) fara ca masina sa intre in vreun tangaj etc. Cu 330D in zona aia este permanent nevoie de corectare a traiectoriei din volan si over-all ai o senzatie mai putin placuta. Pacat... Sunt constient ca aici compar 2 masini din clase diferite dar atentie, 406 l-a costat 21.000E nou in 2001 pe primul proprietar iar 330D 51.000E in 2011 - parca la 2.5 ori diferenta de pret ai pretentie la o masina mai bine conceputa. De cand am pornit la achizitie m-a incantat 330D fiindca are cifre similare sau chiar mai bune la ampatament, inaltime, latime, ecartamente fata/spate la o comparatie 1:1 cu 406. Tinand cont ca 330D are si 200kg in plus ma asteptam la o tinuta de drum mai buna sau macar egala. Si un alt mare dezavantaj este mersul la viteza cu vant lateral - din pacate aici diferenta este si mai usturatoare, fiind necesare permanent mici corectii din volan... Dar, dupa cum spuneam, am mari sperante ca lucrurile sa se imbunatateasca dupa ce o mai rigidizez si cobor putin... 3) confort/dotari - aici ajungem din nou la capitolul 'nu comparam masini din aceeasi clasa'. O problema de care am fost constient de la inceput a fost spatiul interior (multi m-au sfatuit sa ma orientez spre 530D ca sa nu simt un downgrade). Spatiul la picioare mult mai inghesuit nu ar fi o problema majora, mai degraba in zona bustului ma simt cam 'sufocat'. Am avut o surpriza cand am vrut sa imi scot un hanorac de pe mine si am lovit cu coatele in cotiera, in usa etc (lucruri care nu se intamplau pana acum). Din moment ce masina este mai lata decat 406 nu pot sa-mi explic decat prin capitonaje interioare mult mai generoase/groase ale usilor si tunelul cardanului care consuma din spatiul disponibil. O alta problema pentru altii ar putea fi scaunele fata (standard, nu sport) care par destul de inguste - pe mine ma imbraca foarte bine dar sunt destul de firav (1.83 cu 70kg) - un sofer mai bine facut ar sta cu picioarele/sezutul pe umerii laterali ai scaunului, ceea ce nu e prea confortabil. Banuiesc ca si la scaune suprafata de asezare mai mica desi masina este mai lata se datoreaza tunelului pentru cardan care fura din spatiul disponibil. Incalzirea din scaune cu 3 trepte a fost apreciata de sotie (la 406 exista o singura treapta termostatata) plus reglajul lombar eficient, climatronicul cu 2 zone este binevenit pentru cei cu sotii mai friguroase decat soferul : ) . Si aeratoarele pentru locul din spate ajuta cu ventilare/incalzire pe pustiul neasptamparat (care se tot joaca la ele). Fata de 406 trebuie sa mai investesc intr-un set de jaluzele de soare (am vazut ca se cam duce spre 200E setul de luneta si usi spate) - daca se potriveau le mutam pe cele de pe 406 : )))) . Inca o chestie foarte enervanta - tetierele din scaunele fata. Cat de complicat era sa le faca 'aplecabile'?! Si asta a fost extra-optiune?! La 406 se inclinau aproape de 90 de grade si la drum intins gaseai o pozitie foarte confortabila in scaun - ma mai interesez daca exista si pentru E90 desi greu de crezut ca le gasesc si la culoare. Deranjanta este si lipsa buzunarelor de pe spatarele scaunelor fata dar si a buzunarelor din usile spate, locuri in care isi tinea cel mic jucariile, sticla de apa etc - ne reorientam poate catre o husa de spatar cu buzunar . Alt minus este lipsa unui loc de depozitare in fata schimbatorului: ai un spatiu de depozitare la cotiera dar nu e asa usor de accesat daca vrei sa te mai tot uiti la telefon etc; in fata are scrumiera si bricheta pe care urmeaza sa le dau jos (mi-am comandat spatiul de depozitare mai mare, fara usita) insa locul va fi tot destul de redus - ne obisnuim... Si torpedo-ul este mult mai mic dar nu e un capat de tara; portbagajul, desi pe hartie este mai mare, in realitate este mai neincapator: ai spatiu suplimentar de depozitare pe inaltime insa asta nu este intotdeauna foarte practic (la 406 portabagajul este mai lat dar mai 'scund'). Navigatia mare - este utila mai ales in speranta ca voi elimina blocarea de play movie in miscare (poate vedea pustiul desene/filme in mers). In rest computer-ului cu meniuri extinse nu pot spune ca-i duceam lipsa - oricum sunt mai tipicar si fac periodic diagnoze masinilor pe care le am (la fel si mare parte din mentenanta o fac singur), nu ma bazez asa mult pe indicatiile din on-board computer (cat mai merg cu placutele de frana sau cand trebuie sa schimb uleiul). Senzorii de parcare sunt si ei utili dar nu sunt genul de sofer care nu poate parca fara ei : )))) . Bi-xenon-ul lumineaza chiar ok. Enervanta e zgarcenia (sau care o fi fost motivul) pentru care au renuntat la termometrul de apa motor. Inteleg mandria lor ca este BMW, nu se strica etc dar totusi mai ales la 320D am tot auzit de termostate picate si parca nu as vrea sa merg cu masina pana se aprinde becul de temperatura apa (in unele cazuri cand se aprinde becul la 115 grade, in functie de sarcina motorului din acel moment, e posibil ca garnitura de chiulasa sa fie deja ciupita : ( ). Mi-am comandat un device care se conecteaza la OBD si citeste mai multi parametri simultan - din pacate nu si temperatura ulei (330D nu are si senzor temperatura de ulei - foarte util de monitorizat dupa resoftarea care e in plan). Ca o concluzie - cum era si normal - cu mici exceptii e diferenta intre cele 2 modele confort/dotari - climatronic (dual) mult mai performant decat la 406, la fel si senzorul de ploaie permite reglaje mai fine, park-tronic, servotronic, comenzi pe volan (406 avea 'stick-uri' pentru comanda CD/magazie si pt pilot automat), pilot automat cu reglaj mult mai fin, trapa etc. Un mare avantaj 330D este zgomotul la viteza: de pe la 180 in 406 se aud vartejurile de vant iar de pe la 210 auzi si motorul; la 330D de pe la 210 incepi sa auzi discret curentii de aer si mai zgomotoasa devine de la 240... Hm - era sa uit - inca un mare minus la BMW - cutia de viteze/ambreiajul. Pe de-o partea smuceala din ambreiaj la sincronizare cu schimbatul treptelor (sesizata la 3 masini probate si care se mai reduce cu obisnuinta) se poate elimina aproape total din ce inteleg dupa ce ii anulez valva CDV. Ce e insa cu adevarat deranjant - efortul de schimbare e treptelor: mai ales in treptele mici (1-3) intra mai smucit schimbatorul (impins mai cu efort) - la 406 schimbatorul (mult mai lung si inestetic ce-i drept) aluneca mult mai fin in toate treptele. Problema asta am sesizat-o la toate 3 masinile probate si mai citisem ca in ultimii ani la BMW cutiile manuale nu sunt punctul forte insa, tinand cont ca nu merg deloc in oras, nu e o asa mare problema... In cazul meu in care fac drumuri lungi ar fi ajutat un rezervor ceva mai mare (61 la 330D fata de 70+ la 406) dar nu pot numi asta un real minus. Interesante sunt consumurile: cu 406 la regimul meu de mers numai autostrada (preponderent Germania - cum se elibereaza in fata sprint pana la peste 200) consumul era 7.1-7.3. Au fost niste prieteni la noi si am repetat acelasi drum cu ambele masini (ei in 406 si noi in 330D)- deci exact acelasi regim de autostrada, aceeasi viteza si aceleasi sprint-uri in treapta a 6-a. Consum(plin -> plin la aceeasi pompa): 7.12 la 406 si 7.08 la 330D : )))) . Cu BMW am facut apoi singur un drum pana in Romania si mi-am dat seama ca in realitate consumul va creste fata de 406 fiindca va creste si viteza medie dar mai ales cerintele la sprinturi (in Germania am avut consum 8.4). Din randurile de mai sus nu intelegeti ca regret vreun pic alegerea facuta. Desi 406-le inca se tinea foarte bine mi-am dat seama ca ce caut eu (330D, propulsie, cutie manuala, berlina) este pe cale de disparitie. In inca 2 ani cat mai voiam sa tin 406 numarul E90-urilor cu km putini si in stare f buna scadea simtitor iar F30 deja se face doar cu cutie automata (cam respecta trendul actual pentru toate motoarele Diesel puternice care nu se mai monteaza cu cutii manuale). Va mai tin la curent cu pareri dupa modificarile pe care mi le-am propus. Intre timp daca aveti recomandari, comentarii etc sunt binevenite : )
    1 point
  25. daca-l schimbi ,AI TU GRIJA sa-l pastrezi intr-o sticla PET cat mai transparenta .nu de bere sau apa minerala cu tenta albastruie de cel putin 2 litri(ideal 2,5 litri) si mai fa rost si de un magnet neodimiu-fier-boron din hard-disk-urile vechi si dupa ce-l lasi 24 ore la "decantat", ridica sticla foarte incet si dupa ce ai pus magnetul sub sticla incearca sa intorci sticla incet! DACA ramane ceva negru pe langa magnet ,dupa ce ai intors sticla ,aia e pilitura de metal! treaba grava ce indica uzuri mari in diferential! cand iei magnetul de langa sticla acea "negreala" o sa curga alaturi de uleiul din sticla! daca nu face asta atunci e doar ulei uzat/vechi! La cutia de viteze de Dacia Logan 1.5dci pick-up am gasit asa,dar nu era schimbat de vreo 300 mii de km :hyper: am facut proba si cu magnetul langa sticla si nu avea deloc pilitura in ulei! foarte tare cutia aia de viteze ,si-inca de logan 1.5dci muncit zilnic vreo 8 ani... Roata infranata indica etrier semi-blocat SAU ai reglajul la sabotii de frana de mana facut prost si nu se retrag complet sabotii! Cea mai grava posibila situatie ar fi sa fie "obositi" rulmentii la roata respectiva! N-o sa "elucidezi" misterul decat dupa ce desfaci tot la roata/frana aia! Eu asa am facut la toate rotile dupa ce am luat masina! La mine mergeau toate infranate,de se auzeau in mers, mai ales daca era un panou/gard inalt paralel cu masina in timp ce mergeam! Am rezolvat prin eliminarea ruginii de pe etrieri in zonele in care culiseaza placutele de frane si etrierul propriu-zis!nu m-am deranjat sa curat tot etrierul complet "LUNA" ca mi-era prea lene, dar am curatat cu pila flexul smirghil grosier pana la metal in zonele unde culiseaza toate piesele ce compun frana! munca multa ,jeg enorm,praf usor inhalabil si mai mult, dar a meritat! consuma "omeneste" acum(14 litri in oras si vreo 8 litri in afara mers pana-n 120 km/h) aproape cum spune si in manualul masinii,ignorand cei aproape 250 mii de km REALI! cum ai grija de masina ,asa o sa aiba si ea grija de tine! cam m-am convins de asta definitiv!
    1 point
  26. http://www.autoscout24.ro/results?cid=0&atype=C&makemodelmodelline=13&mmvco=1&make=13&mmvmk0=13&model=1648&mmvmd0=1648&makemodelmodelline=1648&version=&body=6&pricefrom=&priceto=7000&fregfrom=&fregto=&kmfrom=&kmto=&fuel=D&gear=&PowerType=kW&powerfrom=&powerto=&powerFromRaw=&powerToRaw=&zipc=A&cy=A&cy=B&cy=F&cy=D&cy=I&cy=L&cy=NL&cy=E&bcol=&doorfrom=&doorto=&seatsfrom=&seatsto=&uph=&icol=&prevownersid=&offer=&ustate=N%2CU&emclass=&custtype=&adage=&paging=1&sort=-price&desc=1 Am intrebat pentru ca la pretul asta l-am gasit, evident ca sunt si mai scumpe Puteai sa spui ca nu imi ajung banii si sa dai niste argumente, dar nu stiu de ce m-am asteptat la asta. De ce sa ne ajutam intre noi, nu ? Sunt incepator, nu am de unde sa stiu, de asta intreb. Multumesc pentru ajutor ! @aranza
    1 point
  27. Asta a fost a altui user si a fost vanduta acum 3 ani chiar in 2013 , si eu am fost interesat sa o cumpar atunci si culmea pretul era 9 mii acum 3 ani... asa ca in ziua de azi nu inteleg de ce ar face tot 9 mii:))
    1 point
  28. VIN WBA3E110X0F112978 Prod. Date 2012-01-24 Mileage Check mileage and service history Type code 3E11 Type 320D EFFDYN EDITION (EUR) Series F30 (3 Series) Body Type LIM Steering LHD Engine N47T Displacement 2.00 Power 120kw / 163hp Drive HECK Transmission Manual Colour HAVANNA METALLIC (A17) Upholstery LEDER DAKOTASCHW.AKZ.OYSTER DUNKEL (LCL8) S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S230A Extra package, EU-specific S249A Multifunction f steering wheel S255A Sports leather steering wheel S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S431A Interior mirror with automatic-dip S465A Through-loading system S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S4AEA Armrest front, retractable S4DMA Accent strips, pearl-gloss, chrome S4DTA Interior strips, Pearl S502A Headlight cleaning system S520A Fog lights S521A Rain sensor S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S544A Dynamic cruise control S563A Light package S575A Supplementary 12V sockets S5ACA High-beam assistant S5DCA Rear-seat headrests, folding S606A Navigation system Business S612A BMW Assist S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6NLA Connection Bluetooth + USB devices incl. P7S1A Modern Line P7VAA Ride Comfort package P7VBA Comfort Package P7VDA Sicht Packet L801A National version Germany S879A On-board vehicle literature German S8KAA Dummy-SALAPA S8SCA Telematics access request,country-spec. S8V1A Label S999A Job order management "HEA" Standard Equipment S2ATA BMW LA wheel Streamline 306 S548A Kilometer-calibrated speedometer S851A Language version German Masina se afla in Rosenheim 2 Proprietari 140.000km Un set jante ptr iarna Carte service TĂźv 06.2017 Pret 17500€ Tel 015159090339
    1 point
  29. Salut! Ai vandut-o pana la urma? e frumoasa culoarea!
    1 point
  30. cat te-a costat toata "distractia"/reparatia? manopera si piese de schimb?
    1 point
  31. Si un contact pt service-ul ala.
    1 point
  32. Treapta IV la 2450rpm 100km/h deci teoretic se poate ajunge la 200km/h.... nu am incercat
    1 point
  33. Nu este chiar asa mare diferenta si oricum se misca repede pe modul sport, pe la dealul negru am testat-o cu un s-class de bucuresti si tipul a fost cel mai dement sofer pe care l-am intalnit pe zona aia, se vedea clar ca intr-o zona de genul conteaza nu numai caii putere si cutia automata cat agilitatea si cuplul motorului in orice situatie, clar una de 184cp sportline matura cu multe alte marci pe jos .... dar si ED este facuta sa reziste mai mult
    1 point
  34. De ce sa fie dezavantaj faptul ca e ED? Manuala, da, poate fi un motiv, poate a strans bani si vrea una auto.
    1 point
  35. Este super usor sa accesezi baza de date in Romania daca te duci tu ca proprietar, o poti accesa si fara sa stii tu, dar necesita niste "tehnica romaneasca" (nu spaga). O vine pentru ca este ED si manuala (cred).
    1 point
  36. O vand din motive personale, masina nu este stricata, am facut 12k cu ea in 4 luni si nu are nici o problema
    1 point
  37. Pai ai Vin.ul si poti sa verifici... dar tu nu cumperi nimic, vinzi doar manarite
    1 point
  38. Era lipit cu superglue..... ai vin-ul si poti verifica singur,cica in romania este foarte usor de accesat baza de date, pe urma poti sa postezi si aici, motorul functioneaza perfect, mai am inca 8 luni de garantie la masina.... nu o vand pentru ca este stricata! Nu stiu daca a avut ceva la motor, un polonez mi-a cerut Vin.ul si a spus ca s-a umblat la distributie cica.... deci daca a fost verificare sau inlocuire nu stiu... oricum distributia inlocuita nu este un punct in minus nu? Poate a vrut sa mai las la pret.... si a venit cu texte...
    1 point
  39. Am fost la service, se pare ca rulmentii de la diferential sunt responsabili pentru zgomot si protectia de caldura de deasupra esapamentului. Protectia am indreptat-o, nu mai atinge esapamentul, deci nu mai vibreaza, am dat comanda de kit de reparare differential, astept sa vina si ma programez la service.
    1 point
  40. Daca macar vreunul dintre voi ar fi cumparat un set complet de la bmw, ar sti despre ce este vorba. Dar daca unii isi iau intotdeauna sh-uri de la colt la o masina premium, atunci ati gresit forumul. PS. Daca vreti sa socializati si sa lasati commenturi, puteti sa va folositi de canalele proprii de social media existente. Nu sunteti obligati sa va dati aici cu parerea
    1 point
  41. Nu ai mai multe seturi? As lua si pentru vecini.
    1 point
  42. Incerc eu sa raspund dat fiind ca am fost aproape sa iau un 330d 245 luna treecuta, dupa test drive am ales un 325d 197 cu motorul M57. 1. Componentele la distributie la N57 sunt aceleasi ca si la N47. Asta inseamna ca e predispus la aceeasi problema a ruperii lantului. In Germania de obicei se schimba preventiv lantul la 200 000 km, au fost si cazuri dar mai putine ca la N47. 2. Navi vine cu i-drive, recomand sa iei navi mare. E mai mult decat navigatie, ai setari in idrive, bluetooth, hard pt muzica etc 3. nu are LSD, nici macar 335i nu are LSD. 4. Blocul motor e din aluminiu, resoftat duce lejer 300 cai. Acesul la DPF e la fel ca si la M57 5. N57 e euro 5, eu sincer iti recomand automata e o combinatie perfecta. Din cauza treptelor scurte la manuala si cuplului mare motor 520Nm trebuie sa invarti permanent in mamaliga. Dieselul si automata sunt perfecte, dupa ce o conduci nu iti mai trrebuie manuala. Eu eram manual addicted si dupa ce am luat 320d automat pt sotie nu as trece pe manuala decat daca e ceva 335i, m3. 6. Nu stiu, nu pot sa ma pronunt. Ca idee masina trage exceptional si te trezesti la 160 kmh fara sa simti, trage foarte liniar si fara multa drama. Motorul e silentios si aproape ca uiti ca e diesel din interior. Consum undeva la 6,5-7 % Sent from my iPad using Tapatalk
    1 point
  43. Nu ai sa gasesti nicaieri un motor care nu a avut niciodata nici o problema la nici o marca de masini. Mereu va fi cate un caz izolat. Nici la N47 nu pica distributia la toate motoarele. 330d lci de 245 de cai e super ok pt drumuri lungi si trage de minune. Spor la cautat!
    1 point
  44. in seara asta am montat neoanele pe laterale , mai trebuie curatata podeaua si cam aia e momentan
    1 point
  45. Man ! cum adica in ce stare ii prinzi ??? Eu le platesc fucking bani !!!! pentru kak*tul care-l fac ei acolo, sau fac ei voluntariat si eu nu stiu ? Eu cu Carlos am terminat (i-am dat destule sanse) si sfatui toti prietenii si cunostintele sa nu cumva sa treaca pe la el. Daca Dl. Carlos are probleme gen potenta sau orice altceva, poi sa si le rezolve nu sa se comporte ca un gunoi si sa-si dea importanta maxima... de parca ce face el acolo doar la el se poate si la Frankfurter Ring 35 80807 München. E vorba de omenie , daca te comporti si tratezi oamenii ca un gunoi ( si nici nu le dai factura pentru banii care i-ai luat - deci implicit lucrezi la negru) , acelasi respect vei primi inapoi. Cosmin este un om fain si de treaba, la el voi trece oricand voi avea nevoie, ceea ce nu pot spune despre vecinul lui.
    1 point
  46. Ai grija ce-ti doresti: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=364559 Daca intrebi la BMW, ai fi surprins sa constati ca au avut destule cazuri de distributii schimbate si la motoare de 3L In felul asta nu ne mai luam nimic ca stam cu drobul de sare deasupra capului.
    1 point
  47. mana de opera e foarte scumpa :stupid:
    1 point
  48. Ai ascuns un volan dupa dreapta si vrei sa-l pui pe stanga ? Ce dracu de volan e ala ? Suficient de mic cat sa-l ascunzi dupa o mana dar, totusi, destul de mare cat sa intre pe cealalta ?!
    1 point
  49. Eu zic ca mai bine l-ai schimba dupa dreapta pa stanga . Dar probabil e mai scumpa "mana de opera"
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.