Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 04/07/17 in all areas
-
eu il inteleg...a vrut sa testeze masina in conditii de siguranta, legal, cronometrat bine, cu start oficial si cel mai important, cu oponent langa. nu e un lucru rau sa iti cunosti masina cand ai deja putere mai mare...altii fac burn cu F01. unde vrei sa testeze sprinturile? intre blocuri, sa faca afise din copii? sau 3 claxoane pe DN? fii serios. ps: in caz ca te intrebi de ce ai vrea sa testezi masina, pt ca e un proiect, nu e stock si pt ca nu are 1.6TDI (gen: trage de rupe)3 points
-
Salutare colegi. Sunt nou pe acest forum, si posesor de bmw de foarte scurt timp. Se poate considera al 2-lea BMW, primul fiind un ursulet 325i coupe automat din 86 si de care ma bucuram prin 93, din pacate a ajuns la remat. Am zis bun imi iau un BMW sa fie frumos, nu foarte comun, aproape nou ,sa aibe 4 usi si sa coste putin, cat mai putin. Ca si criterii au fost sa fie automata 4X4, sa aibe aer conditionat, sa fie diesel de max 2.0l (deh, nu mai sunt tanar sa ma pot gandi si la motor, si bineinteles 2016 an de fabricatie ca sa pot avea cat mai multa garantie. Restul ,culoare optiuni am zis ca sunt mofturi. Dupa ce am disperat un vecin care aduce masini din strainatate, am gasit-o. Un 420d negru si cu interior negru la 19000 km Asta e , majoritatea asa erau , si ca sa fie pretul jos am luat-o. Si masina a sosit. Am fost foarte placut surprins sa vad ca are si scaune electrice, imi plac f mult dar nu erau un must, au picat sunt binevenite. Ca si upgrade-uri am zis ca nu ar strica o camera la spate( mai vezi un copil, te mai ajuta), dar cand am aflat pretul de aproape 1000 euro am zis pas, nu merita masina o asemenea investitie care se va pierde 100%. De 1000 euro pot fi foarte atent cand dau cu spatele. Inca o surpriza placute a fost navigatia care chiar merge in Romania, si conectivitatea internet (am citit ca trebuie sa fie un sim card nemtesc pe undeva si se leaga la reteaua autohtona de telefonie, si care merge!! Cine o plati facturile de date nu stiu. In rest ce pot sa spun motorul este surprinzator de rafinat pentru un 4cyl diesel. Am citit in ultimele zile forumul si am aflat ca asta e un motor relativ nou la 190cp. Consumul exceptional - 9 in Bucuresti. Venind dupa un Touareg care consuma 18-19 acum am impresia ca merg pe gratis. Pot ignora cu o nonsalanta debordanta glumele prietenilor care imi spun ca (da ai masina frumoasa, daca avea si motor era perfect). Alte impresii le voi impartasi pe parcurs. Deocamdata am doar 2000km facuti in Buc.2 points
-
Senzorul de pe vibrochen sau crankshaft sensor. Trebuie data jos admisia pentru a fi schimbat.2 points
-
De turbina s-a ocupat Bogdan MBi (Haplea). De montarea ei, a intercoolerului, arcurilor etc m-am ocupat eu cu un prieten. Am lucrat la soft si pe partea de consum, spre exemplu Cluj Bucuresti si retur, mers destul de bine, medie de viteza 98 km/h, consum 7.8%. Oricum, LCi-ul e mai ok la consum datorita injectoarelor piezo, dar inainte de optimizarile din soft oricum nu aveam afara sub 9% consum oricum mergeam iar in oras aveam 13-14 combinat oras aglomerat cu ore libere, acum am cam 10 asa combinat. Afara de la 6.5 la 10-11 , depinde cum merg.2 points
-
Am avut e36 316i-320i-323i, din cele 3 eu as merge pe extreme. In cazul de fata e46 318i nfl sau 325i fl.2 points
-
1 point
-
1 point
-
Salutare, de curand am achizitionat si eu un BMW seria 5 E60 si tocmai ma intrebam daca este normal cand e la rece sa se simta un pic de soc cand trece din treapta 1 in treapta 2, exact asa e si la mine, daca o turez putin mai tare si schimba pe la 2000 nu se mai simte nimic. Are 325000km dar sa facut recent schimb de ulei la cutie, inclusiv baie ulei,convertizor filtru. Acum ca am vazut ca e ceva normal m-am mai linistit . Imi place la nebunie masina asta :hyper:1 point
-
nu am reusit sa ajung la service din motive personale. Releul a fost schimbat de mine. Nu e foarte greu, se dau multe plastice jos + o parte din admisie (partea care vine din intercooler) si o poti inlocui. Masina nu mai face nici o problema. Totusi in viitor o sa inlocuiesc si bujiile.1 point
-
Off Topic: atunci tu ce mai cauti pe forum? Pentru a primi sfaturi te duci la service, sa dai sfaturi pentru altii nu pare ca iti place, dar sa comentezi fara sens pare ca te pricepi1 point
-
Salut, sunt nou pe forum, dar am tot citit despre problema cu celebrul motor N47 si vreau sa va inpartasesc din experienta mea cu BMW-ul meu, model 318D E91 143 CP, an fabricatie 2010. Cand l-am cumparat, in 2013 era toamna, nu se auzea nimic anormal la motor, lant etc, dar iarna s-a schimbat situatia, se auzea lantul destul de pronuntat si deranjant dar se intampla doar la pornire si tinea cam 10-15 min dupa care inceta. Nu aveam nici o experienta cu motarele cu distribitia pe lant, nici nu stiam de problemele cu motorul N47 si am zis ca este ceva normal..., in fine ca sa nu o mai lungesc.., in primavera am schimbat uleiul, filtru ulei ..., am folosit si folosesc Castrol Edge 5W-30, fac schimbul anual si de atunci nu se mai aude lantul nici la frig, cald ...nici cum. Acum am 220 000 km la bord si nu am momentan nici o problema tehnica, am fost anul trecut la o inspectie la Contempo Brasov, dar mai mult pentru cureaua de accesorii, dar totul a fost in regula cu masina dar pentru linistea mea, ieri am sunat si am dat ultimele 7 cifre din VIN pentru verificare cod motor si nu face parte din seria cu probleme. Cred ca se cam exagereaza, au zis-o si altii, vad ce e o fobie cu acest motor si multi se grabesc si schimba distributia aiurea, parerea mea. Cam atat stimati colegi, multa bafta va doresc.1 point
-
Salut! Vreau sa ii fac o surpriza sotiei mele si sa inchiriez un bmw z4, decapotabil (nu stiu daca exista si nedecapotabil) pentru un weekend - vineri pana luni. Ii place foarte mult masina si vreau sa ii fac o surpriza. Am tot incercat de 1 luna de zile sa gasesc pe net, la dealeri. Nu ma poate ajuta nimeni. Aveti idee unde as mai putea sa incerc? Sau daca ma poate ajuta cineva, evident contra cost? Merci!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Din povetele romanesti: "Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia."1 point
-
1 point
-
Salut la toata lumea, Intr-un final m-am decis sa imi prezint si eu masina. Este un X5 E53 din 2005 3.0d automata, o am de aproximativ 8 luni si sunt chiar foarte multumit de ea(astept cu nerabdare prima zapada sa vad cum se descurca). La capitolul reparatii am schimbat uleiul plus toate filtrele imediat cum am cumparat-o,am schimbat galeria de evacuare,uleiul si filtrul in cutie,antimoniu usa sofer si usa din stanga spate,motoras spalator parbriz. Urmeaza sa primeasca un polish exterior si interior complet plus cateva mici investitii in reconditionare sau achizitie de trimuri pentru geamuri la exterior,trimurile pe interior,carliguri usa spate dreapta pentru perdeluta1 point
-
Salut Mihai, da, inca o am. Eu sunt multumit de ea, singura problema mare care am avut-o in 3 ani de cand o am a fost grupul fata pe care l-am schimbat anul trecut , in rest doar uzura anumitor componente datorita varstei inaintate are totusi 12 ani masina dar se comporta foarte bine din puntul meu de vedere.1 point
-
Mai adaug cateva poze: http://101.imagebam.com/download/0IJrZfzXroYHGf7iwu44ag/54200/541990580/1.JPG http://101.imagebam.com/download/vYLIvjsjxyW0VfYoTjTgGg/54200/541990603/2.JPG http://101.imagebam.com/download/fm30UULi_eHiFiPa-1qiig/54200/541990632/3.JPG http://101.imagebam.com/download/_hkMHVwhhHBqbbnZzRHltg/54200/541990654/4.JPG Poza din lateral, inainte sa se aseze arcurile: http://101.imagebam.com/download/yXDpvQ211U1dXarSNGmi1w/54200/541990689/5.JPG O poza pe fuga de la drag: http://101.imagebam.com/download/QA3jHx48t8WDrOEDzpT2GA/54200/541990696/6.JPG Si volanul + comenzile si trimul revopsite: http://101.imagebam.com/download/LgH3tY3Ci15M66XO4OO8iQ/54200/541990728/7.JPG Cel mai bun timp scos de mine momentan: http://101.imagebam.com/download/3gYUIczAUIQtovgkhXmmcw/54200/541991745/IMG_0196.JPG1 point
-
Arata foarte bine masina. Cred, ca ar arata si mai bine daca interiorul jantelor nu ar fi gri-ul de pe difuzor ci unul mai deschis. Asa, lasa impresia de jante mici.1 point
-
Foarte timida laterala stanga a scaunului sofer, nu apare pe nicaieri1 point
-
or fi pentru el confortabile si calduroase1 point
-
Rasfat cotidian: prespalare + samponare cu Wolf Nano + Jante Sonax Full Efect + Stergere cu prosop micro si Quick Detailer-ul tot de la Wolf. Rezutatele...1 point
-
Fiecare face ce vrea cu masina lui, in cazul de fata, la ce putere livreaza masina lui Bobo, poate sa faca drag fara probleme. Bv Bobo pntru munca depusa si banii cheltuiti.1 point
-
avem bemweu si ne tragem pe cur sa cumparam o aplicatie Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Aia cu 12-13% traiesc in lumea lor, adica le place sa se minta singuri. Ai acelasi consum cu al meu 535xd f10 in Buc. Stai linistit, asta este consumul real1 point
-
motorina este proasta si daca mergi pe rosu ai sanse sa traga mizeria in injectoare1 point
-
sa nu uiti sa resetezi senzorul de potential, nu e normal sa incepi de la 60% cu distributie noua... spune te rog si unde ai fost la service sa stim si noi unde se pot face preziceri sanatoase pentru motoare bolnave... roaga mesterul sa explice formula potentialului distributiei dar nu cum am facut eu, ca sigur am gresit 0km potential 100% 111000 potential 60% 222000 potential 20% 277500 potential 0% dar tu mai puteai merge cu ea vreo 50000, ceea ce inseamna ca tu aveai potential 0% undeva pe la 161000 ...1 point
-
Majoritatea vrea automata, cam asta e problema ,mai ales la pretul asta.1 point
-
Sunt de aceeasi parere cu ce a scris alex.F10 cu pachet m de fabrica este deja o masina superba,ca sa nu mai spun de jante,sunt cateva modele care sunt extraordinar de frumoase spre deosebire de ce ai ales tu.Dar e doar parerea mea.Cred ca se indreapta usor spre kitch....dar repet e doar parerea mea.Si sa pui 285 pe un amarat de 2.0 diesel la cat ai investit si alea sh mi se pare dezacord total.Succes in continuare.Chiar nu e genul ala de masina care sa merite leduri,becuri si ce ai mai pus tu pe ea.1 point
-
Pret vanzare fara TVA: 14.799 Euro TVA aferent: 2.812 Euro Pret vanzare cu TVA: 17.611 Euro1 point
-
De ce Alcantara nu este pretuita la adevarata ei valoare si cum poti deveni “doctor” in ingijirea ei, acum – in urmatoarele 10 minute?! ☻ Aston Martin, Ferrari, Lamborghini il apreciaza pentru ca este un material cu calitati iesite din comun ☻ Este un produs de lux, care se utilizeaza intr-o multime de industrii ☻ Lipsa cunostintelor si asemanarea foarte mare cu pielea naturala il fac dificil de inteles si intretinut ☻ Pornind de la regula simpla a umezelii controlate, se deduc toate procedurile recomandate, cat si cele contraindicate ☻ Indiferent daca ai sau nu Alcantara, la sfarsitul articolului ti se ofera posibilitatea de a solicita o lucrare despre care cei mai multi au marturisit ca le-a “schimbat cu totul viziunea despre ingrijirea cosmetica a masinii” ☻ Un material ocolit, uneori, pe nedrept Eleganta dincolo de trenduri si mode, distinctie si “sensory appeal”. Combinate cu inovatie, aplicatii hifh-tech, versatilitate si placere la atingere. Toate acestea sunt caracteristici ale materialului numit Alcantara. Binecunoscut pentru utilizarea sa in confectionarea interioarelor auto de marca: Aston Martin, Ferrari, Mercedes, BMW, acest material este rezistent la uzura, un finisaj de lux si plin de stil. Cu toate acestea, dealerii auto il recomanda cu jumatate de gura… De ce? Pentru ca foarte putini automobilisti stiu CE este Alcantara in realitate si mai ales cum trebuie ingrijita. Deoarece are nevoie de un tratament diferit, desi mult mai simplu, interioarele cu alcantara nu sunt de putine ori victimele unor accidente dramatice. Si asta nu din reavointa, ci din necunoastere. De aceea dealerii auto iti recomanda mai curand materiale cunoscute lor. Si tot din aceeasi cauza reactia comuna a celor mai multi automobilisti este ceva de genul: “Da, intr-adevar, dar…” Mai departe, desi este un finisaj scump si deosebit de rezistent la patare, cand apar probleme datorate utilizarii intense, ca scamosari si rosaturi, aproape nimeni nu cunoaste rezolvarea lor. Drept urmare, acesta este un material cu calitati extraordinare, dar care este pe nedrept ocolit uneori. La sfarsitul lecturii acestui articol tu vei sti insa ce este de fapt Alcantara, de ce exista atata folclor pe seama ei, cum se ingrijeste si, de cele mai multe ori, vei sti chiar cum sa deosebesti alcantara de alte materiale similare si in mod categoric de piele sau piele intoarsa, piele de caprioara, etc. Deci, daca ai Alcantara in masina ta, daca vei dori sa achizitionezi un astfel de finisaj, daca activezi in industria auto sau daca esti pasionat de masini, trebuie sa citesti acest material si sa fii la curent cu toate aceste informatii. Ce este, de fapt, Alcantara? Alcantara este numele de marca inregistrata al unui material compozit, care se foloseste in acoperirea suprafetelor si a profilelor, intr-o larga gama de aplicatii. Asa cum vom vedea, in primul rand, Alcantara nu este un tip de piele si nici nu are vreun fel de legatura cu orice piele tabacita. De aici, o categorie intreaga de confuzii, greseli si probleme. Acest material a fost dezvoltat la inceputul anilor 1970 de japonezul Miyoshi Okamato, un cercetator angajat al companiei de produse chimice Toray Industries. In 1972, au fost puse bazele unui joint venture intre o companie italiana: ENI si Toray cu numele de Alcantara SpA, special pentru a produce si distribui acest material revolutionar. Avand posibilitati de exprimare remarcabile, Alcantara se foloseste astazi intr-o multime de industrii, de la mobile la imbracaminte si accesorii, de la bijuterii la obiecte casnice de lux, si desigur in industria automobilelor. http://img145.imageshack.us/img145/8202/alcantaradediferiteculo.jpg Alcantara este compus din 68% polyester si 32% polyuretan. Aceasta este mixtura de materiale care confera Alcantarei durabilitatea si rezistenta la patare cunoscute. O mare parte a neintelegerilor privind Alcantara provin din faptul ca nu este singurul material sintetic de acest gen – dupa inventia lui, au aparut, normal, sumedenie de replici – iar o alta parte a neintelegerilor vine din aspectul foarte asemanator cu al pielii naturale, cu care este cel mai des confundata. De multe ori Alcantara se confunda cu pielea intoarsa sau pielea de caprioara – cum se spune la noi – dar cunoscatorii pot spune ca este mult, mult mai fina si mai subtire decat pielea naturala. Mai departe, vom indica o metoda de a le diferentia. Mai greu este de deosebit Alcantara de alte materiale asemanatoare cum ar fi Ultrasuede, Ecsaine, Microsuede…si care au performante mai slabe. Existenta replicilor pe piata si identificarea lor, voita sau intamplatoare, cu Alcantara face sa circule zvonuri despre aceasta caum ca n-ar fi atat de rezistenta la uzura – se scamoseaza mai usor – si ca nici nu ar face fata patarii. In realitate, daca este scumpa, daca are insemnele marcii originale, atunci are performante extraordinare. Iata marturia unui client: “Alcantara este in mod categoric un material sintetic de top mai fin la atingere ca pielea naturala – dar de departe mai durabila si mai usor de curatat. Copiii nosti au sarit si s-au jucat de sofaua noastra TOGO din Alcantara de culoare teracota/portocaliu (creatia Ligue Roset – fotografia este din catalog, nu de la mine de acasa) de 7 ani, care s-au implinit acum cateva luni, in timp ce ea arata ca noua inca. Mancare Indiana, vin rosu si lapte, toate s-au curatat dupa o frecare usoara cu un burete, fara nici un fel de decolorare. Asa ca pentru tapiteria masinii eu estimez ca abia dupa ani buni ar putea aparea usoare urme de folosire sub forma scamosarii. Personal, recomand din toata inima acest material!” http://img171.imageshack.us/img171/6097/sofatogodinalcantara.jpg Acum, iata marturia unui automobilist: “Alcantara este creata pentru a fi folosita la interioare deoarece este mult mai durabila, rezista mai bine la uzura si la actiunea razelor UV din lumina solara. Este scumpa, dar merita! http://img713.imageshack.us/img713/2554/interiorautodinalcantar.jpg Alcantara originala, cum este folosita de Ferrari, Porsche si Lamborghini, nu se matuieste si nu se decoloreaza ca Ultrasuede, spre exemplu. Apropo, de fapt Ultrasuede este doar o imitiatie ieftina. Pentru parasolare, plafon si alte suprafete care se ating mai rar se foloseste Novasuede, un alt inlocuitor. Poti fi sigur ca nu vei gasi Alcantara originala pe masinile care nu sunt chiar scumpe. De cele mai multe ori, fabricantii utlizeaza ultrasuede sau alt material cu structura de microfibre, datorita costului. Alcantara este mai scumpa decat pielea.” Ca sa putem deosebi materialele sintetice de pielea naturala trebuie sa fim atenti la structura ei, la textura. Materialele sintetice de mai sus au o textura mai fina la pipait decat pielea, sunt mai usoare si, cel mai important, au o structura tipica microfibrelor. Un test practic este urmatorul: se smulge cu o penseta un smoc de fibre dintr-un loc putin vizibil si i se da foc. Daca fumul miroase a par sau piele arse, materialul este unul natural; daca miroase a plastic sau cauciuc ars, a material sintetic, atunci este Alcantara sau o imitatie a ei. http://img843.imageshack.us/img843/5424/mercedesbenzl.jpg Cum se ingrijeste? Desigur ca toate deosebireile de mai sus poate ca nu ar fi atat de importante daca modul in care se curata si se ingrijeste pielea nu ar fi atat de diferit de cel in care trebuie intretinuta Alcantara. Si daca aceasta din urma, altfel atat de rezistenta, nu ar fi ruinata aproape instantaneu cand se curata ca pielea naturala. In esenta, trebuie retinut ca alcantara este la baza o microfibra si ca daca ajunge sa traga multa apa, sa se imbibe, ea se va compromite. Se va folosi curatarea cu umezeala controlata. Pur si simplu se foloseste un burete sau o laveta umezite (dar nu prea ude) si se freaca usor. Apoi se sterge imediat cu un prosop sau o laveta uscate. Se poate folosi doar apa plata sau un curatitor foarte diluat. Este atat de simplu! Desigur, daca umezeala buretelui va fi incalzita, eficienta va creste. Pornind de la aceasta regula simpla a umezelii controlate se pot deduce toate procedurile corecte pentru curatarea finisajelor din alcantara, cat si toate variantele contraindicate. Instructiuni de curatare generala Se identifica in prealabil reperele acoperite cu Alcantara sau imitatii ale ei (volan, cotiera, parasolare, tetiere, diferite insertii, panourile usilor, tapiteria, etc.) tinandu-se seama ca aceste materiale sunt foarte moi la atingere (se zgarie sau se razuie cu unghia, lasand o urma specifica), ca picatura de apa va inchide la culoare si va pata, capacitatea de absortie este foarte ridicata. Pentru a identifica aceste caracteristici si pentru a se testa curatitorul care va fi folosit (sa nu se decolorize sau sa afecetze integritatea materialului) se va testa o zona ascunsa sau putin vizibila. Aceasta regula este valabila si valoroasa in cazul oricarui material, intotdeauna. De asemenea vor fi excluse extractoarele sau aspiratoarele cu injectie-extractie, samponarea uda si limpezirea. Utilizarea masinilor cu aburi este intezisa, desi este recomandata curatarea cu vapori uscati (=> doar 5% apa in vapori, sub o presiune de 10 atm si la o temperatura de 180 °C => nu necesita solutii de curatat). O alta recomandare generala este aceea de a nu freca viguros niciodata. Curatarea zilnica Este suficient sa se “mature” alcantara folosind o perie moale, o perie de haine si/sau un aspirator. http://img190.imageshack.us/img190/714/periisiaspirator.jpg Curatarea saptamanala Dupa operatia descrisa mai sus, se sterge usor cu o laveta umezita. Evita folosirea lavetelor/prosoapelor de hartie tiparite pentru ca pot elibera vopseaua din imprimeu. Curatarea anuala Tapiteria se va curata cu produsele listate pe siteul www.alcantara.com . Daca astfel de produse nu sunt disponibile, se vor respecta instructiunile de mai sus: “maturarea” si aspirarea cu grija a materialului, stergerea usoara cu un burete sau laveta umezite in apa curata, stergerea imediata cu un prosop uscat. Se limpezeste buretele (laveta) cat mai des si se stoarce bine inainte de folosire. Se repeta operatia de ori cate ori este necesar. Se lasa sa se usuce bine (eventual, peste noapte). Dupa ce s-a uscat, pentru refacerea texturii, se perie delicat cu o perie moale din plastic. Instructiuni pentru cazuri extreme Ne vom ocupa aici de doua categorii de cazuri extreme: patarea si scamosarea. In caz de patare: • se actioneaza imediat (in 30 de minute) si se incepe tratarea petei dinspre exterior catre centru, pentru a se evita intinderea/manjirea petei; • niciodata nu se toarna solutie de curatat pe Alcantara; • inainte de a proceda la curatarea petei, se indeparteaza resturile mari ale substantei cazute pe suprafata (daca este consistent – iaurt, gem, etc. – folosete o lingurita, o spatula din plastic/lemn; daca este lichida, foloseste hartie absorbanta neimprimata sau burete); • evita sa freci tare, ca pata sa nu intre mai adanc in material; • foloseste o laveta alba (microfibra sau bumbac) ori un burete – stoarse bine – pentru indepartarea petei; • limpezeste-le des si stoarce-le inainte de o noua folosire. Cateva tipuri de pete mai des intalnite si solutiile recomandate: - suc de fructe, gem, jeleu, sirop, ketchup: foloseste apa calduta, limpezeste prin tamponare cu apa curata. - sange, ou, excremente, urina: foloseste apa rece (evita apa calda ca sa nu se produca coagularea acestor substante), limpezeste prin tamponare cu apa curata. - lichior, vin, bere, cola si ceai: foloseste apa calda; daca pata persista, foloseste zeama de lamaie si limpezeste bine (cu “umezeala controlata”!) - creioane permanente, cacao, ciocolata, prajituri cu crema, inghetata, mustar: foloseste apa calduta, limpezeste tamponand cu apa curata. - ruj de buze, fond de ten, rimel, parfum, crema de pantofi, uleiuri si grasimi in general, pete de iarba si creioane de tip carioca: freaca cu alcool etilic, apoi cu apa si limpezeste. Pentru petele de iarba (verdeata) si markere trebuie intervenit rapid, altfel vor deveni prea “uscate”. - guma de mestecat si ceara: pune o punga cu cuburi de gheata pe pata; dupa ce se intareste, indeparteaza substanta cu o spatula si apoi trateaza cu alcool etilic. In caz de scamosare: Perie/piaptana suprafata cu o perie din plastic pentru a ridica si orienta fibrele. In urma acestei operatii, de asemenea, se indeparteaza fibrele rupte si alte resturi. Scamosarea, ghemotoacele de fibre, acele “mingii” de fibre incolacite care se pot forma la suprafata materialului, se indeparteaza la fel ca cele formate pe suprafata puloverelor, a unei tesaturi sau a unui tricot. http://img207.imageshack.us/img207/7845/aparatedebarbierit.jpg Dupa posibilitati, foloseste un lama de barbierit de unica folosinta, o masina electrica de barbierit sau una speciala pentru materialele textile (cauta pe internet “Clothes Shaver” sau “Lint Remover”, care ar trebui sa coste 6 – 10 $). Pentru a-ti face o idee sau/si pentru o mai buna intelegere, urmareste filmuletele: http://www.youtube.com/watch?v=4SUTHVpxxDU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=NhvQy6kgntg&feature=related Nu ai finisaje de Alcantara pe masina ta? Daca nu ai un astfel de finisaj, citeste te rog mai jos. Inainte de asta insa, daca ai deja Alcantara in masina sau daca intentionezi sa cumperi un astfel de finisaj, retine urmatoarele lucruri. Intotdeauna cand vrei sa faci un serviciu de Detailing Interior, asigura-te ca operatorii stiu ce au de facut. Nu este o idee rea sa soliciti sa vorbesti cu patronii si sa obtii si acordul/asigurarea lor, respectiv garantia faptului ca finisajul va fi bine ingrijit si nu vor rezulta deteriorari. Poate nu ai, inca, o masina cu finisaje scumpe din alcantara, dar ai putea avea un prieten sau un cunoscut cu o astfel de masina. Esti liber sa-i trimiti acest articol. Ai sa castigi recunostinta lui. Daca esti interesat sa afli mai multe informatii legate de finisajele masinii tale si de ingrijirea ei profesionala, scrie-mi personal la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro , spune-mi ca ai citit acest articol si solicita-mi “Cartea de Detailing”, o lucrare originala de peste 70 de pagini si cu o valoare de 50 €, dar pe care tu o vei primi GRATUIT. Acest articol face parte integranta din aceasta lucrare si il poti gasi la pagina 61. Trimite acum un email la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro cu titlul “Solicit Cartea de Detailing” si cu mesajul: “Ma numesc …X… …Y… si am aflat de Carte in articolul despre Alcantara gazduit de www.BMWClub.ro” This post has been promoted to an article1 point
-
vand URGENT ... nevoie mare de bani.. valabil doar cateva zile .. pret fix ...3000 euro bmw 325i an 09/2004 , 192 cp motor in perfecta stare... cutie viteze automata ( schimba perfect ) schimbat recent ulei si filtru ... ABS , DSC geamuri electrice fata-spate.. scaune incalzite si cu perne de aer... oglinzi heliomate incalzite... senzori parcare... senzori presiune roti... clima automata ... bara fata si spate M-tech 2 ... xenon + angels eyes... -- Follow me home , pozitii tip USA interior textil in stare foarte buna ... schimbate recent toate consumabile si pregatita de iarna.... la exterior prezinta 2 mici imperfectiuni estetice.... de aceea si pretul asta Km REALI .....173800 07285858231 point
-
Cavaliere nu isi doreste tipul asta de masina, insa nici tu nu iti doresti, asa ca nu inteleg de ce nu mai poti tu dormi ca nu vinde el masina din noiembrie.1 point
-
Cred ca spectrul lui de clienti este acela al unor oameni care au banii pe care ii cere el pe masina, cu tva pentru persoane fizice, fara tva pentru firme, si care cauta acest tip de masina. . Alta intrebare. )1 point
-
2000 ron manopera la schimb de discuri si placute .......... ma fac mecanic1 point
-
Pai..nu te risca la orice baraca deoarece e posibil sa ti le rupa in _chiulasa_ si dupa nu o sa-i intereseze sa te despagubeasca...du-te la un service serios insa ma indoiesc ca nu o sa te puna sa semnezi pentru ca sunt riscuri. Eu mi le-am schimbat singur in vreo 3 ore cu mult spray si incet-incet...s-au stricat filetele la toate. Am inteles ca e faza sa incalzesti masina foarte mult si dupa sa le desfaci..cica se desfac in cateva minute, fara sa opuna rezistenta. Eu la rece am incercat deoarece stiam ca se desfac mai usor la rece, data viitoare daca e sa le desfac o sa incerc cu motorul incintat.1 point
-
Injectoare. Daca pui rheingold pe ele ...o sa vezi valorile mari. Am avut problema asta recent, care nu prea sa rezolvat, adica le-am dus la reconditionat deoarece ma "zguduia" vreo 1-2 minute dimineata, acuma cateodata face cateodata nu face...problema sa zic eu ca s-a mai diminuat, dar exista in continuare, m-am hotarat sa o las asa. Eu zic ca 100% injectoare, verifica cu un tester si dupa vino sa vedem ce a fost:D... bafta!1 point
-
NU MERGETI LA DORMAG! SAU MERGETI DOAR DACA VRETI SA CHELTUITI BANII AIUREA! TE INCARCA IMEDIAT CU O DIAGNOZA ( TESTER + MECANICA) = 180 lei(fara sa ti se comunice in prealabil pretul), ca parca i se pare patronului ca se aude ceva sub masina. Eu am mers la ei pentru ca nu-mi functiona stergatorul de la luneta la E91 si asta a fost ultimul lucru la care s-au uitat. Imediat dupa ce au bagat masina in service, repede sa facem diagnoza ca parca se aude ceva(dar fara sa ma intrebe daca doresc, cat costa sau sa semnez ca sunt de acord cu aceasta diagnoza). Ii spun in prealabil ca am mai facut diagnoza acum 2 zile si a verificat-o si un mecanic! Ma trezesc cu un deviz enorm: printre care schimbat axul si sistemul care vine prins pe geam(total vreo 400 de lei), schimbat pivoti spate inferiori(care nu exista de fapt la modelul meu-aprox 530 lei), lipsa lichid diferential(ulterior cand am schimbat de frica uleiul la alt service, s-a constat ca aveam 800 de ml din cei 900ml-200 lei) si lista poate continua. Stergatorul l-am facut singur foarte simplu: cine are E91 stie ca axul stergatorului trebuie sa se suprapuna exact in gaurica din portbagaj(ca sa poata fi invartit de motoras). In cazul meu, stergatorul s a dus mai jos si nu se suprapunea perfect axul in gaura respectiva. Am mutat stergatoru cu mana mai sus 3 cm si voila, functioneaza ca nou. (am scapat de 400 de lei, pe care ar fi trebuit sa-i platesc la DORMAG). In legatura cu pivotii, care nu exista pe masina mea, am fost la alt service si am constat ce era vorba de fapt de bucsele de pe spate. Cei de la DORMAG mi-au bagat pe factura si geometrie roti de 180 de lei in plus pe care nu trebuie sa o faci daca schimbi bucsele pe spate )) Deci per total am iesit cu o gaura de doar 180 de lei. Dar as fi putut sa-mi iau o teapa de 180+400+530+200= 1300 lei - bucsele cu schimb(300 lei) = 1000 de lei TEAPA! Urmeaza sa fac si o sesizare la ei, dar nu ma astept la vreun ban inapoi, pentru ca explicatii mereu pot aparea! Pentru mai multe detalii va stau la dispozitie! DE MENTIONAT, daca ajugeti pe la ei(sau cel putin a fost asa in cazul meu) !! FOLOSESC INTENS O ATITUDINE DE INTIMIDARE : De ex: Nu trage mai tare de roata ca poate cade(ii spune patronul mecanicului) . Mie sincer dupa ce am plecat de la ei mi-a fost efectiv frica sa mai urc in masina, era un dezastru pe patru roti din punctul lor de vedere. Cand de fapt tot ce aveam de schimbat erau niste bucse pe spate..1 point
-
Dormag, service tzepar, str Despot Voda 46, sect 2, Bucuresti... patronul se prezinta drept inginer diplomat, insa e un combinator de doi bani, care a fost de doua, trei ori prin Germania si acum are aere de sef de reprezentanta, cand de fapt e un papagal cu foarte putine cunostinte tehnice. Serviceul arata groaznic, utilajele sunt vechi, cladirea sta sa se darame peste clienti. Doi, trei mecanici manelisti, care urla unul la celalalt, si se tot muta de la o masina la alta, parca sunt capiati. Nu are o receptie dedicata clientilor, unde sa poti sta confortabil, din moment ce le platesti atatia bani, doar cateva scaune de plastic, gen dugheana de betivi de la vreun colt din Ferentari. Preturile sunt exorbitante, uleiul bmw 5w30 costa 60lei/litru, in conditiile in care peste tot este 35-40 si oricum este un ulei de proasta calitate, fiind mai nou produs de Shell. Am fost la acest Dormag cu un prieten, care are un E60, nu stiu de unde auzise el de acest *atelier*, altfel nu il pot numi...dar tinea mortis sa fie pacalit. Masina avea o bataie undeva la motor, am ajuns la Dormag, am asteptat o ora, in conditiile in care programarea era facuta la ora 15.00, au bagat masina la 16.00. Eu am mai stat 15 min. si am plecat, avand niste treburi de rezolvat, urmand sa ma intorc pe la 18.30 si sa constat ca prietenul meu platise 1500 euro, iar zgomotul de la motor nu disparuse. Ce operatiuni a facut Dormag?! Initial i-au pus aditiv Metabond, chiar doua flacoane, va dati seama???Metabond remediaza defectele mecanice, mai nou...pfffff!!! Acest Metabond a costat nici mai mult, nici mai putin de 550 ron. Apoi i-au schimbat uleiul si filtrele, cu mentiunea ca e posibil sa fie si volanta deteriorata, piesa pe care de asemenea au inlocuit-o. Au mai facut un deviz cu distributia, fulie arbore, revizie CV, pe care naivul meu prieten il semnase si urma sa vina inca o data peste cateva zile, cand veneau piesele. Adica ar mai fi dat inca 2000 de euro...Spuneti-mi cum este posibil asa ceva, cand toata problema era de la un tampon, care nu era bine strans, problema remediata la un service fara renume din Ghencea. 1500 de euro o revizie, un aditiv si o volanta??? Imi venea sa rad, dar snobii, care nu stiu nici macar ce ulei au pus in motor la ultimul schimb, cam asa patesc...si poate ca si merita pentru ignoranta lor si lipsa unor notiuni elementare despre propria masina si despre preturile pieselor de schimb din piata. Raspunsul patronului de la Dormag a fost, *zgomotul initial s-a redus considerabil, dupa ce vom inlocui distributia si fulia, cu siguranta ca va disparea definitiv* Concluzia si sfatul meu pentru toti cei care au masini, dar nu se pricep la masini, chiar daca aveti bani mai fratilor, nu-i mai aruncati pe fereastra la serviceuri precum Dormag, cereti si o a doua, sau chiar a treia opinie la alte serviceuri si s-ar putea sa va coste mult mai putin si in acelasi timp sa remediati si defectele autoturismului!1 point
-
Multumesc! E ok ca si design exterior e60-ul,poate umpic mai precar la interior,cel puțin cele fara prea multe dotĂŁri1 point
-
200 lei. Sunt asa necajit de cum arata in portbagaj ca imi vine sa-i dau foc!1 point
-
Am fost si eu la Dormag. M-am dus sa-mi schimb broasca de la usa din fata dreapta. Ajuns acolo am zis ca ar fi bine sa fac si o diagnoza rezultatul 2 bujii si auxiliar water pump cu eroare.... mi-a zis ca trebuie sa schimb toate bujiile si releul pt ca asa e recomandat. Cat despre pompa de apa sĂŁ mai astept pentru ca aia costa 3000 euro si pt moment sa uit de problema. Apoi au citit datele de pe cheie si mi-au spus ca trebuie schimbat antigelul, lichidul de servodirectie si lichidul de frana. I-am intrebat daca produsele sunt originale mi-au zis ca da si s-au pus pe treaba, doar ca au folosit produse after market doar lichidul de servodirectie a fost mai bun, au folosit castrol. Toate astea cu manopera si produse m-au costat 505.20 lei cu tva, apoi am dat comanda de broasca 339.31 cu tva plus manopera 149,99 cu tva. Au dat comanda de broasca, am asteptat broasca, m-au chemat sa o monteze insa nu era OME pt ca existau mari diferente intre broasca veche si cea noua si nu era inscriptionat BMW si chiar avea cateva elemente in plus (nu stiu cum sa le explic pt ca nu ma pricep, in tot cazul diferenta de targ si un magazin de marca). S-au pus pe treaba, au desfacut imbracamintea la usa si s-au chinuit mai bine de 30 min sa scoata broasca, in timpul asta i-am atentionat sa aiba grija ca o sa-mi strambe portiera. In incercarea de a scoate broasca mi-au facut o umflatura in portiera, dinspre interior spre exterior, o linie de 2 cm si doua zgarieturi pe geam. Cand le-am spus ca mi-au strambat portiera mi-au raspuns ca nu e nici o problema ca pot sa ma duc la ce service vreau sa o repar ca o sa-mi plateasca, cand am vazut ca nu se pricep le-am spus sa puna totul la loc pt ca nu mai vreau sa-mi atinga masina. Am platit broasca pt ca nu au vrut sa-mi dea banii inapoi pe piesa iar cu pagubele au spus sa revin intr-o saptamana pt ca seful era plecat din tara. Mi-au scos masina din service iar la iesire am probat functiile sa vad daca totul este in regula pt ca mi-am dat seama ca habar nu aveau de ei, daramite sa repare o masina. Astfel am observat ca atunci cand masina e incuiata si inchid hayonul, pt ca e un touring, masina nu mai semnalizeaza adica nu imi arata ca masina e incuiata. M-am intors din nou la ei in service, le-am spus despre problema si mi-au spus ca nu stiu de ce dar s-a defectat si ca nu au umblat ei. Unul zicea ca se poate rezolva insa cand am ajuns la computer a spus ca nu se mai poate insa m-au asigurat ca atunci cand o sa vina seful lor o sa rezolve si problema asta Am zis ca e ok si ca o sa revin Dupa o saptamana m-am intors, am vb cu seful lor si referitor la portiera mi-a zis ca si el mai da cu masina de un copac sau mai intra unul in el iar astfel de lucruri se pot intampla si ca nu are ce sa imi faca. Unul dintre angajati a impins cu degetul si mi-a zis gata s-a rezolvat problema, banuiesc ca sa ma pacaleasca, cand i-am spus ca nu mai clipeste atunci cand inchid hayonul, mi-a raspuns ca nu exista functia si ca nu e din cauza lui ca poate e vreun senzor ceva. Am ramas cu problemele astea nerezolvate insa l-am intrebat daca pompa auxiliara de apa trebuie schimbata si mi-a raspuns ca nu e pompa de apa care raceste motorul asa cum mi-a spus angajatul lui si ca nu trebuie sa imi fac griji pt ca se foloseste doar iarna pt a incalzi masina cand ai motorul oprit. In timp ce asteptam sa imi monteze broasca s-a intors un alt client si se plangea ca desi i-au schimbat nu stiu ce la frane, ele nu tin si ca a schimbat nush ce piesa scumpa degeaba. Avea fata pe care o aveam si eu cand am vazut portiera zgariata plus ca mai aveau o alta masina si vb intre ei desfa asta, asta si cu asta... nu stim sigur da incercam. Produsele pe care le au sunt sigur iesite din garantie pt ca am vrut sa cumpar o solutie pt bord iar hartia cu instructiuni de pe recipient era galbena, apoi le-am cerut sa-mi de-a alta solutie dar toate erau asa antice. NU RECOMAND ACEST SERVICE PLUS CA AM SUNAT LA BAVARIA SI AU EXACT ACELEASI PRETURI CA EI, EXACT CAT MI-AU CERUT PT BROASCA SI MANOPERA MI-AU CERUT si cei de la Dormag. CONCLUZIE: PRETURI LA FEL CA LA REPREZENTANTA BMW DIN BANEASA DOAR CA SERVICII DE PROASTA CALITATE.1 point
-
NU recomand nici eu acest service. 1) Preturi mai mari ca la reprezentanta 2) Te intelegi la un pret, peste 2 saptamani cand vii sa faci lucrarea e alt pret(semnificativ mai mare). Zici ok, treaca de la tine. Dupa lucrare iti spune ca pretul este fara TVA sau la negru(adica fara factura). 3) Faci o programare, vii la ora stabilita si ti se spune sa lasi cheia si talonul si ca se vor apuca de masina pe la ora 12-13 cand vine seful, desi la programare am stabilit exact ce si cum.(deci nu va rostul de accepta o programare la ora 9, daca nu se apuca nimeni de masina pana la 13) 4) seful e un tip cu extrem de multe aere care te trateaza extrem de sus. Poate o fi el destept, de nu misca nimeni in service fara el, dar comportamentul asta mi se pare deranjant. Trebuia sa imi pupe si mana ca i-am calcat pragul si vreau sa-i bag bani in buzunar. 5) tipele de la facturare/informatii sunt extrem de arogante/obraznice si te iau pe sus repede-repede de parca nu tu le-ai baga bani in buzunar. Pur si simplu japcari pe fata.1 point
-
@Brandex,degeaba incerci sa ai scoti meseriasi,poate cu tine au facut treaba buna in rest vad ca numai rateuri au dat. PS:iar faza cu analfabetul care a deschiz acest topic e penibila....in afara de el mai sunt cativa care au avut probleme,banuiesc ca si ei sunt prosti/analfabeti? PS:de fapt m-am enervat rau,amdat report la mesajul tau :)1 point
-
Imi plac enorm de mult jantele acelea, dar deja toata lumea are, astfel am optat pt alt model, tot pe 19"0 points
-
Super consum .Ca idee, i-ar sta fain la masinuta ta cu niste Jante concave bmw style 128 i-ar da un plus de "nerv" si "fior"0 points
-
Salut, @bimmer, sunt convins ca lantul se schimba la un moment dat, ca se uzeaza, dar nu cred ca trebuie neaparat schimbat preventiv.Probabil ca o vizita intr-un service auto cu mecanici buni si ceva experienta cu BMW-uri, la un interval de un an s-au atunci cand sesizam ceva anormal in rulare, ar trebuii sa fie sufficient + schimbat uleiul anual.Am vazut ca pe forum multi au schimbat distributia si dupa un interval scurt le-a reaparut zgomotul la lant, zgomot care l-a facut pe bietul om sa-si scimbe distributia..., si atunci are rost ..?? sau trebuie sa manance si mecanicii o paine. @XXL nu stiu care este seria, ca e una sau mai multe,nu stiu. Din ce m-i s-a zis ..in reprezentantele BMW, in baza de date, masinile dotate cu tipul de motor problematic, adica o serie anume, sunt trecute cu rosu si ca acestea ar fi cu potential risc, dar ca motorul pe care il am eu nu este trecut acolo si ar fi ok.0 points
-
0 points
-
Masina de drag sau nu, am scos timp destul de bun chiar si cu plecari proaste. M235i a scos 13.3, cupra r softat 14.56, etc. Ideea participarii a fost sa vad unde ma situez ca putere fata de alte masini cu pretentii , mai mult de amuzament dar uite ca m-a prins putin microbul si desi e doar tractiune spate pot scoate timp bun cu inca cateva modificari. Am mers cu dtc dezactivat complet, iar in finala am uitat sa il dezactivez iar rezultatul a fost esec total, a franat mult si am pornit ca o baba, totusi am scos si asa 13.3. Ramane pe data viitoare cu mai multa experienta, calm si mai bine pregatit.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00