Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/01/17 in all areas

  1. Acesta e un DIY pentru montarea butonului de deschidere al portbagajului. Ce-ti trebuie: Buton de deschidere a portbagajului + mufa conectoare : 30 ron (sh de pe forum); nou: 200 ron 4 fire electrice prevazute cu papuci pentru pini: 6 ron/buc (reprezentanta) Fire electrice cu diametrul de 3 mm (se pot folosi cele pentru boxe) Unelte: -surubelnita in cruce -surubelnite cu cap drept (mai multe dimensiuni) -cheie inelara de 10 -cutter -pistol de lipit -fludor -pasta decapanta -banda izolatoare -tub varnish (tot pt izolare fire) -una bucata MBW E46 Timp de lucru: aproximativ 2 ore 1) Se incepe cu demontarea levierului ce deschide capota si apoi a surubului de sub levier 2) Se demonteaza capacul de sub bord (la sofer). Este prins in 2 suruburi (in dreapta coloanei de directie si sub compartimentul din stanga), 2 "cuie" de plastic+camasi (langa stalpul din stanga si in partea dreapta, acolo unde capacul se prinde de consola centrala) si mai este un surub de plastic ce prinde capacul de podul pedalier, intre acceleratie si frana. 3) Se scoate ornamentul de plastic de pe prag. Este prins in 4 cleme de plastic. Se va intoduce surubelnita pe sub ornament si se va apasa pe manerul acesteia. Surubelnita trebuie introdusa suficient de mult si cat mai aproape de cleme. Se va incepe de la un cap spre celalalt. 4) Se da mocheta intr-o parte si se vor observa mai multe fire maro, de diferite dimensiuni, ce intra intr-un plastic. Acesta este prins de prag. Se desface piulita cu o inelara de 10 si se leaga capatul dezizolat al unui fir de surub, dupa care se va pune piulita la loc. Acest fir este ,,- '' 5) Se trage firul pe sub mocheta la locasul butonului si se leaga de unul din cele 4 fire cu papuci pentru pini, dupa care, papucul se mufeaza la pinul 5 al conectorului butonului. 6) Se desface ornamentul de la blocul de lumini cu ajutorul unei surubelnite drepte. Este prins in 2 cleme, la extremitati. 7) Se desfac cele 2 suruburi ce fixeaza blocul de lumini, apoi, se introduce o surubelnita dreapta sub bloc si se ridica putin pentru a-l putea scoate. 8) Se trage afara blocul de lumini atat cat este posibil. Se scoate conectorul acestuia apasand pe butonul de siguranta si apoi actionand spre noi si inspre jos "tag"-ul alb. 9) Se scoate afara blocul de lumini si se trage si conectorul cat ii permite manunchiul de fire. 10) Se scoate protectia contactorului. Se vor observa 2 "plug"-uri: unul maro si unul albastru. Pe noi ne va interesa cel maro. 11) Pe "plug-"ul maro localizati firul gri/rosu. Acesta corespunde pinului 47 (nr. pinilor se afla scrisi pe marginea conectorului, in dreptul fiecarui pin). Acest fir serveste la iluminarea bordului si va trimite 12v pentru a aprinde ledul din buton. 12) Scoateti firul afara apasand cu varful unei surubelnite foarte subtiri pe clema de blocare a pinului. 13) Dezizolati putin firul gri/rosu, si legati de el capatul unui fir liber de lungime aprox 30 cm. Pentru o mai buna prindere, il puteti cositori. Dupa aceea, izolati firele si introduceti pinul in locasul din conector. Sa fiti atenti sa nu gresiti gaurica. :) 14) Acum puteti reasambla blocul de lumini, reinstalati-l in bord si puneti la loc ornamentul. 15) Cositoriti firul legat la blocul de lumini de cu unul din cele 3 fire cu papuci ramase, izolati legatura si apoi scoateti-l prin locasul butonului de deschidere a portbagajului si conectati-l la pinul 2 al conectorului butonului. Ok! Acum e momentul sa ne mutam pe partea pasagerului. 16) Deschideti torpedoul si indepartati cele 5 suruburi: 3 prind torpedoul in fata, acolo unde se inchide usita acestuia, iar 2 se vor gasi in lateralele acestuia, acolo un se afla banda de sustinere a usitei- in dreapta, iar in stanga, acolo unde se gaseste telescopul ce lasa usor usita in jos. Dupa aceea, scoateti "cuiul" de plastic si camasa acestuia, care se afla langa stalpul din dreapta. 17) Indepartati torpedoul tragandu-l usor spre voi si spre in jos. Dupa ce l-ati indepartat veti vedea modulul general de control al masinii. Localizati conectorul A1. Acesta se afla in mijloc. 18) Scoateti conectorul din modul apasand butonul de siguranta si tragand de "tag"-ul alb spre dreapta. 19) Se indeparteaza lamela alba de la camasa conectorului si se scoate conectorul albastru afara, localizandu-se pinul 6. 20) Se introduce un fir cu papuc in locasul pinului 6. Locasul este putin mai stramt decat papucul, asa ca inarmativa cu multa rabdare. Aveti grija atunci cand introduceti papapucul sa nu il fortati prea tare fiindca exista posibilitatea sa-l rupeti, acesta fiind destul de fragil. 21) Dupa ce ati introdus papucul in locas, prelungiti celalalt capat al firului cu o bucata de fir de aprox. 1 m la care atasati ultimul fir ramas din cele cumparate de la reprezentanta. Dupa ce ati teminat de cositorit si izolat firele, mufati papucul ramas liber la pinul 6 de la conectorul butonului. 22) Introduceti conectorul A1 inapoi in locasul sau si faceti proba butonului sa vedeti daca merge. ATENTIE! Butonul functioneaza numai daca portbagajul se poate deschide si de la clapeta de deasupra numarului. Daca portbagajul de deschide numai de la cheie, atunci butonul montat in interior nu actioneaza deschiderea portbagajului. Stiu, este cam frustrant... 23) Dupa ce ati probat functionabilitatea butonului, treceti firul prin spatele bordului si motati butonul in locas. 24) Montati in ordine inversa tot ce ati demontat pentru a face posibila instalarea butonului. Acum aveti un buton ce deschide portbagajul din interior si nu va veti mai simti marginalizati ca americanii au aceasta optiune pe bim-urile lor iar dumneavoastra nu. Va urma: - montarea unui buton de siguranta, ce poate deschide portbagajul din interior daca ati uitat cheia in portbagaj chiar daca acesta se poate deschide numai de la butonul de pe cheie.
    1 point
  2. De cateva luni sunt posesorul unui bmw seria 3 e92 318i. Nu eram foarte hotarat daca sa fac un efort financiar si sa imi iau un F30 sau ceva din seria E9x. Dar cand am vazut-o coupe-ul acesta m-am indragostit pe loc Masina e din 2010 si are 75k km. Ca si dotari nu are cine stie ce, dar momentan pentru mine sunt suficiente, de mentionat sunt: pachetul M la interior, scaunele sport, farurile xenon, trimurile de pe bord si plafonul negre, interfata usb. Inainte am avut un Megane 2 1.5 dCi care trebuie sa recunosc mi se pare ca era mai usor de condus. Nu am mai condus pana acum bmw(sau benzina) si nu imi dau seama ce este si ce nu este in parametrii normali. Inainte de achizitie evident am fost la verificari si mi-au spus ca totul este ok si ca masina e in conditii foarte bune. Mie personal mi se pare ca exista un lag la acceleratie si atunci cand trebuie sa plec de pe loc uneori parca trebuie sa ghicesc cand va urca turatia ca sa cuplez. In rest, mi se pare extraordinara masina, mai ales comparativ cu comportamentul megane-ului( masina pe care am iubit-o ). Desi e doar 318i, este mult mai puternica si arhi-suficienta pentru mine si pentru bucuresti:)) si, nu in ultimul rand, este superbaaaa. Nu stiu de ce nu pot sa adaug mai multe poze.
    1 point
  3. Am schimbat si cele 4 sonde lambda, am zis ca sunt obosite.. cred ca e din calculator.
    1 point
  4. Sfat, cu orice ai da , sa nu freci puternic pe piele cand o cureti ca se ia vopseaua. Ca la f10 nu am vazut niciodata piele asa prost vopsita.
    1 point
  5. www.autohus.de vinde netto fara probleme pentru firme romanesti, in ultimul an am adus mai multe masini de la ei si nu aveam nici o problema.
    1 point
  6. 1 point
  7. masina slaba si grea 140 de cai la peste o tona jumate
    1 point
  8. benzinarul nu are racord flexibil deci fiind vorba de valvetronic eu zic sa verifice pompa de vacuum care are prostul obicei sa piarda pe la acele oringuri si pica fix pe evacuare. ptr fumul de la evacuare in mod aproape sigur sunt simeringurile.
    1 point
  9. Mersi. Nu stiu sincer ce sa zic cu stopurile pe led , nu ma dau pe spate . Eleronul de M o sa mai urmeze in plan estetic.
    1 point
  10. Ti se pare mult 95 de lei? Sa inteleg ca vrei soft capabil sa faca tot ce face ISTA/D cu cablu ICOM la pret de 1 ron? Mai cauta la banii aia, sigur vei gasi! Masina ta este desteapta sa stii, cu softul ei iti zice exact ce si unde o "doare" Cu Delphi ai sa incepi sa inlocuiesti piese aiurea prin eliminare si vei vedea ca nu rezolvi problema. La tine poate sa fie releu, alternator, cablu IBS, bateria, etc. Presupun ca ai sa pui piese din dezmembrari pe ea, nu? Adica nu esti nebun sa pui piese noi? Ala care ti-a zis ca nu e mare diferenta intre K DCAN +ISTA/D si Delphi e un mare inginer sa stii. Du-te la el, ca iti va rezolva toate probleme. Da-ne si noua nr lui, poate scapam mai "eftin si mai bun"
    1 point
  11. Am terminat acum 3 zile si cu distributia masinii mele, F11/520dA/08-2011/170k km, cu service in Olanda la fiecare 30-35-40k km (la fiecare an). Cu o saptamana inainte am facut (adica mecanicul meu a facut, eu doar am ajutat/asistat/comentat ) distributia unui F11/525dA/09-2012/150k km (tot cu N47, dar modelul de 218CP) cu service in Germania la fiecare 25-30k km (la an). La fiecare am facut o revizie completa, cu inlocuit ulei cutie de viteze automata, curatare admisie, si cam tot ce e pe acolo, inlocuire de clapete, etc. Sumar dupa ambele - uzura in pinioane nesemnificiativa (eu-unul nu am vazut uzura, pus unul langa altul, pinion nou cu pinion vechi, cu exceptia celui de sus, de axe cu came). Acolo era putina uzura, dar destul de nesemnificativ, si se vedea la o observatie atenta. Lanturile nu mai erau asa de tensionate (cel de axa cu came spre pompa de inalte), mai balalau erau cel la masina cu service mai rar. Niciuna dintre masini nu avea zgomot specific de distributie, nici la cald, dar mai ales la rece. Le-am ascultat cu stetoscopul auto pe ambele, inainte de inlocuire, la rece. Dupa inlocuire, motorul trage parca o idee mai bine datorita curatarii admisiei, plus ca are un sunet o idee mai redus, mai mult ca sigur datorita distributiei. Repet, nici inainte nu sunau rau, dar suna o idee mai lin dupa inlocuire distributie. Mecanicul zicea ca ambele masini ar mai fi dus macar 20-30k km in conditiile in care oricum schimb uleiul la fiecare 10k km in Romania, dar ambele masini sunt luate la mana a doua, din strainatate, si instoria nu mai poate fi data inapoi. Daca are cineva nevoie de poze, pareri, informatii, lasati-mi pm si va dau nr de whatsapp/farcebook, imi vine foarte-foarte greu sa comunic pe forum, nu imi importa mesajele pe mobil, si trebuie sa intru din browser..
    1 point
  12. Salut, Am facut toti pasii de mai sus si ISTA ruleaza. Folosind o interfata K+DCAN ( e60 LCI ) incerc sa intru in ISTA, dau pe operations - > read out vehicle data -> complete identification si imi da urmatoarea eroare "vehicle could not be identified". Pe youtube am vazut ca trebuie sa apara o fereastra "connection manager" in care aleg "ICOM13" sau ceva de genu. La setarile ISTA am ales ediabas default si tot la fel face. 1. Ce trebuie sa fac ca sa imi afiseze interfata si sa imi recunoasca masina? 2. Trebuie sa pornesc masina de fiecare data cand rulez ISTA? Sau pot proceda si altfel? Am butonul start/stop engine.
    1 point
  13. Poate sa imi spuna cineva de ce de pe contul meu (radusparks, Radu I) nu pot sa atasez fisiere? Spune ca deja am ajuns la limita admisa. (Vezi poza atasata) multumesc
    0 points
  14. Sau poti sa faci ce am facut eu. Alcantara negru. Vezi in poze. Apropo, asta e si motivul pentru care le vand pe cele cu model carbon.
    0 points
  15. Dar merita (munca si banii) pentru asta?
    -1 points
  16. sa mergi in vacanta in bulgaria e ca si cum ai avea un motor mare pe benzina si nu iti permiti sa mergi cu el dar ii pui gaz ne place sa mergem in strainatate dar nu avem bani destui si asa alegem bulgaria
    -1 points
  17. Din moment ce le gasesti in comert e legal .dar asta e la latitudinea fiecarui militian..poate dai de unu care nu-i plac si te-a ars ca vezi doamne gaseste el un motiv irelevant si mna.. Dar ce piatra ai pe inima de vrei sa-ti montezi asa ceva?
    -1 points
  18. 2000 nu te va duce niciodata. faptul ca nu ai bani pentru 2 arcuri + amortizoare, iar nu e deloc ok. parerea mea e ca incep sa te "depaseasca" costurile de intretinere ale unui BMW de 11 ani.
    -1 points
  19. 530 xD 2011..full fara ventilatie..trapa..4 butoane active..headup...carlig hidraulic..nav mare..2011 luna 4..17500 ultimul pret..0737196549 dan
    -1 points
  20. Salut, Am gasit la cineva un "dcan + ista D" si mi-a zis ca este greu de instalat/folosit si ca nu e mare diferenta fata de un delphi. ). Mai costa si 95 de lei. Adevarul este ca o iau pentru ca mi-a aparut un martor cu bateria in bord pentru 30 de secunde si a disparut..(charging fault) Cum sa testez daca am probleme cu alternatorul, bateria sau releul ..habar nu am, pentru ca la cat " de desteapta" este masina asta 320i 2006 nu imi arata de la ce pana mea a aparut martorul ala.. mai sunt si paranoic .. Am tot sunat la service-uri sa merg cu ea si toate sunt pline de masini. :nea:
    -1 points
  21. Neo a avut asa ceva, vb cu el ...
    -1 points
  22. Da, sunt led pe fibra, si se aprind in culoarea bordului. Eu le-am cumparat de la un prieten din Germania si le-am montat eu. Gasesti pe ebay Germania.
    -1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.