Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/19/17 in all areas
-
Va salut, Va prezint primul meu BMW, 530d XDrive, prima inmatriculare 12/2013, BMW Premium Selection, 73000 km luat de la BMW Munchen. Impresionanta locatia, au peste 2000 de masini si 48 de agenti de vanzare. Am pus o poza mai jos, au un etaj intreg de seria 5 pe 4 randuri, stateau ca sardinele… Cateva poze si lista de optiuni mai jos. Am cumparat un adaptor OBD2 Carly si mi-am dezactivat Auto Start/Stop si am activat Video in Motion. Am luat cod lifetime FSC de pe ebay si am pus ultima versiune de harti 2017-2. Am inscriptionat si oglinzile. Am comandat roata de rezerva, tava portbagaj, covorase pt iarna, prezoane cu antifurt. Facut Casco, o sa pun si alarma, deci tot tacamul. Am cumparat acum anvelope noi Michelin Pilot Sport 4. Am mers 4500 de km in 2 luni, o placere, ies deseori de nebun pe strada ziua/noaptea doar sa ma plimb cu masina, ceea ce nu se intampla cu masina precedenta care e mult mai modesta. Nu mi-a placut lagul care il are la acceleratie in comfort mode, il conduc deseori in sport mode. O surpriza a fost ca nu am roata de rezerva iar anvelopele RFT mi se par prea dure. In rest numai de bine, sunt super multumit! As vrea sa fac retrofit la TPMS daca e posibil (?), sa imi iau jante+anvelope de iarna pe 17”. La alte upgradeuri ma mai gandesc … Type 5D31 Model 530dx - EUR Development Code F10 Chassis LIM Steering LL Doors 4 Engine N57T Displacement 3 Power 190 Drivetrain ALLR Transmission AUT Color Sophistograu Brillanteffekt Metalli - A90 Upholstery Leder Dakota/schwarz Exklusivnaht - LCLZ Production Plant DINGOLFING Production Date 11/26/2013 Standard 1CC Automatic Start/stop Function 1CD Brake Energy Regeneration 4U2 Driving Experience Control Incl. Ec 548 Speedometer With Kilometer Reading 851 Language Version German Options 1CA Selection Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 2D3 18"la Wheels Star Spoke 365 2TB Sport Automatic Transmission 230 Eu Specific Additional Equipment 255 Sports Leather Steering Wheel 258 Runflat Tyres 3AC Trailer Tow Hitch 320 Model Designation, Deletion 322 Comfort Access System 4B9 Int.trim Finishers Alum.high Finish 4UR Ambient Light 403 Glas Roof, Electric 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d 464 Skibag 465 Through-load System 481 Sport Seats F Driver/front Passenger 494 Seat Heating F Driver/front Passenger 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5A1 Led-fog Lights 502 Headlight Washer System 508 Park Distance Control (pdc) 536 Auxiliary Heating 552 Adaptive Led Headlight 575 Additional 12v Power Socket 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NR Apps 6NS Enhanced Telephony With Extended Sm 6WB Multifunctional Instrument Display 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 688 Harman/kardon Surround Sound System 698 Area-code 2 7S2 Luxury Line 7XP Navigation Package Connecteddrive 775 Individual Roof-lining Anthracite 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8TF Active Protection For Pedestrians 8TH Speed Limit Info 8V1 Ncap Label 801 Germany Version 879 German / On-board Documentation3 points
-
Multumesc pentru urari! Cand am zis TMPS, ma refeream la optiunea S2VBA Tyre pressure control, senzori in fiecare roata in valva. Am condus pe pana (masina m-a avertizat, eram pe autostrada, am oprit, m-am uitat luuung la anvelope si pareau OK - nu stiam ca la RFT nu se vede asa evident ca ai pana, am resetat senzorii la valorile actuale ca prostu si am mai mers destul de mult si tare pana la prima vulcanizare ) si mi-am stricat o anvelopa originala, oricum era tocita. Acum le schimb pe toate 4 cu non RFT, Michelin. Roata de rezerva am luat de la bav auto, cam scumpa dar deh ... plecam repede la drum si m-am grabit. Masina am gasit-o pe mobile.de. Era important sa aiba xdrive (ca romanul, eu mai sunt si din Brasov si stau sus pe un deal), bancheta rabatabila, sa nu fie neagra neagra , sa aiba NBT, trapa, facelift, sub 100k km si sa-mi placa. Oricum m-am ales cu tot interiorul negru care initial mi s-a parut f ciudat, acum imi place. Am gasit-o intr-o vineri, am sunat, rezervat, sambata dimineata eram in germania, in 30 de minute de la intrare in autohaus faceam drive test ... ptr mine a fost impresionanta organizarea lor si nr de masini, la prima vedere toate erau la fel. La drive test am plecat singur, am semnat ca daca o busesc platesc 1000 de Euro, aveam dreptul la maxim 100 km si parca 30min - 60min de condus. Dupa drive test era sa nu o mai vad ca cica merge la spalat si e coada. Am insistat, au mai tinut-o; sambata duminica m-am tot uitat la ea.Am vazut si altele insa tot la cea initiala am ramas. Ca si regula le ei, cand primesc o masina noua o baga intr-un service unde sta la rand ptr a fi inspectata vizual si eventual reparate chestiile exterioare. Ii fac si inspectia Dekra care mi-au dat-o si mie. In acelasi timp o pun pe net cu toate ca nu o au fizic in autohaus. Masina poate ajunge si peste 10 zile la ei. Treaba pare destul de dinamica, multe masini intra si ies, multe rezervate ... In final dupa ce te hotarasti sa o iei (poate si datorita faptului ca era Premium Selection), intra iar in service ptr a fi verificata de la A la Z, si treaba asta dureaza inca vreo 7 zile ca si aci e coada. Iese cu un certificat Premium Selection, garantie pe 2 ani, semnat de mecanicul ce s-a ocupat de ea. Daca gasesc ceva nasol, te suna si poti sa renunti la masina chiar daca o pot remedia. Mie mi-au schimbat doar placutele de frana pe fata si discurile. Am venit dupa vreo 7 zile sa o iau, am platit rapid restul de bani, mi-au facut si cadou o vesta reflectorizanta din Shell (nemti, ce sa zici ), mi-au dat toate actele intr-o mapa si asta a fost, in 15 minute plecam cu ea. A doua zi, pe la 6 dimineata am plecat din Munchen, a fost aglomerat in vreo 2 locuri si in final la 11 seara eram in Brasov. imi planuisem sa dorm prin Arad dar adrenalina a fost prea mare, nu eram obosit deloc si am facut 1500 km dintr-una cu mici opriri. Nu recomand nimanui sa opreasca in ultimul Shell din Austria, cel de la Nickelsdorf ... oameni mai dubiosi pe acolo nu am vazut, legendele par a fi adevarate. In rest drumul frumos ... si masina de vis.3 points
-
Foarte frumoasa. De curiozitate, cum ai ales-o dintre atatea exemplare aproape identice? Care au fost criteriile? Cum decurge vanzarea/cumpararea acolo? Cat a costat? (daca poti spune). Poza cu masinile din parcare imi aminteste de anul 1991 cand, copil fiind, am fost cu tata la Mioveni sa cumpere o Dacie 1310 si a ales-o din parcarea fabricii, erau sute de Dacii albe, iti alegeai una si te rugai la Dumnezeu sa fie buna (sa nu-ti fiarba apa in borcan, asta era cel mai important, pentru cine isi aminteste) )))))) Nu se compara cu cazul tau, dar poza ta mi-a amintit de ziua aia2 points
-
Hello all, Rasfoind forum-ul, si acesta si internationale in timpul "cercetarii" despre E39 care urma sa-l iau, am observat ca foarte multi blameaza motorizarea de 2.0 diesel pe pe seria 5 E39, fara merit dupa parerea mea. Pana am condus un 520d aveam prejudecati nejustificate asupra modelului fix din motivul acesta si s-au spulberat imediat ce am mers cu el. M-am gandit sa contribui si eu cu niste ganduri care sper sa ajute pe altii care se afla in pragul cumpararii unui E39 diesel dar nu stiu ce motorizare e potrivita pentru ei. Nu toti posesorii de 520d sunt "pasionati" si isi fac prezenta simtita pe forum, chiar invers probabil motorizarile mai slabe sunt cumparate de cei care au nevoie de o masina buna si atat, nu sunt neaparat fani bmw. Din motivul asta cred ca este denigrata motorizarea, pentru ca parerile in general vin de la pasionati. In introducere as vrea sa zic ca iubesc 530d-ul si nu am absolut nimic impotriva lui sau a 525d, intentia mea e sa "pictez" o imagine cat mai realista si a motorizarii de 2.0 intr-un mod cat mai obiectiv. Daca situatia mea ar fi alta si as putea avea doar o singura masina (si mi-as permite costurile extra) cu siguranta as lua un 530d, fara sa clipesc. E o masina excelenta care combina sportivitatea cu consumul redus si toate celelalte calitati ale excelentului Seria 5 E39. As face alegerea in special pentru ca imi place sa "fuga" o masina si as fi dispus sa platesc mai mult pentru asta. Din fericire, nu toti oamenii au nevoie de sportivitatea care o ofera 530d, prioritatile fiecaruia difera iar parerea mea este ca majoritatea romanilor potential interesati de un 5 diesel cauta in special consumul mic combinat cu confortul si calitatile rutiere ale unui bmw. Si atunci vine intrebarea, pentru acesti oameni, chiar merita sa plateasca mai mult ? Cat timp vor folosi cu adevarat la maxim posibilitatile unui 530d ? Haidem sa vedem. Cat timp folosesti caii in plus - depasiri periculoase - viteza foarte mare (200+) - "rafuieli" de semafor - un ocazional drum virajat in concediu Inafara de cazurile astea, se merge linistit sau cu viteza putin peste cea legala iar in orase ce sa mai vorbim, lucrurile sunt clare. Iar mare parte din posesori folosesc masinile preponderent in oras, fie ca ne place sa recunoastem sau nu. Sa luam atunci fiecare caz in parte. - depasiri periculoase : cand vine tir-ul de pe contrasens chiar ai nevoie de putere in plus. Dar oare nu e mai bine sa mai astepti putin si sa faci depasirea in siguranta ? E chiar asa important, te grabesti asa tare ? Cred ca majoritatea ar astepta decat sa faca depasiri cu mare risc, si atunci nu prea mai ai nevoie de puterea in plus - viteza foarte mare (200+) : unde ? nu spun ca nu se poate atinge in romania 200 si chiar merge suficient de mult, dar care este siguranta ? care sunt riscurile la care te supui pe drumurile noastre indoielnice ? Pericolele neprevazute (arhiplin la noi, de la vaci si carute pana la gropi nesemnalizate), politia "vigilenta" sunt iar motive in plus ca sa nu sari calul prea tare cu viteza. Nu avem autostrazi suficiente cat sa justifice si chiar daca am avea ar fi iar politia calare pe ele, acelasi lucru se aplica si pentru strainatate unde ustura si mai tare amenzile. Iar ca sa mergi doar pe portiunile nelimitate din Germania nu cred ca iti iei masina. Totul pentru ce, 30 minute economie de timp ? In general nu sunt orase cu mai mult de 20km intre ele in Romania, chiar salvezi asa mult timp ?Ce vreau sa spun este ca da, este frumos sa mergi uneori tare, insa nu o vei face des si in nici un caz mult peste 200 viteza la care ajunge si 520d la urma urmei. - "rafuieli" de semafor daca iti plac si o faci foarte des, cu siguranta 520d nu este pentru tine si nu te incadrezi in categoria de potentiali cumparatori mentionata mai sus. Insa daca iti alegi "victimele" atent, nu te faci de rusine nici cu 2.0, asta pentru distractie din cand in cand. - un ocazional drum virajat in concediu : Cat de des mergi pe drumuri virajate si chiar scoti tot ce poate masina ? Pentru senzatii si timp, limita cea mai importanta nu este motorul, limita este aderenta, stilul de pilotaj si riscurile care esti dispus sa ti le asumi. Pentru majoritatea sunt convins ca limita este pilotul, nu masina. Si chiar daca esti un foarte bun pilot, pentru acele 2-3 ore pe an cand poti sa faci un drum de serpentine superb chiar nu poti sa traiesti cu 70% din placerea care ti-ar oferi-o un motor mai puternic ? In tot restul de sa zicem 90% sau mai mult din timp vei folosi masina intr-un mod normal, foarte departe de performantele ei maxime. Nu numai ca nu vei avea nevoie de puterea lui 530d, dar pana si 520d il vei folosi la viteze mici, acceleratii moderate deci fara a ii atinge limitele. Asta inseamna ca in 90% sau mai mult din timp masinile sunt relativ egale si nu vei face diferenta intre ele, e aceeasi ciorba. Sau chiar e ? Sa vedem, lasand la o parte diferentele de performanta. Avantaje 530d: - motor mai silentions - vibratii putin mai atenuate, insa diferenta nu e mare - cuplu mai bun la turatii f. joase, deci ceva mai confortabil de condus - de obicei au optiuni mai multe, nu prea sun "chele" pe piata - disponibilitatea mai mare a cutiilor automate (daca asta iti doresti) Dezavantaje 530d: - greutate mai mare - consum mai ridicat - impozit/asigurare mai mari - pret achizitie in general mai mare - probabilitatea ca masina sa fi fost condusa mai sportiv deci mai uzata este mult mai mare (cine isi ia 530d il ia pentru performanta - altfel ar lua 520d) decat la 520d. Reversul medaliei este ca un posesor de 520d care are "sportivitatea" in sange va trage mai tare de el avand mai putina putere. Dar in general regula este adevarata, motorizarile mai mari sunt mai abuzate. - ceva posibile probleme in plus la M57 (3.0d) fata de M47 (2.0d), cum ar fi galeria admisie care se poate imbacsi mai usor si duce la auto-combustie (la care daca nu esti cu prezenta de spirit iti poate distruge motorul), turbinele si injectoarele au tendinta sa cada putin mai repede decat la 2.0 (nu f. mult insa), actuatoarele din galeria de admisie se mai rup si fiind trase in motor il vor face praf. Atat M57 cat si M47 mai au probleme cu senzorul de aer admis (MAF) cat si cu galerii de admisie crapate (in rest sunt relativ bullet-proof). Ambele au cutii cu 5 viteze, etajarea fiind ceva mai inalta la 530d astfel la viteze foarte mari pe autostrada se poate ajunge la un consum apropiat (170-180+). Avantaje 520d : - greutate mai mica decat 530d - impozit, asigurare mult mai mici - handling (tinuta de drum) putin mai buna in curbe datorita greutatii mai mici pe puntea fata care duce la o tendita subviratoare mai mica, masina devening mai neutra. - consum redus, chiar si in mers mai sportiv - disponibilitate mai buna a pieselor inclusiv la mana a 2-a - va fi mai usor de vandut catre marea masa, cei care nu sunt inebuniti de putere si se gandesc la costuri. Le oferi o varianta mai buna la tipicul Passat tdi. - preturi mai mici la piesele care tin de grupul motopropulsor (noi sau sh) - oferta de obicei mai larga la cumpararea second hand - mai multe optiuni, sanse mai mare sa faci o afacere buna Dezavantaje 520d : - in general nu sunt la fel de generoase la optiuni, insa se gasesc si cu optiuni suficiente si pret bun daca ai destula rabdare - motorul este mai zgomotos si mai putin rafinat, vibratiile o idee mai usor de simtit (dar inca mult peste concurenta) - cuplu slab pana in 2000rpm, deci putin incomod uneori la condus, nimic de speriat insa. O optimizare de soft a motorului poate rezolva asta si sa-i dea mai multa flexibilitate propulsorului, insa aici e alta poveste, pro sau contra flash-tuning (aka "chiptuning"), o decizie care fiecare trebuie sa o ia singur dupa nevoile personale. - "stigma" motorizarii intre bmw-isti (daca iti pasa de asa ceva) Acum, haidem sa discutam cifre, lumea iubeste cifrele. Ca tot am discutat despre greutate, hai sa intelegem ce inseamna asta, pentru ca majoritatea se uita la cai putere iar ce conteaza e raportul CP/tona. Greutate dupa AutoWeek.nl (site consacrat al unei reviste olandeze de profil, sursa de incredere nu carfolio sau alte prostii, specificatiile date lor de fabricant) 530d : 1625kg | 193 CP >> 118.76 hp/tona 525d : 1595kg | 163 CP >> 102.1 hp/tona 520d : 1490kg | 136 CP >> 91.2 hp/tona Diferentele nu par chiar asa de mari, nu ? Ei, senzatia si timpul de accelerare difera clar, insa daca asta cauti, care e problema cu un chip pe 520d ? Nu recomand neaparat, insa daca vrei si 520d poate sa aiba performante. Hai sa vedem cum ii sta cu un chip-tuning standard stage 1 de 165 CP (nu race care se duce mult mai sus insa la fel se duce si fiabilitatea mai ales daca ai multi km) : 520d : 1490kg | 165 CP >> 110.7 hp/tona Hopa, deja se schimba datele probleme, incepi sa te apropii tare de raportul cp/tona al lui 530d. Ce inseamna asta ? In primul rand ca nu discuti cu 525d si in al 2-lea rand ca 530d nu iti da fum asa tare cum te-ai astepta. Ei, asta doar daca te indoiai ca 520d nu "poate". Insa chiar are rost ? Asta e o intrebare care ti-o vei raspunde tu in functie de stilul tau de condus. Pentru majoritatea sunt suficienti 136 cai si fara griji de fiabilitate. Pe de alta parte, daca ai grija de motorul tau si esti dispus sa-ti pui o turbina hibrid sau una putin mai mare in caz ca iti pica cea originala (care oricum s-ar putea sa-ti pice chiar si fara chip) atunci nu prea sunt argumente contra. Motorul poate si 220CP cu turbo mai mare dar e pacat sa-l impingi asa de tare. E bine insa sa stii ca tine. Asta inseamna ca 165CP nu sunt mare problema, nici pt. motor nici pt. cutie si grup. Acum ca si celelalte motorizari pot primi acelasi tratament e oarecum irelevant, ideea este ce poti face cu un 520d si care sunt optiunile tale, in functie de ce urmaresti. Inca un lucru si incheiem cu acceleratia, pt. ca daca iei in considerare 520d probabil nu e motivul pt. care te gandesti la ea. Timp 0-100 km/h : 530d : 7.8s 525d : 8.9s 520d : 10.6s 520d chip (estimat) : 8.4s 520i : 9.1s 525i : 8.1s 316i : 12.4s Passat B6 1.9 tdi 105CP : 12.1s Passat B6 2.0 tdi 140CP : 9.8s Passat B5 1.9 tdi PD 100 CP (cel regular) : 12.4s Passat B5 1.9 tdi PD 131 CP (cel "rau") : 9.9s A6 1.9 TDI PD 131CP : 10.5s A6 2.5 TDI PD 163CP : 9.3s Dacia Logan 1.5dCi : 15s Ce concluzii tragem ? Ei bine, masina nu este deloc lenesa pentru dimensiunile ei, nu o sa "plangi" langa ea asa cum sustin unii si nici nu te va lasa in depasiri datorita cuplului generos de diesel si a reprizelor bune. Chiar si cu puterea de fabrica, 2.8 secunde diferenta intre 530d si 520d nu e totusi o eternitate. Ca se "simte" altfel si ca 530 "te baga in scaun" asta e alta problema. Insa cifrele nu mint. Cu chip situatia e clara, nu sunt multe masini (chiar benzina) care sa ii faca fata la demaraj, insa din nou, nu asta e scopul comparatiei. Sa comparam si cu Dacia Logan 1.5 dCi (multi vor rade) care e totusi o masina cu care iti faci totusi treaba (stiu pt. ca am si asa ceva) si in 90% din timp este suficient ce poate daca nu vrei sportivitate. Diferenta de 4.4secunde, 520d e "avion" cum ar spune unii pe langa Logan. Aproape de 2 ori pe cat e 530d fata de 520d. Te pune pe ganduri ? Chiar nu e suficient ? A se nota si diferenta mica intre 520i si 520d, 1.5s nu e mult deloc si aici e vorba de 0-100, la elasticitate se schimba radical problema. Si pe tine te intereseaza elasticitatea pt. ca nu faci liniute in fiecare zi sa te intereseze 0-100 exclusiv. La elasticitate 80-120 in viteza a 4-a sau a 5-a 520d bate 520i usurel. Unii argumenteaza ca daca benzina retrogradezi timpul e mai bun, si intr-adevar asa e (nu cu mult), insa la drum lung cand intri in depasiri normale, chiar stai sa retrogradezi sa tipe motorul ca o matza si pentru ce ? Doar ai loc. In viata reala nu retrogradezi decat daca e neaparat, deci confortul de a sta in aceeasi viteza si de a avea performante mai bune fata de benzina merita cu varf si indesat. Pentru a putea face o comparatie trebuie un termen comun fix (80-120 si aceeasi treapta de viteza). Punct si de la capat. Acum ca am trecut prin performate avantaje si altele, hai sa discutam de bani si consum. De fapt la asta se reduce de multe ori alegerea. Hai sa vedem ce inseamna in viata reala diferenta intre a trai cu un 520d si un 530d. 520d ================ Impozit : 150RON Asigurare : 720RON 530d ================ Impozit : 900RON Asigurare : 795RON ======== Diferenta : 825RON/an Pret motorina : 3.8 RON/L Consum mediu la un mers economic/normal (aprox.,evident depinde de fiecare, ideea e sa avem o teorie) 520d (aprox) : 6.91 L/100km 530d (aprox) : 8.47 L/100km * consumuri medii luate de pe spritmonitor.de din sute de masini 2001-2003, nu prea lasa loc la interpretare. Pt. 20.000km/an 520d : 1382L 530d : 1694L Diferenta combustibil : 1185RON Diferenta totala/an : 2010RON (467.4 euro) Ca sa pun problema in alti termeni : Diferenta impozit+asig tradusa in consum : 217L combustibil Consum mediu 520d/an : 1165L => 5.8L/100km fata de 8.47L/100km pt. 530d Asta inseamna 68%, destul de relevant, nu ? Asta ca sa clarificam treaba cu "nu e diferenta mare la consum". Daca sunteti curiosi puteti face calculele si pt. 525d, are consum mediu 7.8L/100km si asig+impozit e 1095RON, deci per ansamblu e undeva intre 520d si 530d din toate punctele de vedere. Ca o completare, nu am inclus si motorizarea 525d pentru ca este mediocra dupa gusturile mele. Dupa cum am zis, ori ai una, ori alta. Fie performanta, fie economie. Multi dintre voi nu imi vor impartasi insa gusturile si cu siguranta 525d este o optiune viabila pentru voi. Toate calitatile lui 3.0 (silentiozitate, elasticitate, cuplu jos) si cu un consum mediu cu numai 1 litru mai mare decat 520d iar impozitul nu te loveste tare financiar. Ce am scris aici e relativ valabil si pentru actualul 5, E60, cu atat mai mult cu cat motoarele 2.0d sunt mai puternice (163 si 177CP). Chiar nu mai sunt deloc submotorizate :) In incheiere, cateva sfaturi de cumparare : - Indiferent daca te hotarasti pe 520d, 525d sau 530d nu il lua fara optiuni, in special piele, inafara cazului in care esti ferm convins ca o sa tii multa vreme masina. Masinile fara optiuni se vand greu, iar bmw-urile de la seria 5 in sus fara piele se vand si mai greu. - Nu te uita dupa cele mai ieftine in ideea in care "le faci dup-aia", e o greseala imensa. Vei baga mai multi bani decat te astepti si tot nu va ajunge ca una in stare buna si ingrijita. In special la masinile premium cum este BMW, e important sa alegi o masina care nu iti va face probleme sau nu are nevoie de reparatii imediate. - Daca e singura ta masina incearca sa tii de-o parte 500-1500 euro (dupa posibilitati) pentru cheltuieli neprevazute. Asa iti poti permite sa cauti preturi mai mici la piese si sa-ti aduci masina inapoi pe strada si in uz repede. - Nu cumpara masini care nu arata bine si ingrijite, asta zice multe de obicei si despre partea tehnica, iar ca sa o faci sa arate bine va fi greu si costisitor, mai costisitor decat sa cumperi una buna. - Nu cumpara masini cu urme vizibile de accident (lonjeroane indreptate, portbagaj interior infundat/sudatetc.). Chiar daca masina e super-buna si merge impecabil (fizic la urma urmei fierul e fier) va fi foarte greu sa o vinzi si banii care ii economisesti ii vei pierde la vanzare (poate inmultit) iar timpul pierdut si stresul nu merita. Acum, pentru cei care nu au citit inceputul, probabil inlocuitorul lui E39 care l-am luat va fi un 535d E60 in 1-2 ani in functie de nevoi. Asta sper ca spune tot despre gusturile si obiectivitatea mea. Tot ce am vrut sa realizez prin comparatia asta este sa dau o sansa de lupta si motorizarii 2.0d asa de blamata de voi, pentru ca pur si simplu nu e rea deloc, e excelenta pentru nevoile majoritatii oamenilor. Ce am facut este sa dau o optiune mai buna amatorilor de passat, A6, avensis si altele similare. Pur si simplu nu se compara. Confort de BMW si consum de Passat. Nu e un bmw "veritabil" ? Cine zice asta greseste. Poate nu "trage" ca un bmw puternic dar gena si toate celelalte caracteristici rutiere si de confort sunt acolo. Nu fugiti de el, e o alegere buna. Toate bune !1 point
-
Pinionul de la pompa de ulei pus invers sau surubul care il fixeaza a ramas nestrans si a sarit pinionul de pe axul pompei de ulei.1 point
-
Care e legatura? Era mai relevanta comparatia cu un lant de bicicleta decat cu alta masina facuta de alta companie in alta era.1 point
-
Ca sa nu va tin ascuns nimic, aseara eram pe viaducte, am bagat o depasire mai in forta cu viteza si mi-a aparut dintr-o data martorul pompei de ulei cu rosu intre ceasuri si pe navi (low oil pressure , stop carefully), am scos-o pe liber, am mai mers vreo 300-400 M pana am gasit o parcare, am oprit-o am stat putin, am pornit-o din nou, iarasi dupa 10 secunde s-a aprins, am desfacut busonul acela la motor, m-am uitat cu lanterna, se vedea capacul acela de la axele cu came si cu tachetii , se vedea putina ungere insa nu multa, ulei sa curga-sara pe acolo nu am vazut deloc. Am mai vorbit cu cineva e pe forum si cu mecanicul meu, ultima oara m-am enervat, am zis ca plec si cand am pornit-o am stat 3-5 secunde si am simtit cum trepideaza usor masina si schimbatorul, am oprit-o imediat...am chemat platforma si aia a fost. Masina este la service deocamdata, de luni seara ma apuc de ea sa o desfac. Nivelul era putin sub maxim si nu curgea nimic sub masina (nu am pus scuturile tocmai ca sa observ vreo pierdere in caz de ceva). Deci la mine statea aprins incontinu, nici in accelerare si nici la relanti nu se stingea, cel mai sigur pompa de ulei nu mai baga deloc ulei. Nu ma pronunt deocamdata cu ce cred ca are, astept sa dau baia de ulei jos prima oara. Da, sunt sigur de km, din punctul de vedere al istoricului reviziilor.1 point
-
Hai cĂŁ revin dupĂŁ ceva teste cu detalii concrete. La Bavaria mai tot dureazĂŁ pânĂŁ ajung la garanție cu programarea. Bine cĂŁ nu plouĂŁ :getlost: Am cĂŁutat pe forumuri externe și am vĂŁzut mulți care se plâng de problema respectivĂŁ, ĂŽnclusiv la F10 și variații. Sistemul de prindere este unul destul e simplist: Prin urmare, un simplu DIY ar trebui sĂŁ rezolve problema, dar nu vreau sĂŁ pierd garanția, așa cĂŁ trebuie sĂŁ-mi aștept programarea. ...lipici tatĂŁ, lipici )))1 point
-
In cazul meu in care a trebuit demontarea efectiv a motorului, am dat capota jos si l-am ridicat cu macaraua aia speciala masina fiind oricum pe elevator, dar normal daca schimbi doar distributia nu este necesara scoaterea motorului, dai cutia afara dupa parerea, il lasi in jos si poti sa schimbi linistit distributia. Se poate face fara probleme si pe rampa, lasi motorul in macara si lucrezi linistit, dar e mai "jungle style"...1 point
-
Multumesc frumos! Mi-a lasat pe volan vreo 5-6 amintiri, l-am dat jos de 9 luni cam asa:)) Inca nu e gata PR-ul (trebuie sa-l transmita magazia catre casierie sa-l platesc si sa vad cat e) Am platit 2.450 lei ce aveam restant inainte de ruperea distributiei si acum mai am de plata undeva pe la 9.000-10.000 lei parerea mea. Aceste sume sunt fara adaos 34%, adaosul care ar fi daca as fi comandat toate aceste piese ca si client normal + 1050 lei verificarea-rectificarea chiulasei.1 point
-
Multumesc frumos Cosmin! Am reusit de abia acum sa incarc filmuletul, am terminat mai tarziu decat ma asteptam cu masinuta. Am avut o surpriza, dupa 300 M cand plecasem de la munca a inceput sa trepideze toata masina, volan, schimbator, etc si am tras pe dreapta, fum de sub capota, iesea cu ea inchisa, trepidatie care a aparut si inainte de ruperea distributiei cu 2-3 km (cred ca am specificat pe topicul cu distributia) I-am sunat pe baieti, mi-au zis sa ma intorc, imi era frica, insa in final m-am intors, dupa 5 minute la relanti nu a mai scos fum , era undeva in partea stg cum te uiti la motor pe langa dpf, dar de la galerie ceva habar n-am (posibil ulei curs). Am desfacut capacul la motor, ies niste gaze superficiale , de abia se vad la ochi insa la fel imi ieseau si inainte de ruperea distributiei. Dupa cateva ture prin curte date de baieti (au accelerat-o mai tare), am luat-o pe drum, la fel in primul km nu a facut nimic cand deodata a inceput sa trepideze si din ce in ce mai rau cum retrogradam in 4-3-2 in frana de motor, tremura toata masina si pe liber in mers si oricum insa la relanti orice ar fi fost nu tremura nimic. Colegul mi-a zis din prima ca nu e de la motor ci de la jante-cauciucuri-discuri-placute-saboti. Am ridicat-o pe elevator si am constat ca roata stg spate e infranata aproape de tot cu frana lasata jos, cea din dreapta era normala dar asta de abia o invarteai cu mainile. A facut niste drumuri cu frana de mana colegul si a zis ca e ceva blocat acolo. Inainte sa o scot din service v-am spus ca am mai bagat vreo 2500 lei pe amortizoare, capete bara, discuri frana fata-spate ventilate perforate si placute ferodo. Treaba face ca tremuratul dinaintea ruperii distributiei sa fie exact ca acuma, adica provenind de la roti si nu de la distributie cum am crezut Acum m-am plimbat prin oras vreo 10-20 km si nu a mai facut deloc, posibil pistonas blocat cine stie...la cat a stat masina vreo 3 luni, discurile si placutele au in total vreo 30 km de cand au fost schimbate. Cureaua noua de la accesorii mi-a descoperit o rola care vajaie daca esti atent (posibil fulia de la alternator), nu stiu daca se aude in filmare. A avut 6 erori in ista in total (5 din ele mi le dadea si inainte din cauza bateriei, care trebuie sa o schimb), s-au sters toate, VERDE! Filmare masina-motor Edit: Ce sa va spun... o diferenta imensa la sunetul motorului in bine! Poftim si niste filmari de pe la motor cand se auzea distributia "putin"1 point
-
Ai doar partial dreptate, un e92 o sa ajunga ca un e46 coupe foarte curand, adica o masina veche care nu se va mai vinde la preturi absurde. Comparatia cu Toyo Landcruiser este total deplasata, pentru ca masina aia e o legenda, este o masina clasica deja, nu numai ca isi tine pretul, ba chiar isi mareste valoarea, mai ales seriile hj/lj/hdj. E92 este doar o masina frumoasa inca, care nu cred ca va ajunge vreodata clasic cum e un urs de exemplu. Fiecare masina are pretul ei, parca asa e vorba. Da, nu trebuie sa te astepti sa gasesti masina perfecta la pret suspect de mic, insa sunt si multi care isi supraevalueaza cazanele. De principiu este bine sa iei media pietei la care sa plusezi sau sa scazi in functie de diversi factori. Dat fiind faptul ca multi inca mai cer 6000 7000 mii de euroi pe niste deja perimate e46 coupe, probabil ca da, nu ai cum sa gasesti e92 cinstit la 7000 mii. Sau poate ca il gasesti insa cu mult noroc. Oricum, eu sunt sigur ca pana si cel mai intretinut e92, fie el si peste media pietei, tot mai necesita unele investitii. Sa fim seriosi, majoritatea nici cauciucuri noi nu isi cumpara, ce pretentii sa ai de schimb preventiv de piese?De regula cam cele mai ieftine masini sunt cazanele cu care se merge doar cu un schimb de ulei si eventual un filtru de aer la 30 de mii, in rest goneta pana crapa ceva. Si in toate anunturile vezi " impecabila, schimbate nu stiu cate piese etc". Eu nu am incredere in nimeni, desi mi-as dori sa fie oameni ca mine. Exemplu inainte sa vand ultimul Mercedes, i-am schimbat volant si kit ambreiaj, 6000 lei parca, desi pusesem anuntul si puteam sa spun ca bate putin volantul la pornire sau sa ma fac ca ploua ( desi mai mergea cateva zeci de mii lejer, insa am vrut sa dau masina tipla ) si culmea chiar m-am bucurat ca a luat-o cineva care chiar a apreciat masina si era o tipa care chiar muncea pt bani, s-a bucurat de masina si am ramas in relatii de prietenie si dupa, prin natura profesiei. DEci ideea este ca un pret mai mare nu inseamna neaparat o masina mai buna, la fel cum un pret prea mic poate fi de cele mai multe ori o oboseala de masina. Pax populi!1 point
-
Am incercat sa imi spun parerea in sensul ca nu as admite personal sa imi modific masina cu bari si faruri si mai stiu mai eu ce... DACA MASINA NU E ECHIPATA CU MOTORUL DESCRIS DE ETICHETA. Fara a mai mentiona placerea data deun motor puternic.. adica in nici un caz navigatia NU IMI VA DA PLACEREA care mi-o da un motor. In privinta iDrive imi pastrez opinia; nu e cel mai armonios acel display pe bord. Pana si Audi le-au facut mai estetic ... (Lasand la o parte meniu, usurinta de folosire..) In sensul ca displayul poate disparea in bord.. Imi cer scuze daca sunt cam "exclusivist" nedorind kitch in ochi. (Nu imi permit? Nu iau ce nu este!)1 point
-
Daca toti am fi la fel nu ar mai exista diversitatea. Unii aleg diesel, altii benzina...unii vor dotari, altii le considera inutile, unii vor 2000d altii 3000d, automata sau manuala...si exemplele pot continua. Cine suntem noi sa judecam asta? Atata timp cat exista e92-ul dotat cu isi doreste el, cred ca nu e treaba nimanui sa judece asta.1 point
-
Salut, Cum imi doream sa schimb putin aspectul masinii, (sa fie identica pe ambele laterale, ca deh, OCD) in mini-vacanta ce tocmai a trecut m-am pus pe treaba. Am vrut sa trec de la http://i.imgur.com/y2ur8gD.jpg la http://i.imgur.com/Xc1vG5F.jpg De ce piese am avut nevoie: Capacul de la versiunea de UK, partea stanga. Veriunea cu lumini in maner: nevopsit 51217162433 sau pe cod de culoare 51210399172 Versiunea fara lumini in maner: nevopsit 51217162431 sau pe cod de culoare 51210399177 Nu am vrut sa ma complic, asa ca am luat versiunea nevopsita, care vine data cu grund, gri deschis, mat. Dupa codul de culoare a masinii am comandat si un set de spray-uri cu vopsea. Cod 51910026328 pentru black saphire metalic (475), dar poate diferi daca e alta culoare. Scule necesare: Un imbus de 4mm O surubelnita dreapta subtire (optional) Pe marginea portierei gasim un dop moale care poate fi scos foate usor fara scule: http://i.imgur.com/2lMkoQn.jpg Sub dop avem un surub pe care trebuie sa il desfacem. Aici vom folosi imbusul de 4mm. Surubul are un opritor, deci nu poate iesi de acolo, sau cadea in portiera, cel putin la F30. http://i.imgur.com/qZmvXB5.jpg Tragem usor de butuc, fara a avea cheia in el. Daca aveti optiunea de lumini exterioare, acestea raman pe usa, nu sunt prinse de butuc, ci de usa. http://i.imgur.com/elbNRSf.jpg Pentru a scoate capacul original folosim surubelnita, sau un alt obiect mai ascutit pentru a ridica cele 2 cleme, si tragem usor de el. La fel procedam si cu capacul comandat, doar ca acesta vine pe un suport de plastic. http://i.imgur.com/iT7g8kU.jpg http://i.imgur.com/fxA6ENn.jpg Pentru ca noul capac sa se potriveasca va trebui sa desprindem o bucatica de plastic de pe interiorul acestuia http://i.imgur.com/zsXYRXy.jpg Instalam apoi in ordine inversa.1 point
-
Daca nu mai am baterie la cheie... folosesc a doua cheie. In concedii plec doar cu ambele chei dupa mine, una la mine una la cealata jumatate If all fails, crap capacul :hyper: Butucul a ramas pe pozitie A.1 point
-
lasand la o parte discutiile contradictorii si sarcasmul... voi cat credeti ca ar trebui sa coste un e92 cu dotari standard din 2007 si cu 250.000 km reali ??? avand in vedere faptul ca masina asta a costat de noua acum 10 ani in jur de 32.000 euro tva inclus. intr-o societate de consum si in anul 2017 cel mai ieftin bmw coupe cu dotari standard seria 2 costa 30.000 tva inclus si un seria 4 costa in jur de 38.000 euro tva inclus. pe bune, in opinia mea personala o masina de acest tip la vechimea si numarul de km ar trebui sa coste aprox. 8000-9000 euro.1 point
-
recent chiar un vanzator autorizat pe forum are de vanzare un e60 cu kilometrii intineriti si nementionati in anunt. E forum de pasionati, aici totul se face din pasiune )1 point
-
Stop filet se pune pe suruburile de la volanta, care au venit NOI cu pasta pe ele. Suruburile de la _chiulasa_ si de peste tot de la distributie au fost cumparate noi, inclusiv de la baie ulei. O cutie a fost doar cu suruburi, o cutie doar cu o-ringuri si in alte 2 cutii au fost suporti/distributia/ambreiajul etc. Multumesc de indrumari si pentru ce ai postat bimmer!1 point
-
Aoleo, nu mai putem sa ne cacam fara scaune comfort, suspensie adaptiva si logic7. Si cauciucuri va cumparati second hand. )) Mafiotilor..1 point
-
Daca stai sa astepti pareri pe forum, nu iti mai iei nici o masina. Mereu va fi cineva care va veni cu argumente contra. Nu te uita la nr. de km. daca masina a avut o intretinere exemplara la reprezentanta. Vad ca la noi cam toti vor masina pana in 150.000 km. iar majoritatea care si-au cumparat cu acesti km. vin si se plang ca au probleme cu masina, ba turbina, rulment, etc. Eu de exemplu mi-am cumparat un 525d biturbo cu 232.000 km. cu intretinere numai la reprezentanta in nov.2016, acum am 255.000km. si nu am avut nici un fel de problema la masina. . Si retine am turbinele originale si distributia originala, chiar daca uleiul a fost schimbat la 30.000 km. De cand e la mine il schimb la 15.000. Cu toate ca majoritatea spun ca turbina mica cade la 120-150.000 km. si probleme la distributie. Asa ca trage tu singur concluzia. Cauta ce masina iti place, verifica istoricul masinii la reprezentanta, acolo vezi tot ce te intereseaza, iar daca are piese schimbate la timp, fara accidente, etc. nu vad care ar fi problema de km. Cel mai mult la o masina conteaza exploatearea ei, intretinerea si schimbarea pieselor la timp, restul e can can.1 point
-
de ce iti iei f10 daca ti-l iei chel? care este smecheria? mai bine iti iei e60 cum trebuie decat sa iei un gunoi . f10 fara cel putin aceste 3 dotari scaune comfort , suspensie adaptiva si sistem audio bun e fix gunoi.1 point
-
Am avut pilot automat pe Golf si nu l-am folosit decat cand s-o stricat pedala de acceleratie si puteam sa mai accelerez doar din butoanele de la cruise control. Bluetooth iar nu e util ca mai risti sa-ti uiti telefonul imperecheat si unele convorbiri chiar nu trebuie ascultate in boxe. Ca chestie am un coleg mai in varsta la munca de si-a luat BMW 320i d-asta mai nou si bineinteles ca l-am ajutat sa-si conecteze telefonul la bluetooth. La cateva zile a venit la mine sa il ajut din nou sa i-l scot, ca il sunase una el fiind in masina cu a lui sotie, cu 30 de ani mai tanara. IAr de cand cu N47-le chiar nu mai am nicio pretentie la masina decat sa nu ma lase-n drum. Urmatoarea masina va avea sigur un motor aspirat pe benzina extrem de fiabil, Toyota gen cu consum mic, Prius gen. Acu' dati cu rosii si oua stricate1 point
-
daca dupa ce citeste topicul mai vrea BMW eu zic sa-l felicitam :goodjob:1 point
-
XMI ce ai ti-e foame? Sau ai deficit de materie cenusie? Cel putin eu n-am facut imprumut la banca ca sa-mi iau masina, cum probabil ai facut tu sau florin1967. Si daca erai curios, da am schimbat masini nu la 4 luni ci chiar si la 2 luni, din varii motive. Si ca sa fii si mai linistit, cu ce ma ocup eu e tare departe de samsaria la care faci referire. Si pana la urma daca sunt samsar in timpul liber care ar fi problema? Ai ceva sa-mi spui, te invit sa o faci personal fata in fata.-1 points
-
Win, sorry frate pt off topic, dar asa ma enerveaza ca frustrati ca XMI nu pot sa doarma noaptea ca am avut eu nush cate masini. XMI daca n-ai bani iti trimit eu prin curier cu prioritate o lama. Rog un moderator sa-mi stearga posturile care au deranjat-o pe XMI, ca deh e la menstruatie.-1 points
-
-1 points
-
Cred ca ai prins o tu pe mĂŁmica ta cu poștașu mai degrabĂŁ, cautĂŁ linku și ĂŽncepe tu sa citești de la ĂŽnceput, obositule....idiot poți fi, ai fost sa vezi mașina? Ai vz câți km avea pe bord ?-1 points
-
Nu e boxa, cred ca are legatura cu HUD, am vazut ca apar ĂŽmpreunĂŁ cele doua chestii-1 points
-
Felicitari. Motorul e ca si nou acum. Incetul cu incetul, baietii se vor reprofila pe motoare bmw )-1 points
-
Scuze, acum am vazut ca ai postat aici de fapt, ca nu pricepeam pm-ul. Ca sa vedeti cat de ţăruş e ALINUL, tocmai ce am intrat pe forum si uitati ce mesaj mi-a dat omul: http://imgur.com/a/UhrTP ))) Ceva fin si elegant.-1 points
-
Ai intrebat daca e accident free ? Am fost si eu la Bmw Dreiech si mai toate erau lovite si reparate. Erau tot asa , asezate pe etaje. Chiar tin minte ca mi-au zis de una " very unlucky car" .-1 points
-
Esti 100 % sigur ca avea doar atat ,sau ai o imagine sigura a istoricului masinii din punct de vedere al reviziilor (schimb ulei)?.Personal cred ca se rupe frecvent la cele cu multi km sau intretinere dunioasa.....am condus cu mult timp in urma Mondeo MK3 care avea lant ....se schimba distributia la 240k km parca si nu erau probleme cu distributii rupte......ce dracu,e un Ford de 17 ani pana la urma. Daca stau sa ma gandesc bine motorul ala a fost si pe Transit ,mai sunt destule care merg si acum si sigur au sute de mii Km. Sa ai bafta cu masina de acum incolo ca ai bagat destui bani in ea.-1 points
-
mafiotule care esti tu mafiot am cauciucuri noi si repet fara acele dotari , f10 nu este f10 e un cotetz.-2 points
-
Daca esti atent la ce citesti,observi ca raspunsul dat este tot o intrebare,dupa care a urmat o constatare a mea,bineinteles,neadevarata!-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00