Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 10/09/17 in all areas
-
Pentru ca nu e suficient doar sa vorbim despre, de astĂŁzi voi iniția o acțiune de sesizare a GĂŁrzii de Mediu ĂŽn legĂŁturĂŁ cu activitatea tuturor atelierelor care efectueazĂŁ astfel de operațiuni. Știu, șansele de a schimba ceva sunt mici, insa cu siguranta sunt mai mari decât dacĂŁ nu facem nimic.12 points
-
Puțin offtopic, dar citești peste tot despre DPF off și ce bine îți face ție și dă-i dracu pe toți ceilalți (inclusiv pe strănepoții tăi poate - știu că e greu să concepi); cam așa realizezi nivelul nostru de cultură și ignoranță. Dealtfel ne dăm în spectacol pe farcebook și alte cele cu ce "valoare" avem noi și ce embeveu smecher avem, dar facem DPF off, cumpărăm anvelope SH și punem GEPELEU, câ ne cârpim în fund în realitate. Da, sunt și afară care fac DPF off, dar procentul de cârpaci este mai mic decât la noi. Afară e invers raportul, nu mai dați asta ca exemplu că nu ține. Când vom învăța să nu mai cumpărăm mașini pe care nu ni le permitem dealtfel și vom avea câtuși de puțin o urmă de respect pentru cei din jurul nostru poate vor merge și la noi lucrurile mai bine. Până atunci, de aia iese Dragnea.8 points
-
Nu esti deloc . Topicul este despre filtru DPF. Poate ar trebui ajustat titlu in "DPF Off sau Nu!" Sau poate esti un pic cam prea critic.. Dar se pare ca unii NU INTELEG sau se fac ca nu inteleg si probabil numai o lege drastica ii cuminteste si educa! Claudiu320d cred ca are impresia ca numai el stie adevarul si realitatea despre aceste filtre.. Dar a cam intarziat si devine obositor cand esti/suntem nevoiti sa ii explicam ca este pur si simplu nedrept, jignitor sa consideram ca avem/are dreptate cand producatorul insusi a fost determinat de lege sa puna acest filtru, el persoanal decizand ca e mai bine fara el!!! Filtrele DPF s-au eliminat ani la rand in vest! Dar acum NU SE MAI POATE! Iti interzice legea sa afectezi sistemul de filtrare al noxelor! Iti iau masina pur si simplu daca te-a prins pe strada la un filtru care include si noxele masinii. Nu mai zic ca nu treci de verificarea tehnica anuala.. Personal cunosc o tara din vest unde cele de mai sus se intampla. Te face pieton in 2 secunde! Poti sa mai iei doar ce ai in masina. Si sincer au tot dreptul sa o faca pentru ca tu furi vrand sa platesti taxa de poluare/drum mai putin, tu poluand de fapt cu a ta masina!7 points
-
Din partea mea, toate pravaliile astea care ofera servicii de dpf off ar trebui inchise, iar patronii sanctionati penal + amenda cat sa-i ingenuncheze. Cand faci o asemenea lucrare nu o faci doar pt proprietar, ci si pt restul oamenilor care trebuie sa inghita fumul. Daca vreti cai in plus luati-va fratilor motoare mai puternice din prima!7 points
-
Dar cand ai luat masina nu stiai de costul asta, sau cum? Gasesti dpf-uri din dezmembrari pe ebay la 5 600 euro, dar presupun ca e mult si atat pt cineva care nu-si permite masina pe care o conduce.4 points
-
Cand mergi la medic pentru ca te doare ficatul sa il scoata sa zica "Lasa ca nu iti trebuie, Stiu eu mai bine cum merge." Fiecare piesa are rolul ei intr-o masina. Faptul ca ai capul prea mic si nu intelegi ce rol are nu inseamna ca poti sa scoti si sa anulezi filtrul. L.E. Inca o dovada ca ciorile polueaza4 points
-
asa e cand iti cumperi o masina care nu iti permiti. faci anumite compromisuri, gen dpf off si te mai bati si cu pumnul in piept ca faci un lucru bun. cat despre colegul de a zis ca mai bine doneaza banii de filtru: daca ii aveai cu siguranta schimbai filtru si nu ne dadeai noua la sentiment cu o vrajeala de politician ca mai bine ii donezi Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk4 points
-
in conditiile in care anul acesta s-au inmatriculat in romania zeci de mii de masini diesel euro 3 sau 4 fara filtru de particule (adica cu dpf-off din fabrica :frantics: ), cred ca se exagereaza putin pe acest topic. Da, perfect ar fi sa inmatriculam doar masini electrice alimentate din surse regenerabile; dar chiar si acelea genereaza poluare serioasa in procesul de productie baterii. Recunosc, nu sunt mandru ca am facut dpf-off, si nu as mai face din nou; atunci cand am facut eu, cel mai ieftin filtru de particule era 1.000 euro; Totusi, in niciun caz nu e asa cum zic colegii mai sus in topic - nu se simt gaze in masina (la cei la care se simte probabil nu a fost bine montat la loc sau nu a fost bine sudat dupa gaurire), simti miros doar la pronire si doar daca esti in spatele masinii, da putin fum doar in accelerari puternice (pentru ca o parte din motorina nu are oxigen sa arda - cantitatea de fum depinde de cum a fost facut softul). In schimb, am 20% mai multa putere la consum similar. Sa curga minusurile!! :goodjob:3 points
-
Ori nu am inteles eu bine , ori tu .... de gazul ala nociv ( monoxidul de carbon (CO), hidrocarbonul (HC) sau oxizii de azot (NOx). ) se ocupa Catalizatorul cu rol de oxidare , DPF-ul capteaza practic toate particulele de funingine din gazele evacuate. In topic se discuta de eliminare sau nu a DPF-ului.3 points
-
Dar daca faci anulare (motorul tragand oarecum mai bine) si nu faci rescriere de soft, asta nu afecteaza/scurteaza viata turbinei?? Eu n-as da motorul pe mana niciunui "specialist" si sa mai intru si in ilegalitate!3 points
-
petru ca toata lumea se zbate sa reduca emisiile nu sa le creasca, ori eliminarea filtrului nu le reduce app, bani platiti conform noi clase de emisii daca o faci legal nu te va ajuta sa respiri mai bine3 points
-
Mi se pare fantastic cum voi astia care abia asteptati sa il dati jos, nu va ganditi ca voi si familia voastra respirati acelasi aer3 points
-
3 points
-
daca tu asta ai inteles inseamna ca ai citit degeaba. ca idee puteai cu aia 5000 de eur sa iei un e46 a carui intretinere o puteai suporta mai usor. stii ce e la noi la romani, ne intindem mai mult decat e plapuma si apoi ne vaitam ca ne ingheata picioarele. sper ca ai inteles ce am vrut sa zic. cat despre colegul cu service'ul, un baiat priceput in scoaterea filtrelor, ma intreb de ce nu scoate si catalizatorul ca sa fie mai multa putere si zgomot. bagam benzina de 30 de ron, apasam pedala de 2, 3 ori pana la fund(conditie necesara: cat mai multe exemplare bipede de gen feminin in vecinatate) si suntem baieti de baieti. Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk PS! Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk3 points
-
Cu gandire ca a ta, probabil traiam si acum in paleolitic si aprindeam focul din pietre. Faptul ca un Passat din 2005 polueaza ca un Passat din 2005, nu trebuie sa ajungem sa comparam in anul 2017 normele de poluare. Ca daca e sa o luam asa, atunci hai sa ne luam toti Buceag sau Rabe si sa dam ture prin oras cu ele. Asa gandire rudimentara eu nu pot sa o inteleg. Adica daca unul arunca o hartie pe jos, arunci si tu? Pe principiul ca oricum e murdar orasul, ce mai conteaza o hartie aruncata? ) Si eu sper sa devina penala treaba asta cu dpf-off, indiferent ca o facem noi romanii sau se face in toata lumea. DAca nu ai bani sa intretii o masina, atunci ia-ti ceva mai ieftin, fara filtru de particule, ceva pe benzina, motor de 1 litru si mergi cu ce iti permiti. Am ajuns sa recomandam dpf off si softuri pe un forum monomarca care se presupune ca este populat de pasionati.3 points
-
Adica ? Motorul nu e EURO 5 ci faptul ca are EGR + EGR Cooler + DPF si probabil inca ceva il face EURO 5. Motorul singur de sine statator nu e EURO 5.3 points
-
O taxa pe poluare ca in tarile civilizate va trage pe dreapta toate cazanele cu off. Plus ca nu se mai inghesui nimeni sa le cumpare Aberatii de genul nu scoate fum, trece itp, trage de rupe... sunt pentru creduli cu buzunare mici Nu am inteles ideea de ce trebuie sa faci dpf off ca sa ii faci soft de putere. Din ce stiu, pachetul bmw performance nu vine cu dpf off3 points
-
Fiind aproape gata cu interiorul si exteriorul m-am gandit ca putina putere in plus nu ar strica. Dupa ce am studiat problema o vreme am vazut ca intre 325 si 330 M57 difera doar cateva piese pe partea de injectie (injectoare, arcuri supape) dar care faceau scopul unui ciptuning aproape inutil. Investitia intr-un motor M57 330d de transplant raportat la puterea obtinuta iarasi nu avea rost. Asa ca m-am hotarat sa pun un M57 335d. Deja am intalnit prima problema: 335d a fost facut doar cu cutie automata dar ma gandesc ca dracul nu este asa negru si reusesc cumva sa il fac manual. Vorbesc pe la mijlocul lui 2016 cu un prieten(un mecanic exceptional si am sa ii zic Ion de aici inainte) care are un service in Timisoara sa caute motorul de mai sus. Prin noiembrie ma suna si imi spune ca a gasit motorul complet de pe un X6 si daca inca mai sunt hotarat cu conversia. Nestiind ce ma asteapta am cumparat motorul si am inceput planificarea pentru marea operatie. In martie am terminat cu lunga lista de cumparaturi: distributie completa, injectoare, suporti motor si cutie, volanta, ambreiaj, evacuare completa 335d plus toate scuturile termice si maruntisurile necesare la montaj. Am facut un upgrade la urmatoarele componente: turbine la Bogdan MBI, intercoolerul a fost modificat cu unul de la Wagner, pompa de motorina cu una CP3R90. In mai imi iau 3 saptamani de vacanta si sub supravegherea lui Ion incep transplantul. Operatiunea de scoatere a motorului, cutiei, evacuarii se desfasoara fara nici o problema. O zi mai tarziu noul motor are deja piesele montate pe el in afara de turbine si era gata de montarea pe masina. Cand sa pun turbinele vad ca unul dintre suruburile galeriei de evacuare este rupt in chiulasa. Dupa un efort eroic din partea prietenului meu nu am reusit nici macar sa miscam catusi de putin surubul. Deja incep sa am dubii cu ideea meau geniala de retrofit. Din fericire gasim o chiulasa de 335 gata pregatita de montaj in aceeasi zi. Fericit ca treaba merge in continuare dar deja apar primele costuri neplanificate. Urmatoarea problema apare a doua zi 35-ul de pe X6 are acelasi capac de distributie cu 325-ul meu dar pozitia pompei servo si a compresorului de clima sunt interschimbate. Nu putem monta motorul asa doarece compresorul lovea in subframe-ul masinii. Capacul distributiei de pe 335d e complet diferit fata de 35d de pe X6. Dupa ce vad situatia ma gandesc deja sa dau inapoi insa Ion imi spune linistit ca putem pastra configuratia compresorului si a pompei servo ca pe motorul meu ca imi gaseste el toate furtunele originale pt compresor si pompa. A doua zi, dupa cum promisese, toate furtunele erau pregatite (unul singur era facut custom din unirea a doua furtune) Montam motorul, cutia, evacuare si incep sa refac cablajul operatii care mai dureaza cateva zile. Mai aveam 5 pile de vacanta cand incep sa fac codarile pentru motor. Termin de codat si verificat totul si increzator incerc sa pornesc masina: “benzineste, scanteieste dar nu porneste”. Verific totul inca o data, nu am gresit nimic, dar masina tot nu porneste. Dupa inca 2 zile de verificat scheme, furtune, codari gasesc o supapa suplimentara pe circuitul de alimentare cu motorina care era pe X6 dar nu si pe 335. Scot supapa respectiva, intre timp un al doilea prieten mai gaseste un fir pe care il legasem grisit. In penultima zi de vacante la ora 1 noaptea pornim pentru prima oara motorul. Eram atat de obosit si de nervos pe toate problemele care aparusera pe parcurs incat nici nu m-am bucurat cum trebuie. Asta pana cand am scos masina pe strada, de la prima accelerare deja aveam un zambet tamp pe fata si nu imi venea sa ma mai opresc. Era cu totul alta masina. Planul era sa ajung si la Dragos la Completechip dar vacanta era deja gata. Plec inapoi in Germania lasand masina prietenului meu sa faca un soft provizoriu in Timisoara si la urmatoarea vacanta sa merg la Dragos. Cerintele mele pentru soft au fost cat mai multa putere fara fum. Dupa o luna ma intorc sa ridic masina cu softul cerut mai sus. Masina avea aproximativ 370CP si 700NM si mergea superb insa avea o singura problema, la acelerari puternice scotea fum. Pentru moment ma impac cu ideea si in septembrie am ajuns la Iasi. Pot sa spun doar ca Dragos este cu adevarat profesionist, asa ca dupa vizita la Completechip am ramas cu 380CP-700NM cu foarte putin fum la 4700rpm. Mai jos sunt si cateva poze din timpul transplatului.3 points
-
3 points
-
si mancarea procesata cauzeaza cancer si cola si stresul si multinationalele si TV si politicienii...wtf, a venit apocalipsa in forma lui diesel, sa le dam foc, iesim maine in strada sa le incendiem cu benzina .2 points
-
Soot causes cancer and lung disease, and is the second-biggest human cause of global warming. Soot, particularly diesel exhaust pollution, accounts for over one quarter of the total hazardous pollution in the air. nu sunt prea multe de zis... un (contra)argument ar putea suna asa: "daca e sa privim global, sunt asa importante cateva milioane de masini cu DPF off in conditiile in care un singur cargoboat emite gaze de sera cat 50 de milioane de masini ? cu siguranta nu contribuie la o diferenta asa mare cand oceanele sunt pline de mii de vapoare ale caror motoare merg pe pacura si nu e impusa niciun fel de restrictie cu privire la emisiile lor." http://www.greencarr...50-million-cars la care raspunzi simplu: asa o fi, doar ca acel "soot" sau "funingine" e emis IN ORAS, direct in plamanii nostri, ai tuturor! efectul e imediat, pe termen scurt, riscul crescut de cancer e dovedit si ras-dovedit. cat despre regenerare... intr'adevar, capteaza funingine cat are capacitate si apoi cand se indeplinesc anumite conditii (de obicei la turatii mai ridicate obtinute de regula in afara orasului) acestea sunt arse in interiorul sau, uneori se injecteaza chiar combustibil in esapament pt acest efect.2 points
-
Pai nu mai este normal toba afumata la benzina si diesel de vreo 7 ani . DPF off eu zic ca este o mare porcarie, in primul rand pt tine ca proprietar apoi pentru restul. Gandestete doar cum miroase langa masina cand opresti 5 minute si stai langa ea .... Daca tot dai bani pt dpf off si / sau ati bani pe diagnoza, mai bine pe langa aia mai pui ceva si cumperi alt filtru...2 points
-
Nu gasesti cablaj strict pentru audio pentru ca este la un loc cu alte cabluri. Se cumpara pini si cablu OFC, dupa care intr-o zi tragi toate firele Cu rabdare gasesti toate schemele pe net, mufele si cum sa legi pinii. Pe scurt, standard are 6 boxe. Din Head Unit pleaca 8 fire. 2 boxa spate stanga, 2 boxa spate dreapta, 2 woofer stanga, 2 woofer dreapta. Boxele din usile de pe fata sunt trase din woofere. Tu va trebui sa duci 4 perechi de fire pana in portbagaj + unul pentru alimentare (radio on) de la Head Unit. Dupa care de la fiecare boxa sa duci fir pana in spate la amp. Deci 4 perechi boxe + 2 perechi woofere. Pentru woofere folosesti cablu de 1.5 si pentru boxe 0.5, nu 0.75 ca dupa aceea e prea gros si nu intra in mufe! Pini gasesti pe aliexpress (la reprezentanta sunt 12 lei unul si iti trebuiesc cativa zeci de pini). Daca esti din Bucuresti te pot ajuta si eu cu niste pini (cei care sunt standard si iti trebuiesc cei mai multi, restul pentru woofere se gasesc la reprezentanta si nu iti trebuiesc asa multi). Pe langa cabluri iti mai trebuie mufa din spate de la amplificator (tot reprezentanta, ~50 Lei), ramele de usi daca pui si tweeterele (reprezentanta, ~250 RON ambele rame), o rola de banda pentru fire electrice (~10 RON, cea de carpa, nu banda izolier) si ... multa rabdare (priceless). P.S. Daca pui si boxa din bord si nu o ai acum (nu stiu cum e la seria 5, dar la 3 nu este boxa si nici gaura in bord) mai trebuie sa duci un fir pana la amplificator odata cu cele din Head Unit si iti mai trebuie multa rabdare pentru a da gaura in bord P.S2: Am uitat sa spun ca in aceasta manevra faci masina bucati Scoti scaune, bancheta, praguri, plastice ... etc. P.S3: Stiu ca suna horror! Dar daca te pasioneaza si ai timp + nervi merita fiecare banut/minut. Sau poti sa iei tu sistemul si sa te duci la cineva sa il instaleze, Aprox 300 Euro ... doar ca nu ai de unde sa stii ca iti va trage fire OFC (pentru audio), va face cablajul ok ... etc. Eu personal mi-am tras firele singur si m-am dus la o astfel de persoana (care este renumita aici pe forum) pentru ca nu aveam pinii necesari si aparent ... nu au avut nici ei s-a lasat cu fire taiate si facut inoditura ... urat rau! Inca regret dar ... omu cat traieste invata2 points
-
Exact, pai funinginea inhalata e sanatate curata, eu am 3 prieteni fara dpf si saptamanal ma duc la cate unul dintre ei pentru cura2 points
-
astea sunt asa niste mituri urbane, probabil ti-a cedat lantul sau vreun intinzator, nu a picat de la ulei decat daca nu o mai fi fost schimbat de vreo 50k km poate si nici completat . De unde ai statistica asta cu 3 din 10? Iti dai seama ca in % e cca 30%, ceea ce e enorm totusi, ar insemna ca din 100k masini 30k ar crapa, sunt sigur ca ar fi mare tam-tam atunci. Motorul tau e probabil victima unei erori de proiectare care e cunsocuta in lumea BMW, mult mai rar ce-i drept pe motoarele de 3.0d, din pacate ai avut ghinionul sa te numeri printre cei putini.2 points
-
Niciodata nu am putut intelege oamenii care isi dau jos DPF. E mai interesant sa stai cu fumul la fund? Noroc lor ca itp-ul este o gluma, de unde si poluarea care se simte in orasele mari, alaturi de restul de rable de pe strazi.2 points
-
2 points
-
Acum e clar de ce esti asa infocat pe topicul asta, ai un business de dus mai departe si anumite opinii dauneaza, nu ca te-ar chiar interesa subiectul, am inteles2 points
-
Modelele vechi nu aveau dpf, dar nici nu scoteau aproape 200cp la cilindreea de 2l, asta ca sa te gandesti si la cantitatea de motorina arsa. Nu mai stiu ce motor ai, ca ne-am pierdut in discutii. A fost un topic pe aici nu de mult cu un tip cu un X5 de 3L care dupa "dpf off si soft" nu mai putea sta in masina cu geamurile deschise la semafor. Probabil depinde de cine iti face softul, dar personal am vazut 3 cazuri la cunoscuti, toti cu softul facut in alta parte. Pur si simplu put ca autobuzele de pe vremuri, pute cand deschizi geamul, pute cand trece pe langa tine, pute de te omoara cand mergi in spatele lui. Filtrul a fost pus dintr-un motiv, si anume pentru a respecta normele de emisii si substante toxice pe care masina ta le imprastie in atmosfera. Nu o sa ma apuc sa iti pun link-uri in care sa iti arat cat de cancerigene sunt emisiile de diesel, doar gandeste-te ca la un moment dat si cei dragi tie sunt sau vor fi expusi la poluarea facuta de altii. Nu ca as agrea benzina mai degraba, din punctul meu de vedere motorul electric nu vine suficient de repede pentru toata lumea.2 points
-
+1. Pachetul Adaptive Drive care include Dynamic Drive si suspensia EDC sunt cele mai bune optiuni care le poti avea pe un F, cu optiunile astea e cu totul alta masina, pe sport sau sport+ are o dinamica impecabila si ruliu sasiului e insesizabil, sincer, ai impresia ca, conduci o masina mult mai usoara si mica, altfel, fara astea e doar o masina grea, de dimensiune mare, care isi arata limitele. Nu stiu ce nu ti-a placut la scaunele comfort de pe F10, dupa 1400 km facuti m-am simtit excelent in ele, am fost si cu e60 cu scaune comfort si nu mi s-au parut deloc mai bune decat cele de pe F10. Ca si franare 530-ul meu se comporta ireprosabil. Bine, e si diferenta la sistemul de franare fata de modelele de 2L.2 points
-
dar iti dai seama ca in 10 ani au fost cateva zeci de mii de motoare din alea produse si el are doar cca 20 , sincer e unul din motivele pentru care eu nu mi-am mai luat BMW, grija asta a lantului, s-o rupe nu s-o rupe....oricum procentul e mic raportat la total, dar e nasol cand "tragi lozul". Daca masina are toate reviziile la BMW as incerca si o discutie cu ei, poate, poate vin cu o contributie pentru un motor nou.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Si le elibereaza mai tarziu, probabil in afara orasului. Deci, intr-un fel sau altul, funinginea aia tot este eliberata.1 point
-
..nu ai cu, cine arabu09. Deocamdata se pare ca Claudiu320d face bani din treaba cu eliminatul filtrului si vrea sa convinga si pe altii ca e bine..1 point
-
cred ca cel mai bun compromis ar fi sa fie legal sa-ti scoti DPF-ul dar sa fii obligat sa te duci la RAR ca sa fii reincadrat dpdv emisii. poate schimba astia legea si se pune taxa per gram eliberat anual de gaz nociv nu vad de ce ar fi un lucru inerent rau sa-ti dai jos DPF, sa anulezi EGR, etc. doar s-o faci responsabil si sa contribui conform noi clase de emisii in care te gasesti.1 point
-
O sa razi dar cred ca tractoarele au deja asta.......nu ai observat ca nici Tirul nu mai scoate fum de vreo 10 ani?Cred ca multi casca gura aiurea cand merg pe strazi....poate prind muste1 point
-
1 point
-
Nu e atat. Eu am dat 1450 RON (NOU aftermarket ) + 100 manopera. ... nu cred ca e o avere pentru nici un posesor de bmw.1 point
-
1 point
-
Poate macar se va rezolva ceva prin noua legislatie, desi am dubii ca va veni cineva cu o gandire coerenta ce sa taxeze poluarea si nu sa tranforme legea intr-o colecta de bani catre sacul fara fund al bugetului. Revenind la subiectul initial, DPF-ul a fost introdus ca sa limiteze cenusa produsa si evacuta de un motor diesel. Cu sau fara DPF "mirosul" de evacuare e tot ala, situatia se schimba insa cand vorbim de catalizator, care daca e dat jos intradevar "mirosul" e cu totul altul, hidrocarburile nearse fiind simtite de nasurile noastre intr-o forma mai mult sau mai putin placuta (valabil si la motoarele pe benzina). Ca se practica eliminarea DPF-ului e o "metoda" ce se aplica (probabil nu numai in Romania) de obicei atunci cand tehnic ajunge sa creeze probleme prin infundare/colmatare. Factorii ce duc la infundare sunt diversi, insa in multe situatii cauza principala fiind ca a ajuns la o durata de functionare normala ce presupune inlocuirea combinat cu functionarea defectuoasa a motorului. Ca se cauta dupa aceea, de cei ce o fac sau proprietarii masinilor, explicatii logice "ca merge mai bine, etc" (intradevar consumul ar trebui sa scada, respectiv puterea creste) reprezinta doar jumatate de adevar. In cele mai multe cazuri putini isi pun problema care era rolul acelui filtru si care sunt consecintele in ceea ce priveste poluarea in a folosi masina fara filtru, mai ales in aglomeratiile urbane, hilar fiind faptul ca pana la urma si ei respira acelasi aer. Si de aici ajungem cu discutia in alta sfera unde am putea sa zicem cat e de corect respectiv legal sau unde e moralitatea si respectul fata de ceilalti. Binenteles ca imediat se cauta subterfugii de genul "pai nu vezi ce mult polueaza camioanele vechi si cat fum scot?" insa ca de obicei responsabilitatea individuala literalmente "fuge" si are un somn linistit lipsit de mustrari de constiinta ceea ce caracterizeaza pe unii din spatiul in care traim in comun. Asta e realitatea trista si adevarata, in timp ce in alte tari, cei drept cu un grad mai mare de civilizatie, se fac retrofituri cu DPF la motoarele diesel ce nu repecta normele, la noi e un sport national sa il dai jos.1 point
-
1 point
-
va scoate fum exact ca un autobuz, am un prieten care asa a cumparat masina si dupa 6 luni a dat'o mai departe. mirosea a esapament inclusiv in masina. practic o faci tractor. recent am vazut un f30 probabil la fel... sa dai ceva banuti pe masina ca apoi sa te zgarcesti si sa o faci tractor nu cred ca se merita. Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk1 point
-
seria F fara Adaptive Drive / Dynamic Drive / Adaptive Damper Control nu este chiar ce trebuie1 point
-
Consum mai mic si mai multi cai este un paradox din start. Daca voi credeti inca in reinventarea miezului din motor printr-un obosit de soft de 300 euro, atunci degeaba e forum de "pasionati". Amin1 point
-
1 point
-
daca vrei sa fi corect cu masina ta si cu mediul si daca ai putin respect pentru tine si semenii tai il vei schimba cu unul nou..1 point
-
Salut , seria 5 este alegerea perfecta, este net peste A6. Sincer, nu recomand 530(impozit imens,revizii mai scumpe) impozitul anual este de 2150 de lei(o suma nejustificata, zic eu). Daca te gandesti la putere, 525 cred ca este alegerea perfecta(consum redus,180 de lei impozit anual, relativ asemanator cu 530). Daca nu ai de gand sa faci 'raliuri', 520 este o alegere foarte buna de asemenea(de obicei are pretul cel mai mic de cumparare,asadar ai putea obtine ceva mai multe optiuni).1 point
-
In orice service ai merge nu o sa iti faca lucrul ala, fi sigur de asta,geniule!1 point
-
Nu e pentru mine, ci pentru un incepator, e ok hatch, e mai mica, mai usor de parcat. Se conduce foarte ok, 1.6 d 116 cp, suspensie Koni Fsd, jante Team Dinamics (foarte usoare). Suspensia e foarte ok, mi se pare mai ferma ca la bmw... O sa primeasca o revizie + placute fata-spate si apoi la drum cu ea Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00