Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/28/18 in all areas
-
Salutare tuturor. Crescand intr o familie de mecanici nu aveam cum sa fiu ocolit de aceasta boala.... Un bunic si un tata posesori de BMW R75, ulterior in familie a intrat si un e30 touring ( prin anii 90).... De prin anii aia m-am indragostit de E30 si E36 .... Asa ca prin 2015 am hotarat ca e momentul sa ingrop niste bani si sa imi fac damblaua.... si am inceput cautarile unui E36 Coupe, neaparat in 6 cil .... Cautarile au ajuns la o concluzie in primavara lui 2016 cand m-am hotaarat asupra unui coupe 2.0 deja swaped cu un 2.5 de pe un 523i E39 . m52, single vanos . Ca multe dintre pisicile de la noi , nu era in cea mai buna stare tehnica , pretul mic pe care l-a avut si inca il are modelul traducandu se intr-o avalansa de copii fara resurse care bestializeaza diverse pisici pana in faza in care , multe dintre ele , devin un pericol pt siguranta lor si a celorlalti din trafic.... Masina fusese vopsita acceptabil de fostul proprietar si primise un set de jante Azev A type in 2 latimi , vopsite visiniu cu o spita galbena ( ), si o suspensie cu garda reglabila doar pe fata.... Asa ca am adus masina acasa, am scuipat-o in atelier , si primul lucru am trimis jantele la sablatsi revopsit electrostatic. Doua luni si 4000 de lei mai tarziu ( refacut integral suspensia, pus reglaj si pe spate, inlocuit flanse cardan , inlocuit placute si discuri slotted de la Brembo, pus anvelope potrivite jantelor, Pirelli Pzero 225 fata, 245 spate, inlocuit parbriz, uleiuri ,cold air intake kit de la KN, short shifter , strut bar fata, refacut directie) am reusit sa o scot la primele plimbari , aratand cam asa.... Asa ca restul sezonului cald din 2016 m-am bucurat cat de cat de masina , am apucat sa vad cam ce poate, si bineinteles sa planific urmatorii pasi in configurarea ei pt iarna urmatoare.... Au urmat un set de scaune sport reglabile de la FK si un set de faruri ( inca 500 eur) , pompa de apa , termostate, carcasa termostate, si furtunele de racire pe silicon. Ulterior am montat si un kit de indicatoare, momentan conectand doar partea de incarcare si temperatura racire. casetofonul ala a trebuit sa dispara , impreuna cu un geam usa sofer.... , asa ca am mai cotizat pe altarul lui E36 si am pus altele 2017 a reprezentat mult cauciuc si benzina arse ( cu un consum care a oscilat intre 7.5% si 40%, in functie de chef, trafic si melodia care era pe mp3... ) si a aprins cheful de upgradeuri . cum nu am putut ( inca) rupe din bugetul familiei niste miute de eur pt un turbo decent am decis sa incep cu inlocuirea galeriei de admisie cu una de M50 . Iar studiu , cautari , incununate de bucuria achizitionarii unei galerii la un pret mai mult decat decent. Aveam galerie , e iarna , game on . Comanda furtune pe silicon , fa o mie de probe sa poti adapta conectica de pe m52 la M50 , T-uri , reductii , furtune , coturi , coliere, conducte aluminiu , iar probe, iar comenzi de furtune ....intr-un final .... foto atasat... https://ro.pinterest.com/pin/700661654500305483/ si prima cheie.... . Acum o sa astept sezonul cald ca sa pot vedea daca intradevar e o diferenta notabila cu admisia M50. prima senzatie e ca va trebui sa ii refac softul , raspunsul motorului la acceleratie in ture joase fiind afectat clar... intre timp , pt ca din cauza scaunelor ( care sunt destul de late ca suporti laterali) nu am mai putut lasa capitonajele de la portiere, asa ca a trebuit sa gasesc o solutie simpla si care pe mine personal m-a atras intotdeauna .... un pic de fibra de carbon ... https://ro.pinterest.com/pin/700661654500045264/ Si pt ca nu am fost f incantat de Azev niciodata , am reusit , dupa multe ore de cautari pe forumuri si siteuri de anunturi sa imi achizitionez jantele dorite, pe care , normal , a urmat tratamentul clasic cu sablare si vopsire in camp la acelasi atelier f ok din PN ... https://ro.pinterest.com/pin/700661654500318549/ cam asta e pana acum , in saptamanile ce urmeaza voi reface ceva probleme de pe instalatia electrica descoperite intre timp , cautam insistent anvelope ( iarasi belea la buget, jantele fiind pe 18 , iar eu nefiind hotarat intre gume de strada si semislickuri), si stam cu un ochi pe siteuri dupa un LSD , diferentialul actual (open 3.45) fiind destul de mofturos in conditii de mers un "pic" mai tare... ca si nota de subsol, nu masina nu va primi barele de M,muzici tari si nu , nu va primi stickere6 points
-
Ala e consumul, cel cu e90 cred ca se imbata cu apa rece singur.. cu consum de 5% la 130/h. si cele 100-150 kg conteaza foarte mult.3 points
-
masina a fost la un detailing complet la dyc garage. a iesit ca noua, oamenii sunt niste profesionisti desavarsiti, recomand: anul asta urmeaza urmatoarele modificari: montat discuri striate si placute ceramice de la ate retrofit logic 7 jante pe 18 de la z performance oglinzi m style schimbat parbrizul retapitare profi, inlocuit sensatecul cu piele sau piele+alcantara3 points
-
Da manualele dispar din pacate. Pb ca-mi voi lua o masina mai driver oriented, sportiva, cutie manuala pe care o voi tine 10-20 ani sa ma bucur in timpul liber. Sa-mi aduc aminte cum erau masinile odata. Pe mine m-ar multumi un coupe dar pe "my other significant half" nu. O considera o masina inutila: zgomotoasa, nepractica Am testat ieri un M2 CSI si un Type R FK8. Fiecare are ceva interesant. As fi fericit cu oricare dintre cele 3. Acum imi dau seama ca nici 420d F36 nu-i asa de rau spre comparatie. UPDATE: -schimbat ulei + filtru ieri (12.500 km): Castrol LL04 0W30 x 5L. Total 200eur (100 ulei 20 filtrul). -am luat proba de ulei sa-l analizez la un laborator. Vreau sa vad vascozitate, punct de ardere, continut de metale, cenusa.... Revin cu buletinul cand e gata. Vreau sa vad cat de degradat era uleiul + starea motorului.2 points
-
Revin cu info despre Ford RS mai ales ca eu l-am adus in discutie, se pare ca are ceva probleme destul de serioase cu motoarele, deci de evitat.2 points
-
Are optiunea 2TBA - sport automatic transmision. Aceasta optiune vine cu padele. Nu e cutie SMG sau cu ambreiaj dublu. E cutie sport cu convertizor de cuplu. Probabil are ceva timpi imbunatatiti. Cutia e 6hp28. - testat tot pe un e60 lci 535d cu optiunea 2TBA.1 point
-
Nu exista cutie sport (doar SMG ce este doar pe M) , banuiesc ca are padele si de acolo si numele ala de sport. Are padele ?1 point
-
Astea dublu turbo si M sunt masini care au primit talpa si au fost oarecum abuzate putin , foarte mare loterie cand iei una second. Nu isi cumpara omu 535d sau M sa mearga cu el doar la cumparaturi sau la munca. Nu ai nici o cutie sport , ai zf 8hp70.1 point
-
Pe masura ce timpul trece cresc si pretentiile,normal ca atunci cand dadeai 35.000 aveai niste asteptari si acum cand dai 35.000 ai alte asteptari, sunt aproape 20 de ani de evolutie.1 point
-
440i si 340i nu prea se incadreaza in bugetul tau (fiindca vrei si multe optionale-este normal).Tot m235i as alege prin prisma diferentei de greutate de 150kg fata de seria 4.In toate comparatiile de afara m235i se apropie cel mai mult de etalonul m3e30 atat prin dimensiuni cat si prin handling.1 point
-
Totusi uiti un aspect esential, faptul ca aceasta Kia costa sub jumate din pretul celorlalte.1 point
-
Pentru cat costa masina eu zic ca este foarte ok. Toti vrem cat mai ieftin si cat mai bun , dar noah ...1 point
-
eu am vazut tot videoclipul in afara de alea 30 secunde nu prea au fost plangeri.. sincer prefer o masina care sa faca asa dar sa nu am probleme mecanice1 point
-
1 point
-
adevarul e ca la Kia si Hyundai nu le pica nimic 4-5( si faci peste 1000.000) ani indiferent ce faci cu ele . ( inafara de piese de directie daca esti animal si mergi prin hartoape ). la bmw, mercedes, audi ba pica una, ba alta. acuma depinde fiecare ce vrea. dar eu zic ca esenta e sa ai o masina care se te duca , sa nu bagi bani in ea si te poti bizui pe ea. koreenii vin din spate f f tare. in schimb japonezii s-au cam oprit undeva 10-25 de ani in urma. ( a se vedea motoarele EJ de pe subaru, nemodificate de 25 de ani , care varianta stock nu tine mai mlt de 20-25.000 km). focus rs are probleme mari la pistonul 4 si garnitura de chiulasa. in schimb nu am auzit pe nimeni sa se planga de kia, hyundai sau......dacia. cu totii cunoastem daciari care fac peste 100.000 km fara sa bage un ban in masina.1 point
-
Adevarata treaba cu plasticurile, scaune, bord, si in special volanul face ca in acel video si imi vine sa-l rup in doua cand iau viraje. La seria 7 f01, sa moara bibi de am bagat vreodata de seama plasticele. Ce e drept si pielea la f-uri in general este PRAF! Nappa ce e mai buna in rest Jalnica.1 point
-
Cred ca mai mult platesti sigla pentru ca la tehnologie.....in AMS fac un comparativ intre seria 7 si noul S-klasse ....sunt blanzi baietii cu BMW ca trebuie dar la tehnologie.....Mercedes a venit cu noul diesel cu 6 in linie,masina hybrid cu instalatie electrica pe 48 V si incet o sa treaca toate clasele pe 48 volti.Am faruri xenon adaptive pe Octavia noua si a costat 22k euro.Noua.1 point
-
Probabil are 500k km. Eu cand am ajuns in Constanta intr-un parc auto (s-ar putea chiar ala), aproape toate modelele e46 erau masini de Anglia la care se facuse conversia si erau facute din bucati (nu mergeau toate butoanele, aveau buton de ASC desi erau facelift, unele erau facelift doar la exterior dar de fapt erau fabrica in 99-2000 etc.) . Mare grija ca s-ar putea sa bati drumul degeaba. Eu cel putin cu parcul auto din Constanta asa am patit cand am fost. Povestea de la telefon: eu: a fost masina de Anglia? el: nu, a fost masina prietenei mele. Tocmai i-am schimbat ambreiajul ca stii cum sunt fetele ca stau cu ambreiajul apasat la semafor. eu: domnule, daca a fost de Anglia oricum o sa imi dau seama, va rog sa imi spuneti sa stiu. el: nu, sub nicio forma. E adusa din Germania de curand. Era vorba de un 318i 2003. Cand am ajuns la fata locului: masina avea incuietoare doar pe partea dreapta, buton de ASC, era chituita, barele sparte etc. I-am zis sa nu mai aduca cheia si nici nu m-am urcat in ea. Metoda de vanzare: in parbriz avea anunt cu 3500 euro in caz de prinde un prost, pe Autovit era 3000 euro, la fata locului cand a vazut ca m-am prins ca e de Anglia a zis ca lasa la 2500e "ca daca o mai aranjezi putin nu stie nimeni ca a fost pe dreapta". M-a rugat sa imi arate inca un 320d 2003 care de fapt era din 2002, avea volantul praf praf (simteai tremuratul in timpane), avea tot asa buton de ASC ca fusese de Anglia, volan de e60, nu mergea niciun buton etc. Masina lui, tot la vanzare: 330xd facelift 2001 care de fapt doar la exterior facelift, avea 3.0d 184 cai, era din 2000, ASC, avea doar tractiune spate etc. Cam asa cu parcul auto din Constanta :goodjob:1 point
-
Ma bucuram sa il treaca avand 2500 cmc, o gafa in favoarea mea nu faceau si ei..1 point
-
O turbina reconditionata functioneaza exact ca originalul... Facuta cum trebuie o sa reziste foarte mult si o sa ofere aceeasi presiune/putere etc.1 point
-
La multi ani tuturor! Scriam mai sus despre problema repetata la frane in cazul masinii mele: apareau trepidatii in masina (nu neaparat in volan) la franari in special in intervalul 80-160 dar erau perceptibile si la viteze mai mari. Am schimbat discurile originale ale masinii (87.000km) cu un set ATE care dupa 1000km au generat aceeasi problema. Apoi am montat un set original BMW (discuri si placute) la reprezentanta si dupa 1000km aceeasi problema. In final am montat un set Brembo cu placute ATE DAR am schimbat si rulmentii fata. Desi nu aveau nimic (nu jocuri sau zgomote de rulare) - rulmentii sunt corp comun cu flansa pe care se aseaza discul; din diverse cauze (cea mai comuna strangerea neuniforma a rotii - direct cu pistol compresor sau cu maner de forta in loc de dinamometrica nerespectand recomandarea de strangere la cuplu si 'in cruce' a prezoanelor rotii) flansa rulmentului se deformeaza usor iar discul, la franari mai agresive se incinge si se deformeaza dupa conturul flansei de rulment, cauzand vibratiile de care vorbeam. O alta cauza ar putea fi (nu a fost cazul meu) montarea discurilor noi fara a curata temeinic flansa de asezare a discului pentru ca acesta sa lucreze perfect paralel cu flansa de rulment. Daca stiam la inceput de aceasta posibila cauza as fi scutit multi bani, timp si nervi . Deci tineti cont la astfel de simptome - cereti mecanicilor sa verifice planeitatea flansei rulmentului (cea pe care se aseaza discul de frana) - la cea mai mica ondulare a acesteia (vorbim de zecimi de mm aici) veti strica inutil setul de discuri Oricum intre timp grijile mele referitoare la modificarile pe care le aveam de facut la E90-ul meu 330D au trecut - dupa exact 1 an si 46.000km rulati de mine fara alte probleme (in afara de frane si chestiile deranjante de stabilitate etc) l-am vandut si am trecut la Alpina Pentru cei interesati de piesele noi cumparate si nemontate pentru E90 330D (arcuri si bare stabilizatoare Eibach, placute etc etc) dati-mi PM, le-am trimis in tara si le las la un pret 'prietenesc' , nemaiavand ce face cu ele. La multi km!1 point
-
1 point
-
1 point
-
Nu stiu din ce motive nu primesc notificarile referitoare la update-uri pe acest topic (desi m-am abonat la thread). Incerc sa raspund comentariilor primite Merci pentru sfatul referitor la amortizoare, am amanat schimbarea arcurilor (pe care le-am achizitionat deja in iarna) pana cand am ocazia sa merg cu o masina similara ca sa ma conving de efecte pozitive versus negative (tinuta de drum imbunatatita versus confort vizibil scazut). Despre arcurile pe care le-am luat am primit pareri contradictorii despre compromisul confort/stabilitate si cum pe aici nu mi-e chiar la indemana sa schimb arcurile daca nu imi plac: da-le jos pune-le iar pe alea OEM etc (timp, putine service-uri care se baga la lucrari din astea in zona mea, bani etc) prefer sa fac o proba cu alta masina inainte ca sa ma conving ca sunt ce-mi trebuie. La fel si despre upgrade-ul de amortizoare Bilstein, as prefera sa vad intai cum sta o masina similara pe sosea inainte sa fac pasul. Roti pe 17'' am - si sa vreau la 330D nu pot pune pe 16 - nu incap din cauza discurilor de frana foarte mari Oricum sincer intre timp s-au adunat de cand am luat-o din Decembrie 27.000km si m-am obisnuit/resemnat cu suspensia/stabilitatea, ma bate gandul sa nu mai umblu deloc la suspensie Ca tot am adus vorba de 'fleacurile' aparute in cei 27.000km de cand o am - dupa cum spuneam mai sus problema de trepidatie la franare a reaparut in 10-12.000km - dealer-ul de la care o luasem montase discuri si placute ATE (Made in Germany scria pe ambalaj, mai multe nu stiu). Pana la 20.000km problema trepidatiei s-a agravat si am hotarat sa merg la reprezentanta BMW in Germania pentru urmatoarele probleme/upgrade-uri: 1) trepitatie frana - au schimbat discurile si placutele fata; 2) o alta problema specifica E90-urilor cu faruri adaptive - trepidatie Xenon la viteza (observi cum vibreaza lumina pe bara masinilor din fata si pe indicatoarele rutiere reflectorizante - e foarte deranjant pentru masinile din fata ) - au montat un kit de ranforsare a fixarii farurilor; 3) schimb ulei, filtre (inclusiv motorina); lichid frana, antigel; 4) achizitiona/vopsit/instalat eleron OEM la cererea mea. Lucrarea de mai sus m-a usurat de 2000E dar am fost multumit de rezultate (mai putin la faruri la care nu s-a rezolvat nimic cu kitul de 120E). Din pacate insa dupa 5-6000km problema la frane a revenit exact cum spui si tu mai sus si asta chiar si cu discuri OEM : (( . Oricum e foarte enervanta problema - se manifesta in special intre 100-160 - la viteze mai mari se mai estompeaza un pic dar una peste alta, pe langa pericolul de a deterioara piese din suspensie si directie din cauza vibratiilor, pierzi mult din eficienta franei - lucru nu foarte incurajator pentru mine care merg preponderent la 200+ ... Dupa concediul din vara o sa imi iau din nou liber sa merg la ei, poate reusesc sa rezolv ceva fara alti bani - teoretic am garantie pentru piese si lucrare - va tin la curent cu ce si cum mai rezolv... Dupa cum am scris intre timp, pe langa rulmenti au mai aparut si alte zgaibe - nu neaparat grave dar te shicaneaza iar dupa cum vezi deloc usoare pentru portofel (chiar daca ma pregatisem sufleteste pentru preturi BMW cand am achizitionat-o ). Iar aparitia acestor zgaibe o compar cu experienta masinilor anterioare cu mult mai multi ani vechime si mult mai multi km dar care au avut mai putine probleme... Despre circuit - daca mergi la Nuerburgring vei vedea ca alearga pe acolo multi amatori cu toate natiile de masini (inclusiv Mercedes clasa S : ))) ) iar eu am mers pentru distractie, nu neaparat ca sa bat recorduri pe cei 21km virajati. De asta m-am ferit de 530D, era mai greoaie (si erau si mult mai rare cele cu cutie manuala). In Ungaria am mers cand era liber si la limitare (249km/h pe gps) insa nu-mi propun sa conving pe cineva sau nu consider a fi vreun motiv de lauda; fiecare merge dupa propriile aprecieri referitoare la pericole, conditii, familiar cu masina si increzator in ea etc etc. Sunt portiuni de autostrazi in Ungaria mult mai bune calitativ decat cele din AT, FR, DE iar daca stii amplasarea camerelor/politiei si e liber se poate merge tare fara probleme. Incerc sa nu mai continui polemica si comparatia 330D/406 - totul a pornit de la dezamagirea fata de 'cata masina primesti' pentru banii pe care ii dai pe 330 versus o masina infinit mai ieftina pe care am avut-o si de care am fost multumit la multe capitole. Ca o ultima paranteza - urmatoarele modele de la Peugeot dupa 406 au dezamagit mult la calitate iar despre al meu 406 sunt convins ca a fost printre cele alergate de pe piata ))) Despre vanzare - nu prea mi-e la indemana - am cumparat unul din cele mai scumpe 330D de pe piata ca sa am garantia unui numar mic de km, uzuri minime confirmate de TUV si reprezentante BMW din Germania; dupa investitiile facute deja mi-as bate joc de bani la cat as pierde la revanzare dupa numai 6 luni de la achizitie. In general imi iau masini in stare f buna (implicit mai scumpe decat media modelului pe piata) cu care merg min 200.000km (km facuti de mine) iar apoi la revanzare pierderea nu mai e asa relevanta. Vezi mai sus, inchid subiectul 406, a fost o comparatie nefericit aleasa care incerca sa ilustreze cam ce calitati am primit la suma de X fata de Y euro si dezamagiri la anumite capitole... Are toate scuturile OEM in regula, suspensia a fost verificata, la fel si geometria si anvelopele. Scriam mai sus ca intre timp m-am mai obisnuit/resemnat, am ajuns acum la alte capitole - probleme repetate frane etc. Dar sincer pentru asta nu acuz BMW neaparat, cochetasem ca alternativa cu A4 si am amici care pe A4 la an si km similari au alte probleme deranjante - cam asta e calitatea masinilor care se fac in ziua de azi...1 point
-
Asa e cand conduci masina de 60K sau mai mult si tu ai buget de Opel Corsa 1,2i.1 point
-
1 point
-
Cum poti sa compari un Pissat cu o Seria 5? De ce nu compari cu Logan? La banii aia isi ia 2 buc. noi noute, una ruleaza, a doua sta in service ... prin rotatie.1 point
-
pe net am mai gasit o lista cu mici secrete, care sper sa va fie de folos (n-am avut rabdarea sa stau sa o traduc): " 1. When the temperature drops below 37 F degrees, the car beeps to let you know to watch out for icy roads. Also, the rear defroster comes on. 2. You can read the odometer with the car off; all you have to do is press the needle on the left. 3. When car is off, hit the volume knob on the radio the radio turns on (it only works with 02 decks) 4. There is a "secret" compartment underneath my car's armrest and a Coin box in center console. 5. There is a trunk release right above the hood release (not on all cars) 6. There is an exterior trunk release above the license plate and under the ledge. 7. There is flashlight in the glove box. 8. There are amber lights that shine on the center console. 9. You can change radio station on the steering wheel by holding up/down button longer to scan to next station rather than preset ones. Interior lights can be turn off when you open/close door or shut the engine down. 10. The two knobs on the center control panel are to reset the short trip mileage and the other one is for changing the time on the clock and changing the time from army time (24 hour time) to normal time. And you could also switch the temperature display both on the dash and on the climate control between Fahrenheit and Celsius. 11. You may be able to auto-roll down of windows from the remote control. Another way is to put the key in the door handle and turn to the unlock position and hold it there. This will also open and close the moon roof or put a convertible top down. 12. If you push the unlock button on the remote once it will unlock the driver door, for ?02s if you push the unlock button on the remote twice it will unlock all the doors?then once all that is done.... push and hold the unlock button on the remote the windows will start to roll down... then the sunroof will open too. 13. If you hit the 'counter reset button' with the ignition in position 2 (or very quickly when you start your car), then it will show you when you are due to change your brake fluid! 14. There is also a first aid kit under the passengers seat. 15. There is a compartment by your leg when you are in the drivers seat. The compartment is on your left if in a LHD, and on your right if in RHD (located next to your knee). 16. The safety strip along each window and sunroof that detects obstructions and retracts them. (Along with a timer that prevents the motors from burning out if in use too long). 17. The OEM side mirrors are designed with slats and ridges to reduce wind noise. 18. The airbag system is 2 stage deployable depending on if the seat belts are latched. If there is no passenger, that front airbag wont even go off to save repair costs. (Along with the explosive seatbelt tensioners). 19. The radio, sunroof, and other "ignition" triggered accessories are available for a period of time after the car is turned off until a door is opened. 20. The fact that the car goes into "sleep" mode after 16 minutes of inactivity to reduce battery drain and eliminate dead batteries from "left on" accessories (lights, etc). 21. The suspension is designed to limit body dive under hard braking, instead the entire chassis dives evenly for stability. 22. The A/C compressor has a variable displacement thrust plate to eliminate the shock load of compressor cycling and use varies depending on need and load. 23. Flashing the high beams after ignition is turned off will leave the headlamps on for a preset amount of time for security while parking the vehicle. 24. The Keyless Entry system utilizes antennae in the rear window, change key codes every time, will deactivate keys if a key is pressed too many times without response from the car, the key recharges while in the ignition switch, and they store all sorts of presets, from seat positions to IHKA control settings. 25. The radio remembers the settings separate for each input. (E.g., CD input can have the bass/treble/balance/fade settings different from the F.M. radio) 26. Left Side Mirror will tilt in reverse (check to make sure your mirror selection switch is in center or left position to use this feature) Door locks that engage when you go 8 Miles per hour (Dealer need to turn this feature on). 27. As some of you may know, the BMW On-Board Computer (OBC) holds more functions than is documented, including a very nice instrument panel test. I managed to get a lot of this information from the web, but it was far from complete. Subsequently I asked my dealer for the missing info, but they could not provide the complete list either. Following is a list for the items I could find, they work in my car (E46 323i). I gather most of them also work in the E36 models. Who can tell what the missing entries represent (especially functions 9.1, 9.2 and 9.3 which are very mysterious)? Instructions to access the hidden OBC functions: 1. Hold Trip Reset while turning ignition key to on position 2. OBC should show "Test" 3. Use Trip Reset to select function 19.0 that unlocks all the features 3. Wait for display to show "Off" 4. Depress Trip Reset for 1/4 second and release it 5. With no delay press Trip Reset several times to select one of the following function s BMW E46 On-Board Computer (OBC) Hidden Codes nr example description 1 Car Engine and cluster data 1.0 46nnn Chassis nr/VIN serial number (last 5 digits) 1.1 4nnn K-number 1.2 690236 Cluster Part # 1.3 045210 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10) 1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000) 1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster 1.6 Not used 1.7 04__44 CAN-version (04) KI-revision index (44) 2 (test) Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and LEDs to confirm function 3 SI Data 3.0 1098 Used fuel in liters since last SI (Service Inspection) 3.1 0231 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI) 4 Momentary Consumption 4.0 0145+ Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km 4.1 0018 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour 5 Distance Gone Consumption 5.0 082 Average mileage; 082=8.2 liters/100km 5.1 0536 Calc. km to refuel (momentary distance to go) 6 Fuel Level sensor inputs in liters 6.0 109330+ Fuel level averaged; Left half sensor input=10.9 liters; Right sensor input=33.0 liters 6.1 0439+ Total tank level averaged; vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters 6.2 0442+ Indicated value (44.2) and tank phase 7 Temperature and Speed 7.0 021+ Coolant/Engine temperature (2.1C) 7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135 7.2 + Engine speed / Current RPMs 1/min 7.3 + Vehicle speed / Current Speed in km/hour 8 Input value in HEX form 8.0 1d0+ System voltage ADC-Value Hex code 8.1 26C33C+ ADC Values HG left/HG right 8.2 0000 ADC Value brake degradation sensor (000=o.k.) 8.3 18C ADC Value outside temperature 9 Battery 9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v 9.1 242013+? 9.2 074_78+? 9.3 0011+? 10 Not used 11 Not used 12 Not used 13 GonG Gong Test 14 Not used 15 Status cluster I/O-ports (bit codes) 0=low; 1=high 1st-belt contact, seat belt fastened=0; 2) ignition lock contact, key inserted=0; 3) door contact, door open=0; 4) clock button pressed=0; 5) SI reset=0, for reset=0; 6) EGS transmission failure=0 Status Digital Outputs (bits) 0=inactive, 1=active 1) Gong output; 2) Brake warning lamp; 3) Low fuel warning lamp; 4) EGA lamp; 5) seat belt lamp; 6) manipulation dot 16 Not used 17 Not used 18 Not used 19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18 19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off" 20 Not used 21 Software Reset; reset OBC settings 00 End of test 28. Put your turn signal either on the left or right position, with no key in the ignition, close the door and walk away. What you will see is the front blinker, and rear turn signal stay lit. From what I read, it's supposed to be a feature to for people to see your car when it's parked at night in those really tight streets in Europe. This way no one accidentally drives into your car. 29. If you look on your roof, there will be two flaps on each side that are plastic and body colors. You can remove them and there is a little hole in each one that accepts the BMW Roof Rack. 30. Hold down the PTY button (this works, to my knowledge, on cars w/nav) and you will turn on AUTOPTY--it'll display the type of music station if the data is present. I think this works for RDS too.... that way, you don't have to keep pressing it when you switch to radio or change stations etc. 31. Change the Speed Sensitive Volume Ratio - E46 Business CD Head Unit: Turn the radio off then on again. Don?t touch any button except the 'm' button - the button you use to tune the radio frequency manually. Press and hold the 'm' button for TEN seconds or until the display changes. It will then show the serial number of the unit. Normally when you press 'm', the display will reflect that by replacing 'ST' (stereo tuning) with 'm'. When holding the 'm' button for this procedure, the display should not do this - you will continue to see 'ST' for the ten seconds. Now if the display has changed, you are in a configure mode on the radio. If you press the '>' or '<' button you change modes. The mode you want will display as "GAL (1-6)". This mode allows you to adjust the speed-sensitive volume control. Use the radio preset buttons 1-6 to set the amount of volume change you want at speed. Setting 1 is the smallest change, 6 is the highest. I use 1 with the windows closed, and 5 when it's a nice enough day to drive with the windows open, which makes for a lot of ambient noise at speed. The car is so quiet with the windows closed that setting 1 is fine. Then turn the radio OFF to save the settings. Turn it back on; go for a drive to test it. The other semi-useful test mode will tell you the signal strength of any given station from 0 to 15 (highest). Use the preset buttons to change stations in the mode. This capability is probably used in the automatic tuning function in the radio. 32. The multiple 'auto heater/AC combinations at start-up' memory options are nifty. 33. If you want to leave your windows down but have the alarm set, but not have to worry about the motion detector go off, you can arm you alarm by hitting the lock button, and then wait a second and hit the button again. You'll see the clown nose light up for a second, which means the motion detector is deactivated 34. If you flicker your high beams when the car is off, your xenons go on for 30 seconds to give u a lighted path to walk 35. If you have auto wipers, the headlights go on when the wipers activate, if on auto. 36. Where the spare tire is, next to the portable jack there is a wheel chock!! 37. In Euro delivery cars, there is a warning triangle in a blue plastic case that bolts to the left rear of the trunk and a first aid kit under the passenger seat. 38. Apparently "there's a cheat code in the software running the BMW M3's sequential manual gearbox (SMG). Press the right buttons in the right order and the car will launch you from a stop after revving the engine to 5,000 rpm". "But there is a catch. In Europe, where the feature isn't so hush-hush, doing more than 15 launches voids the car's warranty. Federal laws prohibit such stipulations here, so BMW has turned down the which. US-spec cars are programmed to wind to only 2,500 rpm. That's why you have to ask your dealer to install the European software. Most will happily oblige" "For lucky drivers of this hot car, here's how: Switch of the stability system and select shift program six. Switch the engine to sport mode. With the hand shifter in drive, hold it in the downshift position and press the has pedal. The engine will rev to the preprogrammed rpm and hold. Now release the shifter. The car will launch forward violently and the engine's revs will climb quickly, so be prepared to up shift" 39. When you have your wipers on fast and medium (don?t know what you call it) Anyways if you come to a stop it'll go to intermittent 40. Want to know your odometer reading but no key... no problem. Just press the computer toggle button at the end of the turn signal lever. The computer read-out lights up with the odometer reading. 41. Everyone knows that the screwdriver in the tool kit is reversible. 42. When windshield wipers are going, and the a/c is on, regardless of the temp, warm air is coming out of the windshield defrost vent. 43. Holding down the DSC button to completely turn it off. "1 point
-
Ce material ieftin e pe usi...? E piele...0 points
-
Is deacord ca nu se mai fac masinile de altadata dar inca nu am vazut un seria 6 sau Panamera (am facut testdrive cu 4x Panamera Turbo inainte sa iau Cayenne-ul) pe care le ingenuncheaza Stingerul sa aibe problemele cu bordul in modul ala (ma refer la Stinger)... C class e totusi un entry level ...0 points
-
@MuscleMike - cred ca e mult mai penibil cum scartaie toate plasticurile alea din bord si consola la BMW si Mercedes , in filmuletele prezentate mai inainte .0 points
-
Mda...o dam inainte ca Mercedes, BMW, AUdi nu mai sunt ce au fost...corect...dar nici Kia nu e ce se vrea sa fie. Hai sa facem un experiment: uitati-va doar de la secunda 50 pana la 1:20sec , nu va uitati la altceva nici inainte nici dupa...si spuneti-mi daca a-ti mai cumpara masina ...eu unul mai bine iau un 335i E92 LCI decat Stingerul ala... Masina care ingenuncheaza BMW si Porsche...0 points
-
De ce iei foc coinac asa? Cazan defect? Ma faci sa rad. Se trezeste cate unu destept ca tine si sa atace fara sa stie cu cine vb si despre ce vorbeste. Las-o mai moale! Nici macar nu stiu cum iti dai cu presupusu la consumul unui F10 ca vad ca tu ai un cazan de e90. ce cauti aici? Si daca esti asa destept zi-mi si mie cat ar trebui sa consume al meu 535xd f10 2012 in Buc.-1 points
-
@ CatalinP: cred ca nu ai avut niciodata o masina tractiune spate cu 250cp + sa stii despre ce vorbim, sau daca ai avut ai mers de 2 ori pe an cu ea, cand erau 30 de grade afara plus ca tractiunea spate e un cosmar absolut pe timp de iarna adevarata cu zapada (chiar si cu anvelope de iarna de calitate), eu unde intru in garaj am o mica rampa care mai are portiuni de gheata, si anul trecut nu am scos masina saptamani la rand pentru ca sa o bag inapoi in garaj era un cosmar (trebuia sa vin cu avant de pe strada, cu poarta deschisa in prealabil) de zapada nu mai zic. Anul asta nu a fost cazul dar anul trecut a fost un cosmar-1 points
-
Intrii in unul, pentru ca unul merge pe pilot automat cum a zis cineva mai sus si dupa pica doar unul de vina pentru ca avea viteza mare, dar nu stie nimeni cat avea de fapt, intelegi? Sunt multi dobitoci pe drumuri care nu se asigura, iar de multe ori norocul le surade din pricina accidentului: "l-a lovit in spate" clar vinovat, "avea bmw", clar mergea tare, il vezi pe unu, te vede, iti iese brusc in fata la tupeu, il lovesti in spate, e vina ta... E vorba sa fim mai atenti la manevrele care le efectuam, ca din cauza aia se intampla de fapt cele mai multe accidente, din neatentie cand nu te asiguri la schimbarea directiei de mers.-1 points
-
Sunt foarte amuzat cum se vorbeste de Bmw si a sa calitate premium. Premium si Bmw? Premium la ce? Interioarele sunt josnice, lasati Mercedes ca la Mercedes nu te trezesti cu consola centrala in mana cum e cazul la seria 7. Ce e premium la Bmw? Un rahat de motor de 2 litri diesel care suna ca un tractor? Plasticele din masini gen x1 care zici ca au fost facute din jucarii chinezesti topite. Nu stiu ce e cu Kia asta dar pare interesanta insa sunt amuzat la maxim despre Bmw si calitate? Care? Poate un 7 ar individual ca in rest pentru banii ceruti sunt de toata jena, rade Mercedes si cu curu’ de ei. Faceti un test pentru cei cu F uri. Apasati pe trimuri ca in filmuletele de mai jos:-1 points
-
Pai aia e noua nouta, probabil in 50km km ajunge la aceleasi zgomote, daca nu mai rau.-1 points
-
La 20.000 km iti sare consola prin masina si airbag-ul zdrangane la rece si la gropi.-1 points
-
Am si eu consum prea mare pe F10 B47 automata 110,000 km; ca sa dau un exemplu mai putin discutabil: la 130 pe cruise control (128-129 pe GPS) consumul instant variaza cam in jur de 7.3. Asa avea din start de cand am luat-o de la dealer-ul din Germania. De la ce ar putea sa fie, de unde sa incep cercetarile?-1 points
-
Are 1.7 tone, nu 2, si nu am nici xDrive. Un amic cu seria 3 E90, tot 2.0 diesel dar N47, tot cutie automata si fara xDrive, are consum de 5 si putin in conditii similare. 100-150 kg diferenta nu pot sa justifice o crestere a consumului cu 40%, sunt sigur ca e ceva in neregula cu masina mea. As fi curios sa aflu ce consum instant au si altii cu masini asemanatoare la aceeasi viteza.-1 points
-
ba tu esti mascarici rau tare de tot . cum sa compari interioarele alea de doi lei de la mercedes cu interioarele de la bmw? cand mergi cu gle zici ca mergi cu sprinter la ce bord de rahat are. De c nou ce sa mai spun ca absolut totul este din plastic in ea si arata penibil. La mercedes ceasurile de bord inca sunt cu abtipild la unele modele noi in loc de digital . mergi si fura curent prin alta parte. Esti atata de redus incat ai pus acele video care nu sunt adevarate . Ce-i drept la f30 e de tot rahatul interiorul dar chiar si asa nu se intampla ce se vede in video iar la g30 sau la f10 daca incerci sa apesi pe ceva nu se intampla ce se vede in video niciodata :laugh: :laugh: :laugh:-1 points
-
asa o fi la Chayanne dar la Cayenne sigur nu e asa-2 points
-
arata urat interiorul la kia, f30 si C klass arata mult mai bine, si mai da-o dreacu cu scartaiala ca nu ma frec pe trimurile de la consola, am uitat cu totii cand ne curgeau balele la o pisicuta sau un e46, care tot 35.000 costa bucata, cat face si un f30 acum dar plin cu butoane si senzori full pentru pretentiosi-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00