Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/02/18 in all areas
-
BMW ca incepator, asta e un subiect la care sunt in tema si te pot ajuta, deoarece asta era problema si la mine pe vremuri. Daca vrei benzina, indiferent de cilindree, cum au spus si colegii mai sus, uita de consum mic, NU EXISTA asa ceva la E46 benzina. Sub 10% in oras vei scoate la mers constant 35 kmh pe drum drept noaptea cu masina goala si fara benzina in rezervor. Daca consumul e un criteriu important si circuli multi km cu masina, recomand diesel, insa modelul cu 150cp, nu cel cu 136 cp. Cum au spus si ceilalti mai sus, inaintea mea, costurile de intretinere la o masina mai veche de 10 ani pot fi foarte mari daca masina nu a fost ingrijita corespunzator de proprietarul anterior. La banii tai, esti la limita cu bugetul si pt reparatiile ulterioare, de aceea nu recomand E46 la 4k Euro, doar daca mai ai stransi ca rezerva inca 1500-2000 pentru eventualele costuri. Ideea e alta, trebuie sa intelegi ca tu chiar daca poti cumpara o masina mai ieftin, nu inseamna ca si intretinerea e la fel de ieftina. Poti merge pe BMW e46 vechi de 10 ani ieftin la 4k euro dar care te va costa mai mult la reparatii sau pe o masina gen Ford, Renault, Seat, Skoda etc. mai noua de 10 ani, la aceeasi bani, care insa, pe termen lung, nu va fi la fel de costisitoare la capitolul reparatii si intretinere. Stiu ca e smecherie ca la 18 ani sa ai BMW si sa fii jmeker, dar nu recomand oricui, trebuie sa fii pasionat si sa stii un pic cu ce se mananca condusul, cu un opel 1.6 benzina mai poti merge o vreme pana ce te obisnuiesti cu condusul, apoi te poti gandi la masini mai puternice dupa un pic de experienta pe drumuri si...pe loc, la service/mecanic unde vei vedea adevarata povara ). Una peste alta, nu te descuraja in a avea un BMW, insa fii responsabil in legatura cu deciziile tale, in special financiare, si alege ce e mai bun pt tine si ce ti se potriveste! Drumuri bune!3 points
-
Eu am avut doua N42B20 si un N46B20. Toate 3 au avut probleme si m-am ocupat cat de mult am putut de ele, ce am avut de facut am facut la Florin de la Chitila si chiar m-am straduit cat de mult sa le intretin cum trebuie. Dar sunt niste pocnitori si nu merita efortul. Am schimbat semeringuri supape, distributie, vanosuri, ax valvetronic, motoras valvetronic, garnituri, bobine si lista n`o sa se termine niciodata. Dupa ce schimbi toate astea ti se crapa vasul de expansiune, se duce piesa cu tepi de la clima, se mai rupe un arc pe spate, se mai duc niste brate, bucse etc. E cam trist ca exista o lista cu 200 de lucruri despre care se zice "e boala lor". 10 000km intr-un nu se poate considera ca mergi cu masina...e logic ca nu ti s-a stricat aproape nimic. Mai mergi 40-50k km si sa vezi ce distractie o sa fie cand o sa iti dai seama ca ai dublat valoarea masinii din reparatii. Mai sunt pe forum cativa in situatia asta, nu te gandi ca e ceva asa rar intalnit. Eu fac 10 000 in 3-4 luni si nu mai e asa amuzant sa repari din 2 in 2 saptamani ceva la masina. Iar asta in conditiile in care pentru mine nu e stres asa mare ca am diagnoza, chei si cunostintele necesare sa stiu ce are masina de cele mai multe ori. Dar pentru un incepator cum crezi ca e sa trebuiasca sa stea cu stres sa completeze ulei, antigel si sa aiba un defect nou la masina in fiecare luna? Daca iti iei un Bmw vechi de ~15 ani si nu bagi o groaza de bani in el sunt doar doua variante: ori nu mergi aproape deloc cu el ori mergi cu el intr`o stare tehnica jalnica. Nu exista alta varianta. Nu o sa vezi niciodata Bmw atat de vechi care sa nu ceara o multime de reparatii si care sa mearga bine.3 points
-
barum bravuris e o marca din grupul Continental. sincer nu cred ca ai cum sa dai gres cu ele.2 points
-
arcuri si amortizoare normale sa pui. La drumurile din RO si gropile care sunt, nu vei avea deloc confort cu o suspensie sport.2 points
-
Si discurile Ate sunt si pe original, dar asta nu inseamna ca sunt la fel de bune ca cele oe. Parerea mea e sa pui originale, chiar daca sunt mai scumpe, nu le schimbi des.2 points
-
E si la "normal" si la Expert. La normal -> FEM_01 > Lighting > Cornering lights > mie imi arata ca optiuni Active si Unknown value (care e bifata). La Expert -> FEM_01 > 3073 > C_CLC_ENA > F020_disable cred ca ar fi la tine. Cum ziceam, inca n-am apucat sa le si verific. Asa ca daca nu merge, sa nu ma injuri... ca sughit.1 point
-
Salutare tuturor!! Este prima data cand scriu pe un forum, dar am simtit ca sunt si eu dator la randul meu cu rezolvarile gasite (mai mult sau mai putin) in urma a multor ore de citit aici. O sa incerc sa fiu cat mai clar si concis asa cum ar trebui sa se intample aici. Masina este un E90 320D din 2005 motor M47 163Hp. Am pornit o si am lasat o sa mearga cam 45min cand, s a oprit si nu a mai pornit. In bord nu aveam martori sau mesaje.A doua zi am reusit sa gasesc pe cineva din zona unde s a oprit masina, sa vina si sa puna testerul pe ea. Testerul a dat probleme la rampa de injectoare (pareri-domne ca este regulatorul de pe rampa sau chiar pompa de inalte,pompele de motorina din rezervor).Am verificat daca primesc curent pompele din rezervor, si surpriza!!!! nu primeau (am alimentat cu sursa externa pompa din dreptul pasagerului si masina a pornit).Ne am indreptat catre panoul de sigurante unde am gasit o siguranta galbena de 20A arsa.Siguranta nr 35. In urma discutiilor si orelor de citit, cauze ce pot face masina sa nu pornesca (+mesaje tster) sunt urmatoarele: -releu albastru.se gaseste in dretul pasagerului, in cutia alba la mine langa calculatorul masinii.cost pe om 78 lei.nu mai alimenteaza calculatorul masinii.Eroarea data pe tester este "probleme ECU" -siguranta nr 35 20A din panoul de sigurante.Numai alimenteaza pompa de motorina din rezervor.Eroarea data pe tester'probleme la rampa de injectoare' -senzorul de pe axul cu came.la mine (am lantul in fata) este langa busonul de ulei.Acesta nu mai se sincronizeaza cu cel de pe vibrochen si considera ca masina nu mai este la 'punct' deci nu mai porneste.Pe tester da eroarea 'senzor AX' Din cauza acestor probleme masina se opreste si nu mai porneste deloc. Am mai avut o problema destul de majora zic eu pe care vreau sa o expun.Poate ajuta pe cineva candva. Masina parca era posedata.Incepeau stergatoarele sa merga, dadeam semnal dreapta si ramanea blocat chiar daca eu faceam stnaga (si tot mergea....1 min), nu mai se accelera, nu mai tragea....La tester am fost de n ori si nimic 'domne este senzorul SZL (cel cu maneta de semnal si stergatoare.este o intreaga inghinerie acolo...)) l am schimbat a doua zi.Dupa 2-5 min masina o lua razna in trafic.M am intors iar la tester. 'domne bateria originala este veche si au intrat in scurt elementii).Seara am schimbat bateria si nimic. Dupa 3 zile ii vine ideea sa pornesca toti consumatorii de pe masina cand este pornita si sa se indrepte catre parametrii alternatorului cu testerul pus.Pentru o fractiune de secunda alternatorul baga 17 18v si calculatoarele intrau in protectie sa nu se arda si de aici toate minutatiile care le facea masina fara voia mea. Concluzia:releu de incarcare de pe alternator era dus (releul este toata piesa neagra de pe alternator cu carbuni cu tot).Nu recomand sa il schimbati decat pe original (la mine valeo) dar este ff scump.Nu schimbti cu aftermarket deoarece nu o sa comunice cu ecu masinii ok si ajungeti la altele.Eu am pus sh. Recomand alternator sh sau acel releu pe OM. 9 Va salut si sper sa va fie cu folos ce v am scris!! PS:Puneti toti care cititi aici si rezolvarile la probleme vostre (nu cred ca cei care nu au mi revenit cu rezolvarea au aruncat masina).Altfel o sa ajungem cu masini pe platforme si o sa schimbam piese luate prin eliminare de mesteri avizati sau mai rau pe la alte service uri cu staif de la care o sa plecam cu masina ok dar facturi cu multe 00000 pe anumite piese care poate nu au fost cauza problemei.1 point
-
Se pare ca iar au scazut incasarile pe schimb de distributii la service-uri. Era si timpul de ceva nou din seria "cascati bine urechea la motor, altfel riscati sa platiti mii de euro...." :frantics:1 point
-
Dar de ce ai vrea sa inlocuiesti motorul? Se poate repara, cu costuri substantial reduse.1 point
-
1 point
-
Mai adaug un mic update: Daca tot a fost o minivacanta am decis sa mai fac una alta la masina, mai ales ca un amic mi-a facut disponibil o rampa in service Am schimbat pompa de servo, a mea a picat brusc si fara notificare - axul rup din cauza unei palete rupte care a blocat "rotorul" Eliminat CDV, wow! atat am de spus Am observat ca am o crapatura in cotul de la acceleratie asa ca l-am petecit pana il schimb. De asemenea am pus jante "noi" pe e36, rezolvat problemele cu racirea. KM - 215600 - and rising.1 point
-
Am pus amortizoare standard sachs si pare compromisul ideal pentru mine. Pe curbe nu mai e asa "tzeapana" dar e ok, e totusi doar un 320ci. Inaltimea a ramas la fel.1 point
-
Salutare. Pai dupa un an si aproape 3 luni, nu ma pot plange. I-am facut distributia, revizia, placute fata, baterie si astea la inceput, iar pana in prezent n-am mai avut treaba cu ea. In prezent am 143k km, luata la 129k, deci doar 14k. Exceptand doua manere cu CA care mi s-au dus, in ceea ce priveste motorul, pana acum mi s-a parut destul de fiabil. Nu ma pot pronunta vis-a-vis de 2.8i fiindca nu l-am avut. Motorul asta iti ofera zic eu suficienta putere, cei 218CP si 450Nm ajutandu-te in orice situatie. Inca nu m-am impacat totalmente cu gabaritul ei, fiind si xdrive nu-i atat de "fun" de condus precum E90-ul. Este un cruiser, se simte bine la mers in afara pe pilot automat, este comfortabila. Iti recomand sa cauti una care are Dynamic Drive, o face mai manevrabila in curbe.1 point
-
Hmmmm... m-ati cam pus pe ganduri... Anul trecut, in vara, am cumparat un 318i din 2011. Care normal a ajuns la fata, fiind si rosie . Am schimbat ce era de schimbat - adica filtre, ulei, antigel etc. Pana acum nu sunt probleme. Dupa vreo 4000 km. Am mers vreo 1000 km cu 318. E diferenta enorma fata de masina mea - un Hyundai Accent 1,4 benzina, din 2006. E ALTCEVA, cu majuscule. Tinuta de drum, feeling la volan, aspect... chiar simti ca ai masina. De ce am facut preludiul asta... Pentru ca ma batea si pe mine gandul sa gasesc ceva asemenator, pentru mine. Tot benzina, nu sunt fan diesel. Si tot bat site-urile de anunturi de vreo 2 luni. Stiam ca la BMW au probleme la diesel cu distributia. Dar ce spuneti voi de benzinare... e de vise rele. O sa spun ceva despre masina mea de acum. Si va rog sa nu va inflamati. Doar o simpla comparatie, vis-a-vis de piese si probleme. Am 125000 km si am schimbat in garantie amortizoarele si coloana de directie. Si post garantie 2 bielete de directie. ATAT. In 12 ani. A, si distributia - 700 lei cu filtre, ulei si bujii. Pai la ce am citit eu in posturile voastre... sa inteleg ca e o problema generala? Sau au fost cazuri izolate? Eu habar nu aveam de bobine, simeringuri,solenoizi, vanos, motorase valvetronic si ce mai ziceti voi acolo. Eu aveam - si am inca - o parere f. buna despre BMW. Personal mi se pare ca sunt peste Merc. si Audi. Dar... cred ca trebuie sa ma mai documentez. Nu vreau sa ma transform intr-un mare mecanic auto - scuze colegului All - dar mie asa mi se pare. Si nu vreau sa starnesc o polemica. Vreau sa intelegeti exact ce am spus. Si chiar daca sunt vechi posesor de Hyundai, nu am pus si nu pun semnal egal intre cele doua. Pentru ca nu ai cum. Am spus mai sus ca sunt diferente enorme. Am intrat pe forum pentru ca am facut o schimbare - cu primul BMW si ma gandeam ca o sa vina si al doilea. Dar acum am de reflectat...1 point
-
ExistĂŁ si alta varianta, recunosc ca nu merg foarte mult, poate faptul ca pun in contrast masina curenta cu cea veche in care am facut multe investiții (era cazan la inceput), iar de cea curenta sunt foarte multumit. Daca masina ce ai cumparat-o nu a fost intretinuta de fostul proprietar, logic ca bagi o groaza de bani (cele 3 care le-ai avut). Iar de bobine, brate, bucsi, nu vorbim...sunt consumabile. Vorbim de Valvetronic, vanosi, simeringuri supape... daca uleiul nu se schimba la 10k km, logic ca se duc simeringurile, cei de la BMW recomanda la 25k, ceea ce mi se pare enorm..1 point
-
Nu sunt foarte sigur dar parca HiFi L7 de pe E90 si E60 echivala cu HK de pe F30 iar pe E60 parca Bang&Olufsen era cea mai de sus echipare (cum azi pe G30 peste HK mai exista Bower&Wilkins; pe F10 a existat Bang&Olufsen si HK in paralel iar in final doar HK). Oricum HiFi de pe F30 clar este o echipare de calitate slaba - mi s-a parut similara cu echiparea audio Basic + nav Professional pe care am avut-o pe E90: la partea de fidelitate si bass similare - doar volumul urca mai mult pe F30 HiFi. Iar despre F30 cu BASIC no comment - este putin peste sonorizarile oferite pe masinile anilor 2000 (la inceput) ((( Foarte placuta si echilibrata mi s-a parut sonorizarea pe F10 LCI - tot cu HiFi - este la ani lumina peste HiFi de pe F30. Singurul repros ar fi un pic de volum in plus la amplificare - in rest f ok pt gustul meu. Din procesare urca si aportul bass-ului la volum mic (un LOUDNESS care chiar isi face treaba) si in general se umple foarte frumos habitaclul cu un sunet placut distribuit (bass-ul ajunge si in spate, speakerele din spate au tweeter separat si au claritate f ok). Probabil pe langa calitatea mai ok a componentelor (amplif/DSP/speakere) conteaza si amplasarea speakerelor si forma habitaclului. Dupa +1500E investiti am ajuns la o concluzie trista: pentru a evita timp/bani/nervi pierduti e totusi de preferat a alegeti de la inceput echiparea TESTATA care va satisface gusturile. La masina noua 1100E extra pentru HK probabil merita fata de majoritatea retrofit-urilor pe sume echivalente (chiar daca multe pareri spun ca la HK platesti fidelitatea insa are o oarecare lipsa de bass si unii nu sunt incantati de tentativa de surround in habitaclul de F30). Pentru masina second e loteria mai mare - greu de gasit masina ideala (cu tot pachetul de dotari pentru gustul propriu) dar poate merita platit mai mult pentru una care are tot ce vrem. In cazul meu (ALPINA F30 D3) fostul proprietar (62ani) a pus minim de dotari pe masina (bineinteles sonorizare BASIC) dar am luat masina cu ochii inchisi fiind singura disponibila la pretul ala si la numai 10.000km. De cate ori ma sui in masina sotiei (Peugeot 307CC din... 2006) ma bufneste 'rasul-plansul': pentru anii aia e incredibil cum suna pachetul JBL cu care a venit masina. Are basi in usi jos, 2 tweetere pe bord iar in spate 2 basi cu tweeters coaxiali si amplif; cu exceptia unor inalte (pt gustul meu) usor plafonate sunetul e incredibil de echilibrat si distribuit perfect in toate masina - un bass care aduce clar a subwoofer. Concluzia mea de mai sus se bazeaza si pe auditia unor masini upgradate (inclusiv pachetul de varf al celor de la audiofile-incar din UK) care nu pot spune ca suna cat pentru 2300E Asta e - lesson learnt pt viitor :getlost:1 point
-
Ti-ai facut-o cu mana ta... In primul rand, ai pus un anunt pe un forum, unde sigur se gaseste cineva sa scrie ceva despre masina. In al doilea rand, din ce spui tu, firma care ti-a vandut masina te-a informat de tot istoricul masinii, detalii pe care tu nu le-ai facut publice in anuntul tau. Daca stiai toate lucrurile discutate in acest thread, nu inteleg de ce nu le-ai scris in primul post. Nu mi se pare OK sa astepti ca oamenii sa ia fiecare componenta a masinii si sa te intrebe daca a fost sau nu schimbata/reparata/etc si tu sa raspunzi cu da sau nu. Era frumos sa fii proactiv si sa dai mai departe toate informatiile cunoscute de tine despre masina. Daca tu ai fost de acord cu unele piese schimbate/revopsite, altii poate nu sunt, si pare-se ca daca nu intreaba, tu nu scrii/spui...1 point
-
1 point
-
Aici gresesti. BMW 316i, are motor de 1786 cm3, iar 318i, are motor de 1995 cm3. Acum sa-ti spun de consumurile mici pe care le crezi tu. 316i manual, Consumul de combustibil - urban 9.9 l./100 km. Consumul de combustibil - extra-urban 5.5 l./100 km. Consumul de combustibil - mixt 7.1 l./100 km. Masă proprie 1320 kg. 318i manual Consumul de combustibil - urban 10.2 l./100 km. Consumul de combustibil - extra-urban 5.5 l./100 km. Consumul de combustibil - mixt 7.2 l./100 km. Masă proprie 1320 kg. Se stie ca masina consuma mai mult, decat specifica fabricantul. Iti spun eu sigur sub 6,5-7 in afara si sub 11 in oras nu o sa scoti tu consum. Acum ca ai spus anul care vrei, da-mi voie sa-ti spun ca la suma care vrei sa o investesti, vei lua o masina probabil aratoasa, dar neingrijita din punct de vedere tehnic. La 46 valvetronic ai de investit urmatoarele in prima faza; schimb simeringuri supape, inlocuit lant cu patine si intinzator, garnituri ( baie ulei, corp filtru ulei, capac, pompa vacuum, Solenoid valve ). Apoi mai mult ca sigur, role, curea transmisie, fulie alternator ( deoarece se strica ambreiajul la fulie), brate cu bucsi, amortizoare, etc.1 point
-
Dupa multe ore de chin si 2 testere diferite pe care arata ca bc este activat am lasat-o moarta.... Pana cand aseara m-am gandit sa ma uit daca are siguranta in regula de la bc dar era scoasa am mai si schimbat 3 manete degaba asa ca daca cineva are problema asta sa verifice prima data siguranțele spor la treaba si multi km!!!1 point
-
1 point
-
El ti-a explicat cum poti sa gasesti, dupa vin-ul masimii si sub ce cod gasesti ce ai tu pe masina ca optiune: "226 Sports Suspension Settings Sportliche Fahrwerksabstimmung". Asa vei si cumpara. Banuiesc/banuim ca vrei sa pui ce a fost. Ce roat are sa vrei sa vezi cu ochii tai ca sa compari (tu)? Pune ce a fost si gata. Si mi-as asuma ca "neamtul" nu a schimbat nimic, pentru ca in general in vest nu se complica cu schimbatul .. Pentru ca probabil in " nemtia" nu ar fi fost nevoie aproape niciodata de schimbat amortizoare! Si eu as fi vrut sa compar ce a fost ca amortizoare pe masina dar era aproape imposibil pentru ca erau prea ruginite. Am pus ce a fost (standard) si gata. A, unul dintre ele curgea ca si la tine..1 point
-
1 point
-
EGR-ul se scoate cu acelasi procedeu / scule ca si chiptuning-ul. La EDC16C35 e destul de simplu de scos, in schimb la EDC16C31 cum ai tu e mult mai complicat (am facut azi unul si stiu ce vorbesc). Ideea e ca trebuie sa-l scoti din soft neaparat daca vrei sa mearga ok masina!1 point
-
Luca_77, foloseste unul din uleiurile Valvoline Synpower mst c3 5w30 sau Fuchs Titan GT1 Pro C3 XTL 5w30. Ambele au norma BMW LL-04 Bafta1 point
-
Pe langa specificatiile API, ACEA,ILSAC,JASO si SAE, producatorii de motoare sunt foarte interesati ca uleiurile sa respecte procedurile de testare solicitate de acestia si sa indeplineasca performantele impuse. Astfel, daca un ulei indeplineste performantele stabilite, acesta poate fi agreat de producator. Standardul BMW Aplicatie BMW Special Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina sau diesel fabricate inainte de 1998 BMW Longlife-98 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si benzina fabricate incepand cu 1998 BMW Longlife-01 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si benzina fabricate dupa 2001 BMW Longlife-01 FE Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina fabricate dupa 2001 BMW Longlife-04 Uleiuri de motor pentru motoare diesel si pe benzina fabricate dupa 2004 Standardul Ford Aplicatie WSS-M2C 912-A1 Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina si diesel cu exceptia 1.9 TDI Diesel (Ford Galaxy) si 1.4 TDCI (Ford Fiesta) WSS-M2C 913-A Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina si diesel cu exceptia 1.9 TDI Diesel (Ford Galaxy) si 1.4 TDCI (Ford Fiesta) WSS-M2C 917-A Uleiuri de motor pentru motoare 1.9 TDCI (Ford Galaxy) Standardul Mercedes-Benz Aplicatie MB 228.1 Uleiuri de motor multigrad pentru motoare diesel MB 228.3 Uleiuri de motor SHPD (Diesel cu Performanta Ultra Inalta ) pentru motoare diesel care lucreaza in sarcina, cu interval prelungit de schimbare a uleiului MB 228.5 Uleiuri de motor UHPD (Diesel cu Performanta Ultra Inalta) pentru motoare diesel care lucreaza in regim greu,cu interval prelungit de schimbare a uleiului, catre 45.000 km. In clasa de gabarit este posibila utilizarea uleiului pana la 60.000 km MB 228.51 Uleiuri de motor UHPD / 228,5 cu filtre de particule pentru motoare Euro 4 MB 229.1 Uleiuri de motor pentru autoturisme (motoare pe benzina si diesel) unde sunt solicitari crescute comparativ cu ACEA A2-96/A3-96 si B2-96/B3-96 MB 229.3 Uleiuri de motor pentru autoturisme MB 229.31 Uleiuri de motor pentru autoturisme pe motorina, cu filtre de particule MB 229.51 Uleiuri de motor pentru autoturisme cu intervale prelungite de schimbare a uleiului (20.000 km) si emisii scazute de substante poluante Standardul Opel Aplicatie GM-LL-A-025 Uleiuri de motor pentru motoare pe benzina, cu performante in economia de combustibil GM-LL-B-025 Uleiuri de motor pentru autoturisme cu motoare diesel cu performante in economia de combustibil Standardul VW Aplicatie VW 500 00 Uleiuri cu curgere lina pentru motoare pe benzina si diesel cu aspiratie. Numai pentru uleiuri SAE 0W-XX, 5W-XX si 10W-XX VW 501 01 Uleiuri de motor multigrad cu curgere usoara, pentru motoare pe benzina si diesel cu aspiratie VW 502 00 Uleiuri cu curgere usoara, pentru motoare pe benzina care opereaza in conditii dificile de functionare VW 503 00 Uleiuri pentru motoarele automobilelor care functioneza pe benzina in regim solicitant, cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV: 30.000 km, 2 ani). Raspunde la solicitari mai mari decat 502 00 (HTHS 2.9 mPas) VW 503 01 Uleiuri pentru motoare pe benzina care lucreaza in regim solicitant, cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV), precum Audi S3, TT (HTHS > 3.5 mPas) VW 504 00 Uleiuri pentru vehicule cu lucru in regim de lunga durata, pentru motoare pe benzina si diesel, inclusiv pentru motoare diesel dotate cu sistem de filtrare a particulelor fara aditivi in combustibil VW 505 00 Uleiuri de motor utilizate in toate anotimpurile pentru motoare diesel cu si fara sistem turbo VW 505 01 Uleiuri de motor utilizate in toate anotimpurile, mai ales pentru motoare diesel cu racord de aspiratie VW 506 00 Uleiuri pentru motoare diesel cu interval prelungit de schimbare a uleiului (WIV: 50.000 km, 2 ani, HTHS 2.9 mPas) VW 506 01 Uleiuri pentru motoare diesel cu racord de aspiratie si interval prelungit de schimbare a uleiului VW 507 00 Uleiuri pentru autovehicule cu regim de lucru de lunga durata, cu aplicatie pentru motoare pe benzina si diesel, inclusiv motoare diesel cu sistem de filtrare a particulelor fara aditivi in combustibil Verificarea uleiului Indiferent ce tip de ulei folositi, daca motorul dumneavoastra functioneaza in parametri normali el trebuie sa consume intre 0.1 si 0.2 litri de ulei la 1000 de kilometri parcursi.Acesta reprezinta uleiul de ardere fara de care ,de exemplu , segmentii de compresie s-ar dilata si s-ar gripa. Potrivit recomandarilor recente ale producatorilor de masini, schimbul de ulei se face in intervale de functionare din ce in ce mai extinse, insa periodic este necesara completarea acestuia. Intervalul de schimb este recomandat numai de catre producatorul de masini SI NU DE PRODUCATORUL SAU VANZATORUL DE ULEIURI. Mai multe completari nu suplinesc schimbul de ulei recomandat, deoarece dupa un anumit numar de ore de functionare, uleiul se incarca de impuritati se oxideaza in timp , se degradeaza, iar aditivii din compozitie se consuma. Care este nivelul optim al uleiului ? Pentru a verifica nivelul de ulei nu trebuie decat sa va parcati masina pe un plan orizontal. Verificarea uleiului nu se efectueaza in panta. Dupa ce motorul a fost oprit asteptati 10-15 minute pentru a putea citi corect nivelul de ulei de pe joja. Sub nici o forma nu deschideti capacul vasului de expansiune cand motorul este incins deoarece presiunea din sistemul de racire poate elibera vapori care produc arsuri grave tesuturilor ! Nivelul de ulei este ideal daca se afla undeva in jumatatea superioara a intervalului marcat; el nu trebuie sa scada sub marcajul minim. De regula, diferenta intre nivelul minim si cel maxim este de 1/4 din total capacitate de lubrifiant, astfel ca daca observati ca nivelul de ulei se afla catre marcajul minim trebuie sa completati Nu trebuie sa depasiti nivelul maxim deoarece veti risca sa suprasolicitati pompa de ulei, iar daca motorul dumneavoastra are catalizator, cu siguranta se va deteriora Tipul de ulei sau de viscozitate nu modifica intervalele schimbului de ulei Daca ati constatat ca e necesar sa completati mai des decat normal, verificati motorul la un service autorizat deoarece e posibil sa prezinte scurgeri de ulei. Acest aspect il puteti verifica si vizual, insa daca motorul nu prezinta scurgeri de ulei, inseamna ca are un consum mare. In ambele cazuri trebuie solicitata asistenta de specialitate. Se amesteca uleiurile ? Daca adaugam aditivi imbunatatim calitatea ? Nu este periculos petru motor sa amestecam uleiurile daca acestea provin din branduri diferite, insa este esential sa respectam clasele de performanta recomandate de producator in cartea tehnica. Mai ales in cazul lubrifiantilor sintetici si semisintetici obtinuti prin procedee moderne, se pot amesteca fara a deteriora motorul. Daca se amesteca uleiuri de diferite vascozitati, se poate intampla ca vascozitatea finala sa se modifice , insa nu esential. Totusi, daca sunt amestecate uleiuri cu specificatii de performanta diferite, amestecul corespunde numai specificatiei inferioare dintre cele doua ! E o eroare fatala atunci cand se imbunatateste cu aditiv uleiul deja aditivat.Producatorii de uleiuri detin retete speciale de aditivare si tehnologii de inglobare asa cum este cazul unice tehnologi Clean Synto ® de la Ravenol. Daca alegeti sa efectuati personal o noua aditivare ganditi-va ca va avea acelasi efect ca si atunci cand intr-un pahar de vin de colectie dumneavoastra alegeti sa mai adaugati o lingurita de zahar , una de sirop , apa si menta.Intreg echilibrul este distrus. Uleiul nepotrivit si raspunsul motorului Uzura axului cu came, a culbutorilor sau tachetilor: uzura apare prin polisajul concav al tachetilor cu rotunjirea varfului camelor subtierea tachetilor poate sa duca la oprirea comenzii asupra supapelor Coroziunea cuzinetilor: o vascozitate prea slaba a lubrifiantului, incalzirea excesiva datorata unei suprasarcini sau dilutiei cu carburant provoaca un defect de lubrifiere prin ruperea filmului de ulei. corodarea cuzinetilor poate fi provocata si de prezenta in lubrifiant a acizilor organici formati la temperatura inalta Uzura la demaraj: un lubrifiant mai vascos la rece forteaza demarajul sau antreneaza functionarea fara lubrifiere a motorului ducand la distrugerea rapida a cuzinetilor, rulmentilor, a vilbrochenului si axului cu came uzura la demaraj apare si daca pomparea si vascozitatea nu sunt compatibile cu pompa de ulei pentru a asigura o aspiratie buna si o refulare corespunzatoare de-a lungul circuitului de distributie a uleiului – dimensiunile conductelor si ale filtrului Uzura cilindrului, a segmentilor, a camasii: temperatura ridicata la miscarea segmentului in canal provoaca uzura canalului ceea ce poate antrena ruperea segmentului la contactul piston � camasa: ruptura filmului de ulei antreneaza incalziri anormale (lipsa racirii, fenomene de preaprindere – aprindere) si anuleaza jocurile functionale. Perforarea pistonului: poate apare ca urmare a calaminei care se depune pe capul pistonului si pe cel al coroanei; este un compus al carbonului, rezultat la arderea carburantului depunerile sunt incandescente si actioneaza ca o sursa de pre-aprindere distructiva insotita de perforarea pistonului. Consum mare de ulei: se datoreaza punctului de aprindere coborat, volatilitate ridicata si trecerea gazelor pe langa segmenti, ceea ce induce un consum mai mare de ulei vascozitatea prea mica a uleiului duce la o crestere a debitului de curgere prin jocurile anormale ale garniturilor Cum citim culoarea fumului Fum albastru cu miros de ulei: Cauze posibile: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat iar uleiul se aspira prin valva PCV. Daca fumul albastrui apare doar la pornire, segmentii sunt aproape uzati dar inca functionali. Solutie posibila: segmentare, schimbare semeringuri supape si ghidaje Fum gri: Posibile probleme la servofrana, lichidul de frana este aspirat. Se va verifica nivelul lichidului de frana.La cutiile automate, este aspirat uleiul din transmisie. Se va verifica nivelul lichidului de frana si al uleiului. Fum alb si gros cu miros iritant, intepator sau dulceag Posibila cauza: antigelul, lichidul de racire, patrunde in ulei si in camera de ardere. Defectiune posibila : garnitura de _chiulasa_ crapata, chiulasa crapata, camasa crapata, sau poate chiar fisura in blocul motor.Se va verifica daca scade nivelul de antigel sau daca bolboroseste in vasul de expansiune la turarea motorului. Se va verifica daca nivelul uleiului creste sau uleiul este mat, decolorat, ori pe capacul de la ulei sau joja apare o mazga, spuma alburie. Aceasta inseamna ca uleiul se amesteca cu antigelul. Alta cauza posibila poate fi valva PCV blocata pe deschis, murdara sau infundata. La cutiile automate e posibila aspirarea uleiul din transmisie. Daca ati completat cu prea mult ulei, acesta poate produce fum alb. Se va verifica joja pentru nivelul uleiului. Remediere posibila : schimbarea garniturii de chiulasa, valva PCV, sudare _chiulasa_, bloc, schimbare camasa cilindru. Generalitati privind functiile lubrifiantilor Pornirea la rece uzeaza cel mai repede uleiul, deci trebuie sa alegeti un ulei cat mai performant. Uleiul se oxideaza in timp chiar daca motorul nu a functionat perioada indelungata Oxidarea unui ulei si contaminarea prin condensare si prin impuritati ca urmare a fenomenului de combustie sunt cauze care produc acizi in uleiul de motor. Daca acizii intra in contact cu motorul, apare coroziunea iar rezultatul este distrugerea prematura a componentelor motorului. Uleiurile de motor au calitatea de combatere a acestor acizi Uleiul de motor este responsabil chiar si de racirea motorului. Radiatorul raceste doar zonele superioare ale motorului insa restul, cum ar fi axul cu came, distributia, arborele cotit, pistoanele, rulmentii de presiune, etc., sunt racite in principal de uleiul de motor Incercati pe cat posibil sa va pastrati motorul curat pentru mai multa eficienta. Impuritatile ramase in motor impiedica functionarea si reduc eficienta carburantului, in timp miscorandu-se performantele motorului. Mai mult, aceste impuritati conduc inevitabil la uzura motorului.1 point
-
1 point
-
Imi place cum arata. Acum iti urez bafta, sa nu te opreasca vre-un nenea politai. Sent from my iPhone 1s using Tapatalk1 point
-
1 point
-
Pentru mine, rotile mai mari imi sunt necesare doar la viteze mari. In rest, mi se pare mult mai manevrabila masina cu roti mai mici.1 point
-
Sa o stapaneste sanatos. E60-ul este mai stabil decat e90 cu siguranta, parerea mea este ca nu poti cumpara e60 cu e90 diferenta este destul de mare in favoarea e60-ului.1 point
-
Ca sa apara unul dupa sa spuna ca e o coaja de samanta intre scaune. Pai ce faci fratica, mananci seminte si nu spui in anunt?0 points
-
@AdrianSto - vad ca esti nou, probabil ai observat deja ca aici pe forum nu se vand masini, doar se da din gura. Lasa-l pe respectivul si "superbul" sau 435 (de la 420 a trecut la 435? sau doar o visase noaptea?), probabil e vreunu care spera sa o ia la pret de chilipir si s-o revanda in targ la pret 'pentru cunoscatori'. Intr-adevar, era ok sa fi mentionat dauna de la inceput, dar si atunci ai fi avut parte de aceleasi discutii, cu siguranta.0 points
-
0 points
-
Aparent dumnealui tot continua sa imi scrie pe Autovit si nu vad care e scopul mai exact, pentru ca a spus ca si-a cumparat un 435 din Constanta si chiar i-am urat de bine... Cica luni ii vine raportul de la BMW in legatura cu masina mea, sunt foarte curios sa vad si eu ce a patit si chiar m-ar ajuta treaba asta, dar nu ar schimba nimic din punctul meu de vedere, atata timp cat toate piesele au fost inlocuite cu alte piese originale sigilate la BMW, dar sunt curios. Atasez conversatia cu dansul, ca sa vedeti ca nu am nimic de ascuns. Chiar nu stiu ce s-a intamplat cu masina, stiu ca au fost schimbate anumite piese, ca asa mi s-a zis de cand am luat-o, dar dupa ce mi-a zis dealer-ul de la BMW ca au fost schimbate cu piese originale la reprezentanta in BMW, nu m-a mai interesat: Parte 1 conversatie: https://ibb.co/jMC0Oc Parte 2 conversatie: https://ibb.co/dWfbwx Cu toate astea, indiferent ce o fi avut masina, eu sunt liber sa cer cat vreau, daca mi se ofera, e bine, daca nu nu. Cu cei care m-am intalnit pana acum, asta a fost PRIMUL LUCRU pe care i le-am spus, inainte sa le prezint masina. Le-am spus din prima ca masina a avut un incident, nsh despre ce a fost vorba, dar au fost schimbate anumite piese + portierele din dreapta si etc ... ca sa nu aiba cineva impresia ca ii fur si unii au fost ok cu asta, altii nu au fost. Deci eu nu judec pe nimeni, fiecare gandeste cum vrea si considera cum vrea, eu nu oblig pe nimeni sa o cumpere, doamne fereste-ma... Eu ma retrag din discutia asta, ca deja imi e suficient, am dat EXTREM de multe explicatii si sper ca e suficient, adica cred ca am acoperit totul, dar nu vreau sa mai continui cu discutiile astea, pentru ca nu vreau sa schimb gandirea nimanui, fiind liber sa gandeasca cum vrea. Va doresc o zi buna0 points
-
De ce sunt penibil? Doamne, incredibil, zici ca as vrea sa insel pe cineva. Mai puneam VIN-ul in anunt daca as fi vrut sa pacalesc pe cineva? Credeti ca eu nu stiu ca se pot verifica anumite chestii pe internet sau ... ? Sunt Web designer, cu asta ma ocup, stati linistiti ca stiam ca se pot verifica contra-cost si daunele si etc, deci nu vad unde va este problema. Pe langa ca, am repetat: Ma astept ca fiecare potential cumparator / client sa VREA SA MERGEM LA BMW, ca sa se asigure ca totul este ok si sa fie linistit, nu sa dea banii pe ceva "orbeste" si sa ma creada pe cuvant. Nu mai exagerati aiurea, va rog eu...0 points
-
Nu te obliga nimeni sa faci nimic, pentru vanzarea unei masini ai o multime de site-uri de profil unde poti posta anuntul si nu esti obligat sa dai explicatii in fata nimanui! Aici, fiind un forum BMW si postand gratis un anunt de vanzare, se cuvine sa dai un raspuns daca un alt utilizator are o nelamurire. Daca te deranjeaza acest aspect, esti liber sa ceri inchiderea topicului si sa iti vezi de treaba! Nu te judeca nimeni, comentariile colegilor au fost legate de masina. Legat de asta, inteleg bucuria ca ai primit masina cu volan nou, idrive nou etc, dar partea cu portiere noi nu prea o inteleg..e doar parerea mea, pe tine poate ca te-a incantat ca ai portiere noi pe masina, pentru mine ar fi fost un motiv sa zic pas. In rest, iti urez bafta la vanzare!0 points
-
EU SUNT VANZATORUL MASINII!!! Cititi mai jos: Atatea exagerari, zici ca am dat in cap cuiva. Voi realizati ca si eu am luat masina la randul meu asa? Stiam de la inceput ca masina are schimbate portierele, sistemul idrive, volanul si bara fata revopsita, pentru ca am cumparat masina printr-o firma din Romania, care mi-au spus de toate chestiunile astea si am acceptat, pentru ca REPET (asta e gandirea mea si doar a mea, fiecare gandeste cum vrea), mie mi-a convenit sa am anumite chestii noi-noute pe ea, indiferent ce s-ar fi intamplat cu masina, avand in vedere ca toate piesele au fost schimbate cu piese originale BMW la reprezentanta in Germania. Cand am cumparat-o, am dus-o la BMW la noi la verificare 360 grade si mi-au spus si ei ca sunt schimbate anumite portiuni pe ea si chiar am fost ok cu asta, repet: fiecare gandeste cum vrea, eu unul am fost ok cu asta. Doi la mana, nu am inselat, nu vreau sa insel pe nimeni, pentru ca nu ma ocup cu vanzari-cumparari de masini, e masina personala, chiar si domnului de mai sus in discutiile pe autovit, i-am repetat de nenumarate ori ca nu am nimic de ascuns si ca orice intrebare are, ii raspund cu placere si oricum vom merge la BMW la verificare si acolo va afla, cu siguranta, tot ce vrea despre masina. - In legatura cu pretul masinii, eu sunt liber sa cer cat vreau, daca mi se ofera cat am cerut sau nu, e fix problema mea, eu raman cu ea nu voi. - In legatura cu model designation, serios?! Asta e grija voastra, de ce modelul din fabrica nu a avut sigla si acum are? Serios? Asta e cea mai mare grija, nu? =)))) Doamne, cand va vad pe unii, jur ca nu ma pot abtine sa nu rad. EU AM PLATIT SIGLA LA BMW SI AM CERUT SA MI-O PUNA CA SA NU SE CONFUNDE CU UN SERIA 3!!! (stiu, e o prostie, o fita, eu am vrut-o, nu vad unde e problema); -->> dovada conversatie mail cu dealer BMW: - intrebare: https://ibb.co/hdiGuH - raspuns din partea dealer-ului: (si am facut doar update la harti si am pus emblema, nu am mai schimbat si ornamentele ca mi-au placut pana la urma): https://ibb.co/bX1BuH Va rog eu, nu mai aruncati cu cacat aiurea in mine, pentru ca nu am nimic de ascuns, absolut nimic! Mi se pare normal ca omul inainte sa o cumpere, sa mergem la BMW si sa ii facem verificare, iar acolo, oricat de mult as incerca eu sa mint (ipotetic vorbind), oricum se va afla orice, asa ca ... nu vad unde este problema. Da, masina a avut un incident, nu stiu exact despre ce e vorba cu exactitate, daca a fost lovita de o alta masina, daca a lovit-o persoana respectiva sau ce s-a intamplat, HABAR NU AM, pentru ca nu am cum sa aflu si nu m-a interesat, atata timp cat au fost schimbate piesele cu alte piese noi-noute originale la BMW. Asa ca potoliti-va, va rog, ca nici nu va obliga nimeni sa luati masina la pretul pus de mine, nici nu va oblig sa o luati fara sa o verificati, ba chiar incurajez lucrul asta. Masina, cum am mai spus si o repet la infinit, am schimbat doar placutele de frana, in rest totul e tipla, nu are nici o buba. Doar trebuie facuta revizia in 4600km (atat imi arata in bord), care probabil va duce si la inlocuirea discurilor de frana de pe fata, in rest este impecabila din punct de vedere mecanic. Imperfectiuni are, pentru ca, haideti sa fim seriosi, o masina in Romania si dupa 1 luna, doua, oricat de noua e ea, tot apar imperfectiuni, gen: ciobituri micute pe capota/bara fata de la cum sar pietricelele pe autostrada. Nu are zgarieturi sau mai stiu eu ce, sunt doar chestii de bun simt in urma folosirii. Masina am luat-o la aproximativ 124.000 - 127.000km in bord, iar acum are 154.000km, si am luat-o in Martie anul trecut, dar masina nu a fost rulata pe perioada iernii, deci a stat aproximativ 4 luni intr-un garaj subteran la caldura si am scos-o abia ieri cand m-am dus sa ma vad cu un client. Alte intrebari sau nelamuriri? Ca ma simt, zici ca sunt in fata judecatorului si sunt obligat sa raspund la orice intrebare, chit ca ... paranoici tot vor aparea, indiferent de cat de deschis vorbesc si cat de politicos sunt.0 points
-
Chiar 4 portiere...ca neamtul nu se uita la bani si eu roman de rand nu ma pot bucura la o masina refacuta de bmw cu piese noi Oricum frumos din partea colegilor de forum care au dat negativ la postarile mele...deci ajuta vanzatorul sa pacaleasca pe un om care munceeste pentru bani.Bravo baieti. Chiar si tu ai cumparat de la Neo navi,bord digital, etc la e93 si f100 points
-
Cu siguranta ai dreptate,si pierzi confort,insa e prea faina senzatia cand iti privesti masina cu niste roti mai mari.-1 points
-
Intrebam pentru ca uleiul Castrol mi se pare cam subtire, poate nu e original!-1 points
-
Vezi putin mai sus ca a trimis OPaul un link cu cateva teste de uleiuri, ia in considerare postul lui ca este util.-1 points
-
Salut, Pentru N43 ce folositi? Ma gandeam la Mobil 1™ ESP Formula 5W-30, pareri? Ms anticipat-1 points
-
Va salut! am un F10 din 2014 4 butoane, 530 X-Drive, 258cp, masina imi place la nebunie! masina este foarte optionala doar ca ii mai lipseste soft close, volan M, dar mai tare ma "deranjeaza" farurile! vreau sa pun faruri full led. intrebarea mea este daca se pot monta fara a fi probleme tehnice deoarece farurile mele sunt Adaptive LED, intelligent headlights. vreau sa achizitionez un set de faruri full led! pot fi acele faruri fara acest sistem si odata montate pe masina sa nu isi mai faca treaba ca celelalte? astept si oferte daca are cineva de vanzare farurile complete si mi le poate monta, coda....multumesc-1 points
-
Eu zic ca exagerezi, atata timp cat nu zice nimic de faruri stopuri bari radiatoare airbaguri de unde pana unde inventezi tu toate balariile posibile? Asta e buna....daca am cumparat o masina cu Model Designation, Deletion inseamna ca nu poti pune ulterior ca a fost schimbat portbagajul? Crezi ca nu se putea comanda fara sau ceva? Eu zic ca a fost lipit ulterior..parerea mea ca ati devenit foarte carcotasi ca cumparatori de masini si voi cand va vindeti masinile sunt care mai de care mai rupte si mai varza...cunoscatorilor! PS: Volanul nu pateste nimic cand sare airbag-ul, iti garantez...si inca o chestie..nu imi lua mesajul ca pe un atac personal..am generalizat...apreciez gestul pe care l-ai facut sa atentionezi lumea dar nu cred ca e cazul.-1 points
-
-1 points
-
Mai ales intretinuta, cu schimburi la 15k. cred sa cada asa usor.-1 points
-
-1 points
-
Problema este si la motoarele noi N47T. Ieri mi s-a rupt distributia in mers, la vreo 80km/h. Masina are 182.000Km, reviziile la zi, fabricata in Martie 2013. Cost la reprezentanta pentru inlocuit motorul 9000EUR. Partea trista este ca acum 2 saptamani cand am schimbat placutele de frana mi-au spus ca se aude un zgomot la distributie si-mi recomandau sa o schimb. Luni era programata la schimbat distributia . Parerea mea: daca aveti vreun zgomot pe la lantul de distributie si mecanicul va zice sa o schimbati - do it.-1 points
-
Da, nu stiu ce sa zic despre discuri. Am si eu zimmerman si brembo discuri perforate/ventilate, tot de 6.000 km, e totul ok nu bate nimic, dar pentru siguranta recomand tot discuri OE, nu se stie niciodata cand o iau razna. Si tampoane motor rar am auzit sa cada, eu am zis ca le schimb ca sa fiu sigur ca e totul ok din punct de vedere al vibratiilor, la fel si racordul flexibil si tamponul de la cutie.-1 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00