Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 08/15/18 in all areas
-
2 points
-
am mai scris asta odata, mai degraba as fi atent la nr de ore de functionare al motorului, in mod evident 30 k facuti pe autostrada nu sunt acelasi lucru cu 30k facuti in oras.Din nou e celebra discutie cu algoritmul folosit de BMW in computerul de bord in momentul in care te cheama la revizie.1 point
-
Sa nu exageram, totusi. "Personal" cred ca unii mai rau isi ingreuneaza viata cu masina in loc sa si-o usureze.1 point
-
Corect, fabricatie decembrie 2015. Insa la verificarea seriei de sasiu se vede. Multumesc.1 point
-
poti o extinde ca ani dar nu ca km.in nici un caz pana la 200k km, si nu la tot. Uleiul nu e mai scump de atat nici macar ala original. Chiar la BMW. Pe mine ma costa o revizie simpla de schimbat ulei si filtru e pana in 50 de euro la un 4 in linie. Cam asta e pretul standard la orice service in DE. Daca cumperi singurl uleiul si filtrul e ceva mia mult. dar nu e ceva sa te dea afara din casa, avand in verede ca 80% din useri fac maxim 20k km . Poti sa schimbi uleiul inainte, nu pierzi garantia, asta daca ai. Repet, nu e numai parearea mea, stai linistit. Sunt vreo 30 de pagini la topicul cu uleiuri si inca vre alte 30 de topicuri pe tema asta. O chestie simpla, facila care te poate scuti de probleme. Daca tu crezi toate aburelile de marketing e treaba ta. Uleiuri sintetice sunt de vreo 20 de anisori, si motoarele tot cu combustie interna sunt, cu ceva mai multa electronica si mai economice, in rest cam la fel.. Motorul fie el fabricatie 92 sau 2011 tot segmenti are, supape, axe cu came, merge la aceleasi ~ temperaturi si in rest noi sa fim sanatosi.. Nimic din noutatile tehnice nu ma conving ca un ulei poate fi tinut fara nici un fel de consecinte pe termen lung cate 25k km.. De altfe nici o firma care da garantie mai mult nu are asa intervale lungi de service. Dar repet, nu vreau sa stric topicul omului.. intr-o polemica fara rost, rasdiscutata. Asta e parerea mea, si nu mi-o schimb, fiecare face cum il taie capul.1 point
-
BMW, 530xd, E60, M Pachet interior - exterior, 2006, verde, X-Drive, cutie viteze automata, interior de BMW seria 7 (totul reglabil electric), incalzire scaune + bancheta, sistem audio Hi-Fi, DVD, magazie CD, head-up display, xenon + cornering, navigatie mare, trapa, senzori parcare fata + spate, jante vara 18", jante iarna 17", ambele cu anvelope runflat, 212000 km, carte service din Germania pana la 197000 (atunci am cumparat-o eu), un singur proprietar in Germania, apoi eu din decembrie. Cutie de viteze reconditionata (convertizor, selector trepte 4-5-6, componenta de ambreiaj - imi cer scuze dar nu stiu exact cum se numeste, ulei + baie de ulei), in decembrie revizie completa: ulei, bujii, termostate, filtre, bucsi brate fata, bielete antiruliu, flanse amortizoare fata noi - toate Lemforder, discuri frana si placute schimbate in decembrie, senzori uzura placute frana noi. Sunt proprietarul masinii, toate actele se pot finaliza la cumpararea masinii. Pret: 10000 euro, negociabil, rog fara oferte ce nu isi au rostul! Schimb doar cu BMW E60 benzina, motor 3.0 maxim - motiv pentru care doresc sa vand masina!0 points
-
Acum 1 an cam toti recomandau schimbul de ulei la 15.000 km. Acum s-a ajuns sa se recomande la 8-10.000. Cred ca la anul se va recomanda sa se schimbe la 5.000 km. Eu am cu masina 255.000 km si schimb uleiul cand ma anunta in bord, cam la 24.000 km. si nu am avut probleme. Cred ca multora le place sa isi complice viata aiurea. Nu au pe ce arunca banii. Si vad aici ca multi isi aduc masinile din Belgia si vin sa se planga ca au probleme cu ele. In Belgia se schimba uleiul la 40.000 km. si chiar mai mult, la masinile de flota. Adica cam la ce masini se liciteaza ieftin si se aduc in Romania. Normal ca dupa aceea ne plangem de probleme.0 points
-
A montat intercoolerul si s-a simtit o imbunatatire destul de clara :twoup: a mersului motorului - se tureaza mult mai usor, accelereaza mai bine si se infige clar mai bine la viteza mai mare. Deocamdata nu am testat-o decit in Bucuresti si in aglomeratia asta nu am verificat-o si la viteza mare ci doar la demaraje. Schimbarea "vizibila" cred ca va fi pe sosea - sau cele 2 "autostrazi", unde sigur intercoolerul isi va face mai bine datoria de a raci aerul comprimat de turbocompresor. Indepartarea stratului de mizga de ulei va permite un transfer mai bun al caldurii la aerul inconjurator si deci racirea aerului comprimat furnizat de compresor la viteza mare 150 - 200 ... Km/h. Am sa explic "intuitiv- babeste" ce cistiguri aduce o curatire de intercooler si de ce creste putin puterea motorului. 1) Scade frecarea aerodinamica din intercooler si motorul se alimenteaza mai bine cu aer. Coeficientul de frecare dintre aerul comprimat si mizga de ulei este clar mai mare decit cel dintre suprafata de aluminiu curat si aer. Mizga neregulata este ca un "scotch" pentru curgerea aerului. Va creste deci coeficientul de umplere al cilindrilor si deci puterea motorului. 2) Creste volumul de rezerva a aerului comprimat cu aprox 0.3 litri prin inlaturarea stratului de mizga de ulei care acopera interiorul intercoolerului. Un calcul simplu: - suprafata de schimb de caldura este "groso modo" de aprox 1 m patrat, sa presupunem ca stratul de mizga avea cam 0,3 mm (10000 cm patrati X 0.03 cm = aprox 300 cm cubi). Acest volum suplimentar de aer comprimat este disponibil imediat atunci cind turatia motorului creste. Am sa fac o paranteza cu Audi A4 131 CP Pompe Duze din 2002 - acesta are pe traseul de aer comprimat un rezervor de aer comprimat care atenueaza si socurile din admisie, in plus permite alimentarea brusca a motorului cu acest aer cind turatia creste brusc. Pina creste turatia turbinei dureaza ceva, are si ea inertie, dar aerul comprimat deja este disponibil din acest rezervor. De aceea A4 are un "zvic" in acceleratie cam pina la 100Km/h pe ora, dupa aceea nu mai accelereaza tot asa trebuie reumplut acest rezervor. La ridicarea brusca a piciorului de pe acceleratie turbina la A4 furnizeaza ceva mai mult aer, el se "stocheaza" in acel rezervor inlaturind si fenomenul de pompaj al compresorului. La BMW este putin invers, acceleratia creste pe masura ce prinde viteza masina si dupa 100 Km/h accelereaza ceva mai bine ca A4. Motorul de BMW "asteapta" turarea turbinei pentru furnizarea aerului comprimat. O paranteza - la noul BMW 335d, un motor de 3000 cc cu 2 turbine, una de diametru mai mic si alta de diametru mai mare. Turbina de diametru mic are inertie mai mica si se tureaza imediat, ea asigura debitul de aer comprimat pina ce intra in functiune si cea cu diametrul mai mare. Aici este si o problema de gazodinamica curgerii aerului comprimat - sa nu se "incurce" cele doua compresoare legate in paralel. 3) Ultimul factor si cel mai important este scaderea temperaturii aerului comprimat. Scaderea temperaturii inseamna cresterea densitatii aerului. Crescind densitatea aerului comprimat, creste si debitul aerului aspirat si masurat de mult discutatul "debitmetru". Crescind debitul masic de aer se introduce mai mult combustibil si rezulta o putere ceva mai mare disponibila. Va creste in acest caz si debitul cazelor evacuate care vor accelera turbina ceva mai tare care la rindul ei va suplimenta putin debitul de aer. Concluzie: turbina se invirte ceva mai repede pina puterea consumata de compresor va fi egala cu furnizata de tubina. Deci motorul este supraalimentat mai bine. Presiunea, dupa compresor, la putere maxima este de aprox. 2 bar. Mare Atentie! :twoup: Daca va hotariti sa faceti aceasta operatie "cam murdara" la remontarea intercoolerului Atentie !!!. Furtunele de cauciuc sa fie foarte curate si uscate. Scopul este sa fie frecare mare intre intercooler si furtune. Daca sunt unse, furtunele se pot desprinde. Presiunea aerului comprimat la 2 bar tinde sa smulga din interooler cu forta de peste 60 - 70 Kgf !!! furtunele si poate sa le desprinda din coliere. Daca se desface un furtun, compresorul nu mai are rezistenta si turbina se va supratura si sunt sanse sa se distruga turbocompresorul.-1 points
-
Este posibil sa fie doar placebo. :twoup: Clar nu. Problema este alta: cit timp se mentine curat intercoolerul? Eu sper ceva mai mult ca de curind i-am schimbat si "filtrul epurator". Si totusi nu am citit pe nici un forum recomandarea curatarii intercooler-ului si nici nu stiu vreun mecanic care sa recomande asa ceva. In concluzie poate fi doar placebo. Apreciez mult interesul tau pe acest subiect. Efectul placebo exista si caut sa-l inlatur. Nici eu nu am gasit inca pe acest forum o astfel de recomandare si as fi fost chiar multumit sa gasesc ceva exemple practice de astfel de interventie cu plusurile si cu minusurile respective. Daca subiectul intereseaza pe mai multi vor aparea reactii la aceasta interventie (dupa ce a fost chiar efectuata). In deschiderea acestui topic am fost descurajat din start in interventia asupra curatirii intercoolerului dearece daca nu este facuta cum trebuie poate aduce necazuri (intercooler spart, furtune desprinse cu supraturarea turbinei, daca se destupa niste sparturi din intercooler motorul va da fum - chiar am fost intrebat: "cu fumu cum stai" etc...) pe linga munca care nu e de neglijat deci numai necazuri. Teoria si logica simpla a curatirii intercoolerului este urmatoarea: 1 - Intercoolerul este necesar. De asta fabricantii l-au montat, contribund la cresterea costurilor automobilelor, scaderea fiabilitatii uneri , dar..., crescind puterea si celelalte performante ale motorului supraalimentat cu turbocompresor si intercooler fata de modelul fara intercooler. 2 - In timp acest element de racire a aerului se contamineaza cu o mizga izolatoare termica, uneori se aduna in el si cantitati de ulei masurabile - care au urmatoarele efecte: a) impiedica functionarea in parameri optimi a intercoolerului - nu mai raceste cum trebuie (este ca si cum ar fi vopsit pe interior cu un strat gros de vopsea izolatoare termica), b.) aceasta mizga este o frina in circulatia aerului comprimat - scade sectiunea creste viteza prin acest intercooler. Daca are si ulei acumulat in el e clar ca aerul comprimat va curge cu viteza si mai mare. Viteza mare a aerului = rezistenta mare la alimentarea motorului cu aer. Rezistenta aerodinamica creste cu patratul vitezei deci putere mai redusa a motorului. E ca si cum as avea de ex. filtrul de aer foarte infundat si dupa o schimbare de filtru de aer imbicsit se simte ca motorul "are viata". In concluzie scade eficienta intercoolerului, scazind eficienta sa scad automat si performantele motorului. Am mentionat pe undeva ca "Subaru are la unele modele un buton care declanseaza o pompa de apa care stropeste intercoolerul" care ar fi scopul? Racirea mai accentuata a aerului (care poate atinge peste 100 grade C la intrarea in tinercooler) prin vaporizarea apei peste intercooler scade si mai mult temperatura aerului, acesta se contracta ii creste densitatea si va creste deci si puterea motorului crescind debitul masic al aerului absorbit. Debitmetrul motorului va inregistra un debit mai mare de aer deoarece motorul absoarbe cantitati mai mari de aer in greutate - calculatorul motorului va da mai mult combustibil - rezulta putere mai mare la aceeasi turatie. Asta este in teorie iar teoria daca este buna sigur modifica practica. Am dat un search pe "intercooler theory" si asa cum era de asteptat eficienta intercoolerului influenteaza performantele motorului. Inca ceva. Dupa citeva zile de experiente si incercari doar prin Bucuresti - confirm inca odata: simt o imbunatatire in mersul motorului cu tot efectul placebo. Acum am si o data masurabila cit de cit nu este excelenta dar exista: Consumul mediu de combustibil inregistrat de bord computer. Inainte de interventie inregistram 6,5 - 6,7% consum mediu in oras, dupa interventie consumul mediu este de 6,2 -6,3% tot in oras pe aceleasi drumuri. Sa fie oare tot de la intercooler sau doar ca s-a incalzit afara si motorul consuma mai putin combustibil ca sa se incalzeasca pe drumurile mele scurte de 10 - 15 km prin oras? Pentru mine problema este urmatoarea: cita vreme ramine curat intercoolerul pe interior dupa o curatare la un motor in stare mecanica buna? Poate ma ajutati voi.-1 points
-
De-aia ii zice ulei LongLife, ca se poate schimba mai rar! BMW specifica intervalul de schimb la 30,000km/2ani, dar uleiul se poate schimba si dupa fiecare drum la piata, nu este problema.-1 points
-
Eu schimb uleiul+filtrele la 14-15 mii.La 10mii mi se pare putin,cum de asemenea 25mii este mult.-1 points
-
Eu stiu ca la momentul asta BMW a trecut de la uleiuri Castrol la Shell... Acum 2 ani am avut si eu aceleasi probleme cu mancatul uleiului la un e90 323d si am trecut pe Shell (adica exact ce recomanda BMW, de la BMW dar uleiul nou)... Nu a mai mancat aproape nimic... Problema e ca daca cumparati online de pe la tot felul de magazine (si nu vreau sa ii jignesc) e posibil ca desi indicativul BMW sa fie cel corect in sticla sa aveti Castrol nu Shell pentru ca or mai fi ramas stocuri sau oricum lumea nu stie si nu poate verifica...-1 points
-
Salut, O problema des intalnita este calamina care se depune si strica anumite componente. As dori sa adunam intr-un topic experiente celor care au incercat si au reusit sa curete depunerile. Ce solutie a dat rezultate si cat timp a durat operatiunea.-1 points
-
O alta intrebare este cu ce afecteaza daca bucsa asta nu se schimba? Ma gandesc daca merita efortul sau nu .-1 points
-
Am gasit un post pe alt forum care spunea ca a pus mastic de parbriz in bucsa si a tinut ff bine.-1 points
-
O sa vorbesc astazi cu cineva sa faca pe strung o scula de genul : Asa o sa mearga mai rapid si fara prea multa bataie de cap-1 points
-
... Sa nu iti imaginezi ca bucsa aceea poti sa o scoti usor de acolo (cum pare ca reiese din clip)! As putea spune ca, cu scule de "casa" ..improvizate, 7-8 ca grad de dificultate este extractia, ... fara un rulment axial montat cel putin pe o parte a ansamblului: http://www.industrial-gp.ro/ro/produse/rulmenti-si-carcase/rulmenti-axiali-cu-bile/rulmenti-axiali-cu-bile-skf/rulmenti-axiali-cu-bile-cu-simplu-efect-skf.aspx Apoi sa ii spui strungarului sa faca filetul profil patrat cu pasul mic si din otel cat mai tare, ceea ce se vede ca surub (negru) in clip. ..probabil isi va da singur seama daca ii arati acelasi link..-1 points
-
As putea fi sigur ca bucsa aceea este din aluminiu pe exterior, taiata pe lungul ei.. si trebuie stransa cu un colier (daca ai unde sa il pui..) cand e sa o bagi pe cea noua inapoi.. Vaselina poate ajuta. Ceva de genul: https://www.turnermotorsport.com/p-12061-rear-subframe-bushingsmounts-set-stock-m3-rubber-e82-e9x/ O penitenta de bucsa!-1 points
-
Nu mai complicati omul cu filtre uacatoare,o-ringuri si alte minuni. Mergi la un robot pt incarcare cu freon sa iti verifice etanseitatea siatemului si sa completeze,reumple sistemul cu freon daca nu ai.-1 points
-
Cred ca cel mai bine ar fi sa pui masina pe tester, poate lipsa de putere nu vine direct de la schimbul distributiei. Oricum un 316i nu e tocmai o racheta, am doua BMW uri si de fiecare data cand conduc 316i am impresia ca e stricat-1 points
-
Salutari, de curand am achizitionat o jucarie frumoasa un E46 330xi 2002. masina este in stare buna, kit m technic 2 + kit M interior. exista cineva care se sa jucat cu astfel de jucarii pentru ca as avea 2-3 intrebari. Puterea (ma mananca tare sa o ridic) Obtiuni : -turbo -kompressor -S54b32 problema e ca am vrut-o 4x4. dar imi e frica sa nu investesc si sa imi faca sistemul 4x4 probleme de la cuplu/ps prea mare. aveti idee pana pe la ce putere duce sistemul original 4x4? Sa tras cine-va pana acum cu un M3 4x4? am vazut niste filmulete si vreau sa spun ca de e46 330xi turbo am ramas impresionat. multumesc.-1 points
-
Eu m-am convins ca exista piese contrafacute sau de o proasta calitate chiar si in magazin. Recent am cumparat de la Bardi Auto, ce are magazine in toata tara, placute frana Textar, iar acum masina mea face ca trenul. E prima daca cand le schimb dar presupun ca daca mergeam la BMW era alta poveste.-1 points
-
Inteleg ca l-ai reconditionat, nu? Din ce stiu nu trebuie schimbat decat daca ramane fara ulei, esti sigur ca trebuia umblat la el?-1 points
-
-1 points
-
Astea-s povesti. Nu are cum sa se fisureze arborele din cauza uleiului. Este o piesa solida si nu cred ca cedeaza asa usor. Si daca ai mers comform instructiunilor BMW trebuia sa iti puna turbina noua nu rectificata. Cand mergi la ei si piese e murdara de ulei iti spun ca trebuie pusa noua. Ar fi corect si moral sa puna toate reperele defecte noi cand se repara. Apoi daca mergi normal schimbi ulei la 10 - 15 mii. Daca mergi mai sport 8-10 mii maxim. Eu personal il schimb la 8-9 mii.-1 points
-
Ai terminat de curatat admisia si EGR-ul cu racitorul de gaze, de intrebi de intercooler? Pentru ce sa il cureti. Crezi ca este asa de infundat. Stii ce rol are intercooler-ul? Iti spun sigur ca nu merita sa il cuteti.-1 points
-
Asta e ceva de genul "n-avem ce face, hai sa ne facem de lucru". N-ai de ce sa-l cureti, are MAXIM vapori de ulei in el, atat.-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Esti cumva jurnalist? Ai taiat din context ce era mai important. Am scris daca mergi SPORT schimbi la 8-10 mii.-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00