Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 11/07/18 in all areas
-
Din 20 noiembrie pentru masinile noi Gxx se poate face inregistrarea pe portalul de Romania. Pentru Fxx si masinile mai vechie de 10/2018 serviciile se vor putea cumpara din CD Store Romania din martie 2019. Serviciile disponibile pentru RO vor fi din 20 noiembrie : RTTI, Remote, BMW Online, Carplay si Concierge in engleza si din martie 2019 : Concierge in limba romana.12 points
-
Serviciile vor fi disponibile pentru masinile care au in dotarea de fabrica 6AE sau 6AK deci sunt echipate cu un modul pentru telematics (TCB sau ATM). Toate masinile BMW cu optiunea telematics au un ESIM (embedded SIM) care face parte dintr-un Private Network BMW. Furnizorul de conectivitate pentru BMW Telematics in Europa este Vodafone NL si toate sim-urile din masini beneficiaza de roaming gratuit pentru transferul de date conform reglementarilor UE. Pentru a preveni volumul mare de date anumite servicii nu sunt disponibile in afara unei liste de tari cu care Vodafone NL are acorduri de roaming pentru volume mari de date. Aici ma refer la Map Update OTA si Online Entertainment. Daca intereseaza pe cineva pot sa public lista de operatori unde este permis update-ul de harta OTA si OE. Referitor la RTTI. In tarile din Vestul Europei RTTI are la baza FCD (floating car data) furnizat de operatorii de telefonie mobila. Exista acorduri intre furnizorul de date RTTI pentru BMW si operatorii din mai toate tarile din Europa de Vest in baza caruia datele de pozitie pentru toate telefoanele din reteaua GSM sunt transmise anonim de catre operatori iar furnizorul de serviciu folosind un algoritm destul de sofisticat suprapune miscarile de terminale peste harta de strazi. Practic, orice posesor de telefon (si nu neaparat smartphone) furnizeaza date pentru RTTI deoarece reteaua GSM stie cu precizie de cativa zeci de metri pozitia fiecarui terminal in retea pentru ai putea ruta apeluri in sau out. Din acest motiv RTTI este extrem de precis, actualizarea de date se face in masina la fiecare 3 minute si viteza estimata pe o portiune de drum are o eroare de +- 3kmh. Desigur datele sunt agregate si cu informatii venite de la autoritatile locale, politie, etc. Repet, asta se intampla in Europa de Vest unde RTTI este disponibil. In Romania nici un operator GSM nu furnizeaza FCD iar info de la autoritati este egal cu zero, de aceea BMW a optat pentru alt furnizor de date si anume "Here". Vezi link: https://www.here.com/en/partners/strategic-alliances/bmw BMW furnizeaza catre HERE datele de care dispune de la masinile proprii, HERE le integreaza cu alte surse (Google) si le trasmite inapoi spre BMW in formatul RTTI. In aceasta varianta, precizia si acuratetea nu vor fi ca in Germania de exemplu dar vor fi foarte aproape de ce furnizeaza Waze si este un inceput bun. Romania nu este singura tara in care se merge pe aceasta varianta, la fel va fi si in Ungaria, Cehia, Slovacia si inca cateva.5 points
-
Vad ca nu este asa simplu. Am completat si eu online si e cu programare in service. Au ramas fara clienti si incearca sa faca oamenii sa vina intr-un fel sau altul. Cand ajungi acolo iti gasesc ei ceva de schimbat pe la masina. Simplu ar fi sa fie o rubrica unde scrii VIN ul si sa apara daca ai sau nu recall.3 points
-
Vei fi tras de urechi de "comisia de arbitraj" bmwclub.ro pentru ca ai pus jante pe 19 iarna. Conform lor, niciodata iarna sa nu pui jante mai mari de 16.2 points
-
Bateti campii amandoi, nivelul de receptie pentru modulul telematics indiferent care e el nu este afisat nicaieri, se poate vedea pe diagnoza si atat.2 points
-
2 points
-
@cos Eu am renuntat sa fac astfel de calcule dupa ce am gasit solutia ideala pentru deplasari pe distante scurte (10-15 km). Bicicleta! Nu e pentru oricine insa daca iti place sa faci sport o faci in orice conditii.2 points
-
Vezi? Saracul animal nu te'a putut auzi din cauza mergi cu electrica ) Daca mergeai cu deasel dpf egr off te simtea dupa miros intai2 points
-
1 point
-
Am gasit asta. Cel putin asa sunt calcualte in afara.. desi nu ar trebui sa fie diferit la noi. "Here is how RTTI works: data is taken from movement profiles from the cellular network, GPS data from vehicle fleets, smartphone apps and police reports."1 point
-
Ora este trecuta sub forma --:--:--. In cel de-al treilea camp va trebui sa completezi AM sau PM (de ex. 11:00:AM), daca acolo ti-ai prins urechile.1 point
-
Depinde ce cu ce compari. In principiu, as zice ca cel mai mult conteaza calitatea antifonarii. Degeaba ai sistem audio de mii de euro, daca se aud motorul, vantul, anvelopele etc.1 point
-
De ce ai da 4-5000E pe 3 n47 cand ai putea cu 800E sa-i faci distributia celui de pe masina? Intreb pentru un prieten.1 point
-
Masinile cu Connected Drive activ pot verifica aceste informatii din iDrive accesand aplicatia BMW INFO. Aplicatia a fost adaugata la CD din 1 noiembrie 2018. O sa revin cu niste poze sa vedeti despre ce e vorba, e mai simplu cand iti spune masina daca are recalluri sau actiuni de service, verificarea o face aplicatia de Connected Drive automat pe serverele BMW in baza VIN-ului. LE: Aplicatia in masina personala.1 point
-
1 point
-
Completat ieri dimineata formularul - niciun raspuns deocamdata.1 point
-
Hk din masina mea mi se pare ca suna excelent. Am ascultat si B&O dintr'un seria 6 2018 si este diferenta de maxim 10% intre ele, daca poti nota diferenta in procente. Daca esti din Buc si nu ai mai ascultat HK la f10, chiar te invit.1 point
-
Am reusit cu furtunele vacuum. Astazi am schimbat termostatul egr,simptome : temperatura apei nu crestea in timpul mersului la jumatatea ceasului. doar la relanti. Pentru istoricul masinii mai am de adaugat cateva: Navigatia a sosit acum o saptamana, deja este montata. Am ales sa iau un microfon mai bun , tot de la Erisin. Foarte multumit de el. Nu trebuie sa mai urlu in masina cand vorbesc la telefon. Am anulat clapetele de la admisie , pus (swirl flaps) Sambata am schimbat bujiile incandescente si releul. Aveam eroare de cand am luat masina. Am pus bujii Beru si releu tot Beru. Momentan nu am erori, totul functioneaza perfect. Mai am sa o incalt pentru iarna.1 point
-
Buna ideea, proasta implementarea. Am trimis si eu online o solicitare, unde a trebuit sa completez o gramada de chestii, inclusiv la ce dealer vreau sa se duca solicitarea, datele si orele preferate pentru programare (wtf?), si cred ca si sexul persoanei (sic!). Am primit un mail de la dealer in care mi se spune ca da, exista un recall, si ca trebuie sa sun la 0800... ca sa ma programez intr-un service. Cu alte cuvinte, toate campurile alea obligatorii din form au fost doar asa, pentru bucuria mea personala sa mai stau sa completez niste chestii aiurea. Concluzia: - daca voiau sa faca ceva util pentru clienti, puteau sa ia exemplu de la bimmer.work: pui VIN-ul, ti se spune daca ai sau nu recall. Instant. Dupa care ti se ofera optiuni pentru o programare - daca voiau sa le forteze mana clientilor sa dea datele personale ca sa-i spamuiasca dupa aia, macar puteau sa gandeasca si ei un pic procesul1 point
-
@Florin83 te sustin. La fel am patit si eu cu Awd,deci identic de la furtune pana la acctuator iar eu m-am dus cu masina respectiv turbina in stare perfecta de functionare dorind doar sa reconditionez preventiv. Faza cu actuatorul sigur mi-a bagat-o pe maneca asa de la ei... Cel mai bine te duci doar cu turbina deja demontata la ei pt reconditionare si atat.1 point
-
1 point
-
Mersi de raspunsul punctual. Si rapid. :twoup: Ma simt dator sa vin cu ceva la schimb asa ca am facut un calcul comparativ intre o masina noua de 15K EUR, una sh de 8K eur si o electrica de 30K EUR pe parcursul a 150K Km in 10 ani. Calcul pur teoretic, dar poate te ajuta pe tine in vreun fel sau pe cei ce citesc topicul. Il pun sub forma de poza, am salvat si excelul daca e cineva interesat, nu e cine stie ce. Consum mediu de 7l/100Km la masina clasica, 15Kwh la electrica. Nu am folosit google sau alte statistici, ci ceea ce am mai patit eu din experienta personala cu revizii si reparatii. Dar e amuzant ca la electrica rezulta in cost total mai mic decat pretul masinii, pt ca valoarea de vanzare dupa 10 ani e mai mare decat tot costul de utilizare acumulat...interesant; la prima vedere nu mi se pare ca am omis ceva din calcul, dar mai aprofundez. Astazi am inchiriat un i3 prin BCR Ego ca alternativa la un taxi dus-intors. Avea consum mediu de circa 16Kwh/100 Km inainte sa o iau eu si tot cam la fel dupa ce am lasat-o (nu stiu pe ce durata e calculat). Asta chiar daca (evident) am testat cuplul din plin. In afara de niste probleme cu aplicatia de nu mai puteam sa plec la intoarcere si m-a intarziat vreo 2 ore, mi-a placut, pe dinafara e mica, dar inauntru este extrem de spatioasa, cel putin in fata. Ma simteam ca in tir (fara sa fi urcat in tir vreodata). Am mai mers asa in vreo doua alte ocazii. Cand m-am urcat inapoi in dieselul meu m-am simtit ca intr-o caruta din aia cu motor de tractor improvizat. Back ontopic: ceea ce nu am putut reflecta in calcul si poate fiecare sa isi ajusteze dupa necesitati. - Pentru electrica imobilizezi toti banii de la inceput. Daca nu ii ai, atunci se aduna niste costuri de finantare care par mici, dar pot reprezenta o proportie mare din costul total al masinii (ex: un credit de 30K EUR ar genera dobanda de 6500 EUR la o rata a dobanzii de 8% pe an; la leasing mai prinzi diverse oferte, casco inclus etc) - Mai primesti si curent gratis pe parcurs, deci costurile pentru electirca pot sa scada pe parcursul a 10 ani, dar nu pot sti cu cat. - stiu ca asigurarea si impozitul sunt mai mici la hibride si electrice dar nu stiu cu cat at putea fi. - Pentru masinile noi cu ulei de motor long-life pot fi mai putine revizii decat am luat in calcul. - La o electrica habar nu am ce ai putea sa schimbi, nici reprezentantele nu stiu daca s-au gandit la program de service asa lung E posibil sa apara costuri de reparatii mai mari dupa garantie, totusi. Tehnologia e inca noua. - In afara de aspectul unui calcul matematic, conducand o masina electrica folosesti tehnologie noua, esti un/o trend-setter, un/o bad-ass (chiar daca esti intr-o masina de clasa mica). - Masinile SH bune de clasa medie pot costa mai mult de 8K EUR, preturile sunt relative. - Poti evita costuri mari de reparatii/intretinere cu un SH daca il schimbi des (la 1-2 ani), iar atunci - In 7 ani te poti plictisi de o masina electrica cumparata acum si desi pe hartie poate parea eficient, peste 7-10 ani conduci o masina neatractiva cu autonomie mica pentru standardele de atunci. Totusi, cred ca estimarea este conservatoare si poti vinde la 20% peste 150K Km/10 ani. - Calculul este facut cu preturile de acum pentru combustibil/curent. In viitor pot aparea variatii in sensuri diferite, dar ar trebui sa creasca/scada cat de cat in tandem. - Preturile reparatiilor si ale reviziilor sunt estimative, pot varia in orice sens. La distante mai mici o masina electrica nu se justifica financiar. Este ieftin sa poluezi, chiar daca nu e corect. Oricum nu masinile polueaza cel mai mult, dar asta e alta discutie. Ex: daca faci 4-5Km pe naveta pana la birou si cate un drum de 20-30Km in weekend ajungi la o distanta sub 5K Km/an. Este mai ieftin si cu un taxi in cazul asta. P.S.: in Bucuresti toate masinile electrice si hibride parcheaza gratis pe locurile publice cu plata. Nu stiam ca si la hibride se aplica. LE: uitasem de fisier - l-am pus acum.1 point
-
nu poti compara un F10 535d cu adaptiv drive cu un G30 520d, desi au preturi similare in acest moment. daca doreste performanta, sa aleaga F10-le; daca isi doreste o masina mai eficienta si rafinata, sa ia G30; in oricare dintre cazuri, devalorizarea masinii va fi undeva la 5-6000 euro anual. Eu as da mai degraba 25k euro pe un F10 530d 2015 cu in jur de 70-100k km, bine dotat.1 point
-
Pe tester nu da nimic... Ai incercat sa fi istet sau cum? Ca nu ma prind daca e sarcasm sau vorbesti serios. Am anulat filtrul de particule si dpf-ul pentru ca aveam probleme, masina mergea ingatuit...si cum am scris si mai sus, facea la fel si inainte de anulare...1 point
-
Trans Failsafe Prog ce ti-a aparut in bord are legatura cu cutia de viteze. Ceva nu e in regula astfel ca o limiteaza/limp mode. Eu as face o prioritate din verificarea ei. Sent from my iPhone using Tapatalk1 point
-
Avand telefonul la indemana toate optiunile aceastea sunt mai mult sa fie .Foarte putin utilizatori le folosesc la adevarata lor capacitate.Harta la navigatie sa fie actualizata in rest cred ca poti sa traiesti si fara.1 point
-
Am eu WRD4 XL si recomand. Sunt chiar mai ok XL pentru ca sunt putin mai dure. Lucru ce ajuta la masina ... avand suspensia conceputa pentru RFT. Si acu regret ca pe cele de vara nu le-am luat XL ... chiar se simte diferenta.1 point
-
Am folosit amestecul asta cu ulei 2T dar la VW, motor PD, se vede f. bine diferenta la mers, trage mai liniar, este mai putin zgomotos asta se observa cel mai bine ii ia din zgomot destul de bine, si PD-ul e un motor galagios, la BMW nu am folosit, e silentios, acum ca am trecut la ulei 5w40. Rau nu are ce sa faca, putina ungere la sistemul de injectie, protectie la injectoare si pompa de inalta. Mentionez ca nu am DPF la nici una din ele.1 point
-
poti sa faci un experiment personal: cand esti cu rezervorul pe gol sau plin; ... la 50 de litri (eu 250ml ulei 2t la 50 de litri pun) pune si ulei 2t (tot atat cat pun si eu..) dar nu uita sa asculti (eventual inregistrezi) motorul la rece, dupa ce pornesti motorul si la regim, inainte de experiment (cand folosesti motorina normala, de care pui de obicei) si dupa ce pui si ulei 2t, dupa al doilea gol. daca (intamplator, nu?) auzi motorul torcand mai bine decat inainte poate nu e cazul sa te miri de ce si sa ne/te mai intrebi ulterior.. ..alimentezi intotdeauna de la omv, nu? (acum merita cu atat mai mult) cei mai multi au observat ca motorul suna mai bine la relanti asta dupa al doilea plin.; asat iti sugerez si eu. nu ai nimic de pierdut daca incerci asta. nu ma intereseaza daca ma crezi sau nu. (tot ce am scris am scris aici este doar recomandare/experiment de incercat.. sa zicem ca as putea sa iti dau banii pe pompa sau injectoare daca s-ar strica in experimentul sugerat mai sus, DAR ar fi bine sa intelegi ca glumesc!)1 point
-
Drumurile nu sunt chiar bune in Ro, mai ales daca ai suspensie sport. De fapt e o diferenta enorma de confort, si eu am tras la injuraturi. Cel mai naspa e cand mergi cu 80-100kmh si iti apare in fata in crater. Ce-i mai faci. Platforma e o solutie daca banii nu sunt o problema. O duce la destinatie si gata, ce mai atatea discutii.1 point
-
Vorbesti prostii aici, am bara aia de semnal sus indiferent daca am telefonul conectat sau nu, testeaza.0 points
-
Daca datele sunt intersectate si cu google inseamna ca RTTI merita si ca este precis. Poate odata cu lansarea serviciului nu o sa mai fie nevoie sa tinem GPS pe telefon cu navigatie in masina disponibila...0 points
-
Am incercat si eu sa completez formularul, nu am reusit sa trec de ora programarii si am renuntat. Toate bune0 points
-
Isi solicita suspensia.. )))) Zici ca merge 500 km de traseu pe forestier .. Repet Bucuresti Craiova Severin Timisoara e un drum chiar ata. Poti merge si cu Ferrari pe el si nu soliciti nicio suspensie. Ne cacam pe noi sau nu?-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
-1 points
-
Da, B&W, nu B&O, am confundat. Ideea ramane aceeasi totusi. Ambele suna foarte bine-1 points
-
Bara aia de semnal reprezinta semnalul telefonului tau... Masinile nu au niciun SIM propriu-zis, nu e ca la VAG.-1 points
-
-2 points
-
Probabil similar cu metoda de a trece din CD UK in DE sau invers de acum, adica online. Insa banuiesc ca pierzi valabilitatea abonamentelor deja platite.-2 points
-
Si eu sunt curios cum crezi ca functioneaza metoda GPS aia de care spui tu, GPS-ul din masini fiind doar un receptor... Iar tu n-ai intrebat in general, ai intrebat la BMW.-2 points
-
-3 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00