Deci Recapitulare - in 22 dec parchez seara masina in buna-regula, apa la 91°, turbina "pe mute" (fluierĂŁ doar "pe rece" 2-3 km), totul normal. - in 23 dimineata, afara -7°, porneste frumos dar la relanti in parcare apare un sunet puternic si continuu ce seamana cu tambur franare semi-blocat. Dupa 30 sec motorul se opreste ca secerat. Mai fac o incercare, porneste lejer, dupa 2 sec motorul se opreste brusc. Mai fac inca o incercare, idem. Incui masina, ma asigur de "sleep mode" si abandonez masina. - in 24 dimineata, temp in jur de 0°C, mai fac o incercare, bateria abia misca motorul si isi da duhul. Azi Iau Forduletul, ma duc la dealer specific, bag bateria in magazin, o pipaie baietii, o masoara, concluzia - baterie praf, irecuperabila, fabricata in 2014 ! Ok, eu cu lectia invatata de acasa, vreau un Exide de 80ah. Ala se uita la mine, zice "gata, poftiti, 550 lei", imi pune bateria in fata si ma intreaba ..."pareti hotarat, da' nu-i cam mare pt Forduletul de afara ?" ...bun, incep sa deapĂŁn povestioara, e90, 2.0, nfl, ii spun ce-am patit, ii spun de sunet ...ok, da, bateria e o alegere buna. Ne mai punem la povesti, ii mai spun omului ca uneori fac si drumuri scurte cu multe porniri, devine atent si ma intreaba daca am 100 lei in plus. - imprumut intreb ? ...ala rade, cica nu, dar ar vrea sa imi propuna o alta baterie cu tehnologie EFB. - adica AGM ? - nuuu, AGM e putintel altceva dar cam pe acolo. Stiu, nu aveti start-stop pe masina dar tehnologia EFB va permite incarcarea rapida a acumulatorului intr-un timp scurt si va prinde bine la drumurile scurte. https://technoluxpro.com/ro/akkumulyatory/avtomobilnye/efb.html https://motofocus.ro/9837/exide-dezvaluie-tehnologia-de-generare-a-noilor-generatii-de-carbon-boost-2-0-pentru-bateriile-efb-si-premium-cu-un-avantaj-unic ...sovaiam, nu prea imi place sa fiu intors din hotarari ...in final accept si mai scot 100 lei. Cu EFB, 650 lei. Revenim la e90-ul absent, bateria veche predata, bateria noua platita, omul se scarpina, intervin eu - boss, nu te framanta, nu imi dai garantia pana nu vin cu masina sa-mi masori incarcarea. Ma duc acasa, o montez, pornesc daca pot, nu stiu ce are masina, poate sunetul a disparut si e totul ok iar daca nu si continua sa faca figuri si sa se opreasca, ma voi intoarce dupa garantie dupa o sapt, o luna, nu stiu, cand rezolv. Batem palma si "An Nou Fericit". ........ Trag de Fordulet, ajung langa "mĂŁretul BMW", montez bateria, evident, pe o ploaie generoasa care ma uda corespunzator, afara 1°C si "momentul adevarului"! ...ma rog, pe aproape, ca m-am mai luptat cu usile inghetate. "Cheie", masina porneste instant si tot instant apare si sunetul. M-am intors la "day 1". Bun. ...stateam ca prostu' langa masina, cu fața picata si scarpinandu-ma-n fund si ma minunam de cat de tare suna zgomotul ala asteptand ca din clipa in clipa motorul sa moara secerat cand brusc imi aduc aminte ca am la mine telefonul si ma apuc sa filmez. ...nu am DPF, verific, fumul iese liber, pe bord nimic, bag telefonul pe sub motor, pe langa roata, pe langa praguri, pe bord nici un semnal, motorul parea ok, parca sunetul vine de undeva din afara lui, cam de la jumatea masinii, pe dedesupt ...accelerez putin pe loc ...cand l-a un moment dat cand am vrut sa filmez si partea dreapta, sunetul dispare brusc ! Sa-mi fut una, zic, ce fĂŁcem amu' ! Ce urmeaza ! Misc de volan, ambalez, totul in regula. Ies din parcare, dau o tura de bloc, perfect ! Imi fac curaj, dau o tura de cartier, totul normal. Imi era frica sa nu se opreasca din senin dar usor-usor am iesit pe centura si i-am dat sa ruleze vreo 50 km in final - totul absolut in regula. Ma intorc in parcare acasa pt testul opririi (sa nu ma pomenesc aiurea ca nu mai porneste) opresc, ies, incui, descui, intru, pornesc - porneste instant, totul normal. Ma duc in casa, revin peste 3 ore, pornesc, totul ok, ies iar in oras, dau talpa, dau forja, masina trage demential, nimic de reprosat. ....... Ma intorc la magazinul de baterii dupa hartii, ies baietii sa masoare incarcarea, 14,8V (!?) - ...domnu', aveti IBS ? Ca parca spuneati ca nu aveti. - poi nu am, e un NFL, si in plus pe borna minus nu am decat un singur fir. - totusi, zice, ma lasati sa verific, pare ca masina are "incarcare inteligenta". - verifica boss ce vrei numa' nu o opri ca nu stiu inca ce problema are cu sunetul ala si poate raman aici la voi. ...si vine baiatu, conecteaza OBD2 ...zice sec "are incarcare inteligenta" , inregistreaza/codeaza, trece acolo pe 80ah (nu ma pricep) dupa care imi spune ca in scurt timp ar trebui sa scada incarcarea la 14,4/14,2 ...ceea ce s-a si intamplat mai tarziu, dupa alti 10 km rulati aiurea (bateria veche era de 95ah si in moarte clinica cine stie de cand) ........ Totusi imi ramane un feeling ca problema asta va mai aparea la temp de sub 0°C. Si un clip YouTube. Spuneti voi daca sunetul nu e asemanator cu un autobus obosit in franare sau cu un sabot uzat blocat pe un tambur... https://youtu.be/Ev5zcFAb-qE Ce naiba face asa ? La ce sa ma astept ? Ce sa verific ? Mie unul mi se pare ca vine din "auxiliare", motorul il aud ca e ok asa in ansamblul lui. PS - intre timp la Oradea ploaia s-a transformat in ninsoare