Cred ca ambele variante sunt ok la rulajul tau, 520d vine cu un cuplu mare, consum mai bun, 0-100 in 7.5 secunde, decent zic eu. Motorul B47 are rezolvate problemele cu distributia, mai ramane doar racitorul egr, in functie de cand e construit si ce racitor are montat. (e rechemare deschisa, se schimba gratuit). Se poate face upgrade de putere la 220-230 cp si s-ar descurca de minune daca vei simti nevoia de mai multa putere. Ai avantajul si la un consum bun si cuplu mare.
530i - motorul b48, un motor fiabil, rafinat (deh e benzina) ~250 cp, masina un pic mai grea fata de un seria 3, asta inseamna si ca vei avea un consum ceva mai mare, probabil 7-8 in afara si 10-15 in oras, in functie de trafic. As recomanda fara xdrive, la motoare mici nu ajuta asa mult, vei avea 100kg in plus, posibile probleme cu cutia de transfer. ( as merge pe x drive pe 530d sau 540i) 0-100 e in jur de 6 secunde parca, destul de decent zic eu. Aici ai avantajul ca vei scapa de problemele specifice de diesel, dpf, incarcare egr, galerie admisie.
520i- este 90% acelasi motor cu cel de pe 530i, se poate resofta usor la 230-250 de cp, am vazut chiar si 300 cp. Daca gasesti unul sa-ti placa, e de luat in calcul daca pretul si dotarile sunt ok.
530d - motor b57, acelasi motor ca cel de pe 520d doar cu 2 cilindri in plus, avantajul aici e ca este mult mai echilibrat, nu suna asa mult a tractoras, si ai o putere de ~260 cp la un consum cu doar 20% mai mare fata de 520d. Ca fiablitate cred ca sta mai bine ca motorul de pe 520d, datorita celor 2 cilindri in plus. Dezavantaj e ca ai de platit impozitul de 400-500e pe an.
Ca si mententanta:
-la diesel - curatare galerie admisie si eventual egr la maxim 150k km
-la benzina -nu stiu asa multe, parca se schimba bujiile la 60k km.
La ambele se recomanda un schimb de ulei la cutie pe la 120-150k km. (primul schimb) .
Spor la cumparat.
ps: am evitat modelele hibride, cu cat o masina este mai complexa, cu atat se poate strica mai usor.
pps: mai ai ca varianta si 525d, acelasi motor b47 ca cel de pe 520d cu o turbina in plus si cu ~230cp E cam rar din pacate. (punctul slab este turbo mic, care se mai defecteaza, desi nu e o regula)