Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/04/23 in all areas

  1. Salutare si La Multi Ani ! Nu am mai postat de multa vreme aici si asta se datoreaza faptului ca masina a stat in proportie de 80% in garaj. Orasul in care locuiesc este si el in proportie de 80% tot spart ( se renoveaza absolut tot orasul ) si nu puteam sa imi bat joc de printesa pe drumurile orasului. Din acest motiv in familie a mai aparut un G6 GTI ca masina de zi cu zi. Cu toate aceste G30-ul meu in decembrie a facut un drum de germania undeva pe langa Stuttgard si sa comportat exemplar. Nici un fel de problema. De cand am plecat din tara sotia ma anuntat ca are de facut cumparaturi ... cateva zile mai tarziu cumparaturile aveau sa arate cam asa Una peste alta masina la intors inapoi in tara ( undeva la 1400 km ) mers pe tempomat 130km/h in germania si 120km/h in austria si ungaria consumul a fost : Super incantat de masina. Recomand si modelul si motorul
    4 points
  2. litrometrul din rezervor, am patit fix la fel. nu ai alta sansa decat sa-l inlocuiesti.
    2 points
  3. Acesta e un DIY pentru montarea butonului de deschidere al portbagajului. Ce-ti trebuie: Buton de deschidere a portbagajului + mufa conectoare : 30 ron (sh de pe forum); nou: 200 ron 4 fire electrice prevazute cu papuci pentru pini: 6 ron/buc (reprezentanta) Fire electrice cu diametrul de 3 mm (se pot folosi cele pentru boxe) Unelte: -surubelnita in cruce -surubelnite cu cap drept (mai multe dimensiuni) -cheie inelara de 10 -cutter -pistol de lipit -fludor -pasta decapanta -banda izolatoare -tub varnish (tot pt izolare fire) -una bucata MBW E46 Timp de lucru: aproximativ 2 ore 1) Se incepe cu demontarea levierului ce deschide capota si apoi a surubului de sub levier 2) Se demonteaza capacul de sub bord (la sofer). Este prins in 2 suruburi (in dreapta coloanei de directie si sub compartimentul din stanga), 2 "cuie" de plastic+camasi (langa stalpul din stanga si in partea dreapta, acolo unde capacul se prinde de consola centrala) si mai este un surub de plastic ce prinde capacul de podul pedalier, intre acceleratie si frana. 3) Se scoate ornamentul de plastic de pe prag. Este prins in 4 cleme de plastic. Se va intoduce surubelnita pe sub ornament si se va apasa pe manerul acesteia. Surubelnita trebuie introdusa suficient de mult si cat mai aproape de cleme. Se va incepe de la un cap spre celalalt. 4) Se da mocheta intr-o parte si se vor observa mai multe fire maro, de diferite dimensiuni, ce intra intr-un plastic. Acesta este prins de prag. Se desface piulita cu o inelara de 10 si se leaga capatul dezizolat al unui fir de surub, dupa care se va pune piulita la loc. Acest fir este ,,- '' 5) Se trage firul pe sub mocheta la locasul butonului si se leaga de unul din cele 4 fire cu papuci pentru pini, dupa care, papucul se mufeaza la pinul 5 al conectorului butonului. 6) Se desface ornamentul de la blocul de lumini cu ajutorul unei surubelnite drepte. Este prins in 2 cleme, la extremitati. 7) Se desfac cele 2 suruburi ce fixeaza blocul de lumini, apoi, se introduce o surubelnita dreapta sub bloc si se ridica putin pentru a-l putea scoate. 8) Se trage afara blocul de lumini atat cat este posibil. Se scoate conectorul acestuia apasand pe butonul de siguranta si apoi actionand spre noi si inspre jos "tag"-ul alb. 9) Se scoate afara blocul de lumini si se trage si conectorul cat ii permite manunchiul de fire. 10) Se scoate protectia contactorului. Se vor observa 2 "plug"-uri: unul maro si unul albastru. Pe noi ne va interesa cel maro. 11) Pe "plug-"ul maro localizati firul gri/rosu. Acesta corespunde pinului 47 (nr. pinilor se afla scrisi pe marginea conectorului, in dreptul fiecarui pin). Acest fir serveste la iluminarea bordului si va trimite 12v pentru a aprinde ledul din buton. 12) Scoateti firul afara apasand cu varful unei surubelnite foarte subtiri pe clema de blocare a pinului. 13) Dezizolati putin firul gri/rosu, si legati de el capatul unui fir liber de lungime aprox 30 cm. Pentru o mai buna prindere, il puteti cositori. Dupa aceea, izolati firele si introduceti pinul in locasul din conector. Sa fiti atenti sa nu gresiti gaurica. :) 14) Acum puteti reasambla blocul de lumini, reinstalati-l in bord si puneti la loc ornamentul. 15) Cositoriti firul legat la blocul de lumini de cu unul din cele 3 fire cu papuci ramase, izolati legatura si apoi scoateti-l prin locasul butonului de deschidere a portbagajului si conectati-l la pinul 2 al conectorului butonului. Ok! Acum e momentul sa ne mutam pe partea pasagerului. 16) Deschideti torpedoul si indepartati cele 5 suruburi: 3 prind torpedoul in fata, acolo unde se inchide usita acestuia, iar 2 se vor gasi in lateralele acestuia, acolo un se afla banda de sustinere a usitei- in dreapta, iar in stanga, acolo unde se gaseste telescopul ce lasa usor usita in jos. Dupa aceea, scoateti "cuiul" de plastic si camasa acestuia, care se afla langa stalpul din dreapta. 17) Indepartati torpedoul tragandu-l usor spre voi si spre in jos. Dupa ce l-ati indepartat veti vedea modulul general de control al masinii. Localizati conectorul A1. Acesta se afla in mijloc. 18) Scoateti conectorul din modul apasand butonul de siguranta si tragand de "tag"-ul alb spre dreapta. 19) Se indeparteaza lamela alba de la camasa conectorului si se scoate conectorul albastru afara, localizandu-se pinul 6. 20) Se introduce un fir cu papuc in locasul pinului 6. Locasul este putin mai stramt decat papucul, asa ca inarmativa cu multa rabdare. Aveti grija atunci cand introduceti papapucul sa nu il fortati prea tare fiindca exista posibilitatea sa-l rupeti, acesta fiind destul de fragil. 21) Dupa ce ati introdus papucul in locas, prelungiti celalalt capat al firului cu o bucata de fir de aprox. 1 m la care atasati ultimul fir ramas din cele cumparate de la reprezentanta. Dupa ce ati teminat de cositorit si izolat firele, mufati papucul ramas liber la pinul 6 de la conectorul butonului. 22) Introduceti conectorul A1 inapoi in locasul sau si faceti proba butonului sa vedeti daca merge. ATENTIE! Butonul functioneaza numai daca portbagajul se poate deschide si de la clapeta de deasupra numarului. Daca portbagajul de deschide numai de la cheie, atunci butonul montat in interior nu actioneaza deschiderea portbagajului. Stiu, este cam frustrant... 23) Dupa ce ati probat functionabilitatea butonului, treceti firul prin spatele bordului si motati butonul in locas. 24) Montati in ordine inversa tot ce ati demontat pentru a face posibila instalarea butonului. Acum aveti un buton ce deschide portbagajul din interior si nu va veti mai simti marginalizati ca americanii au aceasta optiune pe bim-urile lor iar dumneavoastra nu. Va urma: - montarea unui buton de siguranta, ce poate deschide portbagajul din interior daca ati uitat cheia in portbagaj chiar daca acesta se poate deschide numai de la butonul de pe cheie.
    1 point
  4. https://fusesdiagram.com/bmw/fuse-box-diagram-bmw-3-e90.html aici ai o lista cu toate sigurantele pe E90.
    1 point
  5. Cauta codurile pe google dar cel mai bine pui tester ISTA pe masina si iti va zice exact ce are!
    1 point
  6. @bimmer90f30..te complici...ai incercat.
    1 point
  7. Hai sa nu-i mai judecam pe altii, ok? Fiecare e liber sa aleaga si sa faca ce vrea. E foarte usor sa facem misto de altii.
    1 point
  8. Multumesc de raspunsuri, intre timp, a sosit si masinuta: @BenilikaMai mult ma intereseaza vederea de sus, cand mai am de-aface cu locuri foarte inguste de parcare si situatii de genul. Asa o foloseam si la Mercedes si din cand in cand camera din fata cand scoteam botul intr-o intersectie mai nasoala sau ieseam dintr-un loc de parcare inconjurat de masini mai mari si nu vedea de ele. Mai ma gandesc si la faptul ca consoarta mai pune mana pe masina, si prefer sa fiu sigur ca are si ce o sa o ajute in plus :)) In orice caz, cei de la reprezentanta m-au indrumat si spre cativa care m-ar putea ajuta cu un retrofit de camere 360 si ar ajunge la aprox 1500E tot, ceea ce mi se pare chiar un pret bun. Numai bine am ce face dupa sarbatori, momentan e programata la un tratament ceramic.
    1 point
  9. Uleiuri de motor foarte bune erau produse chiar si acum 30 de ani. Este faimos testul efectuat de catre cei de la Mobil la inceputul anilor '90. Au cumparat un BMW E30 325i nou si l-au rulat pe stand, in regim variabil dar in limitele unui interval de viteza aprox. 70 - 135 Km/h, 24 de ore pe zi, timp de 4 ani (!). Evident, in tot acest timp uleiul de motor a fost schimbat conform intervalului de service indicat de catre BMW. Cand rulajul simulat a ajuns la 1 milion de mile (1,6 milioane Km) au oprit testul, au dezasamblat motorul si au masurat uzura. Au constatat ca toate piesele inca erau in tolerantele specificate de BMW. Din pacate, nu am reusit sa gasesc nicaieri informatii despre tipul de uiei utilizat de catre Mobil in test - in afara de faptul ca era ulei sintetic. Nu se stie nici daca intr-adevar au folosit un ulei "de raft", sau unul cu o formula speciala. Avand in vedere perioada in care s-a efectuat testul, as zice ca uleiul era cel mai probabil API SG. In fine, simularea pe stand nu poate fi echivalata cu utilizarea in viata de zi cu zi, iar regimul de test a fost foarte bland (turatii joase spre medii, ambient de hala, extrem de putine porniri la rece, etc.). Chiar si asa, rezultatul a fost spectaculos si spune foarte mult despre nivelul tehnologic al industriei auto de atunci. https://youtu.be/gHmMlU8Q-V8 Revenind motoarele care sunt subiectul acestui topic, a utiliza un ulei avand formula specifica ultimei parti a anilor '80 - anilor '90 nu constituie absolut nicio problema. Dimpotriva, este foarte probabil sa fie mai potrivite motoarelor respective, decat multe uleiuri moderne. Problema este ca astfel de uleiuri nu se mai gasesc cu usurinta in comert.
    1 point
  10. Aaaa si pt cei care sunt fani si 2 roti nu doar 4 am schimbat si agregatul cu 2 roti ( i-am facut refresh celei vechi ) Si da tot BMW Ma declar fan al marcii
    1 point
  11. 0 points
  12. In alta ordine de idei, daca alimentez full, arata 400, daca rezervorul este la jumatate, arata 400, daca este la sfert, arata 400. Deci cifra 400 ramane constanta. Esti sigur? https://sin0nime.com/dex/index.php?m=0&cheie=Cifra
    0 points
  13. Esti sigur? 100%? Daca nu esti roman, te inteleg.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.