Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 01/20/23 in all areas
-
Salutare Revin pe acest forum cu noua achiziție, un M3 G80 Competition X-drive model 2022 luata prin Bavaria Constanța. De la începutul acestui topic, țin sa precizez ca de la comanda propriu zisa pana la primirea efectiva a masinii am așteptat aprox. 11 luni, comanda am facut-o la sfârșitul anului 2021 pe 23 Decembrie, iar livrarea ls-a facut pe 20 Noiembrie 2022. E o poveste lunga legata de felul cum au decurs lucrurile cu privire la timpul de așteptare, dar principalul motiv ptr care am așteptat atât se datorează faptului ca am insistat ca interiorul sa vina cu scaunele de carbon care erau un "must" ptr mine, de altfel când am văzut ptr prima data acest model de M3 pe YT mi-am zis ca dacă îmi voi cumpara aceasta mașină o vreau exact asa, adică verde cu interiorul portocaliu.Sincer sa fiu, când îmi pierdusem orice speranta ca mașina sa între în producție cu aceste scaune și opțiuni primesc un telefon de la Bavaria Constanța confirmând faptul ca au reușit sa obțină data de producție exact cu opțiunile care le vroiam, iar în aproximativ 3 săptămâni mașina fost livrata. Când am primit poza cu ea pe platforma.....ce sa mai zic, a fost ca un vis devenit realitate. Atașez și opțiunile mașinii, unele inițial nu au fost bifate de la început, treptat am considerat ca merita sa le am, iar din ce îmi amintesc știu ca nu am optat ptr frânele ceramice, gesture control și limitarea de viteza cu acel training ptr condus iar ptr 4000 de euro am considerat ca nu se merita.Mi-ar fi plăcut frânele ceramice, dar 10k de euro aceasta opțiune m-a făcut sa zic pass. Poate pe parcurs voi face upgrade-ul la ele... Din Noiembrie pana acum am făcut deja 4500km, la 2k i-am schimbat uleiul la motor, diferential.Prcatic, e a doua casa a mea pot spune, nevasta-mea m-a dat dispărut :))) Oficial, după 2k de km mașina ieșise din rodaj putând sa vad de ce e capabil acest motor, dar eu am considerat ca e mai bine sa o păsuiesc extra 1500km, după care sa ma bucur de ea. Imediat după 3500km, pot spune ca am văzut ce înseamnă un M, ma refer la faptul cum se simte pe curbe, cum pune puterea jos sistemul X-Drive, cât de precisa e direcția, frânele, transmisia, suspensia...ce sa mai zic, e din alta lume comparativ cu 335-ul.Desogir, sunt și minusuri ptr ca mașina perfecta nu exista.... La câteva zile după ce am luat-o am considerat ca e cazul sa ii aplic o protecție vopselei, drept urmare i-am aplicat PPF integral, chiar și pe parbriz care la întoarcere spre casa s-a dovedit ca am făcut alegerea cea mai buna când un tir mi-a aruncat o pietricica care a perforat folia dar nu a spart parbrizul. Am dat copy paste la opțiuni, nu am mai stat sa le selectez: C4G Verde Isle of Man metalic M X3KX Piele integrala Merino Portocaliu Kyalami/Negru Echipamente standard 1MB M Drive Professional 2PA Prezoane antifurt 2T4 Diferential M Sport 2VB Monitorizare presiune anvelope 2VC Kit de reparatie pana 2VF Sasiu adaptiv M 302 Sistem de alarma 428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor 430 Pachet oglinzi 431 Oglinda retrovizoare interioara cu functie automata anti-orbire 459 Scaune fata reglabile electric cu memorie pentru scaunul conducatorului 493 Pachet compartiment de depozitare 494 Scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata 534 Aer conditionat automat 5DA Dezactivare airbag pasager fata 5DC Tetiere spate rabatabile 654 DAB tuner 6AE Teleservices 6AF Apel de urgenta 6AK Servicii BMW ConnectedDrive 6C3 Pachet Connected Professional 6NX Tava incarcare wireless 760 Ornamente Shadow Line 775 Capitonaj plafon antracit 7M9 Ornamente Shadow Line cu continut extins Echipamente opţionale 1T8 Jante M din aliaj forjat Double-spoke de 19"/20" tip 826 M bicolore 248 Volan incalzit 316 Actionare automata a haionului 322 Sistem de acces Confort 3KA Geamuri fata pentru izolatie fonica 3M5 Frane M de tip compozit, rosu lucios 3MF Ornamente lumini Shadow Line 3MQ Emblema BMW M 50 de ani 420 Geamuri fumurii spate 48C Scaune M Carbon 4GQ Centuri de siguranta M 4MC Ornamente "Carbon Fibre" M 5AC Asistent faza lunga 5AL Protectie activa 5AU Driving Assistant Professional 5AZ Faruri BMW Laserlight 5DN Asistent Parcare Plus 688 Sistem audio Harman Kardon 6DR BMW Drive Recorder 6U3 BMW Live Cockpit Professional 71C Pachet exterior M cu elemente din fibra de carbon 8AR Manual de utilizare / Carte de service Servicii & Garantie 7NH Service Inclusive - 5 ani/100.000 km 7CH Repair Inclusive - 4 ani/200.000 km (garantie extinsa)15 points
-
Multumesc mult băieți! Sczue ptr ca nu va răspund la fiecare Legat de confortul scaunelor, aici va spun din start ca depinde foarte mult de cât de greu ești:)) adică inaltime/Kg. De ce spun asta : am prieteni care cântăresc peste 80kg, 1.80 înălțime iar urcatul-cobaratul este destul de greoi din cauza lateralelor care sunt foarte înalte. În cazul meu, 1.74 și 72kg( slabanog) scaunele astea sunt mănușă, intratul-iesitul din mașină îl fac fără nicio problema.Repet, dacă ești mai plinuț scaunele astea nu sunt ptr tine, din cauza asta sunt atâtea opinii pro și contra legate de ele.Daca v-as spune ca nu am stat în nicio mașina pana acum care sa îmi ofere senzația de siguranta și comfort veți spune ca exagerez...Am vrut atât de mult aceste scaune încât nu m-a interesat confortul, practic a fost un blind buy.M-am mai urcat în G80-uri dar nu aveau aceasta optiune, iar prima data când le-am testat a fost la Bavaria Băneasa, undeva la începutul lui Noiembrie. Când am aflat ca sunt expuse am dat imediat o fuga acolo și astfel mi-am dat seama ca am facut o alegere foarte bună, în pofida celor care m-au descurajat și îndemnat sa renunț la ele, practic interiorul e altceva datorita lor. Nu mai zic de prețul.lor actual...pe forumuri de US doua scaune carbon se dădeau și cu 23k USD tocmai din cauza ca sunt foarte greu de adăugat la opțiuni. Initial când am configurat-o aceasta opțiune a fost cea mai importantă, dar după 7 luni de așteptare fără ca mașina sa între în producție din cauza indisponibilității lor, la indemnul dealerul-ui am renunțat la ele, sperând sa primesc o data cu întrarea ei în producție, dar fără niciun efect.Intre timp am luat legătura și cu un dealer BMW Germania care mi-au garantat ca in maxim 4 luni am mașina exact cu opțiunile care le vreau și am fost pe punctul sa îmi retrag banii și sa merg pe mana nemților, dar tot raul spre bine pot spune...Băiatu de la Bavaria, cel care s-o ocupat de comanda mea a reușit sa facă o ghidușie, adică exact când mașina a prrimit nr de producție, atunci a modificat opțiunea scaunelor standard cu cele din carbon și fabrica a aprobat modificarea...chiar nu ma așteptăm să meargă schema asta, jos pălăria ptr asta. Acum, când privesc în urma pot spune ca a meritat așteptarea. Legat de ce nu îmi place la ea: Pai, e prea safe...adică nu prea simți viteza, dacă prinzi drum liber și bun, ajungi la 200 fără sa realizezi, iar felul cum o controlezi când vrei sa piarda aderenta sa zicem ca vrei sa plece spatele(RWD) cred ca și nevasta-mea o poate redresa.Comparativ cu seria F, este mult mai controlabilă iar aici e cu du-te-vino, adica ptr unii e un lucru bun, ptr altii nu...Sincer, la 335 aveam undeva la 420cp iar când o calcam simțeam ca face viteza, aici nu iti dai seama, sau cel puțin eu încă nu m-am obișnuit cu ea la capitolul asta.Transmisia e atât de intuitiva, încât ramai masca, schimba instantaneu dar nu e atât de brutala cum era pe F-uri..Acolo simțeai ca vrea sa te omoare la orice secundă, aici e orientata ca să te tina în viața și sa o duci la limite fără ca să mierlesti :))) Poate ca la senzația asta contribuie și insonorizare, sistemul X-drive, frânele. suspensia, .totul e calculat sa te scoată dintr-o situație nasoala când șoferul e pe dinafară....Chiar ieri am ieșit pe un drum cu încă doi prieteni, undeva prin Munții Dobrogei, drumul fiind liber ne-am dat puțin mai tare pe coclaurile alea...ce pot spune e ca nu m-a făcut de ras cu toate ca sunt mașini mai puternice, softuri...adică când o calc, se duce bine de tot.5 points
-
Sfatul meu ar fi sa-ti fie mai putin greata si sa te informezi mai bine. Eventual sa si mergi cu o masina de-asta, inainte sa ti se faca greata din nou. Un hibrid nu consuma "mult mai mult" la mersul afara din oras, comparativ cu motorul similar pe benzina. Cine spune asta vorbeste din filme si cel mai probabil n-a condus niciodata asa ceva. De altfel, e suficient sa te gandesti un pic ca sa realizezi asta. La o masina normala daca pui 4 oameni in ea se dubleaza brusc consumul? Plus ca la hibrid, cu exceptia cazului in care o arzi mereu pe autostrada, o sa faci cam 10% din drum electric chiar daca ai bateria goala. Ca sa nu mai spun de chinul de a merge cu doar 200 de cai cu masina. Cum ai putea sa traiesti cu rusinea? Pe langa faptul ca masina are sub 1800 kg, nu 2200. Singurul argument valid de aici e cel cu portbagajul mai mic. Deci in concluzie: lasa filmele si sa mergi cu o masina de-asta inainte de a avea impresii despre ea. Si daca chiar vrei sa faci o schimbare, cere sa-ti dea un GLC in loc. Dar asta nu pentru ca sistemul hibrid e prost, ci pentru ca GLA nu e cine stie ce masina..2 points
-
New Update - FlashXCode Toolkit v6 -bugfixes -speed improvements -new licensing model1 point
-
Salut, este normal, de aceea este flexibil ca sa tina cureaua intinsa.1 point
-
Modificarile de sw specifice pentru problema cu egr sunt destul de recente, deci pentru problma cu evitarea incendiului in galeria de admisie se rezolva doar cu update foarte recent. Oricum, actualizarile sw sunt foarte importante in ziua de azi pentru un motiv simplu: de ceva ani (si nu 2, 3...) beta tester sw este (oarecum) end userul. Motive sunt mai multe, mai importante ar fi 2: considerente economice (testarea sw e destul de costisitoare) si de vanzari (presiunea de a scoate rapid produse pe piata e din ce in ce mai mare). Asa ca bug-urile si carentele de eficienta se rezolva cu feedback (automat, de la reprezentante de service, plangeri formulate de end user, samd. Din pacate problema e si la hw nu doar sw dar aici depre sw vorbeam. Asa ca...posibilitatea sa se intample ceva rau e mult mai mare atunci cand nu actualizezi sw. (si asta e valabil la tot ce fol sw, masini, telefoane, sisteme de operare, etc)1 point
-
Ca o mica paranteza, eu am un F10 cu stage 2+ alte modificari, care are rechemare pentru racitor EGR, si cei de la reprezentanta mi-au spus ca nu pot sa ma programeze pentru recall decat daca aduc masina "la setarile din fabrica", pentru ca nu pot face testele necesare pentru recall cu configuratia/softul actual. Deci teoretic, chiar daca asa cum ai spus si tu, si m-am gandit si eu, este vorba doar de schimbare fizica a piesei, si nu implica si schimbare software, cred ca au nevoie sa faca niste verificari ca sa "certifice" justificarea schimbarii1 point
-
Presupun ca ai vazut prima oara modelul pe carwow, pentru mine e cam singurul canal youtube digerabil, si unde poti vedea modele de genul asta. Cand ai timp, mi-ar placea sa imi raspunzi si mie la niste curiozitati profane (nu cred ca voi avea curand ocazia sa conduc asemenea model): -scaunele nu sunt prea tari/inconfortabile? -care sunt defectele unei asemenea masini (din punctul tau de vedere). -se simte o reducere a zgomotului interior, avand optiunea geamuri fata pentru izolare fonica? Multumesc, si multe plimbari placute.1 point
-
Sambata trecuta am facut o plimbare cu ea, dupa vopsire jante si anvelope noi. Totul ok. Incercam sa-i fac geometria la Euromaster (poza atasata) dar, neavand programare, am renuntat. Acum ploua, sta in garaj pana se indreapta vremea. Ca si anvelope, am optat pentru varianta buget (Davanti), brandul este verificat de mine si e ok. Nu vom merge cu viteza si, in principiu, doar pe carosabil uscat. Putini km. Ca urmare, am considerat ca nu avea rost sa cumpar anvelope premium. Maine, va primi un mic detailing, inclusiv niste lapte Doina. L-am utilizat la cealalta si a fost ok. A fost recomandarea celui care reconditioneaza piele.1 point
-
ceva "asemanator" dar trebuie mecanic cu experienta nu prea merge ca la modelele mai vechi1 point
-
Cred ca gresim nitel. Mie personal mi-a scapat prima oara cand am citit mesajul initial. Pare ca masina a fost sparta si i s-a furat navigatia cu totul. Dupa care proprietarul de la momentul respectiv nu a rezolvat problema in reprezentanta ci s-a dus la baieti si a montat (probabil tot una furata) una “noua”! Deci pare ca intradevar e vorba de alt hardware, nu de coduri FSC!1 point
-
Nici reprezentantele si nici suportul tehnic nu au posibilitatea sa restaureze licentele, si iti explic de ce. Certificatele se restaureaza automat la update-ul de ilevel, practic "sistemul de operare" al unitatii de navigatie este reinstalat de la zero cu toate fisierele originale. Problema o reprezinta licentele (codurile FSC) "fake" incarcate de patchul rusesc care au o data de generare mai noua decat cele generate initial de BMW la fabricarea masinii. Codurile FSC se pot scrie direct daca data de generare este mai noua decat a FSC-ului deja incarcat cu acelasi AppID. La masinile patchuite nu se poate face asta pentru ca patch-ul a fost aplicat dupa data de fabricatie a masinii deci nu are cum sa aibe o data de generare mai veche. Cand service-ul BMW face cerere de suport tehnic, rezolvarea nu este cea directa. Practic suportul genereaza did nou toate codurile FSC pentru masina ta cu data de azi ca sa le poata suprascrie pe cele fake. Solutia corecta este sa deschizi SSH pe unitate, sa stergi codurile fake si sa le incarci pe cele originale generate de fabrica la productia masinii. Din pacate suportul tehnic nu are posibilitatea intr-o sesiune IRAP sa deschida SSH pe unitate. Nu exista procedura BMW pentru asta si nici tool-urile necesare instalate, nici pe sistemele din suport si nici pe testerele de reprezentanta. Unele reprezentante din tara s-au plictisit de problema asta care le tine service-urile ocupate cu zilele si dau direct unitatea de navigatie la inlocuire cu una noua. Intre a sta cu o masina 2-3 zile pe cap pana suportul rezolva problema licentelor e mai simplu si mai profitabil sa schimbi unitatea mai ales ca se face pe banii proprietarului.1 point
-
Conform seriei de sasiu din primul post, masina are exact aceasi navigatie din fabrica, EVO ID6, cu toate activarile de fabrica, doar ca licenta de Carplay este "fake". Nu s-a inlocuit unitatea de navigatie, doar a fost patchuita, certificatele originale BMW au fost sterse si inlocuite cu unele "made in rusia" ca sa ai Carplay gratis sau ma rog aprope gratis. Costul licentei de Carplay in reprezentanta fiind de 340 euro + tva, multi vor sa faca economie si cumpara acest crack nenorocit de pe olx la aprox. 100 euro. Cand mergi la reprezentanta si masina se resofteaza, se restaureaza certificatele originale BMW si automat licentele "rusesti" nu mai sunt valabile deci nu vei mai avea functionale navigatia, harta, comenzi vocale, TTS si Carplay. Reprezentantele nu repara unitati in aceasta situatie, practic e ca si cum ai pune un windows crackuit pe un laptop apoi ai cere de la Microsoft suport tehnic si update-uri. Unitatea ta se poate restaura la softul/certificatele/licentele de fabrica, apoi poti cumpara carplay oficial din reprezentanta si nu ai nici o bataie de cap. Si pe forum aici sunt cativa care vand solutia asta care nu este OK, o mai vand si la clienti care au masini in garantie fara sa le zica ce se intampla cu garantia. Nu este OK si din cauza ca acest patch la unitati unii il fac pentru un simplu update de harta, care costa la BMW 300 RON, inteleg ca pentru Carplay faci economie de vreo 200-250 euro, dar la harti iesi clar in pierdere. Chiar saptmana trecuta am avut in service un X5M F15 cu o nenorocire din asta de patch, pusa doar ca sa faca upgrade de harti. Proprietarul gasise un "baiat" care i-a patchuit unitate, i-a facut update de harti ceva codari gen MSA Memory si gong de centuri OFF. Clientul a platit pentru asta acestui individ 700 (sapte sute) EURO........ no comment. Nu esti singurul in situatia asta, zilnic sunt cel putin 10 cereri de suport tehnic (TSARA) de la reprezentantele doar din Romania pentru masini in situatia ta. O sa pun mai tarziu un printscreen sa vedeti cata bataie de cap e cu rahatul asta de patch, ca ajung masinile in reprezentante si sunt necesare eforturile catorva persoane de la dealer + suport tehnic ca sa repare o unitate de genul asta si bineinteles nu este gratis. LE1: Astea sunt cazurile de suport create de o singura reprezentanta din Bucuresti pentru aceasta problema doar saptamana asta. Am acoperit informatii sensibile dar se vede clar atat descrierea defectului cat si data cererii de suport. Acum poate inteleg unii de vand rahatul asta de crack de ce uneori sunt foarte suparat pe ei, in Romania in fiecare luna sute de masini ajung prin reprezentante cu problema asta si in loc sa reparam defecte serioase aparute la masini, tot suportul tehnic din RO repara unitati de navigatie. Altii care chair au o problema trebuie sa astepte zile bune un raspuns. LE2: Daca poti desface panoul de clima din fata, vezi unitatea de navigatie si eticheta BMW pe care este serial no. Masina ta a avut din fabrica montata o unitate cu seria HB2241J8944786.1 point
-
1 point
-
1 point
-
@Sofrone Ionut daca pricepi putina engleza cauta pe YT orice are legatura cu CAN-Bus in masina si o sa afli si ce face unul, ce face altul. De acolo incepi diagnoza, dupa ce o intelegi cat poti de bine ce face. O sa vezi ca NIMENI nu scoate mufe la intamplare si se uita apoi in diagnoza.. Cum au zis si altii deconectand module nu rezolvi problema. Nu este exclus ca MODULUL bujiilor, nu releu (Nu mai zice releu ca NU ESTE RELEU in veci) sa fie si el implicat, sa nu il "vada" sistemul. Dimineata cand e rece se aprinde semnul de bujii, preincalzire in bord? O sa ma uit maine sa vad daca modulul ala primeste vreun semnal de date. Se prea poate.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00