Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/09/23 in all areas

  1. Nu functioneaza in Romania si alte cateva tari dar motivul nu este GDPR, este limita de date in roaming pe esim-ul din masina impusa de vdf nl. Din acelasi motiv nu merge nici update-ul de harta OTA sau serviciile de streaming de muzica.
    3 points
  2. Salutare, După ceva research, am ales sa ma alătur și eu comunității BMW. Deși am cochetat cu G21, în special pentru design, am ales pana la urma confortul din G31. Țin sa precizez ca am cautat doar varianta touring, deoarece după spațiul din portbagaj de la Octavia 3, este foarte greu sa revii la gura de încărcare de la o berlina. Pe varianta berlina doar Superbul era în cărți care de fapt este un liftback. Sunt la primul BMW astfel ca urmăresc îndeaproape forumul si încerc sa ma acomodez cu caracteristicile acestei mașini. Vin după ceva ani de VAG, astfel ca unele lucruri mi se par puțin pe dos, însă probabil ca tine și de obișnuință. Despre mașina, țin sa precizez ca principalul motiv pt care am ales BMW este cutia automata de la ZF. Am mai condus automate de la Honda, Renault și Skoda, însă nici una nu are rafinamentul BMW. Mașina este fabricata în februarie 2018 și are 107.000 km. Ca și dotări principale as enumera: 223 Adaptive suspension - îmi place mult cum se simte suspensia la mașină. Nu știu dacă suspensia standard se simte la fel. 481 Sport seats cu piele dakota/elfenbein-weiss. 3AC Trailer Tow Hitch - a fost un must, pentru suportul de biciclete. 402 Panorama Glass Roof - asta a fost cerința copiilor, a trebuit sa ma aliniez. 5AT Driving Assistant Plus - mi-am dorit dotarea pentru Adaptive Cruise control. 5DN Parking Assistant Plus - la dimensiunile mașinii este destul se utila 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 6WB Multifunctional Instrument Display 3DS Bmw Display Key - o cheie foarte mișto ca și look, dar care după ce o ai îți dai seama ca nu e cine știe ce dotare, mai ales dacă ai aplicația My BMW. Ca planuri de viitor, as face retrofitul la farurile de LCI acesta fiind și unul din motivele pt care nu am insistat sa găsesc o mașină cu farurile Led adaptive (nu ca as conduce eu prea mult noaptea - fiind vorba doar de design). Am o mare nemulțumire ca nu exista posibilitatea de a avea Android auto, pe care il utilizez intens în cealaltă mașina a familiei (Octavia 3 FL), care culmea este mai veche decât acest BMW (iulie 2017). Sunt un utilizator de Android de când ma știu, și ma cam sperie ecosistemul IOS. În fine, cochetez cu ideea de a trece în gradina Apple, caz în care va trebui sa fac rost și de Apple car play preparation. Deocamdată am echipat mașina cu anvelope de iarna, aceasta venind cu anvelope de vara. Inițial am zis sa trec pe all season, având o experienta f bună cu Michelin Crossclimate Plus pe fosta mașina a soției (Seat Ibiza). Totuși, tracțiunea spate și gabaritul mașinii m-a făcut sa aleg varianta mai costisitoare cu roti dedicate pe anotimp (Michelin Alpin 6 225 55 R17). La primăvară probabil voi cauta ceva pe 18, oricum anvelopele de vara ar mai merge maxim un sezon. Scuzați postul cam lung. Las mai jos și câteva poze și sper sa am timp sa țin un fel de jurnal aici pt cine va mai avea nevoie de informatii legate de acest model.
    2 points
  3. Va salut, N-am mai scris de multa vreme, dar fiind pasionat al marcii(lucru ce vine in mod surprinzator legat de ceea ce urmeaza sa spun) am urmarit forumul chiar si in perioadele in care nu am detinut vreun model. Nu stiu daca sa rad(desi sunt tentat) sau sa "plang" citind chestii pe aici. Nu cred ca va auziti sau nu stiu daca va imaginati nivelul scazut la care a ajuns marca noastra iubita(nu sariti aiurea, stiu ca toate-s proaste, stiu ca alele mai rau....etc.....pentru mine unul nu e o scuza) si nivelul vostru(nostru) crescut de acceptailitate si tendinta de a duce spre normalitate fenomene de mizerie efectiva si ultima speta a industriei auto.....citesc mai sus: intr-o dimineata am auzit-o putin diferit :)) , sau altul zice ca nu toti stiu sa asculte o distributie......sincer.....aici mor de ras efectiv dar e si partea cu "plansul".....cred ca ne-am dus rau in jos(o zice unul tot "stresat", cu urechea palnie la orice zgomote si cunostinte mecanice). Real : asa ceva este INACCEPTABIL! Putem sa ne mintim cat vrem, dar este o ghena de marca in privinta fiabilitatii....si nu numai...indiferent de autoamagirea ca mai sunt si altele....etc.....si restul de povesti din mintea noastra! Cred ca ne irosim foarte mult timp si energie in jurul unor mizerii(cuvantul nu e prea jos nicicum) extrabibilite si ingrijite , cand poate alte aspecte ale vietii, beneiciind de un sfert din timpul si energia asta, ne-ar duce mult mai "departe" decat aceste cazane..... E o parere personala, nu o critica, m-am inclus in poveste desi real am iesit din ea de ceva vreme si abia atunci am inteles ce "probleme" avem! Repet: opinie personala! Nu sunt nici jigniri nici aprecieri negative ci doar realitatea, iniferent cum o percepeti acum! p.s.: sunt fost detinator de e46 2.0d, e90 3.0d manual, f10 535d, e71 m5.0d, f16 m5.0d, e46 3.0ci, e92 335i dct, e34 m5, f84 m4.....si era sa uit: preferatata mea all time: e30 si diesel si benzina! am enumerat fiarele nu ca o lauda ci doar ca exemplificare a faptului ca sunt trecut mult prin marca, stiu ce vorbesc, nu am avut probleme tehnice majore cu niciuna( exceptie 335i ul.....o mizerie de masina luata deja cazuta de la un coleg de pe forum de aici, luata cu ochii inchisi, crezandu-l om ok(am inchis capitolul fara resentimente dar gustul amar despre masina si calitatea lui umana au ramas).....dar care a plecat spre un alt pasionat intre timp, de data asta informandu-l e toate problemele masinii). si apropo, inca am momente in care ma gandesc la o noua achizitie, am chiar vreo 3-4 masini "parcate" pe mobile, dar ma gandesc serios daca marca in sine mai merita! pasiunea exista......dar realitatea.....
    2 points
  4. Mi-as dori sa revenim la subiectul topicului. Cum ziceam, nu ma gandeam sa incep cu interiorul, dar s-a nimerit. Azi am fost si am montat volanul M si codat incalzirea in volan, singura optiune care simteam ca mai lipseste. Maine, un limita timpului, sper sa montez trim-urile interioare si Tips-urile negre la evacuare.
    2 points
  5. Salutare, Incepand din ianuarie am facut trecerea la un BMW 530i Xdrive, culoare blue stone metalic, an de fabricatie 2018. Dupa prima luna si aprox. 3000 km, tind sa cred ca am facut alegerea buna :)). Dupa ce am ridicat masina de la dealer totul ok pentru o saptamana, am plecat cu la un drum mai lung si dupa doua ore a inceput sa mearga intrerupt, problema din ce am inteles de la dealer a fost de la o bujie care avea ceramica crapata. Problema s-a rezolvat pe garantie impreuna cu grila activa care a ramas blocata sau ceva de genul. As avea cateva intrebari pentru posesori de 530i: 1. La voi galeria de evacuare vibreaza cand sta masina la relatii? are un mic joc care este vizibil 2. Cand masina este rece( prima pornire dimineata) atunci cand trec din P in D, se simte o mica smucitura, la voi este la fel? 3. Tot la rece, pana se incalzeste putin motorul, parca vibreaza putin cam tare( la relantii) ? Tin sa mentionez ca mai are garantie un an, fiind la primul BMW nu imi dau seama daca anumite lucruri sunt normale sau nu. All in all, masina imi place, super bine antifonata si confortabila, suficienta putere pentru stilul meu de condus, consum decent pentru puterea livrata( vin dupa diesel care tot 8% consuma). Sunt lucruri legate de intretinere pe care trebuie sa le am in vedere?, pe langa cele uzuale( ulei, placute, discuri etc.) Mai jos va las cateva poze cu masina si lista cu dotari 02PA Locking wheel bolt 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 0302 Alarm system 0320 Deleted, model lettering 0337 M Sports package 03DS BMW display key 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0453 Climate-controlled seats, front 0456 Comfort seat with memory 0465 Through-loading system 04HA Seat heating, front and rear 04K9 Inter.trim finishers aluminum fine cut 04NE Blow-by heater 04NM Ambient Air Paket 04T8 Outside mirror with auto dip 04UR Ambient interior light 04UY Ski and snowboard bag 0502 Headlight cleaning system 0534 Automatic air conditioning 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 05A1 LED Fog lights 05AC High-beam assistant 05AL Active Protection 05AT Driving Assistant Plus 05DN Parking assistance system Plus 0609 Navigation system Professional 0610 Head-up display 0650 CD drive 0676 HiFi speaker system 06AC Intelligent emergency call 06AE Teleservices 06AK Connected Drive Services 06NW Telephony with wireless charging 06U8 BMW gesture control 06WB Multifunctional instrument display 0710 M leather steering wheel 0715 M Aerodynamics package 0754 M Rear spoiler 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 0853 Language version, English 08AR On-board literature, Romanian 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 09AA Outer skin protection A105 105 Ah AGM battery 01CA Selection of COP-relevant vehicles 01CB CO2 equipment 021P BMW LA wheel M double spoke 664 0223 Adaptive suspension 0230 Extra package, EU-speciifc 0248 Steering wheel heater 0258 Tyres with runflat properties 02NH M Sport brake
    1 point
  6. Da, încearcă si vezi. Mai exact vezi ca angel eyes e in sine un modul cu led.
    1 point
  7. O să ajungeți să schimbați lanțul mai des decât cureaua și uleiul din cutie ,odată cu cel din motor ! Sunteți o mina de aur pentru service-uri ! Va reamintesc că am 490k km cu distribuția din fabrica și uleiul in cutia automata tot din fabrica . Si nu am de gând să le schimb !
    1 point
  8. Buna ziua, Pentru cine vrea sa-si schimbe singur uleiul in cutia automata GM 5L40E (si nu numai), am sa explic procedeul care l-am efectuat zilelele trecute, dupa ce am luat mai multe informatii de la mecanici si de pe internet. Dupa cum se stie, BMW nu recomanda schimbarea uleiului in cutiile automate sustinand ca este lifetime. Nimic mai fals. M-am convins singur de asta atunci cand am vazut uleiul din cutia mea negru ca pacura si cutia schimband, dupa operatiune, mult mai fluid treptele de viteza. Nu vreau sa facem un topic: e bine sa schimbi uleiul vs nu e bine sa-l schimbi. Sa trecem la treaba. Avem nevoie de: -un canal sau elevator -un metru de furtun transparent de 1cm diametru -o pompa de 1/2 sau 1 litru (pentru umplerea cutiei cu ulei) -un bidon (vas) gol de 10-12 litri gradat -filtru si garnitura de ulei -10 litri de ulei DEXRON VI (economic merge si DEXRON III) -cheie torx 4.5 pentru busoanele de ulei, tubulara de 10, surubelnita stea, inelara de 13, carpe curate, un litru de diluant si o zi libera. Uleiul din cutie (aproximativ 9 litri) circula in interior, iese printr-o conducta metalica in radiatorul de racire reintrand in cutie printr-o alta conducta identica. Aceasta ultima conducta ne va ajuta sa schimbam si uleiul din convertizor. Se pozitioneaza masina pe canal cu motorul cald, se desfac scuturile si se goleste uleiul din cutie in vas sau bidon gradat. Se desfac cele 20 de suruburi ale cutiei cu tubulara de 10. Se demonteaza baia de ulei si filtrul. Filtrul se demonteaza tragand usor in jos de el. Atentie la garnitura care de regula ramane atacata pe cutie. Se trage cu un patent ascutit. Se elimina garnitura veche, se curata locul unde o sa vina cea noua. Uleiul ramas in baie si filtru se scurge in vas. Se curata si se spala baia de ulei cu diluant inclusiv magnetul care se afla acolo. Eu am fost surprins sa vad cat de negru era uleiul vechi in comparatie cu cel nou care avea o culoare rosu deschis. Se monteaza garnitura si baia. La final o sa avem aproximativ 5 litri de ulei scurs in vas. Baia de ulei se poate achizitiona de aici. Atentie la cuplul de strangere la suruburile de la baie! Nu se vor strange exagerat, pericol de rupere a suruburilor, ele sunt facute sa cedeze la un anumit cuplu, ca sa nu strice filetul carcasei cutiei. Se strang in diagonala. Desfacem busonul de umplere care se afla pe stanga cutiei in partea din fata dinspre motor si incepem sa umplem cutia pana cand uleiul va curge pe la orificiul de umplere. Am folosit o pompa Hazet de 1/2 litru care se poate achizitiona de aici. Uleiul folosit este nemtesc, marca Mannol. Mai multe informatii despre acest ulei se gasesc pe www.mannol.de Cine este mai pretentios poate utiliza DEXRON VI. Pentru masina mea am folosit varianta mai economica DEXRON III si am achizitionat 10 litri de aici. Un cost total al schimbului de ulei net inferior celui practicat de orice service. Dupa ce am umplut cutia cu ulei, se pune busonul si cu cheia de 13 se desface surubul care tine conductele ce vin de la radiatorul de racire si intra in cutie (deasupra busonului de umplere). Se trage usor conducta inferioara si strange la loc surubul pentru tine fixa pe cea superioara. Pe conducta inferioara ce tocmai am demontat-o se monteza prin usoara presare tubul transparent de 1 cm diametru, capatul celalalt al tubului introducandu-l in vasul cu uleiul scurs din cutie. Se porneste motorul pentru aproximativ 5-10 secunde cat cutia sa pompeze 2-2.5 litri de ulei. Se opreste motorul, se completeaza din nou uleiul in cutie (se desface busonul de umplere, se pune ulei pana curge prin orificiu, se monteaza busonul). Pornim din nou motorul pentru cateva secunde si cand au curs iarasi aproximativ 2.5 litri vedem ca uleiul a inceput sa schimbe culoarea din negru in rosu, semn ca uleiul proaspat a ajuns in covertizor. Ideal este sa avem o cantitate mai mare de ulei achizitionat gen 12-15 litri ca sa facem o curatire cat mai buna a cutiei. Este nevoie de doua persoane, una sa supravegheze operatiunea jos si alta sa porneasca si sa opreasca motorul. Montam conducta de ulei la locul ei (atentie la garnitura subtire care se afla pe ea sa nu o pierdem), umplem cutia cu ulei, montam busonul si pornim motorul. Trecem cutia prin toate pozitiile cate 2-3 sec P-R-N-D de 2-3 ori si cu motorul pornit desfacem busonul de umplere si completam cu ulei pana cand o sa curga pe la buson. Strangem busonul si plecam sa facem o tura de proba. Cutia va schimba mult mai lin vitezele. Ne intoarcem, mai verificam o data nivelul cu motorul pornit, montam scuturile si facem curatenie la locul de munca. Cam atat, o zi buna.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.