Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/17/23 in all areas
-
Aceasta stire mi-a provocat o mare sila si mi-a reconfirmat ca UE e condusa numai de cretini. Autoturismele sunt ultimul lucru care trebuie eliminat de pe lista poluantilor. La Davos parca toti emanatorii de politici si idei s-au dus cu private jet sau nu-mi aduc eu bine aminte? Hai din 2035 sa interzicem avioanele, navele comerciale, camioanele, locomotive diesel, etc. Toata economia UE, ba chiar economia mondiala se invarte in jurul petrolului si produselor derivate. Ce facem cu toata industria automotiva? Ce se va intampla cu toti cei care nu vor mai avea loc de munca din aceasta cauza? Da UE indemnizatii? Nuu bateriile nu polueaza, curentul electric e 100% verde. De unde se extrage litiu , cadmiu, etc si in ce conditii? Nu conteaza atata timp cat se intampla pe alt continent. Unde se vor reclicla bateriile si cum, se vor expedia in spatiu ca sa nu contaminam planeta? Rahat in ploaie. E un mix de ipocrizie maxima, ticalosie si prostie. Oricum nu cred ca se va intampla asa. Unde sunt valorile democratice, libertatea de a alege? Degeaba se screme UE cu astfel de politici daca nu sunt aplicate unitar la nivel mondial. Daca Far East-ul , Middle East-ul , Americile vor continua in acest fel, nu o sa fie efectiv nici o diferenta, oricum amrea poluare nu e in Europa. Planeta o sa moara cand trebuie sa moara, nu cand cred to nihilistii. Pentru mine automobilul are motor cu ardere interna, miroase a benzina sau motorina si scoate fum, imi place sa ma murdaresc pe maini atunci cand am timp si atat vreme cat vor exista aceste masini eu nu voi cumpara una electrica.3 points
-
2 points
-
BMW 118i, culoare Estoril Blau, 136cp, an fabricatie 2019, prima inmatriculare 27-06-2019 Cutie automata Cumparata din Romania de noua, masina are istoric complet. O sa mentionez din start ca este masina de flota, preluata de la Lidl. Din cunostintele mele, de dinainte sa o cumpar, masina a avut oglinda dreapta inlocuita/revopsita, aripa dreapta la fel, si parbrizul inlocuit. Toate operatiunile au fost efectuate in service autorizat, cu acte, in timpul utilizarii ei de catre Lidl. La fel si reviziile, efectuate in reteaua oficiala. Doua seturi de roti (vara + iarna) incluse in pretul autoturismului (4 jante+4 anvelope). Masina are semne normale de uzura, nimic iesit din comun. Vopseaua exterioara este fara probleme. Optiuni principale: Pachet M exterior si interior, Shadow Line, scaune sport incalzite cu reglaj lombar electric, navigatie NBT Evo ID6, sistem sunet HiFi, pachet lumini, jante 17" M, camera video marsarier, pachet asistent parcare, Faruri cu LED Restul optiunilor: bancheta rabatabila, senzor ploaie, Connected Drive, cruise control cu functie de franare, instrumente de bord cu display extins, bluetooth/handsfree cu interfata USB, jante 17 490M, senzori de presiune, decor trim aluminiu Hex, volan M, pachet depozitare, suspensie M. Date tehnice: Combustibil: benzina Kilometrii: 53.390 Cilindree: 1500 cmc Putere: 136 CP Cutie viteze: automata Tractiune: spate Nivel de poluare: Euro 6 Pret: 17.950 euro. Telefon: 07298521501 point
-
@zeronoo, pai despre vanzari era vorba. Asa, daca vorbim despre totalul masinilor de pe strada, deja orizontul se lungeste la peste 30 de ani. Ceea ce e o perioada de timp *foarte* lunga. Iti mai aduci aminte ce masini (si cate) erau pe strada in 1993? @Romulus https://insideevs.com/news/629798/europe-plugin-car-sales-november2022/1 point
-
1 point
-
1. Planeta nu moare!! noi murim... 2. Cum spunea si Romulus, nu exista infrastructura sa sustina aceasta electrificare. Se sta la cozi acum cand avem 2% electrice, pai ce o sa fie cand sunt 50%? - fast charging-ul trebuie sa dea zeci sau sute de kw, daca se fac charging stations prelungitoare ca e mai eftin o sa fie fun. De ce nu au facut altfel: - obligi toti producatorii aiba in gama un model electric accesibil (calcul la ce e accesibil pe dferitele zone ale uniunii) - odata ce le ai, stabilesti zone in orase unde ai acces doar cu electrica, cine vrea masina in oras, are la dispozitie modele electrice accesibile sau daca dispune de finante, oricare alt model din gama. - camere peste tot in orase, iar pentru fiecare oras, calculezi cati km iti trebuie sa iesi din centru, iar in functie de asta stabilesti prag de km pentru masinile termice in oras, cat sa poata fi folosita pentru a merge in afara orasului dar sa o poti acasa tine in oras. - doar ca si aici intervine o problema, as vrea sa am o electica pentru oras, mi se pare cel mai ok mod de transport, dar nu as vrea doua masini. unde le tin? 3. Poate sunt pesimist, dar la cum merg lucrurile, nu exista competente/vointa/interes in factorii de decizie sa se construiasca aceasta infrastructura. Mai ales in tarile batute de soarta precum romania. 4. Motorul electric e viitorul, dpdv al eficientei cel putin.In cazul in care nu se descopera ceva legat de superconductie si magnetism, tot la mila stocarii energie suntem, si prin motorul electric transformam cel mai eficient energia aia in acceleratie. 5. Din ce vad prin diverse medii, panta de dezvoltare s-a cam indreptat pe orizontala, stiu ca razboiul e la usa, dar multe din avansuri s-au intamplat in vremuri de conflict, acum din pacate nu se mai aplica. Stiu ca suna comunist, dar sunt domenii care stau pe loc pentru ca nu au finantare, in timp ce sunt oameni care stau pe zeci si sute de miliarde degeaba. Cat timp o sa persiste modelul asta, eu unul nu ma astept sa se schimbe trendul descendent in care e lumea acum.1 point
-
Cauta-l pe Bogdan Onet, il gasesti pe google si este din Bucuresti. Fa-ti o programare si mergi la el, sigur te rezolva.1 point
-
1 point
-
Din pacate am vazut mesajele tarziu. Am dat comanda pe oe. Multumesc frumos!1 point
-
Le-am dat mail cu tot ce v-am scris aici in primul post, sa vedem ce raspund. Va tin la curent1 point
-
Nox-ul tine cam 2 ani, esti un caz fericit cu 4 ani. Eu am renuntat sa pun original dupa multa cercetare facuta. Am pus NOXem, am dat initial 1800 lei, apoi am mai dat acum o luna 450 lei sa schimb doar sonda, fara calculator. Masina dupa readaptare, merge si in stratificat si in omogen.1 point
-
1 point
-
Ai doua variante : numere si asigurare pentru 15 zile numere si asigurare pentru 30 zile Pentru 15 zile costa ca. 118€ Pentru 30 zile costa ca. 135€ In preturile de mai sus intra numerele, inclusiv tiparirea lor si asigurarea perioadei aferenta. Preturile sunt informative de astazi 11. Feb in Baden Württemberg.1 point
-
Multumesc de raspunsuri, intre timp, a sosit si masinuta: @BenilikaMai mult ma intereseaza vederea de sus, cand mai am de-aface cu locuri foarte inguste de parcare si situatii de genul. Asa o foloseam si la Mercedes si din cand in cand camera din fata cand scoteam botul intr-o intersectie mai nasoala sau ieseam dintr-un loc de parcare inconjurat de masini mai mari si nu vedea de ele. Mai ma gandesc si la faptul ca consoarta mai pune mana pe masina, si prefer sa fiu sigur ca are si ce o sa o ajute in plus :)) In orice caz, cei de la reprezentanta m-au indrumat si spre cativa care m-ar putea ajuta cu un retrofit de camere 360 si ar ajunge la aprox 1500E tot, ceea ce mi se pare chiar un pret bun. Numai bine am ce face dupa sarbatori, momentan e programata la un tratament ceramic.1 point
-
@mgi uite, eu ma duc la Constanta in delegatii. Merg cu 160kmh totalul de 440 km dus/intors si ma mai invart in ziua respectiva ceva km..maxim un total de 500km. Am avut o delegatie pana la Piatra Neamt fix acum o luna. 700km dus intors in aceeasi zi, e drept, parcursi linistit. Ce electrica ma duce fara stres asa? Ma duc cu treaba, nu sa sug sula masinii. Daca masina nu ar avea autonomia asta, pt mers in ritmul asta, as turba. Am venit de pe coasta Sloveniei si pana la vama Nadlac s-a mers f bine. 760km in 5 ore 50 min, fara oprire, pe cruise la 140kmh. De la Nadlac, am dat pervers de tot pana la Comarnic, 550km si am consumat o cantitate de litri mai mare decat am consumat in primii 760km. Cred ca aproape 11%. Eu nu stau pe loc pt ca vrea masina, stau pt ca vreau eu. Stresul asta imi mai trebuie in viata, sa pierd vremea cautand si asteptand incarcarea unui harb. Si asa ca ma sictireste total ca nu avem strazi, nu suntem in Schengen si pierd din viata mea inutil...sa mai stau si ceasuri intregi sa fac "plinul" ar fi prea mult.1 point
-
Noi nu avem nici o legatura cu Norvegia,sau cu orice alta tara civilizata.Daca pentru ei,sunt termene de 10-15 ani, la noi va dura 30-40,cel putin. Inca fugim in spatele casei la wc si pe sosele circula carute cu cai si biciclete. Masina electrica,autostrada ,civilizatia si curatenia sunt niste mofturi in Romania,pentru inca multi ani de aici inainte.1 point
-
1 point
-
Esti pe langa rau, fara suparare. Iar argumentul cu aia de pe forumurile straine e maxim !1 point
-
Si era sa uit, care e duma asta cu "sa fie automata frate". Cum adica ca e mai comod? Pentru voi schimbatul vitezelor reprezinta un ... discomfort, un efort care va consuma energia in activitatea numita "condus"? Mie mi se pare ceva foarte dinamic care are o mare pondere in tot ceea ce insemna placerea de a conduce, placerea de a detine controlul si a participa la deciziile masinii, mai exact TU controlezi masina. Nu este vorba aici de manuala vs automata, sunt milioane de posturi pe internet si cred ca au spus toti cam tot ce era de spus, aceasta fiind o lupta care nu are un castigator, exact ca diesel vs benzina. DAR, este vorba de meteahna asta romaneasca de care efectiv m-am saturat, pe toti ii aud cu argumentul asta suprem: "e mai comod". Sunt la al treilea BMW, iubesc marca asta si nu o sa ma despart niciodata de ea. Am condus automata chiar la un 330xd si pot sa spun ca pe mine personal ma enerveaza lag-ul, turatul ala de 0.5 secunde in gol pana se hotaraste sa retrogradeze ca i-am dat kickdown, ca retine un stil de condus unde schimba optim sa spunem si daca vreau sa o calc va schimba o treapta la 3500, urmatoarea la 4000 si de abia urmatoarea undeva spre redline pe la 4500. Se adapteaza, este un algoritm electronic simplu ... If X Then Y Else Z. Daca vorbim de DSG-ul de la VAG, am condus automata respectiva si da, este o diferenta, nu mai exista dezavantajele expuse de mine mai sus. Practic cine alege o face in functie de personalitate si atat. 1. esti o persoana dinamica - manuala 2. esti o persoana mai relaxata - automata1 point
-
Oricum piata auto a devenit foarte similara cu cea a telefoanelor. cel putin pt mine, ma mai uitam acum 6-8 ani la ce telefoane mai ies, ce evolutii mai sunt, acum s-au cam superficializat toate, o functie doua de luat ochii, in rest, progresul aferent nodului de productie al siliconului si al arhitectrurii si cam aia e. iar de ceva timp si la masini am observat aceeasi chestie, functii codate in cele n untitati logice vreo cativa cai in plus sa compenseze adaosul de greutate si aia e. probabil la capitolul safety a crescut cel mai mult dar parca si acolo prea mult nu au ce sa mai adauge. apropos de baterii. la munca am laptopuri dell, am avut o varianta Latitude 5450-5490 la care s-au umflat bateriile la toate dupa un an, un an jumate, in conditiile in care garanta e de un an.... vorbesc de minim 400 laptopuri...0 points
-
Ce-mi plac mie oamenii care arunca cifre aiurea in discutie, doar ca sa-si argumenteze opiniile. In UE anul trecut masinile electrice au fost 13% din vanzari. Iar plug-in-urile inca 9%, deci 22% dintre masinile vandute au fost electrificate intr-un fel sau altul. Ambele valori sunt in crestere fata de 2021. Si a fost anul cu masini foarte scumpe, da? Ia mai gandeste-te acum, oare se poate ajunge la 100% in 12 ani? Nu te supara, dar asta suna ca o problema a ta personala, nu a tehnologiei. Ceasuri care sa fie incarcate o data pe saptamana exista, am eu unul acasa. Si sunt convins ca exista suficiente. Chiar cele solare de la Garmin pot fi incarcate si mai rar, daca iesi din casa cu el la mana. Telefoane care sa tina o saptamana ai putea avea, daca puterea de procesare, memoria si ecranele nu s-ar mari de la o generatie la alta. Un telefon de acum are cam 50% in plus capacitate a bateriei fata de unul de acum vreo 6 ani, iar un CPU echivalent cu unul vechi, facut cu tehnologia de acum, ar consuma probabil de 2 ori mai putin. Sunt convins ca, daca sapi, gasesti un telefon care sa tina o saptamana. Dar n-o sa-l vrei, pentru ca vrei 'ultimul model' Anxietate d-asta de care ai tu, eu unul nu am. Incarc telefonul de cate ori am nevoie (in general, o data pe zi sau la doua zile). Bateria merge la fel ca in prima zi si daca ar trebui s-o schimb la un moment dat, nu cred ca ar trebui dat jos ecranul. Dar la ultimele 3 telefoane n-a fost cazul sa schimb bateria, ca le-am schimbat din alte considerente. Si ma astept sa fie la fel de-acum inainte. Nici la laptop n-am schimbat bateria de 6 ani de zile.. Poate problema e in alta parte si ar trebui sa-ti iei alta marca de telefon. Iar 'fapte' aruncate in discutie, fara prea multa relevanta. Da, bateriile cu litiu au fost inventate in anii 60. Dar cele folosite de acum nu mai sunt aceleasi. De fapt, nu mai au aproape nimic in comun la chimie, in afara de principiul de functionare. Cam la fel ca la masini, motorul termic a fost si el inventat in 1876. Doar ca avea 3 CP. Vezi vreo asemanare cu motoarele de azi? Si ce parere ai, cum o sa fie bateriile dupa o durata similara de timp (150 de ani de la inventare)? https://insideevs.com/news/576870/catl-third-generation-ctp-batteries/ Pentru comparatie, prin 2005 o baterie cu litiu avea densitate de energie volumetrica de cam 50 Wh/l. Nu cred ca are sens sa caut cat avea cea din '60, sau cate cicluri de incarcare suporta, si care erau ceilalti parametri tehnici. In plus, urmeaza sa intre in productia de masa in vreo 2 ani baterii solid-state, cu densitate de energie si mai mare. Si mai exista cel putin 10 alte tipuri in diverse faze de cercetare. Ce-mi plac mie judecatile astea de valoare. Dar de initiativa de decarbonificare a UE (si de cea mai larga, cu tinta de neutralitate de emisii pana in 2050) ai auzit? Asta nu te umple de indignare? Unde sunt valorile democratice? Daca vrei sa-ti pui o soba pe carbuni acasa? Daca vrei sa-ti scoti DPF-ul, ca sa "respire motorul" mai bine, ca doar e masina ta si faci ce vrei cu ea? Sau doar pentru ca iti place mirosul de gaze dimineata, in loc de cafea. Unde e libertatea, de ce nu poate omul sa traiasca cum vrea? Si daca scoatem capul din pamant, de initiativa Net Zero a ONU ai auzit? Soc si groaza, o sa se intample peste tot! Sa ne mutam pe Marte..0 points
-
Nu mai pot cu zgarieturile astea din senin. S-a intamplat la Carrefour cred , se vede clar cum a intrat si cu cauciucul jos. Maine imi pun camera fata spate si poate asa aflu si io numerele de inmatriculare ale astora.0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00