Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/18/23 in all areas
-
ma bag si eu in discutie ca un cetatean de rand trecut bine de prima tinerete care locuieste la bloc intr-un sector din bucuresti (cu b mic)... si ma distrez copios cand vad ce avioane si harfe are generatia noua in vise si-n simtiri !!! calcule, amortizare, panouri solare, etc... oameni buni, majoritatea cetatenilor din romania (cu r mic) traieste de la un salariu la altul si face economii la sange ca sa-si mai schimbe din cand in cand cate un lucru prin casa care deja era prea vechi de acum 5 ani si voi vorbiti aici de zeci si sute de mii de lei. voi dragi colegi credeti ca romanului de rand (care este majoritatea votantului) chiar ii pasa de amprenta de carbon sau de cate masini electrice vor fi in 2035 ?! (intrebare retorica) nu-i pasa absolut deloc pentru ca el (romanul de rand) trebuie sa produca hrana de maine pentru familia lui. in tara in care salariul mediu pe economie este de 3000 lei = 600 euro... care credeti ca este prioritatea cetateanului ??? ziua de maine !!! ma scuzati dac v-am intrerupt cu realitatea !4 points
-
mgi , ecologistule, ti-ai pus sistem solar si ai devenit morlaist. :))))))) sa nu mai faci gratar ca o sa atinga UE mai greu tinta de decarbonificare. Si acum lasand gluma deoparte, daca vreau eu sa scot DPF-ul, sa-mi ia autoritatile talonul si sa ma amendeze, sa nu trec ITP si asa mai departe. Si pe mine ma deranjeaza masinile care fumega. Sunt o gramada de solutii. Nu mai intru in detalii. Dar oare care este amprenta de carbon lasata de sistemul tau solar? Din ce e facut , din bambus? L-ai adus din China vaslind? Care e amprenta de carbon lasata de o masina electrica? Partidul verzilor mananca rahat si beau apa rece, sunt o gramada de alte probleme de rezolvat. Si mgi, sa nu crezi ca opinia ta e mai valoroasa decat a altora, e doar opinia ta si atat. Si stai linistit ca cei care vor acum net zero pana in 2050, n-apuca 2050 nici unul din ei, in special timmermans3 points
-
Amortizezi in 30 luni??? Zi mi și mie te rog in privat ce sistem e și cu cine l ai pus. Am cerut oferte și în general sub 10 ani amortizare nu mi-a dat nimeni. Mai mă uit dar cred că cea mai optimistă previziune era 6 7 ani parca.2 points
-
Salutare Revin pe acest forum cu noua achiziție, un M3 G80 Competition X-drive model 2022 luata prin Bavaria Constanța. De la începutul acestui topic, țin sa precizez ca de la comanda propriu zisa pana la primirea efectiva a masinii am așteptat aprox. 11 luni, comanda am facut-o la sfârșitul anului 2021 pe 23 Decembrie, iar livrarea ls-a facut pe 20 Noiembrie 2022. E o poveste lunga legata de felul cum au decurs lucrurile cu privire la timpul de așteptare, dar principalul motiv ptr care am așteptat atât se datorează faptului ca am insistat ca interiorul sa vina cu scaunele de carbon care erau un "must" ptr mine, de altfel când am văzut ptr prima data acest model de M3 pe YT mi-am zis ca dacă îmi voi cumpara aceasta mașină o vreau exact asa, adică verde cu interiorul portocaliu.Sincer sa fiu, când îmi pierdusem orice speranta ca mașina sa între în producție cu aceste scaune și opțiuni primesc un telefon de la Bavaria Constanța confirmând faptul ca au reușit sa obțină data de producție exact cu opțiunile care le vroiam, iar în aproximativ 3 săptămâni mașina fost livrata. Când am primit poza cu ea pe platforma.....ce sa mai zic, a fost ca un vis devenit realitate. Atașez și opțiunile mașinii, unele inițial nu au fost bifate de la început, treptat am considerat ca merita sa le am, iar din ce îmi amintesc știu ca nu am optat ptr frânele ceramice, gesture control și limitarea de viteza cu acel training ptr condus iar ptr 4000 de euro am considerat ca nu se merita.Mi-ar fi plăcut frânele ceramice, dar 10k de euro aceasta opțiune m-a făcut sa zic pass. Poate pe parcurs voi face upgrade-ul la ele... Din Noiembrie pana acum am făcut deja 4500km, la 2k i-am schimbat uleiul la motor, diferential.Prcatic, e a doua casa a mea pot spune, nevasta-mea m-a dat dispărut :))) Oficial, după 2k de km mașina ieșise din rodaj putând sa vad de ce e capabil acest motor, dar eu am considerat ca e mai bine sa o păsuiesc extra 1500km, după care sa ma bucur de ea. Imediat după 3500km, pot spune ca am văzut ce înseamnă un M, ma refer la faptul cum se simte pe curbe, cum pune puterea jos sistemul X-Drive, cât de precisa e direcția, frânele, transmisia, suspensia...ce sa mai zic, e din alta lume comparativ cu 335-ul.Desogir, sunt și minusuri ptr ca mașina perfecta nu exista.... La câteva zile după ce am luat-o am considerat ca e cazul sa ii aplic o protecție vopselei, drept urmare i-am aplicat PPF integral, chiar și pe parbriz care la întoarcere spre casa s-a dovedit ca am făcut alegerea cea mai buna când un tir mi-a aruncat o pietricica care a perforat folia dar nu a spart parbrizul. Am dat copy paste la opțiuni, nu am mai stat sa le selectez: C4G Verde Isle of Man metalic M X3KX Piele integrala Merino Portocaliu Kyalami/Negru Echipamente standard 1MB M Drive Professional 2PA Prezoane antifurt 2T4 Diferential M Sport 2VB Monitorizare presiune anvelope 2VC Kit de reparatie pana 2VF Sasiu adaptiv M 302 Sistem de alarma 428 Triunghi reflectorizant si trusa de prim ajutor 430 Pachet oglinzi 431 Oglinda retrovizoare interioara cu functie automata anti-orbire 459 Scaune fata reglabile electric cu memorie pentru scaunul conducatorului 493 Pachet compartiment de depozitare 494 Scaune incalzite pentru conducatorul auto si pasagerul fata 534 Aer conditionat automat 5DA Dezactivare airbag pasager fata 5DC Tetiere spate rabatabile 654 DAB tuner 6AE Teleservices 6AF Apel de urgenta 6AK Servicii BMW ConnectedDrive 6C3 Pachet Connected Professional 6NX Tava incarcare wireless 760 Ornamente Shadow Line 775 Capitonaj plafon antracit 7M9 Ornamente Shadow Line cu continut extins Echipamente opţionale 1T8 Jante M din aliaj forjat Double-spoke de 19"/20" tip 826 M bicolore 248 Volan incalzit 316 Actionare automata a haionului 322 Sistem de acces Confort 3KA Geamuri fata pentru izolatie fonica 3M5 Frane M de tip compozit, rosu lucios 3MF Ornamente lumini Shadow Line 3MQ Emblema BMW M 50 de ani 420 Geamuri fumurii spate 48C Scaune M Carbon 4GQ Centuri de siguranta M 4MC Ornamente "Carbon Fibre" M 5AC Asistent faza lunga 5AL Protectie activa 5AU Driving Assistant Professional 5AZ Faruri BMW Laserlight 5DN Asistent Parcare Plus 688 Sistem audio Harman Kardon 6DR BMW Drive Recorder 6U3 BMW Live Cockpit Professional 71C Pachet exterior M cu elemente din fibra de carbon 8AR Manual de utilizare / Carte de service Servicii & Garantie 7NH Service Inclusive - 5 ani/100.000 km 7CH Repair Inclusive - 4 ani/200.000 km (garantie extinsa)1 point
-
Vă salut cu respect! Mulțumesc pentru pareri! Revin cu rezolvarea. Am fost astăzi la un garaj de cartier, un prieten mai vechi care nu se ocupa de mașinile astea mai de brand (sau masini ceva mai noi). Am pus mașina pe canal si dupa o verificare de 2 minute, a descoperit că lipseau 4 suruburi (1 de la cutia de viteze, 3 de la protecțiile de tablă). Mașina merge foarte bine acum, nu se mai aude absolut nimic.Am sa le fac o reclamă 'foarte bună' celor cu serivce ul, după o conversație directă cu proprietarul. Drumuri bune și fără incidente va doresc!1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1. Planeta nu moare!! noi murim... 2. Cum spunea si Romulus, nu exista infrastructura sa sustina aceasta electrificare. Se sta la cozi acum cand avem 2% electrice, pai ce o sa fie cand sunt 50%? - fast charging-ul trebuie sa dea zeci sau sute de kw, daca se fac charging stations prelungitoare ca e mai eftin o sa fie fun. De ce nu au facut altfel: - obligi toti producatorii aiba in gama un model electric accesibil (calcul la ce e accesibil pe dferitele zone ale uniunii) - odata ce le ai, stabilesti zone in orase unde ai acces doar cu electrica, cine vrea masina in oras, are la dispozitie modele electrice accesibile sau daca dispune de finante, oricare alt model din gama. - camere peste tot in orase, iar pentru fiecare oras, calculezi cati km iti trebuie sa iesi din centru, iar in functie de asta stabilesti prag de km pentru masinile termice in oras, cat sa poata fi folosita pentru a merge in afara orasului dar sa o poti acasa tine in oras. - doar ca si aici intervine o problema, as vrea sa am o electica pentru oras, mi se pare cel mai ok mod de transport, dar nu as vrea doua masini. unde le tin? 3. Poate sunt pesimist, dar la cum merg lucrurile, nu exista competente/vointa/interes in factorii de decizie sa se construiasca aceasta infrastructura. Mai ales in tarile batute de soarta precum romania. 4. Motorul electric e viitorul, dpdv al eficientei cel putin.In cazul in care nu se descopera ceva legat de superconductie si magnetism, tot la mila stocarii energie suntem, si prin motorul electric transformam cel mai eficient energia aia in acceleratie. 5. Din ce vad prin diverse medii, panta de dezvoltare s-a cam indreptat pe orizontala, stiu ca razboiul e la usa, dar multe din avansuri s-au intamplat in vremuri de conflict, acum din pacate nu se mai aplica. Stiu ca suna comunist, dar sunt domenii care stau pe loc pentru ca nu au finantare, in timp ce sunt oameni care stau pe zeci si sute de miliarde degeaba. Cat timp o sa persiste modelul asta, eu unul nu ma astept sa se schimbe trendul descendent in care e lumea acum.1 point
-
La E60Lci pt retrofit complet(ca din fabrica) la bixenon(fara ahl) ai nevoie de : faruri bixenon complete, tras cablaj din LM2(Lci are standard LM) in mufa farurilor, senzori autoleveling dr fata - stg spate(denumite folcloric cantare), instalatie spalat faruri + codare.1 point
-
1 point
-
Îți trebuie si senzorii de nivel de pe punte fata/spate, si teoretic Lm2 daca farurile nu sunt adaptive. Mai îți trebuie si spalatoarele de faruri daca cumva nu le ai, aia ca sa nu ai probleme cu rar ul.1 point
-
Gata, am reusit! Jucariile noi si cum ziceam, astept saptamana viitoare continuarea. Full size: https://ibb.co/30pn04S https://ibb.co/XyCjj73 https://ibb.co/XbDDzJ6 https://ibb.co/pJbmQqf1 point
-
1 point
-
Mi-as dori sa revenim la subiectul topicului. Cum ziceam, nu ma gandeam sa incep cu interiorul, dar s-a nimerit. Azi am fost si am montat volanul M si codat incalzirea in volan, singura optiune care simteam ca mai lipseste. Maine, un limita timpului, sper sa montez trim-urile interioare si Tips-urile negre la evacuare.1 point
-
1 point
-
Azi i-am facut revizia, sa pot sta eu linistit. Schimbat: ulei, filtru ulei, filtru aer, filtru polen. Am omis bujiile, le voi face saptamana viitoare. Lichidul de frana e ok, antigelul la fel. Placutele de frana sunt noi, discurile le mai tin pana voi schimba placutele actuale. Cica ar mai merge inca un schimb, dar mai bine le pun noi atunci. Am verificat mecanic si computerizat masina, totul este ok. Am dat jos scuturile, nu are scurgeri sau alte surprize neplacute. Mergem inainte spre RAR unde sper sa fie totul ok.1 point
-
Mulțumesc mult! In cele din urma 335-ul a ajuns la altcineva, tot un prieten la care chiar nu ma așteptam să o ia.Omul era plecat din țară, nu stia ca am pus-o la vanzare si intamplarea a facut sa vorbesc cu el chiar in momentul cand un client din Cluj urma sa vină spre Constanța....Ma bucur ca astfel a ramas aici si cand vreau mai pot da o tura cu ea. Deja am făcut 5500km cu M-ul, pur și simplu ma urc în ea și plec la drum, consider ca e un remediu antistres. In urma cu cateva zile i-am aplicat si un tratament ceramic(Gyeon) la interior.Toata treaba legata de tratamentul asta este ca praful sau murdăria nu mai intră în profunzimea pielii, fiind mult mai ușor procesul de curățat pe viitor.1 point
-
Noi nu avem nici o legatura cu Norvegia,sau cu orice alta tara civilizata.Daca pentru ei,sunt termene de 10-15 ani, la noi va dura 30-40,cel putin. Inca fugim in spatele casei la wc si pe sosele circula carute cu cai si biciclete. Masina electrica,autostrada ,civilizatia si curatenia sunt niste mofturi in Romania,pentru inca multi ani de aici inainte.1 point
-
Salutare, Dupa aproape 5 ani avuti in compania acestei masinute (BMW F36), ma pregatesc de un nou proiect. Noua masinuta este un G20 330i - 76.000 Km. A fost adusa de catre mine din Germania, impreuna cu un prieten, dupa aproape 1.800 km si 18 ore de condus. Destul de obositor, dar a meritat. E altceva cand vezi masina si o verifici cu ochii tai. Culoare: Portimao blue Ca si optiuni, am cautat sa acopar cam tot ce-mi doream (Pachet M, faruri Laser, Harman Kardon si tot asa). Primul pas a fost un detailing la interior, sa stiu eu ca e totul curat cum imi place mie sa fie si sa mentin. Maine urmeaza revizie completa iar joi RAR-ul. Astept si grila Glossy Black, sa o schimb repede, caci nu prea ma incanta cea crom, avand in vedere liniile masinii. Las cateva poze de inceput si-apoi, cu restul de proiect, in functie de cum se va intampla.0 points
-
Ce-mi plac mie oamenii care arunca cifre aiurea in discutie, doar ca sa-si argumenteze opiniile. In UE anul trecut masinile electrice au fost 13% din vanzari. Iar plug-in-urile inca 9%, deci 22% dintre masinile vandute au fost electrificate intr-un fel sau altul. Ambele valori sunt in crestere fata de 2021. Si a fost anul cu masini foarte scumpe, da? Ia mai gandeste-te acum, oare se poate ajunge la 100% in 12 ani? Nu te supara, dar asta suna ca o problema a ta personala, nu a tehnologiei. Ceasuri care sa fie incarcate o data pe saptamana exista, am eu unul acasa. Si sunt convins ca exista suficiente. Chiar cele solare de la Garmin pot fi incarcate si mai rar, daca iesi din casa cu el la mana. Telefoane care sa tina o saptamana ai putea avea, daca puterea de procesare, memoria si ecranele nu s-ar mari de la o generatie la alta. Un telefon de acum are cam 50% in plus capacitate a bateriei fata de unul de acum vreo 6 ani, iar un CPU echivalent cu unul vechi, facut cu tehnologia de acum, ar consuma probabil de 2 ori mai putin. Sunt convins ca, daca sapi, gasesti un telefon care sa tina o saptamana. Dar n-o sa-l vrei, pentru ca vrei 'ultimul model' Anxietate d-asta de care ai tu, eu unul nu am. Incarc telefonul de cate ori am nevoie (in general, o data pe zi sau la doua zile). Bateria merge la fel ca in prima zi si daca ar trebui s-o schimb la un moment dat, nu cred ca ar trebui dat jos ecranul. Dar la ultimele 3 telefoane n-a fost cazul sa schimb bateria, ca le-am schimbat din alte considerente. Si ma astept sa fie la fel de-acum inainte. Nici la laptop n-am schimbat bateria de 6 ani de zile.. Poate problema e in alta parte si ar trebui sa-ti iei alta marca de telefon. Iar 'fapte' aruncate in discutie, fara prea multa relevanta. Da, bateriile cu litiu au fost inventate in anii 60. Dar cele folosite de acum nu mai sunt aceleasi. De fapt, nu mai au aproape nimic in comun la chimie, in afara de principiul de functionare. Cam la fel ca la masini, motorul termic a fost si el inventat in 1876. Doar ca avea 3 CP. Vezi vreo asemanare cu motoarele de azi? Si ce parere ai, cum o sa fie bateriile dupa o durata similara de timp (150 de ani de la inventare)? https://insideevs.com/news/576870/catl-third-generation-ctp-batteries/ Pentru comparatie, prin 2005 o baterie cu litiu avea densitate de energie volumetrica de cam 50 Wh/l. Nu cred ca are sens sa caut cat avea cea din '60, sau cate cicluri de incarcare suporta, si care erau ceilalti parametri tehnici. In plus, urmeaza sa intre in productia de masa in vreo 2 ani baterii solid-state, cu densitate de energie si mai mare. Si mai exista cel putin 10 alte tipuri in diverse faze de cercetare. Ce-mi plac mie judecatile astea de valoare. Dar de initiativa de decarbonificare a UE (si de cea mai larga, cu tinta de neutralitate de emisii pana in 2050) ai auzit? Asta nu te umple de indignare? Unde sunt valorile democratice? Daca vrei sa-ti pui o soba pe carbuni acasa? Daca vrei sa-ti scoti DPF-ul, ca sa "respire motorul" mai bine, ca doar e masina ta si faci ce vrei cu ea? Sau doar pentru ca iti place mirosul de gaze dimineata, in loc de cafea. Unde e libertatea, de ce nu poate omul sa traiasca cum vrea? Si daca scoatem capul din pamant, de initiativa Net Zero a ONU ai auzit? Soc si groaza, o sa se intample peste tot! Sa ne mutam pe Marte..0 points
-
0 points
-
Dupa ceva ore de munca, am reusit sa schimbam trim-urile si capacele de la oglinzi. Au aparut ceva complicatii la trim-urile de carbon, dar le-am rezolvat. Pentru cine isi comanda trim-uri carbon si are lumini ambientale, mare grija sa isi comande si cu partea de cablaj de sub trim. Eu nu am avut-o si am mutat-o de pe fostul trim ca sa fie totul ok. Tips-urile de la evacuare nu le-am schimbat. Fata de cum erau la F36, au o siguranta in plus care poate fi accesata doar daca se da jos diffuserul. Am lasat-o pe maine, caci se facuse tarziu. Si continuarea.0 points
-
0 points
-
0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00